De eerste twee bands vond ik beiden maar niks. Savage Circus zelfs op het irritante af, ze speelden te lang. Ça plane pour moi, kom óp zeg. Stel losgelaten huisvaders.
Maar dan Evergrey. Fantástisch zeg. Wat een setlist. Mooie zaal ook, al was het geluid af en toe wat dof en galmend, iets te weinig definitie in het gitaargeluid. Maar zonder meer een erg goed optreden.
Setlist (niet in de juiste volgorde):
Solitude Within
Masterplan
Rulers of the mind
Mark of the triangle
The Great Deceiver (eindelijk! eerste keer in België ook)
End of your days
As I lie here bleeding
Recreation Day
I'm Sorry
Blinded (opener)
A touch of blessing
More than ever
When the walls go down
Monday morning apocalypse (niet zeker)
Obedience
In remembrance
At loss for words
(misschien nog wel 1 van MMA, ken die plaat nog niet zó goed en ben ook nog ff weggeweest naar de EHBO)
Verder wil ik even melden dat ik op schijt op zatte debielen die gaan pitten en crowdsurfen bij Evergrey en hun rustigere nummers. Kansloze Kortrijkse Banlieue-jongeren die 3 maanden gespaard hebben om naar Evergrey te gaan en daar 90% van het publiek dat vooraan staat op de zenuwen te werken. Nee, liever niet.
Complimenten voor het goedkope bier (1,40), ookal was ik Bob. Alleen volgende keer iets zorgvuldiger omgaan met de internetreserveringen he.

Als ik de dag zelf pas weet dat ik m'n Belgse rekeningafschriften mee moet brengen omdat m'n kaarten 3 weken na overschrijving nóg niet zijn aangekomen, mag ik blij zijn dat Gent op de weg naar Kortrijk ligt vanuit Zeeuws-Vlaanderen.
Daar staat dan weer tegenover dat €14,- voor een band als Evergrey dan weer zeker niet te duur is als ik dat vergelijk met Dragonforce in Hof ter Lo volgende week voor €22,-.
Ook de complimenten voor de band (duidelijk erg vermoeid) die toch nog de moeite nam om te signeren en een praatje te slaan met de fans. Heb zelf nog de slipcase van MMA aangeschaft en laten signeren door de band. Grappig feitje is dat de hele band met zwart signeert, behalve arrogante egotripper Mr. Englund in goud.
De nieuwe bassist deed het overigens niet slecht, al was statige Hakansson een belangrijk deel van de podiumpresentatie.
Maar, blij dat ik geweest ben, was absoluut de moeite waard, op naar optreden nr. 6!