Fusion schreef:[..]
Idd, een slecht voorbeeld. Niet varkens met koeien kruisen, groentje

Paris en Christina in één adem noemen... tsss... en ongenuanceerde uitspraken over teksten al dan niet zelf schrijven....tsss

Je zal het wel niet serieus bedoelen, maar je ziet weldegelijk onderscheid in kwaliteit tussen Paris en Christina (en noemt ook een hoop andere bands/artiesten op), maar spreek je hierdoor niet slechts een hoop uit voor de toekomst wat wel en niet herinnerd zal worden? Als de Sugababes vergeten worden en Paris Hilton over 40 jaar geroemd wordt als beste artieste van de 21ste eeuw, zul je dan heel simpel zeggen dat de popmuziek inderdaad verpaupert is omdat je Paris Hilton minder goed vindt of zul je dan net als ik zeggen dat het gewoon een kwestie van smaak is?
Ik geloof niet dat er objectieve maatstaven zijn waaruit we kunnen aflezen wanneer iets kwalitatiefs hoogstaand is. Ik heb zelf net zoals meerdere mensen een schijthekel aan hiphop en jazz omdat ik het simpelweg niet mooi vind, maar kan ongelooflijk genieten van bijvoorbeeld Frank Boeijen terwijl iedereen me dan verslijt voor een achterlijke gladiool omdat het cliche en te zoetzappig zou zijn. As if, boeiend. Het is leuk om over te discusieren (waar is dit forum anders voor?), maar in dit geval denk ik niet dat je tot een echt objectief oordeel kan komen waar we wat aan hebben.
Overigens ben ik vorig jaar naar een concert van A-ha geweest, ik was zeer blij te zien dat deze band nog steeds grote drommen fans heeft, ik ben altijd groot fan van hun muziek geweest, samen met andere 'grootheden' als Ultravox en Duran Duran. Het feit dat deze bands bijna alleen geroemd lijken te worden op de radio om hun nummer 1 hits betreur ik ergens wel, maar uiteindelijk zal het toch om mijn subjectieve ervaring gaan die er niet minder op zal worden.
Terugkomend op iets anders over de vraag of er na de grunge nog een grote opleving was in de muziekwereld: is de gothic metal/rock/pop geen genre wat de zieltjes van miljoenen tieners 'verpest' heeft, of is ze daarvoor te onbeduidend gebleven?