Iron Maiden IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Edwynn

Bericht door Edwynn » di aug 29, 2006 7:47 pm

Ik vind dat er juist erg veel overeenkomsten met Fear Of The Dark zijn.
Dit heeft voornamelijk van doen met de 'feel' die A Matter... uitademt. Niet zozeer met de verhouding rockers - epics. Ik moest in ieder geval direct aan Fear Of The Dark denken.

In The Pilgrim bijvoorbeeld, hoor ik gitaarloopjes uit Fear Is The Key. En zo zijn er gevoelsmatig, wat mij betreft, toch meer vergelijkingen met Fear Of The Dark te bespeuren dan met Dance Of Death of Brave New World.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 29, 2006 7:48 pm

hah, dat dacht ik al ;)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Argarath

Bericht door Argarath » di aug 29, 2006 7:55 pm

MadTinus schreef:[..]

Ik vind Nicko op de laaste 5 albums ook minder goed en minder spot on klinken dan op de oudere albums. Kan niet zeggen dat Nicko een echte topdrummer is.
Klopt helemaal, hoewel ik Nicko op zijn manier toch wel een topdrummer vind. Natuurlijk niet van het waanzinnig hoge niveau van een Weckl, Bozzio of Phillips ofzo, maar Nicko heeft toch ook een heel bepalende stijl, die veel nieuwerwetse drummers hebben overgenomen. Ook dat is een kwaliteit.

Dat Nicko op NPFTD, FOTD, XF, VXI, BNW en DOD een beetje (of meer dan een beetje bij sommige ervan) ongeinspireerd klinkt, ben ik helemaal met je eens. Juist daarom vind ik dit album een verademing. Eindelijk weer wat leuke breakjes, geinige grooves e.d. Het is niet van het niveau van de jaren '80, maar die vergelijking gaat voor heel Maiden eigenlijk op, dus ik maak die vergelijking al niet meer.
Pearl Drums - Paiste Cymbals - Balbex Sticks - Remo Skins

Argarath

Bericht door Argarath » di aug 29, 2006 7:56 pm

Mijn cijfers:

Different World 7/10
These Colours Don't Run 7/10
Brighter Than A Thousand Suns 10/10
The Pilgrim 9/10
The Longest Day 8/10
Out Of The Shadows 7/10
The Reincarnation Of Benjamin Breeg 8/10
For The Greater Good Of God 10/10
Lord Of Light 9/10
The Legacy 8/10

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di aug 29, 2006 8:01 pm

ik vond het lekkere drumwerk op NPFTD juist één van de sterke punten op dat album, ook die heerlijk rauwe productie van de drums. Nee, daar kan ik van smullen.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di aug 29, 2006 8:42 pm

sanguis schreef:
nu heb er FotD weer eens na een lange tijd ingeworpen, en vind nog steeds dat er wel heel erg sterke nummers op staan. Erg lekkere plaat.
Ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn maar ik vind FotD 1 van de sterkste albums met Dickinson ná Powelslave. De songs en de sfeer die het album uitademde vind ik tot op de dag van vandaag supersterk.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Zagato

Bericht door Zagato » di aug 29, 2006 8:46 pm

Rebellion666 schreef:[..]

Ik weet dat veel mensen het niet met me eens zijn maar ik vind FotD 1 van de sterkste albums met Dickinson ná Powelslave. De songs en de sfeer die het album uitademde vind ik tot op de dag van vandaag supersterk.
Beter dan 'Piece of Mind' en 'Number of the Beast'?! Zeker je kennismakingsalbum van Maiden, die blijven altijd goed hangen...
a fool with a tool is still a fool
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di aug 29, 2006 8:51 pm

Zagato schreef:[..]

Beter dan 'Piece of Mind' en 'Number of the Beast'?! Zeker je kennismakingsalbum van Maiden, die blijven altijd goed hangen...
Even goed lezen joh! Ik had het over NA Powerslave. Beide albums die jij noemt zijn van vóór Powerslave.

Kennismakingsalbum van Maiden van mij was 'Somewhere In Time' dus dat je kennismakingsalbum het best blijft hangen is ook niet waar.

Zagato

Bericht door Zagato » di aug 29, 2006 8:56 pm

Even goed lezen joh! Ik had het over NA Powerslave. Beide albums die jij noemt zijn van vóór Powerslave.

Kennismakingsalbum van Maiden van mij was 'Somewhere In Time' dus dat je kennismakingsalbum het best blijft hangen is ook niet waar.
Aha, dat na kun je overigens wel op 2 manieren interpreteren :wink: Aangezien ik FotD niet ken zal ik er verder geen oordeel over uitspreken.
[url=http://www.last.fm/user/FrCl/?chartstyle=asimpleblue5][img]http://imagegen.last.fm/asimpleblue5/recenttracks/FrCl.gif[/img][/url]

Argarath

Bericht door Argarath » di aug 29, 2006 9:08 pm

Smaken verschillen, doe mij toch maar 1000x liever Seventh Son en Somewhere in Time.

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » di aug 29, 2006 9:17 pm

Argarath schreef:[..]

Smaken verschillen, doe mij toch maar 1000x liever Seventh Son en Somewhere in Time.
Ik snap dat wel. Ik merk dat om me heen de mensen die mening met je delen. De meeste van de oudere fans zijn begonnen met die albums. Je zult mij nooit horen zeggen dat het slechte albums zijn en ik luister ze nog steeds met plezier maar toen in 1990 NPFTD uitkwam vond ik dat een verademing. Weg met dat gelikte geluid en die vreemde synth-gitaren. FOTD was qua songs nog wat beter en had ook niet van die bezopen lange nummers erop zoals dat tegenwoordig is.

Gebied mij eerlijkheidshalve te zeggen dat mij de lange nummers van het laatste album goed bevallen.

RvdM

Bericht door RvdM » di aug 29, 2006 10:02 pm

Los van alle mooie kanten van Maiden en hun nieuwe plaat bij deze een paar kritiekpunten op de het nieuwe album:

1. Bruce is vaak slecht te verstaan
2. Er staan wel errug veel lange nummers op
3. Zo'n beetje elk nummer einigt zoals ie begon: zo kan ik het ook. :P

Samengevat: te gek dat Maiden nog muziek maakt en zeker van dit niveau.
Toch kun je bijna niet negeren dat de band al zo fokking lang meedraait dat de edge er wat af lijkt. Nummers missen, vind ik, sinds Dance of Death, een duidelijk gezicht: ik kan ze echt niet snel onderscheiden.

IROn

Bericht door IROn » di aug 29, 2006 10:49 pm

Dat Bruce soms slecht te verstaan is klopt inderdaad ja, komt door de productie denk ik. Soms is de tekst niet helemaal verstaanbaar.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » di aug 29, 2006 11:11 pm

Dat zei mijn vader ook...hij vond de cd niet veel aan, na de eerste keer...Hij geeft de voorkeur aan de oudere albums..hij volgt Maiden dan ook al vanaf 1980...

Zou dat voor meer oudere fans gelden, dat dit album en de vorige niet goed genoeg zijn, omdat ze een album al Piece of mind of Powerslave willen?

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » di aug 29, 2006 11:24 pm

Iron Maiden schreef:Zou dat voor meer oudere fans gelden, dat dit album en de vorige niet goed genoeg zijn, omdat ze een album al Piece of mind of Powerslave willen?
Ik zou ook liever een album als POM of Powerslave willen. Maar dat is geen reden om niet van de nieuwere albums te genieten.
It's the end of time

Zagato

Bericht door Zagato » wo aug 30, 2006 9:04 am

Ik ken Maiden sinds 'Killers' en voor mij is het trio 'Number of the Beast', 'Piece of Mind' en 'Powerslave' de absolute topperiode van Maiden. Maar die periode is geweest en als Maiden met een kopie van b.v. NotB op de proppen zou komen zou de kritiek waarschijnlijk ook niet uit de lucht zijn geweest. Het is gewoon erg moeilijk voor een band om het niveau vast te blijven houden daarvan zijn er genoeg voorbeelden (Metallica, Slayer, Judas Priest en ga zo maar door)

Ik vind dat Iron Maiden weer eens een goed album heeft gemaakt (als je het album los ziet van de historische bagage)

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » wo aug 30, 2006 5:28 pm

Zagato schreef:Ik ken Maiden sinds 'Killers' en voor mij is het trio 'Number of the Beast', 'Piece of Mind' en 'Powerslave' de absolute topperiode van Maiden. Maar die periode is geweest en als Maiden met een kopie van b.v. NotB op de proppen zou komen zou de kritiek waarschijnlijk ook niet uit de lucht zijn geweest. Het is gewoon erg moeilijk voor een band om het niveau vast te blijven houden daarvan zijn er genoeg voorbeelden (Metallica, Slayer, Judas Priest en ga zo maar door)

Ik vind dat Iron Maiden weer eens een goed album heeft gemaakt (als je het album los ziet van de historische bagage)
Mee eens. Ik denk ook dat je van muzikanten van rond de 50 niet kunt verlangen dat ze dezelfde muziek maken als 20-25 jaar geleden. Muziek maken en muzikale interesses veranderen gewoon naarmate je ouder wordt.

Je hebt ook nog eens de pers. Vooral de britse pers heeft er nogal een handje van dat als je een soort NotB-album maakt het niet vernieuwend is en als je een totaal andere richting inslaat ze je betichten van dat je niet vasthoud aan je eigen sound. Zo blijft er altijd wat te discussieren.

Bovenal, Maiden heeft een prima album afgeleverd die de komende tijd nog frequent in mijn cd-laatje te vinden is.

runtothehills

Bericht door runtothehills » wo aug 30, 2006 7:21 pm

tuurlijk zal het nivo van de eerste helft jaren "80 nooit meer gehaald worden.

Maar zolang maiden nog steeds met prima albums op de proppen komt die lekker weghappen hoor je mij niet klagen.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » wo aug 30, 2006 7:57 pm

Ik ben het helemaal met je eens. :D En het is ook niet mijn introductie met Maiden.
It's the end of time

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » do aug 31, 2006 3:22 pm

Een echte fan:

Afbeelding
לֹא אעבוד

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do aug 31, 2006 5:13 pm

AmnesJAn schreef:Een echte fan:

Afbeelding
Visit the fabolous Ratemyink.com
Leuk!
It's the end of time

Bob

Bericht door Bob » do aug 31, 2006 7:49 pm

Waarschijnlijk iemand met een maiden tattoo :)

Argarath

Bericht door Argarath » vr sep 01, 2006 9:13 am

Bob schreef:Waarschijnlijk iemand met een maiden tattoo :)
Ja, en niet zo'n beetje ook.

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr sep 01, 2006 9:54 am

Het is gebeurd mensen, ik vind een nieuwe Maiden goed! :D Gisteravond gewoon 3 keer achter elkaar gedraaid en niet tegen beter weten in omdat ik hem goed wilde gaan vinden, maar echt omdat ik het wílde! "The Pilgrim" is mijn favoriet tot nu toe. Het geluid is ook lekker, beetje los en spontaan, lekker.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr sep 01, 2006 5:42 pm

Ga nu richting stad om hem te kopen 8)
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr sep 01, 2006 8:38 pm

Ernst-Jan schreef:Ga nu richting stad om hem te kopen 8)
Wat ik toe nu toe gehoord heb valt me zeker niet tegen.

Cask strength

Bericht door Cask strength » vr sep 01, 2006 9:04 pm

GEMENGDE GEVOELENS

Als je af moet gaan op de recensie in de Aardschok dan blijf je met redelijke twijfels over, er is niet echt een rode draad te bespeuren, of toch.

De 2 redacteuren zetten een ietwat kritische noot neer, terwijl daar tegenover ze beide ook met de mantel der liefde spelen ("het is toch Maiden").

Ik ben het daarom wel met de Aardschok eens dat de heren van Maiden in ieder geval geprobeerd hebben er iets van te maken en dat is bij bands die langer dan 25 jr bestaan eerder uitzondering dan regel.

Ik heb de plaat nu 3 x geluisterd en concludeer dat de nummers niet blijven hangen en ze duren m.i. ietwat te lang. Daarnaast krijg ik er geen schop van onder mijn ... dat kreeg ik wel van bijvoorbeeld "Montsegur" of "Paschendale" van de vorige plaat. Wellicht ligt het aan mezelf (heb ook net 2x de nieuwe Hatebreed geluisterd!!!!) en gaat deze plaat pas leven na een draaibeurt of 10. Dat kost echter wel veel tijd en daarom zal op dit moment deze plaat niet in mijn Metal top 25 voorkomen.

De oude tijden zullen en kunnen m.i. nooit meer ingehaald worden. So be it, het blijft een monument en ik ben blij dat ze er nog zijn.
Mesmerize, Reign in blood, Frizzle fry, just look around, piece of mind, From enslavement to obliteration .....

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » vr sep 01, 2006 10:20 pm

Luister hem nu voor de 3e keer en ja hij is goed heb nog geen gevoel van verveling.(wat ik bij DoD wel vaak heb) goede plaat!

Krabauer

Bericht door Krabauer » vr sep 01, 2006 11:12 pm

ik heb hem vandaag gehaald en ben niet echt enthousiast. twee keer gehoord en eerst vond ik brighter than a 1000 suns erg gaaf, maar na de tweede keer vond ik het al wel weer erg cliche maiden met al dat geherhaal.

Old Motorheadbanger

Bericht door Old Motorheadbanger » zo sep 03, 2006 7:05 am

Ik was de eerste die hier beweerde dat ik deze schijf maar niks vind. Daarvoor kreeg ik nogal wat negatieve reacties.

Ik geef elke schijf echter gedurende meerdere luisterbeurten de kans om te groeien.

Verklaar me gek maar zelf met het legendarische Master of puppets heb ik moeite gehad in den beginne, en nu blijft die ijzersterk in mijn top 10 staan.

Helaas heb ik dit niet met deze nieuwe Maiden. Hij blijft me te traag. De songs zijn op zich wel goed maar blijven me op den duur vervelen door het trage tempo.

Irritant vind ik het uitblijven van een geweldige uitbarsting.

Bijna alle nummers hebben een heel spannende opbouw maar zakken vervolgens weg in oeverloze saaiheid. De songs missen dat tikkie wat de Number of the beast, Powerslave en Hallowed by the name zo geweldig maken.

En net zoals Cask ... zei vind ik Paschendale ook zo een beestig nummer.

Ik ben niet de enige die er zo over denkt. Veel leeftijdsgenoten en Maidenfans van het eerste uur binnen mijn vriendenkring hebben hetzelfde gevoel over deze schijf.

Generatiekloof misschien ?
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo sep 03, 2006 11:48 am

Generatiekloof? Ik denk niet dat Maiden erg is veranderd..Ze doen nog steeds waar ze goed in zijn. Het klinkt anders, maar het is nog steeds Maiden, dus ik snap niet waarom de 'ouderen' de muziek van Maiden minder goed vinden...

Krabauer

Bericht door Krabauer » zo sep 03, 2006 11:49 am

Dat zal het zijn, na de derde keer vloeg het eindelijk over en vind ik hem nu flink gaaf.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » zo sep 03, 2006 11:59 am

MAIDEN is net als METALLICA een band met fans die maar moeilijk tegen kritiek kunnen. MAIDEN krijgt standaard al een voldoende, als de CD dan ook nog 2-3 aardige songs bevat wordt het woord "fantastisch" al snel in de mond genomen. Als een album als Brave new world een 90 krijgt in de aarschok, wat moet "Piece of Mind" dan wel niet zijn.....

Zelfed geldt natuurlijk voor SLAYER als "Christ Illusion" een 9 krijgt dan zou "reign in blood" waarschijnlijk een 12 of 13 zijn. Ondanks dat ik CI een evt album vind trouwens. ALs je je MAIDEN fanboy bril afzet is de nieuwe MAIDEN doorsnee troef, vrij saai op momenten, dat wordt in recenties vaak positief uitgelegd als "episch" en "slepend". Ach ik zal wel een roepende in de woestijn blijven, de fans kopen het toch wel, en zullen geen kwaad woord spreken over "hun" band. Begrijp me niet verkeerd, het is geen slechte CD, productie is dik in orde, allemaal wel profi, maar heel erg doorsnee.
Laatst gewijzigd door enforcer op zo sep 03, 2006 12:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Krabauer

Bericht door Krabauer » zo sep 03, 2006 12:00 pm

Brave New World is ook 100% geweldig te noemen, door mij althans

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo sep 03, 2006 12:01 pm

Ik vind Enforcer wel een punt hebben.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden

Bericht door Iron Maiden » zo sep 03, 2006 12:12 pm

Misschien wel, maar het gaat toch om de fans en die vinden het niet altijd goed wat Maiden doet, neem bijv. Virtual XI.

Het gaat om de fans en niet om wat de 'critici' er van zeggen, want die zijn nogal makkelijk te beïnvloeden, om te kopen, maar vooral erg subjectief

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo sep 03, 2006 12:14 pm

enforcer schreef:MAIDEN is net als METALLICA een band met fans die maar moeilijk tegen kritiek kunnen. MAIDEN krijgt standaard al een voldoende, als de CD dan ook nog 2-3 aardige songs bevat wordt het woord "fantastisch" al snel in de mond genomen. Als een album als Brave new world een 90 krijgt in de aarschok, wat moet "Piece of Mind" dan wel niet zijn.....
Brave New World vind ik eigenlijk wel heel gemakkelijk passen in het rijtje van de standaard Maiden klassiekers.

Die nieuwe heeft díe kwaliteit misschien niet, maar het is toch zeker een uiterst genietbare Maidenschijf geworden. Ik ben er in elk geval dik tevreden mee.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo sep 03, 2006 12:27 pm

Iron Maiden schreef:Misschien wel, maar het gaat toch om de fans en die vinden het niet altijd goed wat Maiden doet, neem bijv. Virtual XI.
Dat komt ook voornamelijk doordat Bruce er niet op zingt...
It's the end of time

Argarath

Bericht door Argarath » zo sep 03, 2006 1:46 pm

Edwynn schreef:[..]

Brave New World vind ik eigenlijk wel heel gemakkelijk passen in het rijtje van de standaard Maiden klassiekers.

Die nieuwe heeft díe kwaliteit misschien niet, maar het is toch zeker een uiterst genietbare Maidenschijf geworden. Ik ben er in elk geval dik tevreden mee.
Ik snap niet dat zoveel mensen BNW beter vinden dan de nieuwe plaat. Ik vind BNW pas volstaan met middelmatige nummers, behalve de 1e drie. En de nieuwe plaat heeft misschien niet van die uitschieters zoals Paschendale of DOD, maar de kwaliteit is gewoon constant heel hoog. Dat maakt het voor mij echt een heerlijk album.

runtothehills

Bericht door runtothehills » zo sep 03, 2006 1:58 pm

Zo goed vind ik BNW helemaal niet, DOD is bter en ook beter dan de nieuwe. Platen als SSOASS en SIT zijn dan nog net een stuk beter als DOD. De beste Maiden platen zijn gewoon de eerst 5 daar is gewoon geen speld tussen te krijgen.

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo sep 03, 2006 2:19 pm

Argarath schreef:[..]

Ik snap niet dat zoveel mensen BNW beter vinden dan de nieuwe plaat. Ik vind BNW pas volstaan met middelmatige nummers, behalve de 1e drie. En de nieuwe plaat heeft misschien niet van die uitschieters zoals Paschendale of DOD, maar de kwaliteit is gewoon constant heel hoog. Dat maakt het voor mij echt een heerlijk album.
Zoals ik in eerdere posts in deze topic al verwoordde. a Matter Of Life And Death is niet het makkelijkste Maiden album. Het heeft meerdere luisterbeurten nodig.
Met een maand of wat bezinkingstijd zou ik pas de werkelijke waarde van A Matter Of Life And Death in kunnen schatten. Tot nu toe ben ik redelijk gecharmeerd.

En voor wat betreft Brave New Worldd. Dat album vind ik echt tussen de klassiekers passen. Ik vind dat er geen middelmatige nummers opstaan.
Op Dance Of Death overigens ook niet, maar Brave New World heeft voor mij, noem het de sfeer van het album, echt iets extra's.

Verder blijft dit een subjectieve mening natuurlijk.

Old Motorheadbanger

Bericht door Old Motorheadbanger » zo sep 03, 2006 2:43 pm

Ok.
Ma ik vind elk Maiden album met Bruce meer dan voldoende. Alleen deze niet. En vraag me gedverdomme niet WAAROM.

Het is gewoon een kwestie van smaak.

Into glory ride van Manowar is door de critici de grond in geboord. En dat vind ik een vet album.

Ik luister alle soorten metal en hard rock. Dat gaat van Deep Purple tot Napalm Death.

En ondanks mijn nickname ben ik altijd een grote fan van Maiden. Ma deze effe niet.
Iedereen noemt me een varken en toch heb ik geen krulletje in mijn staart.

Cask strength

Bericht door Cask strength » zo sep 03, 2006 4:16 pm

NOG EVEN DIT...............
Las nu al in 2 interviews dat ze van plan zijn de nieuwe plaat integraal te gaan spelen tijdens de komende tour. Zo'n optreden komt dan zeker ook op CD en DVD uit!

Dat hoop ik toch echt niet.

Maar als ze nu eens Piece of mind integraal gingen spelen bij hun volgende concert en daar eens een dvd van maakten ................

Onder de noemer "As, as, as, is verbrande turf".
Mesmerize, Reign in blood, Frizzle fry, just look around, piece of mind, From enslavement to obliteration .....

Rebellion666

Bericht door Rebellion666 » zo sep 03, 2006 4:44 pm

Cask strength schreef:

Maar als ze nu eens Piece of mind integraal gingen spelen bij hun volgende concert en daar eens een dvd van maakten ................
Waarom? :?

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo sep 03, 2006 5:27 pm

Cask strength schreef:NOG EVEN DIT...............
Las nu al in 2 interviews dat ze van plan zijn de nieuwe plaat integraal te gaan spelen tijdens de komende tour. Zo'n optreden komt dan zeker ook op CD en DVD uit!

Waarom klagen? Als je de interviews goed gelezen hebt, dan weet je dat er over twee jaar weer een history tour aankomt met enkel materiaal van powerslave t/m no prayer for the dying. Bovendien is dit weer eens wat anders dan steeds dezelfde best off tour. Ik heb helaas geen kaartje voor het iron maiden concert over enkele maanden. Ik vind het best een leuk initiatief!
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » zo sep 03, 2006 5:34 pm

enforcer schreef:MAIDEN is net als METALLICA een band met fans die maar moeilijk tegen kritiek kunnen. MAIDEN krijgt standaard al een voldoende, als de CD dan ook nog 2-3 aardige songs bevat wordt het woord "fantastisch" al snel in de mond genomen. Als een album als Brave new world een 90 krijgt in de aarschok, wat moet "Piece of Mind" dan wel niet zijn.....
Ik verkies Brave New World en A Matter Of Life And Death met alle gemak boven Iron Maiden, Number Of The Beast en Piece Of Mind. Noem me in dat opzicht maar een ketter.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

MadTinus

Bericht door MadTinus » ma sep 04, 2006 11:07 am

Lennert from hell schreef:[..]

Ik verkies Brave New World en A Matter Of Life And Death met alle gemak boven Iron Maiden, Number Of The Beast en Piece Of Mind. Noem me in dat opzicht maar een ketter.
Kijk, dáár kan ik met mijn bolletje dus niet bij.. Dat is ook precies het punt wat ik op de eerste pagina van dit topic maak.

Hoewel ik A Matter Of Life And Death verrassend goed vind (en dat is heel wat), blijft er in de vergelijking met de classics uit de jaren 80 natuurlijk geen korrel van heel, en dan druk ik me nóg zacht uit... Wat dat betreft ben ik het eens met Old Motorhead Banger en Enforcer (die zéker een punt heeft!), met het verschil dat ik het nieuwe album zowaar wel te genieten vind.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma sep 04, 2006 12:21 pm

Cask strength schreef:NOG EVEN DIT...............

het laat wel lef en durf zien, maar ik denk dat ik van slechts deze nummers wat moedeloos zou worden, ik verwacht gewoon wat klassiekers.
De DOD tour was prima in opzet, gewoon wat theatraler rond de nieuwe nummers en tussendoor ff een kraker.

IROn

Bericht door IROn » ma sep 04, 2006 2:45 pm

Het lijkt me ook niet echt geweldig om daar een livealbum van te zien verschijnen, ik vind daar weinig lol aan althans. Ook het feit dat het album erg lang duurt en er dus (gezien de speeltijd van tegenwoordig) vrijwel geen tijd meer overblijft voor verassingen aangezien de standaardnummers zeker niet zullen ontbreken.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Lennert
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door Lennert » ma sep 04, 2006 4:26 pm

MadTinus schreef:[..]

Kijk, dáár kan ik met mijn bolletje dus niet bij.. Dat is ook precies het punt wat ik op de eerste pagina van dit topic maak.

Hoewel ik A Matter Of Life And Death verrassend goed vind (en dat is heel wat), blijft er in de vergelijking met de classics uit de jaren 80 natuurlijk geen korrel van heel, en dan druk ik me nóg zacht uit... Wat dat betreft ben ik het eens met Old Motorhead Banger en Enforcer (die zéker een punt heeft!), met het verschil dat ik het nieuwe album zowaar wel te genieten vind.
Er bestaat geen objectief oordeel. Dat die albums altijd als beste gezien worden heeft slechts met intersubjectiviteit te maken en geen ene drol met objectiviteit. Ik vind op Iron Maiden zelf Running Free en Charlotte The Harlot oersaai, vind Number Of The Beast een doorbraak, maar absoluut niet de beste en kom bij Piece Of Mind moeilijk door Sun And Steel en Quest For Fire, het nieuwe album heeft voor mij helemaal geen slechte tot matige nummers.

Mijn top 5 ziet er nu zo uit:
1. Somewhere In Time
2. Powerslave
3. Brave New World
4. Seventh Son Of A Seventh Son
5. A Matter Of Life And Death

Wat valt op? 2 albums in de nieuwe line -up ja, iets wat veel mensen niet zullen begrijpen. Feit blijft wel dat ik dus liever The Wickerman, The Nomad, Ghost Of Navigator, The Longest Day en Brighter Than A Thousand Suns hoor dan bijvoorbeeld Number Of The Beast, Run To The Hills, Fear Of The Dark of Wrathchild omdat ik ze simpelweg gewoon beter vind.

Als ik dit album had mogen reviewen had het er waarschijnlijk hetzelfde uitgezien zoals Tokus het had gedaan (hoewel ik Dance Of Death een lager cijfer had gegeven). Voor mij is dit album gewoon een klassieker in wording, niemand die me daarvanaf kan helpen.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gesloten