02-03-04 February 2007: FRONTFEST V - 3 days of Metal

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

02-03-04 February 2007: FRONTFEST V - 3 days of Metal

Bericht door emillio » di nov 28, 2006 7:57 pm

THE FRONTLINE & Musketeer of death presents 02-03-04 February 2007:

FRONTFEST V: 3 days of Metal

FRIDAY 02-02: TRIBUTE NIGHT
MAIDEN UNITED (NL – New Iron Maiden cover project of Up the Irons-bassist Joey Bruers. This project will bring an acoustic tribute to this English Kings of Metal with guest musicians from a.o. Within Temptation)
POWERSLAVE (NL – A high voice, dueling guitars, galloping bass rhythms and thundering drums make Powerslave a worthy Iron Maiden tribute. And when Eddie starts wandering around the stage, the Iron Maiden picture is complete)
SANITARIUM (B – Belgian best tribute will bring you back to the days Metallica played real metal)

Names in alphabetic order

Doors: 19:00 – 1st Band: 20:00



SATURDAY 03-02: METAL MAYHEM
APOCRYPH (B – melodic, yet brutal; agressive, yet catchy death metal w/ members of In-Quest, Mothra and Serial Butcher)
ATARAXIE (F – extreme doom/death)
CRUSADER (B – Heavy Metal in the purest)
HERFST (B – raging melodic death metal)
KUTSCHURFT (NL – Kut maar krachtig melodic death/grind from the Netherworlds. Without any doubt the world’s most appetite-spoiling band ever)
MYSTICA (B – modern melodic death/black)
REQUIEM (B – viking/thrash metal)
SERPENTCULT (B – Heavy uncompromising and unorthodox metal featuring ex-members from Thee Plague of Gentlemen and Welkin. Think of Confessor meets Crowbar)
THE GUARDIAN (B - 80's influenced Heavy Metal)
THURISAZ (B – Bombastic atmospheric death/black)
TOXOCARA (NL – brutal Dutch death metal featuring members of The Monolith Deathcult and Prostitute Disfigurement)
XYSTUS (NL – Symphonic power metal with progressive accents. Fans of Kamelot and Blind Guardian can take their place in the frontrows!)

Names in alphabetic order

Doors: 14:00 – 1st Band: 15:00 - 2 Halls



SUNDAY 04-02: THE DAY AFTER
DISTORTED (B – a unique mix of Machine Head riffs & Pro Pain sound, hard & brutal! w/ ex-members of Cowboys & Aliens, Gallow, Zero Tolerance and Mindstab)
INCARNATE (NL – dark metalcore with heavy mosh potential – for fans of Liar, Congress and that type of 90’s action.)
LENG TCH'E (B – razorgrind)
MOKER (B – Moker-metal that blows your balls behind your ears!!)
PoS (B - ex-Boiling Remains)
PUTRID INBRED (B – grinding death metal heroes who understand the art of cooking human kidneys)

Names in alphabetic order

Doors: 14:00 – 1st Band: 15:00




CRIME-SCENE:
THE FRONTLINE
Overpoortstraat 37
B-9000 GENT
BELGIUM

Info about tickets - running order - etc later
Laatst gewijzigd door emillio op za jan 06, 2007 10:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di nov 28, 2006 8:10 pm

zaterdag al zeker aanwezig

zondags zeker niet, vrijdags misschien dan weer wel
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22289
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di nov 28, 2006 10:49 pm

Als de examens dan al klaar zijn ben ik hier zeker bij op vrijdag en misschien op zaterdag. Zou mooie manier zijn om het einde van de examens te vieren met de Gentse headbangz0rs.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » wo nov 29, 2006 8:16 pm

KoenM schreef:Als de examens dan al klaar zijn ben ik hier zeker bij op vrijdag en misschien op zaterdag. Zou mooie manier zijn om het einde van de examens te vieren met de Gentse headbangz0rs.
En anders gewoon goede planning maken zodat je zeker kunt komen he :-)
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22289
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo nov 29, 2006 11:42 pm

Hehe, dat heb je al meer gezegd, maar dat is echt geen optie voor mij. Niet omdat ik lui ben of uitstel, maar als ik mijn blokritme zit kan ik niet naar een concert.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » wo dec 13, 2006 6:16 pm

Due to the fact that some bands don't want to play with others on 1 bill we decided to cancel the whole black metal day on Sunday.

Vanwege het feit dat sommige bands niet met andere op 1 affiche willen staan is er besloten de gehele black metal dag op zondag af te lassen.
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » wo dec 13, 2006 8:14 pm

hoe kinderachtig kan je zijn
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
AnnetS
Berichten: 342
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 8:18 pm
Locatie: Gent

Bericht door AnnetS » wo dec 13, 2006 8:29 pm

Mijn examens zijn tegen die tijd net gedaan.
Wel leuk om dat dan te vieren met een dosis metal :D
zaterdag dus waarschijnlijk aanwezig!

Marchosias666
Berichten: 33
Lid geworden op: di jan 25, 2005 1:42 pm
Contacteer:

Bericht door Marchosias666 » wo dec 13, 2006 11:03 pm

'men' had slechtvalk geboekt, daar ga ik geen podium mee delen... De andere bands dachten daar net zo over!!!
666
Black metal is hatred and ideology

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo dec 13, 2006 11:07 pm

Wat hebben mensen toch tegen slechtvalk?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22289
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo dec 13, 2006 11:07 pm

Mensen? :' )
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » wo dec 13, 2006 11:08 pm

Marchosias666 schreef:'men' had slechtvalk geboekt, daar ga ik geen podium mee delen... De andere bands dachten daar net zo over!!!
666
Ik denk dat de BM-liefhebbers je wel zullen begrijpen. Dit soort vage principes zijn belangrijker als hen plezieren met een dag vol met gave muziek.
Jullie kunnen je dit soort dingen ook wel veroorloven natuurlijk, geweldig als jullie zijn. En vooral als de andere bands dat ook vonden, hoef je ook niet bang te zijn een echt eigen mening te hebben waar je op wordt afgerekend. Nee, man; jullie zijn echt goed bezig. Diep respect voor.

666
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Heidewolf
Berichten: 12754
Lid geworden op: zo jan 04, 2004 12:05 am
Locatie: Utrecht

Bericht door Heidewolf » wo dec 13, 2006 11:09 pm

KoenM schreef:Mensen? :' )
Wat hebben blackmetal warriors tegen slechtvalk?
Heerlijk Helder Taalloeder

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 14, 2006 9:38 am

Kan begrijpen dat je het niet met de opvattingen en ideeen eens bent van slechtvalk, maar om nu vanwege 1 band je uit een "festivalletje" terug te trekken vind ik wel wat kinderachtig.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 10:04 am

yowannuzz schreef:[..]


Ik denk dat de BM-liefhebbers je wel zullen begrijpen. Dit soort vage principes zijn belangrijker als hen plezieren met een dag vol met gave muziek.
Jullie kunnen je dit soort dingen ook wel veroorloven natuurlijk, geweldig als jullie zijn. En vooral als de andere bands dat ook vonden, hoef je ook niet bang te zijn een echt eigen mening te hebben waar je op wordt afgerekend. Nee, man; jullie zijn echt goed bezig. Diep respect voor.

666
Plezier maken op een black metal festival? Sorry, maar dat is hetzelfde als lachen bij een show van seth gaaikema.....
Overigens, het hebben van principes heeft niets te maken met jezelf geweldig vinden! Er zijn nog altijd genoeg bands die wel willen spelen, dus vanwaar deze tragedie?
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do dec 14, 2006 5:54 pm

Mijn vorige post in dit topic droop uiteraard van het cynisme.
Ik vind het erg sneu als er een band speelt waar je om wat voor reden dan ook moeite mee hebt om je dan terug te trekken van dat festival.
Ik heb geen flauw idee wat slechtvalk voor ideeen heeft; ik vind het alleen niet tof tegenover je fans om dit soort dingen te doen .
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 14, 2006 7:59 pm

Slechtvalk is een "black metal" band die de christelijke geloofsovertuiging aanhangt.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do dec 14, 2006 8:16 pm

Als het puur is omdat die band uit gelovigen bestaat, vind ik het echt onwaarschijnlijk triest dat er daarom bands afhaken.

Sneue blekkies met hun oogkleppen.
Het is toch geen wedstrijd satanistje spelen? Het gaat toch om de muziek?
Of ben ik een oude zak die het niet meer begrijpt?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do dec 14, 2006 8:19 pm

Typische metalfan.nl reacties weer.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do dec 14, 2006 8:21 pm

Kan er mee te maken hebben dat dit metalfan.nl is.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 8:24 pm

In plaats van te klagen en naar een schuldige te gaan wijzen, was het probleem oplossen ook een mogelijkheid geweest! Zet Slechtvalk op de vrijdag of zaterdag, en zet een willekeurige andere band op hun plaats op de zondag, weg probleem!
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do dec 14, 2006 8:32 pm

Er is geen probleem. Er zijn alleen een zooi hele sneue bands, die bijna stikken in hun eigen true-heid en daardoor alle realiteitszin zijn verloren.

Maar dat moeten ze uiteraard helemaal zelf weten. Gaan ze maar lekker true zitten wezen op de bank thuis of in de kroeg. Niet op het podium, want daar speelt op diezelfde dag een band die gelooft dat er een god bestaat. En dat kan natuurlijk niet. Dan liever niet optreden. Stel je voor dat Satan daar ooit achter komt. Dat ze ooit op een festival hebben gespeeld met Slechtvalk. Dan zijn de rapen gaar.




Maar genoeg flauwekul.
Ik begrijp er gewoon echt geen ene fuk van en hoop dat ik dat ook nooit doe. Ik luister gewoon naar muziek die ik goed vind om het even wat voor geloof de band aanhangt. Het gaat er toch om dat het gaaf klinkt en rost en dat soort dingen? Toch?
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 8:46 pm

Tja, sommige mensen staan nou eenmaal sterk achter de boodschap die ze uit willen dragen, vooral in black metal scene. Iedere organisator zou dat bekend moeten zijn! Het is geen persoonlijke kwestie, geen muzikale kwestie, maar puur het botsen van geloofsovertuigingen. Als er al 1 persoon in je band zit, die hier principieel op tegen is, dan moet je als band afzeggen.... niets aan te doen!
Maar, aan de andere kant, als je 4 bands boekt, die bekend staan om hun antichristelijke imago, is het dan verstandig om er een christelijke band bij te zetten? Puur om te laten zien dat muziek boven alles zou moeten staan?
Ik ben overigens zelf ook geen fan van black metal concerten, laat dat duidelijk zijn! Black metal moet je thuis luisteren, het is nou niet bepaald partymuziek numero 1! Geef mij maar een vet heavy metalconcert, zoals Tilburg Headbangersfest bijvoorbeeld, daar heb je dat hele circus niet!
Laatst gewijzigd door Mr.Antikrist op do dec 14, 2006 8:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » do dec 14, 2006 8:57 pm

Maar Jon, jij zit toch in zwartketterij? Ik meen mij te herinneren dat jij wel eens wat heb laten horen ervan.

Ofwel; treed je nu niet meer daar op?
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » do dec 14, 2006 9:03 pm

Toch blijkt hieruit dat de band Slechtvalk wel heel serieus genomen wordt door de bands in kwestie.
Braaf en netjes, maar ook wel een beetje dom en onmachtig komt het nu over.
Maar dat is dan ook wel een beetje mijn eigen invalshoek, zelf zou ik er geen nanoseconde van wakker kunnen liggen als een band op het podium een beetje hun hooguit grappig te noemen geloof wil aanhangen. Daar hoor je wat mij betreft gewoon boven te staan, door dit "als zij spelen, dan wij niet" beschouw je ze als gelijkwaardig en nog erger, doordat de organisatie het Satanisch Festeyn nu niet door laat gaan wordt je nu ook nog eens de pan uit geheerst. Door Slechtvalk.

Overigens maakt het mij geen donder uit waar iemand in gelooft, ik geloof wel ff lekker niet mee en dat is m'n goed recht. Ik probeer me gewoon ff te verplaatsen in de diehard Satanist, maar ik geloof niet dat ik dat voor elkaar krijg. Zal wel aan mijn IQ liggen.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » do dec 14, 2006 9:06 pm

Mr.Antikrist schreef:Tja, sommige mensen staan nou eenmaal sterk achter de boodschap die ze uit willen dragen, vooral in black metal scene. Iedere organisator zou dat bekend moeten zijn! Het is geen persoonlijke kwestie, geen muzikale kwestie, maar puur het botsen van geloofsovertuigingen. Als er al 1 persoon in je band zit, die hier principieel op tegen is, dan moet je als band afzeggen.... niets aan te doen!
Maar, aan de andere kant, als je 4 bands boekt, die bekend staan om hun antichristelijke imago, is het dan verstandig om er een christelijke band bij te zetten? Puur om te laten zien dat muziek boven alles zou moeten staan?
Ik ben overigens zelf ook geen fan van black metal concerten, laat dat duidelijk zijn! Black metal moet je thuis luisteren, het is nou niet bepaald partymuziek numero 1! Geef mij maar een vet heavy metalconcert, zoals Tilburg Headbangersfest bijvoorbeeld, daar heb je dat hele circus niet!
Waarschijnlijk heeft de organisatie niet gekeken naar de geloofsovertuiging van de band, maar de muziek die deze maakt.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 9:09 pm

Zwartketterij is geen black metalband! Wij spelen oldschool necrothrash, niet meer en niet minder. Mij interesseert het spelen van heavy metal voor onze fans, verder wil ik me in deze kwestie niet mengen. Dat we afgezegd hebben, is voornamelijk omdat de heer Marchosias dit falikant weigert en daar heeft de rest van de band respect voor te hebben!
En als ik voor mezelf spreek, ik wil liever gewoon op een metalfestival spelen, waar ik gewoon kan zuipen met kameraden, zonder al die bullshit.
Maar, nogmaals, het hele festival had helemaal niet afgezegd hoeven te worden, gewoon een kwestie van schuiven in de programmering!
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 9:13 pm

sanguis schreef:[..]


Waarschijnlijk heeft de organisatie niet gekeken naar de geloofsovertuiging van de band, maar de muziek die deze maakt.
En dat is precies waar de schoen knelt! Alleen schijnt dat kwartje hier niet te kunnen vallen.....
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » do dec 14, 2006 9:14 pm

Mr.Antikrist schreef:Zwartketterij is geen black metalband! Wij spelen oldschool necrothrash, niet meer en niet minder. Mij interesseert het spelen van heavy metal voor onze fans, verder wil ik me in deze kwestie niet mengen. Dat we afgezegd hebben, is voornamelijk omdat de heer Marchosias dit falikant weigert en daar heeft de rest van de band respect voor te hebben!
En als ik voor mezelf spreek, ik wil liever gewoon op een metalfestival spelen, waar ik gewoon kan zuipen met kameraden, zonder al die bullshit.
Maar, nogmaals, het hele festival had helemaal niet afgezegd hoeven te worden, gewoon een kwestie van schuiven in de programmering!
Ik beweer ook niks. Maar ik zie dat zwartketterij op de zondag staat en die dag is dus afgelast. Daarom mijn vraag! Maar het is me duidelijk, je hebt zelf afgelast.
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22289
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » do dec 14, 2006 9:15 pm

Mr.Antikrist schreef:[..]


En dat is precies waar de schoen knelt! Alleen schijnt dat kwartje hier niet te kunnen vallen.....
Of misschien geven veel mensen daar geen fuck om en kunnen veel mensen niet begrijpen dat men zich daar zo druk om kan maken.

Verder ben ik het je wel eens met je betoog over heay metal, maten en zuipen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 9:21 pm

Aminjar schreef:[..]


Ik beweer ook niks. Maar ik zie dat zwartketterij op de zondag staat en die dag is dus afgelast. Daarom mijn vraag! Maar het is me duidelijk, je hebt zelf afgelast.
hehe zo ken ik je weer :wink:
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Aminjar
Berichten: 3802
Lid geworden op: vr jun 04, 2004 4:27 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Aminjar » do dec 14, 2006 9:22 pm

Tsss, Talk To The Hand!
- Je bent pas mens in ontmoeting met de ander - Martin Buber

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » do dec 14, 2006 9:26 pm

Het is geen kwestie van 'true en evil zijn' of niet 'true en evil zijn' (en kanker eens op met het gebruiken van die termen, ik krijg iedere keer jeuk op ongepaste plaatsen als iemand die shit serieus neemt), het is in zekere zin een kwestie van integriteit.

Mensen vergeten dat Black Metal verbonden is aan een ideologische grondslag, hetgeen veel minder speelt bij andere metal-genres, dus is het voor een buitenstaander wellicht moeilijk te begrijpen dat sommige BM-bands weigeren om iets te ondernemen met een band die lijnrecht tegenover hun principes staat. Hoe kun je een bepaalde boodschap overtuigend verkondigen als je ondertussen, onder het mom van 'even lekker gezellig socializen, metalheads onder elkaar', een show doet met een band waarvan je de boodschap verwerpt?

Om het duidelijk te maken, vergelijk het bijvoorbeeld met de SP die nooit met de Partij voor de Vrijheid in een coalitie zal gaan, de ideologische verschillen zijn te groot. Meer kan ik er niet van maken.

Ik denk trouwens gewoon 'zucht', 'hm' en 'oke', alleen irriteerden die uitgekauwde flauwigheden ('huhu blekkies huhu satanisten huhu true evil cult') me een beetje.. die shit wordt oud en vervelend, jongens.

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 9:35 pm

Je slaat de spijker op zn kop!
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
Mr.Antikrist
Berichten: 279
Lid geworden op: za okt 02, 2004 11:02 am

Bericht door Mr.Antikrist » do dec 14, 2006 9:36 pm

Aminjar schreef:Tsss, Talk To The Hand!
Dat mooie welgevormde poezelige handje? :P Laat me raden jij hebt The Terminator gezien zaterdag? :wink:
Lick my chainsaw, bitch!

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do dec 14, 2006 10:21 pm

Dan excuseer ik me voor het gebruik van die -blijkbaar gevoelig liggende- woorden. Het begint me duidelijk te worden hoe die bands er over denken en dat black metal voor hen meer is dan muziek alleen. Helemaal begrijpen doe ik het nog steeds niet, maar daar gaat het ook niet om.
Ik weet nu de redenen van het afzeggen van die bands in ieder geval.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » vr jan 05, 2007 2:15 pm

Some updates:

Day 1:
KISS ON THE ROCKS had to cancel their gig.
MAIDEN UNITED and SANITARIUM added to the bill


Day 2:

SILENT EDGE had to cancel their gig - replacment will be anounced soon.
ATARAXIE confirmed 100% now
SERPENTCULT
(B – Heavy uncompromising and unorthodox metal featuring ex-members from Thee Plague of Gentlemen and Welkin. Think of Confessor meets Crowbar) added to the bill


Day 3 - new line-up:

DISTORTED
(B – a unique mix of Machine Head riffs & Pro Pain sound, hard & brutal! w/ ex-members of Cowboys & Aliens, Gallow, Zero Tolerance and Mindstab)
INCARNATE
(NL – dark metalcore with heavy mosh potential – for fans of Liar, Congress and that type of 90’s action.)
MOKER
(B – Moker-metal that blows your balls behind your ears!!)
PoS
(B - ex-Boiling Remains)
PUTRID INBRED
(B – grinding death metal heroes who understand the art of cooking human kidneys)

Names in alphabetic order - 2 more bands tbc soon



So line-up till now:

FRIDAY 02-02: TRIBUTE NIGHT
MAIDEN UNITED
(NL – New Iron Maiden cover project of Up the Irons-bassist Joey Bruers. This project will bring an acoustic tribute to this English Kings of Metal with guest musicians from a.o. Within Temptation)
POWERSLAVE
(NL – A high voice, dueling guitars, galloping bass rhythms and thundering drums make Powerslave a worthy Iron Maiden tribute. And when Eddie starts wandering around the stage, the Iron Maiden picture is complete)
SANITARIUM
(B – Belgian best tribute will bring you back to the days Metallica played real metal)
Doors: 19:00 – 1st Band: 20:00


SATURDAY 03-02: METAL MAYHEM
APOCRYPH (B – melodic, yet brutal; agressive, yet catchy death metal w/ members of In-Quest, Mothra and Serial Butcher)
ATARAXIE (F – extreme doom/death)
CRUSADER (B – Heavy Metal in the purest)
HERFST (B – raging melodic death metal)
KUTSCHURFT (NL – Kut maar krachtig melodic death/grind from the Netherworlds. Without any doubt the world’s most appetite-spoiling band ever)
MYSTICA (B – modern melodic death/black)
REQUIEM (B – viking/thrash metal)
SERPENTCULT
(B – Heavy uncompromising and unorthodox metal featuring ex-members from Thee Plague of Gentlemen and Welkin. Think of Confessor meets Crowbar)
THURISAZ (B – Bombastic atmospheric death/black)
TOXOCARA (NL – brutal Dutch death metal featuring members of The Monolith Deathcult and Prostitute Disfigurement)
XYSTUS (NL – Symphonic power metal with progressive accents. Fans of Kamelot and Blind Guardian can take their place in the frontrows!)

Names in alphabetic order - More bands tbc soon

Doors: 14:00 – 1st Band: 15:00 - 2 Halls



SUNDAY 04-02: THE DAY AFTER
DISTORTED
(B – a unique mix of Machine Head riffs & Pro Pain sound, hard & brutal! w/ ex-members of Cowboys & Aliens, Gallow, Zero Tolerance and Mindstab)
INCARNATE
(NL – dark metalcore with heavy mosh potential – for fans of Liar, Congress and that type of 90’s action.)
MOKER
(B – Moker-metal that blows your balls behind your ears!!)
PoS
(B - ex-Boiling Remains)
PUTRID INBRED
(B – grinding death metal heroes who understand the art of cooking human kidneys)

Names in alphabetic order - More bands tbc soon

Doors: 14:00 – 1st Band: 15:00




CRIME-SCENE:
THE FRONTLINE
Overpoortstraat 37
B-9000 GENT
BELGIUM

Info about tickets - running order - etc later
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22289
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » vr jan 05, 2007 2:34 pm

Vrijdag ben ik er zeker bij. Ik vermoed dat ik de rest van het weekend andere feestjes heb. :P
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » za jan 06, 2007 9:42 pm

Updates:

Day 2:
THE GUARDIAN (B - 80's influenced Heavy Metal) added

Day 3:
LENG TCH'E (B – razorgrind) added
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » di jan 09, 2007 6:15 pm

Last two bands added:

Saturday:
ANGELI DI PIETRA
(B – melodic folkmetal)

Sunday:
SET THE TONE
(B – a mix between agressive Metal, Doom and Stoner Rock riffs . Influenced by bands like Crowbar, Karma to Burn, Entombed, Black Label Society and Down)

Time-schedule online soon!!!
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 09, 2007 6:38 pm

ik kom zaterdag

jammer dat silent edge niet komt, heb hun debuut en die klinkt best aardig

@emillio: kan je ergens reserveren en krijg je dan korting?
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » wo jan 10, 2007 5:19 pm

Kriestof schreef:ik kom zaterdag

jammer dat silent edge niet komt, heb hun debuut en die klinkt best aardig

@emillio: kan je ergens reserveren en krijg je dan korting?
Tickets zijn 10 euro per dag in de vvk (mailinglist@thefrontline.be)
Aan de kassa de dag zelve 12 euro.
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » vr jan 12, 2007 5:53 pm

Afbeelding
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » zo jan 14, 2007 11:59 am

2 tickets to win for Friday @ www.maidenbelgium.be and go to the forum....
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » di jan 16, 2007 7:12 pm

Line-up MAIDEN UNITED this night:

Jeroen Voogd (the Dust Connection)
Joey Bruers (Up The Irons)
Martijn Balsters (The Dust Connection)
Ruud Jolie (Within Temptation)
www.musketeerofdeath.nl

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di jan 16, 2007 7:15 pm

emillio schreef:Line-up MAIDEN UNITED this night:

Jeroen Voogd (the Dust Connection)
Joey Bruers (Up The Irons)
Martijn Balsters (The Dust Connection)
Ruud Jolie (Within Temptation)
van the dust connection heb ik nog een geweldgie demo in zo'n dvd hoesje
uitstekende progmetal

misschien dat ik hier nog naar toe gaan, dat moet ik nog eens uitvogelen
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » di jan 16, 2007 7:24 pm

Kriestof schreef:[..]


van the dust connection heb ik nog een geweldgie demo in zo'n dvd hoesje
uitstekende progmetal

misschien dat ik hier nog naar toe gaan, dat moet ik nog eens uitvogelen
Combi-ticket voor 3 dagen is 25 euro - dus misschien de moeite een weekendje Gent te doen.....
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » za jan 20, 2007 1:27 pm

Ticket-prices:

In advance:
10 euro a day / 25 euro for a 3-day combi
reservations can be made @ mailinglist@thefrontline.be

At the doors:
12 euro a day / 30 euro for a 3-day combi


LINE-UP CHANGE:
Requiem had to cancel their gig because of line-up changes.
They will be replaced by Pulverize (B – pulverizing death metal influenced by bands as Nile, Vital Remains, Cannibal Corpse and Necrophagist)


TIME-SCHEDULE:

Friday 02-02-07 - Tribute Night:
23:00 - 00:00 Maiden United
21:30 - 22:30 Sanitarium
20:00 - 21:00 Powerslave
19:30 doors open

Saturday 03-02-07 - Metal Mayhem:*
(D) 00:00 - 01:00 Thurisaz
(U) 23:00 - 00:00 Crusader
(D) 22:00 - 23:00 Kutschurft
(U) 21:15 - 22:00 Ataraxie
(D) 20:30 - 21:15 Angeli di Pietra
(U) 19:45 - 20:30 Xystus
(D) 19:00 - 19:45 Herfst
(U) 18:20 - 19:00 Mystica
(D) 17:40 - 18:30 Serpentcult
(U) 17:00 - 17:40 Toxocara
(D) 16:20 - 17:00 The Guardian
(U) 15:40 - 16:20 Pulverize
(D) 15:00 - 15:40 Apocryph
14:30 doors open

* (D) = downstairs - (U) = upstairs

Sunday 04-02-07 - The Day After:
22:00 - 23:00 Leng Tch'e
20:40 - 21:15 Moker
19:30 - 20:10 Incarnate
18:10 - 18:50 Putrid Inbred
17:00 - 17:40 Distorted
15:50 - 16:30 Set the Tone
15:00 - 15:20 PoS
14:30 doors open
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » di jan 23, 2007 7:06 pm

And also PoS can be found online now @ http://www.myspace.com/allaboutpos
www.musketeerofdeath.nl

Gebruikersavatar
emillio
Berichten: 2430
Lid geworden op: zo mar 30, 2003 1:35 pm
Locatie: The depths of Zeeuwsch Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door emillio » vr jan 26, 2007 4:06 pm

Unfortunately Distorted had to cancel their appearance on the bill.

They will be replaced by the old skool Ghent-racegrinders of KRUAGRE
www.musketeerofdeath.nl

Plaats reactie