Hoi!
Ik ben oorspronkelijk begonnen met Despare als een soloproject. De muziek is vooral geïnspireerd door (Funeral) Doom Metal bands, maar omdat de synthesizer het belangrijkste instrument is en de muziek iets meer industrial klinkt, klinkt het anders dan andere bands uit het genre.
Ik ben nog steeds op zoek naar iemand die passende gitaarpartijen in sommige passages kan opnemen. Het is technisch niet ingewikkeld, maar je moet de muziek wel goed aanvoelen en over de juiste apparatuur beschikken. In principe zijn de partijen al voor een groot deel geschreven, maar enige eigen inbreng is nooit weg. Je moet wel iets meer kunnen dan alleen maar powerchords spelen.
Het plan is om eerst een demo uit te brengen, die ik eind 2007 uit wil brengen. Er is geen tijdsdruk, dus als het uitloopt maakt het weinig uit. Er is interesse van een label, en ik ben misschien gevraagd voor een split, maar zolang de demo nog zo in de beginfase is wil ik me alleen maar daarmee bezighouden, de rest komt wel als het wat meer concreet wordt.
Despare blijft zoals ik het nu zie uitsluitend een project, omdat de muziek veel te gelaagd is om live te kunnen spelen, tenzij er meerdere toetsenisten (minimaal drie) op het podium zouden staan of er allerlei dingen gesampled zouden worden.
een sample is hoorbaar op http://www.myspace.com/projectdespare, hier staat tevens meer info.
Er zijn nog meer samples op aanvraag beschikbaar, maar deze zijn naar mijn idee nog niet goed genoeg om al op MySpace te zetten.
Bij vragen ben ik bereikbaar per PM of mail/msn (thomaster87@hotmail.com)
Sessiegitarist gezocht voor Despare, Industrial/Ambient Doom
- thomaster87
- Contacteer:
Sessiegitarist gezocht voor Despare, Industrial/Ambient Doom
...en het geld hebben we lekker toch gehad!
- thomaster87
- Contacteer: