Virgin Steele
- Dragonforce
Dat had ik alleen met de Windows bestanden, de rammetjes werken primavalkyrian schreef:uhm wanneer ik ze probeer te luisteren staat er pagina kan niet worden geopend. meer mensen hier last van of ligt t aan mij?
en btw lennert kom eens online

Klinkt wel goed, maar ik luister ze niet helemaal af, ik wacht wel op de release.
It's the end of time
Nou ik ben weer helemaal enthousiast!
De twee nummers geluisterd hebbende, concludeer ik dat ik mij geen buil zal vallen aan het nieuwe Virgin Steele album.
Vooral The Hidden God is echt een fantastische track! En dit is nog maar een voorproefje...
Het klinkt natuurlijk allemaal weer vertrouwd. En binnen die platgetreden Virgin Steele kaders weet die DeFeis weer een verzameling memorabele songs neer te pennen.
Ik draaf door. Het album moet nog uitkomen maar alleen deze tracks maken de aanschaf al de moeite waard.
De twee nummers geluisterd hebbende, concludeer ik dat ik mij geen buil zal vallen aan het nieuwe Virgin Steele album.
Vooral The Hidden God is echt een fantastische track! En dit is nog maar een voorproefje...
Het klinkt natuurlijk allemaal weer vertrouwd. En binnen die platgetreden Virgin Steele kaders weet die DeFeis weer een verzameling memorabele songs neer te pennen.
Ik draaf door. Het album moet nog uitkomen maar alleen deze tracks maken de aanschaf al de moeite waard.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Als je deze nummers al fantastisch vind, weet ik zeker dat je helemaal zult genieten van Childslayer en Black Light On BlackEdwynn schreef:Nou ik ben weer helemaal enthousiast!

Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
[quote="enforcer"]nee het is verdomme helemaal geen slechte band Ik haat die tyfus aardschok die ze consequent de grond inboort wegens de vocalen van Rolf....
Aardschok is ook een K%T blad. Ze kraken alles af wat goed is, maar van die bandjes als One man army etc. prijsen ze helemaal de hemel in
Veel Metal bladen denken dat ze über alles zijn. Vindt het wel is jammer dat er geen goede bladen bestaan. In het buitenland sommige.
Virgin Steel is een super band. Lekkere muziek die je veel kan horen, zonder dat het gaat vervelen.
Aardschok is ook een K%T blad. Ze kraken alles af wat goed is, maar van die bandjes als One man army etc. prijsen ze helemaal de hemel in

Virgin Steel is een super band. Lekkere muziek die je veel kan horen, zonder dat het gaat vervelen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
De tering, het lijkt dat ik en zware metalen het in dat opzicht voor de eerste keer met elkaar eens zijn.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Dragonforce
Lennert's review:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2923
en z'n interview met David DeFeis:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=400
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2923
en z'n interview met David DeFeis:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=400
zo dat klinkt positief.
ik ben dan iemand die deze band niet kent, maar door deze revieuw benieuwd ben geworden. Is dit dan een goed album om te beginnen of zijn er betere platen om mee te beginnen?
ik ben dan iemand die deze band niet kent, maar door deze revieuw benieuwd ben geworden. Is dit dan een goed album om te beginnen of zijn er betere platen om mee te beginnen?
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Leuk interview, Lennert, al heb je wel een beetje gesjoemeld, hehehehe.
En een der grootste cultbands? Nee, zo zou ik Virgin Steele absoluut niet beschrijven. Daar klinkt het veels te goed en fris voor, hahahaha. Manilla Road, Cirith Ungol, Brocas Helm, dat zijn cultbands.
En een der grootste cultbands? Nee, zo zou ik Virgin Steele absoluut niet beschrijven. Daar klinkt het veels te goed en fris voor, hahahaha. Manilla Road, Cirith Ungol, Brocas Helm, dat zijn cultbands.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Kom op man, Virgin Steele is nog steeds geen mainstream act, als dat het geval zou zijn zouden ze wel vaker op Wacken Open Air, Headbangers Open Air, Summerbreeze of weet ik veel wat voor festivals staan. Zolang ze het met een headline concert op Keep It True staan zal het nog wel meevallen.Saxon 747 schreef:Leuk interview, Lennert, al heb je wel een beetje gesjoemeld, hehehehe.
Maar goed, onze definities van kvltheid zullen wel verschillen. Ik vind overigens het slijmgehalte wel meevallen, het moge duidelijk zijn dat Virgin Steele mijn favoriete band is, maar zeggen dat het uitstekende optreden uitstekend was of het met hem eens zijn dat een album dat veel fans haten weldegelijk goed is vind ik nu niet direct slijmen.
Maar goed, als het zo over komt, mijn excuses, ik zal er proberen in de toekomst op te letten

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik denk dat als je moet beginnen je het beste kunt beginnen met The House Of Atreus Act 1 als je van wat stevigere nummers houdt (en pianointerludes niet schuwt) of The Marriage Of Heaven And Hell 1 en/of 2 als je gaat voor de meer sfeervolle, maar minder stevig geproduceerde nummers.Ernst-Jan schreef:zo dat klinkt positief.
-
Deze band wordt gewoon dik ONDERgewaardeerd.
Ze leggen het er niet te dik op zoals Manowar soms doet ook al spelen ze in dezelfde stijl.
Het titelnummer van hun debuut blijft echter mijn favo VS nummer, ook al maakten ze nadien pareltjes.
Ze leggen het er niet te dik op zoals Manowar soms doet ook al spelen ze in dezelfde stijl.
Het titelnummer van hun debuut blijft echter mijn favo VS nummer, ook al maakten ze nadien pareltjes.
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.
Ze hebben veel vervolg cd's?Lennert from hell schreef:[..]
Ik denk dat als je moet beginnen je het beste kunt beginnen met The House Of Atreus Act 1 als je van wat stevigere nummers houdt (en pianointerludes niet schuwt) of The Marriage Of Heaven And Hell 1 en/of 2 als je gaat voor de meer sfeervolle, maar minder stevig geproduceerde nummers.
Trotse vader sinds 25/02/10.
Makkelijk gezegd, gezien ie nog niet uit is. Ik zei ook niet slijmen, ik zei sjoemelen!Lennert from hell schreef:[..]
Kom op man, Virgin Steele is nog steeds geen mainstream act, als dat het geval zou zijn zouden ze wel vaker op Wacken Open Air, Headbangers Open Air, Summerbreeze of weet ik veel wat voor festivals staan. Zolang ze het met een headline concert op Keep It True staan zal het nog wel meevallen.
Maar goed, onze definities van kvltheid zullen wel verschillen. Ik vind overigens het slijmgehalte wel meevallen, het moge duidelijk zijn dat Virgin Steele mijn favoriete band is, maar zeggen dat het uitstekende optreden uitstekend was of het met hem eens zijn dat een album dat veel fans haten weldegelijk goed is vind ik nu niet direct slijmen.
Maar goed, als het zo over komt, mijn excuses, ik zal er proberen in de toekomst op te lettenEn nu allemaal kopen die hap.
Iemand anders zei slijmen.Saxon 747 schreef:[..]
Makkelijk gezegd, gezien ie nog niet uit is. Ik zei ook niet slijmen, ik zei sjoemelen!
Ach, leest toch ook lekker weg, een interview van een fan met zijn idool?

[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Ja, dat is ook zo. Agh, de band verdient het, dubbel en dwars. Ik blijf het erg vreemd vinden, dat zo'n band geen voet aan wal krijgt. Want het is kwaliteit alom.Rene schreef:[..]
Iemand anders zei slijmen.
Ach, leest toch ook lekker weg, een interview van een fan met zijn idool?
- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Marriage Of Heaven And Hell kent met deel 1 en 2 + Invictus 3 delen qua concept, in Invictus wordt het verhaal aan elkaar gewoven en afgesloten, Invictus is muzikaal gezien echter wel een stuk steviger dan de voorgaande twee albums. The House Of Atreus Act 1 en 2 horen ook bij elkaar en deel 2 bestaat uit 2 cd'sErnst-Jan schreef:[..]
Ze hebben veel vervolg cd's?

Overigens ben ik ook van mening omdat ik fan ben ik soms tot andere vragen kom. Daarnaast ben ik natuurlijk een onbeschaamde fanboy
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
http://www.virgin-steele.com/
Kijkt allen eens bij het bovenste stuk waarin David en Frank dingen over het album vertellen. Vooral Frank geeft een interessante visie over drummen.
Gaaf overigens, mijn review en interview worden op de site ook nog gelinkt
Kijkt allen eens bij het bovenste stuk waarin David en Frank dingen over het album vertellen. Vooral Frank geeft een interessante visie over drummen.
Gaaf overigens, mijn review en interview worden op de site ook nog gelinkt

- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
En terecht, dat zul je over een aantal dagen merken als je hem in je bezit hebt (hoop ik). Hoe vond je de nummers van de site?
- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Voor zover bekend niet, Virgin Steele heeft daar nooit zo aan gedaan, behalve het heruitbrengen van oude albums met bonustracks.
Dat is overigens erg interessant, er zijn dus ook geen bonustracks voor Japan en andere Aziatische landen.
Dat is overigens erg interessant, er zijn dus ook geen bonustracks voor Japan en andere Aziatische landen.
- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mooi zo, ik ga hem dan ook zo snel mogelijk nu normaal aanschaffen (was een dure maand met Blind Guardian en Iron Maiden), ben erg benieuwd of de gitaren echt harder gezet zijn op sommige tracks.
Mijn favorieten zijn overigens Angel Of Death en Childslayer
- Dragonforce
Ik vind de gitaren in ieder geval niet zwak klinken.Lennert from hell schreef:Mooi zo, ik ga hem dan ook zo snel mogelijk nu normaal aanschaffen (was een dure maand met Blind Guardian en Iron Maiden), ben erg benieuwd of de gitaren echt harder gezet zijn op sommige tracks.
Om een favoriet te kiezen moet ik m eerst nog een aantal maal beluisteren.
It's the end of time
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Nog andere mensen die het album ook gekocht hebben? Ik verwachte toch nog wel meer reacties 

- Dragonforce
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Haha, je bent niet de enige. Ik heb nog een behoorlijke tijd getwijfeld so far of het Iron Maiden, Virgin Steele of Blind Guardian zou worden, maar uiteindelijk gaat Virgin Steele met de prijs aan de haal.
Adorned With The Rising Cobra valt me ook iedere luisterbeurt weer op. Meer dan 9 minuten zonder een echt refrein, maar het blijft de volle tijd boeien. Het refrein van Bonedust lijkt trouwens in de verte qua melodielijn op New Frontier, van Maiden
Adorned With The Rising Cobra valt me ook iedere luisterbeurt weer op. Meer dan 9 minuten zonder een echt refrein, maar het blijft de volle tijd boeien. Het refrein van Bonedust lijkt trouwens in de verte qua melodielijn op New Frontier, van Maiden

- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Zo, het origineel nu ook binnengehaald omdat ik gewoon erg benieuwd was hoever de productie anders is. Inderdaad, de gitaren zijn beter te horen, maar het zijn vooral de fantastische zanglijnen die het vooral door de koptelefoon genieten maken. Aangezien ik er bij Iron Maiden en Blind Guardian ook al mee begonnen ben wil ik toch ook mijn mening over de nummers in cijfers uitdrukken:
Immortal I Stand (The Birth Of Adam) 8/10
Adorned With The Rising Cobra 9/10
The Ineffable Name 9/10
Black Light On Black 10/10
Bonedust 9/10
Angel Of Death 10/10
God Above God 8/10
The Hidden God 8/10
Childslayer 10/10
When Dusk Fell 8/10
Visions Of Eden 10/10
Een hoge scorelijst, maar ik moet met spoed benadrukken dat dit HET beste album van het jaar voor mij is, boven Tyr, Iron Maiden, Blind Guardian en Queensryche.
En wie heeft hem inmiddels nog meer gekocht?
Immortal I Stand (The Birth Of Adam) 8/10
Adorned With The Rising Cobra 9/10
The Ineffable Name 9/10
Black Light On Black 10/10
Bonedust 9/10
Angel Of Death 10/10
God Above God 8/10
The Hidden God 8/10
Childslayer 10/10
When Dusk Fell 8/10
Visions Of Eden 10/10
Een hoge scorelijst, maar ik moet met spoed benadrukken dat dit HET beste album van het jaar voor mij is, boven Tyr, Iron Maiden, Blind Guardian en Queensryche.
En wie heeft hem inmiddels nog meer gekocht?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Aha zeker wel, de vorige keer op Ragnarock waren ze fenomenaal en speelden ze 2,5 uur alleen maar nummers van The Marriage of Heaven And Hell, Invictus en House Of Atreus (en 1 Noble Savage). Benieuwd alleen in welke zaal ze dan terecht komen, groot zal het niet zijn.
- Dragonforce
Een mooi zaaltje in het midden van het land hopelijk.gewoon Lennert schreef:Aha zeker wel, de vorige keer op Ragnarock waren ze fenomenaal en speelden ze 2,5 uur alleen maar nummers van The Marriage of Heaven And Hell, Invictus en House Of Atreus (en 1 Noble Savage). Benieuwd alleen in welke zaal ze dan terecht komen, groot zal het niet zijn.
It's the end of time
- Dragonforce
- Eru Iluvatar
Groningen zou voor mij wel relaxt zijn.
Op de achterkant van mijn House of Atreus tshirt staat de tourdata van de toer van het album (in 2001). Wat betreft Belgie speelden ze in Antwerpen (Hof ter Lo) en in Nederland speelden ze in Tilburg (013) en Hardenberg (Podium).
Hardenberg zou voor mij ideaal zijn, gezien de zeer kleine reisafstand en Podium is een ideale sfeervolle zaal voor een band als Virgin Steele, alleen stopt Podium Hardenberg met het houden van concerten, erg jammer.
Op de achterkant van mijn House of Atreus tshirt staat de tourdata van de toer van het album (in 2001). Wat betreft Belgie speelden ze in Antwerpen (Hof ter Lo) en in Nederland speelden ze in Tilburg (013) en Hardenberg (Podium).
Hardenberg zou voor mij ideaal zijn, gezien de zeer kleine reisafstand en Podium is een ideale sfeervolle zaal voor een band als Virgin Steele, alleen stopt Podium Hardenberg met het houden van concerten, erg jammer.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
In Tilburg speelden ze volgens mij in het voorprogramma van Hammerfall, ik mag toch echt hopen dat ze dit keer dan gewoon spelen als headliner 

Ik zou ze het liefst in Zaandam of Amsterdam hebben.
Maar dat zal wel niet ik denk dat als ze komen ze idd ergens in de 013 of in Hardenberg staan. Dan hoop ik stiekem toch op Tilburg want dat is voor mij weer wat beter te bereizen, maja we zien het allemaal wel.
Ik moet trouwens nog steeds een heleboel luisteren van deze band.

Maar dat zal wel niet ik denk dat als ze komen ze idd ergens in de 013 of in Hardenberg staan. Dan hoop ik stiekem toch op Tilburg want dat is voor mij weer wat beter te bereizen, maja we zien het allemaal wel.
Ik moet trouwens nog steeds een heleboel luisteren van deze band.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
En ik weet dat het al weer erg lang geleden is, maar volgens mij zijn Dragonforce en ik de enigen die er in dit topic een mening over hebben gegeven.
Kom op: wat vinden jullie er nu van? Is het album net zo geniaal als ik het in mijn review omschreef of stoort de productie jullie/zijn de nummers te langdradig?
Kom op: wat vinden jullie er nu van? Is het album net zo geniaal als ik het in mijn review omschreef of stoort de productie jullie/zijn de nummers te langdradig?
- Eru Iluvatar
Ik denk dat een band als Virgin Steele met een in Nederland toch vrij geringe populariteit (helaas) alleen als voorprogramma van een grotere band in een zaal van het formaat van 013 zal spelen.
Virgin Steele komt beter tot zijn recht in een wat kleinere zaal, zoals De Lantaarn in Hellendoorn (ik kan geen andere voorbeelden noemen omdat ik bitter weinig zalen in Nederland ken)
Virgin Steele komt beter tot zijn recht in een wat kleinere zaal, zoals De Lantaarn in Hellendoorn (ik kan geen andere voorbeelden noemen omdat ik bitter weinig zalen in Nederland ken)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Toen ze in 1998 in de Baroeg optraden was het in ieder geval voor een tiental mensen publiek.
Toch, zouden ze in de laatste jaren niet populairder zijn geworden? Op Ragnarock hadden we bij VS 200 man, en dat op zo'n kutlocatie.
Toch, zouden ze in de laatste jaren niet populairder zijn geworden? Op Ragnarock hadden we bij VS 200 man, en dat op zo'n kutlocatie.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Dat zou gaaf zijn, ze zouden er in ieder geval zeker goed passen 
Ik gooi The House Of Atreus 2 er nog maar even in, ook een prima album.

Ik gooi The House Of Atreus 2 er nog maar even in, ook een prima album.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Vragen wat iedereen van Visions Of Eden vind zal ik maar niet meer doen, maar ik vraag me toch al geruime tijd af of ik de enige ben die het eindstuk van Noble Savage geniaal vind. De reviews op internet geven bijna allemaal aan dat er geskipt dient te worden na 5 minuten, persoonlijk vind ik het laatste stuk juist ongelooflijk gaaf.
Jullie opinies?
Jullie opinies?
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
De enorme verschillen tussen Guardians of the Flame en het latere werk blijft me altijd verbazen, wat klinken ze hier nog heerlijk smerig in vergelijking met nu.
I Am The One lijkt toch wel 1 van de stevigste nummers te zijn die ze ooit hebben gemaakt, heerlijk. Zijn er hier mensen die ook The Book Of Burning met nieuwe versies hebben?
I Am The One lijkt toch wel 1 van de stevigste nummers te zijn die ze ooit hebben gemaakt, heerlijk. Zijn er hier mensen die ook The Book Of Burning met nieuwe versies hebben?