The Byrds

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Daeminion

The Byrds

Bericht door Daeminion » di jun 13, 2006 8:52 pm

Afbeelding

Een van Amerika's populairste bands van de jaren '60.

Konden zowel prachtige covers maken van o.m. Bob Dylan (Mr.Tambourine Man, My Back Pages), maar ook eigen werk als Eight Miles High(als een van de eerste met psychedelische invloeden), So You Want To Be A Rock n'Roll Star en I'll Feel A Whole Lot Better.

Wat me altijd opgevallen is aan de band is dat de band dezelfde rock n'roll leverde als bands van de British Invasion (The Beatles, The Hollies, The Kinks) en een van de beste multi-vocalen hadden die ik gehoord heb. Ik heb overigens ook mede door hun sound tijdenlang gedacht dat het Engelsen waren.

David Crosby heeft, nadat ie uit de band was gestapt, mede met Graham Nash (The Hollies) en Stephen Stills (Buffalo Springfield) nog Crosby, Stills & Nash opgericht en in de jaren '70 hiermee groot succes gehad.

Kimzel

Bericht door Kimzel » di jul 04, 2006 9:38 am

ik ken alleen de wat bekendere nummers maar ben nu eens wat meer aan het downloaden

klinkt tot zover goed

ik hou wel van die jaren 60 bandjes

Daeminion

Bericht door Daeminion » do jul 13, 2006 9:05 pm

The Yardbirds, The Hollies en het eerdere werk van The Who hebben hier ook raakvlakken mee.

Voor zover je die al kende.

Senseless Verwoesting

Bericht door Senseless Verwoesting » ma jul 17, 2006 1:36 am

Ja, deze mannen zijn nou koel. Here without you enzo, erg mooie nummers. Zeer melancholische harmonieën, als je het zo kan beschrijven. En ook natuurlijk het nummer Turn Turn Turn wat perfect geplaatst was in de serie Tour of Duty :)

Plaats reactie