Ik had gisteren de nieuwe split van Red Sparowes en Gregor Samsa voor een zacht prijsje op de kop getikt, puur voor de RS nummers. Maar deze bleken niet zo bijzonder te zijn (beide demokwaliteit waarvan één prev. unreleased) maar ben behoorlijk onder de indruk van de Gregor Samsa nummers. Na googlen kwam ik erachter dat ze maar één full lenght gemaakt hebben, en daar ga ik nu ook naar opzoek.
Gregor Samsa maakt Post-rock volgens een beproeft recept, maar zoals met alle goede recepten eet ik het graag vaak. Op enkele 'zanglijnen' na volledig instrumentaal en doet erg denken aan een deprimerende versie van Grails met een vleugje Sigur Rós, met name door het overdadige gebruik van strijkers. De 2 nummers van de split worden volledig gedragen door de violen die een bloedstollendmooie en vrij zielige melodie ter gehoren brengen waar ik wel van kan janken. het had zo een OST kunnen zijn.
Ik heb één mp3tje van die split op hun site gevonden:
http://www.gregorsamsa.com/albumdownloa ... nd_Old.mp3
succes! Verwacht niks origineels maar krijgt van mij het label zéér mooi
Gregor Samsa
Gregor Samsa
[img]http://img.photobucket.com/albums/v365/nakur/avatar.jpg[/img]
Zelf heb ik hier 27:36, 55:12 en de S/T op mijn computer staan en de split met Red Sparowes onlangs gekocht.
Ik wil de rest van de muziek nog wel eens aanschaffen, want het is echt wonderschone muziek, maar telkens komt er iets anders boven Gregor Samsa op mijn lijstje staan waardoor ik het toch niet aanschaf. Het is het voor mij dus net niet...Het is leuk, maar daar houdt het wel een beetje mee op (en origineel is het inderdaad al helemaal niet).
Nog even over de Red Sparowes/Gregor Samsa split:
Het nummer van Red Sparowes genaamd I Saw The Sky In The North Open To The Ground And Fire Poured Out is niet een previous unreleased, maar staat als bonustrack op de Japanse versie van At The Soundless Dawn.
Ik wil de rest van de muziek nog wel eens aanschaffen, want het is echt wonderschone muziek, maar telkens komt er iets anders boven Gregor Samsa op mijn lijstje staan waardoor ik het toch niet aanschaf. Het is het voor mij dus net niet...Het is leuk, maar daar houdt het wel een beetje mee op (en origineel is het inderdaad al helemaal niet).
Nog even over de Red Sparowes/Gregor Samsa split:
Het nummer van Red Sparowes genaamd I Saw The Sky In The North Open To The Ground And Fire Poured Out is niet een previous unreleased, maar staat als bonustrack op de Japanse versie van At The Soundless Dawn.