haha valt me op dat de ene hier het geluid wel goed vind en een ander bij de zelfde band het geluid kut vind, het geluid was af en toe idd bagger.
band lijstje: ff mijn programma pakken want wist op zaterdag al niet meer wat ik vrijdag nou allemaal heb gezien:
Dinsdag:
vertrokken om 15.00 uur richting Wacken, sinds de grensovergang eigenlijk alleen maar regen gehad. Geen files gehad gelukkig. we kwamen rond 19.15uur aan (1 stop gehad om even naar de wc te gaan) gelukkig redelijk droog de tent op kunnen zetten. wanneer de party-tent uiteindelijk ook stond kwamen onze duitse en franse buurtjes gelijk na een half uurtje ook maar onder onze party-tent staan omdat het zo verschrikkelijk begon te regenen. Veel lol gehad.
woensdag:
opgestaan en wat koffie gemaakt, ook voor onze duitse buren, waar we eigenlijk onszelf elke dag wel mee vermaakt hebben.
Fire Fighters: echt lachen dat metal heads daar zo van uit hun dak gaan.
Natuurlijk Mambo Kurt: echt geweldig, de sfeer was super, en zoals eerder gemeld hier dromen zijn bedrog. Super al de duitsers die dat meegedaan hebben
Karaoke: geweldig gelachen om sommige lui op het podium.
Terug bij de tent, weer veel bier en alcoholische drankjes genuttigt, met onze nieuwe vrienden, en hard meegezongen met de cd-speler natuurlijk
.
Donderdag:
opgestaan, en nu al super brak terwijl het hele festival nog niet begonnen is
maar gelijk met wat sap en wat brood begonnen, rond de midag begonnen met wat biertjes te drinken.
's middag naar de metal markt geweest (het buiten gedeelte) wat verdomme nog te laat open ging ook. Maar goed.
Hierna maar weer eens Doner op (hadden we namelijk nog niet gehad hehe)
WET stage:
Metal battle van BRA gezien, ging wel niet super bijzonder.
MSG: Was wel aardig om te zien, vond het niet super spectaculair
Scorpions: Ons super bij vermaakt, ben 5 min. te vroeg weg gegaan om de schorpioen te zien, was wel balen want we hoorde hem opkomen, maar we hadden totaal geen zin meer om terug te lopen.
Bij de tent nog wat bier gedronken, en gaan slapen.
Vrijdag:
om 08.00 uur de tent uitgebrand door de zon, tering wat was dat warm.
Bij de biertuin maar even wat bier gedronken, en daar wat nederlanders tegen gekomen, 1 iemand uit de achterhoek, die jarig was, hij was al helemaal naar de tering, en ik moest nog beginnen. wel een biertje van gehad.
daarna nog een paar nederlanders tegen gekomen, even mee gepraat. Toen naar festival terien gegaan:
Born From Pain: (party stage)Echt een super optreden, we stonden zo goed als helemaal vooraan, paar nummers afgewacht, en een paar crowdsurfers over me kop heen gehad. Toen werd mijn vriendin duizelig, dus heb ik haar over de hekken heen gezet voor bij het podium, en zijn we het wat van vereraf gaan kijken.
Danko Jones: Super optreden, vooral zijn commentaar naar het publiek.
QUOTES: Dont look at the fucking helicopter look at me.
tegen een crowdsurfer: Caught in a mosh?? the music stopped allready idiot.
This is True metal stage right?? What does a fucking rock 'n roll band do on a Metal stage??
Ill give you a Djanko (stto met zijn hoofd tegen de microfoon) echt gelachen hier. Ook de nederlanders hier tegen gekomen die we 's ochtend tegen gekomen zijn in de biertuin.
Six Feet Under: Vond het optreden niet echt super, ben ook na een poosje weg gelopen. wel een paar leuke nummers gehoord.
Nikki Puppet: zwaar klote, klonk echt nergens naar
Nevermore: vond ik helemaal bagger.
Gorilla Monsoon: was wel aardig, niet bijzonder
Opeth: paar nummers gezien, was erg langzaam, en tussen de nummers door vond ik de zanger ook niet echt gemotiveerd klinken, dus ben na en paar nummers weer verder gaan lopen
Carnivore: het eind op het beeldscherm gevolgd, wel aardig, vooral de topless vrouwtjes met de waterpistolen waren leuk om te zien
In Extremo: waren wij dan de enige die de nummers niet kende?? verder een leuke show, met aardig wat vuur, deed me wel een beetje aan Rammstein denken.
metal markt weer eens over gelopen.
Children of bodom: 1,5 uur gewacht van tevoren, om vooraan te staan (nog op iemands rokje gestaan geloof ik (ze was NL) ) toen ze begonnen te spelen, was het gewoon een en al Pit, we konden gewoon niet normaal blijven staan vooraan, dus zijn we naar achter gegaan, met een hoop aan de kant duwen.
even weer naar de camping geweest en daar wat lopen ouwehoeren.
Ministry: Het laatste stuk gezien, wel grappig, maar niet echt mijn smaak kwa muziek.
Amon Amarth: van een afstand gekeken, en verder lekker in de biertuin gezeten met een biertje en lekker geluisterd.
Daarna weer lekker naar de tent gegaan, en bijna een halve fles van de duitsers opgezopen (32% alcohol) verdomme wat was dat heet toen ik de fles eindelijk van me bek haalde. De duitsers stonden alleen een beetje dom te kijken toen ik hem in een keer zover leeg zoop
Zaterdag:
wakker geworden, en we waren al super naar de tering.
rustig ons klaar gemaakt voor de laatste dag festival. we hadden al besloten om maar niet meer zoveel naar voren proberen te komen.
Metal church gemist door het rustige aandoen, klote maar niks aan te doen.
Caliban: klonk wel aardig, van een afstandje bekeken
Morbus Gravis: Niet bijzonder, wel leuk om even gezien te hebben
Arch Enemy: Dat er zoveel herrie uit zo'n klein meidje komt verbaasd me elke keer maar weer.
Fear Factory: klonk zwaar klote, had er meer van verwacht
Morbid Angel: niks van gezien, wel vanuit de biertuin naar kunnen luisteren
Gamma Ray: helaas gemist
Soulfly: vond het wel weer leuk om ze te zien, verder niet veel bijzonder nieuw aan de show
Whitesnake: wat een ruimte tussen de mensen, we konden nog een eind naar voor komen, wel van de muziek kunnen genieten, even wat rustigs.
Emperor gemist, we hebben de party tent toen vast afgebroken
Motorhead: weer geweldig, maar verdomd druk.
Rose Tattoo: leuk, en van genoten, we gingen er alleen weg om Finntroll te kunnen zien.
Finntroll: Jammer dat party stage het geluid zo hard van was. oftewel dit geluid stond te zacht. weer lekker gesprongen op trolhammaren.
terug naar de camping, en lekker gaan slapen.
om 05.00 uur wakker geschrokken omdat die kut caravan of wat er nog van over was in de fik stond. zooi opgeruimt in de auto gestapt en naar huis gereden.
we waren om 11.00 uur ongeveer thuis.
we hebben nu al weer zin in volgend jaar
+ rijen niet al te lang bij eten en drink stands
+ mooi weer
+ sfeer
+ veel leuke bands
+ bier
+ nieuwe vrienden gemaakt (nog contact mee via mail)
- vriendin kon niet alles zien door alle lange mensen
- crowdsurfen is irritant
- caravan in de fik
- super moe naar huis moeten rijden
dat was het verhaal voor nu even