Hardcore/punk/metalcore III
- XnegativeX
- Contacteer:
Fetuskiller heeft deze band al eens eerder aangehaalt maar ik wil ze toch nog even extra in de spotlight zetten...
Ik wou de band Have heart even aanprijzen. Een van de beste hardcore bands die ik de laatste jaren heb gehoord. Hij staat in 1 keer tussen mijn favorieten (Slapshot, Stand & Fight, Kid dynamite, etc.)
Deze gasten mengen de positieve energie en de kracht van old school hardcore met de stuwende riffs en de logge breaks van NYHC en het vernijnige gitaarspel van de Clevo-scene. Eigenlijk een soort mix tussen Youth of today, Breakdown en Ringworm. Hoewel, mensen die van negatieve en donkere muziek houden dit beter links kunnen laten liggen. Have heart bekijkt de zaken namelijk van de positieve kant en dat straalt de muziek ook uit.
De energie knalt uit je boxen en de teksten zijn echt van erg hoog niveau voor een hardcore band. Hier kunnen veel bands tegenwoordig een voorbeeld aan nemen.
Maaruh Fetuskiller, wat vind jij precies zo erg aan hun teksten? In mijn ogen laten ze hun straight-edge principes alleen in het eerste nummer een beetje doorschemeren. En nou niet echt op een aanstootgevende manier ofzo.
Ik wou de band Have heart even aanprijzen. Een van de beste hardcore bands die ik de laatste jaren heb gehoord. Hij staat in 1 keer tussen mijn favorieten (Slapshot, Stand & Fight, Kid dynamite, etc.)
Deze gasten mengen de positieve energie en de kracht van old school hardcore met de stuwende riffs en de logge breaks van NYHC en het vernijnige gitaarspel van de Clevo-scene. Eigenlijk een soort mix tussen Youth of today, Breakdown en Ringworm. Hoewel, mensen die van negatieve en donkere muziek houden dit beter links kunnen laten liggen. Have heart bekijkt de zaken namelijk van de positieve kant en dat straalt de muziek ook uit.
De energie knalt uit je boxen en de teksten zijn echt van erg hoog niveau voor een hardcore band. Hier kunnen veel bands tegenwoordig een voorbeeld aan nemen.
Maaruh Fetuskiller, wat vind jij precies zo erg aan hun teksten? In mijn ogen laten ze hun straight-edge principes alleen in het eerste nummer een beetje doorschemeren. En nou niet echt op een aanstootgevende manier ofzo.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
Have heart is zeker vet
nadat ik aardschok recensie las, heb ik album direct beluisterd en viel me niets tegen
dit bandje moet maar eens touren in voorprogramma van grotere band, dan ga ik zeker kijken
misschien een bridge nine records tour, dat zou pas gaaf zijn
nadat ik aardschok recensie las, heb ik album direct beluisterd en viel me niets tegen
dit bandje moet maar eens touren in voorprogramma van grotere band, dan ga ik zeker kijken
misschien een bridge nine records tour, dat zou pas gaaf zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
interview met Dead Hearts:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=428
review van nieuwe misery signals:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3056
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=428
review van nieuwe misery signals:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3056
- XnegativeX
- Contacteer:
Veel voorkomende misvatting.
Mensen moeten toch echt meer naar echte hardcore gaan luisteren.
Dit is trouwens een goed jaar geweest voor hardcore en punk:
Panic, Outbreak, Have heart, Casey Jones, Bigwig, The First step, Good Riddance, Ignite, Rise against, Strike anywhere, Uppercut...
Dat wordt nog lastig kiezen bij de jaarlijst.

Mensen moeten toch echt meer naar echte hardcore gaan luisteren.
Dit is trouwens een goed jaar geweest voor hardcore en punk:
Panic, Outbreak, Have heart, Casey Jones, Bigwig, The First step, Good Riddance, Ignite, Rise against, Strike anywhere, Uppercut...
Dat wordt nog lastig kiezen bij de jaarlijst.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.
- XnegativeX
- Contacteer:
De hype is een beetje van SOIA af ja. De meeste oude fans bitchen alleen dat het nooit meer zo wordt als vroeger. Maar ze staan, wat mij betreft, nog net zo sterk als vroeger. Maar mijn favoriete band zal het nooit worden
Mijn favorieten van dit jaar zijn toch Rise against en Casey Jones.
Maar Ignite en Have heart komen daar vlak achteraan.

Mijn favorieten van dit jaar zijn toch Rise against en Casey Jones.
Maar Ignite en Have heart komen daar vlak achteraan.
- XnegativeX
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Absoluut! Voor mij misschien wel de beste cd van het jaar.
Maar dat is puur persoonlijk. Het is in ieder geval een van de beste hardcore/punk bands (denk Good riddance en consorten) van het moment.
Maar dat is puur persoonlijk. Het is in ieder geval een van de beste hardcore/punk bands (denk Good riddance en consorten) van het moment.
-
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
- puking luke
-
- Contacteer:
Cro-Mags live is in vrijwel alle incarnaties goed te doen, bereid je dus maar voor op een erg goede show! Blacklisted is live ook een klasseband.puking luke schreef:ben errug benieuwd hoe cro-mags het live gaat doen! tevens naar blacklisted
I have heard that some of you are troubled by people of limited wisdom....
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
review van nieuwe 37 stabwoundz:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3108
review van nieuwe deadline:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3106
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3108
review van nieuwe deadline:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3106
- puking luke
gister was zo vet! eerst buiten gestaan wat cd's en lp's bekijken, want de rij was best groot dus solid ground gemist maar die hoefde ik toch niet te zien. daarna naar binnen gegaan (posters voor nop gekregen) en wachten tot rise and fall begon, nou en dat was me toch vet, ontzettend grote mosh pit. daarna kwam blacklisted maar dat was deze avond toch ook weer een ondergewaardeerde band. ze speelde super vet en strak maar toch reageerde het publiek niet zo uitbundig zoals ze dat wel bij rise and fall deden. daarna cro-mags!
ze begonnen helaas wel te laat, en ik had natuurlijk weer een klote trein te halen van 23:38. iedereen stond stil toen ze opkwamen, maar vanaf de eerste noot was het een grote pittende menigte, maar wat was cro-mags (of fearless vampire killers) vet! ze hadden een extreem lange setlist maar die heb ik helaas niet helemaal af kunnen zien. daarna terug naar het station, eenmaal op het station stond iedereen in het rood? en wij dachten dat er een of ander feest in arnhem was met het theme rood maar marco borsato bleek die avond ook op te treden, dus de trein was ontzettend druk, gelukkig hadden ik en mijn treinmaatjes een stoel weten te bemachtigen. eenmaal op utrecht centraal kwam ik björn en emptyskies nog tegen dus daarmee de reis terug naar hilversum afgemaakt

[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]
- puking luke
- XnegativeX
- Contacteer:
- XnegativeX
- Contacteer:
Bijna het eind van het jaar. Tijd voor lijstjes. Hoe ziet jullie "best-of-2006" lijstje er uit qua hardcore en punk?
Mijn lijst tot nu toe:
1 Rise against - The Sufferer and the witness
2 Casey Jones - The Messenger
3 Have heart - The Things we carry
4 Bigwig - Reclamation
5 Ignite - Our darkest days
6 The Crimson ghost - Carpe mortem
7 Good riddance - My republic
8 Panic - Strength in solitude
9 PC Deathsquad - Too fat to love
10 Outbreak - Failure
Mijn lijst tot nu toe:
4 Bigwig - Reclamation
10 Outbreak - Failure
-
- Contacteer:
- puking luke
Heel vaak vind ik deze muziek niet te trekken op cd. maar ben er nu achtergekomen....wat klapt deze muziek als de neten live zeg! Godverdomme. Al een aantal geniale concerten gezien als Pro-Pain, Disabuse, Chimeara, Hatesphere etc.
(ondertussen flipt metalfan dus weet niet hoe vaak dit er komt te staan)
(ondertussen flipt metalfan dus weet niet hoe vaak dit er komt te staan)
www.last.fm/user/robenroll
- XnegativeX
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
mijn top vijf:XnegativeX schreef:Bijna het eind van het jaar. Tijd voor lijstjes. Hoe ziet jullie "best-of-2006" lijstje er uit qua hardcore en punk?
Mijn lijst tot nu toe:
4 Bigwig - Reclamation
10 Outbreak - Failure
1. ignite - our darkest days
2. have heart - the things we carrey
3. laatste soia (ben even titel kwijt)
4. deadline - (ben even titel kwijt)
5. iron age - iron age
- XnegativeX
- Contacteer:
Precies. De term "metalcore" is uitgevonden om hardcore bands met een metal sound te benoemen (Hatebreed, Barcode, etc). Maar tegenwoordig wordt die term vaak uit de kast getrokken voor bands waar geen sprankje hardcore in te horen is. En dus eigenlijk gewoon metal bands zijn.
Pro-pain heeft hier en daar nog wel wat hardcore trekjes maar ik zou het ook gewoon een metal band noemen ja.
Mensen, alleen omdat een band geen lang haar heeft en niet over satan zingt maakt ze nog geen hardcore.
Pro-pain heeft hier en daar nog wel wat hardcore trekjes maar ik zou het ook gewoon een metal band noemen ja.
Mensen, alleen omdat een band geen lang haar heeft en niet over satan zingt maakt ze nog geen hardcore.
- puking luke
- puking luke
- XnegativeX
- Contacteer:
Verse en This is hell ken ik niet. Hoewel ik van Verse wel goede dingen heb gehoord. Wat is het voor muziek?puking luke schreef:Vandaag weer naar mijn goeie vriend Jeroen geweest en verse, have heart, this is hell en rise and fall beluisterd, godsamme wat een ontzettende goede bands zijn dat, stuk voor stuk.
Have heart en Rise and fall zijn beide stuiter vet!
- puking luke
ik ben vaak niet al te goed in het genre omschrijven, dus beluister het zelfXnegativeX schreef:[..]
Verse en This is hell ken ik niet. Hoewel ik van Verse wel goede dingen heb gehoord. Wat is het voor muziek?
Have heart en Rise and fall zijn beide stuiter vet!

http://www.myspace.com/verse
-
- Contacteer:
Ik vind een aantal van de bands die Nightwing aandraagt wel hardcore, hardcore is natuurlijk een breed begrip net zoals metal.
Maar ieder zijn eigen interpretatie!
Goede hardcore die ik de laatste tijd heb gehoord:
Only attitude counts - Return the favor (beter dan de laatste werkjes van hun grote voorbeelden)
To Kill - Vultures (Terror alike en snoiehard/intens)
Guns Up! - Outlive (goede opvolger van hun 7"/mcd)
Bad blood - Harsh reality (Australie doet ook ff mee!)
En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Only attitude counts - Return the favor (beter dan de laatste werkjes van hun grote voorbeelden)
-
- Contacteer:
forum gaat....
Laatst gewijzigd door Seed of Pain op vr nov 10, 2006 8:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
-
- Commander Kansloos
- Contacteer:
To Kill vind ik ook vet, gewoon rammen met die handel, en sneller als de huidige TerrorSeed of Pain schreef:Ik vind een aantal van de bands die Nightwing aandraagt wel hardcore, hardcore is natuurlijk een breed begrip net zoals metal.
- XnegativeX
- Contacteer:
Een klein beetje onzin natuurlijk. D'r is wel een grens. Je noemt Slapshot ook geen metal. Dus moet je Hatesphere geen hardcore noemen.Seed of Pain schreef:Ik vind een aantal van de bands die Nightwing aandraagt wel hardcore, hardcore is natuurlijk een breed begrip net zoals metal.
Gooi Judge, Youth of today, Slapshot, Cro-mags of Warzone even op. Dat is hardcore. Bands die daar wat van weg hebben zijn hardcore. Niet bands die 70% van hun sound op Slayer of In flames hebben gebasseerd.
- puking luke
cro-mags _o_XnegativeX schreef:[..]
Een klein beetje onzin natuurlijk. D'r is wel een grens. Je noemt Slapshot ook geen metal. Dus moet je Hatesphere geen hardcore noemen.
Gooi Judge, Youth of today, Slapshot, Cro-mags of Warzone even op. Dat is hardcore. Bands die daar wat van weg hebben zijn hardcore. Niet bands die 70% van hun sound op Slayer of In flames hebben gebasseerd.
- fetuskiller
- Contacteer:
- fetuskiller
- Contacteer: