Iron Maiden IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » zo aug 06, 2006 12:36 pm

mwa, erg simpel shirt. niet echt heel boeiend.

IROn

Bericht door IROn » zo aug 06, 2006 2:06 pm

Nop, inderdaad.

Verder is dat Kerrangstukje wel aardig om te lezen, maar de feel van de nummers is voor iedereen meestal anders dus daar ga ik nog maar niets uit opmaken of verwachtingen aan stellen.

Hoewel het wel fijn in de oren klinkt dat Only The Good Die Young genoemd wordt, heerlijk nummer.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 06, 2006 10:37 pm

Joris schreef:mwa, erg simpel shirt. niet echt heel boeiend.
simpele shirts zijn veel mooier dan die drukke schreeuwerige shirts
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 07, 2006 9:31 am

Kristof schreef:[..]

ben ik het over het algemeen mee eens. Maar niet bij een Maiden-shirt. Maiden-shirts horen gewoon een mooie eddy te bevatten.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 07, 2006 10:00 am

spel dan op z'n minst z'n naam goed :P
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » ma aug 07, 2006 10:10 am

EddIE dan ! :-)

IROn

Bericht door IROn » ma aug 07, 2006 1:01 pm

Kristof schreef:[..]

Vind ik juist niet, ik heb het liefst grote kleurige mooi getekende afbeeldingen. Alleen een bandlogo en iets kleins vind ik wat saai.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » ma aug 07, 2006 11:25 pm

Ik vind ook dat er een mooie eddie op moet staan, ook al vind ik de footballshirts van Harris tijdens Rock in Rio en Death on the Road ook leuk...

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » di aug 08, 2006 4:40 pm

Ik ben naar de Music Store geweest voor de nieuwe cd, om hem te reserveren. Ze vertelden me daar dat de release is uitgesteld naar 4 september, i.p.v. 28 augustus. Ik heb hier echter verder nog niks over gehoord, gelezen of iets dergelijks...

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo aug 09, 2006 5:30 pm

ik las in mindview dat benjamin breeg vroeger de bijnaam was van paul di anno, dat het daar naar zou verwijzen dus

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » wo aug 09, 2006 8:52 pm

is die dood dan? Op de cover staat toch b. breeg op die grafsteen?

en heb de tekst nog niet echt bekeken, maar is het dan een positieve of juist negatieve tekst, over di anno?

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do aug 10, 2006 11:49 am

Volgens mij is Di'Anno inderdaad niet dood...Maar wat staat er nog meer op de Grafsteen? dat zal toch wel een indicatie geven in welke richting we het moeten zoeken...

Bob

Bericht door Bob » do aug 10, 2006 11:56 am

Misschien was B. Breeg een als geintje verzonnen alter ego van DiAnno, die in 1978 is gestorven.

Of, van wat ik me kan herinneren, is er een nummer op het debuutalbum dat over DiAnno's opa zou gaan (Remember Tomorrow). Misschien heeft het daar iets mee te maken.

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » do aug 10, 2006 11:57 am

After the deaths of his parents in a house fire in September, 1947, Breeg was sent to an orphanage in the East End. The cause of the fatal fire, to this day, remains unexplained. Breeg himself was present in the house at the time but escaped unharmed.

He was a bright child but very solitary, prompting one of his carers at the orphanage to state: "He has the demeanour of a child who seems to bear more weight upon his shoulders than any person should. What goes on behind his eyes makes one wonder what's troubling him." As well as his academic interests, Breeg also became interested in The Bible and expressed a desire to join the clergy.

Breeg was fostered by three families between 1947 and 1950 but each time, he was returned to the orphanage, unable to settle in any of the new homes that had offered to raise him.It was on his tenth birthday in 1949, that he began to experience nightmares that he himself later described as "the most vile and tortuous I have ever endured." Despite this, he went on to develop incredible talent as an artist and produced a large number of drawings, sketches and paintings. However, none of these survive and are believed to have been destroyed by Breeg himself. To this day, no one knows why. The subjects of these paintings, however, supposedly caused great consternation and distress among those who Breeg allowed to view them.

The verdict of one close friend who saw some of Breeg's work is as follows: "He says he paints what he sees. If this is true, I can only thank God I have no window into his mind."

Breeg's first job on leaving the orphanage, in 1954, was at a local Undertakers, where he was given the task of engraving headstones. His interest in the Bible had by now turned into what a colleague deemed to be "obsessive". He lived alone and little is known about his life between 1955 and 1959 other than that his interest in joining the clergy diminished. His obsession with the Bible, however, did not.

Breeg travelled widely between 1960 and 1970, visiting many different countries. Living for two years in Haiti before travelling to Eastern Europe where he lived between 1966 and 1969. He was forced to flee from Romania in 1969 following local Police investigations. He returned to England in March 1971. Upon his return, he was offered a position with the International Institute of Paranormal Investigation which he accepted.

Breeg wrote four books between 1971 and 1977. None of these, as far as can be ascertained, remain in print. All, however, concern the sights and cultures Breeg experienced while travelling. The emphasis in all four volumes is on the Occult practices of the countries visited.

Benjamin Breeg disappeared from his home on June 18th, 1978. All efforts to locate him proved unsuccessful.

There are some critics who believe that this entire story is a fabrication.
van wikipedia.... Maar allemaal onzeker. Staan ook verwijzingen naar Di Anno en Winston Churchill

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do aug 10, 2006 1:15 pm

Ik denk dat je de belangrijkste tekst van wikipedia niet hebt overgenomen, namelijk het stuk met de theorieën over wie Benjamin is...dit stuk:

Benjamin Breeg (Born September 3rd, 1939, London) is believed to have been a writer and a painter that dissapeared on 1978 and hasn't been found since then. In the last couple of years, his cousin, A. Breeg (Name can't be found elsewhere) has been tracking him down, still with no more results than the discovery of one of his paintings, and a copy of one of his books.

His name was used by the heavy metal group from East London, Iron Maiden, for the first single of their upcoming album, A Matter Of Life And Death. "The Reincarnation of Benjamin Breeg" has given a lot of attention to A. Breeg's online project to find his lost cousin, because of the curiosity of Iron Maiden's fans of who was Benjamin Breeg.

Theories have been put on the real identity of Benjamin Breeg. Some state that his story is a metaphor for Iron Maidens former singer Paul Di'Anno, some other state that Benjamin Breeg "is" Winston Churchill, while some other claim that Benjamin Breeg was some kind of fantastic being whose story was told to West Ham children at the time of his disappearing. Some even say that Benjamin Breeg is an enigma for Iron Maidens fans (much in the fashion of Pink Floyds Publius Enigma). Another theory states that there is a connection between Derek Riggs' first drawing of Eddie (which was based on the picture of a soldiers head on a Vietnamese tank) and the current cover, the thinking is that maybe the soldier's name was Benjamin Breeg.

Nevertheless, one curious fact is that the http://www.benjaminbreeg.co.uk/ Internet's domain was registered a couple of days before Iron Maiden's web site announce the launching of The Reincarnation of Benjamin Breeg single. This really seem to back up the enigma theory.

Uit de laatste zin blijkt dat deze site er van uit gaat dat de 'enigma'- theorie de goede is, wat zou betekenen dat Benjamin Breeg een 'verzamelnaam' is voor de Iron Maiden fans...dat vind ik heel vreemd..

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do aug 10, 2006 5:44 pm

'T gaat over Eddie die weer tot leven gewekt wil worden/wordt. :)
It's the end of time

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » do aug 10, 2006 11:32 pm

Diiferent World is nu ook te horen via de Maiden website: www.ironmaiden.com

Ik vind het een redelijk nummer, niet echt hoogstaand...een beetje van hetzelfde niveau als Wildest Dreams...Een redelijke opener van de cd...

Tony Montana

Bericht door Tony Montana » vr aug 11, 2006 12:02 am

Het is inderdaad een echt Wildest Dreams-gevalletje. Zeer zeker ook niet slecht hoor! Het solo klinkt zelfs erg vet. Een beetje extra scherpte in het gitaargeluid terug. Hoe vaker ik het nummer luister hoe leuker het wordt eigenlijk. Ach, what the fuck ook....ik haal die plaat toch wel ;)
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr aug 11, 2006 12:20 am

leuk nummer ja, al kan ik niet zeggen dat ik de productie geweldig vind. Het klinkt toch wat mak op de één of andere manier.

Wildest Dreams, hmm, dan vind ik het refrein van dit nummer een stukje beter.

Vette solo ook trouwens, helaas ietwat kort.

Al met al laat het een betere indruk achter dan Benjamin Breeg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr aug 11, 2006 9:17 am

dit nummer gaat wel, ook niet erg speciaal vind ik

single benjamin breeg vind ik overigens ook absoluut niet denderend

begrijp dus (nog) niet waarom de pers en de band zelf zo super enthousiast doen

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr aug 11, 2006 10:06 am

Ik hoop dat dit de 2 minste nummers van het album zijn anders wordt het niet echt bijzonder.
It's the end of time

Joris
Contacteer:

Bericht door Joris » vr aug 11, 2006 10:08 am

kan de 2e niet openen. Jammer. maar zo te horen mis ik niet zoveel.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » vr aug 11, 2006 12:31 pm

Ik krijg steeds meer hoop aangaande het op hande staande album. Zou Maiden nu eindelijk eens van het virus af zijn om in een refrein 1 zinnetje 40000 keer te herhalen? Dat was echt op het zeikerige af soms en ja, daar hoor Wildest Dreams ook onder. Ik snap die vergelijking eigenlijk niet zo goed dus. Is het niet zo dat alle up-tempo nummers van Maiden al járen op elkaar lijken?
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » vr aug 11, 2006 12:46 pm

Ik denk niet dat alle uptempo nummers al jaren op mekaar lijken, want ik vind the Wickerman weer heel anders dan Wildest Dreams of Rainmaker...En The Mercenary is weer heel anders...Ik vind van Different World dat er zo weinig 'coupletten' in zitten..Normaal is het couplet-refrein-couplet-refrein -solo/bridge-refrein...en hier is dat niet het geval,dat is anders maar wel aardig..

halve zool

Bericht door halve zool » vr aug 11, 2006 6:34 pm

ik was via een download prog. een beetje aan het zoeken naar nieuw werk van maiden en kwam daar 'For The Greater Good of God' tegen.
ik heb er één (slechte) versie van gedownload maar dat is helemaal mijn ding niet!
klink heel symphonisch-achtig als je het mij vraagt.. :?

Rene

Bericht door Rene » vr aug 11, 2006 8:04 pm

Rebellion666 schreef:Ik krijg steeds meer hoop aangaande het op hande staande album. Zou Maiden nu eindelijk eens van het virus af zijn om in een refrein 1 zinnetje 40000 keer te herhalen?
Ze waren op Dance Of Death al van dat virus af. De nummers met herhalend zinnetje in een refrein zijn nauwlijks op één hand te tellen. No More Lies, Wildest Dreams, Montsegur en Journeyman.

Different World laat ik aan mij voorbij gaan. Ik luister nummers nog steeds het liefst na aanschaf van een cd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Djaser

Bericht door Djaser » vr aug 11, 2006 9:56 pm

Op het eerste gehoor vind ik het een prima nummer, beter als Benjamin Breeg, en ook beter als Wildest Dreams.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene

Bericht door Rene » vr aug 11, 2006 10:12 pm

Nou, en klinkt het ook als Thin Lizzy? Dat vind Steve namelijk.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr aug 11, 2006 10:14 pm

halve zool schreef:ik was via een download prog. een beetje aan het zoeken naar nieuw werk van maiden en kwam daar 'For The Greater Good of God' tegen.
ik heb er één (slechte) versie van gedownload maar dat is helemaal mijn ding niet!
klink heel symphonisch-achtig als je het mij vraagt.. :?
zoek de tekst van Into The Black Hole van Ayreon eens op en vergelijk die met wat je hoort. Het kan goed zijn dat het dat nummer is, namelijk, maar gewoon even een fout naampje erop om het Maiden te laten lijken.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » za aug 12, 2006 12:00 am

'Brighter than a Thousand Suns' te horen via www.ironmaiden.com

Hij klinkt lekker...ik heb echt wel hoop op de cd...

Rene

Bericht door Rene » za aug 12, 2006 12:08 am

Ja, als ze al zoveel laten horen.... dan luister ik er toch nog maar eentje.

Brighter staat nu op, en dit klinkt tot nu toe wel erg goed. Echt iets voor de zeikerds die wat anders van Maiden willen horen.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za aug 12, 2006 1:17 am

Wat een fantastisch nummer, dat is wat ik graag hoor van Eddie en de boys.

Bruce is ook fantastisch op dreef, geweldige zangpartijen, muzikaal lekker zwaar en riff georiënteerd, leuk solo werk.

Ja, dankzij Different Worlds en Brighter than a Thousand Suns krijg ik weer zeer goede hoop op een fantastische Maiden plaat.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Jens

Bericht door Jens » za aug 12, 2006 2:04 am

En bij de eerste luisterbeurt lijkt die BTATS het beste van de drie te zijn.

Een nummer dat zo op Bruce's laatste werk kon staan.

Bij Different Work vind ik de productie maar matig, vooral Bruce klinkt alsof hij op een demootje zingt.

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » za aug 12, 2006 6:30 am

Hmnee, wat mij betreft heeft het wel wat, die wij-masteren-onze-cd-lekker-niet-gedachtengang.
[b]DAUDR!![/b]

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » za aug 12, 2006 8:16 am

Ik heb hem nu vaker gehoord en ik vind hem steeds lekkerder, vooral die versnelling..dat deed me denken aan Dream of Mirrors...het hele nummer heeft een beetje die opbouw...

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za aug 12, 2006 10:11 am

Die Windows Media versie lijkt het niet meer te doen :?

Het nummer klinkt op eerste gehoor goed, in ieder geval beter dan de vorige 2 'sneak previews'.
It's the end of time

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za aug 12, 2006 10:41 am

brighter is leukste nummer van de drie, maar het is ook geen paschendale of montsegur, dat vond ik nu echt leuke nieuwe maiden songs

zo on-typisch maiden vind ik het eigenlijk ook helemaal niet

maar net zoals iedereen kan ik niet wachten om de cd in mijn handen te hebben

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za aug 12, 2006 10:50 am

Holy shit, Brighter Than A Thousand Songs klinkt geniaal, verreweg beter dan alle andere nummers van het vorige album bij elkaar. Geinspireerde gitaarriffs en solo's, geniale compositie en Bruce gaat lekker tekeer.

De andere nummers heb ik nog niet gehoord. Ik zou de cd iig alleen al voor dit nummer willen hebben.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za aug 12, 2006 11:02 am

Lennert from hell schreef:Holy shit, Brighter Than A Thousand Songs klinkt geniaal, verreweg beter dan alle andere nummers van het vorige album bij elkaar. Geinspireerde gitaarriffs en solo's, geniale compositie en Bruce gaat lekker tekeer.

De andere nummers heb ik nog niet gehoord. Ik zou de cd iig alleen al voor dit nummer willen hebben.
Inderdaad :P Dit is pas een goeie sneak preview.
It's the end of time

IROn

Bericht door IROn » za aug 12, 2006 11:27 am

Alweer een nummer? Dan passeer ik, ik wacht nu wel op het gehele album, anders is de verassing eraf.

Tony Montana

Bericht door Tony Montana » za aug 12, 2006 12:33 pm

Ha! Dit is hoe Maiden dient te klinken!
Als er nu nog previews komen laat ik ze ook voorbijgaan.
Ik koop de cd toch wel.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

dpientdeyr

Bericht door dpientdeyr » za aug 12, 2006 5:24 pm

Rebellion666 schreef:...Zou Maiden nu eindelijk eens van het virus af zijn om in een refrein 1 zinnetje 40000 keer te herhalen?...

Nou, dat virus is min of meer weer terug bij 'Brighter than a Thousand Suns', ben ik bang... Weliswaar geen 40000 keer, maar toch...

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 13, 2006 10:48 am

brighter had wel drie minuten korter kunnen zijn, zonder veel schade aan het nummer toe te brengen

ik zie niet waarom het nummer zo lang moet duren, aangezien er niet echt veel gebeurd

maar beste song tot nu toe overigens

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo aug 13, 2006 2:59 pm

Kristof schreef:brighter had wel drie minuten korter kunnen zijn, zonder veel schade aan het nummer toe te brengen

ik zie niet waarom het nummer zo lang moet duren, aangezien er niet echt veel gebeurd

maar beste song tot nu toe overigens
Dat is een kwaal waar Maiden de laatste jaren sowieso al veel last van heeft. Een mooi voorbeeld is 'The Nomad' van BNW. Als dat nummer korter was geweest had het ook veel meer om het lijf gehad.

Tot nu toe bevallen alle songs me wel.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo aug 13, 2006 5:22 pm

Kom maar op met dat album

Magic666

Bericht door Magic666 » zo aug 13, 2006 7:57 pm

dan ben ik 1 van de weinigen die er niet zo veel aanvind....

Nummer kan niet echt boeien, ik ben juist bang dat de meeste nummers van de cd zo zullen zijn; lang en niet boeiend.
Open the door jehovah you whore!

Overkill
Contacteer:

Bericht door Overkill » zo aug 13, 2006 8:15 pm

We zijn 2 van de weinigen denk ik
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo aug 13, 2006 8:16 pm

Ik wacht wel op de cd, dus ik laat deze nummers aan me voorbij gaan.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo aug 13, 2006 8:21 pm

Magic666 schreef:dan ben ik 1 van de weinigen die er niet zo veel aanvind....

Nummer kan niet echt boeien, ik ben juist bang dat de meeste nummers van de cd zo zullen zijn; lang en niet boeiend.
Ik snap je punt een beetje wel. Ik zit persoonlijk ook niet echt te wachten op hele lange nummers met nikszeggende passages. Daarentegen kan ik het nummer 'Brighter...' toch goed uitluisteren zonder dat het me echt verveeld. De galloperende ritmes en de twinsolo's is iets wat ik al heel wat jaartjes mis bij Maiden. Ook de zware produktie bevalt me erg goed. Ook vind ik Dickinson minder ongeïnspireerd overkomen dat op 'DoD'.

Vinden jullie niet dat er een beetje leentjebuur bij Dream Theater is gespeeld? Het begin van het nummer 'Brighter...' doet me een beetje erg veel denken aan 'A Change Of Seasons'. Dat stukje komt later in het nummer ook nog een keer terug.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo aug 13, 2006 11:28 pm

Hier een review van Metal Hammer...

http://www.maidenfans.com/index.php?ACT ... e&nid=2145

Ik denk dat het herhalen van een dezelfde zin, iets is wat bij Maiden hoort. Ze doen het ook al bij nummers als Seventh Son en Be Quick or be Dead. Ik stoor me er helemaal niet aan.
De lengte stoor ik me ook niet aan, de nummers worden niet saai en dat is denk ik ook een kunstm om lange nummers te maken die niet saai worden...

Gesloten