Heavy Metal van eigen bodem.
Ah oke, die Allied Forces is echt geluk hebben, in een platenzaak zal je hem wel voor een paar euro kunnen vinden, ik heb Reign of Evil van Dark Wizard ook voor 5 euro gekocht, maar bij mailorders of whatever zullen ze gauw zo'n 35-40 euro kosten. Die Allied Forces heb ik bij Eat Metal voor 45 gezien, geloof ik, Dark Wizard voor 35.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
Het debuut van Vault, je bedoelt dus No more Escape? Da's nog wel de mooiste die je er uit geplukt hebt. Zeer klote te vinden namelijk. Die Dark Wizards zijn wel makkelijk te vinden, moet je zeker niet meer dan een tientje voor betalen, aangezien het gewoon mausoleum lp's zijn. Die cdrereleased uit de jaren '90 zijn een stuk lastiger te vinden.
Al die LP's duiken trouwens geregeld op in 2e hands zaakjes door het land. Vooral in Delft zit zo'n winkeltje geloof ik, ooit met een tas vol Nederlandse platen naar buiten gekomen.
Al die LP's duiken trouwens geregeld op in 2e hands zaakjes door het land. Vooral in Delft zit zo'n winkeltje geloof ik, ooit met een tas vol Nederlandse platen naar buiten gekomen.
- Antonio Montana
Picture is een goeie band, tof dat ze bijmekaar zijn, als ze in buurt zijn ga ik wel effen kieke.
Leuk topic, nog niet gezien, Nederlands metaal van vroeger is meer dan de moeite waard. Check:
Martyr: For the Universe: Wellicht een van de beste van Nederland
Leader: Out in the Wasteland: verdomd gaaf
Defender: City Ad Mortis: Prachtig gewoon
Proud Existence: The Trial: Ongekend goed en megabruut
Valkyrie: Deeds Of Prowess demo: Beter dan Manowar? net niet maar wat een prachtige demo zeg. De eerste band van de drummer van Gorefest btw
Sword: Excalibur 7": beste single van Nederlandse bodem
Angus: Track Of Doom: Luister naar die instrumentale intro en je weet hoe laat het is: Heavy/speed in perfectie
Vortex: wel leuk maar niet geweldig, Open the gates is een leuk nummer
Mysto Dysto LP: Een van mijn lievelings LP's, Nederlandse speedmetal van het hoogste niveau
etc etc etc
Leuk topic, nog niet gezien, Nederlands metaal van vroeger is meer dan de moeite waard. Check:
Valkyrie: Deeds Of Prowess demo: Beter dan Manowar? net niet maar wat een prachtige demo zeg. De eerste band van de drummer van Gorefest btw
Angus: Track Of Doom: Luister naar die instrumentale intro en je weet hoe laat het is: Heavy/speed in perfectie
Mysto Dysto LP: Een van mijn lievelings LP's, Nederlandse speedmetal van het hoogste niveau
etc etc etc
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
ben wel beniewd hoe dat gaat klinken, die nieuwe van Picture.
@Sentinel, een aantal bands ken ik wel (Defender, Vortex) en een aantal alleen van naam, moet ik maar eens even wat van opzoeken.
Ik heb hier trouwens een lp liggen genaamd Dutch Steel met oa Martyr, Vortex Seducer, Allied Forces, Revenge en Togheter. Is best tof.
@Sentinel, een aantal bands ken ik wel (Defender, Vortex) en een aantal alleen van naam, moet ik maar eens even wat van opzoeken.
Ik heb hier trouwens een lp liggen genaamd Dutch Steel met oa Martyr, Vortex Seducer, Allied Forces, Revenge en Togheter. Is best tof.
- Dragonforce
- Dragonforce
Brult de zanger van Thanatos daar op? Hij staat tenminste tussen de line-ups van de band op de metaal archiven.Sentinel schreef:Idd, Down Town en Total Damnation zijn pareltjes.
Ik vind trouwens de Metal Deadness split met Second Hell en Skullcrusher een van de beste van eigen bodem, vooral Second Hell, wat een band is dat, doet me af en toe aan Pleasure To Kill denken qua rauwe bruutheid.
Ik zie ook dat ie gereissued is in 2006, maar helaas kan ik m nergens op een mailorder vinden...
It's the end of time
Zitten idd Thanatos leden in, weet even niet of de zanger ook in Thanatos brult. Ik krijg als het goed is volgende week de orginele split LP. Ik weet helaas niet of die heruitgave makkelijk te krijgen is, volgens mij wel. Hier is de myspace van hun waar 2 nummers van de split-LP opstaan:
http://www.myspace.com/secondhellofficial
http://www.myspace.com/secondhellofficial
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
Erg gave split is dat inderdaad, de heruitgave is makkelijk te krijgen bij het label voor een tientje incl.
http://www.diabolical-constellation.com/
http://www.diabolical-constellation.com/
Die Valkyrie demo is ongekend gaaf. Vooral de basgitaar is een genot voor het gehoor.Sentinel schreef:Picture is een goeie band, tof dat ze bijmekaar zijn, als ze in buurt zijn ga ik wel effen kieke.
etc etc etc

Allemaal even normaal doen tegen djent
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Je eerste post in 4 maanden!NochdFaol schreef:Calibern is wederom bezig met de volgende album.
Maar gaaf, ben benieuwd

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Strijdkreet
Weet iemand of Diamond dreamer van Picture ooit op cd is verschenen. Ik heb de lp al liggen, maar ook die begint onderhand "op" te raken. Nu weet ik van de 2cd versie met een andere schijf erbij. Maar die is nogal moeilijk te vinden.
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
- Dragonforce
Ik ben zelf ook op zoek naar die 2CD maar die is inderdaad moeilijk te vinden en het is helaas ook de nieuwste en volgens mij ook enige re-issue van het album(op CD). Het is makkelijker om de LP te vervangen door een in een betere conditie.Strijdkreet schreef:Weet iemand of Diamond dreamer van Picture ooit op cd is verschenen. Ik heb de lp al liggen, maar ook die begint onderhand "op" te raken. Nu weet ik van de 2cd versie met een andere schijf erbij. Maar die is nogal moeilijk te vinden.

It's the end of time
Nou we hebben eindelijk 2 tracks op onze myspace gegooid van onze aankomende album, de mix is nog niet 100% goed en we moeten not paar nummers opnemen maar het is in ieder geval iets nieuws.
www.myspace.com/calibern
www.myspace.com/calibern
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
Er staan nou ook wat tracks op onze download afdeling op http://www.calibern.nl
Het betreft het nummer Hunt Him Down, het zijn ruwe mixen dus er gaat hier en daar wat verandert worden maar we wouden wat van ons laten horen.
mag het ook direct hiervandaan halen:
http://www.calibern.nl/mp3/songs/shaman/hunthimdown.mp3
http://www.calibern.nl/mp3/songs/shaman/medley.mp3
Het betreft het nummer Hunt Him Down, het zijn ruwe mixen dus er gaat hier en daar wat verandert worden maar we wouden wat van ons laten horen.
mag het ook direct hiervandaan halen:
http://www.calibern.nl/mp3/songs/shaman/hunthimdown.mp3
http://www.calibern.nl/mp3/songs/shaman/medley.mp3
It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
- Dragonforce
De nummers op de myspace vond ik behoorlijk saai en met zeer matige zang. En daarnaast klonk het niet bepaald als de Martyr die ik me herinner.Orklord schreef:Wat vind men van Fear de nieuwe van Martyr? Ik hoor hem nu voor het eerste het klinkt wel lekker. De productie is ook goed, lekker heavy en niet te overgeproduceerd.
Trouwens, Vengeance heeft dit jaar ook een nieuw album uit, Soul Collector.
It's the end of time
-
Hmm, ik heb erna maar eens een oude plaat van ze opgezet en dat klonk inderdaad een stuk beter, vooral de zang, maar ook instrumentaal.Dragonforce schreef:[..]
De nummers op de myspace vond ik behoorlijk saai en met zeer matige zang. En daarnaast klonk het niet bepaald als de Martyr die ik me herinner.
Trouwens, Vengeance heeft dit jaar ook een nieuw album uit, Soul Collector.
Vengeance moet ik mij nog eens in verdiepen trouwens.
- Strijdkreet
Ik heb na een aantal maanden zoeken ook maar de hoop opgegeven. Dan maar een krakerige LP luisteren, heeft ook zn charme.Dragonforce schreef:[..]
Ik ben zelf ook op zoek naar die 2CD maar die is inderdaad moeilijk te vinden en het is helaas ook de nieuwste en volgens mij ook enige re-issue van het album(op CD). Het is makkelijker om de LP te vervangen door een in een betere conditie.
"I wanted to see a war run so badly."
Wel een leuk bandje ja. Ik heb All this is van hun, al zet ik het niet zovaak op eigenlijk. Dan toch liever Vulture of Messina wat Nederlandse thrash betreft.innuendo schreef:Zijn mensen hier bekend met de band Incursion dementa? Lekkere slayeriaanse thrash uit friesland. Lieten een goede indruk achter op Dokk'em open air. Bovendien is al hun werk onlangs op één cd'tje uitgekomen.