Fields of Rock 2007
Ik lees regelmatig het erg vermakelijke weblog van rockfotograaf Ross Halfin (http://www.rosshalfin.co.uk) en hij heeft het over het volgende:
"I heard the tour around Europe next summer is Aerosmith, Van Halen and Guns N' Roses - still promoting Chinese Takeaway."
Er zijn nu vast een hoop mensen die hierop hopen, maar ik vind het 3 x klote.
"I heard the tour around Europe next summer is Aerosmith, Van Halen and Guns N' Roses - still promoting Chinese Takeaway."
Er zijn nu vast een hoop mensen die hierop hopen, maar ik vind het 3 x klote.
Gelukkig is er een verschil van smaak. Voor mij zijn het 3 bands die ik zeker interressant vind. De eerste 2 nog nooit gezien lijken me ook erg gaaf om te zien. Guns vond ik vorig jaar goed op Graspop en zou ik best nog wel weer eens willen zien(minus die verschrikkelijke solo's)
Trotse vader sinds 25/02/10.
Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light
Kijk, dat is nou interessant nieuws. Want Ross Haflin was, als ik me niet vergis, vorig jaar degene die als eerste schreef dat Metallica en Guns N' Roses op het Download Festival zouden spelen. Iedereen verklaarde hem voor gek, want GNR bestond niet meer en Metallica zat in de studio. Maar hij had dus wel gelijk. Die man heeft veel connecties. Het lijken mij ook de meest voor de hand liggende namen. Want Metallica kennende, zitten die nog wel een tijdje in de studio (of ontwenningskliniek).
Aerosmith zou dit jaar reeds als headliner op het Arrow Rock Festival staan, maar trok zich terug omdat ze voor een Amerikaanse toernee kozen. Die overigens met veel afzeggingen gepaard ging wegens gezondheidsproblemen van Steven Tyler. Als Aerosmith in 2007 wel Europa aandoet, verwacht ik ze dus als headliner van Arrow. Maar FOR zou ook een optie zijn.
Ik begrijp best dat veel metalheads Van Halen, Aerosmith en GNR te soft vinden. Zelf vind ik het drie geweldige bands, maar ik heb ze allemaal al eens live gezien. Dus ik zou er ook niet direct 100 euro voor over hebben. Wat je je wel moet realiseren is dat zo'n band garant staat voor vijfduizend, tienduizend of misschien wel twintigduizend extra bezoekers. Zonder zo'n headliner zal MOJO ook niet zo snel een tweedaags FOR willen (blijven) organiseren. Dus ook al vind je die bands niks, dan zorgen zij er indirect wel voor dat andere, kleinere, zwaardere metalbands ook naar Nederland kunnen worden gehaald en op een groot festival staan. Als Van Halen nou de headliner is, maar op het tweede podium speelt tegelijkertijd bijvoorbeeld Kreator of Venom? Dan zou iedereen toch tevreden zijn
(al zou ik dan wel balen dat ik een keuze zou moeten maken, maar goed, beter een keuze tussen 2 prima bands dan helemaal geen groot metalfestival).
Met welke zanger wil Van Halen ditmaal eigenlijk op toernee? Als David Lee Roth nu terugkeert, dan wordt het meteen een stuk interessanter. Want die heb ik nog nooit live gezien.
Aerosmith zou dit jaar reeds als headliner op het Arrow Rock Festival staan, maar trok zich terug omdat ze voor een Amerikaanse toernee kozen. Die overigens met veel afzeggingen gepaard ging wegens gezondheidsproblemen van Steven Tyler. Als Aerosmith in 2007 wel Europa aandoet, verwacht ik ze dus als headliner van Arrow. Maar FOR zou ook een optie zijn.
Ik begrijp best dat veel metalheads Van Halen, Aerosmith en GNR te soft vinden. Zelf vind ik het drie geweldige bands, maar ik heb ze allemaal al eens live gezien. Dus ik zou er ook niet direct 100 euro voor over hebben. Wat je je wel moet realiseren is dat zo'n band garant staat voor vijfduizend, tienduizend of misschien wel twintigduizend extra bezoekers. Zonder zo'n headliner zal MOJO ook niet zo snel een tweedaags FOR willen (blijven) organiseren. Dus ook al vind je die bands niks, dan zorgen zij er indirect wel voor dat andere, kleinere, zwaardere metalbands ook naar Nederland kunnen worden gehaald en op een groot festival staan. Als Van Halen nou de headliner is, maar op het tweede podium speelt tegelijkertijd bijvoorbeeld Kreator of Venom? Dan zou iedereen toch tevreden zijn

Met welke zanger wil Van Halen ditmaal eigenlijk op toernee? Als David Lee Roth nu terugkeert, dan wordt het meteen een stuk interessanter. Want die heb ik nog nooit live gezien.
Aan als je de golfbewegingen bekijkt is David weer aan de buurtGilbert schreef:Kijk, dat is nou interessant nieuws. Want Ross Haflin was, als ik me niet vergis, vorig jaar degene die als eerste schreef dat Metallica en Guns N' Roses op het Download Festival zouden spelen. Iedereen verklaarde hem voor gek, want GNR bestond niet meer en Metallica zat in de studio. Maar hij had dus wel gelijk. Die man heeft veel connecties. Het lijken mij ook de meest voor de hand liggende namen. Want Metallica kennende, zitten die nog wel een tijdje in de studio (of ontwenningskliniek).
Ik begrijp best dat veel metalheads Van Halen, Aerosmith en GNR te soft vinden. Zelf vind ik het drie geweldige bands, maar ik heb ze allemaal al eens live gezien. Dus ik zou er ook niet direct 100 euro voor over hebben. Wat je je wel moet realiseren is dat zo'n band garant staat voor vijfduizend, tienduizend of misschien wel twintigduizend extra bezoekers. Zonder zo'n headliner zal MOJO ook niet zo snel een tweedaags FOR willen (blijven) organiseren. Dus ook al vind je die bands niks, dan zorgen zij er indirect wel voor dat andere, kleinere, zwaardere metalbands ook naar Nederland kunnen worden gehaald en op een groot festival staan. Als Van Halen nou de headliner is, maar op het tweede podium speelt tegelijkertijd bijvoorbeeld Kreator of Venom? Dan zou iedereen toch tevreden zijn(al zou ik dan wel balen dat ik een keuze zou moeten maken, maar goed, beter een keuze tussen 2 prima bands dan helemaal geen groot metalfestival).

- nijmegenmetal
het enige wat ik hierop kan zeggen is dat je blijkbaar gojira kan waarderen, dit is een topband, hopen dat die nu eens FoR zullen aandoen!yowannuzz schreef:[..]
Al 12 berichten en nou al een grote muil tegen de veteranen op dit forum !?!
Ik ben echt diep onder de indruk van je.
Man, man , man wat ben jij een absolute aanwinst voor dit forum !!!
Ik ga verder huilen want tegen iemand die zo'n superieure visie en mening heeft op het metalwereldje kan ik niet op !!
Respect !!!
Dat klopt dacht ik wel, maar hij was ook degene die toen beweerde dat Slash mee zou spelen. Voorzichtigheid is dus geboden.Gilbert schreef:Kijk, dat is nou interessant nieuws. Want Ross Haflin was, als ik me niet vergis, vorig jaar degene die als eerste schreef dat Metallica en Guns N' Roses op het Download Festival zouden spelen. Iedereen verklaarde hem voor gek, want GNR bestond niet meer en Metallica zat in de studio. Maar hij had dus wel gelijk. Die man heeft veel connecties. Het lijken mij ook de meest voor de hand liggende namen. Want Metallica kennende, zitten die nog wel een tijdje in de studio (of ontwenningskliniek).
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
Je hebt gelijk, dat was ik al weer vergeten. Hij beweerde toen inderdaad ook dat GNR in de "originele" line-up zou gaan optreden.
Dus in welke line-up Van Halen op zal gaan treden, dat blijft in ieder geval onzeker.
En sowieso is het natuurlijk maar een gerucht. Journalisten maken ook vaak domme fouten. Dit jaar schreef De Gelderlander dat Pink Floyd in de originele samenstelling op Arrow zou staan. Dat bleek ook flauwekul. Maar er zat wel een kern van waarheid in, en uiteindelijk had die krant wel de primeur dat Roger Waters daar de hoofdact was...

Het gerucht gaat anders al een flinke tijd dat David Lee Roth weer gaat touren met Van Halen. Zelf heeft hij ergens begin dit jaar al een aantal keren gezegd dat hij alweer aan het praten was met de broers Van Halen. Toendertijd werd dat afgedankt als flauwekul. Nu lijkt het er steeds meer op dat het waar is. Ik zou anders niet weten wie er dan moet zingen.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]
Nu schijnt alleen bassist Michael Anthony te zijn vervangen door de zoon van Eddie van Halen..Rene schreef:Het gerucht gaat anders al een flinke tijd dat David Lee Roth weer gaat touren met Van Halen. Zelf heeft hij ergens begin dit jaar al een aantal keren gezegd dat hij alweer aan het praten was met de broers Van Halen. Toendertijd werd dat afgedankt als flauwekul. Nu lijkt het er steeds meer op dat het waar is. Ik zou anders niet weten wie er dan moet zingen.
...'t lijkt wel een soap
- BuRning_Fire
- Contacteer:
Aerosmith, Van Halen en Guns N' Roses (a.k.a. No guns, just Rose)... de laatste mag van mij thuis blijven, maar Van Halen lijkt me wel vet en Aerosmith live zien lijkt me ook wel wat
[offtopic]
stelletje babies, negeer die nijmegenmetal-figuur als ie onzin lult, aan 3 pagina's vol gescheldt hebben we niks
daarbij, 't lijkt erop dat nu alle metalfests uit nijmegen zijn verdwenen, dus zelfs zijn naam klopt niet meer
[/offtopic]
[offtopic]
stelletje babies, negeer die nijmegenmetal-figuur als ie onzin lult, aan 3 pagina's vol gescheldt hebben we niks
daarbij, 't lijkt erop dat nu alle metalfests uit nijmegen zijn verdwenen, dus zelfs zijn naam klopt niet meer

[/offtopic]
- [url=http://rosbrigade.eu]Rosbrigade[/url] -
huilebak, aan geruchten heb je niks heAmstel schreef:Het gaat nu al teleurstellend beginnen kwa bands

Er is nog niks zeker zover we weten.
-
- nijmegenmetal
-
- nijmegenmetal
- nijmegenmetal
- nijmegenmetal
-
- nijmegenmetal
-
Ik denk dat idd meer een band voor Waldrock is. Denk dat FOR daar te mainstream voor is.
-
Kun je nou alsjeblieft je grote bek dichthouden...jij bent anders wel degene die hier de sfeer verziekt..nijmegenmetal schreef:was mijn eerdere suggestie al, maar als er dan weer 16 jarigen doorheen komen fietsen met achterhaalde opmerkingen tsja..
Dit topic kan beter onder slap gelul gezet worden en een nieuw serieus for 2007 topic openen
dimme, blijf ontopic anders zijn we weer 3 pagina's verderIron Maiden schreef:[..]
Kun je nou alsjeblieft je grote bek dichthouden...jij bent anders wel degene die hier de sfeer verziekt..

-
Als er een band officieel bevestigd is, lijkt het me handig dat dit in de eerste post wordt gezet.
Hebben we een overzicht, en zijn we gelijk van het gezeik af.
Hebben we een overzicht, en zijn we gelijk van het gezeik af.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- nijmegenmetal
- nijmegenmetal
Nee, want toen wist niemand zeker of ze wel naar Europa zouden komen.Rene schreef:Die kans is nog altijd net zo groot dan een maand geleden toen ze aankondigden dat ze een festival-tour gaan doen in 2007.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]
-
Hoezo wat ze dan willen gaan spelen, de heren hebben meer dan 10 studio albums waaronder vele klassiekers, die hebben genoeg om te spelenIron Maiden schreef:Zou Bruce zich niet hebben versproken? want ik vraag me dan af wat ze willen gaan spelen...Of zou hij toch solo komen..Als ze komen ben ik zeker weten van de partij, maar dan is FoR ook al maanden van te voren uitverkocht...
Het was meer geluk dan mazzel
-
Hoewel Iron Maiden mijn favoriete band is en ik ze graag op FOR zou zien, vind ik de suggesties dat Maiden de absolute headliner zou zijn en dat het festival dan maanden van tevoren uitverkocht zou zijn, overdreven. Maiden heeft een grote groep fanatieke fans, maar treedt ook veel op in Nederland en is bij het grote publiek minder bekend en geliefd. Ze zijn dus ook niet zo duur en zo'n grote publiekstrekker als bijvoorbeeld Metallica, AC/DC of zelfs Rammstein. Ik hoop dat Maiden komt, maar dan zie ik ze toch eerder als afsluiter voor de eerste dag dan als de absolute hoofdact. Toen Maiden 2 jaar geleden op Bospop en Graspop afsloot, waren die festivals ook niet uitverkocht hoor. Het idee van FOR is juist dat ze steeds met een echt bijzondere hoofdact op de proppen komen, niet dat ze zoals Graspop afwisselend Maiden en Priest als headliner hebben.
Bij wijze van spreken dan. Persoonlijk zou ik Heaven And Hell dan nog logischer vinden als slotact dan Maiden, omdat het bij Heaven And Hell waarschijnlijk om een eenmalige reunie-tour gaat. Maiden gaat (gelukkig!) om de 2 of 3 jaar de zomerfestivals langs...

-
Ik ben het daar niet mee eens, ik denk dat Maiden de absolute hoofdact wil zijn en niet de aflsuiter van de eerste dag. Bovendien is Maiden echt niet goedkoper dan Metallica of AC/DC. Ik vind het een belediging van Maiden, door te zeggen dat ze niet zulke publiekstrekkers zijn.
Wel denk ik dat als Maiden een festival doet in Nederland, dat ze dan naar Waldrock gaan, omdat ze daar al eerder hebben gestaan
Wel denk ik dat als Maiden een festival doet in Nederland, dat ze dan naar Waldrock gaan, omdat ze daar al eerder hebben gestaan