Helloween - Keeper Of The 7 Keys III
- Hellhammer
- Dragonforce
- Rebellion666
- Rebellion666
Er zijn al heel wat recente interviews te vinden op het net, waarvan de beste uiteraard op metalfan staat
Maar deze wilde ik jullie toch niet onthouden. Het is een erg uitgebreide met Andi over van alles en nog wat en erg informatief:
http://www.darkside.ru/interviews/index ... 6&lang=eng

http://www.darkside.ru/interviews/index ... 6&lang=eng
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
- Rebellion666
- Hellhammer
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Speaking about Kai, we would like to have Kai on the album, if it had been clear from the beginning on that the album is called “Keeper Of The Seven Keys”. But we didn’t feel confident about the title until three weeks before the final mix. When we listened to the whole album for the first time, that was actually the day when we went out of the studio, we were very proud and realized that we’d done a great thing. But it was too late for calling Kai, because everything had already been recorded. Speaking about Kai, there will never be a problem to make some things together with him in the studio. That’s something that will definitely happen in the future. But with Michael Kiske, Markus (Grosskopf, bass) mainly has a problem, because Michael has said that he hates metal music and all metal fans are stupid. Markus has a big problem with that. I remember that during the days of recording “Light The Universe”, for example, which was eventually recorded with Candice Night, the first idea was that it’s a great song to sing along with Michael. It’s a ballad kind of song, it’s a song that Michael would like, it’s not metal. But after this, when he said that metal fans are stupid, we said, “No, we don’t wanna have him on the album
Blijf ik altijd interessante stukken vinden
Blijf ik altijd interessante stukken vinden
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Sandr
- Contacteer:
het perfecte interview bestaat niet, en het is heel goed mogelijk dat bepaalde interviewers best kritische vragen gesteld hebben, maar dat de band er niet op wilde reageren (wat hun goed recht is)Rebellion666 schreef:[..]
Ik kan me nog wel een aantal kritische vragen bedenken die ik hier niet terug vind.
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/5x1/Sandr616.jpeg[/img]
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
ik vind het persoonlijk een erg goed interview, vooral het feit dat Andi bijna verdronk tijdens I can is nieuw voor me
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Rebellion666
Is hun goed recht inderdaad maar een hele slechte zaak!Sandr schreef:[..]
het perfecte interview bestaat niet, en het is heel goed mogelijk dat bepaalde interviewers best kritische vragen gesteld hebben, maar dat de band er niet op wilde reageren (wat hun goed recht is)
'In the land of the pigs, the butcher is king.'
- Sandr
- Contacteer:
hoezo een slechte zaak? als ik jou naar je penislengte vraag antwoord je waarschijnlijk dat mij dat niks aangaatRebellion666 schreef:[..]
Is hun goed recht inderdaad maar een hele slechte zaak!
en zo is dat met bands net zo
en of dat nu slecht is of niet doet helemaal niet terzake (zeker omdat interviews in de eerste plaats bedoeld zijn om een nieuw album te promoten)
'Tuez-les tous, Dieu reconnaîtra les siens'
- arnibes
- Contacteer:
Ik heb het album nu een aantal keer gehoord.
En voorlopig vind ik Born On Judgement Day het beste nummer. Ik weet niet waarom, ik denk zelf omdat het straight on simpel power metal is.
King for a 1000 years is ook tof. Maar hij haalt het simpelweg niet bij Keeper of the 7 keys.
Occasion Avenue is een nummer dat me voorlopig nog niet echt heeft kunnen bekoren.
Alles tezamen genomen is en blijft het 1 van de beste power metal releases dit jaar (Kamelot blijft op nummer 1.)
En voorlopig vind ik Born On Judgement Day het beste nummer. Ik weet niet waarom, ik denk zelf omdat het straight on simpel power metal is.
King for a 1000 years is ook tof. Maar hij haalt het simpelweg niet bij Keeper of the 7 keys.
Occasion Avenue is een nummer dat me voorlopig nog niet echt heeft kunnen bekoren.
Alles tezamen genomen is en blijft het 1 van de beste power metal releases dit jaar (Kamelot blijft op nummer 1.)
- Rebellion666
Andy over de keuze om 'The Legacy' als dubbelalbum uit te brengen:Bob schreef:[..]
Welke?
Over "Light The Universe"? Dat wist ik toen nog niet.
Is (naar wat ik gehoord heb) alleen door de échte kenner waarneembaar. Dan gaat dat verhaal al niet op.Om alles op één cd te krijgen zouden de opnamen van 16 bits moeten worden gereduceerd tot een 14 bits kwaliteit. Dat is ons gewoon te weinig, je hoort het verschil. We willen de kwaliteit niet verkleinen omdat we toevallig veel muziek hebben.
Andy over de keuze van de titel:
Die twinsolo's hebben we niet meer gehoord sinds de komst van Grapow. Wat een onzin! Vanaf MofR tot aan TDR staat het bol van goede en overtuigende twinsolo's!Voor een goed Keeper-gevoel zijn die twinsolo’s nodig. Niet het hele album door, maar de twinsolo’s die erop staan moeten wel uitstekend zijn. Met gitaristen die elkaar niet mogen is dat onmogelijk.
Komt bij. In het begin werd er gemeld dat het allerminst zeker was dat het een 'Keeper III' zou worden bij gebrek aan een zgn. epic-song. Waarom? Omdat 1 en 2 die ook hadden. Vreemde beredenatie. Het blablabla over het goed en slecht kenden we al sinds jaren dus die reken ik gemakshalve even niet mee.
Andy over Weikath vs. Grapow:
Heeft Grapow niet 10 jaar in de band gezeten en een album of 6 met Helloween opgenomen? Knappe band als je in de geschetste situatie dit kunt bewerkstelligen. Roept op z'n minst vragen op.Ten eerste moesten we een goed gitaarduo hebben. Voor Sascha [Gerstner, gitarist] hadden we Roland [Grapow, nu gitarist van Masterplan], die niet goed op kon schieten met Michael [Weikath, gitarist en bandleider].
Wat 'Light The Universe' betreft. Ik ga ervan uit dat als je dat nummer gehoord zou hebben hierover een vraag had gesteld.
De twin-solo's in de Grapow-periode zijn altijd opgenomen door één gitarist en nu worden ze weer door beide ingespeelt. Ik denk dat dat bedoeld word. Bovendien worden ze nu ook echt met z'n tweeën uitgewerkt. Eentje als in King For 1000 Years had ik in geen jaren meer gehoord.Rebellion666 schreef:[..]
Die twinsolo's hebben we niet meer gehoord sinds de komst van Grapow. Wat een onzin! Vanaf MofR tot aan TDR staat het bol van goede en overtuigende twinsolo's!
En nog over interviews... Tijdens een interview probeer je zoveel mogelijk door te vragen. Maar het kan heus wel eens zo zijn dat je achteraf pas ziet dat je over één onderwerp toch nog iets meer had willen weten. Ook moet er rekening worden gehouden met het feit dat er soms een beperkte tijdsduur is, wat in het geval van Helloween zo was.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Schande! Maar vandaag heb ik dit album voor het eerst pas gehoord en MAN wat een vette heersch!!!
The King, Mrs God, Judgment Day. Echt een gave band. Moet het nog wat vaker luisteren om een goede beschrijving te kunnen maken wat ik precies zo goed eraan vind.
The King, Mrs God, Judgment Day. Echt een gave band. Moet het nog wat vaker luisteren om een goede beschrijving te kunnen maken wat ik precies zo goed eraan vind.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Rebellion666
Had gisteren een discussie over het aloude probleem met Duitse metalzangers: Het accent. Ik werd gewezen dat Herr Andy er qua uitspraak weer een potje van heeft gemaakt. Was mij nog niet opgevallen maar ik ben er eens naar gaan luisteren. En....het klopt!!! In die zin, ik snap het eigenlijk niet want het is een periode veel minder geweest bij Herr Andy.
Doet overigens niks af aan de muziek. Nog steeds een leuk plaatje die nog regelmatig in de la van mijn cd-speler te vinden is!
Doet overigens niks af aan de muziek. Nog steeds een leuk plaatje die nog regelmatig in de la van mijn cd-speler te vinden is!
Ik vind accent echt nul komma nul storend. Ik kan er altijd goed om lachen en ik vind dat het de cd fijner weg laat luisteren.Rebellion666 schreef:Had gisteren een discussie over het aloude probleem met Duitse metalzangers: Het accent. Ik werd gewezen dat Herr Andy er qua uitspraak weer een potje van heeft gemaakt. Was mij nog niet opgevallen maar ik ben er eens naar gaan luisteren. En....het klopt!!! In die zin, ik snap het eigenlijk niet want het is een periode veel minder geweest bij Herr Andy.
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Rebellion666
De lijn tussen lachwekkend en storend is in dit geval ook erg dun. Heb je ooit Doro gehoord? Aan haar accent stoor je je de eerste minuut om vervolgens de rest van het optreden over de grond te kruipen van het lachen.Saxon 747 schreef:[..]
Ik vind accent echt nul komma nul storend. Ik kan er altijd goed om lachen en ik vind dat het de cd fijner weg laat luisteren.
- arnibes
- Contacteer:
Ik vind het accent van Doro nooit zo vreselijk en lachwekkend, zal wel komen door m'n eigen steenkolen engels.Rebellion666 schreef:[..]
De lijn tussen lachwekkend en storend is in dit geval ook erg dun. Heb je ooit Doro gehoord? Aan haar accent stoor je je de eerste minuut om vervolgens de rest van het optreden over de grond te kruipen van het lachen.
- Rebellion666
Het kan NOG ERGER bij Rhapsody. Die kerel die die nummers aan elkaar lult dát is pas grappig.Rene schreef:Vreemd genoeg heb ik me nooit gestoord aan een Duits accent van welke band dan ook. Het enige accent wat ik erg vond is dat Italiaanse van Rhapsody's Fabio Lione.

- Rebellion666
Inderdaad, die is helemaal erg. Maar ja, die zingt dan weer niet, gelukkig maar.Rebellion666 schreef:[..]
Het kan NOG ERGER bij Rhapsody. Die kerel die die nummers aan elkaar lult dát is pas grappig.
Hahahaha, ja, ik ben een Doro liefhebber. Op de een of andere reden vind ik de muziek door dat soort imperfecties veel beter tot z'n recht komen. Ik weet het niet, maar het geeft mij altijd het gevoel naar een band te luisteren en niet naar een studio product. Je moet als zanger wel heeel erg vals zingen, wil ik er een hekel aan hebben. Dat heb ik tot nu toe nog maar bij een band gehad en dat was echt supererg.Rebellion666 schreef:[..]
De lijn tussen lachwekkend en storend is in dit geval ook erg dun. Heb je ooit Doro gehoord? Aan haar accent stoor je je de eerste minuut om vervolgens de rest van het optreden over de grond te kruipen van het lachen.
Maar ben je bijvoorbeeld bekend met Sortilege? (waarschijnlijk niet, maar het is het proberen waard). Die band wisselt Franstalige nummers af met Engelse nummers, gezongen met een redelijk Frans accent. Heerlijk, het geeft echt een extra dimensie aan de muziek. VInd ik dan.
Dat vind ik juist geweldig. Echt, als je me ergens blij mee kan maken, dan is het heavy of epic metal (dus geen cliche 47 in een dozijnpower) met een accentzanger. Morby (van Domine) is er ook zo eentje, die uitspraken, geniaal.Rene schreef:Vreemd genoeg heb ik me nooit gestoord aan een Duits accent van welke band dan ook. Het enige accent wat ik erg vond is dat Italiaanse van Rhapsody's Fabio Lione.
- Hellhammer
Die zanger van Wotan kan er ook wat van, hahahaha.Saxon 747 schreef:[..]
Dat vind ik juist geweldig. Echt, als je me ergens blij mee kan maken, dan is het heavy of epic metal (dus geen cliche 47 in een dozijnpower) met een accentzanger. Morby (van Domine) is er ook zo eentje, die uitspraken, geniaal.
We hebben het dan ook niet over Lee, die is geweldig. Jij kent dus hun vorige narator niet, dus houden zoSebas schreef:[..]
Op de single wel. Maar die kerel kan het wel, want voor ie filmacteur werd (Christopher Lee is het trouwens) was ie operazanger.
En inderdaad, het accent van Fabio is erg storend.

- Don't Break The Oath
- Contacteer:
Owkeej, foutje bedankt... =P Ik ken die narrator waarschijnlijk wel, maar dan kan ik er zo niet op komen, ik heb al een tijdje geen Rhapsody geluisterd.Rene schreef:[..]
We hebben het dan ook niet over Lee, die is geweldig. Jij kent dus hun vorige narator niet, dus houden zo
Oh, en over Keeper of the Seven Keys III: Het is een heel goed album, maar het haalt het toch echt niet bij deel 1 en 2.
2006-01-30
Live DVD/CD recorded - Part I
In front of a capacity crowd of 5.000 great and completely enthusiastic fans in the Winter Palace Of Sports in Sofia/Bulgaria the German melodic metal legend HELLOWEEN has recorded the first of three concerts for a planned Live-DVD/CD package. The other two concerts that are planned to be recorded for the DVD/CD are Tokyo (Japan) and Sao Paulo (Brasil). The band is still on tour in Europe in support of their new CD “Keeper Of The Seven Keys – The Legacy” and will head for 6 concerts to Japan and 12 concerts to South America in the next weeks.
http://www.helloween.org
Live DVD/CD recorded - Part I
In front of a capacity crowd of 5.000 great and completely enthusiastic fans in the Winter Palace Of Sports in Sofia/Bulgaria the German melodic metal legend HELLOWEEN has recorded the first of three concerts for a planned Live-DVD/CD package. The other two concerts that are planned to be recorded for the DVD/CD are Tokyo (Japan) and Sao Paulo (Brasil). The band is still on tour in Europe in support of their new CD “Keeper Of The Seven Keys – The Legacy” and will head for 6 concerts to Japan and 12 concerts to South America in the next weeks.
http://www.helloween.org
- Rebellion666
Helloween brengt weer eens wat nieuws uit. Een single dit keer. 'Light The Universe' heet het plaatje. Naar mijn mening een beetje ongelukkige keus gezien het 1 van de zwakste nummers van het album is. Ook is het een zeer bedenkelijke re-make van het nummer 'Goodbye Jenny' van Deris' eerste solo-album.

Meer info op: www.helloween.org

Meer info op: www.helloween.org
- Rebellion666
- Dragonforce
- Rebellion666