Black metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 6:02 pm

AmnesJAn schreef:Ik ben momenteel zwaar onder de indruk van de nieuwe Secrets of the Moon. Ik zal hier later wel wat dieper op ingaan.
Ik heb hem vorige week ook binnen gekregen, maar ik vond hem eigenlijk wat tegenvallen. Niet dat hij slecht is, integendeel, maar ik had er hele hoge verwachtingen van en die zijn niet waargemaakt. Vooralsnog vind ik Carved in Stigmata Wounds een stuk beter.

CALIBANaan
Contacteer:

Bericht door CALIBANaan » ma sep 25, 2006 6:33 pm

Ik vond ze op B.O.A. ook niet echt super. De sfeer is goed bedoeld. Maar niet echt je van het.
Gelegenheids Satanist

D.

Bericht door D. » ma sep 25, 2006 6:35 pm

Zwartmetaal schreef:Mijn favoriete black metal artiestjes:

Darkthrone
Burzum
Nargaroth
Satyricon
Immortal
(oude) Covenant
Mayhem

En nog een heleboel... maar dit zijn toch wel de favo's.
Wauw wat heb jij een geweldige website zeg... Vooral de metal chick wedstrijd :roll: hoe kom je erop.

Ehm ja, black metal... Ik luister de laatste tijd veel naar beide cd's van Night Conquers Day. Epische, erg melodieuze black metal. Met de nadruk meer op sfeer dan op rossen. Er is vrij veel keyboard aanwezig maar af en toe komt er een thrashy riffje voorbij. De nummers duren bijna allemaal langer dan 10 minuten maar worden dankzij genoeg afwisseling niet saai. Ook niet na meerdere luisterbeurten.
Al met al erg sfeervolle en mysterieus klinkende muziek. De band bestaat inmiddels al 6-7 jaar niet meer. Beide cd's zijn uitgekomen op het Nederlandse Hammerheart.
overigens is de eenmansband Tearstained zo'n beetje uit deze band voortgekomen.

De albums heten trouwens 'The First Snowfall' en 'Rebellion is the Art of Survival'.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma sep 25, 2006 6:49 pm

Legion's nieuwe bandje heeft ook wat uitgekakt, ik kan hier niet echt vrolijk van worden eerlijk gezegd:

http://www.myspace.com/eliziumband
לֹא אעבוד

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » ma sep 25, 2006 6:51 pm

Och, ik vind het niet echt raar hoor .. al blijft Marduk natuurlijk geweldig!
[url=http://zwartmetaal.nl][img]http://zwartmetaal.nl/banners/forum.jpg[/img][/url]

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma sep 25, 2006 6:52 pm

Het laat in ieder geval zien dat de heren zonder Morgan er niet veel van bakken.
לֹא אעבוד

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » ma sep 25, 2006 7:02 pm

Ach, je moet het niet proberen te zien als Marduk, dan is het best wel oké. Net zoals I en Immortal .. wat een tegenvaller vind ik dat zeg.
[url=http://zwartmetaal.nl][img]http://zwartmetaal.nl/banners/forum.jpg[/img][/url]

mardukfan
Contacteer:

Bericht door mardukfan » ma sep 25, 2006 7:06 pm

Zwartmetaal schreef:Ach, je moet het niet proberen te zien als Marduk, dan is het best wel oké. Net zoals I en Immortal .. wat een tegenvaller vind ik dat zeg.
Je bent nu ook appels met peren aan het vergelijken. Logisch dat het dan tegen gaat vallen.
not all those who wander are lost!

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » ma sep 25, 2006 7:07 pm

Ja, je hebt gelijk, maar ik had gewoon meer verwacht ..

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma sep 25, 2006 7:07 pm

AmnesJAn schreef:Het laat in ieder geval zien dat de heren zonder Morgan er niet veel van bakken.
Ligt het nou aan mij, of klinkt ie hier nou ietsjes minder verrot dan bij Marduk?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 7:08 pm

Zwartmetaal schreef:Ach, je moet het niet proberen te zien als Marduk, dan is het best wel oké. Net zoals I en Immortal .. wat een tegenvaller vind ik dat zeg.
Ja, dat kan best, maar "best wel oké" is eigenlijk niet goed genoeg. Er zijn genoeg black metal bands die op een veel hoger niveau spelen als dat Elizium, waarom dan nog genoegen nemen met minder? Misschien leuk voor een beginner.

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma sep 25, 2006 7:14 pm

sanguis schreef:[..]

Ligt het nou aan mij, of klinkt ie hier nou ietsjes minder verrot dan bij Marduk?
Dat klopt wel volgens mij, maargoed ik vond dat verrotte wel leuk opzich, alleen ben ik tegenwoordig toch erg blij dat Mortuus bij Marduk zingt.
לֹא אעבוד

fuelforhatred

Bericht door fuelforhatred » ma sep 25, 2006 9:19 pm

AmnesJAn schreef:[..]

Dat klopt wel volgens mij, maargoed ik vond dat verrotte wel leuk opzich, alleen ben ik tegenwoordig toch erg blij dat Mortuus bij Marduk zingt.
inderdaad een enorme verbetering. K was zowaar weer eens een beetje onder de indruk van Marduk op wacken 2005..
[img]http://i13.photobucket.com/albums/a261/KimApril/thnaamloos1.jpg[/img]

[quote="nightwing"]Erbij mits het doorgaat![/quote]

puking luke

Bericht door puking luke » ma sep 25, 2006 9:26 pm

er zal vast al wel eens over gepraat zijn etc. maar toch ben ik er benieuwd naar. over hoe men over de 'moderne' black metal denkt met als beste voorbeeld satyricon now, diabolical en volcano. zal er in de toekomst meer van deze black komen? de traditionele black metal zal waarschijnlijk niet snel verdwijnen, maar er is toch wel weer veel progressie op black metal gebied
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma sep 25, 2006 9:27 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Ik heb hem vorige week ook binnen gekregen, maar ik vond hem eigenlijk wat tegenvallen. Niet dat hij slecht is, integendeel, maar ik had er hele hoge verwachtingen van en die zijn niet waargemaakt. Vooralsnog vind ik Carved in Stigmata Wounds een stuk beter.
Stronghold of the Inviolables is eigenlijk het enige album dat ik goed vind van Secrets of the moon. De rest valt me tegen. Stronghold is een geweldige, verstikkende, aardsdonkere black metal cd. De 2 full-length cd's die daarna zijn uitgekomen zijn qua progressie echt superieur in het genre maar qua rauwheid en sfeer laten ze ernstig te wensen over. Ik kan het heel goed begrijpen dat mensen de laatste 2 albums goed vinden. Maar mij persoonlijk weet het niet meer te raken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 9:27 pm

puking luke schreef:er zal vast al wel eens over gepraat zijn etc. maar toch ben ik er benieuwd naar. over hoe men over de 'moderne' black metal denkt met als beste voorbeeld satyricon now, diabolical en volcano. zal er in de toekomst meer van deze black komen? de traditionele black metal zal waarschijnlijk niet snel verdwijnen, maar er is toch wel weer veel progressie op black metal gebied
Wat bedoel je precies met moderne black metal? Ik ken dat Satyricon album namelijk niet.

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » ma sep 25, 2006 9:29 pm

Wat bedoel je precies met moderne black metal? Ik ken dat Satyricon album namelijk niet.
Check deze clip maar eens van het nieuwe album, dan weet je denk ik genoeg.

Plaag

Bericht door Plaag » ma sep 25, 2006 9:29 pm

puking luke schreef:er zal vast al wel eens over gepraat zijn etc. maar toch ben ik er benieuwd naar. over hoe men over de 'moderne' black metal denkt met als beste voorbeeld satyricon now, diabolical en volcano. zal er in de toekomst meer van deze black komen? de traditionele black metal zal waarschijnlijk niet snel verdwijnen, maar er is toch wel weer veel progressie op black metal gebied
Kan je je beter afvragen: wat is progressie? Is het perse een vooruitgang als bands andere wegen inslaan?
Dingen komen vaak met vlagen. De ene band gooit het over een "modernere" boeg, er volgen er meer. Andere bands moeten er niks van hebben en reageren met "fuck trends!" albums.

En wat is er trouwens modern aan black met stampende rockinvloeden er doorheen?
Laatst gewijzigd door Plaag op ma sep 25, 2006 9:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kop dicht, Thorko

puking luke

Bericht door puking luke » ma sep 25, 2006 9:30 pm

nouja het grootste verschil met de traditionele black metal is waarschijnlijk dat het niet echt blastbeasts heeft. de sfeer eromheen etc. is nog wel ontzettend 'evil'. is moeilijk te omschrijven. haha. [url]www.myspace.com/satyricon

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma sep 25, 2006 9:32 pm

Ik weet niet in hoeverre je een album als Now, Diabolical progressief kunt noemen, dan was Satyricon met Rebel Extravaganza denk ik toch een stuk gedurfder.
Er komt tegenwoordig black metal in zoveel geuren, kleuren en maten uit dat er wel sprak zal blijven van een zekere mate van co-existentie denk ik. Volcano vond ik trouwens wel een schoolvoorbeeld voor moderne black metal, het klonk heel fris en tegelijkertijd toch naar de 'ware roots' teruggrijpend, een gevoel dat ik bij Now, Diabolical totaal niet heb.
Ook binnen black metal blijf je een soort van trends houden, waar je na 1996 opeens hordes Dimmu klonen had die alles volgooiden met keyboards heb je nu de bands die nog truier willen zijn dan Darkthrone anno 1993.
Alleen denk ik wel dat de black metal zich in de loop der jaren toch zover ontwikkeld heeft dat je toch verschillende vormen zal blijven houden. Je hebt oude bands als Darkthrone die tot ze in hun kist liggen stug hun eigen ding blijven doen, maar ook vernieuwers als bijvoorbeeld een Keep Of Kalessin.
Het is alleen denk ik wel een kwestie van een zekere vorm van doorzettingsvermogen onder de bands, het kaf wordt uiteindelijk toch van het koren gescheiden en van al deze stromingen zullen uiteindelijk alleen (als het goed is) de besten overblijven.
לֹא אעבוד

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 9:35 pm

Zwartmetaal schreef:Check deze clip maar eens van het nieuwe album, dan weet je denk ik genoeg.
Gatverdamme. Dat vind ik dus echt niets. Overigens ben ik een groot voorstander van vernieuwing in black metal. Mijn voorkeur gaat wat dat betreft ook uit naar bands als The Ruins of Beverast, Deathspell Omega, Funeral Procession en Secrets of the Moon om er maar eens een paar te noemen. Je zou dus kunnen zeggen dat moderne black metal mij goed bevalt. Maar aan Satyricon te horen, niet alle moderne black...

puking luke

Bericht door puking luke » ma sep 25, 2006 9:36 pm

ja dan heb je natuurlijk ook weer verschillende soorten 'moderne' black metal. black metal word toch wel een redelijk uitgebreid genre.

Plaag

Bericht door Plaag » ma sep 25, 2006 9:39 pm

Blood&Ashes schreef:Funeral Procession
Die klinken toch aardig traditioneel, zou ik zeggen.
Wel verdomd goed, trouwens.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 9:42 pm

Plaag schreef:Die klinken toch aardig traditioneel, zou ik zeggen.
Traditioneler dan de andere bands die ik noemde, maar ik hoor er toch iets in dat ik nog bij geen andere band heb gehoord. Beter kan ik het helaas niet uitleggen...

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » ma sep 25, 2006 9:43 pm

Plaag schreef:[..]

Die klinken toch aardig traditioneel, zou ik zeggen.
Leuke undersign. :mrgreen:
לֹא אעבוד

Plaag

Bericht door Plaag » ma sep 25, 2006 9:46 pm

Traditioneler dan de andere bands die ik noemde, maar ik hoor er toch iets in dat ik nog bij geen andere band heb gehoord. Beter kan ik het helaas niet uitleggen...
Maar dat maakt zo'n band juist zo goed. Of ze nou "modern" zijn, of "traditioneel", ze onderscheiden zich in hun gebied door innovatie binnen bepaalde grenzen. Dat is juist de kunst: je begeven binnen een soort van vastgesteld kader en daarbinnen alles eruit halen wat erin zit. Een combinatie van geijkte paden en je eigen creatieve geest.
Kop dicht, Thorko

Plaag

Bericht door Plaag » ma sep 25, 2006 9:46 pm

Leuke undersign. :mrgreen:
Ja.
Kop dicht, Thorko

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma sep 25, 2006 9:52 pm

Plaag schreef:Maar dat maakt zo'n band juist zo goed. Of ze nou "modern" zijn, of "traditioneel", ze onderscheiden zich in hun gebied door innovatie binnen bepaalde grenzen. Dat is juist de kunst: je begeven binnen een soort van vastgesteld kader en daarbinnen alles eruit halen wat erin zit. Een combinatie van geijkte paden en je eigen creatieve geest.
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Maar ik wil er nog aan toe voegen dat, wat mij betreft, bij enkele bands de grenzen ook behoorlijk verlegd worden. Bij The Ruins of Beverast bijvoorbeeld.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » ma sep 25, 2006 11:13 pm

ja inderdaad, qua stem zeker, en ook qua podiumpresentatie vond ik mortuus op Party-San zeker vooruit gegaan sinds die laatste keer dat ze met hem op X-mass gespeeld hebben.

Emmaneul
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » di sep 26, 2006 12:32 am

Ik heb altijd een afkeer gehad van blackmetal. En nog steeds vind ik veel bm oneindig suf. Maaar, en nu komt het, ik heb de laatste tijd zoveel gave bm (of op bm geïnspireerde muziek) gehoord. Het valt me op dat veel van de muziek van rond 2000 of later is.

Om een paar bands te noemen:
Ondskapt
Urfaust
Solefald
Deathspell Omega
nieuwe Enslaved

Ligt dat aan mij of is er de laatste jaren veel veranderd in de bm-cultuur?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

the true Thorko

Bericht door the true Thorko » di sep 26, 2006 1:46 am

Emmaneul schreef:Ik heb altijd een afkeer gehad van blackmetal. En nog steeds vind ik veel bm oneindig suf. Maaar, en nu komt het, ik heb de laatste tijd zoveel gave bm (of op bm geïnspireerde muziek) gehoord. Het valt me op dat veel van de muziek van rond 2000 of later is.

Om een paar bands te noemen:
Ondskapt
Urfaust
Solefald
Deathspell Omega
nieuwe Enslaved

Ligt dat aan mij of is er de laatste jaren veel veranderd in de bm-cultuur?
De bm richt zich de laatste jaren vooral op mensen die al zo'n 6 jaar stront in hun oren hebben...
I'm not sick... I'm evil!

Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di sep 26, 2006 6:53 am

Iedereen zou de nieuwe Zavorash, Nihilistic Ascension & Spiritual Death, eens moeten checken. Ook "moderne" black metal zonder afstand te doen van rauwheid en donkere sfeer. Het ene moment bijtend en snel en het andere moment dreigend met een lichte groove.

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van vinden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 28, 2006 9:49 pm

Heb net een nummer gehoord van Negura Bunget, was ik erg van onder de indruk. Dit is het soort black waar ik van hou. Wat is hun beste album? Dan kan ik eens op zoek als ik weer geld heb.
οu φροντiς

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 28, 2006 9:54 pm

Ik vind 'n Crugu Bradului hun beste album. Heel erg sfeervol en rauw.
Hoewel ik het af en toe iets teveel vind vervallen in sfeerische aangelegenheden waardoor er te weinig aandacht wordt besteed aan songstructuur en simpel beukwerk. Maar goed, het is zeker een goede band. En ik ben ook heel benieuwd naar hun nieuwe album.

paradigm shift

Bericht door paradigm shift » do sep 28, 2006 9:57 pm

XnegativeX schreef:Ik vind 'n Crugu Bradului hun beste album. Heel erg sfeervol en rauw.
Hoewel ik het af en toe iets teveel vind vervallen in sfeerische aangelegenheden waardoor er te weinig aandacht wordt besteed aan songstructuur en simpel beukwerk. Maar goed, het is zeker een goede band. En ik ben ook heel benieuwd naar hun nieuwe album.
Hehe, das niet erg, ik hou wel van sferische aangelegenheden, BM met alleen simpel beukwerk vind al gauw saai worden. Maar Bol.com kent alleen Negura Bunget (speciale uitgave), Sala Molksa en Maiastrufu. Al heeft die laatste wel exact dezelfde hoes en songtitels als Crugu Bradului... :?
οu φροντiς

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do sep 28, 2006 10:00 pm

Toch zijn het 2 totaal verschillende albums.

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » do sep 28, 2006 10:08 pm

Ik vind de laatste EP van Negura Bunget (Inarborat Kosmos) echt super. De 4 nummers bestaan voor de helft uit metal en de helft uit ambient, sfeervol ja... Vooral de opbouw van het eerste nummer is geweldig.

Het oudere werk kan me eigenlijk niet echt boeien.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

scorpion

Bericht door scorpion » do sep 28, 2006 11:14 pm

Ik luister de laatste tijd veel summoning en windir. De sfeer die er vooral bij summoning is vind ik geweldig. Ontzettend traag eigenlijk maar het blijft boeien.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 29, 2006 9:45 am

Ik zet net het nieuwe Antaeus album Blood Libels op. Afgaand op de eerste twee nummers vermoed ik dat dit hun beste album tot nu toe is. Ben benieuwd.
Mooi uitgevoerde digipack trouwens. Vooral het artwork en de foto's in het boekje zijn erg mooi.

:edit:
Inderdaad het beste album. Veel meer snelheidsvariaties dan op de vorige albums. Dat maakt het toch een stuk interessanter. Dat, en de nummer zijn gewoon leuker.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » vr sep 29, 2006 10:31 am

Hoe zijn die oudere albums van Antaeus eigenlijk? Volgens mij zijn die toch vrij slecht ontvangen, terwijl iedereen helemaal lyrisch lijkt over die nieuwe plaat.

Ik luister overigens momenteel Winternight Tragedies van Catamenia. Geen 'echte' black metal eigenlijk, daarvoor is het wellicht té melodieus en gepolijst, maar ik moet toch zeggen dat dit album me uitstekend bevalt, met name vanwege het Maiden-achtige gitaarwerk.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr sep 29, 2006 10:42 am

Draconian schreef:Hoe zijn die oudere albums van Antaeus eigenlijk? Volgens mij zijn die toch vrij slecht ontvangen, terwijl iedereen helemaal lyrisch lijkt over die nieuwe plaat.
Cut Your Flesh and Worship Satan vind ik vrij eentonig. Niet al te interessant. Bij De Principii Evangelikum hoor je duidelijk vooruitgang. Betere opzet, interessantere nummers. Beide albums hebben een behoorlijk hoog tempo.
Antaeus is zo'n band die per album duidelijk vooruitgang boekt.

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr sep 29, 2006 2:02 pm

Draconian schreef:Hoe zijn die oudere albums van Antaeus eigenlijk? Volgens mij zijn die toch vrij slecht ontvangen, terwijl iedereen helemaal lyrisch lijkt over die nieuwe plaat.

Ik luister overigens momenteel Winternight Tragedies van Catamenia. Geen 'echte' black metal eigenlijk, daarvoor is het wellicht té melodieus en gepolijst, maar ik moet toch zeggen dat dit album me uitstekend bevalt, met name vanwege het Maiden-achtige gitaarwerk.
Ik heb alleen De Principii... en die vind ik lekker klinken. Bij mijn weten is die ook vrij aardig ontvangen.

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » vr sep 29, 2006 3:10 pm

Ik zit weer in het Mayhem sfeertje, wat is dit live nummer toch geweldig geniaal live gedaan. Vooral het begin en de monnikenzang aan het einde. De monnikenzang is zoveel sterker neergezet dan op het album.
Laatst gewijzigd door Zwartmetaal op vr sep 29, 2006 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr sep 29, 2006 3:14 pm

Cut Your Flesh and Worship Satan vind ik vrij eentonig. Niet al te interessant. Bij De Principii Evangelikum hoor je duidelijk vooruitgang. Betere opzet, interessantere nummers. Beide albums hebben een behoorlijk hoog tempo.
Antaeus is zo'n band die per album duidelijk vooruitgang boekt.
Hehe, net als bij Secrets of the moon ben ik het niet met je eens. Eigenlijk op hetzelfde punt. Ik vind juist Cut your flesh beter. Rauwer, agressiever en gestoorder. De Principii is veel gecontroleerder en zelfs een beetje death metal achtig.

Othrys

Bericht door Othrys » vr sep 29, 2006 4:56 pm

AmnesJAn schreef:Legion's nieuwe bandje heeft ook wat uitgekakt, ik kan hier niet echt vrolijk van worden eerlijk gezegd:

http://www.myspace.com/eliziumband
Wat een tergend saaie, ongeinspireerde bagger. Ik dacht trouwens dat Legion bij Marduk weg was omdat ie z'n stem kwijt was.
The True North, Strong and Free

Sater

Bericht door Sater » vr sep 29, 2006 5:28 pm

Zwartmetaal schreef:Ik zit weer in het Mayhem sfeertje, wat is dit live nummer toch geweldig geniaal live gedaan. Vooral het begin en de monnikenzang aan het einde. De monnikenzang is zoveel sterker neergezet dan op het album.
Welk fukking nummer bedoel je?
Dictius Te Necare

Zwartmetaal
Contacteer:

Bericht door Zwartmetaal » vr sep 29, 2006 7:02 pm

fukking My Death :roll: .. staat in t linkje??

Doodskreet
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr sep 29, 2006 8:59 pm

Draconian schreef: Ik luister overigens momenteel Winternight Tragedies van Catamenia. Geen 'echte' black metal eigenlijk, daarvoor is het wellicht té melodieus en gepolijst, maar ik moet toch zeggen dat dit album me uitstekend bevalt, met name vanwege het Maiden-achtige gitaarwerk.
Dat is hun laatste album nietwaar? Heb die nog niet kunnen luisteren, maar het oudere werk van Catamenia vind ik zeker te pruimen.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za sep 30, 2006 11:45 am

XnegativeX schreef:Hehe, net als bij Secrets of the moon ben ik het niet met je eens. Eigenlijk op hetzelfde punt. Ik vind juist Cut your flesh beter. Rauwer, agressiever en gestoorder. De Principii is veel gecontroleerder en zelfs een beetje death metal achtig.
Even iets rechtzetten... Dit suggereert dat ik Stronghold... geen goed album vind, maar dat vind ik wel. Erg goed zelfs, maar ik vind Carved... nog een stuk beter. Ik heb Antithesis inmiddels ook goed kunnen horen en die valt me wat tegen. Ik mis de sfeervolle stukken zoals op Carved.... Antithesis vind ik wat meer rechttoe rechtaan.
In Antaeus horen we ongeveer hetzelfde denk ik, alleen gaat mijn voorkeur uit naar het nieuwe werk in plaats van het oude.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za sep 30, 2006 12:13 pm

Doodskreet schreef:[..]

Dat is hun laatste album nietwaar? Heb die nog niet kunnen luisteren, maar het oudere werk van Catamenia vind ik zeker te pruimen.
Het op één na laatste album inmiddels, aangezien Location: COLD alweer een maandje ofzo uit is. Persoonlijk is Winternight Tragedies mijn favoriet, omdat de nummers beter blijven hangen en vanwege het gave Maiden-achtige gitaarwerk.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gesloten