My Dying Bride

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie

beste album van My Dying bride

As the Flower Withers
2
1%
Turn Loose the Swans
24
16%
The Angel and the Dark River
35
23%
Trinity
0
Geen stemmen
Like Gods of the Sun
13
9%
34.788%... Complete
8
5%
The Light at the End of the World
26
17%
The Dreadful Hours
9
6%
Songs of Darkness, Words of Light
28
19%
A Line Of Deathless Kings
6
4%
 
Totaal aantal stemmen: 151

Sater
Berichten: 1010
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 6:43 pm

Bericht door Sater » ma okt 09, 2006 7:39 pm

Mja, maar ik word altijd gestoord van die overgangen tussen demoklanken en de nieuwste flashy remixen.
Dictius Te Necare

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » wo okt 11, 2006 11:23 am

Ik zou gewoon voor de albums gaan, als je alles tenminste wilt hebben. Dat Peaceville elk My Dying Bride nummer bij wijze van spreken vijf keer moet uitbrengen in drie verschillende versies is mooi voor ze, maar ik prefereer meestal de album versies. Bovendien heb ik het niet zo op 'best-offs' omdat het de sfeer van een bepaald album mist.
Laatst gewijzigd door thomaster87 op wo okt 11, 2006 5:01 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo okt 11, 2006 12:22 pm

ik heb besloten voor de albums te gaan.

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do okt 19, 2006 8:51 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 20, 2006 10:03 am

nieuwe plaat zit nog regelmatig in mijn cd-speler

vind het echt weer een ijzersterke plaat, niet hun beste, maar toch weer een klapper
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr okt 20, 2006 11:03 am

Hier draaid ie ook nog zijn dagelijkse rondje. Inderdaad een erg sterk album, al moest wel wat wennen aan de zang in het begin.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr okt 20, 2006 11:12 am

zang is beetje wennen, maar aaron zingt clean beter als ooit

vroeger klonk het soms niet allemaal toonvast, is nu heel stuk beter
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr okt 20, 2006 12:43 pm

Inderdaad, de zang is erg sterk op dit album. Alhoewel ik toch wel eens die "pijn" mis die er in vorig albums wel in zat.
Maar zoals je al zei zuiverder dan ooit.
Vooral het eerste nummer vind ik tot nu toe erg lekker.

Dit is er in ieder geval een die zekers in mijn jaarlijstje gaat belanden.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr okt 20, 2006 6:58 pm

Grappig, ik lees heel veel reacties van mensen die het nieuwe album wel goed vinden maarrrrrr....
Ik kan daar wel inkomen denk ik. Het nieuwe album is namelijk geen deel 2 van een van hun vorige albums maar weer net anders. Opzich niet zo heel gek omdat My dying bride op elk album weer anders klinkt.

Turn Loose the Swans en The Angel and The Dark River vond ik al geweldig. Maar met Like Gods of the Sun en 34.788%... Complete. Toen ik The Light at the End of the World hoorde was ik direkt weer verkocht. Wat een geweldig album was dat. The Dreadful Hours was daarna een lichte teleurstelling. Niet omdat het een slecht album was, zeker niet zelfs, maar omdat het niet echt blijft hangen. Ik vind er gewoon geen echt memorabele songs op staan.
Songs of Darkness, Words of Light heb ik overgeslagen omdat ik het idee had (na een aantal oppervlakkige luisterbeurten) dat dit album weinig nieuws toevoegde aan mijn My dying bride verzameling. Maar als ik de reacties zo lees dat wordt het tijd om dat album toch nog eens een kans te geven.

Het nieuwe album is weer anders dan al hun vorige werk maar ik vind het geweldig. Ik denk dat de meeste mensen even moeten slikken als ze merken dat dit een minder treurig album is dan we van My dying bride gewend zijn. Niet dat het een vrolijk album is maar voor een diepe onderdompeling in zelfmedelijden hoef je het album ook niet op te zetten. De grunts worden weinig tot niet gebruiken waardoor je misschien zou denken dat dit een soft album is geworden. Maar dat is totaal niet het geval. Het nieuwe album klinkt fucking heavy en vooral zeer duister en dreigend. In het eerste nummer hoor ik direkt al lichte black metal invloeden. Het gitaarwerk is meer ritme georienteerd en hier en daar doet het allemaal zelfs een heel klein beetje progressief aan.

Al met al een album dat enorm knap in elkaar steekt. Het is anders dan de vorige albums van My dying bride maar ze hebben niks aan sfeer ingeboet. Gewoon een heel indrukwekkend album dat het verdient om gehoord te worden.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr okt 20, 2006 8:31 pm

XnegativeX schreef:Grappig, ik lees heel veel reacties van mensen die het nieuwe album wel goed vinden maarrrrrr....
Ik kan daar wel inkomen denk ik. Het nieuwe album is namelijk geen deel 2 van een van hun vorige albums maar weer net anders. Opzich niet zo heel gek omdat My dying bride op elk album weer anders klinkt.

Turn Loose the Swans en The Angel and The Dark River vond ik al geweldig. Maar met Like Gods of the Sun en 34.788%... Complete. Toen ik The Light at the End of the World hoorde was ik direkt weer verkocht. Wat een geweldig album was dat. The Dreadful Hours was daarna een lichte teleurstelling. Niet omdat het een slecht album was, zeker niet zelfs, maar omdat het niet echt blijft hangen. Ik vind er gewoon geen echt memorabele songs op staan.
Songs of Darkness, Words of Light heb ik overgeslagen omdat ik het idee had (na een aantal oppervlakkige luisterbeurten) dat dit album weinig nieuws toevoegde aan mijn My dying bride verzameling. Maar als ik de reacties zo lees dat wordt het tijd om dat album toch nog eens een kans te geven.

Het nieuwe album is weer anders dan al hun vorige werk maar ik vind het geweldig. Ik denk dat de meeste mensen even moeten slikken als ze merken dat dit een minder treurig album is dan we van My dying bride gewend zijn. Niet dat het een vrolijk album is maar voor een diepe onderdompeling in zelfmedelijden hoef je het album ook niet op te zetten. De grunts worden weinig tot niet gebruiken waardoor je misschien zou denken dat dit een soft album is geworden. Maar dat is totaal niet het geval. Het nieuwe album klinkt fucking heavy en vooral zeer duister en dreigend. In het eerste nummer hoor ik direkt al lichte black metal invloeden. Het gitaarwerk is meer ritme georienteerd en hier en daar doet het allemaal zelfs een heel klein beetje progressief aan.

Al met al een album dat enorm knap in elkaar steekt. Het is anders dan de vorige albums van My dying bride maar ze hebben niks aan sfeer ingeboet. Gewoon een heel indrukwekkend album dat het verdient om gehoord te worden.
helemaal mee eens

Gebruikersavatar
paradigm shift
Berichten: 4461
Lid geworden op: do jun 09, 2005 8:34 pm
Locatie: somewhere between south Eden and north Utopia

Bericht door paradigm shift » di nov 28, 2006 9:50 pm

XnegativeX schreef:Grappig, ik lees heel veel reacties van mensen die het nieuwe album wel goed vinden maarrrrrr....
Ik kan daar wel inkomen denk ik. Het nieuwe album is namelijk geen deel 2 van een van hun vorige albums maar weer net anders. Opzich niet zo heel gek omdat My dying bride op elk album weer anders klinkt.

Turn Loose the Swans en The Angel and The Dark River vond ik al geweldig. Maar met Like Gods of the Sun en 34.788%... Complete. Toen ik The Light at the End of the World hoorde was ik direkt weer verkocht. Wat een geweldig album was dat. The Dreadful Hours was daarna een lichte teleurstelling. Niet omdat het een slecht album was, zeker niet zelfs, maar omdat het niet echt blijft hangen. Ik vind er gewoon geen echt memorabele songs op staan.
Songs of Darkness, Words of Light heb ik overgeslagen omdat ik het idee had (na een aantal oppervlakkige luisterbeurten) dat dit album weinig nieuws toevoegde aan mijn My dying bride verzameling. Maar als ik de reacties zo lees dat wordt het tijd om dat album toch nog eens een kans te geven.

Het nieuwe album is weer anders dan al hun vorige werk maar ik vind het geweldig. Ik denk dat de meeste mensen even moeten slikken als ze merken dat dit een minder treurig album is dan we van My dying bride gewend zijn. Niet dat het een vrolijk album is maar voor een diepe onderdompeling in zelfmedelijden hoef je het album ook niet op te zetten. De grunts worden weinig tot niet gebruiken waardoor je misschien zou denken dat dit een soft album is geworden. Maar dat is totaal niet het geval. Het nieuwe album klinkt fucking heavy en vooral zeer duister en dreigend. In het eerste nummer hoor ik direkt al lichte black metal invloeden. Het gitaarwerk is meer ritme georienteerd en hier en daar doet het allemaal zelfs een heel klein beetje progressief aan.

Al met al een album dat enorm knap in elkaar steekt. Het is anders dan de vorige albums van My dying bride maar ze hebben niks aan sfeer ingeboet. Gewoon een heel indrukwekkend album dat het verdient om gehoord te worden.
Dit klinkt veelbelovend, zal eens aan het downloaden gaan. Oei, wat is het toch vervelend om als muziekfan blut te zijn... :o
“We are all in the same boat in a stormy sea, and we owe each other a terrible loyalty.”

G. K. Chesterton

Gebruikersavatar
RDV
Berichten: 1405
Lid geworden op: zo okt 23, 2005 11:38 pm

Bericht door RDV » wo nov 29, 2006 9:51 pm

A line of deathless kings is zeker een geweldig album.

Gebruikersavatar
Tony Montana
Berichten: 2748
Lid geworden op: za apr 03, 2004 2:12 pm
Locatie: Amsterdam/Den Haag

Bericht door Tony Montana » wo nov 29, 2006 10:24 pm

Erg goed ja.
[url]http://www.recordnerd.com/lists/TonyMontana[/url]
[url]http://www.digital-steel.com[/url]
[url]http://www.ad.nl/denhaag[/url]
[url]http://www.f1today.nl[/url]
[url]http://www.rustneversleeps.web-log.nl[/url]

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do nov 30, 2006 11:24 am

XnegativeX schreef:The Dreadful Hours was daarna een lichte teleurstelling. Niet omdat het een slecht album was, zeker niet zelfs, maar omdat het niet echt blijft hangen. Ik vind er gewoon geen echt memorabele songs op staan.
De eerste 2 nummers zijn toch zeker memorabel als je 't mij vraagt, vooral het eerste nummer is echt top!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do nov 30, 2006 12:40 pm

MadTinus schreef:[..]

De eerste 2 nummers zijn toch zeker memorabel als je 't mij vraagt, vooral het eerste nummer is echt top!
daar ben ik het zeer mee eens!
the dreadful hours blijft mijn favoriete MDB plaat

de nieuwe is wel zeer ok, vooral de eerste helft gaat er goed in... de laatste 3 nrs moet ik nog wel aan wennen, vooral het zingen in majeur (ja, idd MAJEUR GODVERDOMME!)
:P
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » do nov 30, 2006 1:58 pm

De nieuwe is zeker goed!!
Heb trouwens The light... ook weer herontdekt en dat is altijd lekker.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » do nov 30, 2006 2:00 pm

Narrative schreef:De nieuwe is zeker goed!!
Heb trouwens The light... ook weer herontdekt en dat is altijd lekker.
graag gedaan :P

en The Light.. is zeker lekker ja
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
MadTinus
Berichten: 4076
Lid geworden op: di jan 27, 2004 10:44 pm
Locatie: Utrecht

Bericht door MadTinus » do nov 30, 2006 2:23 pm

Equinox schreef:[..]


graag gedaan :P

en The Light.. is zeker lekker ja
En daar ben ik het weer helemaal mee eens! "Edenbeast"!
Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » do nov 30, 2006 3:10 pm

Onder andere. Staan veel ontzettend goeie nummers op, Christliar vind ik ook ontzettend goed. Zitten een paar mooi sfeer stukken in.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » do nov 30, 2006 4:59 pm

XnegativeX schreef:Grappig, ik lees heel veel reacties van mensen die het nieuwe album wel goed vinden maarrrrrr....
Ik kan daar wel inkomen denk ik. Het nieuwe album is namelijk geen deel 2 van een van hun vorige albums maar weer net anders. Opzich niet zo heel gek omdat My dying bride op elk album weer anders klinkt.

Turn Loose the Swans en The Angel and The Dark River vond ik al geweldig. Maar met Like Gods of the Sun en 34.788%... Complete. Toen ik The Light at the End of the World hoorde was ik direkt weer verkocht. Wat een geweldig album was dat. The Dreadful Hours was daarna een lichte teleurstelling. Niet omdat het een slecht album was, zeker niet zelfs, maar omdat het niet echt blijft hangen. Ik vind er gewoon geen echt memorabele songs op staan.
Songs of Darkness, Words of Light heb ik overgeslagen omdat ik het idee had (na een aantal oppervlakkige luisterbeurten) dat dit album weinig nieuws toevoegde aan mijn My dying bride verzameling. Maar als ik de reacties zo lees dat wordt het tijd om dat album toch nog eens een kans te geven.

Het nieuwe album is weer anders dan al hun vorige werk maar ik vind het geweldig. Ik denk dat de meeste mensen even moeten slikken als ze merken dat dit een minder treurig album is dan we van My dying bride gewend zijn. Niet dat het een vrolijk album is maar voor een diepe onderdompeling in zelfmedelijden hoef je het album ook niet op te zetten. De grunts worden weinig tot niet gebruiken waardoor je misschien zou denken dat dit een soft album is geworden. Maar dat is totaal niet het geval. Het nieuwe album klinkt fucking heavy en vooral zeer duister en dreigend. In het eerste nummer hoor ik direkt al lichte black metal invloeden. Het gitaarwerk is meer ritme georienteerd en hier en daar doet het allemaal zelfs een heel klein beetje progressief aan.

Al met al een album dat enorm knap in elkaar steekt. Het is anders dan de vorige albums van My dying bride maar ze hebben niks aan sfeer ingeboet. Gewoon een heel indrukwekkend album dat het verdient om gehoord te worden.
songs of darkenss moet je zeker horen
het beste mdb album in mijn ogen, nog een stukje beter dan het ziekelijk goede turn loose the swans
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Equinox
Berichten: 2941
Lid geworden op: do mei 08, 2003 11:57 am
Locatie: Lüllieståd
Contacteer:

Bericht door Equinox » vr dec 01, 2006 4:29 pm

over songs of... gesproken:
the blue lotus verdient het om genoemd te worden, wat een geweldig apart nummer!
mooie zanglijnen
...the end of eternity...
[url]http://www.dimaeon.com[/url]
progressive death metal

Gebruikersavatar
Doodskreet
Berichten: 967
Lid geworden op: di dec 13, 2005 5:24 pm
Locatie: Wierden
Contacteer:

Bericht door Doodskreet » vr dec 01, 2006 6:36 pm

Equinox schreef:over songs of... gesproken:
the blue lotus verdient het om genoemd te worden, wat een geweldig apart nummer!
mooie zanglijnen
ABSOLUUT!

Het is sowieso een geweldig album met aardig wat memorabele songs. Top spul.
“Play your gloom axe Stephen O’Malley
Sub bass clinging to the sides of the valley
Sub bass ringing in each last ditch and combe
Greg Anderson purvey a sonic doom.”

[img]http://img232.imageshack.us/img232/7098/sunnoanimatedsig6vvst6.gif[/img]

Ben
Berichten: 4769
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 12:58 pm
Locatie: Dordrecht

Bericht door Ben » vr dec 01, 2006 7:08 pm

Dit album is misschien anders dan hun vooorgaande maar ik vind het een prima album.
http://www.phlebotomizedmetal.com/
Avant-garde Death/Doom Metal

http://www.facadedoom.com
Doom/Death Metal

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr dec 01, 2006 8:53 pm

Ik vind het nieuwe album steeds beter worden. Favo song van dat album op dit moment is toch wel deeper down.

Persistence
Berichten: 10349
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 10:33 pm

Bericht door Persistence » vr dec 29, 2006 10:53 pm

The Voice Of The Wretched(live)
+
As The Flower Withers

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za dec 30, 2006 12:14 am

Waarom?
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
AnnetS
Berichten: 342
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 8:18 pm
Locatie: Gent

Bericht door AnnetS » za dec 30, 2006 9:54 am

Nieuwe Cd van de kerstman gekregen!!
Hoe meer ik hem luister hoe beter ik hem ga vinden...heerlijk,
wel mis ik de "zieke" sfeer net als op Songs of Darkness, Words of Light.
Maaar desalniettemin is het een goed album waar ik nog veel plezierige luister uurtjes aan ga beleven!

Gebruikersavatar
thomaster87
Berichten: 1867
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 7:16 pm
Locatie: Huissen
Contacteer:

Bericht door thomaster87 » za dec 30, 2006 8:37 pm

Ik word hoe langer hoe meer teleurgesteld van de nieuwe cd. Ik wil het woord slecht niet gebruiken, maar ik vind het de minste cd die ze ooit hebben uitgebracht. Er zijn voor mij amper kippenvel-momenten, en de meeste nummers komen wat oppervlakkig over op mij. Alleen het eerste nummer vind ik echt goed, maar nummers als The Blood, The Wine, The Roses en I cannot be loved doen me totaal niets.
Ik heb laatst nog eens alle oude albums geluisterd, en dan kom ik na deze van zo een koude kermis thuis. Ik mis de diepgang, de depressie en de sfeer van de vorige albums. Het raakt me gewoon niet. Meestal duurt het even voor het kwartje valt, maar bij deze plaat heb ik het opgegeven.
...en het geld hebben we lekker toch gehad!

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » di jan 02, 2007 4:10 pm

ik ben totaal niet bekend met my dying bride, heb wel het laatste album aangeschaft. Ik hoor veel van MDB, had er dus vrij hoge verwachtingen van. Moet zeggen dat ik erg telleurgesteld ben, als de andere albums hierop lijken valt het me heel erg tegen. makkelijke doom zonder emotie, niet slecht maar heeft weinig. Vind het album wel redelijk beginnen maar na 3 nummers ben ik het al kwijt.

Gebruikersavatar
Anskar
Berichten: 305
Lid geworden op: di jan 02, 2007 4:54 pm
Locatie: Temse

Bericht door Anskar » di jan 02, 2007 4:56 pm

Het ging tussen "Turn loose the swans" en "The light at the end of the world". Toch maar voor die laatste gekozen omdat die al het meest beluisterd is geweest.
Die nieuwe is trouwens ook schitterend!

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » di jan 02, 2007 8:54 pm

metalmachine schreef:makkelijke doom zonder emotie
:lol: :lol:

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 02, 2007 10:21 pm

Daar moest ik ook al een beetje om lachen ja.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di jan 02, 2007 10:50 pm

Op dit moment is voor mij Turn Loose the Swans weer het beste van wat ik van de band heb.
Ik heb besloten dat ik geen beste MDB kan aantonen. Elke moment is weer anders.

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » di jan 02, 2007 11:14 pm

MMayo schreef:[..]


:lol: :lol:
ach waar het vroeger nog wel oprecht overkwam lijkt het nu meer "disney-emotie"
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 02, 2007 11:20 pm

Pardon? Disney-emoties? Is dat de officiele term?
Verklaar u nader.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » vr jan 05, 2007 11:17 am

is mijn term voor dingen die IMHO niet meer zo oprecht zijn, krijg bij MDB n beetje t gevoel dat ze zichzelf spelen.
bijv. opeens zo'n blastend einde op het laatste album wat refereert naar hun oude werk ervaar ik meer als een grap dan als een serieus stuk muziek.
en de clip voor "deeper down" is volkomen belachelijk.
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 05, 2007 11:53 am

Maar hoe weet jij dat iets oprecht is of niet?

D'r is geen enkele band die een song constant oprecht kan spelen. Misschien (hopelijk) is het oprecht geschreven. Maar als het eenmaal opgenomen moet worden of live gespeeld dan zal die emotionele bui vast al weer voorbij zijn.

Maar misschien begrijp ik het verkeerd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » vr jan 05, 2007 11:56 am

dat kan ik idd niet weten maar bij mij gaat t om t gevoel wat ouder werk zoals "Turn loose..." of "The angel..." wel hebben en vooral bij de laatste twee albums voor mij ontbreekt, t komt mij nogal ongeinspireerd over.
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr jan 05, 2007 12:02 pm

Swan schreef:is mijn term voor dingen die IMHO niet meer zo oprecht zijn, krijg bij MDB n beetje t gevoel dat ze zichzelf spelen.
bijv. opeens zo'n blastend einde op het laatste album wat refereert naar hun oude werk ervaar ik meer als een grap dan als een serieus stuk muziek.
en de clip voor "deeper down" is volkomen belachelijk.
Als je interviews leest zie je ook hun bedoelingen meer, ze willen een bepaalde sfeer neerzetten en dat lukt ze goed. Tuurlijk overdramatiseren ze de boel en is niet alles waarheid, wat op zich logisch is als je naar metal bands kijkt. Maar ze maken muziek wat hun het beste ligt, met of zonder blastend einde. Wie zegt trouwens dat het moet refereren naar hun oude album, dat maak jij er van.. ik luister elke cd als een apart stukje muziek van de band. Ik kan geen plaat van My Dying Bride als beste plaat kiezen, omdat ze vaak veel verschillen. Daarbij is een cd opname inderdaad niet altijd super oprecht, logisch ook.. maar de optredens die zijn zeker wel oprecht. De laatste keer dat ik ze op Metalcamp zag spelen, werd dit wel duidelijk.. dat was geen toneel, dat was emotie. Maar goed, jij ziet het toch anders.. stop dan met luisteren als je het niks vind. :)

Gebruikersavatar
Swan
Berichten: 314
Lid geworden op: ma feb 21, 2005 7:47 pm

Bericht door Swan » vr jan 05, 2007 12:09 pm

ik dacht al, waar blijft mmayo met de "stop dan met luisteren" redenatie :wink:

ik luister idd naar een album met het hele oevre van een band in gedachten, vind ik interessanter dan elk stukje los, vandaar dat ik een stuk in een nieuw album wat bijna een letterlijke kopie is van een oud album zie als een referentie naar dat oudere werk.

en ik heb t ook juist over die sfeer die ze proberen neer te zetten, ik hoef geen interviews te lezen om sfeer te ervaren.
[url=http://www.machinistdrone.com]Machinist[/url]

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » vr jan 05, 2007 12:34 pm

Swan schreef:ik dacht al, waar blijft mmayo met de "stop dan met luisteren" redenatie :wink:

ik luister idd naar een album met het hele oevre van een band in gedachten, vind ik interessanter dan elk stukje los, vandaar dat ik een stuk in een nieuw album wat bijna een letterlijke kopie is van een oud album zie als een referentie naar dat oudere werk.

en ik heb t ook juist over die sfeer die ze proberen neer te zetten, ik hoef geen interviews te lezen om sfeer te ervaren.
Mensen denken al snel dat men alles moet luisteren van een band als ze 1 of 2 albums goed vinden. Ik vind dat dikke onzin, ik vind wel dat elke schijf van deze band eigen kwaliteiten bevat die zeker wel My Dying Bride's eigen zijn en waarin zeker wel emotie te ontdekken/beleven valt. Tuurlijk hoeft men geen sfeer uit interviews te halen, maar daar stond wel heel mooi beschreven waarom het nieuwe album klinkt zoals die klinkt. Wat daar de achterliggende gedachte bij is geweest, bij het maken van dit album. De sfeer die ze willen, is naar mijn mening zeker wel te horen op de 2 laatste nieuwe schijfjes (want daar klaagt men het meest over).

Alles maar bekijken uit het idee "vroegah was alles betah" .. geeft veel bands geen eerlijke kans op vernieuwing. Niet dat MDB nu zo vernieuwend bezig is.. maar in het algemeen dus. Men begint al vaak te luisteren met het idee van.. hopen dat dit album weer op Turn loose the swans of The Angel and the Dark River lijkt. Met als gevolg dat men van een kouwe kermis thuis komt, omdat het geen kloon is geworden.

Gebruikersavatar
Nihil
Berichten: 733
Lid geworden op: di feb 19, 2002 10:31 am
Locatie: België
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 5:37 pm

Ik blijf voor "Turn loose the swans" gaan. Ze hebben natuurlijk geen enkel slecht album. Zelfs "A line of deathless kings" is vrij goed.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo jan 17, 2007 2:31 pm

Na alle enthousiaste verhalen over Songs of Darkness, Words of Light hier te hebben gelezen heb ik hem toch zelf maar eens aangeschaft. En na een aantal luisterbeurten is me zeer duidelijk geworden waarom iedereen dit zo'n geweldig album vindt.

Songs of darkness, words of light is inderdaad een zwaar meesterwerk met onmeetbare diepten. Grappig om te horen dat My dying bride z'n beste tijd niet al gehad heeft.

Het verschil tussen Songs of darkness, words of light en A Line Of Deathless Kings kan ik niet uitdrukken met beter of slechter. Ik vind beide albums geweldig. Maar er is een duidelijk verschil in de emotionele toon van de albums.

Songs of darkness... doet me denken aan het verhaal van Job. Een man die langzaam geestelijk helemaal afgebroken wordt doordat alles van hem afgenomen wordt. Hij kan alleen nog maar uitbreken in een wanhopige smeekbede. Songs of darkness... klinkt als zo'n smeekbede.

A Line of deathless kings klinkt eerder alsof diezelfde man zijn wanhoop heeft ingeruild voor strijdlust. Hij wil wraak. Er gaat dan ook een enorme dreiging van dit album uit.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
MMayo
Berichten: 4298
Lid geworden op: wo dec 28, 2005 12:28 am
Locatie: Groningen

Bericht door MMayo » do feb 22, 2007 3:30 pm

Lineup Changes 20.02.2007
This just in, straight from the band:

My Dying Bride is sorry to have to say that on 5th January 2007 bassist Adrian Jackson left the band. He has pledged his future in America and has made it quite clear there is no room in his plans for My Dying Bride. We have parted in good faith and wish him luck with his new life out there. It has absolutely no effect on any of the gigs we have confirmed. We have already rehearsed his replacement to gig readiness and she is looking forward to playing for the first time in My Dying Bride. More on his replacement, Lena, soon.

Secondly we have had to replace long term stand in drummer / thunder truck / Uberlunatic John Bennet due to his work commitments. He is saddened by the fact he cannot drum for My Dying Bride anymore as are we, but we understand that we all have to make a living and wish him luck too in his job.

It's not all doom and gloom though as we have been rehearsing with excellent drummer Dan Mullins of Thine, Bal Sagoth and Sermon Of Hypocrisy fame and again he too is now at gig readiness. MDB has a new fresh focused feel to it and we are looking forward to the shows with a vengeance.

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » di mar 06, 2007 7:07 pm

We zien op 20 april wel hoe ze het er vanaf brengen...

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » di mar 06, 2007 8:03 pm

een aantal weken geleden heb ik een keer gezegt dat ik niet begreep waarom my dying bride zo populair was. ik vond dhet simpel en onginspireerd.

Dit wil allemaal terug nemen. ik heb nu A line of Deathless kings een aantal malen geluisterd, ik moet nu bekenen dat ik hem elke dag luister. Hoe meer ik hem luister hoe beter deze wordt.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » di mar 06, 2007 8:27 pm

Ik heb nogsteeds niet alles van MDB gehoord, maar voorlopig vind ik The Angel and the Dark River het sterkste album. Al is het maar door de geniale synth melodie in The Cry of Mankind. Like Gods of the Sun komt dichtbij in genialiteit.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24907
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mar 06, 2007 8:29 pm

Antonio Montana schreef:Ik heb nogsteeds niet alles van MDB gehoord, maar voorlopig vind ik The Angel and the Dark River het sterkste album. Al is het maar door de geniale synth melodie in The Cry of Mankind. Like Gods of the Sun komt dichtbij in genialiteit.
die twee albums staan niet in mijn top drie

geef mij maar het geniale van turn loose the swans of het machtige van songs of darkness

de twee albums die jij opnoemt vind ik net iets te lichte kost, vooral like gods of the sun is me te simpel
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Antonio Montana
Berichten: 3219
Lid geworden op: ma feb 26, 2007 8:49 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Antonio Montana » di mar 06, 2007 8:31 pm

Turn Loose the Swans ken ik helaas nog helemaal niet (ik ben me pas sinds Metalcamp gaan verdiepen in MDB door het werkelijk magistrale optreden). Songs of Darkness is ook erg goed, maar ik vind de genoemden toch wat sterker. Lichte kost kan ook fijn zijn :wink:
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22285
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » di mar 06, 2007 9:38 pm

Precies. Like gods of the sun was het eerste album wat ik kon waarderen van MDB. Vind nu Angel and the dark river en SoDWoL wel beiden beter. Ik snap echter niet dat The Light at the End of the World zo hoog staat in de poll. Geen slechte plaat, maar MDB heeft toch beduidend betere albums gemaakt. :)
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Plaats reactie