Black metal
- XnegativeX
- Contacteer:
Oh, het was ook niet mijn bedoeling om het zo uit te drukken. Ik weet namelijk dat jij Stronghold wel een goed album vindt.Blood&Ashes schreef:[..]
Even iets rechtzetten... Dit suggereert dat ik Stronghold... geen goed album vind, maar dat vind ik wel. Erg goed zelfs, maar ik vind Carved... nog een stuk beter. Ik heb Antithesis inmiddels ook goed kunnen horen en die valt me wat tegen. Ik mis de sfeervolle stukken zoals op Carved.... Antithesis vind ik wat meer rechttoe rechtaan.
In Antaeus horen we ongeveer hetzelfde denk ik, alleen gaat mijn voorkeur uit naar het nieuwe werk in plaats van het oude.
Om nog even terug te komen op de hele "moderne" black metal discussie...
Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar bands die het voor elkaar krijgen om voor te borduren op de oude formule en daar weer een eigen sound mee creëren. Sommige bands komen wel met wat nieuws maar hun sound wijkt dan, in mijn ogen, af van wat black metal eigenlijk is.
Bands als Leviathan en Ruins of Beverast hebben hun wortels diep in de beginselen van de black metal maar ze komen toch met wat nieuws. Dat waardeer ik het meest.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- Hellhammer
- the true Thorko
Aanrader voor Z'B'T-liefhebbers: Wolok
I'm not sick... I'm evil!
Metalfans parttime geweten... en fulltime bemoeial.
-
- the true Thorko
- Blood&Ashes
heb hem nu een keer of 3 beluisterd, ze zetten de lijn van het vorige album verder door, maar dan met de overtreffende trap qua sfeer, alles is nog onheilspellender/claustrofobischer als blut aus nord ooit geklonken heeft.iscariah schreef:Maandag de nieuwe Blut Aus Nord! Eindelijk!
Ik kan ook nog geen oordeel over het album geven, denk dat het niemand zal lukken om na 3 luisterbeuren met een mening over dit album klaar te staan. Echt een plaat waar je voor moet gaan zitten en het de tijd gunnen...
Op het moment vind ik hem minder als 'The Work Which transofmes god' maar misschien denk ik er na nog een luisterbeurt of 10 wel heel anders over. Een absurd schijfje, welke garant zal staan voor de nodige discussies op fora, that's for sure.
- Hieronimus
Beter plan: de nieuwe Negurã Bunget checken, welke 30 oktober uitkomt. Om, dat is z'n titel en een sample valt te vinden op http://www.myspace.com/code666records alsook een mooie trailer, als je wat naar beneden scrollt. Het klinkt wat melodischer dan 'N Crugu Bradului en het geheel ligt ook wat duidelijker in de mix, maar de sfeer blijft behouden. Dat wil zeggen: rauwe riffs, origineel drumwerk, ijzige keyboards en wat geëxperimenteer met o.a. xylofoon zetten iets neer wat je onmiddelijk moet doen denken aan wijd uitgestrekte bossen en paganistische rituelen, wat ook precies de bedoeling is. Aanrader voor iedereen die ze al kende.
Front voor/der Matigheid
last.fm
last.fm
-
- CALIBANaan
- Contacteer:
Die wordt vanzelfsprekend aangeschaft. Negura bunget heeft een speciaal plekje bij mij in de cd rek.Hieronimus schreef:Beter plan: de nieuwe Negurã Bunget checken, welke 30 oktober uitkomt. Om, dat is z'n titel en een sample valt te vinden op http://www.myspace.com/code666records alsook een mooie trailer, als je wat naar beneden scrollt. Het klinkt wat melodischer dan 'N Crugu Bradului en het geheel ligt ook wat duidelijker in de mix, maar de sfeer blijft behouden. Dat wil zeggen: rauwe riffs, origineel drumwerk, ijzige keyboards en wat geëxperimenteer met o.a. xylofoon zetten iets neer wat je onmiddelijk moet doen denken aan wijd uitgestrekte bossen en paganistische rituelen, wat ook precies de bedoeling is. Aanrader voor iedereen die ze al kende.
Gelegenheids Satanist
- CALIBANaan
- Contacteer:
- CALIBANaan
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Hmmm, ik heb 2 nummers gehoord van de nieuwe Blut aus nord. Het doet mij he-le-maal niks meer.
De nieuwe Antaeus is wel fucking(!) goed daarintegen. Minder chaotisch en rauw als het debuut. Maar het hamert als een ontsnapte T.B.S.-er.
Zijn er intussen al mensen die het nieuwe werk van Zavorash en/of Xasthur hebben gehoord. Ik vind het beide erg veelbelovende albums, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe goed ik ze nou eigenlijk vind.
De nieuwe Antaeus is wel fucking(!) goed daarintegen. Minder chaotisch en rauw als het debuut. Maar het hamert als een ontsnapte T.B.S.-er.
Zijn er intussen al mensen die het nieuwe werk van Zavorash en/of Xasthur hebben gehoord. Ik vind het beide erg veelbelovende albums, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe goed ik ze nou eigenlijk vind.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
Men moet niet veelbelovend klinken. Men moet de pan uit beuken.XnegativeX schreef: Zijn er intussen al mensen die het nieuwe werk van Zavorash en/of Xasthur hebben gehoord. Ik vind het beide erg veelbelovende albums, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe goed ik ze nou eigenlijk vind.
Kop dicht, Thorko
- XnegativeX
- Contacteer:
Nou ja, voor "de pan uit beuken" moet je sowieso al niet bij Xasthur zijn (bij Antaeus wel trouwens). En bij Zavorash ligt dat nogal moeilijk omdat die laatste plaat nogal divers materiaal bevat.
- XnegativeX
- Contacteer:
hoe is ie in vergelijking met ..Principii...XnegativeX schreef:Hmmm, ik heb 2 nummers gehoord van de nieuwe Blut aus nord. Het doet mij he-le-maal niks meer.
- Blood&Ashes
Ofermod nieuws:
Enige vorm van intelligentie is bij sommige bands helaas ver te zoeken...
Bron: http://www.ofermod.org/News (autumn 2006): Michayah was sent to prison, for assault, robbery and a few other incidents, in early march 2006. He was released in august, but taken into custody a few days later and has now been sentenced to serve more time, due to new acts of violence. This means that "Pentagrammaton", which was partly finished in late 2005/early 2006, will be further delayed and not released until to year of 2007.
Enige vorm van intelligentie is bij sommige bands helaas ver te zoeken...
Ah, ja, was dat niet dat ritalin-pestventje dat beweerde dat iedereen die op z'n gig niet binnen de groep zou passen zou worden afgetrimd? Kansloos figuur.
Maar goed voor hem dat ie tenminste zijn status weer bevestigd heeft middels een ware misantropische daad van Black Metal genocide, het op de bek tikken van wat negers; Tien scènepunten voor meneer.
Maar goed voor hem dat ie tenminste zijn status weer bevestigd heeft middels een ware misantropische daad van Black Metal genocide, het op de bek tikken van wat negers; Tien scènepunten voor meneer.
Laatst gewijzigd door Meltdown op di okt 03, 2006 10:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.
- XnegativeX
- Contacteer:
Ik vond Principii... wat death metal achtig. Of tenminste, er zaten wat death invloeden in. Dit nieuwe album is wat ruiger en weer pure black metal.sanguis schreef:[..]
hoe is ie in vergelijking met ..Principii...
Hehe ja hoor, kan wel kansloos zijn en alles maar jij moet dat maar eens in z'n gezicht zeggen... als je de scene wilt redden door te zorgen dat de release van Pentagrammaton nog verder wordt uitgesteld, als je snapt wat ik bedoel.Meltdown schreef:Ah, ja, was dat niet dat ritalin-pestventje dat beweerde dat iedereen die op z'n gig niet binnen de groep zou passen zou worden afgetrimd? Kansloos figuur.
- Parabellum
Het was, geloof ik, dat hij iemand ging doodschieten op tournee. Ofwel was dat een interview met Ondskapt. Ik denk dat ik dat uit een Hellehond zine heb gehaald van een paar jaar geleden, maar ik ben die kwijtgeraakt dus kan het niet checken.Meltdown schreef:Ah, ja, was dat niet dat ritalin-pestventje dat beweerde dat iedereen die op z'n gig niet binnen de groep zou passen zou worden afgetrimd? Kansloos figuur.
Anyway, de meeste mensen die naar Ofermod luisteren of er een shirtje van dragen doen het toch alleen maar om het imago van de groep.
- the true Thorko
Voor de Darkthrone adepten:
DARKTHRONE NEW SINGLE - EXCLUSIVE OFFER!!!
EXCLUSIVE! – ONLINE ONLY
Not available anywhere else.
Released November 23rd - 'FOREBYGGENDE KRIG' (VILELP166)
Darkthrone return with a new 7” single, ‘FOREBYGGENDE KRIG’, featuring the title track, which is lifted from their 12th and latest album 'The Cult Is Alive', plus a B side cover-version of 'Bad Attitude' by US punk rockers TESTORS. This track features Fenriz on vocals.
This is a numbered limited edition 7” single to 2,000 copies. An essential collector's item, so hurry to avoid disappointment.
Again, this single is not available from anywhere else – £3.50 + p&p
WWW.PEACEVILLE.COM

DARKTHRONE NEW SINGLE - EXCLUSIVE OFFER!!!
EXCLUSIVE! – ONLINE ONLY
Not available anywhere else.
Released November 23rd - 'FOREBYGGENDE KRIG' (VILELP166)
Darkthrone return with a new 7” single, ‘FOREBYGGENDE KRIG’, featuring the title track, which is lifted from their 12th and latest album 'The Cult Is Alive', plus a B side cover-version of 'Bad Attitude' by US punk rockers TESTORS. This track features Fenriz on vocals.
This is a numbered limited edition 7” single to 2,000 copies. An essential collector's item, so hurry to avoid disappointment.
Again, this single is not available from anywhere else – £3.50 + p&p
WWW.PEACEVILLE.COM
I'm not sick... I'm evil!
- XnegativeX
- Contacteer:
- Blood&Ashes
Ik mag graag naar Ofermod luisteren. Leuke band, maar ik vind het nu ook weer geen top band. Ik mis net dat beetje extra dat ze moet onderscheiden van de middenmoot. Maar misschien komt dat nog, met een repertoire van vier nummers is er nog niet al te veel over te zeggen natuurlijk. Ik heb wel hoop...
Er zitten er twee van Dödfödd in Ofermod. Dödfödd, XnegativeX, ga daar maar eens naar luisteren. Dat maakt heel veel black een zielig hoopje shit. Het maakt de luisteraar een zielig hoopje shit.XnegativeX schreef:Toch niet? Toen ik referenties las naar bands als Funeral mist, Ondskapt, Deathspell omega, Katharsis en Antaeus was mijn interesse zeker gewekt.
Kop dicht, Thorko
dat zijn nogal wat verschillende stijlen.scorpion schreef:Weet iemand hier nog black metal bands in de stijl van summoning, drudkh,windir enz die niet al te bekend zijn?
windir, probeer eens Cor Scorpii, Mistur, Sworn, Vreid
Drudkh, probeer Astrofaes, en dan met name het album For those whose past is Immortal. Eljudner zal misschien ook wel in de smaak vallen, al klinken die niet echt drudkh, maar roept het wel zo'n soort sfeertje op.
Laatst gewijzigd door NIBDEM op vr okt 06, 2006 10:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Parabellum
Het is een soort van incest. Elk interview met eendert welke van die groepen en ze sommen elkaar op als 'worthy bands' of 'influences'.XnegativeX schreef:Toch niet? Toen ik referenties las naar bands als Funeral mist, Ondskapt, Deathspell omega, Katharsis en Antaeus was mijn interesse zeker gewekt.
Echt? Dat wist ik niet. Dodfodd is wel stukken beter dan Ofermod. Hoewel Michayah daar wel anders over denkt, zat laatst een interview met hem te lezen in Dauthus zine en daar kon hij het toch niet laten om zijn eigen band de beste van de wereld te noemen. Ik kan me trouwens hoe langer hoe minder vinden in zijn ideologie, en in het orthodox black metal gebeuren.Plaag schreef:Er zitten er twee van Dödfödd in Ofermod.
- Blood&Ashes
- XnegativeX
- Contacteer:
Dat wordt dan even uitgechecked.Plaag schreef:[..]
Er zitten er twee van Dödfödd in Ofermod. Dödfödd, XnegativeX, ga daar maar eens naar luisteren. Dat maakt heel veel black een zielig hoopje shit. Het maakt de luisteraar een zielig hoopje shit.
- Doodskreet
- Contacteer:
Hmm, probeer Elffor eensscorpion schreef:Weet iemand hier nog black metal bands in de stijl van summoning, drudkh,windir enz die niet al te bekend zijn?
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”
[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]