Death Metal VI

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » zo dec 17, 2006 9:56 pm

Deicide - Deicide

Dat plaatje hoor veeeeel lager te staan.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo dec 20, 2006 9:36 pm

Een tijdje geleden splitste de Graaf mij Pageantry for martyrs van Hour of penance in de maag. En daar ben ik erg blij van! Ik heb al te lang geen vette bak death metal geluisterd die botten kon kraken. En Hour of Penance maakt zeker dat soort death metal.

Wees gewaarschuwd, dit is niks nieuws. Ik hoor invloeden van Cannibal corpse, Vader, Immolation en Deeds of flesh terugkomen in hun sound. Ook is het geen super technische band.

Beide punten zijn voor mij eigenlijk eerder pluspunten dan minpunten. Ik hou niet zo van bands die zoveel mogelijk accoorden per minuut proberen te spelen. Die constant lopen te freaken en nog geen 2 seconden het tempo er een beetje in kunnen houden.

Hour of Penance doet waar death metal voor geschapen is. Botten breken en vlees verscheuren. Er wordt hier keihard gebeukt ook een zeer effectieve wijze. Nergens vergaat al het geweld in chaos. Altijd blijft het even strak en toch drukt het je oogballen terug in hun kassen. Geweldige plaat die mijn honger naar death metal weer heeft aangewakkerd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » wo dec 20, 2006 9:48 pm

Ik zie overigens zojuist bij het Groot Diktee der Nederlandse Taal dat het geen Death Metal is maar deathmetal, op elke concertflyer en in elk topic is het dus verkeerd geschreven, ook bijv. Unleashed had het mis met hun Death Metal Victory, het is deathmetal Victory.

Dit overigens geheel terzijde.

runtothehills
Berichten: 136
Lid geworden op: zo nov 20, 2005 1:47 pm
Locatie: fryslân

Bericht door runtothehills » wo dec 20, 2006 10:21 pm

zwarte krijser schreef:Ik zie overigens zojuist bij het Groot Diktee der Nederlandse Taal dat het geen Death Metal is maar deathmetal, op elke concertflyer en in elk topic is het dus verkeerd geschreven, ook bijv. Unleashed had het mis met hun Death Metal Victory, het is deathmetal Victory.

Dit overigens geheel terzijde.

Ik had em dan ook fout.

Gebruikersavatar
zwarte krijser
Berichten: 3392
Lid geworden op: do mei 13, 2004 2:37 am
Locatie: Eindhoven

Bericht door zwarte krijser » wo dec 20, 2006 10:40 pm

Je hebt je vast laten beinvloeden door onbenulligheden.

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » wo dec 20, 2006 10:41 pm

zwarte krijser schreef:Ik zie overigens zojuist bij het Groot Diktee der Nederlandse Taal dat het geen Death Metal is maar deathmetal, op elke concertflyer en in elk topic is het dus verkeerd geschreven, ook bijv. Unleashed had het mis met hun Death Metal Victory, het is deathmetal Victory.

Dit overigens geheel terzijde.
En wat is deathmetal in het Engels dan?

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » do dec 21, 2006 1:52 am

Gr. Dracula schreef:Goed, tussen alle blabla door is het ook weer tijd voor muziek.

Verbazingwekkend genoeg heb ik hier nog niemand over Criminal Element gehoord. Deze band bestaat hoofdzakelijk uit leden van Suffocation en Catastrophic en maakt echt grandioze death/grind.

Ik heb onlangs de EP "Career Criminal" verworven en ik heb er nog dagelijks plezier van. Want deze no nonsense muziek bewijst maar weer eens dat humor en metal gewoon hand in hand kunnen gaan (en hoe!) en dat "Career Criminal" ondanks de humoristische ondertoon gewoon knalt.

Het is dus niet bepaald "lalala-muziek", maar ook weer niet wat we bijvoorbeeld van Suffocation gewend zijn. Criminal Element is heel losbandig en spontaan, maar o zo strak en vurig.

Voor mij 1 van de verrassingen van het jaar.

Hier wat muziekjes:
http://www.myspace.com/dccriminalelementny
dat is inderdaad een heel leuk cd'tje, heb em ook al een tijdje. vooral de afwisseling vind ik sterk op die EP. een dikke 8/10.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do dec 21, 2006 9:50 am

XnegativeX schreef: *Hour of penance-relaas*
Neggie, vriend, je maakt mij blij. Fijn dat je Hour Of Panance weet te apprecieren. Deze band verdient een positieve noot want dit is eigenlijk een zwaar verborgen ( of uit onwetendheid genegeerde) parel die wat mij betreft wel vaker opgemerkt mag worden.

Zeg, en ik ben nog altijd heel benieuwd wat jij van Criminal Element en de laatsate Cattle Decapitation vindt ;)
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do dec 21, 2006 9:53 am

toxic_avenger schreef:[..]


dat is inderdaad een heel leuk cd'tje, heb em ook al een tijdje. vooral de afwisseling vind ik sterk op die EP. een dikke 8/10.
Hey, ken jij toevallig ook de andere EP van Criminal Element, "Criminally Contaminated"?

Want ik ben verdomde benieuwd hoe deze is.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 21, 2006 10:05 am

Gr. Dracula schreef:[..]
Zeg, en ik ben nog altijd heel benieuwd wat jij van Criminal Element en de laatsate Cattle Decapitation vindt ;)
Ikzelf ook. Ik heb nog niet echt de tijd gehad om het te luisteren :oops:

Maarrrr, ik heb van Cattle Decapitation wel een nummertje gehoord en dat klonk erg veelbelovend. Veel interessanter dan hun oude werk.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do dec 21, 2006 10:35 am

Jazeker, ik was ook echt zeer aangenaam verrast.

Maar goed, neem de tijd, we horen het wel weer.

Weet je waar ik je overigens ook nog naar wil laten luisteren (beetje off-topic want het is niet echt deathmetal)? De nieuwe Iperyt. Weet je wel, die techno-metal band? Die hebben nu een full-lengthn uit ( zie frontpage) en ik wil heel graag weten wat jij er over te zeggen hebt.

Wordt dus vervolgd!
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 21, 2006 10:38 am

Op ZM krijgt dat ding lovende kritieken. Ik was er daarom zelf ook al redelijk nieuwsgierig naar geworden. Zeker omdat jou review ook niet bepaald negatief was.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do dec 21, 2006 11:34 pm

Een tijdje geleden kreeg ik een promo in mijn handen gedrukt van de band Glass casket. Voor mij een totaal nieuwe naam. Maar aan de voorkant van de cd te zien en als ik de naam zo hoorde vreesde ik voor het ergeste. "Het zal wel de zoveelste emo/metalcore band zijn." dacht ik. Ik heb het momenteel helemaal gehad met dat soort muziek.

Toen ik me wat meer verdiepte in het hoesje bleek dat drummer Blake Richardson en gitarist Dustie Waring ook deel uit maken van Between the buried and me. Dat maakt het natuurlijk een stuk interessanter. Met iets meer moed als voorheen stopte ik de cd in mijn cd-speler...

Oei! Zat ik er even naast! Glass casket heeft niks met emo/metalcore te maken. Dit is death metal mensen! Waarschijnlijk een van de beste death metal cd's van dit jaar. Dit blaast echt als een gek! Technische death metal uit de school van Suffocation en Cryptopsy met wat grind invloeden en natuurlijk ook wat invloeden van Between the buried and me. Maar, nogmaals, verwacht geen cleane vocalen of poppy intermezzo's hier.

De nadruk ligt hier op beuken. Hier zijn duidelijk erg goede muzikanten aan het werk maar men vervalt nooit in oeverloos gefreak. Wat vooral erg gaaf is zijn de woeste blast passages waar dan ineens een melodieuse solo overheen gespeeld wordt. Dit is een dikke aanrader!

http://www.myspace.com/glasscasket
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » vr dec 22, 2006 9:49 am

Glass Casket! Ja, vette band. Ken hun debuut We Are Gathered Here Today wel, maar heb hun onlangs verschenen nieuwe plaat nog niet kunnen beluisteren. zsm doen dus :D
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 22, 2006 12:09 pm

Als jij er al speciaal voor naar Metalfan komt dan moet de band wel heel goed zijn :wink:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » vr dec 22, 2006 1:14 pm

XnegativeX schreef:Als jij er al speciaal voor naar Metalfan komt dan moet de band wel heel goed zijn :wink:
Ik kijk hier wel vaker hoor, alleen post ik idd alleen als ik écht iets kwijt wil :wink:



Plus zm lag eruit vanochtend... :roll:
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 22, 2006 1:18 pm

:lol:

Je moet hier gewoon vaker posten. Ik kan wel een gelijkgestemde gebruiken hier. Sinds Iscariah zo radicaal veranderd is. :cry:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » vr dec 22, 2006 1:26 pm

Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen. :P

Anders kom jij wat vaker op zm, kan natuurlijk ook :wink:
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr dec 22, 2006 1:29 pm

Om wat te doen?
Over muziek praten...?


BWAHAHAHAHAHA! :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr dec 22, 2006 1:31 pm

Hier ook even pluggen: iemand op zoek naar Polluted Inheritance - Into Darkness?

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr dec 22, 2006 5:08 pm

Hoeveel?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Bob
Berichten: 8642
Lid geworden op: di sep 30, 2003 1:18 pm

Bericht door Bob » vr dec 22, 2006 5:25 pm

7,50, exclusief verzendkosten. Of je kijkt even op m'n lijstje op 't prikbord of er meer voor je tussenzit :) (Entombed?)

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr dec 22, 2006 7:10 pm

Ik heb Glass Casket inmiddels ook even aan een luisterbeurt onderworpen maar ik moet zeggen dat ik nog niet helemaal weet wat ik er van moet vinden.

Ik vind die lage grunt echt supervet. Maar de muziek en de andere vocalen zijn wel erg wispelturig, en dat kan bij mij 2 kanten op: ik luister het nog eens en het kwartje gaat vallen of ik luister het nog eens en besluit Brodequin maar weer op te zetten.

Kortom, zulke muziek valt bij mij eigenlijk nooit meteen goed. Groeimelodieën, zeg maar.

Maar ik moet wel zeggen dat ik meer zou moeten/willen horen dat dat ene nummertje op MySpace ( de andere doet het niet bij mij).

Wordt vervolgd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24908
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » ma dec 25, 2006 9:25 am

interview met de Franse death/thrash legende Agressor

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=463
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » ma dec 25, 2006 11:56 pm

Vandaag weer eens "In Their Darkened Shrines" van Nile uitgebreid aan de oren geveord. Damn, wat heb ik die cd lang niet meer gehoord.

En ik begrijp niet waarom mensen dit als een tegenvaller van Nile bestempelen. Dit album is zo krachtig, zo lomp en zo destructive ( met uiteraard de leuke riedeltjes) dat menig band hier spontaan kakkerlakken van gaat snoepen.

Best wel een ondergewaardeerd album, dit. Het oerdiepe geluid die je op "In Their Darkened Shrines" hoort heeft Nile niet eerder en nooit meer geproduceerd.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

iscariah
Berichten: 15923
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 8:29 pm

Bericht door iscariah » ma dec 25, 2006 11:58 pm

XnegativeX schreef:Een tijdje geleden kreeg ik een promo in mijn handen gedrukt van de band Glass casket. Voor mij een totaal nieuwe naam. Maar aan de voorkant van de cd te zien en als ik de naam zo hoorde vreesde ik voor het ergeste. "Het zal wel de zoveelste emo/metalcore band zijn." dacht ik. Ik heb het momenteel helemaal gehad met dat soort muziek.

Toen ik me wat meer verdiepte in het hoesje bleek dat drummer Blake Richardson en gitarist Dustie Waring ook deel uit maken van Between the buried and me. Dat maakt het natuurlijk een stuk interessanter. Met iets meer moed als voorheen stopte ik de cd in mijn cd-speler...

Oei! Zat ik er even naast! Glass casket heeft niks met emo/metalcore te maken. Dit is death metal mensen! Waarschijnlijk een van de beste death metal cd's van dit jaar. Dit blaast echt als een gek! Technische death metal uit de school van Suffocation en Cryptopsy met wat grind invloeden en natuurlijk ook wat invloeden van Between the buried and me. Maar, nogmaals, verwacht geen cleane vocalen of poppy intermezzo's hier.

De nadruk ligt hier op beuken. Hier zijn duidelijk erg goede muzikanten aan het werk maar men vervalt nooit in oeverloos gefreak. Wat vooral erg gaaf is zijn de woeste blast passages waar dan ineens een melodieuse solo overheen gespeeld wordt. Dit is een dikke aanrader!

http://www.myspace.com/glasscasket
Een nieuwe CD? En ik wist hier niets van? SCHANDE! SCHANDE!

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 26, 2006 12:49 am

Gr. Dracula schreef:[..]


Hey, ken jij toevallig ook de andere EP van Criminal Element, "Criminally Contaminated"?

Want ik ben verdomde benieuwd hoe deze is.
nee die heb ik niet... moet ik ook es naar zoeken dan.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 26, 2006 12:52 am

OT: ik heb me net een cd'tje besteld van Debauchery, duitse death metal band die erg lekker in de oorschelpen binnendringt. goeie productie, zwaar en groovy.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di dec 26, 2006 1:23 am

toxic_avenger schreef:OT: ik heb me net een cd'tje besteld van Debauchery, duitse death metal band die erg lekker in de oorschelpen binnendringt. goeie productie, zwaar en groovy.
Welke van Debauchery?
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
K.
Berichten: 5115
Lid geworden op: zo dec 19, 2004 9:42 am

Bericht door K. » di dec 26, 2006 2:05 am

Gewoon "Black Force Domain" van Krisiun luisteren.

Gebruikersavatar
Plaag
Berichten: 9495
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 3:55 pm

Bericht door Plaag » di dec 26, 2006 9:30 am

Eigenlijk wel een goed idee, ja.
Kop dicht, Thorko

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » di dec 26, 2006 1:24 pm

Gr. Dracula schreef:[..]


Welke van Debauchery?
Torture Pit, en Rage of the Bloodbeast was niet meer te krijgen.. (voor zover ik gezocht heb iig)
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di dec 26, 2006 11:02 pm

toxic_avenger schreef:[..]


Torture Pit, en Rage of the Bloodbeast was niet meer te krijgen.. (voor zover ik gezocht heb iig)
Torture Pit is wel leuk ja. Die cd wordt heel verrassend op het laatst.

Edit: Dead Scream Symphony van de USA Debauchery is overigens ook niet erg onaangenaam.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo dec 27, 2006 2:11 am

Gr. Dracula schreef:[..]


Torture Pit is wel leuk ja. Die cd wordt heel verrassend op het laatst.
nice :) heb alleen de eerste 2 nummers gehoord geloof ik, toen besteld. is fijner om wat over te laten om écht te luisteren.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr dec 29, 2006 4:00 pm

Even vlak voor het nieuwe jaar even een gewaagde uitspraak er tegenaan gooien:

ik gok er op dat Erebus de meest veelbelovende Nederlandse deathmetal band van het komend jaar gaat worden.

Ik heb dit jonge viertal pas geleden ontdekt en ik ben behoorlijk enthousiast. Niet alleen omdat de vrij jonge heren behoorlijke death kunnen maken, maar omdat dit, aan het geluid te horen, wel eens één van de betere Nederlandse brute deathmetal bands kan gaan worden, in de toekomst.

Nu hebben ze ( voor zover ik weet) elkel wat ruwe bla en een demo (MMVI) uit. Die demo heb ik dus. De kwaliteit van het geluid is matig, maar de kwaliteit van het spel is uitstekend, en als je goe ddoor het brakek geluid heen kan luisteren, hoor je dat Erebus ( met wat meer nummers en een vette mix en productie) zich gerust kan gaan meten met de betere UDSM-bands van gevestigde orde der oude garde.

Vooralsnog hoor ik dus enkel dingen die ik van zo`n band wil horen. Een lekker zwaar, lomp doch duidelijk geluid, putdiepe, droge ( dus niet zo`n gorgelende) strot ( af en toe bijgestana door een frisse brul), variatie in tempo en spel, lekkere riffs en dus zodoende een meer dan prima totaalplaatje.

Ik ben ontzettend benieuwd hoe deze band zich gaat ontwikkelen, wat ze in de (nabije) toekomst gaan ondernemen en of er een beetje rap een leuke, goed geproduceerde full-length aan gaat komen. Deze band houd ik dus zeker in het oog.

Dit is de MySpace pagina van Eberus, en de nummers "Silenced" en "Brutalize" zijn dus afkomstig van de demo. Helaas is op MySpace de kwaliteit tegen het bagger aan, de demo zelf wordt dan zelfs nog een soort van "te doen".


http://www.myspace.com/erebuskampen
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

nightwing
Berichten: 22593
Lid geworden op: do mar 27, 2003 4:35 pm

Bericht door nightwing » vr dec 29, 2006 4:04 pm

Ik denk dat die te druk bezig is met Toxocara, wat ik beter vind dan Erebus. En ik denk dat Toxocara alleen nog maar gaat groeien. Wat een goede band is dat. Op cd en live!
www.last.fm/user/robenroll

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr dec 29, 2006 4:12 pm

nightwing schreef:Ik denk dat die te druk bezig is met Toxocara, wat ik beter vind dan Erebus. En ik denk dat Toxocara alleen nog maar gaat groeien. Wat een goede band is dat. Op cd en live!
Toxocara is wellicht potentieler in de opmars maar ik weet zeker dat als Erebyus de schouders effe onder de zaken perst, die band ook wel een flink eind kan/zal komen.

Toxocara vind ik overigens ook beslist niet misselijk. Maar ik denk dat ik, als Erebus ooit een goed geolied schijfje weet te persen, ik deze wellicht zal prefereren.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 05, 2007 4:12 pm

Is de naam Oath to vanquish hier al gevallen? Opzich is het al een geval apart omdat ze uit Libanon komen. Maar de muziek schopt ook nog eens keihard ook.

Ultra heavy grunts afgewisseld met krijserige vocalen, technische maar toch ook melodieuse riffs, een blast-o-rama waar je "u" tegen zegt en hier en daar van die fijne, duistere black metal invloeden...
Allemaal weinig origineel maar het knalt gewoon erg hard en de uitvoering is ook erg lekker.

http://www.myspace.com/vanquishlebanon
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 5:46 pm

"Blood Source" van Disparaged is het beste death metal album van 2006, wat mij betreft. Niks nieuws natuurlijk, maar redelijk gevarieerd met een erg goed geluid en veel drive.

http://www.disparaged.ch/

De nieuwe Suffocation was natuurlijk ook niet mis, maar kan er toch net niet aan tippen. Grote teleurstelling vorig jaar was Skinless...
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr jan 05, 2007 7:13 pm

Nihil schreef:"Blood Source" van Disparaged is het beste death metal album van 2006, wat mij betreft. Niks nieuws natuurlijk, maar redelijk gevarieerd met een erg goed geluid en veel drive.

http://www.disparaged.ch/

De nieuwe Suffocation was natuurlijk ook niet mis, maar kan er toch net niet aan tippen. Grote teleurstelling vorig jaar was Skinless...
Ik had het meer andersom, wat vond je niet goed aan die Skinless dan?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr jan 05, 2007 7:16 pm

Audiophile schreef:[..]

Ik had het meer andersom, wat vond je niet goed aan die Skinless dan?
Skinless vond ik inderdaad ook te gek, lekker lomp en machinaal.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 8:07 pm

Productie was modderig, songs vrij flets, ...
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr jan 05, 2007 10:04 pm

Nihil schreef:Productie was modderig, songs vrij flets, ...
Mwah flets... Ik vond ze juist moddervet, ook door de productie. Alsof je een drilboor laat stuiteren op je hersenpan. De hele muziek komt op je af zeg maar. Flets vind ik geen terechte beschrijving.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
scorpion
Berichten: 1627
Lid geworden op: do jul 27, 2006 6:26 pm
Locatie: Doetinchem

Bericht door scorpion » vr jan 05, 2007 10:07 pm

Inderdaad de productie vond ik juist geweldig en het is allemaal haarfijn te horen plus dat de plaat gewoon ontzettend hard rost.

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 11:03 pm

Nummers lijken op niks in vergelijking met "Foreshadowing our demise".
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr jan 05, 2007 11:08 pm

Kweetniet, ik ben vooral fan van From Sacrifice to Survival...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » vr jan 05, 2007 11:18 pm

Audiophile schreef:Kweetniet, ik ben vooral fan van From Sacrifice to Survival...
daar ben ik afgehaakt want dat had juist dat brute van Skinless niet meer, ik ben ook geen ongelofelijke fan van John Longstreth.. een drummer die heel goed en technisch is, maar ik vind z'n stijl niet pakkend. met uitzondering van III van Origin.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
NecRobert
Berichten: 223
Lid geworden op: za apr 26, 2003 12:19 am
Locatie: Joure
Contacteer:

Bericht door NecRobert » za jan 06, 2007 2:39 am

Mensen...Gorod....op Willowtip...check it out

nu ga ik slapen.
https://www.facebook.com/intodarknessfestival
http://gointodarkness.nl
http://gointothevoid.nl

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » za jan 06, 2007 4:10 am

NecRobert schreef:Mensen...Gorod....op Willowtip...check it out

nu ga ik slapen.
tja, die vind ik toch een beetje achteruit gegaan met 'Leading Vision' in vergelijking met 'Neurotripsicks'.. maar die had het voor mij sowieso ook nét niet.

maar Willowtip is wel een aardig moestuintje wat bands betreft de afgelopen jaren.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » za jan 06, 2007 9:25 am

Gorod is inderdaad steengoed. Zoals verdacht veel van die Franse death metal bands trouwens.

Hoe kon ik het vergeten wat betreft 2006... "War Zone" van Jungle Rot.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gesloten