Black Metal

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Meltdown

Bericht door Meltdown » do jan 11, 2007 4:56 pm

Blood&Ashes schreef:[..]

Van Ván houden is tot nu toe niet echt een voorwaarde om de box aan te schaffen, aangezien slechts twee van de zeven bekende bands Ván-bands zijn.
Dit klopt inderdaad bij nader inzien, er zitten er ook een paar op Cold Dimensions en een enkeling ergens anders, maar op Nihil Nocturne na gebruiken ze wel allemaal min of meer dezelfde uitgesponnen atmosferische neo-progressieve (zoiets ja, heheh) 'waar velen op geilen en K. niet' stijl, dus vandaar die verwijzing naar Ván en Ván-bands, tegenwoordig lijkt iedereen dan wel te weten wat je zo ongeveer bedoelt.

En die diversiteit vind ik ook wel meevallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat bij een liefhebber van één van die bands de rest ook wel in de smaak zal vallen.
Mwah... Ik merk toch vaak bij mezelf dat wanneer een aantal bands toevallig in dezelfde richting spelen er een paar 'het' voor mij net wél hebben en een evenredig paar dan weer niet. Het zit 'm toch in de kleine details die de ene band van de ander onderscheiden, die kunnen de ervaring alsnog compleet anders maken. Geen idee, ik ben vrij kieskeurig, denk ik. TRoB vind ik uniek en indrukwekkend, Kermania uniek en ronduit irritant.

Dat heb ik zelfs binnen bands zelf, trouwens. Ook als alles wat ze doen praktisch op hetzelfde neerkomt. Zo vind ik Paysage 'd Hiver over het geheel genomen een geniale band, maar het is wel een extreem geval van hit-or-miss. Op het eerste gehoor is het allemaal hetzelfde; zeer monotone hakketak-drum Black met een hoop ambient, windgeluiden en dat soort kaas. Paysage is daarnaast steevast zo ontzettend ondergeproduceerd dat het allemaal onluisterbaar zou moeten zijn, maar het zijn minieme nuances die een aantal releases totaal daarin doen omslaan. Het werkt dan ineens in hun voordeel, terwijl de rest maar naar blijft, zoals het eigenlijk hoort.

Nuances. De distortion die toch net even anders klinkt, de scherpte van het geluid, de zang die een iets andere toon zet door gewoonweg anders te klinken en op een andere rang in de mix staat, de plaatsing van synths, dat soort werk. Werelden van verschil. Zo valt Kristall&Isa bij mij onder het kopje vervelende herrie die aan m'n oren voorbij gaat, maar Winterkälte en Paysage 'd Hiver zijn dan weer echt meesterlijk. Ik wil zelfs zover gaan om te zeggen dat het openingsnummer van die laatste waarschijnlijk het kilste, meest gitzwarte en domweg prachtigste stuk Black Metal is dat ik ken. Dat nummer is rauwe energie vermomd als muziek, een compacte ijstijd die het dak van je huis blaast en de muren van alles wat bescherming biedt doet instorten. Blootstelling aan de elementen. Het is absoluut niet van het type dat je ieder willekeurig moment erdoorheen kunt jagen "omdat het zo hard heerscht", maar als het daar is, dan is er geen enkel nummer in dit verdomde genre dat me zo diep van binnen bij m'n kloten grijpt als Welt Aus Eis. Die kou daarbuiten wordt tastbaar, zo naast je centrale verwarming. En dat van zo'n Zwitser.
Laatst gewijzigd door Meltdown op do jan 11, 2007 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hêhêh, vishandel Berekoek.

V.

Bericht door V. » do jan 11, 2007 5:26 pm

Meltdown schreef:[..]

Mwah... Ik merk toch vaak bij mezelf dat wanneer een aantal bands toevallig in dezelfde richting spelen er een paar 'het' voor mij net wél hebben en een evenredig paar dan weer niet. Het zit 'm toch in de kleine details die de ene band van de ander onderscheiden, die kunnen de ervaring alsnog compleet anders maken. Geen idee, ik ben vrij kieskeurig, denk ik. TRoB vind ik uniek en indrukwekkend, Kermania uniek en ronduit irritant.
Dat is dan ook niet zo raar als je een box hebt met slechts 'neo-progressieve, iedereen geilt erop behalve K.' (nou is Kevin ook gewoon een en al wansmaak. Het referentiekader van die jongen is zo beperkt dat het zielig voor hem is. Zo zielig zelfs dat je'm bijna zou willen adopteren zodat je hem kan her-opvoeden zodat hij toch ooit nog eens in zijn miserabele leventje een vleugje perfectie kan inhaleren). Dan heb je namelijk slechts bands te pakken die, globaal gezien, allemaal dezelfde soort muziek maken. Omdat die samen in die box zitten ga je die bands binnen die box met elkaar vergelijken. En omdat die bands dus relatief dicht bij elkaar zitten wordt het onderscheid tussen wel en niet tof bepaald door, kleine details, nuances.

Heej, Kevin, biertje? :wink:
[quote="KoenM"][..]

Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » do jan 11, 2007 5:44 pm

Hehe, nu zul je het krijgen.

K.

Bericht door K. » do jan 11, 2007 5:56 pm

V. schreef:[..]
Dat is dan ook niet zo raar als je een box hebt met slechts 'neo-progressieve, iedereen geilt erop behalve K.' (nou is Kevin ook gewoon een en al wansmaak. Het referentiekader van die jongen is zo beperkt dat het zielig voor hem is. Zo zielig zelfs dat je'm bijna zou willen adopteren zodat je hem kan her-opvoeden zodat hij toch ooit nog eens in zijn miserabele leventje een vleugje perfectie kan inhaleren). Dan heb je namelijk slechts bands te pakken die, globaal gezien, allemaal dezelfde soort muziek maken. Omdat die samen in die box zitten ga je die bands binnen die box met elkaar vergelijken. En omdat die bands dus relatief dicht bij elkaar zitten wordt het onderscheid tussen wel en niet tof bepaald door, kleine details, nuances.

Heej, Kevin, biertje? :wink:
Ik zet m'n denkbeeldige Futhark14 tape maar op en zeg niks, maar dat biertje, daar hou ik je aan :lol:

Nee, ik loop maar wat te etteren as usual, die box koop ik t.z.t. wel, mijn favoriete soort BM zal het nooit worden maar ik kan er in sommige gevallen best naar luisteren.

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » do jan 11, 2007 6:15 pm

Blood&Ashes schreef:Ik heb twee interessante samples van Funeral Procession in mijn bezit. Het zijn twee samples van één nummer van die multi-split lp box die dit jaar uit gaat komen. De samples zijn zonder zang en het nummer is nog niet af, dus het is nog niet perfect, maar het klinkt al erg goed!
Veelbelovende samples inderdaad.
Ik hoop dat ze ook nieuw werk in de stijl van Schmerz aus Licht gaan maken, die bevalt me nóg beter dan het album.

V.

Bericht door V. » do jan 11, 2007 7:45 pm

K. schreef:[..]

Ik zet m'n denkbeeldige Futhark14 tape maar op en zeg niks, maar dat biertje, daar hou ik je aan :lol:
Komt goed!(b)
Nee, ik loop maar wat te etteren as usual, die box koop ik t.z.t. wel, mijn favoriete soort BM zal het nooit worden maar ik kan er in sommige gevallen best naar luisteren.
Etteren, wat is dat?
Of doorverkopen. :wink:

Ik hoop alleen dat die box een beetje in een redelijke oplage geperst wordt. Zodat je'm wanneer hij twee weken uit is nog gewoon kan bestellen; En er dus niet als de kippen binnen een half uur bij hoef te zijn. Want dat is aan mij niet besteed.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » do jan 11, 2007 7:52 pm

Aan mij wel. Ik vind het stiekem best leuk om iets te hebben liggen waar kansloze idioten steeds minstens 300 euro voor neertellen terwijl ik er zelf voor een normale prijs aan ben gekomen. Dan kijk ik liefkozend naar mijn platenkast en voel ik mezelf even heel goed. En misschien wel meer.

V.

Bericht door V. » do jan 11, 2007 8:07 pm

Ik verkoop niet dus ik heb daar geen profijt van. Nee, lekker blijven persen zolang er vraag is. Dat mag van mij wel. Vraag en aanbod, liberale marktwerking, dat is mooi.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Meltdown

Bericht door Meltdown » do jan 11, 2007 8:17 pm

Ik verkoop ook zelden iets, ben er eigenlijk vooral te belazerd voor, voor die paar rotcenten (heb toch nooit een hele lijst waar ik vanaf moet, dus dan schiet het niet op). En alle items die wat waard zijn in een trade wil ik weer niet kwijt omdat ik er te vaak naar luister. :lol:

V.

Bericht door V. » do jan 11, 2007 8:44 pm

Ik keek net mijn CD collectie door en kwam de CD 'Octagon - Artisans of Cruelty' tegen. Ik had deze CD tijden geleden een keer besteld na het beluisteren van een sample. Deze CD kwam echter samen met redelijk wat andere binnen en viel wat tegen dus kreeg weinig tot geen aandacht. Als ik mij niet vergis is dit pas de tweede keer dat ik'm draai.

En wat knalt er opeens, compleet onderwacht uit mijn speakers: Vette black/death metal die mij enigsinds doet denken aan Dissection en Watain. Een aangename verrassing dus.
Lekker midtempo maar toch aardig beukend. Ja zeker geen onaardig schijfje.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jan 13, 2007 11:41 am

Ik heb een vraag aan de mensen die hier black metal luisteren.

Laatst kwam ik een Black metal band tegen uit Turkije en ik vond het best lekker klinken. Toen heb ik het aan een klasgenoot laten horen die helemaal into black metal is en ze vond het wel leuk, totdat ze wist dat het uit Turkije kwam. Dit omdat het niet bij Turken hoort, maar iets is van de westerse wereld vanwege een bepaalde ideologie.
Ik kan hier eigenlijk helemaal niet bij, als het goed klinkt dan maakt het toch niet uit, uit welk land zo een band komt?

Het gaat trouwens om deze 2 bands:
http://www.myspace.com/episode13

http://www.myspace.com/sagariszone

Ik ben wel benieuwd wat jullie hiervan vinden.

iscariah

Bericht door iscariah » za jan 13, 2007 11:43 am

Orklord schreef:Ik heb een vraag aan de mensen die hier black metal luisteren.

Laatst kwam ik een Black metal band tegen uit Turkije en ik vond het best lekker klinken. Toen heb ik het aan een klasgenoot laten horen die helemaal into black metal is en ze vond het wel leuk, totdat ze wist dat het uit Turkije kwam. Dit omdat het niet bij Turken hoort, maar iets is van de westerse wereld vanwege een bepaalde ideologie.
Ik kan hier eigenlijk helemaal niet bij, als het goed klinkt dan maakt het toch niet uit, uit welk land zo een band komt?

Het gaat trouwens om deze 2 bands:

Je klasgenoot klinkt als een idioot ...

Luister wel straks eens..

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » za jan 13, 2007 1:10 pm

iscariah schreef:[..]
Je klasgenoot klinkt als een idioot ...
amen.

Episode 13 klinkt wel ok op zich. Veel keyboards.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 1:41 pm

Orklord schreef:Het gaat trouwens om deze 2 bands:

Die eerste vind ik niets aan. Mij te catchy, te veel melodieuze riedeltjes. Die tweede vind ik op zich wel aardig klinken, maar het komt een beetje te standaard op me over. Ik heb bands gehoord die hetzelfde beter hebben gedaan. Ik denk niet dat het me lang zal kunnen boeien, maar ik wil hun album best eens een luisterbeurt geven.

arnibes
Contacteer:

Bericht door arnibes » za jan 13, 2007 1:42 pm

Ik ben niet erg into de black metal, maar Limbonic Art klinkt toch wel erg goed. Welk(e) album(s) zijn zeker de moeite waard om mee te beginnen?

Vlammy

Bericht door Vlammy » za jan 13, 2007 1:45 pm

Ad Noctum: Dynasty of Death vind ik hun beste.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 1:46 pm

arnibes schreef:Ik ben niet erg into de black metal, maar Limbonic Art klinkt toch wel erg goed. Welk(e) album(s) zijn zeker de moeite waard om mee te beginnen?
Persoonlijk vind ik van Limbonic Art Moon In The Scorpio en Ad Noctum - Dynasty Of Death de leukere albums.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za jan 13, 2007 2:05 pm

arnibes schreef:Ik ben niet erg into de black metal, maar Limbonic Art klinkt toch wel erg goed. Welk(e) album(s) zijn zeker de moeite waard om mee te beginnen?
Eigenlijk alle. Maar het kost heel wat moeite om echt 'in' de muziek te raken zegmaar. Maar ieder album is absoluut de moeite waard. Zelf draai ik The Ultimate Death Worship het meest, maar over dat album zijn de meningen ook het meest verdeeld.
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 2:07 pm

Draconian schreef:Maar het kost heel wat moeite om echt 'in' de muziek te raken zegmaar.
Hoe bedoel je? Vergeleken met de meeste black metal vind ik Limbonic Art erg toegankelijk.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » za jan 13, 2007 2:11 pm

Die eerste vind ik niets aan. Mij te catchy, te veel melodieuze riedeltjes. Die tweede vind ik op zich wel aardig klinken, maar het komt een beetje te standaard op me over. Ik heb bands gehoord die hetzelfde beter hebben gedaan. Ik denk niet dat het me lang zal kunnen boeien, maar ik wil hun album best eens een luisterbeurt geven.
Okeej, maar het ging mij er vooral om of het uitmaakt dat ze uit Turkije komen en zo te zien maakt het bij de meeste niets uit.

Draconian
Lult over cdtjes

Bericht door Draconian » za jan 13, 2007 2:34 pm

Hoe bedoel je? Vergeleken met de meeste black metal vind ik Limbonic Art erg toegankelijk.
Misschien qua productie wel ja, maar ik vind - net als bij een band als Emperor - de nummers vrij complex in elkaar zitten. Ze raken me pas na meerdere luisterbeurten (en dat bedoel ik hier in positieve zin).
We're particles in motion, we can't accept we've no control
Racing helpless through the aether, staring outward from the world

NvE
Contacteer:

Bericht door NvE » za jan 13, 2007 2:44 pm

Orklord, je klasgenoot is waarschijnlijk een Nico. En daar hoor je niet naar te luisteren.
don't mistake lack of talent for genius

sanguis
Contacteer:

Bericht door sanguis » za jan 13, 2007 2:57 pm

En toch vind ik nog steeds Epitome of Illusion de beste van LA.

puist

Bericht door puist » za jan 13, 2007 3:02 pm

sanguis schreef:En toch vind ik nog steeds Epitome of Illusion de beste van LA.
Dat ben ik met je eens
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

The Chosen

Bericht door The Chosen » za jan 13, 2007 3:06 pm

En ik ook :P

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za jan 13, 2007 3:12 pm

Wie kwam hier nou laatst aan met de band Necroplasma?
Dit zweedse bandje zou lijken op Watain en Ondskapt. Nou heb ik weinig met Watain maar Ondskapt vind ik geweldig. Dus ik dat ding even geluisterd in de winkel. Nou, ik kan er echt helemaal niks mee. Misschien komt het door de oppervlakkige luisterbeurt maar mij deed het gewoon erg weinig. Dat kon in ieder geval niet tippen aan het geweldige Ondskapt.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

überheerscher

Bericht door überheerscher » za jan 13, 2007 3:22 pm

nasheim :twisted:
"Metal"

mailen op Bartjeblij@hotmail.com

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 3:49 pm

Orklord schreef:Okeej, maar het ging mij er vooral om of het uitmaakt dat ze uit Turkije komen en zo te zien maakt het bij de meeste niets uit.
Nou, ik zou niet snel een Turkse band luisteren, maar dat komt omdat ik de meeste black metal van Turkse bodem die ik gehoord heb (en dat is maar weinig) niet echt interessant vind. Maar als je een band leuk vindt, en je gaat het niet meer luisteren omdat ze uit Turkije komen, dan is dat natuurlijk vrij idioot.
Laatst gewijzigd door Blood&Ashes op za jan 13, 2007 4:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 3:54 pm

Draconian schreef:Misschien qua productie wel ja, maar ik vind - net als bij een band als Emperor - de nummers vrij complex in elkaar zitten. Ze raken me pas na meerdere luisterbeurten (en dat bedoel ik hier in positieve zin).
Hm..ik heb het niet meegemaakt dat ik meerdere luisterbeurten nodig had. Maar de productie is niet het enige wat ik toegankelijk vind aan Limbonic Art. Het is ook de muziek zelf. Zulke melodieuze black metal is door de meeste mensen snel op te pikken.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » za jan 13, 2007 4:06 pm

XnegativeX schreef:Wie kwam hier nou laatst aan met de band Necroplasma?
Dit zweedse bandje zou lijken op Watain en Ondskapt. Nou heb ik weinig met Watain maar Ondskapt vind ik geweldig. Dus ik dat ding even geluisterd in de winkel. Nou, ik kan er echt helemaal niks mee. Misschien komt het door de oppervlakkige luisterbeurt maar mij deed het gewoon erg weinig. Dat kon in ieder geval niet tippen aan het geweldige Ondskapt.
Dan laat ik het ook maar aan mij voorbij gaan. Ik ben ook niet zo te spreken over Watain.

Is Ondskapt nu eigenlijk al begonnen met de opnames voor het nieuwe album? Dat is toch wel iets waar ik naar uit kijk. Ik hoop alleen dat ze het niveau van Dödens Evangelium vast weten te houden, of daar overheen gaan. Er zijn aardig wat goede bands die black metal in het straatje van Ondskapt spelen, en het zou toch jammer zijn als ze niet meer zouden opvallen tussen die bands.

V.

Bericht door V. » ma jan 15, 2007 3:25 pm

Ik vind Watain wel gaaf eigenlijk. 'Rabid Death Curse' was dan een totale Dissection ripoff maar 'Casus Lucifer' is een sterke plaat. Lekkere duistere produktie, melodie versterkende midtempo stukken, vette riffs, lekkere beukstukken, gave teksten, vuile vocalen. Perfect. Echt black metal.
Nummers als 'My Fists are Him' en 'The Essence of Black Purity' mogen er trouwens ook zeker wezen. Met name die laatste. Tering wat is dat een heerlijk haatdragend stukje zwart metaal. Hulde!

Van Necroplasma heb ik zelf de 'Gospels of Antichristian Terror' compilatie CD en de 'X Corona Bestia Vox Vocis' tape. Beide vuile, pakkende necro-thrash. En die nieuwe full-length ga ik zeker aanschaffen.

Beide gewoon top bands.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

V.

Bericht door V. » ma jan 15, 2007 3:28 pm

'The Ultimate Death Worship' heeft, volgens mij, als ik het mij goed herinner, een iets 'scherpere', rauwere produktiedan de rest. Maar het zijn alle vijf toffe CD's.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 15, 2007 3:32 pm

V. schreef:Ik vind Watain wel gaaf eigenlijk. 'Rabid Death Curse' was dan een totale Dissection ripoff maar 'Casus Lucifer' is een sterke plaat. Lekkere duistere produktie, melodie versterkende midtempo stukken, vette riffs, lekkere beukstukken, gave teksten, vuile vocalen. Perfect. Echt black metal.
Nummers als 'My Fists are Him' en 'The Essence of Black Purity' mogen er trouwens ook zeker wezen. Met name die laatste. Tering wat is dat een heerlijk haatdragend stukje zwart metaal. Hulde!

Van Necroplasma heb ik zelf de 'Gospels of Antichristian Terror' compilatie CD en de 'X Corona Bestia Vox Vocis' tape. Beide vuile, pakkende necro-thrash. En die nieuwe full-length ga ik zeker aanschaffen.

Beide gewoon top bands.
:lol: Dat verbaast me niks. Als ik het kut vindt dan MOET jij het wel goed vinden.
Laatst gewijzigd door XnegativeX op ma jan 15, 2007 3:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

V.

Bericht door V. » ma jan 15, 2007 3:34 pm

XnegativeX schreef:[..]

:lol: Dat verbaast me niks. Als ik het kut vindt dan MOET jij het wel kut vinden.
Wat klopt er niet aan die tweede zin? :lol:
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 15, 2007 3:35 pm

Foutje. Je brengt me ook helemaal van m'n stuk :lol:

V.

Bericht door V. » ma jan 15, 2007 3:38 pm

Maarja, Als er wordt gezegd:"Lijkt op Watain en Ondskapt' dan doelt men waarschijnlijk op de productie of de sfeer en/of de ideologie die uitgedragen wordt. En niet op de muziek zelf.

Dat nummer vd aankomende Watain 'Sworn to the Dark' klonk ook wel weer aardig. Alleen mag het allemaal van mij wel wat 'duisterder' en grimmiger.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma jan 15, 2007 3:42 pm

De ideologie komt inderdaad overeen. Maar zelfs Watain en Ondskapt liggen al meters ver uit elkaar wat betreft de muzikale stijlen. En Necroplasma rammelt mij gewoon teveel. Ik haalde er geen sterke songs uit en geen sfeer die tot mij sprak. En dan haak ik al gauw af.

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 15, 2007 3:48 pm

Gisteren Spicilège van Belenos nog weer eens in de speler gehad. Uitstekende plaat die zich onderscheidt door Franstalige vocalen.

Lekkere epische black metal met hier en daar het onvermijdelijke folky randje. Niets mis mee.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

V.

Bericht door V. » ma jan 15, 2007 3:51 pm

Jeroen schreef:Gisteren Spicilège van Belenos nog weer eens in de speler gehad. Uitstekende plaat die zich onderscheidt door Franstalige vocalen.

Lekkere epische black metal met hier en daar het onvermijdelijke folky randje. Niets mis mee.
Wat is er onvermijdelijk aan een folky randje, in black metal nogwel notabene?
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 15, 2007 3:57 pm

Nou ja, naast dat veel bands dat vandaag de dag lijken te doen, is het bij Belenos één van de belangrijke ingrediënten.

Bedoel er verder niets mee.

sammath
Contacteer:

Bericht door sammath » ma jan 15, 2007 4:15 pm

furious black metal
http://www.sammath.nl http://www.hammerheart.com

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » ma jan 15, 2007 4:46 pm

superband, Renascent Misanthropy vind ik één van de beste melodieuze black metal schijven. Genoeg power en rauwheid in de donder en daarnaast heeft men oor voor mooie sferische passages met goed gitaarwerk.

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » ma jan 15, 2007 4:55 pm

Jeroen schreef:superband, Renascent Misanthropy vind ik één van de beste melodieuze black metal schijven. Genoeg power en rauwheid in de donder en daarnaast heeft men oor voor mooie sferische passages met goed gitaarwerk.
Inderdaad, erg leuk album. Vooral niet vergeten het volume omhoog te gooien na de intro. :P

Baldurs Tod

Bericht door Baldurs Tod » ma jan 15, 2007 6:33 pm

Jeroen schreef:Gisteren Spicilège van Belenos nog weer eens in de speler gehad. Uitstekende plaat die zich onderscheidt door Franstalige vocalen.

Toffe band inderdaad. Ik vind eigenlijk al hun albums wel goed, maar vooral Spicilege en Chants D'Betaille. Ook de cleane zang die je weleens tegenkomt past er goed bij. Overigens heb ik een paar dagen geleden het album 'Pulver' van Lifelover eens gecheckt, op aanraden van The Chosen ergens in een topic. Prima depressieve black metal/rock. De vocalen zijn echt goed. In februari komt hun nieuwe album 'Erotik' uit.
[i]"Die atoombom was misschien toch niet zo'n goed idee. De vijand is woedend!"[/i]

V.

Bericht door V. » di jan 16, 2007 2:31 pm

Tering Jantje jongens; Wat is Lunar Aurora - Andacht toch een prachtige plaat. Ik draai'm nu voor het eerst maar ik werd direct overdonderd door de pracht en praal van deze duistere mystieke muziek. De produktie is perfekt, de melodie-en subliem en de sfeer is als de sfeer van het mooiste, ongeschonden woud. Echt een pareltje.
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

puking luke

Bericht door puking luke » di jan 16, 2007 2:33 pm

Draai op het moment In die Abgründe van Insignium, blijft een lekker plaatje 8)
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

V.

Bericht door V. » di jan 16, 2007 2:38 pm

puking luke schreef:Draai op het moment In die Abgründe van Insignium, blijft een lekker plaatje 8)
Wat moet ik mij erbij voorstellen qua black metal?
[quote="KoenM"][..]

Met je snor!

Godver.[/quote]

Nynke
Contacteer:

Bericht door Nynke » di jan 16, 2007 2:50 pm

V. schreef:Tering Jantje jongens; Wat is Lunar Aurora - Andacht toch een prachtige plaat. Ik draai'm nu voor het eerst maar ik werd direct overdonderd door de pracht en praal van deze duistere mystieke muziek. De produktie is perfekt, de melodie-en subliem en de sfeer is als de sfeer van het mooiste, ongeschonden woud. Echt een pareltje.
Wel een goed album, maar vergeleken met hun andere albums vind ik m wat tegenvallen.

puking luke

Bericht door puking luke » di jan 16, 2007 2:52 pm

V. schreef:[..]
Wat moet ik mij erbij voorstellen qua black metal?
redelijk traditionele (duitse) black metal

http://www.myspace.com/insignium
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di jan 16, 2007 2:57 pm

Nynke schreef:[..]

Wel een goed album, maar vergeleken met hun andere albums vind ik m wat tegenvallen.
Waarom precies?

Gesloten