John Frusciante(rhcp gitarist)

Voor alle andere bands
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Thaumaturgy
Berichten: 3676
Lid geworden op: ma apr 29, 2002 2:22 pm

John Frusciante(rhcp gitarist)

Bericht door Thaumaturgy » do jun 03, 2004 11:25 pm

Iemand bekend met zijn solo carriere?Voornamelijk acoustische muziek waarop hij zelf ook zingt.Hij is zeker niet de beste zanger,op oudere nummers is de zang gewoon slecht, maar hij zingt wel met veel emotie in zijn zang.

Als je naar http://www.johnfrusciante.com gaat en dan vervolgens naar demo's kun je behoorlijk wat nummers downloaden.
Tip's: Regret en Wednesday's song.

Gebruikersavatar
Sick
Berichten: 2940
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 12:11 pm

Bericht door Sick » vr jun 04, 2004 1:02 am

echt mooi!

Gebruikersavatar
MK
Berichten: 5908
Lid geworden op: ma okt 20, 2003 2:06 pm
Locatie: Roosendaal

Re: John Frusciante(rhcp gitarist)

Bericht door MK » vr jun 04, 2004 7:41 am

Thaumaturgy schreef:Iemand bekend met zijn solo carriere?Voornamelijk acoustische muziek waarop hij zelf ook zingt.Hij is zeker niet de beste zanger,op oudere nummers is de zang gewoon slecht, maar hij zingt wel met veel emotie in zijn zang.

Als je naar http://www.johnfrusciante.com gaat en dan vervolgens naar demo's kun je behoorlijk wat nummers downloaden.
Tip's: Regret en Wednesday's song.
Heb die nieuwe solo-plaat al een tijdje liggen, mooie cd!
It is my job as a human being to let my ignorance take control

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » vr jun 04, 2004 11:05 am

Die oude cd van hem is leuk, de nieuwe ken ik niet. Hij kan inderdaad niet zingen
maar legt veel gevoel in zijn muziek.
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Re: John Frusciante(rhcp gitarist)

Bericht door Rascul » vr jun 04, 2004 3:41 pm

Thaumaturgy schreef:Iemand bekend met zijn solo carriere?Voornamelijk acoustische muziek waarop hij zelf ook zingt.Hij is zeker niet de beste zanger,op oudere nummers is de zang gewoon slecht, maar hij zingt wel met veel emotie in zijn zang.

Als je naar http://www.johnfrusciante.com gaat en dan vervolgens naar demo's kun je behoorlijk wat nummers downloaden.
Tip's: Regret en Wednesday's song.
Ja, bekend mee, hoewel ik zn werk bij de peppers gaver vind. Je kunt gewoon horen dat hij beter wordt als er een sterke ritmesectie (bv Flea/Smith) achter hem staat. Maar het is en blijft een geweldige gitarist.
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » vr jun 04, 2004 3:41 pm

Bloedirritante muziek maakt niet gast, verdomme heb je die oude cd's van hem gehoord? Pfoe zeg, wat een kanker zooit.
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: John Frusciante(rhcp gitarist)

Bericht door Soulcollector » vr jun 04, 2004 3:45 pm

Rascul schreef:[..]


Ja, bekend mee, hoewel ik zn werk bij de peppers gaver vind. Je kunt gewoon horen dat hij beter wordt als er een sterke ritmesectie (bv Flea/Smith) achter hem staat. Maar het is en blijft een geweldige gitarist.
ik vond anders dat hij een keer op een optreden van rhcp wat op tv was een hoop zooi voortbracht. een hele minuut op 1 accoord raggen en die een beetje benden. geweldig? echt niet
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Rascul
Berichten: 15112
Lid geworden op: wo dec 11, 2002 1:16 pm
Locatie: Utereg

Bericht door Rascul » vr jun 04, 2004 3:50 pm

Ben benieuwd welk optreden dat was, want zowel op Off The Map als Live At Slayne Castle is ie in topvorm
Makkers staakt uw wild geraas

Gebruikersavatar
Svenson
Berichten: 9296
Lid geworden op: vr apr 11, 2003 5:55 pm
Locatie: Wageningen

Bericht door Svenson » vr jun 04, 2004 3:56 pm

Rascul schreef:Ben benieuwd welk optreden dat was, want zowel op Off The Map als Live At Slayne Castle is ie in topvorm
Heb je een paar van die eerste onuitgebrachte soloplaten gehoord?
Mijn god wat een rommel
Gebraut nach dem deutschen reinheitsgebot

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » vr jun 04, 2004 4:00 pm

Rascul schreef:Ben benieuwd welk optreden dat was, want zowel op Off The Map als Live At Slayne Castle is ie in topvorm
die laatste zou kunnen
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Captain Beefheart
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 8:20 pm

Bericht door Captain Beefheart » wo okt 04, 2006 9:06 pm

Mijn held! (hoe kan ik m zijn vergeten in mn introductie post :oops: )

Ontzettend veelzijdige muzikant. Natuurlijk is zijn carriere bij de Chili Peppers geweldig, maar nog groter fan ben ik van hem als solo-artiest.

De eerste 2 platen zijn tijdens zijn junkieperiode gemaakt, en dat hoor je. @ documenten van een jongen in totale verwarring. Het zijn twee van mijn favoriete albums aller tijde, al begrijp ik het heel goed als je het onbeluisterbare rommel vind. Maar luister ook eens nummers als A Fall Thru The Ground, My Smile Is A Rifle, Been Insane en Untitled #3 en ontdek dat er achter al die waanzin ook nog prachtige nummers zitten.

To Record Only Water For Ten Days is de eerste "liedjesplaat", hoewel nog behoorlijk lo-fi en niet altijd even netjes gezongen. Het blijven echter prachtliedjes en eigenlijk houd ik ook wel van de imperfectie.

Shadows Collide With People is de eerste (en laatste) glashelder geproduceerde plaat en wederom een hoogtepunt. De nummers zijn stuk voor stuk prachtig, John (hier met veel hulp van Josh Klinhoffer (Bycicle Thief)) zingt een stuk beter en tegenover al die pracht en praal staan ook een paar ambientnummers, wat het album erg gevarieerd maakt.

Vervolgens laat hij met zn 6 albums in 6 maanden nog eens horen wat voor veelzijdige muzikant hij is. Van pop tot psychedelica tot rock tot electronica tot singer/songwriter.

Jammer dat hij zich nu weer vooral met de Chili Peppers bezig houdt :(
Fast 'n bulbous

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo okt 04, 2006 11:08 pm

Dat nieuwe album van de RHCP is toch alweer een paar maandjes uit? Dus de tour zit er vast al lang en breed op, de rest van de Peppahs zit de komende twee jaar te niksen in één van hun ongetwijfeld gigantische villa's, dus John heeft weer alle tijd van de wereld om met wat origineel solo-werk te komen.

Begreep ik trouwens nou laatst dat hij nu permanent lid is van the Mars Volta, na ook al op hun eerste 2 albums te hebben meegespeeld? Of zit ik ernaast?
[b]DAUDR!![/b]

Benighted
Berichten: 92
Lid geworden op: do feb 09, 2006 4:52 pm

Bericht door Benighted » do okt 05, 2006 12:47 pm

ik vind zijn solowerk erg mooi, soms een beetje veel van hetzelfde maar er zitten naar mijn mening echt hele mooie nummers tussen. Ik hou soms wel van zijn slordige gitaarspel (op de plaat dan, live maakt ie het inderdaad af en toe wel erg bont), gecombineerd met zijn vocale uithalen voegt dat wel wat toe aan de emotie. Ik vind dat dit vooral merkbaar is op Shadows '' nummers zoals Every Person en Carvel.

RHCP vind ik dan weer wat minder, ik ben ook niet zo'n fan van hun funk invloed.

Gebruikersavatar
Emmaneul
Berichten: 3277
Lid geworden op: do mar 06, 2003 9:27 am
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door Emmaneul » do okt 05, 2006 1:47 pm

Is die gratis demo (op zijn website) ook de moeite waard? Hoe is die in verhouding tot de rest?
[img]http://imagegen.last.fm/3blackrows/recenttracks/Emmaneul.gif[/img]

Gebruikersavatar
Overkill
Berichten: 413
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 9:06 pm
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Overkill » do okt 05, 2006 10:27 pm

Hij is geen gave gitarist, met zijn solo werk ben ik nog niet echt bekend. Ik las op Wiki dat hij ging zingen/spelen in Scars On Broadway. Het zijproject van Daron Malakian en Shavo O. van System Of A Down

vage combi maar het zou "officially confirmed by Daron" zijn.
[url=http://www.sloganizer.net/en/][img]http://www.sloganizer.net/en/style2,Overkill.png[/img][/url]

Captain Beefheart
Berichten: 10
Lid geworden op: wo okt 04, 2006 8:20 pm

Bericht door Captain Beefheart » vr okt 06, 2006 7:11 pm

Emmaneul schreef:Is die gratis demo (op zijn website) ook de moeite waard? Hoe is die in verhouding tot de rest?
"From the sounds inside" is erg de moeite waard, in de stijl van To Record Only Water For Ten Days. "So Would Have I", "I Will Always Be Beat Down", "Fall Out" en "Cut Myself Out" behoren tot zijn beste nummers.

De akoestische versie van "Shadows" is bedoeld voor mensen die zich storen aan de gladde productie van dat album. Het zijn stuk voor stuk prachtnummers, dus ja zeer de moeite waard.

De demo's van dat album hadden hetzelfde doel, ik zelf kan er niet heel veel mee maar het is interessant te horen hoe de nummers zijn ontstaan.
Fast 'n bulbous

Plaats reactie