New wave of (American) metal / Metalcore

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
Smashygirl
Berichten: 150
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:10 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Bericht door Smashygirl » zo jun 26, 2005 10:42 pm

RingWorm schreef:Chimaera is ook goed, komen ook uit belgie. Hardcore met gothenburg invloeden.
Antigone van heaven shall burn is inderdaad super, nu heb ik die cd een paar geluisterd, en kan er nog niet genoeg van krijgen
Ik heb nu de eerste 4 liedjes beluisterd, echt keigoede nummers. De zang/muziek, veel agressie! Whaaaaaa...! 8)
DamnZ...weet ik veel wat ik hier moet neerschrijven...!

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » ma jun 27, 2005 10:43 am

ze stonden ook afgelopen weekend op graspop, maar heb ze daar niet gezien. Wel een leuke band ja 8)
We Make You Begging On The Streets Of London!

Smashygirl
Berichten: 150
Lid geworden op: di jan 04, 2005 10:10 pm
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Bericht door Smashygirl » ma jun 27, 2005 11:09 am

RingWorm schreef:ze stonden ook afgelopen weekend op graspop, maar heb ze daar niet gezien. Wel een leuke band ja 8)
'
Leuk! 8) Ben jij ook op graspop geweest? Hoe was het verder? Gaaf?
DamnZ...weet ik veel wat ik hier moet neerschrijven...!

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » ma jun 27, 2005 11:11 am

Jazeker. gisteren terror,walls of jericho, murphy's law gezien, dag ervoor hatebreed en sick of it all, en vrijdag h2o en madball. :)
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jun 27, 2005 11:20 am

Is Murphy's Law nou met ierse invloeden?

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » ma jun 27, 2005 11:24 am

Ierse invloeden? dan heb jij het denk ik over flogging molly, of dropkick murhpy's. Murphy's Law is hardcore, met centraal: bier!
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » ma jun 27, 2005 11:46 am

okee, maar de naam klinkt zo euh iers :P . Dus ik dacht misschien hardcore met leuke melodiën.

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » ma jun 27, 2005 3:18 pm

XnegativeX schreef:Ik heb The Darkest red van The Agony scene (hun nieuwe dus) op Waldrock aangeschaft. Ik heb dat ding nu 2x geluistert en ik ben nu al diep onder de indruk. Metal in het straatje van Heaven shall burn en de nieuwe Caliban. Misschien niet erg origineel maar het wordt met enorm veel energie, agressie en sfeer gebracht.

De krijsende zang gaat door merg en been, de muziek zelf bezit een zeer vette drive die af en toe nog eens extra dik aangezet wordt door lompzware trage stukken en beatdowns. De melodie lijnen maken dat het geheel een licht depressief tintje krijgt en hier en daar zorgen de cleane vocalen nog voor wat extra emotie.

Laat je door termen als "cleane zang" en "emotie" niet van de wijs brengen want The Darkest red is een keiharde plaat geworden. Een dikke aanrader voor alle fans van dit soort muziek.
Ik heb "The Darkest Red" even van slsk geplukt.

In het begin moest ik wel even aan de zang wennen! Hij heeft een aparte scream moet ik zeggen. Mede door de productie doet het me af en toe aan Fear Factory denken...bij vlagen dan. Maar naar mate ik het album meer luister wordt hij steeds beter.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jun 27, 2005 8:15 pm

Fear factory zit er inderdaad wel een heel klein beetje in. Die zang vind ik wel gaaf, die maakt het lekker extreem. Ik mag die nieuwe Agony scene graag luisteren.

Wat ik ook erg lekker vind is de nieuwe As I lay dying (Shadows ar security). Dit album is een logisch vervolg op het vorige album maar alles is nog beter uitgewerkt. Alle songs zijn sterker en de productie klinkt ook beter. Vooral het drumgeluid is een stuk beter.

Voor wie As I lay dying niet kent...
Deze gasten maken melodieuse metal met een hele lading agressie. De melodieen zorgen ervoor dat het geheel wat melancholiek klinkt maar de beatdowns en de zang zorgen ervoor dat er een constante agressie aanwezig is.
Opzich niks origineels maar het klinkt wel erg lekker.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di jun 28, 2005 7:44 pm

Staat ook een nummer van As I Lay Dying op de cd van de nieuwe Terrorizer.
Klinkt zeer lekker, eens mij verder verdiepen hierin.

Gebruikersavatar
cyntex
Berichten: 291
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 6:29 pm
Locatie: M-town

Bericht door cyntex » di jun 28, 2005 9:49 pm

Ja de nieuwe As I Lay Dying klinkt idd wel erg lekker ondanks dat het niets nieuws is. Bij deze wil ik gelijk As Hope Dies - Legions Bow To A Faceless God
metalcore met af en toe meer een trash/black metal geluid

mja vet ragge dus!
I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.

http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » vr jul 08, 2005 5:12 pm

Today Is The Day

Monday, 8 August 2005

at
Extase (Tilburg)

Im a happy man :)
We Make You Begging On The Streets Of London!

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma aug 08, 2005 9:06 pm

Even weer een paar tips aankaarten:

Deadlock - Earth.revolt
Dit lijkt af en toe een mix tussen In Flames en Hypocrisy. Melodieuse metal met een stevige bombastische inslag.
http://www.xdeadlockx.com

Fear my thought - Hell sweet hell
Deze band is duidelijk stevig beinvloed door Soilwork en At the gates. Ik hoor ook een beetje van de oude Dark tranquillity terug in de sound. Melodieuse, zweedse gothenburg metal met een gemene thrash bite.
http://www.fearmythoughts.com

Evergreen terrace - Sincerity is an easy disguise
Deze band is nog het meest hardcore van de 3. Maar dat hoor je vooral terug in de stem die meer schreeuwt dan krijst en in de brute beatdowns. Ook zitten er, door de cleane, emotionele stukken, wat emo-invloeden in en het gitaarwerk heeft af en toe wel wat weg van het chaotische Converge-achtige genre.
http://www.evergreenterracehc.com/
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Flaw
Lult over cdtjes
Berichten: 2556
Lid geworden op: ma jun 20, 2005 3:51 pm
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Flaw » ma aug 08, 2005 9:16 pm

Fear My Thoughts, zeker een aanrader (zie review op fp)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 09, 2005 8:49 pm

Tot nu toe vind ik Evergreen terrace nog de beste van de 3. Wat een fucking gaaf album is dat geworden zeg. Ik had gehoort dat ze een andere weg in waren geslagen en dat dit nieuwe album een emo album was geworden. Maar daar klopt dus geen ruk van. Dit nieuwe album knalt gewoon nog net zo hard als de vorige 2. Sterker nog, op sommige momenten knallen ze zelfs nog harder.

Deadlock staat op dit moment op de 2e plaats omdat het zo'n aparte band is. Ik ken eigenlijk geen andere bands in dit genre die zo bombastisch zijn en die keyboards op zo'n sfeervolle manier gebruiken.

Fear my thoughts heeft een paar vette nummers maar ik heb het album nog niet goed genoeg geluistert om het als topper te benoemen.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op di aug 09, 2005 9:18 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di aug 09, 2005 9:07 pm

XnegativeX schreef:Even weer een paar tips aankaarten:

Deadlock - Earth.revolt
Dit lijkt af en toe een mix tussen In Flames en Hypocrisy. Melodieuse metal met een stevige bombastische inslag.
http://www.xdeadlockx.com
heb deze band al eens gecheckt vorig jaar ofzo, van een sampler. Gangstyle records sampler schiet me ineens te binnen. maar ik vind die stem echt ruk. zo'n black metal zanger lijkt het wel.

Deadsoil is inderdaad erg gaaf. eerste cd was nog grindcore gericht als ik me niet vergis? en nu maken ze lekkere hardcore metalcore met moshparts. erg goed, live helemaal.
We Make You Begging On The Streets Of London!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di aug 09, 2005 9:12 pm

Maarten_Hc schreef:Today Is The Day

Monday, 8 August 2005

at
Extase (Tilburg)

Im a happy man :)
Ik zie de gelijkenis tussen deze band en de andere bands in dit topic niet.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di aug 09, 2005 9:22 pm

Maarten_Hc schreef:[..]

heb deze band al eens gecheckt vorig jaar ofzo, van een sampler. Gangstyle records sampler schiet me ineens te binnen. maar ik vind die stem echt ruk. zo'n black metal zanger lijkt het wel.

Deadsoil is inderdaad erg gaaf. eerste cd was nog grindcore gericht als ik me niet vergis? en nu maken ze lekkere hardcore metalcore met moshparts. erg goed, live helemaal.
Ik bedoelde eigenlijk ook DeadLOCK. Deadsoil heeft mij nooit zo aangesproken. Deadlock is inderdaad ook stukken meer death/black metal dan hardcore. Maar goed, eigenlijk is er geen 1 band in dit topic die nog een fuck met hardcore te maken heeft. Behalve Walls of Jericho misschien.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Maarten_Hc
Berichten: 5257
Lid geworden op: di dec 16, 2003 4:03 pm

Bericht door Maarten_Hc » di aug 09, 2005 9:27 pm

ja ik bedoelde ook deadlock.. en daarna deadsoil. Deadlock kan ik niks mee, maar deadsoil is wel ok. :)

@iscariah: Hoezo, hoe wil jij het noemen dan?
We Make You Begging On The Streets Of London!

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » di aug 09, 2005 10:51 pm

Maarten_Hc schreef:@iscariah: Hoezo, hoe wil jij het noemen dan?
Geschifte teringherrie lijkt me een gepaste benaming.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo okt 12, 2005 10:31 pm

Daaaaaaaaaaaamn!!! De nieuwe God forbid is echt geweldig geworden.
Ik vond Gone forever al een zeer aardig album maar men gaat daar met dit nieuwe IV: Constitution of treason even keihard overheen.

God forbid trekt steeds meer richting de pure thrash.
Ik herken zelfs meerdere malen Megadeth achtige riffs.

De sound is nog steeds agressief maar er is ook genoeg ademruimte gelaten. En de songs zijn ijzersterk.

Dit is een van de beste cd's die de laatste tijd in dit genre uit zijn gekomen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 16, 2006 11:37 am

Hoppa! Dit topic maar weer eens omhoog schoppen.

Vorige week viel de nieuwe Bleeding through (The Truth) bij mij op de mat. Het vorige album (This is love, this is murderous) vond ik in de eerste instantie helemaal te gek maar dat ding werd na 2 luisterbeurten al saai. Bleeding through draaide op dat album puur om de beatdowns, de rest van de muziek diende puur als opbouw naar de beatdown. Dat begon na een tijdje te vervelen.

Maar, tot mijn grote verbazing, weet Bleeding through op The Truth ineens super sterke nummers neer te pennen. Als ik hun muziek zou moeten omscrhijven dan zou ik voor de basis de muziek van Hatebreed nemen met daardoor een stevige dosis thrash en death metal. En als toefje slagroom op de taart voegen ze daar een laag keyboards aan toe die het geheel een lekker donkere sfeer geeft.
Het nieuwe album heeft sterke songs maar klinkt toch nog steeds keihard en bloed agressief (ok, op die ene ballad na natuurlijk). Vocale bijdrages worden gedaan door Nick13 van Tiger army (kippenvel stem!!!) en de zanger van Soilent green (z'n naam is me even ontschoten).

Luisteren verdomme!!!

http://www.bleedingthrough.com

Afbeelding
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma jan 16, 2006 12:05 pm

XnegativeX schreef:Daaaaaaaaaaaamn!!! De nieuwe God forbid is echt geweldig geworden.
Ik vond Gone forever al een zeer aardig album maar men gaat daar met dit nieuwe IV: Constitution of treason even keihard overheen.

God forbid trekt steeds meer richting de pure thrash.
Ik herken zelfs meerdere malen Megadeth achtige riffs.

De sound is nog steeds agressief maar er is ook genoeg ademruimte gelaten. En de songs zijn ijzersterk.

Dit is een van de beste cd's die de laatste tijd in dit genre uit zijn gekomen.
Dat album moest ik ook nog horen! Ik vond Gone Forever ook gaaf, maar ik kon 'm niet meerdere malen achter elkaar luisteren. (Behalve Anti-hero, dat nummer vind ik altijd gaaf om te horen). Iki denk in ieder geval niet dat ik teleurgesteld zal zijn in de nieuwe plaat!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 16, 2006 12:11 pm

XnegativeX schreef:Vorige week viel de nieuwe Bleeding through (The Truth) bij mij op de mat.
Geniaal.

Zie ik dit topic staan, denk ik "heej, eens even kijken of de nieuwe Bleeding Through wat is". En kijk aan, een mooi, vers relaas.

Deze ga ik zo te horen dus gewoon blind kopen. Dit kan geen tegenvaller zijn.

Overigens ben ik ook erg benieuwd naar een nieuwe van Heaven Shall Burn. Maar daar moet ik waarschijnlijk nog wat geduld voor kweken.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 16, 2006 12:37 pm

Gr. Dracula schreef:[..]
Deze ga ik zo te horen dus gewoon blind kopen. Dit kan geen tegenvaller zijn.
Is opzich niet nodig. De site van Bleeding through streamt het eerste nummer van de cd. Dus die kun je gewoon op je gemakje beluisteren.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma jan 16, 2006 12:57 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Geniaal.

Zie ik dit topic staan, denk ik "heej, eens even kijken of de nieuwe Bleeding Through wat is". En kijk aan, een mooi, vers relaas.

Deze ga ik zo te horen dus gewoon blind kopen. Dit kan geen tegenvaller zijn.
review staat ergens op de frontpage ook, dacht ik.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma jan 16, 2006 1:08 pm

Tokus schreef:[..]


review staat ergens op de frontpage ook, dacht ik.
Yup, die had ik natuurlijk ook al gelezen.

Maar ik ben ook altijd benieuwd naar Neggie z`n bevindingen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 16, 2006 1:11 pm

Ik vind de review op de frontpage het album geen eer aan doen. En zelfs een aantal keren de plank stevig mis slaan. Maar goed, dat is persoonlijk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 23, 2006 1:07 pm

Kom op mensen! Ga die nieuwe Bleeding through even beluisteren.
Dat ding geeft me gewoon kippenvel. Vooral het nummer Dearly demented.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma jan 23, 2006 9:05 pm

favo's van het genre :

Lamb of God
chimaira
God Forbid
Unearth (1e album ingedrumd door adam D van KSE)
Shadows Fall

ook allen geweldige live bands met speciale mention vor Killswitch engage en dan vooral adam D :) de dvd van hun is super

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di apr 18, 2006 10:50 pm

Damn! Ik had Maroon (of XmaroonX) afgeschreven na hun vorige album. Dat vond ik persoonlijk een beetje een slappe The Haunted rip-off. Maar hun nieuwe album knalt als nooit te voren!
Afwisselend, melodieus en keihard. Verdomme wat gaaf!

En dan hoorde ik net voor het eerst wat van Bullet for my valentine. Een band die ik al tijden links heb laten liggen omdat het me een emo bandje leek (door de naam). Niets is minder waar. De muziek doet soms zelfs aan Lamb of god denken. Hoewel Bullet for my valentine melodieuser te werk gaat en meer gebruik maakt van cleane vocalen.

En dan is daar het nieuwe album van Atreyu. In elke review lees ik niks anders dan dat het een goed album is maar te commercieel. Geen idee wat dat inhoudt. Maar mensen die houden van dit soort melodieuse emo/metalcore kunnen niet om deze nieuwe Atreyu heen. Er zit inderdaad meer contrast tussen cleane vocalen en heftige growls. En de songs zijn nog catchier. Maar dat maakt dit album juist zo goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
FoaL
Berichten: 186
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 1:04 pm
Locatie: Haaksbergen
Contacteer:

Bericht door FoaL » wo apr 19, 2006 3:51 pm

Ik ben de laatste tijd eigenlijk best verslaafd aan Bullet For My Valentine. De naam is echt bagger gekozen en de cleane vocalen kunnen soms erg zeikerig over komen maar opeen of andere manier zijn de liedjes zo cathcy dat je ze vaker wilt horen. Ook zitten er een aantal erg vette riffs op dat album.
Enige nadeel vind ik dat je het schijfje IMO het beste om de dag kan luistern, als ik hem elke dag ga luisteren boeit het me allemaal wat minder op een of andere manier.
[img]http://www.freewebs.com/fubartheband/metalfansig.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Ræið
Berichten: 141
Lid geworden op: za mar 04, 2006 8:24 pm

Bericht door Ræið » do apr 20, 2006 10:12 am

Wat mij overigens opvalt is dat er in dat hoekje van de metal(core) nogal wat 'christelijke' bands zitten. Ik ben christen, en luister vooral power, prog en sympho metal waar haast geen goede christelijke bands zitten (geen probleem meer verder, slechts een constatering).

Als ik metalcore luister (wat ik al weinig doe) zijn dat vaak christelijke bands waaronder: As I Lay Dying, Zao, The Chariot, Nodes of Ranvier en Norma Jean. Ik weet niet in hoeverre die bands bij jullie bekend zijn?
[url=http://www.last.fm/user/Raido][img]http://www.denness.net/rpi/u/raido/rpi.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » do apr 20, 2006 10:14 am

r1Co schreef:favo's van het genre :

Lamb of God
chimaira
God Forbid
Unearth (1e album ingedrumd door adam D van KSE)
Shadows Fall

ook allen geweldige live bands met speciale mention vor Killswitch engage en dan vooral adam D :) de dvd van hun is super
eens, behalve met shadows fall.
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mei 30, 2006 7:47 pm

XnegativeX schreef:Damn! Ik had Maroon (of XmaroonX) afgeschreven na hun vorige album. Dat vond ik persoonlijk een beetje een slappe The Haunted rip-off. Maar hun nieuwe album knalt als nooit te voren!
Afwisselend, melodieus en keihard. Verdomme wat gaaf!
Ik heb hem laatst aangeschaft en ik kan niet anders dan hem nog een keer aanbevelen. Dit is namelijk echt een top cd geworden. De pure brutaliteit en agressie van een Hatebreed (ouder werk) met de melodieen van een In flames. Maroon is uitgegroeid tot een band met een stel ras-muzikanten. Deze gasten weten duidelijk waar ze mee bezig zijn en dat laten ze horen ook.
Luister maar eens naar de instrumentaaltjes en je weet dat de gitaristen in ieder geval meer in hun mars hebben dan alleen beuken. Elk nummer zit doordacht in elkaar en beukt de kop van je romp.
Tekstueel gaat de band ook weer controversieel te werk. Ik vind het allemaal prachtig.
AANSCHAFFEN TUIG!

http://www.maroonhate.com
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Den
Berichten: 1539
Lid geworden op: za apr 08, 2006 1:35 pm
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Den » di mei 30, 2006 7:52 pm

Ræið schreef:Wat mij overigens opvalt is dat er in dat hoekje van de metal(core) nogal wat 'christelijke' bands zitten. Ik ben christen, en luister vooral power, prog en sympho metal waar haast geen goede christelijke bands zitten (geen probleem meer verder, slechts een constatering).

Als ik metalcore luister (wat ik al weinig doe) zijn dat vaak christelijke bands waaronder: As I Lay Dying, Zao, The Chariot, Nodes of Ranvier en Norma Jean. Ik weet niet in hoeverre die bands bij jullie bekend zijn?
Zao, Nodes of Ranvier en Norma Jean zijn wat mij betreft dan ook wel de toppers uit het genre!

Andere bands die ik ook onwijs goed vind zijn The falling cycle en Symphony in perill. Die zijn ook allebei christelijk dacht ik... bevestigd je opmerking wel, he?
heeft geen fuck verstand van muziek!

http://www.scenepointblank.com

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo jun 21, 2006 10:25 am

hmm, lamb of god heeft nog geen eigen topic (kon ik niet vinden in ieder geval, maar ik had ook nog geen zin om er 1 te openen) dus bij deze link naar het nieuwe nummer 'Redneck' : http://www.sacrament2006.com

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 03, 2006 9:11 pm

The Acacia strain heeft een nieuw album uit. En die mag best wel even onder de aandacht gebracht worden. Hun vorige album klonk al lekker maar werd na een tijdje redelijk saai. Maar dit nieuwe album klinkt al veel hechter en heeft betere songs.

The Acacia strain heeft op dit album minder hardcore invloeden en klinkt nu eigenlijk als een pure metal band. Deze band is echt de meest heavy band uit dit genre. Als je de boxen lekker hard zet dreunen de dakpannen van het dak. Men bedient zich niet alleen van een vreselijk vet geluid maar elk riff lijkt geschreven te zijn om je ribbenkast aan puinpoeder te helpen.

Voor mensen die naar vergelijkings materiaal zoeken moeten denken aan het oudere werk van Crowbar met onbenullige heavy breakdowns.

Checken!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jul 03, 2006 10:27 pm

Nog een vette aanrader in dit "genre" is Bridge to solace.
Deze band uit Hongarije zet in mijn ogen een behoorlijk origineel geluid neer.
Ik heb reviews gelezen over hun nieuwe album When nightmares and dreams unite waarin men als standaard metalcore act wordt afgeschilderd of als een mix tussen Unearth en Trivium.
Beide beweringen slaan in mijn ogen nergens op.

Bridge to solace heeft namelijk de hardcore hoger in het vaandel staan dan de metal. De songs zijn overwegend snel, punky en knallen van de energie. De zang is ook bijtend agressief en dus geen logge grunt.
De metal invloeden worden er als het ware doorheen gevlochten. Een heavy geluid en Iron maiden achtig melodie- en soleer werk.
Maar anders als bij Unearth en Trivium zijn dit niet de hoofd ingredienten.

Wat ik ook prachtig vind aan Bridge to solace zijn de sterk politieke/sociaal ingestelde teksten. Maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ikzelf vind het erg interessant en het geeft een meerwaarde aan de muziek. Maar een ander kan er gewoon overheen lezen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

TiR
Berichten: 40
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 12:07 pm
Contacteer:

Bericht door TiR » wo aug 02, 2006 12:29 pm

Wat ik ook leuk vind aan Bridge to Solace is dat ze de dubbel bass partijen niet overal en altijd neer zetten. Ze worden zefs vrij weinig gebruikt (van de nummers die ik tot nu toe heb geluisterd dan). Dat is wel weer is een verademing na al het dubbel bass geweld dat veel van deze bands in hun nummers zetten.
Bury your fuckin' dead!

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » za aug 05, 2006 4:25 pm

Killswitch Engage vind ik toch echt samen met Lamb of God de beste van zijn genre. Je hebt nog wat andere bands zoals God Forbid, Unearth, Fear My Thoughts, As I Lay Dying die het ook erg goed doen.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » za aug 05, 2006 4:32 pm

ik weet niet of je dit ook in het rijtje van new wace of metal, maar drop, dead gorgeous is toch erg gaaf. wat vinden jullie?

http://www.myspace.com/dropdeadgorgeous
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za aug 05, 2006 4:45 pm

Ræið schreef:Wat mij overigens opvalt is dat er in dat hoekje van de metal(core) nogal wat 'christelijke' bands zitten. Ik ben christen, en luister vooral power, prog en sympho metal waar haast geen goede christelijke bands zitten (geen probleem meer verder, slechts een constatering).

Als ik metalcore luister (wat ik al weinig doe) zijn dat vaak christelijke bands waaronder: As I Lay Dying, Zao, The Chariot, Nodes of Ranvier en Norma Jean. Ik weet niet in hoeverre die bands bij jullie bekend zijn?

Norma Jean is ontzettend gaaf, en Zao is ook vreselijk goed. Maar Zao is allang niet meer christelijk, lees een van de interviews maar. Nieuwe plaat nog even checken, die schijnt erg gaaf te zijn.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

TiR
Berichten: 40
Lid geworden op: zo jul 30, 2006 12:07 pm
Contacteer:

Bericht door TiR » ma aug 07, 2006 11:24 pm

puking luke schreef:ik weet niet of je dit ook in het rijtje van new wace of metal, maar drop, dead gorgeous is toch erg gaaf. wat vinden jullie?

http://www.myspace.com/dropdeadgorgeous
Klinkt over het algemeen erg gaaf, maar ze hadden de gewone zangstukken weg kunnen laten, die zijn wel erg zeikerig
Bury your fuckin' dead!

Gebruikersavatar
machine-head
Berichten: 424
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 5:36 am
Locatie: zeewolde

Bericht door machine-head » vr aug 25, 2006 12:24 am

die stijl spreekt mij ook wel aan,toch vind lompe metalcore zoals hatebreed en pro pain beter.
het kan aan mij liggen maar vooral in de laatste cd van heaven shall burn hoor ik echt geen hardcore.
nee dan liever echt die crossover tussen metal en hardcore,meeste van die bandjes zoals lamb of gods vind ik gewoon metal/trash.
for those about to rock,we salute you!

Gebruikersavatar
Ferr0r
Berichten: 16
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 9:51 pm
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht door Ferr0r » ma aug 28, 2006 12:58 pm

r1Co schreef:hmm, lamb of god heeft nog geen eigen topic (kon ik niet vinden in ieder geval, maar ik had ook nog geen zin om er 1 te openen) dus bij deze link naar het nieuwe nummer 'Redneck' : http://www.sacrament2006.com
Redneck clip
Echt een vette video, van een vette band trouwens
[url=http://www.sideburns.nl][img]http://img168.imageshack.us/img168/8700/sblogoyo7.png[/img][/url]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma sep 18, 2006 7:29 pm

TiR schreef:[..]


Klinkt over het algemeen erg gaaf, maar ze hadden de gewone zangstukken weg kunnen laten, die zijn wel erg zeikerig
ze hebben inderdaad een aantal zeikerige stukken. maar toch vind ik dat ook erg gaaf. het past er wel een beetje bij. het is weer eens wat anders ook.
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » ma sep 18, 2006 7:35 pm

As Blood Runs Black is hier ook nog niet besproken dacht ik? Hun mix van metalcore en death metal is toch erg pakkend. sterke songs en lage, beukende riffs. hun nieuwste album Allegiance is mijn persoonlijke favoriet. zoals normaal vraag ik nu naar jullie mening over deze band. is het weer één van de zoveel metalcore/death metal bands? of zit hier toch weer een vooruitgang in.

http://www.myspace.com/asbloodrunsblack
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
machine-head
Berichten: 424
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 5:36 am
Locatie: zeewolde

Bericht door machine-head » ma sep 18, 2006 8:20 pm

niet slecht,maar ook niet bijzonder.
ik ken dit langzamerhand wel
for those about to rock,we salute you!

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » wo sep 20, 2006 10:46 am

iemand al het nieuwe walls of jericho album gehoord?
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Plaats reactie