Arnhem Metal Meeting

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » vr nov 24, 2006 11:12 pm

Ow wacht, ik moet ook de trein van 10 voor 12 hebben, dat zou dus ook geen Immolation zijn pour moi. Es kijken hoe we dat nu gaan oplossen...
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » vr nov 24, 2006 11:13 pm

Doorhalen in een kroeg?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » vr nov 24, 2006 11:17 pm

Zit daar wat leuks dan?
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » vr nov 24, 2006 11:18 pm

Geen idee. Ik woon 200 km verderop, maar gelukkig kan ik alles wel zien, hehe.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Bestial Lust
Berichten: 1991
Lid geworden op: zo feb 19, 2006 7:49 pm
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door Bestial Lust » vr nov 24, 2006 11:22 pm

Dat heb je netjes voor elkaar dan. Maar es overleggen met mijn mede AMM-ganger, wellicht een avondje in dat café Stortebeker (?), doorhalen dan.
“"I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worth while?" Death thought about it... "Cats," he said eventually, "Cats are Nice”.

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » vr nov 24, 2006 11:24 pm

Tja, ervaring leert dat als ik een avondje verplicht door moet halen meestal behoorlijk saai is.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Elessar
Berichten: 13177
Lid geworden op: zo mar 27, 2005 7:12 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Elessar » vr nov 24, 2006 11:45 pm

Oh ja? Waarom dat dan?
KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?

"Wat?"

Ja dus.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/

The Wörld Is Yours

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » vr nov 24, 2006 11:47 pm

Omdat ik dan in slaap val en wakker wordt met een snor.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 25, 2006 9:12 am

Ja, daar was ik al bang voor. Welke idioot laat Immolation nou afsluiten? Sjongejonge, Immolation begint als de laatste trein gaat! KANKERZOOI! En Skyforger tegelijk met Necrophobic :( Maar ja, genoeg lopen zeuren. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik wel aanwezig.

Oh en trouwens... in Antwerpen staat Textures als support van Arch Enemy, grote kans dus dat ze op AMM staan.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za nov 25, 2006 9:15 am

fetuskiller schreef:Ja, daar was ik al bang voor. Welke idioot laat Immolation nou afsluiten? Sjongejonge, Immolation begint als de laatste trein gaat! KANKERZOOI! En Skyforger tegelijk met Necrophobic :( Maar ja, genoeg lopen zeuren. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik wel aanwezig.

Oh en trouwens... in Antwerpen staat Textures als support van Arch Enemy, grote kans dus dat ze op AMM staan.
Dat had je toch echt kunnen verwachten! Meeste mensen komen toch voor Arch enemy en consorten. Immolation is meer voor de pure liefhebbers.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 25, 2006 9:27 am

Erik, jij hebt zeker ook niet twee plekken over in je auto?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 25, 2006 9:28 am

mardukfan schreef:[..]


Dat had je toch echt kunnen verwachten! Meeste mensen komen toch voor Arch enemy en consorten. Immolation is meer voor de pure liefhebbers.
Flikker op man! Immolation speelt zelden in Nederland, en dit is een exclusief optreden, reden genoeg voor veel mensen om naar Arnhem af te zakken, Arch Enemy speelt hier de laatste tijd meerdere malen per jaar! Had dan een donkere band als Moonsorrow af laten sluiten... Of gewoon Arch Enemy.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » za nov 25, 2006 9:51 am

fetuskiller schreef:[..]


Flikker op man! Immolation speelt zelden in Nederland, en dit is een exclusief optreden, reden genoeg voor veel mensen om naar Arnhem af te zakken, Arch Enemy speelt hier de laatste tijd meerdere malen per jaar! Had dan een donkere band als Moonsorrow af laten sluiten... Of gewoon Arch Enemy.
Beetje minder agressieve reactie had ook wel gemogen.

Iedereen denkt er het zijne van, je kunt als organisatie niet iedereen tevreden stellen.

Als Moonsorrow of Arch Enemy hadden afgesloten waren er ook mensen die daarover zouden gaan miepen.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 25, 2006 10:09 am

Dragahl schreef:[..]

Beetje minder agressieve reactie had ook wel gemogen.
Ja, pappa.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za nov 25, 2006 10:22 am

fetuskiller schreef:[..]


Flikker op man! Immolation speelt zelden in Nederland, en dit is een exclusief optreden, reden genoeg voor veel mensen om naar Arnhem af te zakken, Arch Enemy speelt hier de laatste tijd meerdere malen per jaar! Had dan een donkere band als Moonsorrow af laten sluiten... Of gewoon Arch Enemy.
Arch enemy spreekt nu eenmaal een breder publiek aan. Dat had je met die puberale hersencellen van je ook zelf kunnen bedenken i.p.v. te gaan schelden.
not all those who wander are lost!

goatworshipper
Berichten: 4270
Lid geworden op: za nov 08, 2003 2:14 pm
Locatie: Reusel

Bericht door goatworshipper » za nov 25, 2006 11:47 am

Sargatanas schreef:Doorhalen in een kroeg?
in arnhem?? daar knikkeren ze je er ook om 2 uur uit!
mardukfan schreef:[..]


Dat had je toch echt kunnen verwachten! Meeste mensen komen toch voor Arch enemy en consorten. Immolation is meer voor de pure liefhebbers.
mooi, dan rot iedereen fijn op naar arch enemy.
dan kan ik mooi rustig immolation kijken.
alcohol in my veins...

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 11:51 am

fetuskiller schreef:Ja, daar was ik al bang voor. Welke idioot laat Immolation nou afsluiten? Sjongejonge, Immolation begint als de laatste trein gaat! KANKERZOOI! En Skyforger tegelijk met Necrophobic :( Maar ja, genoeg lopen zeuren. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik wel aanwezig.

Oh en trouwens... in Antwerpen staat Textures als support van Arch Enemy, grote kans dus dat ze op AMM staan.
No shit Sherlock..

EUROPE NOVEMBER/DECEMBER 2006
Support: MAROON (Germany only) and TEXTURES

November 29 - Bochum @ Zeche (Germany)
November 30 - Hamburg @ Knust (Germany)
December 1 - Glachau @ Alte Spinnerei (Germany)
December 3 - Zurich @ Rohstofflager (Switzerland)
December 5 - Munich @ New Backstage (Germany)
December 6 - Aschaffenburg @ Colos-Saal (Germany)
December 8 - Antwerp @ Hof Ter Lo (Belgium)
December 9 - Arnhem @ Metal Meeting Festival (Holland)
December 10 - Strasbourg @ La Laiterie (France)

bron: http://www.archenemy.net/tourdates.php


Maar goed, het was toch allang bekend dat Arch Enemy headliner was? Logisch dat die niet als laatste spelen en Immolation wel ivm de treinen. Niet zo janken hoor, Immolation komt komend voorjaar trouwens ook weer terug in NL. Arch Enemy is nu eenmaal populairder. En als het je echt heel heel heel verdrietig maakt, mail je maar naar de organisatie.
Laatst gewijzigd door MMayo op za nov 25, 2006 11:58 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 11:53 am

Sargatanas schreef:Doorhalen in een kroeg?
Niet in Arnhem, veels te vroeg dicht.. Volgens mij in Nijmegen wel, laatste trein daarheen gaat ook laat. Anders bed and breakfast boeken of een hostel of gewoon de zwerver spelen en op station een bankje kiezen.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 12:02 pm

Plaag schreef:Hier heb ik dus de FUKKING SCHURFT in! Immolation is een van mijn favoriete death metalbands en ik heb ze nog nooit gezien. En nu dacht ik, eindelijk! Maar godverju, spelen ze op een onmogelijke tijd! Ik zal Immolation weer niet kunnen zien. De rest van de line-up interesseert me geen zier, ik zou voor Immolation komen, maar dat wordt me nu onmogelijk gemaakt doordat ik met de trein moet en dus veel te vroeg weg zou moeten. Kutzooi, kut Arnhem Metal Meeting, kut Immolation, kut Arnhem, kutland!
KUT!
Dat ligt toch ook aan jezelf hoor, je kan ook met de auto gaan of regelen dat je met de auto mee kunt of een overnachtingsplaats daar zoeken/regelen zodat je niks hoeft te missen. Wat is dat toch tegenwoordig, lekker gemakkelijk allemaal. :?

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » za nov 25, 2006 12:17 pm

En wie gaat er nou voor één band naar een festival?? Sorrie, dat snap ik niet... :?
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za nov 25, 2006 12:18 pm

MMayo schreef:[..]


Dat ligt toch ook aan jezelf hoor, je kan ook met de auto gaan of regelen dat je met de auto mee kunt of een overnachtingsplaats daar zoeken/regelen zodat je niks hoeft te missen. Wat is dat toch tegenwoordig, lekker gemakkelijk allemaal. :?
Dat is nou de instelling van tegenwoordig. Alles moet voor je geregeld worden, anders wordt er direct gezeken. De welvaart is een beetje te ver doorgeslagen als je het mij vraagt. Een nachtje in bed en breakfast kost geen drol en je hebt geen geouwehoer met treinen e.d.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 12:48 pm

Sobiur schreef:En wie gaat er nou voor één band naar een festival?? Sorrie, dat snap ik niet... :?
Ik!
Daar kies ik dan zelf voor omdat ik bijvoorbeeld heel graag die band wil zien, uiteraard ook voor de gezelligheid maar toch.. :D
mardukfan schreef:[..]
Dat is nou de instelling van tegenwoordig. Alles moet voor je geregeld worden, anders wordt er direct gezeken. De welvaart is een beetje te ver doorgeslagen als je het mij vraagt. Een nachtje in bed en breakfast kost geen drol en je hebt geen geouwehoer met treinen e.d.
Ik denk dat als iemand echt wil, er ook wel manieren zijn om het te bereiken.

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » za nov 25, 2006 1:00 pm

Hoelang lopen is het vanaf AMM naar het station?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » za nov 25, 2006 1:01 pm

puist schreef:Hoelang lopen is het vanaf AMM naar het station?
Minuutje of 5.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 1:07 pm

Draconian schreef:[..]


Minuutje of 5.
Ligt er maar net aan hoe zat je bent hehe.

Sobiur
Berichten: 1150
Lid geworden op: wo nov 01, 2006 6:06 pm
Locatie: Huizen

Bericht door Sobiur » za nov 25, 2006 2:01 pm

Wordt Textures nou de support act van Arch Enemy..? Want op de site van Textures staat het nog niet....

29.11.06 Bochum (D), Zeche
30.11.06 Hamburg (D), Knust
01.12.06 Glachau (D), Alte Spinnerei
03.12.06 Zurich (CH), Rohstofflager
05.12.06 München (D), New Backstage
06.12.06 Aschaffenburg (D), Colos-Saal
08.12.06 Antwerpen (B), Hof ter Loo
10.12.06 Strasbourg (F), La Laiterie
RAISER -- Thrash Metal from Amsterdam
http://www.raiserband.nl
http://www.facebook.com/raiserband

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za nov 25, 2006 2:05 pm

MMayo schreef:[..]


Dat ligt toch ook aan jezelf hoor, je kan ook met de auto gaan of regelen dat je met de auto mee kunt of een overnachtingsplaats daar zoeken/regelen zodat je niks hoeft te missen. Wat is dat toch tegenwoordig, lekker gemakkelijk allemaal. :?
Nee, het is lekker gemakkelijk om voor een ander te denken en dingen in te vullen.

We hebben geen auto en in dit geval ook geen kennissen die er met de auto heen gaan vanuit de Rotterdam kant.
Bovendien hebben we een zieke kat die nog een flinke tijd aan de medicijnen en speciale voeding moet, om de zoveel uur. Dus overnachten is onmogelijk.

En ja, als je dan toch zo probeert uit te kienen om naar een band te komen die je graag wil zien en de band staat zodanig hoog op de bill dat je niet met de trein terug naar huis kan, dan is dat best wel balen ja.

Maar soms kun je jezelf nou eenmaal niet binnenstebuiten keren voor een optreden en is een beetje mazzel leuk meegenomen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » za nov 25, 2006 2:19 pm

Draconian schreef:[..]


Minuutje of 5.
Dat is mooi. Dan kan ik toch nog met het openbaar vervoer en hoef ik niet zoveel te missen.
De laatste trein gaat namelijk om 00:19
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

mardukfan
Berichten: 511
Lid geworden op: zo sep 14, 2003 9:46 am
Locatie: Esterwegen (D)
Contacteer:

Bericht door mardukfan » za nov 25, 2006 2:22 pm

Sobiur schreef:Wordt Textures nou de support act van Arch Enemy..? Want op de site van Textures staat het nog niet....

29.11.06 Bochum (D), Zeche
30.11.06 Hamburg (D), Knust
01.12.06 Glachau (D), Alte Spinnerei
03.12.06 Zurich (CH), Rohstofflager
05.12.06 München (D), New Backstage
06.12.06 Aschaffenburg (D), Colos-Saal
08.12.06 Antwerpen (B), Hof ter Loo
10.12.06 Strasbourg (F), La Laiterie
het lijkt me aannemelijk dat Textures komt, omdat Maroon alleen in Duitsland mee gaat met de tour.
not all those who wander are lost!

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 2:35 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Nee, het is lekker gemakkelijk om voor een ander te denken en dingen in te vullen.

We hebben geen auto en in dit geval ook geen kennissen die er met de auto heen gaan vanuit de Rotterdam kant.
Bovendien hebben we een zieke kat die nog een flinke tijd aan de medicijnen en speciale voeding moet, om de zoveel uur. Dus overnachten is onmogelijk.

En ja, als je dan toch zo probeert uit te kienen om naar een band te komen die je graag wil zien en de band staat zodanig hoog op de bill dat je niet met de trein terug naar huis kan, dan is dat best wel balen ja.

Maar soms kun je jezelf nou eenmaal niet binnenstebuiten keren voor een optreden en is een beetje mazzel leuk meegenomen.
Sja maar dat is er nu dus even niet en dan moet je keuzes maken, indien men echt graag heen wilt gaan.. dan komt men er wel. Er zijn nog wel andere opties, oproepje plaatsen voor terugrit richting Rotterdam of naar station waarvandaan er wel treinen laat terug rijden. Kost wat moeite maar vaak lukt het wel. Maar om nu te gaan zitten schelden op de organisatie vind ik ver gaan. Verder niet om jullie aan te vallen hoor, maar tegenwoordig zit iedereen maar te zeiken over het tijdschema, de afstand en weet ik wat. Terwijl er zoveel mogelijkheden zijn als men een beetje moeite doet, maar vaak is een beetje moeite al teveel.

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » za nov 25, 2006 3:10 pm

Nu Anathema speelt ga ik waarschijnlijk toch. Even zien of ik geld opzij kan leggen.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za nov 25, 2006 3:19 pm

MMayo schreef:[..]


Sja maar dat is er nu dus even niet en dan moet je keuzes maken, indien men echt graag heen wilt gaan.. dan komt men er wel. Er zijn nog wel andere opties, oproepje plaatsen voor terugrit richting Rotterdam of naar station waarvandaan er wel treinen laat terug rijden. Kost wat moeite maar vaak lukt het wel. Maar om nu te gaan zitten schelden op de organisatie vind ik ver gaan. Verder niet om jullie aan te vallen hoor, maar tegenwoordig zit iedereen maar te zeiken over het tijdschema, de afstand en weet ik wat. Terwijl er zoveel mogelijkheden zijn als men een beetje moeite doet, maar vaak is een beetje moeite al teveel.
De keus is reeds gemaakt, in dit geval is dat niet moeilijk. Maar dat wil niet zeggen dat er geen (stevige) kreet van teleurstelling er van af mag.
Plaag richt zich overigens met geen woord richting de organisatie (in tegenstelling tot bv Fetuskiller). Het is gewoon een kwestie van balen, niemand wordt verder serieus aangevallen.

En nee, ik zou nooit een oproep plaatsen of ik met een vreemde mee naar huis kan rijden. Ik stap na een goed concert enkel bij (goede) bekenden in de auto. Ervaring leert namelijk dat niet iedereen het na zo`n avond even nauw neemt met de genuttigde biertjes en de plek achter het stuur. Als ik mensen niet ken ga ik er na een concert niet mee rijden.

Dan maar geen concert. Er komt nog genoeg leuks.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » za nov 25, 2006 3:28 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


De keus is reeds gemaakt, in dit geval is dat niet moeilijk. Maar dat wil niet zeggen dat er geen (stevige) kreet van teleurstelling er van af mag.
Plaag richt zich overigens met geen woord richting de organisatie (in tegenstelling tot bv Fetuskiller). Het is gewoon een kwestie van balen, niemand wordt verder serieus aangevallen.

En nee, ik zou nooit een oproep plaatsen of ik met een vreemde mee naar huis kan rijden. Ik stap na een goed concert enkel bij (goede) bekenden in de auto. Ervaring leert namelijk dat niet iedereen het na zo`n avond even nauw neemt met de genuttigde biertjes en de plek achter het stuur. Als ik mensen niet ken ga ik er na een concert niet mee rijden.

Dan maar geen concert. Er komt nog genoeg leuks.
Sja dat is dan inderdaad eigen keuze en ach.. Immolation staat komend voorjaar weer in NL te spelen.

the witch
Berichten: 477
Lid geworden op: wo jul 20, 2005 3:25 pm
Locatie: Fort
Contacteer:

Bericht door the witch » za nov 25, 2006 7:01 pm

Sobiur schreef:En wie gaat er nou voor één band naar een festival?? Sorrie, dat snap ik niet... :?
Nou afgelopen jaar bij Wacken waren er heel wat Nederlanders die speciaal voor Carnivore kwamen hoor!
see you at occultfest!!!

Gebruikersavatar
S.Y.L.
Berichten: 493
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 11:41 pm
Locatie: grim frostbitten noorden

Bericht door S.Y.L. » zo nov 26, 2006 2:08 am

the witch schreef:[..]

Nou afgelopen jaar bij Wacken waren er heel wat Nederlanders die speciaal voor Carnivore kwamen hoor!
en Emperor.
[url=http://www.getthrashed.com][img]http://www.getthrashed.com/media/images/gt-banner-01.jpg[/img][/url]

Gebruikersavatar
Sargatanas
Berichten: 5257
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 4:26 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Sargatanas » zo nov 26, 2006 4:37 am

Helaas speelde Atheist de meeste bands er vierkant uit. Iedereen die het tegendeel beweert likt paarden piemels.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Regeer
Berichten: 1214
Lid geworden op: za aug 28, 2004 1:28 pm

Bericht door Regeer » zo nov 26, 2006 1:36 pm

Sargatanas schreef:Helaas speelde Atheist de meeste bands er vierkant uit. Iedereen die het tegendeel beweert likt paarden piemels.
Beetje jammer dat die band TOTAAL geen metal-spirit meer heeft... Ik bedoel... als je het alleen nog maar voor het geld doet... Kom op zeg :evil:

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » zo nov 26, 2006 3:51 pm

Regeer schreef:[..]
Beetje jammer dat die band TOTAAL geen metal-spirit meer heeft... Ik bedoel... als je het alleen nog maar voor het geld doet... Kom op zeg :evil:
Wat nou alleen voor het geld, je zag dat ze het echt naar hun zin hadden en ze speelden ook nog eens geweldig.

Maar ik ga na lang peinzen dus toch maar niet naar AMM dit jaar.

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » zo nov 26, 2006 3:55 pm

Regeer schreef:[..]
Beetje jammer dat die band TOTAAL geen metal-spirit meer heeft... Ik bedoel... als je het alleen nog maar voor het geld doet... Kom op zeg :evil:
Metal-spirit? Bedoel je daarmee "spelen voor 50 euro en een krat bier"?

Met metal kan ik geen brood bij de bakker kopen, met geld wel :P.
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 26, 2006 4:15 pm

Metal moet je dan ook niet gaan maken voor het geld.
Als dat je drijfveer is kun je er beter gelijk mee kappen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » zo nov 26, 2006 4:25 pm

yowannuzz schreef:Metal moet je dan ook niet gaan maken voor het geld.
Als dat je drijfveer is kun je er beter gelijk mee kappen.
Dan zullen er weinig grote bands meer overblijven. Slayer, Megadeth, Metallica, Cannibal Corpse, Suffocation, etcetc. zijn nou niet bepaald filantropische instellingen.

Geld moet niet je enige drijfveer zijn, dat klopt. Maar weinig mensen hebben zin om geld in een bodemloze put storten, het is wel fijn als je gewoon minimaal uit de kosten komt per optreden.

Ik vind dat er ook best "metal-spirit" kan zijn als je veel geld vraagt voor een optreden, zoals Atheïst deed. Veel mensen wilden de band zien en er goed voor betalen, de Atheist leden hebben daar gewoon op ingespeeld. Niets mis mee.
Als ze geen "metal-spirit" hadden gehad, dan hadden ze 2 oude nummers gespeeld om vervolgens met een totaal andere nummers in een andere stijl te komen.
Nu was het publiek tevreden (veel goede nummers gehoord) en de band ook tevreden (leuk publiek, nog een leuke zakcent aan overgehouden).
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 26, 2006 4:50 pm

Thijs; Ik vind geld verdienen niet vies, dat vooropgesteld.
Ik heb alleen de indruk, bij bepaalde posts van jou, dat geld verdienen wel erg belangrijk is in jouw ogen bij het maken van muziek. Ik vind dat muziek in eerste instantie uit je hart moet komen, en dat geld absoluut niet belangrijk moet zijn; vooral niet als je metal speelt. Als je in de laatste aardschok leest dat zelfs een band als My Dying Bride niet kan leven van de muziek, dan zegt dat genoeg.

Als echter het grote geld voor het grijpen ligt mag je dat ook best pakken; je bent gek als je dat niet doet.

Ik vind echter dat metal-spirit en geld twee totaal verschillende dingen zijn die helemaal geen fluit met elkaar te maken hebben. Daarom reageerde ik op je post. Ik had echt zo'n gevoel : "Komt ie weer met zijn gezanik over geld."
Metalspirit heeft in mijn beleving te maken met passie voor muziek en daar helemaal voor gaan. Geld verdienen is leuk, maar daar gaat het absoluut niet om; Metal maken is in mijn ogen zelden meer dan een hobby en een mooie vrijetijdsbesteding.

Misschien heb ik een rare kijk op dingen omdat ik geen muzikant ben en derhalve nooit in een band heb gezeten, maar dat is mijn beleving.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Thijs
Berichten: 1108
Lid geworden op: za aug 13, 2005 10:02 am
Locatie: Wouw
Contacteer:

Bericht door Thijs » zo nov 26, 2006 5:11 pm

yowannuzz schreef:Thijs; Ik vind geld verdienen niet vies, dat vooropgesteld.
Ik heb alleen de indruk, bij bepaalde posts van jou, dat geld verdienen wel erg belangrijk is in jouw ogen bij het maken van muziek. Ik vind dat muziek in eerste instantie uit je hart moet komen, en dat geld absoluut niet belangrijk moet zijn; vooral niet als je metal speelt. Als je in de laatste aardschok leest dat zelfs een band als My Dying Bride niet kan leven van de muziek, dan zegt dat genoeg.

Als echter het grote geld voor het grijpen ligt mag je dat ook best pakken; je bent gek als je dat niet doet.

Ik vind echter dat metal-spirit en geld twee totaal verschillende dingen zijn die helemaal geen fluit met elkaar te maken hebben. Daarom reageerde ik op je post. Ik had echt zo'n gevoel : "Komt ie weer met zijn gezanik over geld."
Metalspirit heeft in mijn beleving te maken met passie voor muziek en daar helemaal voor gaan. Geld verdienen is leuk, maar daar gaat het absoluut niet om; Metal maken is in mijn ogen zelden meer dan een hobby en een mooie vrijetijdsbesteding.

Misschien heb ik een rare kijk op dingen omdat ik geen muzikant ben en derhalve nooit in een band heb gezeten, maar dat is mijn beleving.
Joan, het ligt eigenlijk heel simpel: als band zijnde wordt je benadert of je wilt komen spelen. Je stuurt je rider op met daarin ook het bedrag dat je wilt krijgen voor het optreden, etcetc.
Mijn indruk is, dat als je als (kleine) band eisen boven de "50 euro en krat bier"-grens stelt, mensen je al snel gaan betichten van "weinig metal-spirit". Het komt mij dan over dat je pas "metal-spirit" hebt als je als filantropische instelling fungeert.
Het rare is, dat bij (grotere) bands die schofterig veel vragen ineens het woordje "metal-spirit" niet meer gebruikt hoeft te worden, want dan klaagt er niemand over geldwolverij.
Als je als band begint met de instelling "wij maken muziek om binnen te lopen", dan ben je verkeerd bezig (ofwel je bent een gigantisch optimist :P).
Muziek is inderdaad een hobby, maar dat argument vind ik niet relevant om te gebruiken bij bands. Anders vraag ik morgen wel of Laaz Rockit zin heeft om voor 50 euro en een krat bier op mijn verjaardag te spelen, de muziek is immers maar hun hobby en ze verdienen toch al genoeg met hun reguliere banen.
Als je met een band echt geld wilt verdienen, dan moet je in de Marco Borsato begeleidingsband spelen oid. Maar je kunt als band wel gewoon mogen streven om minimaal uit de kosten te komen, zonder dat andere meteen over "gebrek aan metal-spirit" gaan zeuren. Een gebrek aan "metal-spirit" is er mi. alleen maar als je ineens het product dat je maakte gaat afkeuren (zoals Patrick Mameli deed en Gorefest een tijdje gedaan heeft)
Maar goed, dit is er eigenlijk niet het topic voor. Binnenkort maar eens een topic voor openen.

Goed on-topic: Best een aardige line-up, alleen is Aeturnus echt zo'n kleine band dat ze fors onderaan staan?
[url]http://www.metalfan.nl/forum/viewtopic.php?t=15615&highlight=[/url]
[b]Rider Lord Belial[/b]
....
- Shitload of beer
- One (1) stairway
- Two (2) Ski's
.....

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo nov 26, 2006 5:19 pm

Dat aparte topic is denk ik inderdaad wel een goed idee.
Lullen we er daar wel verder over.

Maar ik ben gewoon van mening dat metal-spirit en geld verdienen aparte zaken zijn. Dat het soms of zelfs vaak moeilijk is om het geld dat je vraagt voor een optreden te verhogen, snap ik. Mensen in het "metalwereldje" zullen je nl. snel betichten van uitverkoop.

Als jij echter een hoop geld vraagt wil dat niet zeggen dat je niet metal bent. Zolang je dat bedrag wel ergens op baseert. Dat je niet uit kutjebefferveen komt en net een dag een bandje hebt met wat maten en niet voor minder dan 500 euro komt spelen.

Maar we lullen er wel verder over in een ander topic dus...
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Regeer
Berichten: 1214
Lid geworden op: za aug 28, 2004 1:28 pm

Bericht door Regeer » zo nov 26, 2006 6:19 pm

Heb geen zin om dit allemaal door te lezen, maar mijn punt is dat je niet alleen voor BELACHELIJK hoge bedragen gaat spelen, zoals dat op Wacken gebeurt. Smijt maar met heel veel geld en men speelt wel.
Het voorbeeld van 50 Euro + krat bier is natuurlijk onzin. Tuurlijk mag een band wel wat vragen, zeker wanneer ze groter zijn. Alleen kan je het ook overdrijven.
Atheïst vraagt echt belachelijk veel gewoon. Dan speel je dus niet meer voor je fans blijkbaar maar voor het geld.

Gebruikersavatar
Stevevaifan
Berichten: 937
Lid geworden op: ma dec 26, 2005 11:00 pm
Locatie: Westervoort

Bericht door Stevevaifan » zo nov 26, 2006 7:01 pm

puist schreef:Hoelang lopen is het vanaf AMM naar het station?
2 min naar arnhem velperpoort en 10 min naar arnhem cs
Modern Composers Refuse To Die
http://www.last.fm/user/fanofzappa/

Gebruikersavatar
Dragahl
Berichten: 1419
Lid geworden op: di nov 30, 2004 10:45 am
Locatie: Arnhem

Bericht door Dragahl » zo nov 26, 2006 7:16 pm

Stevevaifan schreef:[..]


2 min naar arnhem velperpoort en 10 min naar arnhem cs
Als je nuchter bent, ja.
De kerken laten we in de dorpen staan, de moskeeën blijven in Marrakesh

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo nov 26, 2006 7:18 pm

En er niet zo dikke laag ijzel als vorig jaar leg.
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » zo nov 26, 2006 7:29 pm

Dat was wel erg gaaf. Één groot sneeuwballen gevecht tussen vele metalfans die al voor Destruction weg moesten. Mooie dingen.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » zo nov 26, 2006 7:34 pm

Ik zie lieven Destruction dan een laag sneeuw in me gezicht ;) Maar na Destruction was het ook nog gaaf ja. Heb me kapot gelachen.
www.last.fm/user/robenroll

Plaats reactie