Death Metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 15, 2006 12:38 pm

Een paar dagen terug kreeg ik een compilatie cd'tje van Gr. Dracula en Plaag met daarop een paar veelbelovende nieuwe death en black metal cd's.

Ik zal in dit topic (en in het black metal topic) mijn mening geven over die albums zodat niet alleen de Graaf en Plaag mee kunnen lezen maar andere mensen er misschien ook nog wat aan hebben.

Hacavitz - Venganza
Het lijkt wel alsof Moribund de laatste tijd het alleen-recht heeft op alle goede nieuwe Death metal bands. Na Blood ritual, Drawn and quartered en Summon weten ze me wederom te verbazen met dit Hacavitz.
Dit heeft wel wat weg van Impiety maar het doet me vooral denken aan Diabolic/Unholy ghost. Wat eigenlijk wil zeggen dat ze gewoon ultra snelle, alles verpletterende death metal spelen met een lichte thrash inslag. Maar bruutheid is niet het enige waar Hacavitz voor staat. Op de meest onverwachte momenten steken melodieuse en sfeervolle stukken ineens de kop op. Het rost dus als een gek maar je verveelt je geen moment en Hacavitz trekt je op deze cd mee in hun eigen duistere wereldje.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Plaag

Bericht door Plaag » do jun 15, 2006 12:44 pm

XnegativeX schreef:Hacavitz.
Dit heeft wel wat weg van Impiety....
Wat niet zo raar is, als je je bedenkt dat er twee van Hacavitz in Impiety zaten.
Kop dicht, Thorko

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 15, 2006 12:48 pm

Daar was ik intussen ook achter :oops:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » do jun 15, 2006 3:50 pm

XnegativeX schreef: Hacavitz - Venganza
Het lijkt wel alsof Moribund de laatste tijd het alleen-recht heeft op alle goede nieuwe Death metal bands.
Yep, Moribund is erg goed bezig, de laatste tijd.
Leuk betoog, daar kan ik mij uiteraard helemaal in vinden. Krieg dat Hacavitz aanslaat, ik vind het ook zeker 1 van de betere deathbands uit Mexico. Hoewel er een hoop ruige klanken vandana komen.

Zeg Neg, heb jij Alfa Eridano Akhernar al wel eens gehoord?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 15, 2006 8:04 pm

Yup, maar wel erg vluchtig moet ik toegeven.
Op het eerste gehoor vond ik het erg interessant maar ik vrees dat ik het meer moet horen om helemaal weg geblazen te worden.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr jun 16, 2006 8:24 am

XnegativeX schreef:Yup, maar wel erg vluchtig moet ik toegeven.
Op het eerste gehoor vond ik het erg interessant maar ik vrees dat ik het meer moet horen om helemaal weg geblazen te worden.
Ja, zonder meer, zonder meer...
Dat is nl bepaald geen hap-slik-weg muziek. Nog meer dan Hacavitz leunt het op sferen uit het Mexicaanse ( en grotendeels Azteek-gerelateerde) verleden en dat levert ontzettend pikante muziekjes op.

Ik ga je er binnenkort verplicht aan onderwerpen!

Overigens staat er voor de geinteresseerden een interview met Hacavitz op de FP.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 16, 2006 9:10 pm

Ik heb intussen Horrid en Obscenity ook gehoord...

Horrid deed me onmiddelijk aan Grave denken en daarna ook aan Entombed. Nuff-said lijkt me. Het is old school zweedse death metal die net zo vies klinkt als de meesters zelf. Horrid heeft ook nog eens zeer goede song structuren en een fucking krachtige sound. Al had er van mij wel iets meer melodie in mogen zitten (Dismember of Bloodbath)

Obscenity doet eerder aan pure amerikaanse death metal. Al doen ze dat wel op de hoogste versnelling. Ook deze band weet zijn instrumenten zeer goed te beroeren. En door de berekende songwriting klinkt het geheel ook super krachtig.

Ik ben over beide albums niet zo laaiend enthousiast als Gr. Dracula zelve. Maar dat ze goed zijn staat als een paal boven water. Persoonlijk mis ik bij beide albums net dat "extra" dat het een echte top release maakt. Maar een dikke 8 zijn ze zeker waard.

Plaag

Bericht door Plaag » vr jun 16, 2006 9:41 pm

XnegativeX schreef:Ik heb intussen Horrid en Obscenity ook gehoord...

Horrid deed me onmiddelijk aan Grave denken en daarna ook aan Entombed. Nuff-said lijkt me. Het is old school zweedse death metal die net zo vies klinkt als de meesters zelf. Horrid heeft ook nog eens zeer goede song structuren en een fucking krachtige sound. Al had er van mij wel iets meer melodie in mogen zitten (Dismember of Bloodbath)
Bloodbath. Daar doet 't mij juist regelmatig aan denken.
Kop dicht, Thorko

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » zo jun 18, 2006 12:30 pm

XnegativeX schreef:Horrid deed me onmiddelijk aan Grave denken en daarna ook aan Entombed. Nuff-said lijkt me. Het is old school zweedse death metal die net zo vies klinkt als de meesters zelf. Horrid heeft ook nog eens zeer goede song structuren en een fucking krachtige sound. Al had er van mij wel iets meer melodie in mogen zitten (Dismember of Bloodbath)
Heerlijk album, het Skoksberg-geluid alleen al...vind alleen de zang tegenvallen. Aan de andere kant kan niet iedereen klinken als Kärki.
http://www.vampire-magazine.com

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo jun 18, 2006 12:35 pm

Nogmaals uw aandacht en reacties gevraagt... Deze bands verdienen het!
fetuskiller schreef:Mensen, graag even uw aandacht voor het volgende:

ULCERATE uit Nieuw Zeeland! Dit is werkelijk een magistrale band die nu zes jaar aan de weg timmert, twee demo's uit heeft en het nu dus op een verzamel schijf geknalt heeft. 'The Comming Of Genocide' bevat dus de twee demo's die de band in 2003 2004 opnam. Voor een 'nieuwe' band zijn dit twee demo's waar menig bandje over zal dromen. De band speelt technische death metal dat regelmatig aan Necrophagist, Spawn Of Possession en Psycroptic doet denken. Zeer sterke geschreven en catchy nummers die zo'n beetje elk element wel bevatten. De eerste demo op de cd klinkt qua productie iets voller dan de tweede maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Dit verzamel werkje is nu dus net uitgebracht via The Floot Records, maar later dit jaar wordt het tijd voor het debuut album waarvoor men een deal met ons eigen Neurotic Records getekend heeft. Een goede zet van Ruud want van deze band gaan we nog véél meer horen.

Iedereen moet dit minstens een keer proberen. http://www.ulcerate.orcon.net.nz/

Daarnaast wil ik ook nog even melden dat de nieuwe cd van het Amerikaanse GUTTURAL SECRETE inmiddels is verschenen via Unmatched Brutality. Hun in 2004 verschenen mini cd 'Artistic Creation With Cranial Stumps' is hier al ruim een half jaar favoriet, en deze plaats wordt nu duidelijk en zonder moeite ingenomen door het langverwachte debuut album 'Reek Of Pubescent Despoilment'. Brute USDM voert de boven toon, maar toch is dit voor mij iets anders dan alle andere bands in dit genre, Guttural Secrete klinkt namelijk nóg zwaarder, bruter, en gestoorder. De typische piggy grunts lijken meer plaats gemaakt te hebben voor afwisseling, zo is er ook regelmatig een normale grunt en zelf een ijzige scream te horen. Guttural Secrete presteerd het zowaar om Infected Malignity van de nummer 1 in mijn jaarlijst te stoten. Iedereen die USDM al afgeschreven had, moet dit bandje alsnog een keer proberen, geweldig is het gewoon!

http://www.gutturalsecrete.com/

Ook het volgende is overgens nog even het vermelden waard: Lacerated Enemy Records heeft zojuist een split album uitgebracht die vier demo's bevat van nieuwe en oude bands. Zo zijn de moeilijk te verkrijgen demo opnames van de volgende bands op dit schijfje te vinden: Unmercyful, Corphagy, Worms Inside (side-project van Gorgasm-leden) en Infected Malignity. Van die laatste band kende ik de demo al wat langer en ik vind dit het beste wat de band tot nu toe gedaan heeft. De nummers staan ook op hun debuut album 'The Malignity Born From Dispair', maar op deze verzamelaar klinkt het nog nét iets bruter allemaal. Ook de overige drie bands klinken woest en bruut. Voor mensen die toe zijn aan wat nieuwe(re) bandjes in de Amerikaanse Death metalscene is dit de ideale release!

http://www.laceratedenemy.com/

Dank voor uw aandacht :D
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » zo jun 18, 2006 12:58 pm

ULCERATE
Verzamelwerk afgelopen week ook binnengekregen...smaakt behoorlijk naar meer. Inderdaad een goede zet van Neurotic Records om deze gasten een platendeal aan te bieden.

GUTTURAL SECRETE
Heb zelf de "'Artistic Creation With Cranial Stumps" mini cd besproken. 1 van de weinige recensie-stuiptrekkingen die ik er nog uit heb gekregen de afgelopen 2 jaar. Een sensatie zoals Fetuskiller het wil doen geloven wil ik het niet noemen. Maar voor de rest zeker een goede band waar liefhebbers van USDM wel raad mee weten. Debuutalbum heb ik nog niet beluisterd overigens. Dus de kans dat ik Fetuskiller's woorden alsnog beaam is nog mogelijk....

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jun 18, 2006 8:43 pm

Over Bloodbath en Zweedse death gesproken vind ik de EP "Breeding Death" werkelijk het beste wat er middels dit genre is uitgepoept.

Veel bands kan ik veel lof toekennen voor de muzikale prestaties jegens de Zweedse sound, maar de onbetwiste kers, scepterzwaaier of neusje blijft voor mij dit 3-nummers tellende schijfje. Het eerste van Bloodbath. En nu ben ik allesbehalve een "vroeger-was-alles-beter-zwetser" en ik waardeer de latere cd`s van Bloodbath evenwel, maar er is niets wat voor mij aan de bijna betoverende geluiden van "Breeding Death" kan tippen.
Ik weet niet wat het is, maar als ik dit exemplaar hoor slaat kippenvel in vorm van ijzeren noppen dwars door mijn vel toe.

Als ik deze ep moest reviewen had 'ie de 100 punten te pakken.

Ik ben daarom ook zeer verheugd dat ik de originele cd-versie nu eindelijk heb kunnen roven, naast het vinyl dat we al hadden.

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » zo jun 18, 2006 11:30 pm

Gr. Dracula schreef:Over Bloodbath en Zweedse death gesproken vind ik de EP "Breeding Death" werkelijk het beste wat er middels dit genre is uitgepoept.

Veel bands kan ik veel lof toekennen voor de muzikale prestaties jegens de Zweedse sound, maar de onbetwiste kers, scepterzwaaier of neusje blijft voor mij dit 3-nummers tellende schijfje. Het eerste van Bloodbath. En nu ben ik allesbehalve een "vroeger-was-alles-beter-zwetser" en ik waardeer de latere cd`s van Bloodbath evenwel, maar er is niets wat voor mij aan de bijna betoverende geluiden van "Breeding Death" kan tippen.
Ik weet niet wat het is, maar als ik dit exemplaar hoor slaat kippenvel in vorm van ijzeren noppen dwars door mijn vel toe.
Kies ik persoonlijk toch liever voor "de oude meesters". Ik vind nog steeds dat Dismember's "Live an Everflowing Stream" en "Indecent & Obscene" ongeëvenaard zijn. Kijken we puur naar nummers dan steken "Dreaming In Red" en Entombed's "Left Hand Path" (vooral het 2e instrumentale gedeelte!) er boven uit, met in het kielzog "Dismembered" en "In Death's Sleep". Alle 3 de Dismember nummers beginnen overigens instrumentaal. Vind ik ook de sterkste kant van dit genre naast het geluid, het kan melodieus zijn maar het blijft toch bruut.

Het bekende Skoksberg-geluid is voor mij al reden genoeg om een album te omarmen. Zit dus te tetsen om m'n stoel om de nieuwe FLESHCRAWL in mijn handen te hebben...

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 19, 2006 7:54 am

Hmmm, dat vind ik absolute onzin. Kijk, over smaak valt niet te twisten maar ik denk toch eerder dat je je liefde voor die oude bands moet wijden aan een gevoel van heimwee naar de oude tijd.

Als je puur naar de songwriting kijkt is een Bloodbath toch echt 10x zo goed als de oude Entombed en Dismember. Dismember zelf groeit al tijden en heeft nog niet zo lang geleden het beste album uit hun cariere uitgebracht.

Ik zeg niet dat Entombed en Dismember vroeger slechte muziek maken. Absoluut niet zelfs. Maar ze zijn gegroeid en een band als Bloodbath is ook niet blijven steken in het verleden.

Vampire Magazine Ricardo
Contacteer:

Bericht door Vampire Magazine Ricardo » ma jun 19, 2006 3:49 pm

XnegativeX schreef:Hmmm, dat vind ik absolute onzin. Kijk, over smaak valt niet te twisten maar ik denk toch eerder dat je je liefde voor die oude bands moet wijden aan een gevoel van heimwee naar de oude tijd.
Denken dat iemand platen goed moet vinden alleen vanwege het "oude tijd" idee, dat vind ik absolute onzin.
Als je puur naar de songwriting kijkt is een Bloodbath toch echt 10x zo goed als de oude Entombed en Dismember. Dismember zelf groeit al tijden en heeft nog niet zo lang geleden het beste album uit hun cariere uitgebracht.
Als je puur naar groei kijkt zal bij 99% van de bands hun eerste 2 platen gedrochten zijn. Neem niet weg dat ik niet "puur" naar bepaalde elementen kijk. Cliché, maar alle puzzelstukjes c.q. elementen moeten goed vallen. Technisch gezien, songwriting gezien etc. zijn de laatste platen van In Flames, Dark Tranquillity of een Emperor suprieur tegenover hun oude oude platen. Maar geef mij maar "The Jester Race", "The Gallery" of "In the Nightside Eclipse". Hoor ik vele malen liever....

Als je puur naar instrumentenbeheersing gaat kijken is Meshuggah tig keer beter dan bijv. Nunslaughter. Ik prefereer Nunslaughter.
Ik zeg niet dat Entombed en Dismember vroeger slechte muziek maken. Absoluut niet zelfs. Maar ze zijn gegroeid en een band als Bloodbath is ook niet blijven steken in het verleden.
Ik zie groei niet per definitie als vooruitgang of de garantie voor het maken van een goed album. Zo vind ik de huidige Entombed geen klap aan, ondanks dat ze "gegroeid" zijn. Fleshcrawl is dan wel weer een band die door de jaren gegroeid is waarvan ik erg benieuwd ben hoe het album klinkt.

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » ma jun 19, 2006 4:42 pm

Vampire Magazine Ricardo schreef:[..]

Fleshcrawl is dan wel weer een band die door de jaren gegroeid is waarvan ik erg benieuwd ben hoe het album klinkt.

dat vind ik niet
fleshcrawl blijft wel degelijk steken in hun ontwikkeling

het is alleszeggend dat het nummer ''as blood rains from the sky '' het hoogtepunt is van hun set

terwijl entombed ( voor mij persoonlijk) alleen maar hoogtepunten heeft
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 19, 2006 8:15 pm

Denken dat iemand platen goed moet vinden alleen vanwege het "oude tijd" idee, dat vind ik absolute onzin.
Zo gek is dat helemaal niet hoor. Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Als je een plaat voor het eerst hoort dan kan het je zo overdonderen dat latere platen nooit datzelfde gevoel kunnen opleveren. Maar dat wil niet zeggen dat die eerste plaat daarom beter is qua techniek en/of qua songwriting. Dat is iets gevoelsmatigs.

In het geval van Dark tranquillity ben ik het met je eens dat men in technisch en song opzicht nooit over The Gallery heen is gekomen (geen enkele Gothenburg band trouwens).

Maar in het geval van Dismember hoor je toch heel duidelijk vooruitgang ten opzichte van hun eerste platen. Luister alleen maar eens naar het gebruik van melodie en hoe die ingenieus is verwoven in de botte death metal.

In het geval van Entombed kun je eigenlijk geen vergelijking trekken maar ook die kunnen tegenwoordig veel betere songs in elkaar draaien dan vroeger.

De rest is smaak.

[edit]
Bloodbath bestaat uit een groep uiterst getalenteerde muzikanten die al een aantal jaren meelopen en echt wel beter weten hoe ze hun instrument moeten bespelen en hoe ze een goede song in elkaar moeten draaien dan Entombed en Dismember in hun jonge jaren.
De kans is groot dat geen enkele band of cd jou ooit weer zo zal beroeren als toen je Left hand path voor het eerst hoorde maar dat is toch eerder een gevoelskwestie. En dan kan ik hoog of laag springen maar dat is iets persoonlijks.

Wat Fleshcrawl betreft ben ik het eens met mijn voorganger. Dat heb ik altijd een slaapverwekkende band gevonden die maar 1 goede song hebben.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jun 19, 2006 9:27 pm

Inzake Dismember: Ik ben het met Neggie eens. Deze band is door de jaren heen gelyidsmatig behoorlijk in kwaliteit gestegen. Ik kan de eerdere platen van Dismember ook erg waarderen maar toch ben ik uiteindelijk wel gaan beluisten dat de latere platen toch wel beter zijn. Dismember is voor mij een band die Zweedse melodie en agressie op een geweldige manier versmelt tot 1 brok granaat. "The God That Never Was" is wel mijn hoogtepunt, betreffende deze band. Gruwels, wat een dondershijfje.
Dismember kan ik ook niet genoeg live zien. Een tijdje bleef de band weg, tegenwoordig komen ze vrij regelmatig in de buurt een potje raggen. Dus blijf ik ook niet uit. Tot dusver heeft Dismember altijd garant gestaan voor een aangenaam avondje metaal.

Inzake Fleshcrawl: "As Blood Rains From The Sky..." is mijn onbetwiste favoriet. Verder vind ik de band en de cd`s "wel leuk", niet heel veel meer. De mazzel is dat je die plaatjes altijd wel in een 5-eurobak tegenkomt wardoor je een "wel leuke" cd voor weinig kan buitmaken die je soms nog eens op wil zetten.
Opzich ben ik ook wel benieuwd naar de nieuwe Fleshcrawl maar ik denk persoonlijk niet dat het mij een klapperende tand zal gaan bezorgen. Hooguit een "ja, wel leuk" gevoel.

Waar ik wel erg benieuwd naar ben zijn de nieuwe Deranged en God Among Insects. Vandaag binnengekregen dus dat wordt eerdaags weer smullen.
Laatst gewijzigd door Gr. Dracula op ma jun 19, 2006 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » ma jun 19, 2006 9:30 pm

Oh, je moest eens weten hoeveel mensen aan deze kwaal lijden. Beslist niet willen kijken dan "vroeger" is een probleem waar toch wel een hoop lui mee kampen. Om wat voor reden dan ook.

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » ma jun 19, 2006 10:56 pm

mensen check deze band nog een even

estuary us deathmetal alleen dan wat melodieuzer

op hun website zijn wat mp3tjes te vinden

http://www.tidesofestuary.com/

Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » ma jun 19, 2006 11:38 pm

DORSTIG schreef:mensen check deze band nog een even

estuary us deathmetal alleen dan wat melodieuzer

op hun website zijn wat mp3tjes te vinden

http://www.tidesofestuary.com/
Ho! Klinkt supervet! :shock:

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jun 21, 2006 6:06 pm

Jereplofje schreef:[..]

Ho! Klinkt supervet! :shock:
Nou, dat vind ik wel erg meevallen.

Hier hadden ze ramdeath van moeten maken. De muzikale input is niet mijn smaak. Bovendien wil die combinatie van vrij luchtige melodeath met deze stem voor mij niet werken (en die hoge stem vind ik maar niks).

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » wo jun 21, 2006 10:35 pm

Ik vind het enger dat ze een zangeres hebben die als een vent klinkt. Bij Sinister bijvoorbeeld kon je tenminste nog horen dat het een vrouw was.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » wo jun 21, 2006 10:41 pm

Jereplofje schreef:Ik vind het enger dat ze een zangeres hebben die als een vent klinkt.
Ja, dat interesseert mij dus echt geen reet.

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » wo jun 21, 2006 11:01 pm

Doet niets af aan de muziek, maar het blijft raar.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » do jun 22, 2006 4:40 pm

Jereplofje schreef:Ik vind het enger dat ze een zangeres hebben die als een vent klinkt. Bij Sinister bijvoorbeeld kon je tenminste nog horen dat het een vrouw was.
Haha, dat vind ik juist gaaf! :D

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » do jun 22, 2006 4:59 pm

Ze ziet er ook een beetje uit als een man :oops:

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » do jun 22, 2006 5:40 pm

Dat is minder gaaf :shock:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jun 22, 2006 9:59 pm

Wat is The Apostate van Luciferion toch een enorm gave cd. Echt kippenvel herrie.
Weet iemand of die gasten tegenwoordig nog bestaan?
En zou er ooit nog wat van uitkomen?

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » do jun 22, 2006 10:05 pm

ze bestaan nog steeds en zijn bezig met een nieuwe cd

Jesper

Bericht door Jesper » do jun 22, 2006 11:18 pm

XnegativeX schreef:Wat is The Apostate van Luciferion toch een enorm gave cd. Echt kippenvel herrie.
Ik ken alleen Demonication (The Manifest) maar die is ook echt tering gaaf. Heerlijk. Een van de beste debuut cd's die ik ken.
Heus.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr jun 23, 2006 9:56 am

Zijn er al mensen die de nieuwe cd van Anata gehoord hebben? Deze Zweeden spelen zo'n lekkere pot Death metal waar menig liefhebber een harde piemel van zal krijgen. Gitaartechnisch is dit echt genieten, hetzelfde kan gezegt worden over de bassist en drummer, trouwens. Echt, mensen die eens wat tamelijk origineels willen horen binnen het genre móeten 'The Conductor's Departure' van Anata gaan luisteren. Dat ze in mijn jaarlijst terecht komen staat bijna buiten kijf!

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 23, 2006 1:19 pm

DORSTIG schreef:ze bestaan nog steeds en zijn bezig met een nieuwe cd
Ah! Dat is nog eens goed nieuws.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » zo jun 25, 2006 1:00 pm

Laatst moest ik overigens behoorlijk grinniken. Ik kreeg de demo van Beaverstore ( ja, die namen schijnen er tegenwoordig helemaal bij te horen), die naar eigen zeggen Rock 'n Death maakt.

Welnu, en óf het Rock 'n Death is. Best geestig ook, die Rock 'n Roll geluidjes met een best vette grunt er overheen.
Nu is dit ( voor mij iig) geen muziek om serieus te draaien of uren zoet mee te zijn. De demo duurt ruim 17 minuten en dat is ruim voldoende, maar in die 17 minuten heb ik regelmatig een smile gekruld.

Op http://www.beaverstore.nl staan een 2-tal sampletjes.

havenblaster

Bericht door havenblaster » zo jun 25, 2006 5:18 pm

Nieuwe skinless is vet

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 26, 2006 8:01 pm

Ik ga de nieuwe Misery index bij elke luisterbeurt beter vinden. Om eerlijk te zijn was ik nooit zo'n grote fan van Misery index maar dit nieuwe album zet dat even hardhandig recht. Het nieuwe album lijkt woester en rauwer dan voorheen. De grind invloeden komen beter tot hun recht en de Napalm death invloeden zijn dan ook duidelijk hoorbaar.
In mijn ogen staat Discordia gelijk met de woeste slachting die Killing on adrenaline van Dying fetus aanrichte.

Geweldig death/grind album!

Tony Montana

Bericht door Tony Montana » ma jun 26, 2006 8:30 pm

Jereplofje schreef:Ik vind het enger dat ze een zangeres hebben die als een vent klinkt. Bij Sinister bijvoorbeeld kon je tenminste nog horen dat het een vrouw was.
Zangeres van Arch Enemy klinkt toch ook als een vent. Supervette grunt heeft ze in huis, dus interesseert het me nix dat ze als een man klinkt. Bovendien ziet ze er heel duidelijk uit als een vrouw en nog een knappe ook!
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Die_Eier_Von_Satan
Contacteer:

Bericht door Die_Eier_Von_Satan » wo jun 28, 2006 1:51 pm

Naar aanleiding van Obituary gister en na wat mp3'tjes uit het Jungle Rot topic, wil ik graag weten welke bands van het beetje slome(re) Death Metal het checken waard zijn. Iemand suggesties?
Makin' movies, makin' songs, an' foightin' round the world!

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo jun 28, 2006 1:52 pm

Zijn al meerdere mensen geweest die om soortgelijke bands vroegen in dit topic. Blader wat terug en je komt zat tegen.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo jun 28, 2006 1:56 pm

Die_Eier_Von_Satan schreef:Naar aanleiding van Obituary gister en na wat mp3'tjes uit het Jungle Rot topic, wil ik graag weten welke bands van het beetje slome(re) Death Metal het checken waard zijn. Iemand suggesties?
Obituary en Jungle Rot zijn eigenlijk wel de uitschieters... Je zou 'Haunted' van Six Feet Under kunnen proberen, blijft een sterk album. Low Brow, Torture Killer, Fleshcrawl en Godhate kan je waarschijnlijk ook wel waarderen. Maar zoals Soulcollector al zei, dit onderwerp is al veel vaker langs gekomen, aangezien iedereen bij Obituary lijkt te beginnen...

Last.fm

CTTS
Contacteer:

Bericht door CTTS » wo jun 28, 2006 2:12 pm

XnegativeX schreef:Wat is The Apostate van Luciferion toch een enorm gave cd. Echt kippenvel herrie.
De eerste paar nummers zijn zeker vet, daarna kakt het gigantisch in (na Circle of the Tyrants) met die 'demo's' van de eerste cd. Vond die cd een tegenvaller, zeker omdat ze zolang bezig waren om wat nieuws uit te brengen na 'Demonication' en dan met zoiets aan komen zetten.

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » wo jun 28, 2006 3:14 pm

Tony Montana schreef:[..]

Zangeres van Arch Enemy klinkt toch ook als een vent. Supervette grunt heeft ze in huis, dus interesseert het me nix dat ze als een man klinkt. Bovendien ziet ze er heel duidelijk uit als een vrouw en nog een knappe ook!
Daar hoor ik toch echt duidelijk dat het een vrouw is... Maar het klinkt wel erg vet, haar stem is wel cooler dan die van Estuary.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr jun 30, 2006 10:33 am

Graaf's review van de nieuwe Illdisposed:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2784
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Audiophile

Bericht door Audiophile » vr jun 30, 2006 12:53 pm

Die_Eier_Von_Satan schreef:Naar aanleiding van Obituary gister en na wat mp3'tjes uit het Jungle Rot topic, wil ik graag weten welke bands van het beetje slome(re) Death Metal het checken waard zijn. Iemand suggesties?
Disembowelment? :D
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

vertigo

Bericht door vertigo » vr jun 30, 2006 3:39 pm

Tokus schreef:Graaf's review van de nieuwe Illdisposed:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2784

Zoveel mogelijk metaforen in een review stoppen is uiterst irritant...
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...

[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr jun 30, 2006 3:43 pm

Ik vind die 'Slappe lul verhalen' soweiso enorm irritant, het gaat mij om de muziek, wat ik kan verwachten, dat hoeft echt niet zo lang...

Overgens, voor mensen die geen zin hebben om lang te lezen... :wink:

http://www.chokingonbile.com/?Page=Reviews&ID=684

Last.fm

Jesper

Bericht door Jesper » vr jun 30, 2006 3:49 pm

Tijd voor een nieuw bandje.

De Russische scene explorerende ben ik op Fourth Dimension gestuit. Een aantal dagen geleden heb ik hun laatste cd Inevitability digitaal binnengesleept. En dat klinkt niet verkeerd. Ik ben niet al te goed in dingen omschrijven maar misschien dat iemand deze band een kans wil geven. Het klinkt lekker, alleen vind ik dat ze wel iets vaker tempo mogen maken.
Ja, luister maar eens. Fourth Dimension heten ze dus.

http://www.fourthdimension.ru/eng_releases.html

En ik hoor/lees graag wat anderen er van vinden.

Ik weet niet of de mp3's op de site volledig zijn, dus als er meer interesse is dan moet je bij mij zijn. Dus.
Heus.

Jesper

Bericht door Jesper » vr jun 30, 2006 3:54 pm

En verder nog Eradykate. Franse brute death metal. Wel aardig, maar niet bijzonder.
Of misschien dat ik iets mis.

http://www.eradykate.fr.st/
Heus.

DORSTIG
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » vr jun 30, 2006 4:18 pm

debauchery, is ook de moeite waard
of anders, my darkest hate

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jun 30, 2006 4:44 pm

fetuskiller schreef:Ik vind die 'Slappe lul verhalen' soweiso enorm irritant, het gaat mij om de muziek, wat ik kan verwachten, dat hoeft echt niet zo lang...

Overgens, voor mensen die geen zin hebben om lang te lezen... :wink:

http://www.chokingonbile.com/?Page=Reviews&ID=684
Jaaaaa! "Het is vette herrie en het hakt hard!" Joepie.

Gesloten