Lowlands 2006

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » za aug 19, 2006 12:02 am

Volume knop staat dit jaar ook goed open. Hoor alles heelg oed thuis, met schijnwerpers en al erbij haha.
www.last.fm/user/robenroll

@cid
Berichten: 165
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:06 pm
Locatie: amersfoort

Bericht door @cid » za aug 19, 2006 12:08 am

lol, ben nu bij mijn vader in Nunspeet. kan, als ik buiten sta, ook redelijk wat gezoem horen!
i'm confused! wait...... maybe i'm not.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo aug 20, 2006 11:59 am

Gisteren waren Ministry, Mastodon en Iggy & Stooges supervet. Weer valt reuze mee, nu een beetje regen maar dat mag de pret zeker niet drukken. Vanmiddag nog o.a. Opeth .

8)
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » zo aug 20, 2006 12:17 pm

Het regent hier (Hilversum) vrij lang en hard. Het wordt vast weer een grote blubberzooi.
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » zo aug 20, 2006 12:21 pm

inderdaad, Hilversum en omgeving is extreem rotweer. met bakken tegelijk.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

bloeding
Berichten: 1508
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 11:12 am
Locatie: elburg

Bericht door bloeding » zo aug 20, 2006 12:30 pm

ag hier valt het wel , alleen mag die volume knop wel wat zachter savonds laat.

edit:
komt hier nu wel met bakken uit de lucht....
niet te zuinig
www.portall.net
www.myspace.com/portall

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 20, 2006 1:41 pm

om drie uur is het terug op tv, nederland 3

en mtv zendt elke nacht twee concerten uit van lowlands 2005 en op einde van week komen er concerten van lowlands 2006
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma aug 21, 2006 10:15 am

En ik was amper uitgetyped of het ging me toch een partij loos. Halve terrein blank en 1 grote modderpoel. dus besloten we na Danko Jones maar te vertrekken. Na door een tractor op het parkeerterrein uit de blubber te zijn getrokken ging het verder allemaal prima en kijk ik terug op een geslaagd, gezellig Lowlands 2006 met als persoonlijke muzikale hoogtepunten Ministry, Stooges en Corvus Corax.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 21, 2006 12:40 pm

JEZUS, wat een regen gisteren!

Opeth was wel goed, maar niet hun beste optreden. Ze speelden o.a. de lang uitgebouwde versie van "Closure" en dan heb ik zoiets van leuk, maar als je maar beperkt tijd hebt en je speelt op een niet-Metal festival in een enorme tent waar je dus een erg groot potentieel nieuw publiek voor je te winnen hebt, speel dan een set met je wat kortere, pakkendere nummers en ga niet minuten lang lopen improviseren, hadden ze in plaats daarvan nog een nummer of misschien wel 2 extra kunnen spelen. De setlist was:

- The Grand Conjuration
- The Amen Corner
- The Lepper Affinity
- Closure
- Deliverance

Wat mij wel opviel is dat Martin Axenrot inmiddels wel verbeterd is, vond hem vorig jaar een nog wat te 'lompe' stijl hebben voor Opeth, maar hij is toch wel wat verfijnder gaan spelen vind ik.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma aug 21, 2006 12:42 pm

En het geluid bij Opeth was (vooral in het begin) echt om te janken.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 21, 2006 12:44 pm

De gitaren stonden inderdaad te zacht, waren slecht te horen, behalve bij de cleane stukken.
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma aug 21, 2006 1:55 pm

ben ook net terug maar wat was het weer extreem leuk. gorefest was supervet live en veder vond ik opeth, mastodon, ministry, iggy en massive attack heel vet. en zondag avond van 11 tot 4 uit je reet gaan op drum 'n bass. volgend jaar weer.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Overkill
Berichten: 413
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 9:06 pm
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Overkill » ma aug 21, 2006 2:40 pm

Ik had Iggy Pop gezien op TV. Muzikaal wel oké maar hij ziet er uit als een Anthony Kiedis van 60 jaar met de huid van mijn oma
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

dwaallicht
Berichten: 581
Lid geworden op: wo mei 11, 2005 9:09 pm
Locatie: utrecht

Bericht door dwaallicht » ma aug 21, 2006 4:38 pm

yowannuzz schreef:En het geluid bij Opeth was (vooral in het begin) echt om te janken.
Inderdaad, was echt bar slecht dat geluid, het eerste nummer.
Jammer dat het opbouwen ook zo lang duurde waardoor ze later begonnen.

Met het andere commentaar hierboven ben ik het ook eens, maar de gemiddelde Lowlander zal de muziek van Opeth toch al niet zo "snappen."
Ik zag veel mensen een beetje verveeld kijken, maar ik vond het toch weer super om ze te zien! :)

En omg wat een blubberzooi verder op LL..niet normaal meer.Gelukkig had ik dr Martens aan, die zijn waterdicht, maar mn broek was helemaal zeiknat en de rest van mn vrienden hadden hun skateschoenen vol blubber *sop sop* :P
[img]http://img294.imageshack.us/img294/5231/fusion1bz.gif[/img]

Gebruikersavatar
ketter
Berichten: 10429
Lid geworden op: vr jul 22, 2005 2:56 pm

Bericht door ketter » ma aug 21, 2006 4:58 pm

Hmm, valt dat concert van opeth nog ergens na te kijken?

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma aug 21, 2006 5:18 pm

dwaallicht schreef:[..]


Inderdaad, was echt bar slecht dat geluid, het eerste nummer.
Jammer dat het opbouwen ook zo lang duurde waardoor ze later begonnen.

Met het andere commentaar hierboven ben ik het ook eens, maar de gemiddelde Lowlander zal de muziek van Opeth toch al niet zo "snappen."
Ik zag veel mensen een beetje verveeld kijken, maar ik vond het toch weer super om ze te zien! :)
De ombouwtijd tussen Corvus Corax en Opeth was geplanned op 30 minuten en dat was ie ook gewoon, alleen duurde Corvus Corax 10 minuten langer dan schematijd en daardoor begon Opeth dus ook 10 minuten later. Gelukkig speelden ze wel gewoon een uur.

En Opeth word idd niet echt begrepen door de gemiddelde LL-bezoeker. Stimmt.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
stuk drijfhout
Berichten: 1826
Lid geworden op: di dec 07, 2004 8:10 pm
Locatie: Straight outha Kampen.

Bericht door stuk drijfhout » ma aug 21, 2006 5:25 pm

ik ben net terug. Tering wat was gorefest gaaf en strak zeg. Nu ga ik douchen want ik ruik naar kadaver.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma aug 21, 2006 5:27 pm

Waren jullie met de auto?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Alexus
Berichten: 9433
Lid geworden op: di jan 28, 2003 10:35 pm
Locatie: ergens bij Delft

Bericht door Alexus » ma aug 21, 2006 6:05 pm

yowannuzz schreef:En het geluid bij Opeth was (vooral in het begin) echt om te janken.
Hehe, ik had een stukje op de VPRO gezien en dat klonk idd nergens naar. Ik dacht eigenlijk eerst dat het een slechte opname was, jammer genoeg niet dus..

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma aug 21, 2006 6:36 pm

opeth was met afstand de slechts klinkende band die ze op tv hebben uitgezonden

klonk echt nergens naar

vanavond is het weer een uitzending trouwens, kijken!
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
stuk drijfhout
Berichten: 1826
Lid geworden op: di dec 07, 2004 8:10 pm
Locatie: Straight outha Kampen.

Bericht door stuk drijfhout » ma aug 21, 2006 6:38 pm

yowannuzz schreef:Waren jullie met de auto?
Ja.

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11746
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » ma aug 21, 2006 7:07 pm

Oef, net terug, wat stonk ik zeg, ongelovelijk. Modder all around. Maargoed, ik zal al fris en fruitig het festival verslaan.

Vrijdag;

Wolfmother
Dat is een verdomd goed begin van een festival. Die gasten zijn live echt retestrak, en die stem, het lijkt verdomme Ozzy wel. De heerlijke 70's groove pompt door de tent, en iedereen waant zich in een tijd dat heavy metal net tot leven werd gewekt. Ultiem gaaf, deze retro-sabbath band.
Zero7
Heerlijke layback lounge bandje, met een mooie zangeres, wiens solo je nog eens flink kan verbluffen. Fijne popliedjes die uitlopen in landschappen van gitaar en synth, schitterend, kalmerend en met een blow in je bakkes bijna euforisch.
Gorefest
Lekker raggen, uiteraard. Achterin begonnen, en toch maar voorin gaan staan, waar nog een beutje geheadbanged werd. Ook nog twee gasten met gasmaskers tegengekomen, altijd leuk zo'n pit. tja, wat kun je er verder over zeggen, en degelijk bruut death-optreden.

Toen nog een stukje van Placebo gezien, wat ook zeker niet onaardig was, en vervolgens naar
Bong-Ra
Tering, deze breakcore dj was hard en goed bezig. Zelfs Black Sabbath werd gesampled, en hier en daar was het geen breakcore meer, maar terror, wat de klok sloeg. Keihard stampen, in een loods die bomvol zat, tot de nok toe. Erg fijn.


Zaterdag;

Urban Dance Squad
Wel grappig, maar het was niet echt reunie-waardig, dat optreden. Wat ooit 'zulke leuke crossover' was, is nu een beetje gedateerd, en het trekt me absoluut niet (meer).
Mastodon
Jawel, wat een bruutheid. De piraten van de metal, en hoe. Het was erg jammer dat het geluid in de Grolsch tent (in het algemeen) vrij slecht was, maar als je daar doorheen luisterde, wat het een moddervet en ijzerstrak optreden. 'Blood and thunder', 'Iron Tusk', maar ook het gloednieuwe 'The wolf is loose' en het magistrale 'Capillarian Crest' kwamen voorbij. Meesterlijk optreden, maar het liefst nog een keer in een zaaltje, met goed geluid.

Verder nog een stukje The Streets, wat niet mijn ding is, en Iggy, wat wel aardig was, gezien, voordat het alweer tijd was voor
Massive Attack
Nog zo'n dijk van een optreden, en van een band die ik eigelijk vrijwel niet kende, op 'Teardrop' na. Fantastisch live, je wordt er helemaal ingezogen. Het was bijna hypnotiserend, die schitterende zanglijnen, en uitgesponnen nummers, die soms hard, en soms zacht eindigen. Af en toe neigde de sfeer zelfs naar die van Tool, nou, daar houd ik wel van.
Zeker een band waarvan nog enige cd's hun plaats gaan vinden in mijn collectie.


Zondag;

Cantus Buranus by Corvus Corax
Een koor, een orkest, een dirigent, een flinke folkinslag en een hoop aparte instrumenten. De ingredienten voor een waanzinnig sfeervol optreden van Corvus Corax. Een mengelmoesje van Enya, Era en Therion, wat mij betreft. Zonder de metal dan. Schitterend koor ook. Ook dit kan ik niet ongecheckt laten.
Opeth
Aardig optreden, maar ik heb ze beter gezien. Geluid was vooral bij het eerste nr 'The Grand Conjuration' bar slecht, maar tegen het end an klaarde het wat op. 'Closure' wat met zijn alternatieve end wederom heerlijk. M'n nek voel ik nu nog.
!!!
Je schijnt het uit te spreken als 'Chk chk chk' ofzo, maar dat boeit niet, het was een erg puik bandje. Speelde een soort van elektronische punkfunk naar eigen zeggen, mij deed het bij vlagen denken aan ouwe Incubus, erg pakkend, en lekker funky. Goed zitten feesten daar in de Bravo, met veel te veel bier op voor een 5 uur 's middags, terwijl het buiten aan het stromen van de regen was.
Arctic Monkeys
Mwa, ik begrijp de hype rond dit fenomeen niet helemaal. Leuk pakkend bandje, werken met hun vorm van britpop iets dichter naar de punk toe dan rest, maar na een optreden toch het idee dat ik 14 identieke nummers heb gehoord. Maar ach, wel lekkere nummertjes op zich.
Muse
Knettergoed optreden. En niet alleen het optreden was knetter, ik ook, dus dat scheelde. De lichtshow was ook een ultieme aanvulling. En bij hun laatste nummer (iemand vertel me, hoe heet dit juweeltje?) leek het wel alsof er een raket opsteeg, die muziek gecombineerd met het licht, erg goed gedaan. En 'Newborn' blijft een geniaal nummer.

Zo, dat was lowlands door mijn ogen. Zeer geslaagd, relatief best lekker weer, alleen zondag wat minder. Het ligt aan de line-up, maar het zit er dik in dat ik er volgend jaar weer bij ben.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » ma aug 21, 2006 7:33 pm

stuk drijfhout schreef:[..]

Ja.
Was er nog een beetje weg te komen van de parkeerplaats vandaag?
Ik vrees het ergste namelijk na al die regen van gisteren...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Metalmatje
Berichten: 501
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 1:26 pm
Locatie: Kerkdriel

Bericht door Metalmatje » ma aug 21, 2006 8:02 pm

Amibor schreef: Muse
Knettergoed optreden. En niet alleen het optreden was knetter, ik ook, dus dat scheelde. De lichtshow was ook een ultieme aanvulling. En bij hun laatste nummer (iemand vertel me, hoe heet dit juweeltje?) leek het wel alsof er een raket opsteeg, die muziek gecombineerd met het licht, erg goed gedaan. En 'Newborn' blijft een geniaal nummer.
Muse was voor mij echt het beste optreden van Lowlands 2006, naast Massive Attack en Ministry. Jammer dat ik Ministry niet in jouw lijstje met bands heb teruggezien, wat dat was me een geluidsmuur daar in de Alpha tent zeg, niet normaal.

Het laatste nummer wat muse speelde was "take a bow" van hun laatste album "black holes and revelations". Ik zit er sterk aan te denken om muse in november in de Brabanthallen Den Bosch nog eens te gaan bekijken want dit was echt extreem goed!

Gebruikersavatar
stuk drijfhout
Berichten: 1826
Lid geworden op: di dec 07, 2004 8:10 pm
Locatie: Straight outha Kampen.

Bericht door stuk drijfhout » ma aug 21, 2006 8:05 pm

yowannuzz schreef:[..]


Was er nog een beetje weg te komen van de parkeerplaats vandaag?
Ik vrees het ergste namelijk na al die regen van gisteren...
we hebben de auto inderdaad een stukje moeten duwen. Het was namelijk een beste modderpoel, maar dat was ook zo opgelost. Eenmaal rijdende kwamen we wel in een beste file.

EDIT. Ik ga zo denk ik mn nest opzoeken, het is me toch niet echt in de koude kleren gaan zitten dat 5dagen en nachten feesten.

Gebruikersavatar
Overkill
Berichten: 413
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 9:06 pm
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Overkill » ma aug 21, 2006 10:20 pm

Metalmatje schreef:[..]


Muse was voor mij echt het beste optreden van Lowlands 2006, naast Massive Attack en Ministry. Jammer dat ik Ministry niet in jouw lijstje met bands heb teruggezien, wat dat was me een geluidsmuur daar in de Alpha tent zeg, niet normaal.

Het laatste nummer wat muse speelde was "take a bow" van hun laatste album "black holes and revelations". Ik zit er sterk aan te denken om muse in november in de Brabanthallen Den Bosch nog eens te gaan bekijken want dit was echt extreem goed!
Grappig dat je dat laatste zegt. Zowel op de Muse als de Brabanthallen site wordt niks vermeld
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » ma aug 21, 2006 11:33 pm

Overkill schreef:[..]

Grappig dat je dat laatste zegt. Zowel op de Muse als de Brabanthallen site wordt niks vermeld
Deze week geven ze er echter al wel kaarten voor weg op 3FM!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Plaats reactie