Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » do aug 17, 2006 7:12 pm
Beetje aan de vroege kant, maar ach.. er zijn al bands bekend en de kaarten zijn al in de voorverkoop dus waarom niet.
Het festival valt komend jaar op
2 t/m 4 augustus.
Bevestigde bands:
Blind Guardian
Destruction
Immortal
Saxon
Schandmaul
Stratovarius
Grave Digger
Therion
Samael
Limited X-mas blabla kaarten zijn voor 70euro
hier te koop.
En de voorlopige flyer:

Laatst gewijzigd door
Sander op di aug 22, 2006 1:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Tony Montana
Bericht
door Tony Montana » do aug 17, 2006 7:20 pm
Voorlopig nog geen reden om te gaan, maargoed: in een jaar kan er een hoop veranderen.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » do aug 17, 2006 7:22 pm
Ik weet het ook nog niet zeker hoor, ik wacht liever eerst de line-up even af, dan kan ik later nog beslissen naar welk festival ik ga. Ik zit er echt niet mee dat ik dat shirt dan niet krijg.
-
dudes
-
Contacteer:
Bericht
door dudes » do aug 17, 2006 7:27 pm
Nou vind Therion, Immortal, Blind Guardian, Grave Digger en Stratovarius wel leuk.
-
Joris
-
Contacteer:
Bericht
door Joris » do aug 17, 2006 7:32 pm
Blind Guardian zou een goede reden zijn om te gaan. vooral als ik ze in september ga missen, en ze verder niet meer in de burut komen.
wordt toch tijd dat ik die lui een keer live ga zien.
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » do aug 17, 2006 7:34 pm
Ik ben dan wel geen power metal liefhebber maar Blind Guardian vind ik ook altijd leuk om te zien op festivals. Heb ze 2 keer op een festival (Wacken 2002 en Rock Hard 2003) gezien en 1 keer in een zaal (Biebob) en moet zeggen dat ik die keren op de festivals leuker vond.
-
The Chosen
Bericht
door The Chosen » do aug 17, 2006 7:36 pm
Hmmm, Immortal zou wel een reden voor mij zijn om te gaan. En Blind Guardian en Samael zijn ook wel bands die ik wil zien.
Ik denk dat ik volgend jaar wel weer ga.
-
graveworm
Bericht
door graveworm » do aug 17, 2006 8:31 pm
Zo hard aanwezig. (als Immortal écht nergens anders meer speelt)
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » do aug 17, 2006 8:41 pm
oftewel sziget of de vijfde keer wacken
dat beslis ik maar volgende zomer
programma vind ik nu wel al goed
saxon op night to remember, immortal, blind guardian, therion,...dat is altijd leuk
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
Natasja
-
Contacteer:
Bericht
door Natasja » do aug 17, 2006 8:49 pm
Bijna zeker dat ik in 2007 ook aanwezig zal zijn. Wacken is gewoon een onwijs gaaf festival en Immortal wil ik ook wel weer eens zien en ik ga er maar van uit dat er nog een hoop gave bands aan de line-up worden toegevoegd.

Laatst gewijzigd door
Natasja op di aug 22, 2006 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.last.fm/user/Natasja-84
-
Daeminion
Bericht
door Daeminion » do aug 17, 2006 9:34 pm
Wat ze nu al aan bands hebben staan, is al behoorlijk wat. Ze komen niet elk jaar net voor Wacken met zulke grote namen aanzetten.
De kans is groot dat ik er weer volgend jaar zal zijn, ook voor de vijfde keer.
-
Jaggan
Bericht
door Jaggan » do aug 17, 2006 10:18 pm
Hmm klinkt goed zover. Misschien volgend jaar ook maar heen voor de eerste keer. Zal eens kijken of er nog iemand meewil om mn tent op te zetten

"It's called progressive metal because they move around alot on the stage...I think"
-
r1Co
-
Contacteer:
Bericht
door r1Co » do aug 17, 2006 10:20 pm
van de partij, voorlopig voor blind guardian, therion, een klein beetje strato en een klein beetje saxon en immortal
-
Unseen
-
Contacteer:
Bericht
door Unseen » do aug 17, 2006 10:50 pm
Nu al een goeie lineup, grote kans dat ik volgend jaar gewoon weer ga

... and on that bomb shell we end tonight's show
[url=http://www.last.fm/user/LordFazer/?chartstyle=Bones][img]http://imagegen.last.fm/Bones/recenttracks/LordFazer.gif[/img][/url]
-
Heidewolf
Bericht
door Heidewolf » do aug 17, 2006 11:05 pm
Ik vind 't al genoeg om een x-mass kaartje te kopen.
Heerlijk Helder Taalloeder
-
sanguis
-
Contacteer:
Bericht
door sanguis » do aug 17, 2006 11:38 pm
Ik kijk nog wel, voor Immortal alleen zou ik zowiezo niet gaan. Die band heeft de afgelopen paar jaar al zoveel in de buurt gespeeld dat ik daar voorlopig nog wel even op kan teren.
-
Bestial Lust
-
Contacteer:
Bericht
door Bestial Lust » vr aug 18, 2006 12:46 am
Zoals meerdere al zeggen: nog even afwachten wat betreft de line-up. Immortal is wel geinig natuurlijk, net als Samael en Therion, maar het zal ook nog van de line-up afhangen van diverse andere festivals. Zo zit ik te denken een keertje Party-San te doen. En uiteraard spelen financiën ook een rol, op kamers gaan is tenslotte een dure hobby.
Kortom, we'll see.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.
-
Crow
Bericht
door Crow » vr aug 18, 2006 8:56 am
ik ga, moet nog even het x-mass pakketje bestellen...
Death is just the beginning
-
Cathalised
- Columnist
-
Contacteer:
Bericht
door Cathalised » vr aug 18, 2006 9:14 am
Bestial Lust schreef:En uiteraard spelen financiën ook een rol, op kamers gaan is tenslotte een dure hobby.
Waarheid als een koe, wat ik je brom.
Ik moet 't nog zien, eigenlijk. Ben er redelijk zeker van dat er wel wat van m'n gading tussen zal zitten, doch eerst zien dan geloven.
-
Fusion
Bericht
door Fusion » vr aug 18, 2006 9:25 am
Totaal niet mijn bands, en zowiezo vind ik metal op n festival vaak ruk klinken, en kan ik nooit zo goed tegen de horde metalboeren en -moffen, dus ik denk dat ik maar weer eens bedank.
"I already smashed James in the mouth one time, and Lars is scared of his own shadow." - Dave Mustaine
[img]http://picserver.student.utwente.nl/i/ILV6IS57P6G0[/img]
-
nightwing
Bericht
door nightwing » vr aug 18, 2006 12:16 pm
Allemaal kut bands. Samael zou ik dan nog wel eens willen zien, alleen omdat ik ze al 2 keer heb ontlopen (AMM 04 en Wacken 05) Maar kan de muziek wel aanhoren. Maar ik ga er wel bij zijn.
www.last.fm/user/robenroll
-
AltarOfSacrifice
-
Contacteer:
Bericht
door AltarOfSacrifice » vr aug 18, 2006 2:41 pm
nightwing schreef: Maar ik ga er wel bij zijn.
Vigilance is, the order of the day.
-
fetuskiller
-
Contacteer:
Bericht
door fetuskiller » vr aug 18, 2006 4:51 pm
Immortal wil ik echt graag zien! Al hoop ik dat ze ook nog ergens in Nederland komen, want Wacken vind ik eigenlijk te groot.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm
-
Ernst
Bericht
door Ernst » vr aug 18, 2006 5:57 pm
Wat houdt het 'A night to remember' principe in? IK ben nog nooit op Wacken geweest, geen idee wat dit dus precies inhoud. Het lijkt mij, op de naam afgaande, een extra lange set met (wellicht) ex-leden die nog eens terugkomen voor dat ene optreden? Zoiets was het dit jaar toch mte de Scorpions?
Mocht het ook zoiets met Saxon zijn, vind ik dat wél een reden om te gaan. Helaas spreken de andere bands me 0,0 aan, dus het wordt nog even afwachten wat er nog meer bij gaat komen.
-
MMayo
Bericht
door MMayo » vr aug 18, 2006 6:12 pm
Aarrrghhh! Nee echt, waarom nu al roepen dat de bands maar niks zijn, ik ga niet blabla. Er zijn nog geen 10 bands bevestigd.. (niet alleen op mf trouwens).
-
NochdFaol
-
Contacteer:
Bericht
door NochdFaol » vr aug 18, 2006 6:28 pm
cool al 4 bands die ik gaaf vind

It´s not the world that is wrong but the way some people tend to think.
-
MMayo
Bericht
door MMayo » vr aug 18, 2006 6:30 pm
Kijk, das tenminste positief!
Ik zou trouwens wel willen weten of mensen het niet gaat tegenstaan zoveel commercieele shit op een festival? Ook qua grootte en alles, blijft Wacken nog wel leuk? Ik ben al jaren niet meer geweest.
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » vr aug 18, 2006 6:32 pm
Ernst schreef:Wat houdt het 'A night to remember' principe in? IK ben nog nooit op Wacken geweest, geen idee wat dit dus precies inhoud. Het lijkt mij, op de naam afgaande, een extra lange set met (wellicht) ex-leden die nog eens terugkomen voor dat ene optreden? Zoiets was het dit jaar toch mte de Scorpions?
Mocht het ook zoiets met Saxon zijn, vind ik dat wél een reden om te gaan. Helaas spreken de andere bands me 0,0 aan, dus het wordt nog even afwachten wat er nog meer bij gaat komen.
A Night To Remember is op donderdagavond, dan spelen er maar een handjevol bands en de afsluiter speelt inderdaad een extra lange set, misschien ook met gasten erbij, maar dat is nog niet bekend. Daarnaast is het meestal voor het grootste gedeelte heavy/power metal op die dag.
Vrijdag en Zaterdag zijn wel de hele dag, avond en nacht dus. Maar dan wordt er nooit zo'n lange set gespeeld als op de donderdag.
-
The Chosen
Bericht
door The Chosen » vr aug 18, 2006 6:38 pm
MMayo schreef:Kijk, das tenminste positief!
Ik zou trouwens wel willen weten of mensen het niet gaat tegenstaan zoveel commercieele shit op een festival? Ook qua grootte en alles, blijft Wacken nog wel leuk? Ik ben al jaren niet meer geweest.
Zolang de bands goed zijn blijven de mensen wel komen, en aangezien ze dit jaar toch wel een paar exclusieve acts hadden buiten de commercieele bands om, blijft het voor iedereen een leuk festival.
-
MMayo
Bericht
door MMayo » vr aug 18, 2006 6:41 pm
The Chosen schreef:[..]
Zolang de bands goed zijn blijven de mensen wel komen, en aangezien ze dit jaar toch wel een paar exclusieve acts hadden buiten de commercieele bands om, blijft het voor iedereen een leuk festival.
Ja die exclusieve acts waren een reden voor mij om te twijfelen, maar als ik dan kijk hoe groot het is en hoeveel mensen er heen gaan enzo dan vergaat mij de zin om te gaan. Mensen zeggen wel van jaaa maar het lijkt groter dan het in werkelijkheid is of het lijkt niet zo druk hoor. Maar graspop vind ik al erg groot. Maar wat heeft Wacken qua sfeer nu wat anders is dan op andere, meer kleinschalige festivals in duitsland?
En ja ik ben gewoon even nieuwsgierig.
-
Orklord
-
Contacteer:
Bericht
door Orklord » vr aug 18, 2006 6:49 pm
Tot nu toe zijn er 4 bands die ik wel gaaf vind. Of ik ga weet ik nog niet. Ik let ook wel even op de andere festivals.
Dit jaar wel geweest voor het eerst en ik vond het wel jammer dat er meer van die commercieele acts staan. Een festival als Bang Your Head had dit jaar een veel betere line-up voor mij, maar dat viel helaas samen met tentamens dus dat kon niet. Toch maar wacken gedaan en ik vond het wel erg gaaf, maar voor volgend jaar weet ik het nog niet. Qua sfeer kan ik het niet beoordelen, dit was eigenlijk de eerste keer dat ik een meerdaags festival gedaan heb. Ben verder in 2004 op Dynamo geweest.
-
Ernst
Bericht
door Ernst » vr aug 18, 2006 6:54 pm
Sander schreef:[..]
A Night To Remember is op donderdagavond, dan spelen er maar een handjevol bands en de afsluiter speelt inderdaad een extra lange set, misschien ook met gasten erbij, maar dat is nog niet bekend. Daarnaast is het meestal voor het grootste gedeelte heavy/power metal op die dag.
Vrijdag en Zaterdag zijn wel de hele dag, avond en nacht dus. Maar dan wordt er nooit zo'n lange set gespeeld als op de donderdag.
Ah, bedankt voor de informatie. Saxon staat al bekend om (iig bij clubshows) hun lange optredens....zag ze de laatste keer in Antwerpen ruim de twee uur halen! Ben benieuwd, kon veel slechter voor mij iig dan Saxon.

-
The Chosen
Bericht
door The Chosen » vr aug 18, 2006 6:54 pm
MMayo schreef:[..]
Ja die exclusieve acts waren een reden voor mij om te twijfelen, maar als ik dan kijk hoe groot het is en hoeveel mensen er heen gaan enzo dan vergaat mij de zin om te gaan. Mensen zeggen wel van jaaa maar het lijkt groter dan het in werkelijkheid is of het lijkt niet zo druk hoor. Maar graspop vind ik al erg groot. Maar wat heeft Wacken qua sfeer nu wat anders is dan op andere, meer kleinschalige festivals in duitsland?
En ja ik ben gewoon even nieuwsgierig.
Die vraag kan ik niet beantwoorden, omdat Wacken mijn eerste Duitse festival was.
-
jeffrey
Bericht
door jeffrey » vr aug 18, 2006 6:56 pm
Der zijn nu al bijna evenveel interessante bands bevestigd als er dit jaar speelde. Even in de gaten houden.
Allemaal even normaal doen tegen djent
-
treurmars
-
Contacteer:
Bericht
door treurmars » vr aug 18, 2006 7:05 pm
Ja voor Immortal en Blind Guardian en Samael ga ik sowieso en we hebben gewoon weer een gave groep net zoals dit jaar. Dus ook al zouden er alleen maar klotebands staan dan is het nog een leuke goedkope vakantie.
[url=http://www.lucid-dreams.org]Lucid Dreams[/url]
[img]http://www.treurmars.com/blaat/stemCU.jpg[/img]
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » vr aug 18, 2006 7:19 pm
Ernst schreef:[..]
Ah, bedankt voor de informatie. Saxon staat al bekend om (iig bij clubshows) hun lange optredens....zag ze de laatste keer in Antwerpen ruim de twee uur halen! Ben benieuwd, kon veel slechter voor mij iig dan Saxon.

Blind Guardian speelde in 2002 een set van 2,5 of 3u geloof ik, weet het niet precies meer. Maar het is in ieder geval mogelijk.
Saxon trekt me verder niet, maar ik moet toegeven dat het een erg goede live band is.
-
ketter
Bericht
door ketter » vr aug 18, 2006 8:40 pm
Blind Guardian, Immortal.. tof.
Maar ik zie wel wat er verder wordt aangekondigd.
-
Deadhead
Bericht
door Deadhead » vr aug 18, 2006 8:45 pm
Goeie bands die er al bekend zijn. Ik ga m'n best doen om erbij te zijn!
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]
-
Daeminion
Bericht
door Daeminion » za aug 19, 2006 2:41 am
Ernst schreef:[..]

Twee jaar geleden stonden ze als een van de headliners op Wacken en dat was voor mij in ieder geval een grandioos optreden. Allicht dat ze op een groot festival beter overkomen dan in een zaal (Dio gaf dat jaar ook een hemels optreden), maar Saxon kan live wat dat betreft bij mij niet meer zo snel stuk.
-
fetuskiller
-
Contacteer:
Bericht
door fetuskiller » za aug 19, 2006 12:07 pm
The Chosen schreef:[..]
Ik vind sommige dingen aan Wacken toch best krom hoor... Ik zat naar die livestream te kijken en daar hadden ze een interview met één van de organisatoren over de line-up, nu is mijn Duits niet heel sterk maar wat ik ervan begreep was dat ze nooit commerciele bands zouden gaan booken, en dan doelde ze vooral op bands als Trivium en Bullet For My Valentine, ondertussen stonden er dit jaar wel bands als Soulfly en Fear Factory geprogrameerd. Dat snapte ik dus niet helemaal. Daarnaast vind ik Wacken inderdaad te groot voor de meeste bands die er spelen. Een band als Suffocation bijvoorbeeld speelt hier in de baroeg voor een volle zaal, dat is (vind ik) veel leuker dan op een veel te groot podium waar duizenden mensen voor staan en het geluid steeds alle kanten op waait. Punt is ook dat de meeste bands van het festival hetzelfde doen als Suffocation, hier bijna elk jaar in de kleinere zaal spelen, er is voor mij dus weinig reden om naar zo'n groot festival te gaan, hoe gezellig het ook kan zijn... Geef mij maar gewoon festivals als Fuck The Commerce of Obscene Extreme, en dan niet zo zeer om de line-up, maar gewoon om de opzet, tussen de duizend en twee duizend bezoekers, ruimte zat op de camping en het terrein zelf en gewoon één podium met pauze tussen de bands. Dat is, naar mijn beleving, gewoon veel relaxter en gezelliger.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!
Last.fm
-
Kriestof
- Commander Kansloos
-
Contacteer:
Bericht
door Kriestof » za aug 19, 2006 12:41 pm
fetuskiller schreef:[..]
Ik vind sommige dingen aan Wacken toch best krom hoor... Ik zat naar die livestream te kijken en daar hadden ze een interview met één van de organisatoren over de line-up, nu is mijn Duits niet heel sterk maar wat ik ervan begreep was dat ze nooit commerciele bands zouden gaan booken, en dan doelde ze vooral op bands als Trivium en Bullet For My Valentine, ondertussen stonden er dit jaar wel bands als Soulfly en Fear Factory geprogrameerd. Dat snapte ik dus niet helemaal. Daarnaast vind ik Wacken inderdaad te groot voor de meeste bands die er spelen. Een band als Suffocation bijvoorbeeld speelt hier in de baroeg voor een volle zaal, dat is (vind ik) veel leuker dan op een veel te groot podium waar duizenden mensen voor staan en het geluid steeds alle kanten op waait. Punt is ook dat de meeste bands van het festival hetzelfde doen als Suffocation, hier bijna elk jaar in de kleinere zaal spelen, er is voor mij dus weinig reden om naar zo'n groot festival te gaan, hoe gezellig het ook kan zijn... Geef mij maar gewoon festivals als Fuck The Commerce of Obscene Extreme, en dan niet zo zeer om de line-up, maar gewoon om de opzet, tussen de duizend en twee duizend bezoekers, ruimte zat op de camping en het terrein zelf en gewoon één podium met pauze tussen de bands. Dat is, naar mijn beleving, gewoon veel relaxter en gezelliger.
kleine festivals vind ik ook veel leuker
maar wacken blijft qua sfeer een uniek festival, moet je echt meemaken
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
Roza
-
Contacteer:
Bericht
door Roza » za aug 19, 2006 12:58 pm
Ook al heb ik maar beperkte festivalervaring, ik ben het (met mijn kennis van nu) met Kristof eens: kleine festivals zijn leuker, maar Wacken is Wacken. Ik vond het supertof.
[b][color=red]Red[/color][/b] is the new black.
Nee, da's niet Funeral For A Friend. Da's gewoon een woeste uitspraak: [url]http://www.roodharigen.nl[/url]
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » di aug 22, 2006 1:38 pm
DESTRUCTION komt waarschijnlijk ook!!
Nog niet bevestigd op de Wacken site, maar dit stond in de Aardschok.
Laatst gewijzigd door
Sander op di aug 22, 2006 2:33 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » di aug 22, 2006 2:31 pm
Gaaf nieuws.
Destruction, Immortal, Blind Guardian, Saxon, Stratovarius..
Als het zo doorgaat ben ik zeker aanwezig.
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » di aug 22, 2006 2:34 pm
In 2004 was Destruction echt enorm gaaf, niet gek met zoveel duitse fans en gastzangers als Peter Tägtgren en Abbath.

-
Elessar
-
Contacteer:
Bericht
door Elessar » di aug 22, 2006 2:38 pm
Serieus? Dat moet pas bruut zijn geweest!
-
EmptySkies
-
Contacteer:
Bericht
door EmptySkies » di aug 22, 2006 2:42 pm
oeee, destruction. gaaf.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » di aug 22, 2006 2:46 pm
Elessar schreef:Serieus? Dat moet pas bruut zijn geweest!
Jup, was maar bij één nummer (Total Destruction) waar ze beiden meezongen, en ook nog die zangeres van Holy Moses trouwens.
-
samson
- zonder Gert
Bericht
door samson » di aug 22, 2006 2:48 pm
Type O Negative is ook bevestigd las ik ergens, nog geen betrouwbare brone kunnen vinden.
I watched a snail crawl along the edge of a straight razor. That's my dream. It's my nightmare. Crawling, slithering, along the edge of a straight razor … and surviving
-
Sander
-
Contacteer:
Bericht
door Sander » di aug 22, 2006 2:50 pm
samson schreef:Type O Negative is ook bevestigd las ik ergens, nog geen betrouwbare brone kunnen vinden.
Dat zou wel heel erg gaaf zijn, hun optreden op Graspop in 2003 kan ik me maar amper herinneren.