Iron Maiden IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » vr aug 18, 2006 6:08 pm

Kristof schreef:
maiden england is ook drie keer niets, zelden bruce zo slecht horen zingen en janick gers zit ook niet in topvorm
Maiden England is van de seventh Son tour, en toen zat janick er nog niet bij.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » vr aug 18, 2006 8:39 pm

IROn schreef:Ik neem aan dat je met LaD Live At Donington bedoelt, en niet Live After Death?
Neen. Life after Death.

@Kristof: dat ben ik niet van je gewend kerel... Janick op Maiden England? Tss tsss ;)
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo aug 20, 2006 9:13 pm

Ze lieten net op Kink FM het concert van Live After Death horen. Alsof we die nog niet kenden. Nu was het alleen handig, omdat het de moeite bespaart om naar het cd-rek te lopen en de cd zelf in de speler te stoppen.

Maar het blijft hun beste live-cd en is dus helemaal geen schande om weer eens te horen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » zo aug 20, 2006 9:19 pm

Argarath schreef:[..]


Neen. Life after Death.

@Kristof: dat ben ik niet van je gewend kerel... Janick op Maiden England? Tss tsss ;)
hehe, was even in de war met dat afscheidsconcert van bruce uit 1993, maar dat is natuurlijk raising hell

mijn commentaar ging ook allemaal over raising hell

maiden england is zeer leuke videoband met leuke podiumaankleding
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma aug 21, 2006 8:57 am

Bruce Dickinson schreef: On MAIDEN's future plans:

"2008 will be the big — probably the biggest — IRON MAIDEN festival tour that ever has been, and it will be the 'Powerslave' set. Whether or not we play all the same songs — because it will be the songs from the next four albums — but the actual stage set we're gonna rebuild, maybe even a bit bigger."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

wimmieIRONmen
Berichten: 6
Lid geworden op: ma aug 21, 2006 9:20 am
Locatie: Nijkerk

Bericht door wimmieIRONmen » ma aug 21, 2006 9:25 am

8) denk dat het een super plaat word
vind dat iron maiden wel zijn eigen stijl moet aanhouden
ik heb een solo plaat van bruce gekocht en dat vond ik nix was net iron maiden maar dan zonder de goede bandleden die maiden kent

maar kan niet wachten tot de nieuwe cd
jongeman
die gek is van Hardrock en metal
favo bands Iron Maiden Judas Priest Ac/Dc Accept Guns n roses

rock on

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 21, 2006 9:35 am

Ik las in de Nuclear Blast catalogus die ik van de week toegezonden kreeg stond dat men straks gaat touren voor het nieuwe album. in 2007 hebben ze geen tourplannen en dan in 2008 een grote festival tour en dat kon dan wel eens de laatste tour worden van Maiden.
benieuwd wat hier waar van is
Laatst gewijzigd door Ernst-Jan op ma aug 21, 2006 9:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma aug 21, 2006 9:45 am

En laat ze verdomme niet vergeten ook nog terug te komen op de daaropvolgende albums, er zijn nog zoveel geweldige krakers die live fantastisch zijn van NPFTD, FOTD , XFactor en Virtual XI.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » ma aug 21, 2006 11:17 am

Wel, NPFTD zal er de volgende keer al bijzitten lijkt me, er staat "because it will be the songs from the next four albums". Overigens is de combinatie die jij noemt zeker passender te noemen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » ma aug 21, 2006 3:15 pm

Helaas komt er dan geen kat kijken.

Gebruikersavatar
Ernst-Jan
Berichten: 11330
Lid geworden op: do okt 07, 2004 3:41 pm
Locatie: Linschoten

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 21, 2006 3:29 pm

Jens schreef:Helaas komt er dan geen kat kijken.
dat weet ik niet, het blijft natuurlijk wel maiden he...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma aug 21, 2006 5:25 pm

Ernst-Jan schreef:Ik las in de Nuclear Blast catalogus die ik van de week toegezonden kreeg stond dat men straks gaat touren voor het nieuwe album. in 2007 hebben ze geen tourplannen en dan in 2008 een grote festival tour en dat kon dan wel eens de laatste tour worden van Maiden.
benieuwd wat hier waar van is
Waarom zou je op voorhand al zolang van tevoren een afscheidtour plannen? Je blijft toch muziek maken zolang je het leuk vind en het fysiek nog aankan? Ik denk dat die suggestie onzin is.

Tijdens de tour van DoD werd ook al geroepen dat dat Maidens laatste zalentour zou zijn. Voorlopig staan we in november weer gezellig met z'n allen in....juist ja, een zaal.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma aug 21, 2006 7:10 pm

Ernst-Jan schreef:[..]


dat weet ik niet, het blijft natuurlijk wel maiden he...
Ze zullen dan niet alleen maar nummers van NPFTD spelen hoor.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

TootsyWootsy
Berichten: 66
Lid geworden op: za jun 03, 2006 11:14 pm

Bericht door TootsyWootsy » ma aug 21, 2006 7:11 pm

Ernst-Jan schreef:Ik las in de Nuclear Blast catalogus die ik van de week toegezonden kreeg stond dat men straks gaat touren voor het nieuwe album. in 2007 hebben ze geen tourplannen en dan in 2008 een grote festival tour en dat kon dan wel eens de laatste tour worden van Maiden.
benieuwd wat hier waar van is
Ik heb overlaatst nog gehoord dat Iron Maiden in 2007 naar Graspop zou komen, de bron leek me vrij betrouwbaar. Al kan het natuurlijk nog altijd verkeerd zijn.
Schizos... are never alone.

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » ma aug 21, 2006 7:17 pm

In de laatste rock tribune stond dat Iron maiden hoogstwaarschijnlijk geen festivals af gaat in 2007
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

TootsyWootsy
Berichten: 66
Lid geworden op: za jun 03, 2006 11:14 pm

Bericht door TootsyWootsy » ma aug 21, 2006 7:26 pm

Goh ja, we zien wel tegen juni 2007, nog tijd genoeg.
Schizos... are never alone.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma aug 21, 2006 7:34 pm

Een grote tour in 2008 en men gaat er meteen vanuit dat het de laatste wordt :rolleyes:

Zo gaat het altijd met bands waarvan de leden tegen de 50 zijn. Dan zijn zulke geruchten aan de orde van de dag.

Er komt nog een 15e album aan en ze zullen ook heus nog wel gaan touren voor de rest van de oude cd's.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23064
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » ma aug 21, 2006 7:34 pm

Die geruchten dat het de laatste tour gaat worden, gaan al jaren de rondte.
Het verhaal van 'hierna geen grote zalentours meer' was wél van de band zelf afkomstig, maar blijkbaar zijn ze daar ook weer op teruggekomen.

Ik denk trouwens wel dat ze eerst nog de resterende twee (drie?) The History Of-tours gaan doen, voordat ze nokken.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma aug 21, 2006 9:55 pm

Behind the Scenes video - A Matter of Life and Death

te vinden op www.ironmaiden.com

Hier zijn meer, welliswaar delen, songs van het nieuwe album te horen. Ik begin me er steeds meer op te verheugen. Dickinson klinkt sterker dan ooit te voren.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma aug 21, 2006 10:31 pm

Die behind the scenes zit toch ook bij de Special Edition van het album?
En gezien die zover ik weet eind deze week uit komt wacht ik daar wel op.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 22, 2006 12:00 am

Jens schreef:Helaas komt er dan geen kat kijken.
onzin, de NPFTD tour was één van de beste en meest succesvolle tours qua bezoekers en qua spel.
NPFTD en FOTD hebben voornamelijk nummers die live pas echt hun kracht laten zien.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 22, 2006 12:53 am

Ik kan alleen maar zeggen dat het de woorden van Bruce waren. Hij zei dat 2008 de laatste tour ging worden

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 6:10 am

Iron Maiden schreef:Ik kan alleen maar zeggen dat het de woorden van Bruce waren. Hij zei dat 2008 de laatste tour ging worden
dan wil ik toch wel 's even weten waar je dat vandaan hebt. Wat hij namelijk onlangs wel zei is dat ze in 2008 een tour doen, maar daar stond echt niks bij over dat dat de laatste wordt.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 22, 2006 11:10 am


Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 11:24 am

let op het woordje "could"...
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 11:25 am

en dit is wel leuk:

[Bruce] "All those who have heard the material are completely excited. That's why we plan to bring the complete new album onstage, from the first to the last song. Then we'll play a couple of classics and good night."
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jens
Berichten: 400
Lid geworden op: vr jan 20, 2006 10:38 pm

Bericht door Jens » di aug 22, 2006 1:31 pm

Jeroen schreef:[..]


onzin, de NPFTD tour was één van de beste en meest succesvolle tours qua bezoekers en qua spel.
NPFTD en FOTD hebben voornamelijk nummers die live pas echt hun kracht laten zien.
Toen wisten ze ook nog niet dat het album daarna nóg kutter zou zijn.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di aug 22, 2006 1:56 pm

Jeroen schreef:[..]


onzin, de NPFTD tour was één van de beste en meest succesvolle tours qua bezoekers en qua spel.
NPFTD en FOTD hebben voornamelijk nummers die live pas echt hun kracht laten zien.
Exact. Plus, geen spandex meer, maar gave jeans.

Ik weet niet of het feit dat ze het gehele album gaan spelen een goed punt is. Verrassing is altijd een sterk punt in een Iron Maiden show, er kan zomaar opeens een weinig gespeeld nummer of een onverwachtse klassieker tussen zitten. Als ze eerst het hele album spelen weten we het eerste uur wat er komt, en alle klassiekers op het eind is ook wel erg voorspelbaar. Nee, doe mij maar leuke variatie zoals op de DoD tour, verrassinkjes als Journeyman in de toegift, daar houd ik van.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

dpientdeyr
Berichten: 11
Lid geworden op: ma jun 19, 2006 10:54 pm

Bericht door dpientdeyr » di aug 22, 2006 2:28 pm

IROn schreef:Ik weet niet of het feit dat ze het gehele album gaan spelen een goed punt is. Verrassing is altijd een sterk punt in een Iron Maiden show, er kan zomaar opeens een weinig gespeeld nummer of een onverwachtse klassieker tussen zitten. Als ze eerst het hele album spelen weten we het eerste uur wat er komt, en alle klassiekers op het eind is ook wel erg voorspelbaar. Nee, doe mij maar leuke variatie zoals op de DoD tour, verrassinkjes als Journeyman in de toegift, daar houd ik van.
Hoezo verrassingen? Ja, bij de eerste show van de tour. Na de eerste show is de setlist overal te lezen op het net (concertrecensies e.d.), en die zelfde setlist zullen ze tot en met de laatste tourdatum spelen, zelfde nummers, zelfde volgorde. Zou vreemd zijn als dit de komende tour anders zal zijn.

Weinig verrassingen dus, tenzij je geen concertverslagen leest van Maiden.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di aug 22, 2006 5:05 pm

Zo, net de nieuwe besteld. €16,99 bij CD-WOW, met DVD.
[b]DAUDR!![/b]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di aug 22, 2006 5:17 pm

Ik denk ook niet dat het spelen van de hele cd een goed plan is, maar aan de andere kant: Dit moet dan wel een verdomd goede cd gaan worden, want anders zouden ze er niet over denken om de hele cd live te spelen...

http://www.maidenfans.com/index.php?ACT ... e&nid=2172

Deze link brengt je naar een site, waar een kwartier durend interview met Bruce is te horen.,..egt leuk en vol interressante dingen over Maiden en zijn solo carriére...

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 22, 2006 5:20 pm

in aardschok staan twee verschillende besprekingen van het gehele album

de woorden 'herhaling'; saaie intro's en outro's vallen vaak, ook snap niemand waarom maiden het steeds een progmetalalbum noemt

een heel album spelen is cool, maar dan moet het album wel een echte klapper zijn, een klassieker, en dat verwacht ik toch niet echt
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di aug 22, 2006 5:33 pm

Van mij hoeven ze ook niet het hele album te spelen, een paar klassiekers meer heb ik dan toch liever.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » di aug 22, 2006 6:19 pm

dpientdeyr schreef:[..]


Hoezo verrassingen? Ja, bij de eerste show van de tour. Na de eerste show is de setlist overal te lezen op het net (concertrecensies e.d.), en die zelfde setlist zullen ze tot en met de laatste tourdatum spelen, zelfde nummers, zelfde volgorde. Zou vreemd zijn als dit de komende tour anders zal zijn.

Weinig verrassingen dus, tenzij je geen concertverslagen leest van Maiden.
En dat doe ik dus ook niet, juist om het verassingseffect te behouden. Er was hier bij de voorgaande tour niet voor niets een apart topic over die tour, zodat dit topic niet gespoilt werd, voor de mensen die het niet wilden weten, waaronder ikzelf.

Onthouden dat we dat bij de komende tour weer doen.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di aug 22, 2006 6:33 pm

Kristof schreef:in aardschok staan twee verschillende besprekingen van het gehele album
Ik heb ze gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog niks zinnigs weet over het album.

Reviewer 1, meneer Verhuysen is een azijnzeiker pur sang en gunt Maiden sinds NPFTD geen licht meer in de ogen. Bij voorbaat kon ik al vertellen dat die recensie een negatieve toon zou hebben. DoD misschien even daargelaten.

Reviewer 2, Eric van de Hurk. Heb ik al eens vaker gemeld. Die vind een scheet van Harris van 70 minuten al geweldig laat staan een nieuw Maiden-album. Waarom wist ik van tevoren toch al dat hij het wél een ge-wel-dig album zou vinden?

Conclusie: Dit waren nu juist de 2 mensen die je nu niet bepaald een objectief beeld van het album geven... Komt bij, hoe kun je in godsnaam een goede recensie schrijven na het album op 1 dag pak beet 3x gehoord te hebben. Songs kunnen in verloop van tijd beter/ minder worden naarmate je een album op je in kunt laten werken. Ik snap wel dat Maiden het op deze manier het zich een beetje over zichzelf afroept en ik denk dat ze de volgende keer gewoon weer promo's moeten verschaffen aan de serieuze 'muziekpers'.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » di aug 22, 2006 6:47 pm

Tokus schreef:let op het woordje "could"...
Daarbij had Harris het in een recent interview het over minstens nog een nieuw album.

Heel AMOLAD kan trouwens best leuk uitpakken, mits er natuurlijk niet zoveel fillers als op DoD op staan.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24893
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di aug 22, 2006 8:22 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik heb ze gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog niks zinnigs weet over het album.

Reviewer 1, meneer Verhuysen is een azijnzeiker pur sang en gunt Maiden sinds NPFTD geen licht meer in de ogen. Bij voorbaat kon ik al vertellen dat die recensie een negatieve toon zou hebben. DoD misschien even daargelaten.

Reviewer 2, Eric van de Hurk. Heb ik al eens vaker gemeld. Die vind een scheet van Harris van 70 minuten al geweldig laat staan een nieuw Maiden-album. Waarom wist ik van tevoren toch al dat hij het wél een ge-wel-dig album zou vinden?
verhuysen vind DoD net niet zo'n goed album, die zweert net bij brave new world

ook de leden van iron maiden en al de perslui die in dat artikel aan bod komen vinden DoD een minder album, begrijp ik niet, vind het stukken beter dan brave new world

en tja, eric neem ik niet meer serieus want die plaats alles van maiden altijd op eerste plaats in zijn jaarlijst

virtual xl beste album van 98? dan ben je echte een subjectieve reviewe, subjectiever kan je niet zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » di aug 22, 2006 8:48 pm

Kristof schreef:vinden DoD een minder album, begrijp ik niet, vind het stukken beter dan brave new world
BNW is beter dan DoD. Laat dat duidelijk zijn.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 8:50 pm

Dragonforce schreef:[..]
DoD is beter dan BNW. Laat dat duidelijk zijn.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
dudes
Berichten: 533
Lid geworden op: di aug 15, 2006 9:52 pm
Contacteer:

Bericht door dudes » di aug 22, 2006 9:08 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ik heb ze gelezen en ik ben tot de conclusie gekomen dat ik nog niks zinnigs weet over het album.

Reviewer 1, meneer Verhuysen is een azijnzeiker pur sang en gunt Maiden sinds NPFTD geen licht meer in de ogen. Bij voorbaat kon ik al vertellen dat die recensie een negatieve toon zou hebben. DoD misschien even daargelaten.

Reviewer 2, Eric van de Hurk. Heb ik al eens vaker gemeld. Die vind een scheet van Harris van 70 minuten al geweldig laat staan een nieuw Maiden-album. Waarom wist ik van tevoren toch al dat hij het wél een ge-wel-dig album zou vinden?

Conclusie: Dit waren nu juist de 2 mensen die je nu niet bepaald een objectief beeld van het album geven... Komt bij, hoe kun je in godsnaam een goede recensie schrijven na het album op 1 dag pak beet 3x gehoord te hebben. Songs kunnen in verloop van tijd beter/ minder worden naarmate je een album op je in kunt laten werken. Ik snap wel dat Maiden het op deze manier het zich een beetje over zichzelf afroept en ik denk dat ze de volgende keer gewoon weer promo's moeten verschaffen aan de serieuze 'muziekpers'.

Aardschok is toch al een waardeloos blad, al zeg ik het zelf. :wink:

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 22, 2006 10:29 pm

Dragonforce schreef:[..]
BNW is beter dan DoD. Laat dat duidelijk zijn.
mee eens, althans op het eerste gehoor, als staan er wel degelijk enkele songs op DoD die gewoon sterker zijn.

BNW was gaaf en pakkend, tikje progressief, maar ook wel veel herhaling.

DoD had het nadeel geen goede productie te hebben, dat vond ik althans, waardoor ik er met minder plezier naar luister. Een song als Paschendale kom je echter sinds Somewhere in Time niet meer tegen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » di aug 22, 2006 10:45 pm

ik snap ook al weinig van dat gekanker in de Aardschok op Dance of Death
gemiddeld vond ik hem beter dan Brave New World, al is het titelnummer van BNW wel weer beter dan alles wat op DoD staat
en off-topic: de recensie van de nieuwe Blind Guardian is ook al aardig triest
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di aug 22, 2006 10:48 pm

wat vinden ze van BG dan?
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25338
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 22, 2006 11:10 pm

84 punten
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
The Horseman
Berichten: 6281
Lid geworden op: vr aug 22, 2003 9:30 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door The Horseman » di aug 22, 2006 11:13 pm

Ik prefereer toch ook Brave New World boven Dance Of Death.
Persoonlijk kan ik goed door met de moderne productie en heb ik op dat album meer favorieten staan dan op Dance Of Death waar ik misschien 4 nummers écht goed vind(lekker vind klinken).
Bij Brave New World hoor ik graag Dream Of Mirrors, The Thin Line... en het titelnummer, ondanks het ietwat vervelende refrein, best graag.
Heb overigens al tijden beide platen al maanden niet meer opgezet.
Ik heb echt maanden waarin ik Maiden echt links laat liggen omdat ik er totaal geen trek in heb.
En mocht ik de goede bui hebben, dan pak ik toch al vaker er een ouder album bij.
Laatst gewijzigd door The Horseman op di aug 22, 2006 11:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di aug 22, 2006 11:13 pm

Jeroen schreef:84 punten
Niet slecht toch voor een, naar mijn mening, overschat duits bandje? :)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Sandr
Berichten: 17928
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 5:21 pm
Locatie: Ootmarsum/Wageningen
Contacteer:

Bericht door Sandr » wo aug 23, 2006 5:10 pm

Tokus schreef:wat vinden ze van BG dan?
qua puntenaantal gaat het nogal (ook een kwestie van smaak natuurlijk), maar het grootste deel van de recensie gaat over het verleden van de band, om het vervolgens op het eind nog eens over Savage Circus te hebben
ik krijg in ieder geval nergens de indruk dat de recensent er vaker dan 3 keer naar geluisterd heeft
maar goed, dit is een Iron Maiden-topic
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo aug 23, 2006 5:44 pm

Wanneer was eigenlijk ook al weer die officiele release-datum?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22671
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo aug 23, 2006 6:22 pm

overmorgen
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Argarath
Berichten: 2392
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 9:57 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door Argarath » do aug 24, 2006 12:53 am

Er zijn wel promo's uitgebracht, maar met alleen 4-tracks.

Mocht die promo toch in mijn (digitale) bezit zijn!

Als enige nieuwe buiten de 3 tracks die we al gehoord hebben staat er hier ook nog These Colours don't Run op. Jammer dat er af en toe een kerel doorheen zit te kwatsen.

Voor mijn gevoel het minste nummer van de 4. Maar ik heb het nog maar 1x gehoord.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins
______________________________________

Gesloten