Die zijn gaaf. De meest vreselijke tendens in de BM is nog altijd de NSBM. Rommel, 9 van de 10 keer kutproductie. En klinkt het wel weer aardig, dat zijn de teksten alsnog ontzettend imbeciel.Parabellum schreef:[..]
In elk geval beter dan die suicidal black metal bandjes van de vorige jaren.
Black metal
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn
- XnegativeX
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Amibor schreef:[..]
Die zijn gaaf. De meest vreselijke tendens in de BM is nog altijd de NSBM. Rommel, 9 van de 10 keer kutproductie. En klinkt het wel weer aardig, dat zijn de teksten alsnog ontzettend imbeciel.
Je hebt gelijk, er zijn helaas gruwelijk veel boutbands binnen de nsbm.
Al vind ik wel dat er op zich redelijk wat bands bij zijn gekomen die eens wat anders te melden hebben dan het onzinnige WP gemekker of W.O.T.A.N. gedoe.
Ik kan bands als (de hedendaagse) Absurd, Graveland, Ad Hominem, Bannerwar, Nokturnal Mortum, Drudkh, Bilskirnir, Pantheon en nog een aantal toch echt wel scharen onder de vleugel van de betere black metal van vandaag de dag.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
- XnegativeX
- Contacteer:
- Audiophile
Joa, da's grappig, ik heb ooit eens voor de gein Holocaustus gedownload, dat is echte bagger. Daar straalt de superieuriteit van het arische ras echt vanaf...Amibor schreef:[..]
Die zijn gaaf. De meest vreselijke tendens in de BM is nog altijd de NSBM. Rommel, 9 van de 10 keer kutproductie. En klinkt het wel weer aardig, dat zijn de teksten alsnog ontzettend imbeciel.

[quote="Black No. 1"][..]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]
- Jeroen
- Contacteer:
Holocaustus is werkelijk klote evenals Flammentod (dat is van dezelfde kerel)
Waardeloze slecht geproduceerde chaos bagger. Flammentod heeft 1 of 2 nummers die dankzij de ongekende razernij best leuk zijn, maar verder dan dat komt het niet.
Waardeloze slecht geproduceerde chaos bagger. Flammentod heeft 1 of 2 nummers die dankzij de ongekende razernij best leuk zijn, maar verder dan dat komt het niet.
Geen idee hoe het zit met de nieuwe Zavorash, maar het oudere werk vind ik niet echt bijzonder. Niet de moeite van aanschaffen waard.XnegativeX schreef:Heeft iemand de nieuwe ZAVORASH al gehoord?
Ik hoor veel goede verhalen over deze band. Zijn die terecht of niet?
Alleen, ik weet niet meer waarom ook alweer.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Jij bedoelt waarschijnlijk hun album In Odium Veritas. Dat vond ik ook niet zo geweldig. Deed me denken aan een zwakkere Shining. Maar over hun nieuwe album hoor ik niets dan lof.

Ik heb intussen Goatwhore ook even geluisterd. Klinkt ook erg goed.
Het klinkt ook niet echt als iets dat ik eerder heb gehoord. D'r zit een lid van Soilent green in en dan kan ik goed horen. Het heeft wel een beetje die "NOLA" vibe over zich. Maar dan verpakt in bloed-agressieve black metal. Vooral die drummer is geweldig!

Ik heb intussen Goatwhore ook even geluisterd. Klinkt ook erg goed.
Het klinkt ook niet echt als iets dat ik eerder heb gehoord. D'r zit een lid van Soilent green in en dan kan ik goed horen. Het heeft wel een beetje die "NOLA" vibe over zich. Maar dan verpakt in bloed-agressieve black metal. Vooral die drummer is geweldig!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
-
Net een nummer gehoord van de nieuwe Dødheimsgard
Damn, wat rost dit weer!
Ben benieuwd naar het album dat binnenkort wel zal verschijnen.
Link naar de mp3:
http://www.subjectivisten.org/mp3check/ ... 002411.php
Damn, wat rost dit weer!
Link naar de mp3:
- cataclysm child
- Jeroen
- Contacteer:
het is van alles watcataclysm child schreef:[..]
eerder doom lijkt me
van progressive metal, doom metal, folk en black metal, gooi dat in de blender en je krijgt Agalloch.
Geweldige band, sowieso The Mantle is natuurlijk een meesterwerk, maar de nieuwe plaat is minstens zo goed in mijn oren.
Geweldig.
- Jeroen
- Contacteer:
Ik wil nog even benadrukken hoe gaaf de nieuwe cd van The Stone is.
The Fog rost echt de pannen van het dak. Heerlijke rauwe pagan black metal met de nodige thrash invloeden.
Sterke productie ook nog eens en op alle fronten vooruit gegaan.
Aanrader!
The Fog rost echt de pannen van het dak. Heerlijke rauwe pagan black metal met de nodige thrash invloeden.
Aanrader!
Mensheid, houd de ogen en oren open en houd de nieuwe Eternal Majesty in de gaten. Hij komt eraan en ik vind hem geweldig. Ik ben onder andere zeer te spreken over de basgeluiden, de pakkende composities en het afwisselende blekkie roswerk. Melodie en geweld gaan moeiteloos hand in hand. Hapklare brokken voor lui met een neus voor kwaliteit.
Eternal Majesty - Wounds Of Hatred And Slavery. Halen als ie uit is.
Eternal Majesty - Wounds Of Hatred And Slavery. Halen als ie uit is.
Kop dicht, Thorko
- multi/spazz
- Blood&Ashes
Gruwelijk goed zelfs. En het wordt nog beter met Antaeus en Secrets of the Moon. Die Peste Noire is inderdaad heel erg goed, en dat kwam als een totale verrassing. Het oudere werk vond ik wel leuk, maar niet zo goed als dit album. Katharsis viel me trouwens erg tegen, maar dat was te verwachten. Ik ben nooit zo'n Katharsis fan geweest. 'k Vond hem wel leuker dan de andere albums. Negative Plane vond ik eigenlijk ook een tegenvaller. Niet bijzonder interessant. Ik had na één keer luisteren geen behoefte meer om hem nog een keer te horen.multi/spazz schreef:De nieuwe Horna bevalt me momenteel erg goed. Evenals de laatste platen van Negative Plane, Katharsis (knaller!), Impious Havoc en Peste Noir.
Goed jaar voor BM.
- Draconian
- Lult over cdtjes
In de categorie lekker rossen met toch flink wat melodie heb ik zojuist nog maar eens Blackdoor Miracle van Ragnarok opgezet. Wat ik me van het oudere werk herinner is dat ik het een beetje saai vond, maar op Blackdoor Miracle staan bijna alleen maar topnummers. Vooral het groovende Murder is erg goed.
Verder heb ik onlangs van Sargeist Satanic Black Devotion aangeschaft. Wat ik me herinner van vroeger mp3's is dat dat album echt ijzersterk was: kil, haatvol, agressief en knallend. Binnenkort ook nog maar eens aan de nodige luisterbeurten onderwerpen dus.
Verder heb ik onlangs van Sargeist Satanic Black Devotion aangeschaft. Wat ik me herinner van vroeger mp3's is dat dat album echt ijzersterk was: kil, haatvol, agressief en knallend. Binnenkort ook nog maar eens aan de nodige luisterbeurten onderwerpen dus.
Laatst gewijzigd door Draconian op za sep 16, 2006 8:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
Racing helpless through the aether, staring outward from the world
- puking luke
dat is inderdaad een erg vet album en nummer!Draconian schreef:In de categorie lekker rossen met toch flink wat melodie heb ik zojuist nog maar eens Blackdoor Miracle van Ragnarok opgezet. Wat ik me van het oudere werk herinner is dat ik het een beetje saai vond, maar op Blackdoor Miracle staan ibjna alleen maar topnummers. Vooral het groovende Murder is erg goed.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
- Jeroen
- Contacteer:
en wat vindt Zorya ervan?Jeroen schreef:Ik wil nog even benadrukken hoe gaaf de nieuwe cd van The Stone is.
Aanrader!
- Doodskreet
- Contacteer:
Tering, die "I" plaat valt me eigenlijk alles behalve tegen.
Luistert heerlijk lekker weg
Luistert heerlijk lekker weg
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
-
NOGMAALS!!The Chosen schreef:Net een nummer gehoord van de nieuwe Dødheimsgard
Damn, wat rost dit weer!
Link naar de mp3:
- Parabellum
-
- Parabellum
- Blood&Ashes
- Blood&Ashes
-
- XnegativeX
- Contacteer:
<code> is inderdaad erg gaaf. Ben benieuwd of daar nog meer muziek van gaat uitkomen.
Even wat anders...
Een tijdje geleden las ik het interview van Plaag met Geist. Hierin ging het over dat Geist niet mee mocht met Lunar aurora en Graupel op tour omdat Graupel vond dat de muziek van Geist niet rauw genoeg was en dus niet bij LA en Graupel paste (correct me if I'm wrong).
Nou heb ik zowel Geist als Graupel een paar keer goed geluisterd en ik vind eigenlijk Geist het meest op Lunar aurora lijken. Graupel is stukken rauwer en agressiever maar ook rechtlijniger dan Lunar aurora en Geist. Geist legt de nadruk meer op de sfeer, progressie en melodie. Zoals Lunar aurora dat doet. Trouwens, ik herken ook wat Abigor achtige riffs bij Geist.
Weer wat anders...
Die Abigor invloeden hoor ik ook een beetje bij Orlog. Orlog doet me het meest denken aan het oude Enslaved qua sfeer en de manier waarop men die sfeer neerzet. Orlog ademt dezelfde soort atmosfeer uit als Enslaved op Frost en Eld. Maar ik hoor er dus ook Abigor achtige riffs door. Van die snijdende, koude riffs.
Alle bovengenoemde bands zijn trouwens echt geweldig.
Even wat anders...
Een tijdje geleden las ik het interview van Plaag met Geist. Hierin ging het over dat Geist niet mee mocht met Lunar aurora en Graupel op tour omdat Graupel vond dat de muziek van Geist niet rauw genoeg was en dus niet bij LA en Graupel paste (correct me if I'm wrong).
Nou heb ik zowel Geist als Graupel een paar keer goed geluisterd en ik vind eigenlijk Geist het meest op Lunar aurora lijken. Graupel is stukken rauwer en agressiever maar ook rechtlijniger dan Lunar aurora en Geist. Geist legt de nadruk meer op de sfeer, progressie en melodie. Zoals Lunar aurora dat doet. Trouwens, ik herken ook wat Abigor achtige riffs bij Geist.
Weer wat anders...
Die Abigor invloeden hoor ik ook een beetje bij Orlog. Orlog doet me het meest denken aan het oude Enslaved qua sfeer en de manier waarop men die sfeer neerzet. Orlog ademt dezelfde soort atmosfeer uit als Enslaved op Frost en Eld. Maar ik hoor er dus ook Abigor achtige riffs door. Van die snijdende, koude riffs.
Alle bovengenoemde bands zijn trouwens echt geweldig.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik kan weinig met die sample. Maar ik vrees dat het weer een stap in de richting van experimentele noise is en een stap uit de richting van ijzige, duistere black metal. Ik ben bang dat ik het gewoon bij The Mystical beast of rebellion houd.
- Parabellum
Toch nog eentje gevonden, en niet via Miriquidi! Ik heb de indruk dat een deel van die boxen gewoon nog niet in omloop is gebracht.Parabellum schreef:De 'Die festung' box van Paysage d'hiver is zeker nergens meer te krijgen? Ging er eentje kopen bij Miriquidi maar sinds ik het totaal met verzending vroeg anderhalve maand geleden heb ik geen antwoord meer gekregen.
-
- Contacteer: