Thrash/Speed metal VIII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 21, 2006 12:08 pm

Ernst schreef:Voorbeeldje van enkele van die 'follower' albums:

Infernal Majesty - Overlord, none shall defy en Night of the living dead
Intruder - The martyr
Artillery -Khomaniac, By inheritance
Sabbat - Hosanna in excelsis

Deze nummers vind ik enkele voorbeelden van losse songs die boven het niveau van vrijwel alle nummers door de 'leaders' gemaakt, heen stijgen. Niet alles, maar wel heel veel!
Is de rest van de nummers dan gewoon goed(gelijkwaardig aan de leaders) of slecht(er). Want als die nummers beter zijn, dan zouden deze bands toch ook bij de leaders moeten horen? Of is dit omdat de leaders gewoon meer (media)aandacht krijgen en de followers daar niet het geld voor hebben?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Ernst

Bericht door Ernst » ma aug 21, 2006 12:16 pm

Nou, die grote vier thrash bands waren gewoon eerder en hebben daarnaast ook allemaal uitstekende albums gemaakt. Die combinatie leidde er logischerwijs toe dat zij relatief veel aandacht kregen destijds. Er zijn wel voorbeelden te noemen van bands die door slechte marketing veel te weinig aandacht kregen. Ik dacht ergens te lezen dat dit ook vooral label-bepaald was. Bands die destijds op Noise zaten hadden het slechter dan Roadrunner, om maar te zwijgen over bands die op labels als New Renaissance zaten. Wat ik een heel goed voorbeeld vind van een band die door matige publiciteit bij lange na niet de aandacht kreeg die ze op basis van beide albums wel verdienden, is het Belgische Cyclone.

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » ma aug 21, 2006 12:20 pm

Ernst schreef:Nou, die grote vier thrash bands waren gewoon eerder en hebben daarnaast ook allemaal uitstekende albums gemaakt. Die combinatie leidde er logischerwijs toe dat zij relatief veel aandacht kregen destijds. Er zijn wel voorbeelden te noemen van bands die door slechte marketing veel te weinig aandacht kregen. Ik dacht ergens te lezen dat dit ook vooral label-bepaald was. Bands die destijds op Noise zaten hadden het slechter dan Roadrunner, om maar te zwijgen over bands die op labels als New Renaissance zaten. Wat ik een heel goed voorbeeld vind van een band die door matige publiciteit bij lange na niet de aandacht kreeg die ze op basis van beide albums wel verdienden, is het Belgische Cyclone.
Maar als je kijkt naar bijv. het nu-metal tijdperk, toen had je verschillende labels die juist dat soort bands gingen promoten om dat het een rage was. Je zou zeggen dat je als label juist je bands goed gaat promoten als die bands de muziek spelen die populair is(afhankelijk van welk tijdperk je praat). Of zie ik het nu verkeerd?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 21, 2006 2:50 pm

Nou de eerste CYCLONE is bijvoorbeeld echt niet zo bijzonder
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Edwynn

Bericht door Edwynn » di aug 22, 2006 7:02 pm

Weet iemand hier wat over de verschillende releases van Sodom's In The Sign Of Evil en Obsessed By Cruelty?

Mijn Steamhammer exemplaar van In The Sign Of Evil/Obsessed By Cruelty blijkt het nummer After The Deluge niet te bevatten. De track staat wel op de inlay vermeld.

Heb ik te maken met een vervalsing?
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di aug 22, 2006 7:11 pm

Edwynn schreef:Weet iemand hier wat over de verschillende releases van Sodom's In The Sign Of Evil en Obsessed By Cruelty?

Mijn Steamhammer exemplaar van In The Sign Of Evil/Obsessed By Cruelty blijkt het nummer After The Deluge niet te bevatten. De track staat wel op de inlay vermeld.

Heb ik te maken met een vervalsing?
"Attention: The 1988 re-release combines the “In The Sign Of Evil” EP and the US version and not the European version of “Obsessed By Cruelty”, i.e. the track listing is wrong, as this CD does not include “After The Deluge” and there is no “After The Deluge / Obsessed By Cruelty” medley either!"

volgens Metal Archives ;)
It's the end of time

Edwynn

Bericht door Edwynn » di aug 22, 2006 7:16 pm

Dat moet wel kloppen want ik heb de 1988 persing.

Thanx

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di aug 22, 2006 7:32 pm

Obsessed by Cruelty is een hele rare plaat, hij is twee keer opgenomen. De CD versie klinkt baggerslecht. raar genoeg klinkt de vinyl versie 100x beter. OK het blijft primitief maar er zijn tenminste songs te herkennen. Het zijn dus daadwerkelijk twee verschillende mixen.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di aug 22, 2006 7:38 pm

enforcer schreef:Obsessed by Cruelty is een hele rare plaat, hij is twee keer opgenomen. De CD versie klinkt baggerslecht. raar genoeg klinkt de vinyl versie 100x beter. OK het blijft primitief maar er zijn tenminste songs te herkennen. Het zijn dus daadwerkelijk twee verschillende mixen.
"According to an interview w.Tom Angelripper in German Rock Hard zine 12/2001, he mentioned that two versions of this LP are existing:
"The first LP had a mix which was crap. A 2nd LP-version exists which had the
first version being re-mixed in a studio in Nuernberg (Hilpoltstein to be
precise)." Tom said in this interview with a big laughter that in his opinion
the second mix is also crap..." En Metal Blade and Steamhammer hadden beiden een versie ervan uit maar beiden hadden precies dezelfde informatie...
It's the end of time

Edwynn

Bericht door Edwynn » di aug 22, 2006 7:42 pm

De vinyl versie heb ik nog nooit gehoord.

De cd die ik heb luister ik op het In The Sign Of Evil gedeelte na, niet vaak. Vandaar dat ik er nu pas na een jaar of 10 die cd in bezit te hebben dat After The Deluge er niet op staat, hehe.

Deadhead

Bericht door Deadhead » di aug 22, 2006 7:44 pm

Weet iemand een mailorder met veel thrash-cd's voor een schappelijke prijs (10€ +-)?
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Ernst

Bericht door Ernst » di aug 22, 2006 8:56 pm

Ik heb vandaag het debuut van de Christelijke metal band Living Sacrifice gehaald. Naar ik heb begrepen zijn hun latere cd's geen thrash metal meer, maar het debuut doet veel denken aan Slayer en Dark Angel...goede thrash plaat! Als je je over de lyrics heen kunt zetten, zeker even de moeite waard om te checken :)

The Horseman

Bericht door The Horseman » di aug 22, 2006 10:57 pm

Read the words, hear Christ speak
Refrain from anger, revert the cheek
Withheld in compassion, not signs of the weak
Seek humility for blessed are the meek

Ach met een goede riff eronder stoor ik mij daar helemaal niet aan.
Ik heb bijvoorbeeld ook al eens Vengeance Rising bij een maat gehoord en dat rost ook als de neten.
Living Sacrifice ken ik alleen van naam, ooit een discussie met paar man in de kroeg gehad over christelijke metal en toen kwam iemand met deze band als aanrader.
Ik wil het dus wel een keer horen, zeker als Slayer en Dark Angel in de omschrijving worden genoemd.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » di aug 22, 2006 11:36 pm

op verzoek nog maar eens Sixty NIne : Just for the fun
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo aug 23, 2006 12:09 am

Dat mag niet he, uploaden op een site waar je eerst moet inloggen om te downloaden...
It's the end of time

Deadhead

Bericht door Deadhead » wo aug 23, 2006 8:26 am

registreer je dan maar, hufter
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » wo aug 23, 2006 8:48 am

Dragonforce schreef:Dat mag niet he, uploaden op een site waar je eerst moet inloggen om te downloaden...
huh? moet je inloggen tegenwoordig op yousendit? Zal ook nog niet lang zijn dan, in elk geval 't is de moeite zulle! :mrgreen:
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]

Daeminion

Bericht door Daeminion » wo aug 23, 2006 11:30 am

!slayer! schreef:[..]

Ik begin steeds meer het vertrouwen te verliezen dat er nog iets komt van Heathen. Sinds Lee Altus bij Exodus zit is het angstig stil bij Heathen en zijn er nooit meer "nieuwtjes" te horen. De demo die te beluisteren is op de site van Heathen klonk heel goed en dat beloofde wat voor een nieuw album, maar of die er ooit nog komt, ik betwijfel het.
Ik dacht het laatst al ergens gelezen te hebben, en het bleek toch te kloppen. Dit vond ik vandaag op LoM:

''Veteran San Francisco Bay Area thrashers HEATHEN are close to signing a deal with Mascot Records.''

Was Mascot Records overigens niet Nederlands label?

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » wo aug 23, 2006 7:40 pm

Goed bezig bij displeased, allemaal gave reissues.

LWS Inc. Welcome to the asylum CD 11.90
Dutch thrash speed metal classic reissued with bonus !

Mysto Dysto Rules have been disturbed cd 11.90
Classic Dutch speed metal album from 1986 reissued !!!

Mutilator Immortal force cd 11.90
Mutilator Into the strange cd 11.90
Rare second album reissued ! Brasil old school thrash !

En zo hebben ze nog veel meer best gave dingen, ook van mandator en die box van Hallows eve, morbid saint.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » wo aug 23, 2006 7:48 pm

Eigenlijk een crosspost vanuit het Death Metal topic, maar omdat er daar niemand reageerd en het eerste Pestilence album toch echt thrash is, hier nog maar een keer:

Heeft iemand hier de nieuwe Pestilence live-CD (of eigenlijk meer een officiele bootleg) 'Chronicles of the Scourge' al gehoord? Hij is sinds 1aug gereleased door Metal War Productions in samenwerking met Martin van Drunen, maar ik kan er nog nergens iets te downloaden van vinden om te kijken of het wat is.

Coverart en tracklist:

Afbeelding

Tracks 1-10 Live "Kix Festival" - Veghel, Holland 24/06/1989
1. City of the Living Dead / Antropomorphia
2. Parricide
3. Echoes of Death
4. Subordinate to the Domination
5. Commandments
6. Out of the Body
7. Chemotherapy
8. Cycle of Existence
9. Suspended Animation
10. The Trauma

Tracks 11-18 Live Bochum, Germany 18/11/1988
11. Antropomorphia
12. Parricide
13. Subordinate to the Domination
14. Cycle of Existence
15. Extreme Unction
16. Chemotherapy
17. Bacterial Surgery
18. Systematic Instruction

Track 19 Unreleased Bonus Track
19. Consuming Impulse

Die laatste zal wel een demo ofzoiets zijn. Maar zoals je kunt zien verder alleen nummers van Malleus Maleficarum en Consuming Impulse.

Hij is trouwens hier te koop.

Deadhead

Bericht door Deadhead » wo aug 23, 2006 8:01 pm

WhiplashWimpie schreef:Goed bezig bij displeased, allemaal gave reissues.

LWS Inc. Welcome to the asylum CD 11.90
Dutch thrash speed metal classic reissued with bonus !

Mysto Dysto Rules have been disturbed cd 11.90
Classic Dutch speed metal album from 1986 reissued !!!

Mutilator Immortal force cd 11.90
Mutilator Into the strange cd 11.90
Rare second album reissued ! Brasil old school thrash !

En zo hebben ze nog veel meer best gave dingen, ook van mandator en die box van Hallows eve, morbid saint.
die eerste twee zijn gerereleased door rusty cage records :wink:

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo aug 23, 2006 10:10 pm

Ernst schreef:Nou, die grote vier thrash bands waren gewoon eerder en hebben daarnaast ook allemaal uitstekende albums gemaakt. Die combinatie leidde er logischerwijs toe dat zij relatief veel aandacht kregen destijds. Er zijn wel voorbeelden te noemen van bands die door slechte marketing veel te weinig aandacht kregen. Ik dacht ergens te lezen dat dit ook vooral label-bepaald was. Bands die destijds op Noise zaten hadden het slechter dan Roadrunner, om maar te zwijgen over bands die op labels als New Renaissance zaten. Wat ik een heel goed voorbeeld vind van een band die door matige publiciteit bij lange na niet de aandacht kreeg die ze op basis van beide albums wel verdienden, is het Belgische Cyclone.
wat ik las is dat de meeste labels eigenlijk geldwolven waren Combat en om een of andere reden roadracer vooraan. wat ik vaak las in oude aardschokken is dat grote bands als bijvoorbeeld megadeth op combat toen der tijd veel aandacht kreeg om het liefs de band door te verkopen aan een groot label. wat ook gebeurd is. Forbidden is nooit echt goed gepromoot en werd weinig geld in gestoken in de hoop dat ze ze ook werden opgepikt door een groter label wat niet gebeurde dus raakten ze onderop. ook exodus is enigsinds genaaid door combat. bonded by blood zou klaar zijn geweest rond de tijd van kill em all misschien nog wel eerder. het duurde alleen zeker 1 tot 2 jaar voordat ze het album het album uitgebracht kregen op combat. kill em all had toen al zijn impact gedaan wat misschien bonded by blood had kunnen zijn.

maar om eerlijk te zijn vind ik wel dat er maar verdomd weinig underground bands zijn die tegen de grote namen opkunnen.

Heathen, Toxik en later Artillery met By Inheritance en Vio-lence hadden wat mij betrefd echt groot kunnen worden. maar kijk naar die bands ze hebben allemaal maar 2 of 3 albums uit terwijl de grote bands toch zeker flink wat albums hebben uitgepoept. deze bands waren gewoon niet lang genoeg bij elkaar om groot te worden. en van toxik weet ik het zeker dat meer aandacht van de platenmaatschappij in iedergeval een rol heeft gespeeld in het klein blijven van de band.

verder albums die eventueel het niveau halen van de grote bands zijn nagenoeg allemaal bands van later in de jaren 80 dus eigenlijk allemaal bands direct geinspireerd door de grote bands en daardoor al te laat zijn en daardoor gewoon geen impact meer hadden dus ook niet genoeg geld opbrengde voor de grote maatschappijen dus geen promotie. leuke bands voor de diehards maar niet interesant voor de wat bredere muziekliefhebber. en omdat ze eigelijk toch maar kopien waren verdienen ze die plaats naast metallica megadeth anthrax etc zoiezo niet
www.myspace.com/suddenthrash

Parabellum

Bericht door Parabellum » wo aug 23, 2006 11:09 pm

Sander schreef:Heeft iemand hier de nieuwe Pestilence live-CD (of eigenlijk meer een officiele bootleg) 'Chronicles of the Scourge' al gehoord? Hij is sinds 1aug gereleased door Metal War Productions in samenwerking met Martin van Drunen, maar ik kan er nog nergens iets te downloaden van vinden om te kijken of het wat is.
Geen review van mij:
Package: Cool layout filled with old gigs flyers and collage with band photos.
Music: This one contains 2 guigs (first one from 1989, second one from 1988), plus a bonus song.On both shows the sopund is acceptable though I prefer the second recordings, expect not a crystal clean recording because you won't get anything like that. This is raw unpolished Death Metal, but it does really capture the ferocity and intensity of early Pestilence. If you order the cd directly from Metal War you get also a bonus cdr 'The Consuming Rehearsals' (haven't listened to this one yet)this one comes in a black cardboard sleeve and contains a red sheet with cool old school art, photo and tracklist, so you get something really worth your money.

Daeminion

Bericht door Daeminion » wo aug 23, 2006 11:25 pm

defenderofsteel schreef:

wat ik las is dat de meeste labels eigenlijk geldwolven waren Combat en om een of andere reden roadracer vooraan. wat ik vaak las in oude aardschokken is dat grote bands als bijvoorbeeld megadeth op combat toen der tijd veel aandacht kreeg om het liefs de band door te verkopen aan een groot label. wat ook gebeurd is. Forbidden is nooit echt goed gepromoot en werd weinig geld in gestoken in de hoop dat ze ze ook werden opgepikt door een groter label wat niet gebeurde dus raakten ze onderop. ook exodus is enigsinds genaaid door combat. bonded by blood zou klaar zijn geweest rond de tijd van kill em all misschien nog wel eerder. het duurde alleen zeker 1 tot 2 jaar voordat ze het album het album uitgebracht kregen op combat. kill em all had toen al zijn impact gedaan wat misschien bonded by blood had kunnen zijn.

maar om eerlijk te zijn vind ik wel dat er maar verdomd weinig underground bands zijn die tegen de grote namen opkunnen.

Heathen, Toxik en later Artillery met By Inheritance en Vio-lence hadden wat mij betrefd echt groot kunnen worden. maar kijk naar die bands ze hebben allemaal maar 2 of 3 albums uit terwijl de grote bands toch zeker flink wat albums hebben uitgepoept. deze bands waren gewoon niet lang genoeg bij elkaar om groot te worden. en van toxik weet ik het zeker dat meer aandacht van de platenmaatschappij in iedergeval een rol heeft gespeeld in het klein blijven van de band.

verder albums die eventueel het niveau halen van de grote bands zijn nagenoeg allemaal bands van later in de jaren 80 dus eigenlijk allemaal bands direct geinspireerd door de grote bands en daardoor al te laat zijn en daardoor gewoon geen impact meer hadden dus ook niet genoeg geld opbrengde voor de grote maatschappijen dus geen promotie. leuke bands voor de diehards maar niet interesant voor de wat bredere muziekliefhebber. en omdat ze eigelijk toch maar kopien waren verdienen ze die plaats naast metallica megadeth anthrax etc zoiezo niet
Bonded By Blood is opgenomen in zomer '84. Echter schijnt Combat toen geen interesse gehad te hebben om het album gelijk uit te brengen en zodoende is het bijna een jaar later (april dacht ik, gelijk ongeveer met die Combat tour) uitgebracht. De impact die Kill 'Em All dus heeft gemaakt had Exodus uiteindelijk toch niet kunnen halen, gezien zij later waren.

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » wo aug 23, 2006 11:41 pm

dan was er een vertraging in het openemen. ik heb ergens gelezen dat exodus rond '83 hun album klaar had. misschien dat ze het toendertijd niet aan de man kregen bij een platenmaatschappij.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo aug 23, 2006 11:51 pm

defenderofsteel schreef:dan was er een vertraging in het openemen. ik heb ergens gelezen dat exodus rond '83 hun album klaar had. misschien dat ze het toendertijd niet aan de man kregen bij een platenmaatschappij.
Volgens mij was het zo dat ze door gebrek aan geld de vocals niet konden opnemen, dat was in '84 in ieder geval.
It's the end of time

defenderofsteel

Bericht door defenderofsteel » do aug 24, 2006 12:08 am

in iedergeval exodus had door een hoop pech toch wel een beetje de trein gemist terwijl de kansen er lagen. tenmiste er komt steeds meer pech bij :)

Ernst

Bericht door Ernst » do aug 24, 2006 12:51 pm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do aug 24, 2006 10:32 pm

kent iemand de (oude, maar nu ook opnieuw opgerichte) zwitsere thrashband GURD?

wat vinden jullie beste plaat?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

The Horseman

Bericht door The Horseman » vr aug 25, 2006 11:24 am

Ik heb even globaal wat fragmenten geluisterd op de officiële site.
Muzikaal best wel 'grappig' en zit best wel goed in elkaar maar de vocalen zijn echt niet mijn smaak.
Ik hou best (erg graag zelfs) van 'shouts' en schreeuw koortjes maar wat die 3 lui bij elkaar produceren... nee, dat doet mij weinig.
Best leuk voor een paar nummers maar dan heb ik het, zoals ik het nu kan beoordelen, wel gezien.

Oblivion
Contacteer:

Bericht door Oblivion » vr aug 25, 2006 3:20 pm

Kristof schreef:kent iemand de (oude, maar nu ook opnieuw opgerichte) zwitsere thrashband GURD?

Ik had D-FECT een tijd geleden gekregen, af en toe deed t me wel wat aan Pantera denken maar verder was de cd maar bagger.
Had m ook meteen verkocht.

De bandnaam vind ik ook echt slecht gekozen (ooeeeh als je GURD omdraait dan krijg je DRUG, wat een mysterie !!!!11)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 25, 2006 3:40 pm

ja zeer matige zwiserse band, die VO Pulver heeft metal discharge van DESTRUCTION geproduceerd geloof ik.

Parabellum

Bericht door Parabellum » vr aug 25, 2006 8:33 pm

Ernst schreef:Vooral Piledriver is vrij hilarisch!
Hun eerste album is raar...de helft van de liedjes zijn speed metal klassiekers terwijl de andere helft nauwelijks het beluisteren waard is. Het meest wisselvallige album uit mijn collectie nu ik er zo aan zit te denken. Was dat nu eigenlijk een joke-band of niet? Ben eigenlijk nooit dieper gaan spitten dan het pure muzikale.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » vr aug 25, 2006 9:18 pm

Het gerucht gaat dat de mannen van VIRGIN STEELE achter het hele PILEDRIVER project schuilgingen. En David DeFeis heeft dat ook zo half half toegegeven. Feit is dat het nummer ""The Fire God" ook op het VIRGIN STEELE album "the house of atreus part 1" te beluisteren uit en dit is toch echt een oud PILEDRIVER nummer. Mr. Piledriver is een beetje mysterieus want dit is iemand die NIET bij VS betrokken is. maar het instrumentale gedeelte is gewoon VS.

valkyrian

Bericht door valkyrian » za aug 26, 2006 12:12 pm

hmm interessant. ga dat piledriver eens uitchecken

edit: de gitarist van piledriver van t laatste album speelt ook in virgin steele

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » za aug 26, 2006 12:31 pm

Kristof schreef:kent iemand de (oude, maar nu ook opnieuw opgerichte) zwitsere thrashband GURD?

Ik had de self-titled en heb hem uiteindelijk nog kunnen verslijten aan een tweede hands zaak voor 2,50. Wat een kutplaat was dat zeg.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Jens

Bericht door Jens » za aug 26, 2006 1:11 pm

Aaaaaah, Piledriver. Geniale nummers, vooral Metal Inquisition.

Benieuwd of ze een tour door Europa zien zitten, wil ik in ieder geval niet missen.

Destructor

Bericht door Destructor » za aug 26, 2006 2:47 pm

enforcer schreef:ja zeer matige zwiserse band, die VO Pulver heeft metal discharge van DESTRUCTION geproduceerd geloof ik.
Hij was toch de zanger van Poltergeist, en volgens mij zong hij ook op Cracked Brain van Destruction.

The Horseman

Bericht door The Horseman » za aug 26, 2006 2:50 pm

Mijn aankopen die ik gisteren binnen kreeg.
Niet alleen maar Thrash(variatie is the key), maar de liefhebbers hier, waarderen de overige platen ook vast wel.

Soundgarden - Louder Than Love
Overkill - Horrorscope
Overkill - Killbox 13
Mercyful Fate - Melissa
Mercyful Fate - The Beginning
Metal Church - The Dark
Testament - The Legacy
Anthrax - Fistful Of Metal
Anthrax - Armed & Dangerous
S.O.D - Speak English Or Die
S.O.D - Live at Budokan

Destructor

Bericht door Destructor » za aug 26, 2006 2:51 pm

Gaaf spul allemaal!

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » za aug 26, 2006 5:53 pm

The Horseman schreef:Mijn aankopen die ik gisteren binnen kreeg.
Niet alleen maar Thrash(variatie is the key), maar de liefhebbers hier, waarderen de overige platen ook vast wel.

Overkill - Horrorscope
Overkill - Killbox 13
Mercyful Fate - Melissa
Metal Church - The Dark
Testament - The Legacy
S.O.D - Live at Budokan
Geweldige aankopen :twisted: , al vind ik die Overkill's persoonlijk wat minder
It's the end of time

The Horseman

Bericht door The Horseman » za aug 26, 2006 8:10 pm

Gelukkig verschillen we daarin van mening :wink:
Want ik vind vooral Horrorscope een dijk van een plaat.
En ook Killbox 13 ramt alsof het een lieve lust is.
Sowieso heeft Overkill zich hoog in mijn lijstje van mijn favoriete Thrashbands gevestigd.
Vooral op dit moment ben ik helemaal in de ban van Under The Influence.
Mijn hemel, wat zijn nummers als Mad Gone World en Drunken Wisdom toch geweldig.

Terrorizer

Bericht door Terrorizer » zo aug 27, 2006 10:12 am

Die 2 platen van S.O.D. zijn vooral gaaf :D

Ernst

Bericht door Ernst » zo aug 27, 2006 11:00 am

The Horseman schreef:Mijn aankopen die ik gisteren binnen kreeg.

Overkill - Horrorscope
Overkill - Killbox 13
Mercyful Fate - Melissa
Metal Church - The Dark
Testament - The Legacy
S.O.D - Live at Budokan
Wat is dat Soundgarden precies, Thomas? Verder niks dan lof, zeker even de klassiekers ingehaald. :wink:

Destructor

Bericht door Destructor » zo aug 27, 2006 11:08 am

Soundgarden is een grunge/rock band uit eind jaren '80/ midden jaren '90. Ze hebben best wel gave albums uitgebracht.

The Horseman

Bericht door The Horseman » zo aug 27, 2006 4:49 pm

Het oudere werk is behoorlijk Metal-achtig, ze waren erg beïnvloed door Black Sabbath en Led Zeppelin.
Al gaven ze daar een geheel eigen draai aan.
Geweldige band, met een misschien nog wel betere zanger.
Het oude werk(t/m Badmotorfinger) is hypnotiserend, hysterisch en bloed intens.
Het materiaal op het (commerciële) hoogtepunt is meer ingetogen maar desalniettemin ook bij vlagen beeldschoon.
Nu ik zo bezig ben kom ik er achter dat deze band lastig is te defineren.
Het laat zich niet zo makkelijk in een hokje douwen.
Al heeft het 't etiketje 'Grunge' maar dan weet je nog niks.
Aangezien Grunge een aanduiding was voor een scene, niet voor een muziekgenre.
Er is immers nogal wat verschil tussen bijvoorbeeld The Melvins en Soundgarden.
Hoedanook, ga het een kans geven, Ernst.
Eventueel laat ik nog wel digitaal wat materiaal jouw kant op komen :) .

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma aug 28, 2006 8:59 am

Hmm, ben niet zo'n soundgarden fan, ik hou helemaal niet zo'n grunge fan, Grunge heeft destijds de thrash de das mogedaan. Is wel echt mjin middelbareschooltijd. Toen ik in de brugklas zat was NIRVANA, ALICE IN CHAINS en PEARL JAM je van het samen met METALLICA en G 'n R. Ik heb SOUNDGARDEN destijds in de ahoy gezien op de "superunknown" tour als ik het goed heb, tja moest met een meisje mee.....

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma aug 28, 2006 11:58 am

enforcer schreef:Hmm, ben niet zo'n soundgarden fan, ik hou helemaal niet zo'n grunge, Grunge heeft destijds de thrash de das omgedaan. Is wel echt mijn middelbareschooltijd. Toen ik in de brugklas zat was NIRVANA, ALICE IN CHAINS en PEARL JAM je van het samen met METALLICA en G 'n R. Ik heb SOUNDGARDEN destijds in de ahoy gezien op de "superunknown" tour als ik het goed heb, tja moest met een meisje mee.....
Grunge heeft ook net zo goed de nog grotere bands zoals Poison, Motley Crue en Europe de das omgedaan.
Zo werkt het waarschijnlijk nu eenmaal in platenmaatschappij-land.
Als er al snel iets 'beters' word gevonden dan laten die gewoon de bands als een baksteen vallen.
Dat lot heeft de Grunge scene ook ondervonden later.

avenger

Bericht door avenger » ma aug 28, 2006 11:59 am

toch raar dat het in zo een gevallen altijd het meisje is die de oorzaak is 8)
Ik heb de grunge ook volledig aan me voorbij laten gaan,toch moeten we toegeven dat die periode ook bloedmooie muziek heeft voortgebracht

Piledriver?Geen idee wie of wat er achter zat,maar net dat eigenwijze eraan vond ik geweldig:Album uitbrengen met knallers aan de ene kant en aan de andere kant bagger :shock: ,je moet het maar durven....Trouwens ik vond hun eerste schijfje echt een stuk beter dan de opvolger(daar staan pas kutnummmers op)
rock'till you drop

Ernst

Bericht door Ernst » ma aug 28, 2006 1:10 pm

Voor de liefhebber:

http://www.roadrunnerrecords.com/blabbe ... emID=57261

Artikel met link naar 9 songs van het recente reunie-optreden van Helstar. Aardige geluidskwaliteit, maar mijn band zal het nooit echt worden.

Gesloten