65dos zijn trouwens ook druk bezig met hun nieuwe album opnemen, las ik op hun blog. Dat gaat wat worden!
Niet lullig bedoeld, maar na 5 (of hoeveel dan ook) pagina's lijkt het me wel duidelijk dat mensen die bands al wel kennendisastercasper schreef: Godspeed You! Black Emperor - Moya
Sigur Ròs - Star Alfur, Untitled 08, Saeglopur
A Silver Mt. Zion - Sisters! Brothers! Small Boats of Fire are falling from the Sky!
Klinkt best oke inderdaad, morgen eens wat meer van opzoeken (je linkjes heb je alleen omgedraaid)Ravenous schreef:Yndi Halda
Geweldige tip!Ravenous schreef:Yndi Halda
maar dat haalt niet het feit weg dat post rock een vorm is van zwak escapisme, dat ook nog eens hip is gewordenNIBDEM schreef:[..]
je hebt wel humor
Zo, jij hebt 't duidelijk niet begrepen. Als je geen verschillen hoort tussen bijv. 65dos, GY!BE en Sigur Rós, klopt er niets aan jou. Krijg scholing.The Stolen Fetus schreef:post rock is echt de meest overrated klote zooi ooit
elke post rock band klinkt precies hetzelfde maar toch hebben ze een gigantische fanbase van sexueel verwarde jongens die hun verdriet en onzekerheid verhullen achter een muur van muzikaal kut
Nee, hij valt tegen. Nummer 1 & 3 zijn de beste nummers, wil je een echt ijzersterke plaat dan ga je gewoon voor Orthodox - Gran Poder.puking luke schreef:binnenkort brengen zoals jullie misschien al weten, Sunn 0))) en Boris een album uit genaamd Altar. Op deze plaat zal een mix staan van post-rock, drone en stoner. als muziekliefhebber van deze genre's heb ik deze plaat al op de computer staan. en ik kan je alvast een ding zeggen, hij is rete goed.
het is waar dat veel postrock bands hetzelfde truukje gebruiken. het grootste gedeelte van postrockbands zijn dan ook geen zak aan. De elite heeft echter allemaal zo hun eigen interpertatie van het genre en zijn dan ook erg interessant. Denk aan namen als Godspeed, Sigur, Mogwai, etc. Underground zijn vast ook goede postrock bands te vinden, maar ik heb ze nog niet gezien. Blijkbaar komt alle écht goede postrock vanzelf boven drijven.The Stolen Fetus schreef:post rock is echt de meest overrated klote zooi ooit
elke post rock band klinkt precies hetzelfde maar toch hebben ze een gigantische fanbase van sexueel verwarde jongens die hun verdriet en onzekerheid verhullen achter een muur van muzikaal kut
1-speed Bike is zeker gaaf. Gisteravond voor het eerst gehoord. Zeer tof.Yggdrasil schreef:Twee goede post-rock groepen rond het Godspeed collectief, zijn Set fire to flames, en als je van iets elektronischere post-rock houdt, weliswaar met magistrale drums, 1-speed bike.
'k heb hem al een aantal weken in huis, een erg goed album, absoluut een aanrader, beste werk van grails tot nu toe!Nakur schreef:beetje laat maar wat is de nieuwe Grails trouwens mooi zeg! Sfeer, sfeer! SFEER!!
Véél donkerder dan Redlight en The Burden of Hope. De klanken die mijn oren strelen zijn angstaanjagend en wonderschoon tegelijk. Alsof je onder water naar Wagner luisterd
Samples enz. hier:Clint Mansell is probably one of your favorite music-makers-- you just didn't realize it. The former Pop Will Eat Itself frontman has collaborated with Trent Reznor, but he's best known these days as a film composer. In addition to scoring such movies as Sahara, Doom, and Trust the Man, he's partnered with director Darren Aronofsky for all three of his projects: 1998's Pi, 2000's Requiem for a Dream, and this year's The Fountain, due in theaters November 22.
As previously reported, Mansell's score for The Fountain is performed by Kronos Quartet in collaboration with Mogwai. Nonesuch Records, home of Kronos Quartet, will release The Fountain: Music From the Motion Picture on November 21, and they have posted a few pieces of the soundtrack on their website.
Clips of nine of the disc's 10 tracks can be heard here. Of the nine thirty-second samples, "Tree of Life" seems the most Mogwai-ish, with droning guitars bubbling under Kronos' whirling strings.
The epic "Death Is the Road to Awe" can be heard in its entirety via Nonesuch Radio. Building and building to a crashing climax featuring screaming feedback, a choir, and bells, it's exactly the kind of vertiginous high we've come to expect from Mansell's music.
As an extra special treat, Mansell has posted an alternate outtake version of the track "The Last Man" on his MySpace page. It features Antony's fluttery, almost wordless cooing over mysterious, melancholy piano.
The Fountain: Music From the Motion Picture tracklist:
01 The Last Man
02 Holy Dread!
03 Tree of Life
04 Stay With Me
05 Death Is a Disease
06 Xibalba
07 First Snow
08 Finish It
09 Death Is the Road to Awe
10 Together We Will Live Forever
Gast, hier nu. Ik wil 'm ook!CTTS schreef:Zojuist binnengehaald, de nieuwe filmscore van Clint Mansell (bekend van Requiem for a Dream). Ditmaal werkt hij samen met Kronos Quartet, maar ook met Mogwai. Erg mooie filmscore.
Nakur schreef:Ik heb net een traantje moeten we pinken bij het titelnummer van de laatste Mono. ben ik nu emo?
daar ben ik het wel mee eens ja. maar toch blijf ik het geweldig vinden. en vandaag weer extreem veel mogwai geluisterd. en godsamme wat een mooie muziek. toch echt wel de betere in het genreNakur schreef:Gave cd, vooral afzonderlijk zijn de nummers zéér mooi. Als een geheel helaas niet. de cd is slecht uitgebalanceerd en onsamenhangend
maar toch: het eerste nummer... _0_
toffe video! Mono dvd zou erg tof zijn!CTTS schreef:http://www.rabbitsnare.com/yearning.mov
Ziet er professioneel uit, misschien binnenkort een Mono DVD?