Wacken Open Air 2006 nummero II

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di aug 08, 2006 12:22 am

nightgirl schreef:Zeg, weet hier iemand info rond bussen die vertrekken richting Wacken, ge weet wel geen lijnbussen hé maar geregelde bussen waar ge u voor kunt inschrijven om daarmee naar Wacken te gaan?
Waarschijnlijk, maar onder voorbehoud, gaat er volgend jaar ook een bus die begint in Breda en stop in Utrecht. Heb em zelf dit jaar genomen en het was goed geregeld. Meer info komt er volgend jaar waarschijnlijk, dus maak maar een bookmark: http://spaces.msn.com/wackenbus
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di aug 08, 2006 12:31 am

nightwing schreef:Godverdomme wat ben ikt rouwens verbrand.Wat nou 100 % regen? Helemaal niet! Heerlijk weertje!!!
Inderdaad ja, mijn lippen waren zelfs verbrand, best apart.
Maar het was echt ideaal festivalweer, niet te warm en vooral geen regen.

@Jereplofje: wees een man, op festivals moet je gewoon heerschen en niet mieren. Het is geen luxe all-in vakantie.
לֹא אעבוד

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di aug 08, 2006 12:39 am

Heeft hij vast gedaan, op metalfan kan je naderhand weer genoeg gal spuien. Kan het met em eens zijn dat Graspop op een aantal punten z'n spul beter voor elkaar heeft.

samson
zonder Gert

Bericht door samson » di aug 08, 2006 12:41 am

We hadden op een gegeven moment een internationaal feestje onder onze party tent. Uiteraard Nederlanders, Denen, Zweden, een Noor, Duitsers, Oostenrijkers, een Amerikaan en een Japanner. Was erg grappig om te horen, de een sprak nog brakker engels als de ander, behalve de Japanner, die zei alleen "joa" met een klein buiginkje als je hem een biertje en een frikandel gaf :D
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » di aug 08, 2006 12:44 am

Soulcollector schreef:Heeft hij vast gedaan, op metalfan kan je naderhand weer genoeg gal spuien. Kan het met em eens zijn dat Graspop op een aantal punten z'n spul beter voor elkaar heeft.
Maar op een aantal punten ook weer minder, maar daar hebben we al genoeg over gediscussieerd op de metalmarket. ;)
לֹא אעבוד

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » di aug 08, 2006 3:23 am

Krimhild schreef:[..]

Je hebt basically alleen gezegd dat je vervoer slecht was geregeld, dat je zo'n eind moest lopen voor geld, dat je je telefoon ben verloren en dat het eten duur was.
En dat we de eerste dag(en) niet door de ingang naar buiten mochten (en er werd geen reden voor gegeven), en dat we 's nachts van het pad af moesten, en...

Volgens mij zijn er genoeg dingen waar ik niet zoveel aan kon doen, en ik had al gezegd dat ik van veel van die dingen geen last had.

Ik vind nou wel dat m'n post erg opgeblazen wordt hoor. :shock:

Edit:
En daarbij, Wacken had gewoon z'n goede en z'n slechte kanten, beetje onzin om alleen de goede punten er uit te lichten lijkt me, en dat m'n post doorspekt was van een aantal dingen waar de Wacken organisatie weinig aan kan doen lijkt me ook niet zo raar.. Niet iedereen heeft op Wacken hetzelfde meegemaakt.

Oja,
+Heel politiek incorrect gniffelen om het bevestigde stereotype dat er allemaal negers de wc's schoonmaken.
AmnesJAn schreef:[..]
@Jereplofje: wees een man, op festivals moet je gewoon heerschen en niet mieren. Het is geen luxe all-in vakantie.
Dit was dan weer de eerste terechte post op de mijne.

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » di aug 08, 2006 6:14 am

En misschien dat ik in al m'n breedsprakigheid wat negatief over kwam, maar zeuren is nu eenmaal leuker dan loven.

En stiekem heb ik me wel een beetje vermaakt daar.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di aug 08, 2006 9:21 am

Soulcollector schreef:Heeft hij vast gedaan, op metalfan kan je naderhand weer genoeg gal spuien. Kan het met em eens zijn dat Graspop op een aantal punten z'n spul beter voor elkaar heeft.
Gelukkig is Wacken weer dan wat milder op sommige punten.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 08, 2006 9:36 am

nou

graspop mag je je auto niet naast je tent zetten...dat vind ik super vervelend, je moet ook ver naar het festivalterrein lopen, graspop is eigenlijk al lang geen ECHT metalfestival meer, de progammering zit nooit een verrassing in, de sfeer op graspop is stukken minder als tien jaar geleden, graspop is ook te groot geworden, het bier van graspop is NOG slechter dan dat van wacken, graspop lokt te veel kleine kinderen, op de graspopcamping mag je niets of je krijgt securityop je dak,...

dan prefereer ik zeer duidelijk wacken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

MadTinus

Bericht door MadTinus » di aug 08, 2006 9:58 am

Daeminion schreef:Daarom zeg ik ook ''voor zover ik me kan herinneren''. Kans is er dat ze er meer van gespeeld hebben, maar dat ik dat ondertussen vergeten ben. :wink:
Ik vroeg het omdat ik van iemand anders ook al hoorde dat ze voornamelijk nummers van Altars en Covenant speelden en bijna niks van Blessed, dat vond ik wat vreemd, niet dat ze veel oude nummers speelden, maar wel dat Blessed daarbij dan bijna helemaal wordt overgeslagen, staan toch zat klassiekers op dat album!
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di aug 08, 2006 10:13 am

Sargatanas schreef:Gelukkig is Wacken weer dan wat milder op sommige punten.
Joah dat zeker, maar ze staan een mans schijtbeurt teveel in de weg.

The Chosen

Bericht door The Chosen » di aug 08, 2006 10:26 am

Heidewolf schreef:The chosen (de organisator) heeft tegen me gezged dat hij volgend jaar met de auto gaat. Dus verwacht van hem geen busreis. En van mij ook niet.
Klopt, aangezien het met de auto een stuk beter is. Je kunt meer spullen meenemen, je hoeft minder ver te lopen met je spul en je zit niet vast aan vertrektijden.
Maar ik had nog maar net mijn rijbewijs (een week) en vandaar dat ik nog niet gelijk naar Wacken ging rijden.

ketter

Bericht door ketter » di aug 08, 2006 1:20 pm

mms://84.19.179.46/woa/woa2006_07.wmv

Doorspoelen naar een minuut of 45... en: TETT'N! ;)

Daeminion

Bericht door Daeminion » di aug 08, 2006 1:37 pm

graveworm schreef:Ohja, hoe cool is het om op de terugweg om 10 uur sochtens in de burgerking te stoppen en het zit er vol met langharige kerels? :lol:

Komen er mensen binnen met hun kindjes van max 5 jaar, draaien ze direct terug om en zijn ze weg. :D
Een maat van me heeft heel de Burger King bij elkaar gescholden, omdat die lui geen Whoppers meer hadden, alles was op. Wat voor inkoopbeleid heb je dan. :lol:

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » di aug 08, 2006 1:40 pm

Daeminion schreef:[..]

Een maat van me heeft heel de Burger King bij elkaar gescholden, omdat die lui geen Whoppers meer hadden, alles was op. Wat voor inkoopbeleid heb je dan. :lol:
Klopt, bij die burgerking waren we ook nog geweest, alleen kip en vis zooi hadden ze toen nog. En Maxi menu's zijn daar wel verdacht klein ook. Een grote friet kan een kind van 5 nog drie keer op.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » di aug 08, 2006 1:43 pm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 08, 2006 3:25 pm

Soulcollector schreef:[..]

Joah dat zeker, maar ze staan een mans schijtbeurt teveel in de weg.
de camping is omgegeven van bossen...snap het probleem niet

Jereplofje

Bericht door Jereplofje » di aug 08, 2006 3:27 pm

En dan afvegen met blaadjes? :shock:

lunatic jozef

Bericht door lunatic jozef » di aug 08, 2006 3:56 pm

:roll:
Laatst gewijzigd door lunatic jozef op di aug 08, 2006 10:15 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di aug 08, 2006 4:03 pm

Kristof schreef:de camping is omgegeven van bossen...snap het probleem niet
Niet op camping A.

lunatic jozef

Bericht door lunatic jozef » di aug 08, 2006 4:42 pm

. :wink:
Laatst gewijzigd door lunatic jozef op di aug 08, 2006 10:16 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 08, 2006 4:43 pm

niemand beelden van cetic frost? of mp3's?

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di aug 08, 2006 4:46 pm

Ketter schreef:mms://84.19.179.46/woa/woa2006_07.wmv

Doorspoelen naar een minuut of 45... en: TETT'N! ;)
@Kristof: hier staat Celtic Frost bij. :wink:

Krabauer

Bericht door Krabauer » di aug 08, 2006 7:51 pm

Kristof schreef:nou

graspop mag je je auto niet naast je tent zetten...dat vind ik super vervelend, je moet ook ver naar het festivalterrein lopen, graspop is eigenlijk al lang geen ECHT metalfestival meer, de progammering zit nooit een verrassing in, de sfeer op graspop is stukken minder als tien jaar geleden, graspop is ook te groot geworden, het bier van graspop is NOG slechter dan dat van wacken, graspop lokt te veel kleine kinderen, op de graspopcamping mag je niets of je krijgt securityop je dak,...

dan prefereer ik zeer duidelijk wacken
Wat is er mis met het Maes bier van gmm?

Dat weissbier van wacken was wel erg lekker trouwens.
wat een snikkels om de eerste dag het 2,50+1 euro te maken en de dagen erna 3,50 of 4 euro. ik ben het alweer vergeten... 8)

graveworm

Bericht door graveworm » di aug 08, 2006 9:48 pm

Nja dat beker inruil gedoe snapte ik eerst niet. :D
Vraag je 2 cola's en geef je 5€, kijkt zo'n duitse gozer je voos aan en wacht geduldig tot ik mijn 2€ voor die bekers pak... Wist ik veel! :P

Bestial Lust
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » di aug 08, 2006 10:18 pm

Goed, ik heb dan toch de moed gevonden om zowaar een redelijk 'uitgebreid' verslagje te posten van mijn wacken 'experience'.

Allemaal spannend enzo natuurlijk, mijn eerste 3-daagse festival en dus ook mijn eerste wacken. Ik was behoorlijk benieuwd, want ondanks verhalen van anderen wist ik nog niet precies wat nu te verwachten.

Nagoed, genoeg geouwehoer. We vertrokken woensdag avond 23:00 vanaf Backstage (rock café nijmegen) met een volle tourbus richting wacken. Door ongeduldige kutchauffeurs die niet wilde stoppen en nogal haast hadden kwamen we echter om 5 uur (!!) 's ochtends al aan. Gevolg: wij konden onze vrienden (die er al stonden met hun tent) niet bereiken. En we hadden geen idee waar ze stonden. Maar wij dachten, naief als we waren, kom we lopen een rondJE over de camping mss dat we de tent zien. Nagoed, camping veel te groot en na een uur toch maar weer zonder resultaat bij lui uit de bus gaan wachten tot we rond 9 uur gesmst werden en richting tent konden gaan, eindelijk.

Die hele donderdag middag eigelijk geen donder uitgevoerd, dingen wat verkent, en savonds nog eventjes de Scorpions bekeken.

Vrijdag:
- Legion of de damned: Godver wat blijft dat toch geniaal, roste hard, en prima sfeertje al zo vroeg in de middag.

- Danko Jones: Flink moeten lachen om die kerel met zn geouwehoer over tr00 zijn, de zon en satan. Verder meer geluisterd dan gekeken

- Ektomorf: Je kunt zeggen wat je wilt over de muziek, en ik zal het waarschijnlijk met je eens zijn dat t 3 keer niks is, maar jongens, wát een sfeer. Springen bij het leven, één grote pit en een hele hoop zweet. Prachtig.

- Opeth: Niet helemáál gezien, maar het klonk prima. Niet echt bijster vernieuwende setlist, en ook niet bepaald uitgebreid, maar vooruit het blijft Opeth.

- Children of Bodom: Niet echt een favoriet, of een must see, maar ik dacht ach daar ga ik ook nog even langs... nou niet dus. DRUK, de tering zeg, niet normaal. Wij stonden als sardientjes aan de zijkant, en ik dacht slim te zijn door de pit in te gaan, op de hoop dat er daarna wat meer ruimte was, maar dat was dus niet bepaald. De 'pit' was één grote mensen massa dat allemaal lomp heen en weer bewoog. Na 5 min met gebrek aan zuurstof ben ik er maar weer uitgelopen.

- Amon Amarth: Wel geinig. Best goed live, beetje jammer van die vechtende vikings, t idee is grappig, maar niet een 15 min. lang.

Zaterdag:

De wekker gezet voor mijn helden:

-Metal Church: Jammer van het feit dat ze op de party stage moesten, maargoed ze waren een vervanger dus logisch. Het optreden was desalnittemin geniaal, strak en een prima sfeer in het publiek. Besloot nog een shirt van ze te kopen en die heb ik later ook nog es laten signeren *kijkt trots*

- Arch Enemy: Niet eens zozeer mijn muziek, kende wel de meeste nrs die ze speelden overigens. Wel een erge goede live band viel me op.

- Fear Factory: Voor een deel gemist door de signeersessie van MC, maar vond het leuk dat ze nog wat 'oudere' nrs speelden, vooral gezien ik alleen de cd Digimortal ken eigenlijk.

- Atheist: Tjah, tis hier al meerdere keren gezegd: gewoonweg subliem. Ik kende niet zo gek veel nummers van de heren, maar wat een optreden zeg, tering. Die bassist vooral, verdorie.

- Emperor/APO: Bij beide bands tering druk, en aan de rand van het publiek had je last van het geluid van het andere podium, dus toen zijn we maar een strategische plek in gaan nemen voor Motörhead.

- Motorhead: Gaaf gaaf gaaf, had ze nog nooit eerder live gezien. Maar wat een heerlijke muziek is het toch, en die lenny is me dr ook een. Beetje jammer alleen van dat nutteloze wijf met die onnatuurlijk grote borsten, voegde nou niet bepaald iets toe. Letterlijk opvulling.

Afijn, toen was ik zo naar de tering dat ik na een pannekoek en wat rondstruinen op de metalmarket naar de tent ben gegaan om tequila en bier te nuttigen.

+ punten:

- Sfeer
- Afstand van onze plaats naar t terrein
- De diversiteit aan eten
- Duitsers
- Het weer (!!)
- En bepaalde extreem geniale optreden
- De biergarten

- punten:

- Ja, de dixi's ja
- Onze aankomst
- Pijne poten van niet goed ingelopen kisten
- De toch wel heel extreme drukte

Voila, geslaagde 3 dagen, volgend jaar weer.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Amibor

Bericht door Amibor » di aug 08, 2006 10:30 pm

Wie is Lenny?
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Bestial Lust
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » di aug 08, 2006 10:34 pm

Typfout: Lemmy.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di aug 08, 2006 10:35 pm

Twee dezelfde letters fout? Dat kan geen typefout zijn, je bent vast dyslectisch.

Amibor

Bericht door Amibor » di aug 08, 2006 10:37 pm

Bestial Lust schreef:Typfout: Lemmy.

Nou zeg, wat een overdreven serieuze rectificatie.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Bestial Lust
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » di aug 08, 2006 10:37 pm

Soulcollector schreef:Twee dezelfde letters fout? Dat kan geen typefout zijn, je bent vast dyslectisch.
Ik denk het ook Niek, ik denk het ook.

sugar daddy

Bericht door sugar daddy » di aug 08, 2006 10:44 pm

AAaight terug van wacken en een beetje uitgerust van de lange rit.
Dinsdag en woensdag echt regen, donderdag en vrijdag af en toe een bui en zaterdag en zondag fantastisch weer gehad. Jammer dat de partytent niet waterdicht was.
Er waren veel gave bands maar evenveel klotebands.

Hoogtepunten en meevallers:
Kacken in Wacken
Krabauers
Morbid Angel Geweldige opener met Rapture en geweldige afsluiting met Where the slime lives en God of Emptiness. En met Erik Rutan
Legion of the damned
Atheist Het absolute hoogtepunt voor mij, live perfect gespeeld.
Wintersun
Emperor
Finntroll
Scorpions het was lang maar wel een mooie show
Carnivore geweldig met de strippers die met bloed gooiden en spoten

Dieptepunten en tegenvallers:
Mambo Kurt omdat de tent vol stond niet kunnen zien
Nevermore het viel me gewoon een beetje tegen
Opeth was een beetje saai
COB Veeeeeeeeeeeeel te druk
Celtic Frost een beetje eentonig
Arch Enemy ook weer veel te druk
Motörhead was weer één lang nummer van een 1.15 uur.
Subgay to snolly was te gay voor woorden.
Te overdreven duitsers.

Nog wat foto's van mij:
http://www.mijnalbum.nl/Album=N346AEYH

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » di aug 08, 2006 10:53 pm

Bij Atheist zag ik ook wat MF'ers. Dat maakt mij gelukkig.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

nightwing

Bericht door nightwing » di aug 08, 2006 10:56 pm

Ja wie waren die MF's die mij riepen toen ouwe en ik na me tent strompelden dan?
www.last.fm/user/robenroll

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » di aug 08, 2006 11:14 pm

Stomme MF'ers, valkyrian stond me vet te negeren.
Heerlijk Helder Taalloeder

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » di aug 08, 2006 11:32 pm

Heidewolf schreef:Stomme MF'ers, valkyrian stond me vet te negeren.
Zij is dan ook een arrogante bitch. Verbaast me helemaal niks.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

!slayer!

Bericht door !slayer! » wo aug 09, 2006 1:00 am

KoenM schreef:[..]

Zij is dan ook een arrogante bitch. Verbaast me helemaal niks.
Daar ben ik het dan niet mee eens. Was zeker gezellig de donderdag avond !

AltarOfSacrifice
Contacteer:

Bericht door AltarOfSacrifice » wo aug 09, 2006 1:05 am

nightwing schreef:Ja wie waren die MF's die mij riepen toen ouwe en ik na me tent strompelden dan?
Ik heb zo'n vermoeden dat Eier en ik dat waren.
Vigilance is, the order of the day.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo aug 09, 2006 12:14 pm

!slayer! schreef:[..]

Daar ben ik het dan niet mee eens. Was zeker gezellig de donderdag avond !
:`)

Anders ga je er even serieus op in, Ferdy.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

valkyrian

Bericht door valkyrian » wo aug 09, 2006 12:25 pm

Heidewolf schreef:Stomme MF'ers, valkyrian stond me vet te negeren.
:lol: muhahahaha

samson
zonder Gert

Bericht door samson » wo aug 09, 2006 12:42 pm

Ik heb verekte weinig mf lui gezien op wacken als ik dat vergelijk met GP vorig jaar. Misschien dat het daarom zo gaaf was.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving

Soulcollector
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo aug 09, 2006 12:50 pm

Jammer dat dan de eerste die ik tegen moest komen jij met je zatte harses was.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo aug 09, 2006 1:02 pm

Jammer van de matige line up, volgend jaar hoop ik er wel bij te zijn!
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Crow

Bericht door Crow » wo aug 09, 2006 1:16 pm

ik ben niemand van MF tegen gekomen, ook la denk ik iemand met een roze pruik te hebben gezien, maar zelfs dat herinner ik me niet.
Verder weet ik toch niet hoe jullie eruit zien, dus kan het zijn dat ik jullie straal voorbij gelopen ben. :D
Death is just the beginning

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » wo aug 09, 2006 1:17 pm

Ben er genoeg tegen gekomen. :P

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo aug 09, 2006 1:20 pm

Ik weinig, buiten Kristof en Zwarte Krijser geen een. Nouja, mn broertje en Natasja hangen hier ook rond.

Bob

Bericht door Bob » wo aug 09, 2006 1:22 pm

Kristof heeft me een uitstekende plaats verschaft in de rij voor de perskaarten, en verder ben ik nog een avond opgetrokken met oud-moderator Luus.

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » wo aug 09, 2006 1:27 pm

Samson enz vrij vaak. Altar en z'n gang ook vrij vaak. Demorpheus bij Emperor. Sander, Natasja, Bestial Lust en Orklord bij Atheist. Haviksogen jongens, haviksogen.
Laatst gewijzigd door Sargatanas op wo aug 09, 2006 1:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

samson
zonder Gert

Bericht door samson » wo aug 09, 2006 1:27 pm

Soulcollector schreef:Jammer dat dan de eerste die ik tegen moest komen jij met je zatte harses was.
Jij had anders ook een aardig rode neus geloof ik :D
Sargatanas schreef:Samson enz vrij vaak.
Jij woonde zo'n beetje onder onze party tent :P

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo aug 09, 2006 1:37 pm

Hmm, moet ik toch eens wat vaker in dat fototopic kijken dus.

Plaats reactie