Death Metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » do nov 09, 2006 4:32 pm

fetuskiller schreef:[..]


Vind je die echt zo goed?
Echt wel, gaat zeker in m'n top 3 komen ;)

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » do nov 09, 2006 9:00 pm

Mensen hier bekend met het fenomeen PsyOpus? een ontzettend gave technische/experimentele Death Metal met kleine Hardcore trekjes, check het uit:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... ID=2170627
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do nov 09, 2006 9:17 pm

puking luke schreef:Mensen hier bekend met het fenomeen PsyOpus? een ontzettend gave technische/experimentele Death Metal met kleine Hardcore trekjes, check het uit:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... ID=2170627
Gehoord laast, is een aaneenschakeling van de psychotische stukjes van The Dillinger Escape Plan, ik vind het meer hardcore dan death metal eigenlijk, meer andersom dan wat jij zegt.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do nov 09, 2006 9:22 pm

De vergelijking met TDEP snap ik best maar ik vind TDEP echt stúkken beter. Psyopus vind ik een beetje te lang pretentieus doorhameren op TE irritante stukjes (alsof ze die vergelijking met TDEP gewoon moesten hebben)

Verder hebben ze wel leuke nummers hoor, zoals 'Death, I' (die intro !!:D)
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do nov 09, 2006 9:23 pm

Je bedoelt 'dat' intro?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do nov 09, 2006 9:24 pm

'dat intro' vind ik raar klinken en heb ik nog nooit iemand horen gebruiken.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do nov 09, 2006 9:29 pm

Oblivion schreef:'dat intro' vind ik raar klinken en heb ik nog nooit iemand horen gebruiken.
Tsja, Wageningen hé?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do nov 09, 2006 9:29 pm

Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe Vader eens goed geluisterd. Fuck man! Die gasten hebben in 1x hun troon terug veroverd. Samen met Litany is dit hun beste album geworden. Hij knuppelt niet zo keihard als Litany (maar toch is het een van hun hardste albums) maar er zit wel veel meer afwisseling in. Lekker veel gebruik van thrash-achtig ragwerk en melodie lijnen. Zeer mooi.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » do nov 09, 2006 9:40 pm

Audiophile schreef:[..]

Tsja, Wageningen hé?
Afbeelding
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » vr nov 10, 2006 7:21 am

En toch is het de intro.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr nov 10, 2006 1:04 pm

Plaag schreef:En toch is het de intro.
in·tro (het, de ~, ~'s)
1 inleidend stukje muziek
allemaal gelijk, wat een mooie wereld! ^^

Oja!Genieten jullie allemaal even mee?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » vr nov 10, 2006 2:34 pm

Abysmal Dawn - From Ashes komt zeker in mijn top 10 van dit jaar.
Melodische deathmetal op zijn Amerikaans met ontzettend lekkere passages, goede rochel enz. enz.

Luuuuusstern!!
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za nov 11, 2006 10:43 am

Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Geplaatst door Fetus op 2006-11-11 09:35:08
Score: 90 / 100
--------------------------------------------------------------------------------


Geweldige schijf man! Maar wat zijn jullie laat... ''Used, Abused And Left For Dead'' is volgens mij al sinds maart uit...
Ik heb deze even van de frontpage geplukt.

Welnu, het antwoord op je vraag luidt alsvolgt: werken jullie op COB niet met promo`s? Of rippen jullie alles van het internet? Labels zijn namelijk soms erg laat met het rondsturen van bepaalde promo`s. Soms krijg je dus ook promo`s van het jaar ervoor binnen, die nog een bespreking behoeven.

Op deze manier wordt een cd later besproken. OF er is überhaupt geen promo binnengekomen en een recensist bespreekt bepaalde cd`s uit eigen beweging, omdat ze toevallig in zijn/haar straatje liggen, dit jaar zijn uitgekomen en aandacht verdienen. Maar dat zijn klusjes voor als er geen ander reviewwerk is ( of de besproken cd moet van groot belang zijn), want opgestuurde prmo`s gaan voor.

Zodoende is Lividity later besproken. Evenals een aantal andere death metalbands, waaronder Yyrkoon, Anata en Cattle Decapitation, die nog op de frontpage moeten komen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za nov 11, 2006 10:47 am

Yyrkoon? Unhealthy opera nog? Of hebben ze wat nieuws? *begint al te kwijlen*
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za nov 11, 2006 10:49 am

XnegativeX schreef:Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe Vader eens goed geluisterd. Fuck man! Die gasten hebben in 1x hun troon terug veroverd. Samen met Litany is dit hun beste album geworden. Hij knuppelt niet zo keihard als Litany (maar toch is het een van hun hardste albums) maar er zit wel veel meer afwisseling in. Lekker veel gebruik van thrash-achtig ragwerk en melodie lijnen. Zeer mooi.
ja, daar geef ik je volledig gelijk in

de nieuwe is de beste sinds litany

litany valt overigens nooit meer te overtreffen, de eerste songs van dat album zijn nog steeds ongekend bruut

valt me op dat dit jaar veel oude deathmetalbands terug een dijk van een plaat hebben gemaakt: van Vader tot Suffocation, van Deicide tot..
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za nov 11, 2006 10:54 am

Gr. Dracula schreef:
Lividity - Used, Abused And Left For Dead
Geplaatst door Fetus op 2006-11-11 09:35:08
Score: 90 / 100
--------------------------------------------------------------------------------


Geweldige schijf man! Maar wat zijn jullie laat... ''Used, Abused And Left For Dead'' is volgens mij al sinds maart uit...
Ik heb deze even van de frontpage geplukt.

Welnu, het antwoord op je vraag luidt alsvolgt: werken jullie op COB niet met promo`s? Of rippen jullie alles van het internet? Labels zijn namelijk soms erg laat met het rondsturen van bepaalde promo`s. Soms krijg je dus ook promo`s van het jaar ervoor binnen, die nog een bespreking behoeven.

Op deze manier wordt een cd later besproken. OF er is überhaupt geen promo binnengekomen en een recensist bespreekt bepaalde cd`s uit eigen beweging, omdat ze toevallig in zijn/haar straatje liggen, dit jaar zijn uitgekomen en aandacht verdienen. Maar dat zijn klusjes voor als er geen ander reviewwerk is ( of de besproken cd moet van groot belang zijn), want opgestuurde prmo`s gaan voor.

Zodoende is Lividity later besproken. Evenals een aantal andere death metalbands, waaronder Yyrkoon, Anata en Cattle Decapitation, die nog op de frontpage moeten komen.
Duidelijk. Wij halen inderdaad het meeste van het internet, maar daar zijn de betreffende bands ook van op de hoogte, en het gaat een stuk sneller op die manier. Promo's krijgen we ook wel binnen, maar niet veel, omdat we nog een 'beginnend zine' zijn. Daarnaast is het gros wat we bespreken geworteld in de diepe underground alwaar niet veel met promo's gewerkt wordt. En krijgen we promo's binnen dan hebben die uiteraard net als bij jullie voorrang. Ik heb echter nog nooit een promo 8 maanden na de release binnen gehad.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » za nov 11, 2006 10:55 am

XnegativeX schreef:Yyrkoon? Unhealthy opera nog? Of hebben ze wat nieuws? *begint al te kwijlen*
Nee, nee, "Unhealthy Opera". Sorry for that, ik zal ze gauw wat nieuws late maken.

Und Neggie: Hail for Vader (ik hoopte al dat je zou zwichten) en ga Karma.Bloody.Karma. van Cattle Decapitation luisteren. Die cd is gruwelijk gaaf. Uitgebreide motivatie/observatie krijg je later, eerst effe boodschappen doon.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma nov 13, 2006 3:13 pm

En wat valt de nieuwe Arsis enorm tegen zeg!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » ma nov 13, 2006 4:01 pm

XnegativeX schreef:Ik heb vandaag eindelijk de nieuwe Vader eens goed geluisterd. Fuck man! Die gasten hebben in 1x hun troon terug veroverd. Samen met Litany is dit hun beste album geworden. Hij knuppelt niet zo keihard als Litany (maar toch is het een van hun hardste albums) maar er zit wel veel meer afwisseling in. Lekker veel gebruik van thrash-achtig ragwerk en melodie lijnen. Zeer mooi.

Die melodie lijnen zijn inderdaad erg vet ja! Alleen vind ik Litany nog steeds hun saaiste plaat.. :P

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » ma nov 13, 2006 11:53 pm

fetuskiller schreef:En wat valt de nieuwe Arsis enorm tegen zeg!
Wat vind jij eraan tegenvallen dan?
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11742
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » di nov 14, 2006 12:02 am

Cryptopsy, wat een band. Heb na alle lofzangen en ruksessies maar eens Once was not uitgecheckt, dat was al geweldig, maar wellicht iets te hak-op-de-tak. Toen vervolgde in mijn tocht door het krankzinnige rijk, en kwam ik bij And then you'll beg. Geweldig, maar ik hoorde dat het nog beter kon. En ja hoor, toen kwam mij None so vile ten gehore. Meesterlijk! Wat een geros, wat een gitaarwerk, wat een geweldenaren.
En nu staat ie elke dag aan. En dan is de tocht nog niet eens ten einde, kun je nagaan.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16557
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di nov 14, 2006 1:20 pm

Haha en dan heb je Whisper Supremacy nog niet gehad :)
Heus.

Gebruikersavatar
SoulReaper
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 01, 2005 3:59 pm

Bericht door SoulReaper » di nov 14, 2006 5:48 pm

Schokkend nieuws uit het Decrepit Birth kamp, gitarist gearresteerd wegens pedofilie:
1.13.06 - We feel that now is the time to come out publicly and let everyone know what happened in the situation of our ex-guitarist Mike Turner. Here is a bulletin from our local TV news station KSBW news:

"SANTA CRUZ, Calif. -- A Soquel man has been arrested on charges of child molestation and sexual battery.

Santa Cruz County Sheriff's Office officials said Michael Turner was arrested Friday and booked into the county jail with bail set at $450,000.

Investigators said Turner recorded himself on video inappropriately touching at least two children and sexually touching an unconscious adult.

Turner was also found to have hidden a camera in his bathroom, violating the privacy of several people, according to authorities.

Sheriff's officials said the investigation into the case continues and that there are believed to be more victims."

We are absolutely sickened at this, as we had no clue of the situation. This news has deeply troubled us over the past few days since we found out. We thought we knew Mike over the years but his deceptive ways just show us what a monster of a human he is, we trusted him and he violated people very close to us. We have no sympathy for him as we are all coping with the severity of this, it is hitting all of us on a deeply personal level. Our best wishes and prayers go out to the victims, and families that have been affected by this horrible crime. We will do all that we can to help the authorities press full charges against Mike, as we feel that he should receive the maximum penalty that the law will allow, even though that would never make up for what he did. We are asking that fans of Decrepit Birth give us their support and understanding, and to not hold us responsible for his actions. Mike is not an original member of the band, he joined a couple of years back and never contributed to the musical aspect, he was basically a live guitarist. This is the worst thing that has happened to us over the 10 years that Decrepit Birth has been a band. Our emotions are very twisted over this and all we can say is that we hope Mike Turner rots in prison forever.

11.12.06 - Guitarist Mike Turner is no longer a member of Decrepit Birth. More details about about this situation still to come. This will in NO way interfere with the new album. We will move on as a band, and all plans for recording the new album in early 2007 are still set.
http://legionwebs.com/decrepitbirth/new_frames.htm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di nov 14, 2006 5:54 pm

Erg bizar weer dit, ja.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
vertigo
Berichten: 2190
Lid geworden op: vr mar 19, 2004 2:59 am
Locatie: Almelo

Bericht door vertigo » di nov 14, 2006 8:56 pm

Hour of penance - pageantry for martyrs. Superbrute poep uit... Italie. Staat bij mij niet echt bekend als metalbolwerk echter dit zootje ongeregeld maakt goede death metal!
-- www.myspace.com/iniurianl - NIEUWE MCD "HATE BEYOND HATE" uit...



[img]http://c1.ac-images.myspacecdn.com/images02/2/l_368c2b2355374d1a854d0529549315bc.gif[/img]

Gebruikersavatar
cyntex
Berichten: 291
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 6:29 pm
Locatie: M-town

Bericht door cyntex » do nov 16, 2006 1:00 am

Na het doorspitten van dit topic heb ik de nieuwe plaat van Unleashed maar eens gedownload, ik was hier nog niet bekend mee, maar tering dit klinkt erg vet, binnenkort maar aanschaffen. Welke platen van Unleashed moet ik nog checken?

Edit: klinkt erg lekker, natuurlijk ook erg bekend, ook al had ik nog nooit eerder iets van Unleashed gehoord. Alleen jammer van de teksten. Verder een paar nummers van The Price Of Existence, All Shall Parish geluisterd. Klinkt nog gaver dan de vorige release :twisted: .
I want to get a vending machine, with fun sized candy bars, and the glass in front is a magnifying glass. You'll be mad, but it will be too late.

http://www.last.fm/user/cyntex/charts/?charttype=overall&subtype=artist

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di nov 21, 2006 9:31 am

Goed, tussen alle blabla door is het ook weer tijd voor muziek.

Verbazingwekkend genoeg heb ik hier nog niemand over Criminal Element gehoord. Deze band bestaat hoofdzakelijk uit leden van Suffocation en Catastrophic en maakt echt grandioze death/grind.

Ik heb onlangs de EP "Career Criminal" verworven en ik heb er nog dagelijks plezier van. Want deze no nonsense muziek bewijst maar weer eens dat humor en metal gewoon hand in hand kunnen gaan (en hoe!) en dat "Career Criminal" ondanks de humoristische ondertoon gewoon knalt.

Het is dus niet bepaald "lalala-muziek", maar ook weer niet wat we bijvoorbeeld van Suffocation gewend zijn. Criminal Element is heel losbandig en spontaan, maar o zo strak en vurig.

Voor mij 1 van de verrassingen van het jaar.

Hier wat muziekjes:
http://www.myspace.com/dccriminalelementny
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo nov 26, 2006 10:02 am

ZOEF!

Omhoog met die handel.

Jongens, de verkiezingen zijn voorbij. Ga Criminal Element maar even luisteren.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » zo nov 26, 2006 10:21 am

Goeie muziek, binnenkort die plaat maar eens aanschaffen
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo nov 26, 2006 10:52 am

Dan nog een leuke tip voor het death/black genre:

Burialmound uit Finland.

Deze band hanteert wellicht een wat meer basic aanpak en heeft een veel directer geluid dan een hoop andere bands in deze muzikale stroming ( hoewel op "Devil`s Work" de band al wel wat moderner en een tikke melodieuzer klinkt) maar de muziek mist het doel niet omdat de rauwe aanpak en sterke nummers op mij in ieder geval genoeg indruk hebben weten te maken.

Kortom, wilt u een dikke, zware ijspegel door uw schedel? Burialmound at your service!

http://welcome.to/burialmound

http://myspace.com/burialmound
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Blood&Ashes
Berichten: 3718
Lid geworden op: vr sep 09, 2005 10:41 am
Locatie: Groningen

Bericht door Blood&Ashes » zo nov 26, 2006 10:57 am

Gr. Dracula schreef:Burialmound uit Finland.
Die samples op hun Myspace klinken goed. Daar ga ik eens een album van proberen.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » vr dec 01, 2006 12:42 pm

De zanger van een bad kwam vandaag met iets leuks: Abominable Putridity uit Rusland. Heb l eens eerder death metal uit Rusland gehoord, maar die vond ik erg saai. Deze band daarentegen vind ik geweldig! Brute death in de stijl van Devourment:

http://www.myspace.com/ABOMINABLEPUTRIDITY

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr dec 01, 2006 4:25 pm

fans van death metal met wat elektronische en experimentele zooi moeten bij verveling maar eens luisteren naar het Franse Hypnosis

http://www.myspace.com/hypnosismetal
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » zo dec 03, 2006 1:49 am

Ik ben nu naar het nieuwste album van skinless aan het luisteren en het is een schande dat ik deze band nog niet kende! wat een alles verwoestende bak tering herrie zeg :D

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo dec 03, 2006 7:55 pm

Ik vind zowel Abominable Putridity als Hypnosis wel een ramp.

Abominable Putridity vind ik fantasieloze, monotone, saaie en te zompige troep die dezelfde riffs 100 hergebruikt en een moddervet varken van stal gehaald heeft om de microfoon af te knabbelen.
Sowieso ben ik geen liefhebber van dit DM-geluid, op een paar bands na die het wel voor elkaar krijgen om deze vertolking kwaliteit mee te geven. Devourment en Brodequin, bijvoorbeeld.

Deze band is daar een slap en slecht aftreksel van.

Hypnosis is gewoonweg niet mijn ding. Deze band doet mij een klein beetje denken aan Into Eternity, maar Hypnosis gaat nog veel verder de prog-kant op, en Into Eternity was voor mij al op het randje.
Experimentele meuk bevalt mij zelden, moet ik zeggen. Wat dat betreft ben ik wellicht een wat saaie piet.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
HellcommandeR
Berichten: 5066
Lid geworden op: do jul 31, 2003 4:26 pm

Bericht door HellcommandeR » zo dec 03, 2006 10:29 pm

Ik las net op het Derek Roddy forum dat John Longstreth de drums voor het aankomende Angelcorpse album heeft afgerond. Jammer dat Tony Laureano niet meer bij Angelcorpse zit, die is toch stukken beter dan John Longstreth.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24886
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 04, 2006 3:42 pm

nieuwe agressor is een dijk van een deathmetalplaat

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3182
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za dec 16, 2006 8:19 pm

Ik kocht gisteren het Britse blad Terrorizer omdat ik wat te lezen nodig had in de trein. Nou stond er in dat blad een artikel over death metal. Met daarbij een top 40 van de beste en meest invloedrijke death metal albums. Dat leek me wel een geinig discussie punt. Ik zal hem even posten...kijken of jullie het er mee eens zijn:

1 - Morbid angel - Altars of madness
2 - Deicide - Deicide
3 - Entombed - Left hand path
4 - Death - Leprosy
5 - Carcass - Necroticism
6 - Suffocation - Effigy of the forgotten
7 - Obituary - Slowly we rot
8 - Morbid angel - Blessed are the sick
9 - Autopsy - Mental funeral
10 - Atheist - Unquestionable presence
11 - Repulsion - Horrified
12 - Cannibal corpse - Tomb of the mutilated
13 - Death - Human
14 - Nile - Amongst the catacombs of Nephren ka
15 - At the gates - Slaughter of the soul
16 - Sepultura - Arise
17 - Realm of chaos
18 - Carcass - Syphonies of sickness
19 - Massacre - From beyond
20 - Dismember - Like an everflowing stream
21 - Nile - Black seeds of vengeance
22 - Sepultura - Beneath the remains
23 - Carcass - Heartwork
24 - Pestilence - Testimony of the ancients
25 - Cynic - Focus
26 - Cryptopsy - None so vile
27 - Cancer - Death shall rise
28 - Carnage - Dark recollections
29 - Obituary - Cause of death
30 - Death - Scream bloody gore
31 - Napalm death - Harmony corruption
32 - Bolt thrower - Warmaster
33 - Vader - De Profundis
34 - Entombed - Clandestine
35 - Malevolent creation - Retribution
36 - Death - Symbolic
37 - Darkthrone - Soulside journey
38 - Gorguts - Obscura
39 - Nocturnus - The Key
40 - Immolation - Failures of Gods


Ikzelf vind het een aardige lijst maar verbaas me over het ontbreken van bijvoorbeeld Asphyx en Grave. En over het hoog genoteerd staan van Nile. Ik vind Nile een erg goede band maar zie niet hoe deze hoger kan staan dan Symbolic van Death en Clandestine van Entombed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » za dec 16, 2006 8:27 pm

En dat er in die top 40 maar 1 Immolation staat en dan nog wel Failures For Gods...
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za dec 16, 2006 8:34 pm

Deicide op 2? Pleurt op !!
En Darkthrone op 37 is natuurlijk ook niet meer dan een slechte grap.

Verder mis ik ook b.v. Terrorizer.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » za dec 16, 2006 8:52 pm

Sepultura is geen Death Metal, Morbid Visions/Bestial Devastation had er iets van weg, maar die zie ik niet staan, Arise en Beneath The Remains, dat is Thrash Metal
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22246
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » za dec 16, 2006 9:06 pm

Die Deicide staat idd veel te hoog. En Death staat veel te laag.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » za dec 16, 2006 9:12 pm

rotting corpse schreef:Sepultura is geen Death Metal, Morbid Visions/Bestial Devastation had er iets van weg, maar die zie ik niet staan, Arise en Beneath The Remains, dat is Thrash Metal
Zegt niks over hoe invloedrijk hij was op latere death metal albums...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
BJ
Berichten: 1621
Lid geworden op: do jan 27, 2005 8:39 pm
Locatie: Tilburg

Bericht door BJ » za dec 16, 2006 9:24 pm

En van Bolt Thrower hadden ze (denk ik) beter The Fourth Crusade kunnen nemen.
Tony Iommi died of cocaine overdose 19 times during the year 1973, but Death really wanted to get to hear the new album.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » za dec 16, 2006 9:25 pm

Ongetwijfeld, dit soort lijstjes zijn vrij nutteloos omdat iedereen het er toch niet mee eens is...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » za dec 16, 2006 9:38 pm

Audiophile schreef:[..]

Zegt niks over hoe invloedrijk hij was op latere death metal albums...
XnegativeX schreef:een top 40 van de beste en meest invloedrijke death metal albums
Slayer en Venom b.v. hebben ook hun sporen wel nagelaten in het (sub)genre. Maar het gaat hier om death metal- albums, niet om bands c.q. albums die van invloed geweest zijn op death metal. En daarom hoort dus een Sepultura niet thuis in dit lijstje.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » za dec 16, 2006 9:56 pm

wat me ook verbaast:
cancer staat erin, als er een band ooit overbodig is geweest dan is het cancer wel
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
Deadhead
Berichten: 990
Lid geworden op: za apr 08, 2006 6:22 pm
Locatie: Het hol van flutol

Bericht door Deadhead » za dec 16, 2006 10:04 pm

Overbodig niet, maar ze hadden er wel beter To the gory end ingezet dan
[img]http://www.vampire-magazine.com/images/bands/opt/sacred_reich__logo_mw275_mh80.jpg[/img]

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » za dec 16, 2006 10:20 pm

Cancer is wel de meest middelmatige band van die tijd. Wat James Murphy te zoeken had bij die band begrijp ik niet echt.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo dec 17, 2006 9:47 pm

Ik ben het zelden eens met andermans lijstjes...

Deze top 40 is wel redelijk, er staan idd platen in waarvan ik ook denk dat ze baanbrekend zijn geweest in de DM.

Overigens luister ik nu naar "To Prevail In Disgust" van Sepsism en word ik daar behoorlijk door behaagd. Sepsism is een uitstekend voorbeeld van hoe brute USDM moet klinken zonder de luisteraar aan een stinkend riool dat wordt leeggepompt te doen denken.

Die vorm van compromisloosheid is voor mij maar even leuk, evenals over the top lompe, gore of wazige geluiden. Sepsism laat voor brute death wellicht wat veel licht in de donkere kamer schijnen, maar de resultaten liegen er niet om.
Prima bandje!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gesloten