Spock's Beard live!

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Spock's Beard live!

Bericht door Vlammy » vr jul 29, 2005 12:02 am

Spock's Beard - The Gluttons For Punishment 2005 Tour

Oct. 2 (Sun) - Germany - Aschaffenburg - Colos-Saal
Oct. 3 (Mon) - Germany - Oberhausen - Zentrum Altenberg
Oct. 4 (Tue) - Switzerland - Bern - Bierhuebeli
Oct. 5 (Wed) - Netherlands - Oss - De Groene Engel www.groene-engel.nl
Oct. 7 (Fri) - Netherlands - Zaandam - De Kade www.kade.nl
Oct. 8 (Sat) - Belgium - Verviers - Spirit of 66
Oct. 9 (Sun) - Germany - Freiburg - Cafe Atlantik
Oct. 10 (Mon) - Germany - Nürnberg - Hirsch
Oct. 12 (Wed) - Germany - Flensburg - Roxy Concerts
Oct. 13 (Thu) - Denmark - Copenhagen - The Rock
Oct. 14 (Fri) - Netherlands - Deventer - Burgerweeshuis www.burgerweeshuis.nl
Oct. 15 (Sat) - France - Paris - La Locomotive
Oct. 16 (Sun) - UK - London - Mean Fiddler

Ik baalde als een stekker dat ik ze afgelopen maart heb moeten missen, dus dit is ontzettend goed nieuws! :D
Hoop dan ook met heel mijn hart aanwezig te kunnen zijn in Oss of Deventer. Wie gaat er nog meer?
Laatst gewijzigd door Vlammy op vr jul 29, 2005 12:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr jul 29, 2005 12:06 am

Hmmm, ik ken een progmannetje, misschien dat die nog gaat, hij is wel besmettelijk met zijn prog meuk...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Erased
Berichten: 2455
Lid geworden op: ma mei 17, 2004 8:07 pm

Bericht door Erased » vr jul 29, 2005 8:52 am

Waar spelen ze :?
[b]HOERO MOET MAAGD BLIJVEN!!!!![/b]
^LOL pwned.

Kriestof
Commander Kansloos
Berichten: 24904
Lid geworden op: ma feb 18, 2002 7:05 pm
Locatie: Europa
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr jul 29, 2005 12:45 pm

ik heb wel zin om nog eens naar spirit of 66 te gaan
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » vr jul 29, 2005 12:50 pm

Ai, beetje uit de buurt, en in de 013 moest ik toen ook al een dik half uur missen...

Hopelijk kan ik wat regelen voor Oss, of kan ik met de auto, want ik wil ze zeker nog eens live zien!
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: Spock's Beard live!

Bericht door XnegativeX » di okt 11, 2005 1:10 pm

Vlammy schreef:Spock's Beard - The Gluttons For Punishment 2005 Tour


Hoop dan ook met heel mijn hart aanwezig te kunnen zijn in Deventer. Wie gaat er nog meer?
Ik wel. De kaartjes zijn al gereserveerd. 8)
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Re: Spock's Beard live!

Bericht door Vlammy » di okt 11, 2005 2:56 pm

XnegativeX schreef:[..]


Ik wel. De kaartjes zijn al gereserveerd. 8)
Dus toch? :D

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaf! 8)

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di okt 11, 2005 2:59 pm

Geen geld en te ver, jammer dus. Maarjah, die nieuwe live cd is eigenlijk ook wat teleurstellend.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di okt 11, 2005 3:05 pm

Om eerlijk te zijn heb ik dat ding nog helemaal niet gehoord. Maar ik wilde ze sowieso toch weer eens live zien, dus ik ga me vast wel vermaken.

Wel jammer dat je er niet bij bent!

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di okt 11, 2005 3:09 pm

Vorige keer was ik teleurgesteld dat ze At the End of the Day niet speelden met Nick d'Virgilio op zang. Na het horen van de live-cd ben ik blij dat me dat toen bespaard is gebleven :?

Dat zegt wel genoeg hoop ik ;)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di okt 11, 2005 3:14 pm

Jij bent anders wel de enige die daar zo over denkt.
Voor de rest hoor ik alleen maar positieve verhalen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » di okt 11, 2005 3:16 pm

Hmm, ik vind Neal Morse eigenlijk gewoon stukken beter en dat wordt vooral bij de oudere nummers die Nick live zingt pijnlijk duidelijk. Overigens vind ik hem verder een prima zanger, alleen kan hij niet tippen aan Morse (vind ik).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Metal_heart
Berichten: 1435
Lid geworden op: ma nov 15, 2004 9:15 pm

Bericht door Metal_heart » di okt 11, 2005 5:37 pm

Misschien vrijdag ff naar BWH, is 5 min fietsen en het bier smaakt altijd prima.
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » za okt 15, 2005 7:50 pm

De tering, wat een dondersgoede show zetten die mannen van The Beard gisteren weg!

Ze begonnen met een paar nummers van Octane, onder andere The ballet of the impact en She is everyting. Zanger Nick leek in het begin niet echt zin te hebben om op te treden maar zijn humeur sloeg gelukkig al snel om. Daarna vervolgden ze hun show met wat ouder materiaal als At the end of the day en Harm's way. Afsluiter van het concert was The light. Als iemand wil weten wat ze nog meer speelden: google.nl

Natuurlijk ontbrak de nodige humor niet. Toetsenist Ryo is hartstikke gestoord (op een positieve manier) en ook drummer Jimmy heeft voor tranen in mijn ogen gezorgd. Laatstgenoemde deed, aangemoedigd door het publiek, nog een stagedive. :lol:

Verder hebben we mogen genieten van een behoorlijk indrukwekkende / lachwekkende drumsolo-battle tussen Nick en Jimmy en een solo van toetsenist Ryo, die op iemands nek klom en gezellig tussen het publiek in kwam staan.

Al met al heb ik een ongelooflijk gave avond gehad, voor herhaling vatbaar! :D

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma okt 17, 2005 8:41 pm

Wat ben ik on-ge-lovelijk blij dat ik hier toch naar toe ben gegaan. Dit is echt een van de beste concerten die ik ooit heb mee mogen maken. Waarschijnlijk zelfs HET beste concert.

Ik was altijd al diep onder de indruk van Spock's beard maar na dit concert is mijn bewondering alleen maar gestegen. Wat is deze band belachelijk goed zeg.

Voor mij stond deze ervaring ongeveer even hoog als de ervaring van iemand die Pink floyd in de jaren 80 live had gezien. Echt, zo geweldig vind ik deze band.
En het Burgerweeshuis bleek die ideale zaal te zijn voor dit concertje. Je kon de muzikanten letterlijk aanraken terwijl ze op het podium stonden (gelukkig gedroeg niemand zich zo belachelijk) zo dicht bij stond je. En dat heeft toch echt veel meer waarde dan een concert in een grote zaal.

Het mooie van Spock's beard is dat men de meest technische muziek uit hun instrumenten tovert en dat doen ze blijkbaar met het grootste gemak. Er is namelijk niemand in de hele band die serieus is. Iedereen staat lekker los te ouwehoeren. En daardoor krijg je ook echt iets mee dat je op CD niet mee krijgt. Het speel genot knalt er gewoon van af.

Ik heb hier gewoon domweg geen woorden voor. Mensen die dit niet hebben gezien hebben echt iets gemist.

Oh, Draconian, ik vond Nick zelfs een beter zanger dan Neal. Hij heeft een groter bereik. Het is misschien een beetje vreemd om hem de oude nummers te horen zingen maar ik vond dat hij het geweldig deed. Ik heb Neal geen seconde gemist.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » ma okt 17, 2005 9:31 pm

XnegativeX schreef:Wat ben ik on-ge-lovelijk blij dat ik hier toch naar toe ben gegaan. Dit is echt een van de beste concerten die ik ooit heb mee mogen maken. Waarschijnlijk zelfs HET beste concert.
Ja, voor mij ook wel. Maar ik schaar hun optreden van 2 jaar terug ook onder één van de beste concerten die ik ooit heb mogen bijwonen. Diep respect voor die mannen!
XnegativeX schreef:Ik was altijd al diep onder de indruk van Spock's beard maar na dit concert is mijn bewondering alleen maar gestegen. Wat is deze band belachelijk goed zeg.

Voor mij stond deze ervaring ongeveer even hoog als de ervaring van iemand die Pink floyd in de jaren 80 live had gezien. Echt, zo geweldig vind ik deze band.
En het Burgerweeshuis bleek die ideale zaal te zijn voor dit concertje. Je kon de muzikanten letterlijk aanraken terwijl ze op het podium stonden (gelukkig gedroeg niemand zich zo belachelijk) zo dicht bij stond je. En dat heeft toch echt veel meer waarde dan een concert in een grote zaal.
We hadden inderdaad een mooie plaats. Bij een death metal-optreden hecht ik er niet zoveel waarde aan helemaal vooraan te staan, maar bij een band als Spock's Beard vind ik dat dan weer fantastisch! De sfeer was ook gewoon ontzettend relaxed.

Een mooie impressie, gevonden op internet:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Draconian
Lult over cdtjes
Berichten: 11068
Lid geworden op: di mar 02, 2004 9:12 pm
Locatie: De Geitenberg

Bericht door Draconian » ma okt 17, 2005 9:35 pm

Wel een lekker klein zaaltje geloof ik, das dan wel weer mooi :)
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di jan 02, 2007 3:44 pm

May 25 (Fri) - Netherlands - Zoetermeer - De Boerderij
May 26 (Sat) - Netherlands - Weert - De Bosuil

Ik weet niet wanneer de voorverkoop begint, maar ik zal aanwezig zijn in De Bosuil!

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » di jan 02, 2007 4:04 pm

Ik zal ook wel aanwezig zijn in De Boerderij, maar ik zie nog niets op internet staan.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Vlammy
Berichten: 3834
Lid geworden op: wo nov 12, 2003 3:38 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Vlammy » di jan 02, 2007 4:10 pm

De concertdata staan op hun eigen website vermeld.
Voorverkoop zal wel even op zich laten wachten, aangezien het nog maar januari is.

Plaats reactie