Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » vr dec 29, 2006 4:54 pm

V. schreef:Ik heb vandaag voor het eerst de Schneestorm verzamel/promo CD-r die ik ooit eens van Heidens Hart gekregen heb aangezet. De band die eruitsprong was het voor mij totaal onbekende 'Brocken Moon'.
Iemand hier die bekend is met deze band of een linkje heeft naar een distro die het heeft?
Heidens Hart:

BROCKEN MOON - 'Mondfinsternis' cd
BROCKEN MOON - 'Pain rehearsal + Schattenlicht des Mondes' tape
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

V.

Bericht door V. » vr dec 29, 2006 5:01 pm

Donders. :oops:
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Swamp

Bericht door Swamp » vr dec 29, 2006 5:03 pm

ik heb nog 1 of 2 demo's van Brocken Moon liggen volgens mij.. Duitsers toch?? zal ze eens opsnorren en aanzetten!
[b]SATANS REJECTS, SLAVE TO NONE[/b]

Meltdown

Bericht door Meltdown » vr dec 29, 2006 6:31 pm

Ik heb hier die tape liggen, 't is van die atmosferische Black met keys en die kerel van het Duitse Aaskereia op de zang (maar hier gek genoeg wel te pruimen). Best oké maar erg fragmentarisch, kan te maken hebben met het feit dat het een rehearsal betreft.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » vr dec 29, 2006 8:37 pm

Ik heb laatst het debuut van Forest Silence aangeschaft en die bevalt me erg goed tot nu toe.
Prettige sferische black metal die af en toe wel wat aan Drudkh en Sear Bliss doet denken.
Niet zo verwonderlijk als je ziet dat de band bestaat uit de ex-toetsenist en hedendaagse zanger van Sear Bliss.

Absolute aanrader voor de liefhebbers van sferische black metal met melodie waar het rauwe randje niet verloren gaat. De doomy invloeden zijn hier en daar ook niet van de lucht, waardoor naargeestigheid een belangrijk sfeerelement wordt.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Obiit

Bericht door Obiit » za dec 30, 2006 10:07 pm

Edit: foutje.

Meltdown

Bericht door Meltdown » zo dec 31, 2006 2:52 am

Ja, inderdaad.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do jan 04, 2007 11:01 pm

Zijn er hier toevallig mensen bekend met de band Denial of God. En dan vooral met hun laatste werkje, The Horrors of Satan? Ik lees hier namelijk niks anders over dan lof. Maar als ik het nummertje op hun Myspace luister dan vind ik het weinig speciaals. Kijk ik misschien verkeerd? Of luister ik toevallig naar het verkeerde nummer?
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 05, 2007 4:01 pm

Die nieuwe Zarathustra klinkt ook verre van verkeerd. Geen idee hoe hun oudere werk klinkt (hoewel ik daar ook goede verhalen over heb gelezen) maar dit nieuwe album doet het goed bij mij. Rauwe black metal die zowel thrashy en snel als slepend en depressief kan klinken.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 05, 2007 4:23 pm

Even een oudje van stal halen...

Ga Obtained enslavement luisteren allemaal! NU!
En zeker de albums Witchcraft en Soulblight.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » vr jan 05, 2007 4:55 pm

XnegativeX schreef:Even een oudje van stal halen...

Ik ken eigenlijk alleen The Shepherd and the Hounds of Hell. Die heb ik zo'n twee jaar geleden regelmatig geluisterd, maar ik had er al snel genoeg van. Zijn die albums die je noemde heel anders dan The Shepherd...?
XnegativeX schreef:Die nieuwe Zarathustra klinkt ook verre van verkeerd. Geen idee hoe hun oudere werk klinkt (hoewel ik daar ook goede verhalen over heb gelezen) maar dit nieuwe album doet het goed bij mij. Rauwe black metal die zowel thrashy en snel als slepend en depressief kan klinken.
Die moet ik nog steeds horen. Het schijnt dat ze een iets andere weg ingeslagen zijn vergeleken met hun oude werk. De samples die ik er van hoorde klinken in iedergeval goed.
Van het oudere werk zijn vooral Perpetual Black Force en de EP Contempt aanraders.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op vr jan 05, 2007 5:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 5:40 pm

"Eschaton" van Anaal Nathrakh is ws het beste black metal album van 2006. "Diadem of 12 stars" van Wolves in the throne room en "the Forlorn" van Ikuinen Kaamos zijn ook goede kandidaten.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 5:41 pm

XnegativeX schreef:Ga Obtained enslavement luisteren allemaal! NU!
Goh, al eeuwen niet meer beluisterd. Beide cd's liggen ergens stof te vergaren in mijn collectie. Maar ja, goeie albums.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

MadTinus

Bericht door MadTinus » vr jan 05, 2007 5:54 pm

XnegativeX schreef:Even een oudje van stal halen...

Die he'k allebei, Witchcraft vind ik erg tof, maar Soulblight draai ik hoogst zelden.
Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind. Always. Robin Williams

Enthousiast over muziek, taal (Nederlands en Engels) en natuur.
Motto's: Leef en laat leven. Oordeel niet.

Last.fm
Muziekcollectie @ Discogs

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr jan 05, 2007 8:44 pm

Blood&Ashes schreef:[..]
Ik ken eigenlijk alleen The Shepherd and the Hounds of Hell. Die heb ik zo'n twee jaar geleden regelmatig geluisterd, maar ik had er al snel genoeg van. Zijn die albums die je noemde heel anders dan The Shepherd...?
Ik vond The Shepherd... veel te clean en te simpel. Die twee vorige zijn stukken origineler en zeker ook een stuk rauwer.
Nihil schreef:[..]

Goh, al eeuwen niet meer beluisterd. Beide cd's liggen ergens stof te vergaren in mijn collectie. Maar ja, goeie albums.
Als je Witchcraft kwijt wil dan hoor ik het wel.

Btw.: Ikuinen kaamos is geen black metal.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr jan 05, 2007 8:51 pm

www.myspace.com/brandhaard

ff wat lokale blackmetal prutsers promoten
Heerlijk Helder Taalloeder

Plaag

Bericht door Plaag » vr jan 05, 2007 9:42 pm

XnegativeX schreef:[..]

Niet meer. Maar zie eens dat je So Rose The Dreadful Ghost te horen krijgt. Heel anders. Tamelijk obscuur klinkende koude kale dode bomen black.
Kop dicht, Thorko

Parabellum

Bericht door Parabellum » vr jan 05, 2007 10:31 pm

Nihil schreef: "Diadem of 12 stars" van Wolves in the throne room zijn ook goede kandidaten.
Is die van 2006? Ik dacht dat die al langer stof zat te verzamelen in mijn kast.

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » vr jan 05, 2007 11:07 pm

"Diadems..." is wel degelijk van 2006. Ikuinen Kaamos was black metal, maar is nu inderdaad eerder Pagan of hoe je het ook wil noemen. Naar mijn weten was dit geen topic "sub-genre neuken"?
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

iscariah

Bericht door iscariah » vr jan 05, 2007 11:07 pm

Geniale plaat, en 2006 ja.

iscariah

Bericht door iscariah » vr jan 05, 2007 11:07 pm

Nihil schreef:Naar mijn weten was dit geen topic "sub-genre neuken"?
:lolup:

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 06, 2007 12:28 pm

Nihil schreef:"Diadems..." is wel degelijk van 2006. Ikuinen Kaamos was black metal, maar is nu inderdaad eerder Pagan of hoe je het ook wil noemen. Naar mijn weten was dit geen topic "sub-genre neuken"?
Opzich niet. Maar zo gauw je een band in het black metal topic noemt die grotendeels als 2 druppels water op Opeth lijkt dan gaat me dat iets te ver.

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » za jan 06, 2007 1:33 pm

http://myspace.com/ikuinenkaamos

Jaja, twee druppels water op Opeth inderdaad.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

AmnesJAn
Lult over cdtjes

Bericht door AmnesJAn » za jan 06, 2007 1:42 pm

Het heeft veel raakvlakken met Opeth, maar om alleen daarmee de band af te doen, doe je hun heel erg tekort vind ik.
לֹא אעבוד

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 06, 2007 2:21 pm

XnegativeX schreef:
hmm het is inderdaad geen pure black metal meer, maar heeft toch nog erg veel momenten die linken met hun kille obscure BM verleden.

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » za jan 06, 2007 2:25 pm

Of het nou op Opeth lijkt of niet, of het nou black metal is of niet. Dankzij de opmerking van XneggieX ben ik eens gaan luisteren en het bevalt me! Die heerlijke typische Opeth-achtige akkoordenschema's.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

NIBDEM

Bericht door NIBDEM » za jan 06, 2007 7:14 pm

Persoonlijk vind ik dat er op 'the forlorn' van Ikuinen Kaamos zeker nog wel black metal gespeeld wordt; zeker tijdens de laatste 2 nummers, ascent en fall. Maar pure black, nee das het absoluut niet meer.

Wat plaag zei; ten tijde van So Rose the Dreadful Ghost speelden ze nog vrij pure black; erg sterke demo was dat trouwens!

Het nieuwe materiaal van Ikuinen Kaamos is trouwens totaal niet meer te bestempelen als black metal. :P

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » za jan 06, 2007 9:07 pm

Wordt er nu nog steeds hierover gezanikt? Vorige keer werd er een serieus eind gezeikt omdat ik groepen te specifiek benaderde door ze niet in de algemene topics te posten en nu beginnen er alweer mensen te mekkeren omdat ik het omgekeerde doe.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Audiophile

Bericht door Audiophile » za jan 06, 2007 9:09 pm

Nihil schreef:Wordt er nu nog steeds hierover gezanikt? Vorige keer werd er een serieus eind gezeikt omdat ik groepen te specifiek benaderde door ze niet in de algemene topics te posten en nu beginnen er alweer mensen te mekkeren omdat ik het omgekeerde doe.
Misschien ligt het niet aan wat er wordt gedaan, maar wie het doet. :roll:
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » za jan 06, 2007 9:57 pm

Wat een gevatte opmerking. Die had ik nou helemaal niet zien aankomen. En aangezien nagenoeg niemand me hier verte kent, daar ik hier nog amper gepost heb in de laatste jaren, is jouw bemerking ongetwijfeld geheel terecht.
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

Audiophile

Bericht door Audiophile » za jan 06, 2007 10:00 pm

Nihil schreef:Wat een gevatte opmerking. Die had ik nou helemaal niet zien aankomen. En aangezien nagenoeg niemand me hier verte kent, daar ik hier nog amper gepost heb in de laatste jaren, is jouw bemerking ongetwijfeld geheel terecht.
Janken, kreng! Janken!
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Nihil
Contacteer:

Bericht door Nihil » za jan 06, 2007 10:25 pm

Audiophile schreef:Janken, kreng! Janken!
Ik denk dat je jezelf bij deze nogal overschat. Ook denk ik dat je misschien wat minder spul moet gaan roken, want je reactie slaat echt op de ballen.

Maar goed het ging over black metal...
voidwork.bandcamp.com
akemmanah.bandcamp.com

metalmachine

Bericht door metalmachine » zo jan 07, 2007 8:53 pm

Zijn er misschien mensen bekend met de band Winterhorde?

Ze hebben zojuist een nieuw album klaar Nebula, echt een geweldig album. Hij krijgt hier maar 68 punten, heel jammer want volgens mij is deze plaat een van de betere black metal platen van de laatste maanden.

V.

Bericht door V. » ma jan 08, 2007 7:22 pm

XnegativeX schreef:Zijn er hier toevallig mensen bekend met de band Denial of God. En dan vooral met hun laatste werkje, The Horrors of Satan? Ik lees hier namelijk niks anders over dan lof. Maar als ik het nummertje op hun Myspace luister dan vind ik het weinig speciaals. Kijk ik misschien verkeerd? Of luister ik toevallig naar het verkeerde nummer?
Ik heb 'The Horrors of Satan' nog niet laten bezinken (ik heb te weinig tijd). Maar wat ik bij het vorige DoG werk had was dat ik het in het begin eigenlijk niets vond maar dat ik naar mate ik het vaker hoor steeds meer en krachtiger gegrepen wordt door de riffs en melodielijnen. Vooral hun gitaarwerk is meesterlijk.
Voor zover ik THoS heb gehoord geldt voor deze plaat hetzelfde. De laatste keer datik'm hoorde vond ik'm al veeel sterker dan de eerste keer.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » ma jan 08, 2007 7:28 pm

Plaag schreef:Tijdens de eerste klanken die ik hoorde van Peste Noire - La Sanie des siècles - Panégyrique de la dégénérescence (na de intro wel te verstaan), dacht ik even aan Dödfödd, maar naarmate ik het kreng vaker draai, gaat hij steeds meer een eigen leven leiden, doordat Peste Noire een manier van black metal ten uitvoer brengt, die ik eigenlijk gewoon origineel moet noemen en traditioneel tegelijkertijd. Niet alleen maar traditioneel door de black zelf, maar ook door de bevreemdende wijze waarop Peste Noire allerlei oude invloeden gebruikt. Of misbruikt. Klassiek rockende solo's tot en met gevoelig akoestisch gitaarwerk verweven met de meest pure en zieke genocidale black metal die er maar gemaakt kan worden. Wat dat laatste betreft blijft de vergelijking met Dödfödd enigszins in stand.
Het is de ziekte die je hoort, de ziekte die schoonheid overmant en die haar dwingt tot slaafse zieligdoenerij.

Mijn top 10 van het jaar wordt flink overhoop gehaald, op deze manier.
Die vocalen, die krijsen, die sfeerintermezzo's. Echt, heerlijk!

Edit: Ik heb de Dodfod tape er ook weer eens ingeplugd. Dat is toch wel heel wat ieller.
Laatst gewijzigd door V. op ma jan 08, 2007 8:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » ma jan 08, 2007 7:36 pm

XnegativeX schreef:Ja ja ja, Darkthrone...leuk allemaal.
Maaruh...Beastcraft!!!
Beastcraft is tof. Pure black zoals het hoort. Geen key's, geen poespas. Gewoon black. Midtempo's en snellere stukken wisselen elkaar af. Niets nieuws onder de zon. Maar de jongens weten precies hoe je echte black moet maken. Ondanks dat het allemaal al 616x gedaan is hebben zij leuke werkjes afgeleverd die je toch blijft opzetten. Er knap voor een relatief jonge band die zich slechts op platgewalsde paden begeeft.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » ma jan 08, 2007 7:46 pm

En nu gaan jullie mij vertellen wat er zo geweldig is aan 'Lucifugum - The Supreme Art of Genocide'.
Want ik heb mezelf weer opgezadeld met een schijf die mee kon doen aan de anti-conceptiemiddel context 2006 omdat mensen hier peop in hun oren hebben.
Wat is de meerwaarde van deze schijf? Ik hoor een saai schijfje met zeer hinderlijk gitaar werk.

'Sociopath: Philosophy Cynicism' was ook al zo saai dat ik maar besloten heb deze band voortaam te negeren. Wat een overrated rotzooi.
Ik draai 'Back to Chopped down Roots' wel als ik TSAoG gebruik als kleiduif.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jan 08, 2007 8:42 pm

Download die zooi dan ook eerst, henkie. Shit, nog eens twee keer blind een cd kopen als je de voorgaande al niks vond, gave actie. Doet alleen zo'n pijn in je knip.

V.

Bericht door V. » ma jan 08, 2007 8:44 pm

Meltdown schreef:Download die zooi dan ook eerst, henkie. Shit, nog eens twee keer blind een cd kopen als je de voorgaande al niks vond, gave actie. Doet alleen zo'n pijn in je knip.
Waar lees jij dat ik twee CD's heb gekocht van een band waarvan ik de voorgaande al niks vond?
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

K.

Bericht door K. » ma jan 08, 2007 8:44 pm

Meltdown schreef:Download die zooi dan ook eerst, henkie. Shit, nog eens twee keer blind een cd kopen als je de voorgaande al niks vond, gave actie. Doet alleen zo'n pijn in je knip.

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jan 08, 2007 8:49 pm

V. schreef:[..]
Waar lees jij dat ik twee CD's heb gekocht van een band waarvan ik de voorgaande al niks vond?
En nu gaan jullie mij vertellen wat er zo geweldig is aan 'Lucifugum - The Supreme Art of Genocide'.
Want ik heb mezelf weer opgezadeld met een schijf die mee kon doen aan de anti-conceptiemiddel context 2006 omdat mensen hier peop in hun oren hebben.
Wat is de meerwaarde van deze schijf? Ik hoor een saai schijfje met zeer hinderlijk gitaar werk.

'Sociopath: Philosophy Cynicism' was ook al zo saai dat ik maar besloten heb deze band voortaam te negeren. Wat een overrated rotzooi.
Ik draai 'Back to Chopped down Roots' wel als ik TSAoG gebruik als kleiduif.

Oké, ik zie nu dat je Sociopath waarschijnlijk niet gekocht hebt, maar daar leek het wel even op. Ach ja.

K.

Bericht door K. » ma jan 08, 2007 8:52 pm

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jan 08, 2007 9:01 pm

Hee, gaaf, hoe doe je dat?

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 08, 2007 9:03 pm

K. schreef:AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Echt, wat een moeite jij al niet doet om kansloos over te komen. :' )

Doe eens wat nuttigs en vertel mij eens wat het verschil is tussen de digipack en jewelcase versie van Andacht.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 08, 2007 9:03 pm

Meltdown schreef:Hee, gaaf, hoe doe je dat?
:' )

K.

Bericht door K. » ma jan 08, 2007 9:04 pm

1. (': typen in het replyboxje.
2. Op 'voorbeeld' klikken.
3. Screenshot maken.
4. Paint openen.
5. Plakken.
6. Gedeelte met (': uitknippen.
7. Gedeelte met (': plakken in een nieuw, leeg scherm.
8. Afbeeldingsgrootte aanpassen tot, wat zal het zijn, 12 x 12 pixels.
9. Afbeelding net zo lang roteren en spiegelen tot 'ie goed staat.
10. Afbeelding opslaan als 'lame.bmp'
11. Imageshack openen
12. Uploaden.
13. Posten en giechelen maar.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door K. op ma jan 08, 2007 9:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

K.

Bericht door K. » ma jan 08, 2007 9:05 pm

Echt, wat een moeite jij al niet doet om kansloos over te komen. :' )

Doe eens wat nuttigs en vertel mij eens wat het verschil is tussen de digipack en jewelcase versie van Andacht.
Een jewelcase kun je simpel vervangen als 'ie kapot is, een digipack niet. Afbeelding

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 08, 2007 9:06 pm

Wat een hoop moeite voor zo'n kut-smilie.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 08, 2007 9:06 pm

K. schreef:Een jewelcase kun je simpel vervangen als 'ie kapot is, een digipack niet. Afbeelding
Dank je. Afbeelding

Meltdown

Bericht door Meltdown » ma jan 08, 2007 9:06 pm

Vet.
Nou, de ene zit in zo'n plastic hoesje, en de ander in een stuk veredeld karton. Afbeelding

Gesloten