Wacken Open Air 2006 nummero II

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » zo aug 06, 2006 8:56 pm

En Steve Flynn is er ook eentje die ik niet snel vergeet.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Unseen
Berichten: 90
Lid geworden op: za dec 24, 2005 9:53 pm
Locatie: KakZeist
Contacteer:

Bericht door Unseen » zo aug 06, 2006 9:19 pm

Nou en of! Ik kende Atheist helemaal niet maar Soul-un-dos-tres-fly hadden we al een paar keer gezien dit jaar dus maar naar Atheist gegaan en dat was een erg aangename verrassing :D

Afgezien van de drukte (te druk naar mijn smaak) prima festival verder, de nodige goeie optredens gezien en het weer werkte ook aardig mee.
... and on that bomb shell we end tonight's show

[url=http://www.last.fm/user/LordFazer/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/LordFazer.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » zo aug 06, 2006 10:13 pm

In volgorde van gaafheid,

Morbid Angel
Carnivore
Dezperadoz
Atheist
Emperor

Voor de rest me de hele tijd prima vermaakt, dronken duitsers, bier, en zometeen maar op bed. *gaapt.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » zo aug 06, 2006 10:22 pm

Terug.














Morgen meer.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
goddethroned
Berichten: 1483
Lid geworden op: za jul 16, 2005 2:50 pm
Locatie: Heino

Bericht door goddethroned » zo aug 06, 2006 10:25 pm

Erg gaaf allemaal!

Veel gave bands gezien,met als hoogtepunt Emperor.Verder zeer gave shows van morbid angel,nevermore,finntroll,ministry,carnivore,fear factory en nog wel een zooi.Een aantal bekenden gezien en gesproken,veel bier,goede sfeer.

Echt kut was het dat we met onze tenten ver van het festival terrein stonden.Ook jammer was de enorme file richting Itzehoe met die temperaturen.Ook gezeik met de politie omdat 1 van onze reisgenoten nog een leeg zakje wiet in z'n tas had zitten.

Kortom: voor herhaling vatbaar.
[i]In the shadow of the light from a black sun
Frigid statue standing icy blue and numb
Where are the frost giants I've begged for protection?
I'm freezing [/i]

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo aug 06, 2006 10:29 pm

Ik vond het maar weer een gaaf gebeuren. Op het laatste moment besloten om toch maar te gaan, en daar heb ik geen spijt van gekregen.

Het weer was itt de voorspellingen zeer goed te doen, alleen de dinsdag en woensdag rond de middag flink wat regen gevangen, voor de rest eigenlijk overwegend droog geweest en het heeft iig tijdens geen enkele band geregend.
Goed sfeertje op de camping zelf, lekker veel gebarbecued en gewoon bij de tent veel te goedkoop Oostenrijks zwerverbier zitten drinken om uiteindelijk totaal vernietigd te zijn toen het festival echt begon. Toll.

De bands:
-Woensdag
Mambo Kurt is een Duitse vollidiot die met zijn keyboard allerhande klassiekers, wel en niet metal, weet te verkrachten en denkt dat we dat dan allemaal heel vet gaan vinden. En daar had ie gelijk in, groot feest in de WET-stage meebleren en algehele gekte was daar troef. Echt zeer gaaf.
-Donderdag
Michael Schenker Group speelde goed en enthousiast, gave band maar ik kan me er ondertussen al niet meer zo veel van herinneren, anders dan bij de Scorpions. Half Duitsland was uitgerukt om deze band te gaan zien en ze speelden niet slecht ofzo maar de dunne bezaaing aan ECHT vette nummers en het niet spelen van Winds of Change maakten het toch allemaal wat minder. Een klein beetje een tegenvaller maar wel erg gaaf om eens gezien te hebben.
-Vrijdag
SFU, nevermore, in extremo, opeth, carnivore, celtic frost en amon amarth gezien.
Carnivore wist op zich wel te boeien omdat het toch allemaal wel vette nummers zijn, alleen jammer dat Peter Steele echt 0 enthousiasme uitstraalde en er echt duidelijk alleen maar stond om zn portomonnee te vullen. Rest van de band kwam ook niet over.
Hoe anders was Celtic Frost, dat was echt duyschteren geniaalheid, niet verwacht dat het zo vet zouden weten te brengen op een groot open festivalterrein. In 1 woord GEWELDIG.
Amon Amarth had gaaf kunnen zijn maar het geluid stond veel en veel te zacht, waardoor het totaal niet overkwam en behoorlijk overstemd werd door Primal Fear die op de Party stage speelden.
-Zaterdag
Zo'n beetje alles op de Black/True stage gezien behalve Soulfly natuurlijk want die speelden tegelijk met Atheist. V
an Emperor vroeg ik me wel zo'n beetje het meest af hoe het zou gaan worden, en wat voor nummers ze zouden gaan spelen. Was alsnog verrassend goed, ik vreesde dat het geluid een muzikale brij zou worden en dat ze alleen vanaf Anthems en nieuwer zouden gaan spelen, maar nee: veel krakers vanop In the Nightside Eclipse; Cosmic keys to my creation and times, towards the pantheon, inno a satana, the burning shadows of silence en I am the black wizards zullen ze vast ook wel gespeeld hebben. Verder iig ook nog thus spake the nightspirit, with strength I burn en the loss&curse of reverence. Uitstekende setlist iig. Verder was het geluid goed maar niet iets te zacht, en ze hadden het duidelijk naar hun zin en wisten dat enthousiasme ook goed over te brengen.

Om het verhaal samen te vatten: Wacken 2006 was wederom geniaal.

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Bericht door Meridian » zo aug 06, 2006 10:39 pm

Deze bands zijn nou alweer bevestigd voor volgend jaar:

BLIND GUARDIAN
IMMORTAL (REUNION, the one and only open air show ´07 in germany)
S A X O N (NIGHT TO REMEMBER!)
SCHANDMAUL
STRATOVARIUS (einziges Open Air in Deutschland)
GRAVE DIGGER
THERION
SAMAEL

Wel erg vroeg maar goed

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24894
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 06, 2006 10:39 pm

heb ook een fantastisch groen mambo kurt shirt gekocht

en die hij verkoopt hij ouderwets uit een grote reiskoffer

de keizer van de hammondorgel en toch zo nederig gebleven...mooi is dat

overigens was het mambo kurt concert in de wet stage het beste wat ik ooit van hem zag..en tegenstanders zonder humor kunnen blijven beweren dat het slecht is..heel de tent stond wel massaal uit zijn dak te gaan
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » zo aug 06, 2006 10:43 pm

Kristof schreef:
4. scorpions: zeeeeeeeeeeer lange maar leuke show, klassieke hardrockshow met alles er op en er aan
-Welke oude krakers speelden Scorpions dan?
-Was Uli Jon Roth ook van de partij ?
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24894
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 06, 2006 10:46 pm

The Horseman schreef:[..]


-Welke oude krakers speelden Scorpions dan?
-Was Uli Jon Roth ook van de partij ?
uli speelde sterren van de hemel, rudolph ging helemaal los, micheal schenker was een beetje lam...oja en ex drummer herman rarebell is nog ouder als mijn betovergrootvader

the scorpions speelde gewoon een best of set uit hun hardrockperiode, aangevuld met tweetal ballades
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » zo aug 06, 2006 10:50 pm

Carnivore:
Afbeelding
Afbeelding

???
Afbeelding

Op het festivalterrein:
Afbeelding

Atheist:
Afbeelding

Opruimen voor 5 eurie's:
Afbeelding

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24894
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 06, 2006 10:55 pm

oja, over die vijf euro voor die vuilniszak:

dat vind ik grote onzin, ik weiger aan zo'n nazipraktijken mee te doen, je bent op een festival waarvoor je betaald en dan moet je op voorhand vijf euro betalen omdat je dingen gaat vuil maken???? dat vind ik pure onzin...(heel die full metal bag was trouwens weer reinste onzin)

en dan als een slaafse hond je vuilniszak gaan inleveren voor vijf euro? how low can you go
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » zo aug 06, 2006 10:59 pm

2 dozen en een fles in een zak stoppen voor 5 euro vind ik niet gek. Kon ik de laatste ochtend weer koffie halen

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » zo aug 06, 2006 10:59 pm

Nog wel wat lager hoor, blikjes en flesjes uit de pis rapen om wat statiegeld te scoren bijv.

Sander
Berichten: 9054
Lid geworden op: di dec 18, 2001 11:26 pm
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Bericht door Sander » ma aug 07, 2006 1:46 am

Zo, was weer erg leuk in ieder geval.

Eerst even mijn top5 van bands, daarna duik ik mn bed in:

1. Celtic Frost: Wat een geweldige duistere sfeer en verder totaal niks te klagen over de setlist. Nu al spijt dat ik er niet bij was in de Biebob, volgende keer ben ik zeker bij! Ik ben er nogsteeds van onder de indruk.
2. Atheist: Ik had mijn twijfels van te voren, maar die bleken compleet ongegrond. Wat een geniaal optreden! In deze stijl maak je ze weinig mee.
3. Legion of the Damned: Ik blijf het een geweldige band vinden, erg leuk optreden weer.
4. Emperor: Ook hier had ik mn twijfels over, maar ondanks de vermoeidheid vond ik het een erg goed optreden, na Satyricon ft Nocturno Culto op WOA2004 het beste black metal concert dat ik op een festival zag.
5. Morbid Angel: Beste keer van de 5 dat ik ze zag, ze hadden er duidelijk erg veel zin in, waarschijnlijk omdat ze nooit op zo'n schaal optredens doen, de setlist was prima verder. Where the slime lives is echt een heerlijk live nummer.


Grote nadeel vond ik de drukte, geen idee hoeveel mensen er waren maar het waren er zeker teveel.

Foto's volgen morgen!

Gebruikersavatar
Meridian
Berichten: 1238
Lid geworden op: wo sep 15, 2004 10:41 pm
Locatie: Groesbeek

Bericht door Meridian » ma aug 07, 2006 2:07 am

Dat waren er zeker heel veel, op de site staat ook dat het uitverkocht was

Stormbringer
Berichten: 74
Lid geworden op: vr jul 28, 2006 2:00 pm

Bericht door Stormbringer » ma aug 07, 2006 2:32 am

Zo, het was super :D (met dank aan The Witch voor het vervoer ;))

Een korte samenvatting:

Legion of the Damned
Leuk als altijd, maar baggergeluid waar ik stond.
Wintersun
Één van de hoogtepunten, leuke show. Jammer van het slechte geluid, maar wel goeie zang.
In Extremo
Leuk bij het bier. Verder niet boeiend.
Korpiklaani
Feest! Goed geluid en geweldige sfeer.
Children of Bodom
Gaap. Weer een routine show. Ben benieuwd hoelang ze dit nog volhouden.
Celtic Frost
Geweldige show, heerlijke kippenvel-sfeer. Één van de hoogtepunten.
Amon Amarth
Slecht geluid, goeie stem, leuke show. Leuke afsluiter van de dag.
Bloodthorn
Paar nummers van meegekregen, wel aardig.
Morbid Angel
Kutgeluid, maar geweldig optreden.
Suidakra
Nog slechter geluid (hoe is het mogelijk), maar wel lekkere muziek.
Atheist
Kende het niet, maar hier ga ik zeker cdtjes van regelen. Zeer goeie show.
Emperor
Super, al was het geluid in het begin wat slecht (onhoorbare vocals).
Finntroll
Goeie show, goeie sfeer. Nieuwe zanger heeft een goeie stem en ziet er ook nog eens lekker uit :P

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » ma aug 07, 2006 2:39 am

Godsamme nu net thuis. Vanochtend half 12 vertrekken. Fuck iemand die binnendoor wggetjes denkt te weten. Nu te brak. De rest komt morgen wel...en o ja. Godverdomme Atheist!!!!!!
www.last.fm/user/robenroll

Stormbier
Berichten: 310
Lid geworden op: zo okt 05, 2003 8:29 pm
Locatie: Weups

Bericht door Stormbier » ma aug 07, 2006 7:03 am

VREID was Wreed!!!

Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 8429
Lid geworden op: di jul 01, 2003 3:28 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 07, 2006 9:20 am

Kristof schreef:oja, over die vijf euro voor die vuilniszak:

dat vind ik grote onzin, ik weiger aan zo'n nazipraktijken mee te doen, je bent op een festival waarvoor je betaald en dan moet je op voorhand vijf euro betalen omdat je dingen gaat vuil maken???? dat vind ik pure onzin...(heel die full metal bag was trouwens weer reinste onzin)

en dan als een slaafse hond je vuilniszak gaan inleveren voor vijf euro? how low can you go
Wel heel erg mooi bij Wacken is die plaatselijke bevolking, die de laatste ochtend komt 'jutten'. Echt alles afzoeken naar (semi-)bruikbare spullen. hehehe.

The Chosen schreef: Afbeelding
Kan scherper !

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 07, 2006 10:00 am

Zo, dat was vet. De eerder voordpelde regen bleef veelal weg afgezien van twee op de donderdag.

Motorhead
Gave show. Andere setlist dan graspop, dat was mooi.

Korpiklaani
Erg druk, maar wel leuk.

Legion of the damned
Goede show, niks bijzonders

Gamma Ray
Vette show met een goed geluid.

En mambo kurt was ook gaaf. Het viel me op hoe goed al die metalheads gewoon marco borsato mee konden zingen. Polonaises tijdens slayerliedjes is ook gaaf.
Die vuilniszak was niks mis mee, lekker vlug 5 uero verdienen.
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 07, 2006 10:25 am

Zo dat was gaaf. Wel druk, maar heb alles toch goed kunnen zien.

Gutlock
Was wel aardig als opener op de donderdag, maar heel bijzonder vond ik het niet.

Victory
Gaaf optreden, gewoon goed en leuk.

Mortal Sin
Ik wist niet wat ik moest verwachten van hun, maar godver wat was het gaaf. Jammer dat er zoveel stof lag in die tent, kwam er dan ook helemaal zwart uit.

Verder the Scorpions niet echt gezien.

Op vrijdag Mystic Circle bekeken, maar ik vond er niet veel aan. Ze kwamen niet echt over.

Legion of the Damned
Leuk optreden, ben nu wel benieuwd hoe ze in een zaaltje zijn.

Six Feet Under
Paar leuke nummers, maar verder ook heel wat nummers die ik niet zo vond. Wel aardig dus.

Opeth
Ik vond ze saai. Ze speelde denk ik te langzame nummers die zo op een festival niet goed uit de verf komen. In een zaaltje vind ik ze vele malen beter.

Carnivore
Ook naar deze band keek ik erg uit en damn wat een gaaf optreden. Het rosste godver echt gaaf.

Celtic Frost
Bijna dezelfde setlist als in de Kade en ook hier weer een erg goed optreden. Goed geluid hadden ze ook trouwens.

Metal Church
De laatste dag beginnen met Metal Church dat kan niets anders dan gaaf worden en ja hoor gaaf was het. Was gelijk wakker.

Orphaned Land
Ik wilde eigenlijk naar Morbid Angel gaan, maar ik had het te warm om daar te gaan staan en Orphaned Land wilde ik ook nog wel eens zien. Was een erg goed optreden zeker wel een leuke band.

Gamma Ray
Leuke show met een erg goed geluid. Prachtig om iedereen mee te horen zingen.

Atheist
Nog zo een band waar ik naar uitkeek en damn wat een gaaf optreden. Mother man, wat een geweldig nummer blijft dat toch.

Emperor
Niet helemaal afgezien, ik vond er namelijk niet veel aan.

Motorhead
Yeah, gaaf optreden en gewoon erg goed.

Heb me erg vermaakt en denk volgend jaar weer. Alleen zijn die crowdsurfers toch best irritant, godsamme. En de metalmarkt was leuk en niet goed voor je geld.

Gebruikersavatar
MetalHeus
Berichten: 262
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 4:15 pm
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door MetalHeus » ma aug 07, 2006 11:57 am

Het was een gaaf festivalletje

Hoogte punten :

Celtic Frost, Legion Of The Damned, Morbid Angel, Atheist,

Beetje jammer dat LotD en Morbid Angel geluidsproblemen hadden zo stond bij LotD de drums veel hard (bd) en bij MA hoorde je Azegoth niet, dit werd gelukkig wel opgelost.

Speltechnisch vond ik Atheist echt geweldig en het optreden was ook zeer te pruimen.


Verder vond ik Nevermore ook goed spelen alleen vind ik de zang nog steeds niet goed genoeg...
On countless worlds the earth shakes as the forces of Chaos strive to gain control. Whilst they unleash their devastating weaponry upon their foes there is no time for peace - only Eternal War.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 07, 2006 12:04 pm

wacken was geweldig, full report komt nog =)
2007 sowieso weer van de partij!

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24894
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma aug 07, 2006 12:09 pm

cool dat meeste mensen atheist en celtic frost als hoogtepunten vermelden...teken dat men hier smaak heeft

de set van celtic frost was MAGISCH, ook cool dat er totaal geen contact was met publiek buiten de duistere muziek, de riffs klonken loodzwaar en live spelen ze stukken trager en dat leidt zelfs tot spirtuele ervaringen voor de luisteraar

en atheist...tja, die speelden muzikaal gezien alle andere bands totaal naar huis
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » ma aug 07, 2006 12:17 pm

Iedereen heeft zich wel vermaakt zo te lezen! Gaaf!

bastards!
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » ma aug 07, 2006 12:23 pm

Elessar schreef:Iedereen heeft zich wel vermaakt zo te lezen! Gaaf!

bastards!
Hehe, klaploper
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » ma aug 07, 2006 12:27 pm

Duitsers met 600 liter bier zijn zó vermakelijk :P

Van de donderdag heb ik weinig gezien, The Scorpions waren grappig voor een paar nummertjes maar toen had ik 't wel weer gehad.

Vrijdag Wintersun, was een tof optreden. Nevermore was ook goed te doen, maar niet speciaal. Opeth was (zolas hierboven al eens gezegd) niet helemaal super, wat ook deels kwam door een lullig afgestelde bass. Dat ze maar 5 nummertjes speelden viel ook wat tegen... Korpiklaani was gaaf, véél te druk en opeengepropt, maar dat viel te verwachten bij dergelijke gezellige hopsmuziek! Helaas was Amon Amarth iets te laat, die had ik graag willen zien als ze iets vroeger hadden gespeeld.

Zaterdag Arch Enemy: dat roste lekker, klonk goed en was genietbaar. Daarna een klein stukje Fear Factory, omdat Orphaned Land stond hoog op het "Dit wil ik zien"-lijstje en ik graag vooraan wilde staan. Dat optreden was uiteindelijk echt geweldig: Israëliërs die met de Israëlische vlag rondzwaaiden en dansten als bezetenen, de band die ontzettend gericht was op het publiek en de muziek natuurlijk, waar op gesprongen, geheadbangd en gedanst werd.
Toen 's avonds Emperor, toffe zooi. Als ik 't op een cd'tje hoor heb ik niet echt wat met die muziek, maar live was het super!

Het was super, volgend jaar weer :)
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24894
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma aug 07, 2006 12:31 pm

oja, enige goede band die ik wet stage zag was trouwens Vried, lekkere rockende black metal..binnenkort toch maar weer eens gaan kijken wanneer ze met enslaved langskomen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 07, 2006 12:35 pm

Dan had je naar Mortal Sin moeten gaan, godver dat was gaaf.

Gebruikersavatar
Lost One
Berichten: 526
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 7:58 pm
Locatie: Volthe
Contacteer:

Bericht door Lost One » ma aug 07, 2006 12:38 pm

Het was m'n eerste keer op Wacken en als het aan mij ligt komen er nog vele malen weer! Verdomme wat was het gaaf! Veel vlees verbranden en bier zuipen met een enorm coole groep duitsers op camping I en natuurlijk ook wat bands meepakken.. Mijn top 3 in willekeurige volgorder: Korpiklaani, Emperor en Finntroll (alhoewel het geluid wel wat zacht was...) Oh, enneh.... TIMMY!!!!!
Ihr werdet nicht vom heiligen Geist gerettet, ihr werdet nicht vom Plutonium gerettet. In wirklichkeit werdet ihr gar nicht gerettet...

[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma aug 07, 2006 12:39 pm

Woah, Wacken was damn fokkin' gaaf.
Woensdagochtend wachten in Groningen bij 't station, na een tijdje stonden daar zo'n 20 Metalheadz. Toen kwam de bus voorrijden met het stonertrio dat de busreis had georganiseerd (en dat we al kenden via Metalfan.nl/forum) en vanaf toen begon het hoor... Schuine/grove/droge moppen van die lui, achterin de bus roken en blowen. :`) Huub, een kerel van 2m07, die niet op de wc paste, haha.
Maar tegen half 4 arriveerden we eindelijk en na een ganz uitputtende wandeltocht met al onze spullen kwamen we aan bij wat vrienden van Roos die al 's ochtends daar gesettled hadden. Tentje opzetten, alles flex, ff terrein bekijken enzo en toen ook maar 's naar bed.
Volgende dag de eerste dag van het festival (totaal geen boeiende bands, maargoed), bleek dat ons luchtbed dusdanig lekte dat we voortaan 2 keer per nacht bij moesten pompen. Cq: irritant! Na enige frustratie gingen we naar 't dorp: 2 uur gedaan over een brood kopen en pinnen om daarna de Metalmarkt af te struinen, alwaar ik wat cd'tjes oppikte voor weinig geld. Wat festivalvoedsel naar binnen geschrokt (de pizza was erg genietbaar, alsook de macaroni! (Alleen had ik laatstgenoemde niet met zoveel kruiden moeten besprenkelen. Dat bleken namelijk vooral rode peperzaadjes te zijn, hehe.)) en even wat van Scorpions meegekregen. Mooie show, maar niet très boeiend.
Summier de rest van het festival: nog meer cd's gekocht; lol gehad met aldoor dronken Duiters die een gaaf, zelfgemaakt, liedje hadden genaamd 'Space Dolphins' dat ze helemaal plat hebben gedraaid (we hebben het ook op cd gekregen van hen :D); dezelfde Duitsers die elkaar gingen berijden; dezelfde Duitsers die nog meer vulgaire dingen uit gingen halen met het (on)nodige naakt dat daarbij hoorde; erg gave bands, met als hoogtepunten Orphaned Land en Emperor; veel lol met nog meer lui; een gave thuisreis in de bus, trein en wederom in de bus.
Vette shit dus! Volgend jaar gewoon maar wéér gaan, want het is erg sfeervol en gaaf (en daarvoor hoeft de line-up echt niet je-van-het te zijn).
Front voor/der Matigheid
last.fm

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma aug 07, 2006 12:40 pm

Ik ben ook weer in het land der levenden gearriveerd. Allereerst vermelden dat dit wel het leukste Wacken jaar geweest is, wat ik heb meegemaakt. O.a. door het perfecte weer, dat kon echt niet beter. Veel bands gezien, veel gerookt/gedronken en domme dingen gedaan. Een aantal hoogtepunten en wat tegenvallers.

+
-Natuurlijk het weer. Veel zon en af en toe een wolk ervoor was prima. Alleen de woensdag nog een flinke bui gehad. Alleen s'nachts was het stervenskoud.
-Het grote aantal Nederlanders tussen de twee torens, met name veel hier uit de regio. Was je alleen, liep ik naar het midden daar kwam ik altijd wel bekenden tegen. Leuk ook om CW en Niek ook weer even gesproken te hebben, long time no see.
-De sfeer op camping H was top. Veel ruimte voor de tenten en een enorme kring waar uiteraard de teringzooi wordt verzameld. Daarnaast waren de buren ook gezellig.
-Eten was weer goed binnen te houden. De traditionele halve haan ging er dit jaar ook weer binnen een mum van tijd in.
-De snelle afhandeling van drinken op het festivalterrein. Ns een keer niet een halfuur moeten wachten om wat te halen, was bijna altijd binnen 5 minuten weg. Jammer alleen dat de nieuwe Wacken bekers dit jaar schaars waren.

De bands dan:

-Atheist. Het hoogtepunt van Wacken voor mij. Ondanks het uiterlijke vertoon wat anders is, maar zo strak en gemotiveerd als hun spelen was zalig. Daarnaast gezegend met leuk publiek en een topgeluid.
-Celtic Frost. Traag en heel zwaar. Tom G. Warrior en bandleden die er zin in hadden, en veel oude klassiekers. Ook de nieuwere nummers waren goed te behappen.
-Carnivore. Ondanks wat tijdrekken meer dan vermakelijk. Daarnaast was het vrouwelijk schoon bij 'Sex And Violence' natuurlijk altijd leuk.
-Motörhead. Zuipen, roken en rock 'n roll. De beste band van de True Stage.
-Aborted. Als een van de weinigen op de Black Stage die gedurende het hele concert een goed geluid hadden. Enthousiast en zeer strak. Dat is lekker wakker worden.
-Morbid Angel. De comeback met Vincent en Rutan is geslaagd, ondanks een wat minder geluid.
-Michael Schenker Group. Weliswaar niet bekend met z'n eigen werk, maar de UFO nummers waren zeer goed.
-Danko Jones. ''Don't look at the fucking helicopter, LOOK AT ME!!!''. Humor en leuke muziek.

Verder dan nog de nadelen op Wacken:

-Het geluid op de True Metal en Black Stage was dit jaar vaak om te janken. Met name op Black maakten ze er een potje van. Geluid vaak te zacht waar, zoals Kristof al zei, de Party Stage er vaak bovenuit kwam.
-Teringveel insecten, om gestoord van te worden. Bij Legion Of The Damned door een bij in m'n gezicht gestoken. Godzijdank niet met een smoel met de omvang van een voetbal hoeven te lopen.
-Het dode publiek was vaak opvallend bij de grotere stages. Bij Morbid Angel beweegde geen hond.
-Geen vuurwerk op de grote stages. Was altijd leuk, maar dat hebben ze dit jaar achterwege gelaten.
-Teveel arrogante Duitsers.
-Pinnen. 2 pinautomaten voor meer dan 40.000 mensen is simpelweg te weinig. Ook de supermarkt is elk jaar weer een drama om doorheen te komen.
-Weer geen Kristof gezien.

De tegenvallende bands dan:

-Scorpions. Achterlijk overdreven brei van cliches om gek van te worden. Uli Jon Roth en MS maakten het nog enigzins wat beter.
-Emperor. Geen goed geluid, statisch optreden. Kwam enigzins over als een haastklus, gezien het gauw afgelopen was.
-Arch Enemy. Waren een paar jaar terug beter.
-Soulfly. Het laatste gedeelte bekeken, maar wat een zaadband is dat toch zeg. Verder als 'fuck', 'shit' en 'um, dois, três, quatro' kwam Max ook niet.
-Children of Bodom. Kutkind Alexi met z'n 293283928 'fuck' woorden. De enorme drukte was vervelend, en ook het geluid was niet goed.


Hehe, tot zover....

Gebruikersavatar
Demorpheus
Poseur Extraordinair
Berichten: 18595
Lid geworden op: ma mar 04, 2002 11:13 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Demorpheus » ma aug 07, 2006 12:59 pm

Ik ben er ook weer.

Het was leuk. Emperor geniaal


meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Nee, jij!!

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » ma aug 07, 2006 1:01 pm

Lost One schreef:Het was m'n eerste keer op Wacken en als het aan mij ligt komen er nog vele malen weer! Verdomme wat was het gaaf! Veel vlees verbranden en bier zuipen met een enorm coole groep duitsers op camping I en natuurlijk ook wat bands meepakken.. Mijn top 3 in willekeurige volgorder: Korpiklaani, Emperor en Finntroll (alhoewel het geluid wel wat zacht was...) Oh, enneh.... TIMMY!!!!!
Roepen ze dat nog steeds? Ik heb het de afgelopen drie jaar weinig meer gehoord.

In 2003 werd je er wel gestoord van.

Gebruikersavatar
AltarOfSacrifice
Berichten: 8287
Lid geworden op: zo sep 12, 2004 10:20 am
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » ma aug 07, 2006 1:04 pm

Daeminion schreef: -Het dode publiek was vaak opvallend bij de grotere stages. Bij Morbid Angel beweegde geen hond.
Dat vond ik juist niet, de duitsers waren erg enthousiast altijd! Al hebben ze daar van fatsoenlijk moshen niet gehoord.
[size=75]That's why they call me 'full throttle' - I like a good time
it all started at a bar with a friend of mine
Well she had to hook me up - she said she'd blow my mind
I've been up for four days so cut me out another line[/size]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma aug 07, 2006 1:08 pm

Cathalised schreef:Is het wel zo verstandig je mobiele nummer op een openbaar forum neer te plempen...t'is wellicht veliger dat via PM verkrijgbaar te stellen.
het was dan ook een wanhoopsactie en het heeft gewerkt :) ik was woensdag namelijk de hele dag ook weg (PC in franeker voor de friezen wel bekend neem ik aan ;)) waar ik in de halve finale ook nog met me grote kop steeds in beeld was :P

Gebruikersavatar
Lost One
Berichten: 526
Lid geworden op: ma jun 07, 2004 7:58 pm
Locatie: Volthe
Contacteer:

Bericht door Lost One » ma aug 07, 2006 1:11 pm

Bob schreef:[..]


Roepen ze dat nog steeds? Ik heb het de afgelopen drie jaar weinig meer gehoord.

In 2003 werd je er wel gestoord van.
JA, TIMMY was nog steeds aanwezig! En HELGA!
Ihr werdet nicht vom heiligen Geist gerettet, ihr werdet nicht vom Plutonium gerettet. In wirklichkeit werdet ihr gar nicht gerettet...

[img]http://www.eluveitie.ch/img/banner1.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » ma aug 07, 2006 1:12 pm

Demorpheus schreef:Ik ben er ook weer.

Het was leuk. Emperor geniaal


meer valt er eigenlijk niet over te zeggen.
Oja, jou hebben we ook nog gezien, dat was ook wel een hoogtepunt.

Voor de rest nog Orphe & AJ, Krimhild (herkenbaar dankzij haar disco-Bert shirt :P) en alle MF'ers die mee waren met de bus natuurlijk.
Front voor/der Matigheid
last.fm

The Chosen
Berichten: 4342
Lid geworden op: zo nov 14, 2004 1:55 pm
Locatie: Hilversum

Bericht door The Chosen » ma aug 07, 2006 2:03 pm

Joris schreef:[..]

Kan scherper !
Bedaren jij. Ik neem tenminste de moeite om foto's te nemen.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma aug 07, 2006 2:19 pm

Wat me trouwens ook nog opviel was het snoeiharde geluid van Ministry. Weliswaar niet gezien, maar die kwamen zelfs bij de tent nog boven onze eigen muziek uit.

Gebruikersavatar
graveworm
Berichten: 2529
Lid geworden op: ma jul 25, 2005 10:10 pm

Bericht door graveworm » ma aug 07, 2006 2:20 pm

Inderdaad en dan nog zo slecht zijn...

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 07, 2006 2:21 pm

Afbeelding

Afbeelding

Zo scherper? :P

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma aug 07, 2006 2:24 pm

Yeah. Grappig ook dat de meest linkse meid op het podium dr emmer wilde legen over het publiek, maar in plaats daarvan dat over degene naast dr heen smeet.

Gebruikersavatar
Fusion
Berichten: 14428
Lid geworden op: di jan 06, 2004 10:44 am

Bericht door Fusion » ma aug 07, 2006 2:25 pm

Isda Carnivore? 8)
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine

[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » ma aug 07, 2006 2:26 pm

Yep. Natuurlijk tijdens Sex And Violence.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 07, 2006 2:27 pm

Jaja, en het was geweldig. Godver hoe gaaf was dat.

Gebruikersavatar
Roza
Berichten: 2432
Lid geworden op: za jul 23, 2005 1:18 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Roza » ma aug 07, 2006 2:27 pm

En die tieten heb ik gewoon gemist. Schande. *slaat zichzelf tegen voorhoofd*
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.

Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]

Gebruikersavatar
valkyrian
Berichten: 4642
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:54 am

Bericht door valkyrian » ma aug 07, 2006 2:33 pm

oke in volgorde van gaafheid

1. mortal sin
2. gammaray
3. rose tattoo
Laatst gewijzigd door valkyrian op ma aug 07, 2006 2:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma aug 07, 2006 2:34 pm

valkyrian schreef:oke in volgorde van gaafheid

1. morbid saint
2. gammaray
3. rose tattoo
Morbid Sin bedoel je denk ik :wink: anders heb ik iets gemist. :P

Plaats reactie