Jouw favoriete gitarist?
- Strijdkreet
Criss oliva is toch wel 1 van de betere gitaristen als in solo en songwriting.
Daarnaast staat paul gilbert
Daarnaast staat paul gilbert
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
Deze week toch weer lekker onder de indruk van Tommy Emmanuel (Australische virtuoos op western gitaar), check youtube maar eens.
En wat altijd mijn hartje sneller doet kloppen: Marty Friedman. Zitten een paar gave tussen op Loudspeaker, echter niet alle nrs zijn kicken.
Instructie video van Michael Romeo (Symphony X) is ook erg gaaf
En wat altijd mijn hartje sneller doet kloppen: Marty Friedman. Zitten een paar gave tussen op Loudspeaker, echter niet alle nrs zijn kicken.
Instructie video van Michael Romeo (Symphony X) is ook erg gaaf
The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
"The moon is a planet just like the earth, only it is even deader."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."
- vengeancefan
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Ik vind Richie Blackmore één van de allerbesten. Zijn stijl is misschien niet altijd supervirtuoos, maar hij kan zo ontzettend gevoelig spelen, echt geniaal. Luister maar eens naar live on stage van Rainbow en je weet wat ik bedoel.
Verder vind ik Keith Richards ook geweldig. Technisch gezien is hij natuurlijk zeer matig, maar zijn stijl en daarbij zijn hele uiterlijk maken hem tot de ultieme rock 'n roll gitarist. Of zoals ooit een journalist eens gezegd heeft: If Keith Richards didn't excist, rock'n roll should have invented him.
Verder vind ik Keith Richards ook geweldig. Technisch gezien is hij natuurlijk zeer matig, maar zijn stijl en daarbij zijn hele uiterlijk maken hem tot de ultieme rock 'n roll gitarist. Of zoals ooit een journalist eens gezegd heeft: If Keith Richards didn't excist, rock'n roll should have invented him.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]
Moore kicks ass. Laatste cd's getuigen van zijn multistijlenbeheersing , van ingetogen naar bruut shreddend. Mjammie! In het begin was het nogal eentonig toonladders aflopen (wel gaaf, maar zo).vengeancefan schreef:sinds ik UFO live in Tilburg heb gezien was ik toch weer erg onder de indruk van Vinnie Moore !
Gezien het feit dat Schenker zijn Aziatische optredens verkloot heeft vraag ik me af hoe lang hij nog nr 1 blijft
Richie heeft ook een 'Iers' album gemaakt: Blackmore's night, ook geinig en vol gevoel en folklore. (ik trek het niet de hele avond, maar een paar sfeervolle nrs zijn echt te versmaden)
En vanavond maar weer eens de meester (Malmsteen) opgezet. Heerlijk hoe hij te kan janken, scheuren, gillen en energie eruit laten spatten. WRaaaaauuuwww.
- vengeancefan
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Silenoz ja?windir schreef:Ihsann (Emperor) en Silenoz (Dimmu Borgir): (duistere) sfeer en melodie
verder:
Jani Maanpae (Sonata Arctica), Kirk Hammet (Metallica), Michael Amot (ex-Carcass, Arch Enemy), ...
Vreemde zaak aangezien hij slechts de slagpartijen doet.. De melodieuze passages komen allen van de leadgitaristen (momenteel Galder, toentertijd Astennu etc.)
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
-
Eén Iers album? Naar mijn weten doet hij al 10 jaar niks anders dan zijn tijd verkloten met dit (excuses naar degenen die zich aangevallen voelen) kutproject. Wat mij betreft belt hij nog vandaag Ian Gillan of RJD op, en gaat hij weer iets góéds in mekaar flansen.Davos schreef:[..]Richie heeft ook een 'Iers' album gemaakt: Blackmore's night, ook geinig en vol gevoel en folklore. (ik trek het niet de hele avond, maar een paar sfeervolle nrs zijn echt te versmaden)
[b]DAUDR!![/b]
Zekerz en daarna nog ff "Inspiration" en "Alchemy"vengeancefan schreef:[..]
je draait "Marching Out"dus ?
Right you are. Maar qua sfeer zijn enkele nrs wel gaaf. Om daar nu 10 jaar op te teren..... hum. Tijd voor echte goeie Rainbow shit van heer Blackmore bvDamien, son of Lucifer schreef:[..]
Eén Iers album? Naar mijn weten doet hij al 10 jaar niks anders dan zijn tijd verkloten met dit (excuses naar degenen die zich aangevallen voelen) kutproject. Wat mij betreft belt hij nog vandaag Ian Gillan of RJD op, en gaat hij weer iets góéds in mekaar flansen.
- vengeancefan
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Op de vraag "Wie is je favoriete gitarist?" krijg je 1001 verschillende antwoorden, daarom hebben we voor de poll van deze week (op de frontpage) een andere gitaargerelateerde vraag bedacht:
Wat is je favoriete gitaartandem aller tijden?
Om je stem uit te brengen, zie deze link.
Wat is je favoriete gitaartandem aller tijden?
Om je stem uit te brengen, zie deze link.
- KoenM
- Contacteer:
Dat vind ik een zeer lastige vraag. Die twee gasten van Parkway Drive (Luke Kilpatrick en Jeff Ling) en van Lamb of God (Adler en Morton) zijn voor mij wel twee voorbeelden van goede hedendaagse gitaartandems in de metal.
Verder heb ik een sterke voorkeur voor Lindgren in combinatie met Akerfeldt. Akesson is niet slecht, maar Lindgren paste beter naar mijn gevoel.
Op het vlak van old school vind ik Denner en La Rocque bij King Diamond zéér sterk. In de thrash ben ik denk ik het meest gecharmeerd door die twee gasten van Forbidden. Op death metal vlak is de combo tussen Schuldiner en Murphy op Spiritual Healing voor mij het meest overtuigend.
Zeer moeilijk.
Verder heb ik een sterke voorkeur voor Lindgren in combinatie met Akerfeldt. Akesson is niet slecht, maar Lindgren paste beter naar mijn gevoel.
Op het vlak van old school vind ik Denner en La Rocque bij King Diamond zéér sterk. In de thrash ben ik denk ik het meest gecharmeerd door die twee gasten van Forbidden. Op death metal vlak is de combo tussen Schuldiner en Murphy op Spiritual Healing voor mij het meest overtuigend.
Zeer moeilijk.
- Lone Starr
Favoriete gitaartandems:
Shermann/Denner op de eerste drie Mercyful Fate-releases
Tipton/Downing - Priest
Wagner/Wartell - Trouble (vetste doomriffing ever)
McAlpin/Rock - Psychotic Waltz
Favoriete gitaristen:
William J. Tsamis - Warlord/Lordian Guard
Jordan Macarus - Winterhawk
Tony Iommi - eh...
Alan Jones (treurwilgmelodiemaestro) - Pagan Altar
...en nog een paar tientallen, vrees ik.
Shermann/Denner op de eerste drie Mercyful Fate-releases
Tipton/Downing - Priest
Wagner/Wartell - Trouble (vetste doomriffing ever)
McAlpin/Rock - Psychotic Waltz
Favoriete gitaristen:
William J. Tsamis - Warlord/Lordian Guard
Jordan Macarus - Winterhawk
Tony Iommi - eh...
Alan Jones (treurwilgmelodiemaestro) - Pagan Altar
...en nog een paar tientallen, vrees ik.
- Sargatanas
John scofield
Eddie hazel
Marty Friedman ten tijde van Rust in Peace(Huidig werk vind ik niet zoveel aan)
Stevie Ray Vaughn ( Zo vet en lomp gespeeld, doet het hier altijd goed)
Eddie hazel
Marty Friedman ten tijde van Rust in Peace(Huidig werk vind ik niet zoveel aan)
Stevie Ray Vaughn ( Zo vet en lomp gespeeld, doet het hier altijd goed)
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]
Tsja, gelijkwaardige gitaartandems zijn er volgens mij niet zo veel.
Is toch meestal een sublieme solo gitarist met een slaggitarist als back-up.
Inderdaad Shermann/Denner en Tipton/Downing zijn bekend en kunnen allemaal zeer goed soleren.
Dan had je nog de Thin Lizzy tandems:
Brian Robertson / Scott Gorham
Gary Moore / Scott Gorham (luister maar eens naar hun beste album "Black Rose")
Dan heb je nog het Iron Maiden trio Adrian Smith / Dave Murray en Janick Gers.
Die clip van "Hotel California" van the Eagles, daarop wordt door 3 gitaristen ook zeer goed afwisselend gesoleerd.
Joe Walsh, Glenn Frey en Don Felder waren dat.
Is toch meestal een sublieme solo gitarist met een slaggitarist als back-up.
Inderdaad Shermann/Denner en Tipton/Downing zijn bekend en kunnen allemaal zeer goed soleren.
Dan had je nog de Thin Lizzy tandems:
Brian Robertson / Scott Gorham
Gary Moore / Scott Gorham (luister maar eens naar hun beste album "Black Rose")
Dan heb je nog het Iron Maiden trio Adrian Smith / Dave Murray en Janick Gers.
Die clip van "Hotel California" van the Eagles, daarop wordt door 3 gitaristen ook zeer goed afwisselend gesoleerd.
Joe Walsh, Glenn Frey en Don Felder waren dat.
Bij Slash en Izzy Stradlin vind ik dat er net als bij Angus en Malcolm Young nauwelijks sprake is van een tandem. In beide gevallen gaat het om één karakteristieke sologitarist en één additionele slaggitarist.
Zelf zou ik kiezen voor Brian Robertson/Scott Gorham. Puur omdat zij aan de wieg van het gitaartandemen gestaan hebben.
Of KK Downing en Glenn Tipton omdat zij ons The Hellion gebracht hebben.
Of Adrian Smith en Dave Murray omdat zij samen ook vele klassieke twinleads op hun naam hebben staan.
Ik zou een eervolle vermelding willen geven aan Bernie Versailles en Juan Garcia. Het samenspel tussen die twee op Unstoppable Force is om van te smullen.
Ook Kai Hansen en Michael Weikath hebben bij Helloween enkele bijzondere gitaarmomenten opgenomen. (Die briljante solo's aan het einde van het titelnummer van Keeper Of The Seven Keys bijvoorbeeld).
Moraal van het verhaal: ik kan niet kiezen, dus...
Zelf zou ik kiezen voor Brian Robertson/Scott Gorham. Puur omdat zij aan de wieg van het gitaartandemen gestaan hebben.
Of KK Downing en Glenn Tipton omdat zij ons The Hellion gebracht hebben.
Of Adrian Smith en Dave Murray omdat zij samen ook vele klassieke twinleads op hun naam hebben staan.
Ik zou een eervolle vermelding willen geven aan Bernie Versailles en Juan Garcia. Het samenspel tussen die twee op Unstoppable Force is om van te smullen.
Ook Kai Hansen en Michael Weikath hebben bij Helloween enkele bijzondere gitaarmomenten opgenomen. (Die briljante solo's aan het einde van het titelnummer van Keeper Of The Seven Keys bijvoorbeeld).
Moraal van het verhaal: ik kan niet kiezen, dus...
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?
- Lone Starr
- Hellhammer
Duane Allman en Dickie Betts van The Allman Brothers Band verdienen ook wel een eervolle vermelding. Twee van de beste gitaristen ooit die pioniers waren op het gebied van harmonie spelen en solo's (luister maar naar de live versie van In Memory Of Elizabth Reed).
Andere favoriete gitaristen zijn inmiddels al genoemd, hehe.
Andere favoriete gitaristen zijn inmiddels al genoemd, hehe.
- Das Gesicht
Het ging over bepaalde tandems toch?
Bij gitaartandems schieten me eerlijk gezegd weinig binnen wel vind ik het spel tussen Jan Akkerman en Thijs van Leer (hammondorgel) geniaal, hetzelfde bij Ritchie Blackmore en John Lord.
Oh en mijn ultieme gitaarheld is toch wel Rory Gallagher, mischien niet het beste spel of solo's maar bij hem moet je naar het totaal plaatje kijken. Hoe die vent knalt op het podium, zijn hele hart en ziel er in kan leggen is in mijn ogen ongeëvenaard.
Edit: Voorbeeldje: http://www.youtube.com/watch?v=GHzOJKn7 ... PL&index=9
Bij gitaartandems schieten me eerlijk gezegd weinig binnen wel vind ik het spel tussen Jan Akkerman en Thijs van Leer (hammondorgel) geniaal, hetzelfde bij Ritchie Blackmore en John Lord.
Oh en mijn ultieme gitaarheld is toch wel Rory Gallagher, mischien niet het beste spel of solo's maar bij hem moet je naar het totaal plaatje kijken. Hoe die vent knalt op het podium, zijn hele hart en ziel er in kan leggen is in mijn ogen ongeëvenaard.
http://soundcloud.com/snaggle-tooth Check de muzak die ik gemaakt heb :p
- Lone Starr
Dat heb ik met Stevie Ray Vaughan. En daarbij vind ik trouwens wel dat SRV de beste toon heeft die ik ooit gehoord heb. Check onderstaande link, in dat nummer gebeurt zoveel...hij verliest een plectrum, stemt een snaar bij tijdens een solo en het nummer bluesed als een huis. Dit vind ik gewoon vuurwerk.Das Gesicht schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=RRlFKiarv8w

EDIT: vroeger, toen MTV nog muziek uitzond, SRV en Jeff Beck.....
http://www.youtube.com/watch?v=2UIptI2r ... re=related
"Do is die Bahnhof!!"
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]
- Dragonforce
- Strijdkreet
Criss oliva - Savatage
Alan jones - Pagan altar
Vincent Mcallister - Pentagram
Rory gallagher
Verder ga ik niet, anders word het een top 21309
Alan jones - Pagan altar
Vincent Mcallister - Pentagram
Rory gallagher
Verder ga ik niet, anders word het een top 21309
"I wanted to see a war run so badly."