Wizard (true heavy power/speed uit Duitsland)
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Wizard (true heavy power/speed uit Duitsland)
Deze vertegenwoordigers van het ware metalgeloof bestaan nu al zo'n slordige 18 jaar en beginnen langzaam aan populairiteit te winnen. Stoere meezingmuziek in de stijl van Grave Digger, een vleugje Manowar en een hoog strijdgehalte. Vooral zanger Sven D'Anna is uitermate geschikt voor het genre met zijn sterke uithalen en Deutsche grundlichkeit.
Legion Of Doom Demo, 1991
Son of Darkness Full-length, 1995
Battle of Metal Full-length, 1997
Bound by Metal Full-length, 1999
Head of the Deceiver Full-length, 2001
Odin Full-length, 2003
Magic Circle Full-length, 2005
Goochan Full-length, 2007
In Nederland is de band in 2005 te zien geweest op Ragnarock en in 2006 op Dokk'em Open Air waar ze beide keren een verpletterende indruk achterlieten. Met Goochan hoopt de band ook in Nederland te kunnen doorbreken, wat mij betreft gaat dat ze ook lukken.
Review van het vorige album The Magic Circle:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2051
Review van het nieuwe album Goochan: ht ... hp?id=3334
Interview met gitarist Dano Boland:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=474
Ik weet dat de concurrentie moordend is in het genre, maar Wizard heeft met het uitstekende Odin een speciaal plekje in mijn hart veroverd dat slechts weinig bands kunnen bereiken. The Magic Circle had een matige productie die het geheel weinig goeds deed, maar Goochan klinkt harder en zelfs moderner dan ooit.
Meer liefhebbers van deze band?
Legion Of Doom Demo, 1991
Son of Darkness Full-length, 1995
Battle of Metal Full-length, 1997
Bound by Metal Full-length, 1999
Head of the Deceiver Full-length, 2001
Odin Full-length, 2003
Magic Circle Full-length, 2005
Goochan Full-length, 2007
In Nederland is de band in 2005 te zien geweest op Ragnarock en in 2006 op Dokk'em Open Air waar ze beide keren een verpletterende indruk achterlieten. Met Goochan hoopt de band ook in Nederland te kunnen doorbreken, wat mij betreft gaat dat ze ook lukken.
Review van het vorige album The Magic Circle:
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=2051
Review van het nieuwe album Goochan: ht ... hp?id=3334
Interview met gitarist Dano Boland:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=474
Ik weet dat de concurrentie moordend is in het genre, maar Wizard heeft met het uitstekende Odin een speciaal plekje in mijn hart veroverd dat slechts weinig bands kunnen bereiken. The Magic Circle had een matige productie die het geheel weinig goeds deed, maar Goochan klinkt harder en zelfs moderner dan ooit.
Meer liefhebbers van deze band?
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Probeer van de laatste stukjes van Dragon's Death en Sword Of Vengeance te luisteren, dat zijn toch wel de absolute toppertjes. Van Odin is vooral The Hall Of Odin en Thor's Hammer een aanrader.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Heeft iemand ze nog op Dokk'em gezien overigens?Orklord schreef:Ik heb geen idee, ik ken de andere bands trouwens ook niet.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Argh, ik baal er nog steeds van dat ik dat weekend verhindert was, Wizard en Primal Fear waren sowieso de moeite van het gaan geweest.
Klopte het van de Nederlandstalige aankondigingen?

- Dragonforce
- Metalheank
En Blitzkrieg inderdaad!!gewoon Lennert schreef:Argh, ik baal er nog steeds van dat ik dat weekend verhindert was, Wizard en Primal Fear waren sowieso de moeite van het gaan geweest.

Volgens mij spraken ze wel een woordje Nederlands ja, maar wat precies weet ik niet meer.
Erg leuk optreden en ECHT een geweldige liveband. Typische Duitsers, maakten er echt een feest van. Gezelligste optreden van de dag (tussen de stugge Friezen

twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Haha, ik ben het met je eens, maar zelf vinden ze iig niet dat ze op Hammerfall lijken (maar ze zetten het wel in de bio: 'Wizard bestond al 8 jaar voor Hammerfall')
Ik heb het interview toen ik het terughoorde enkele keren moeten terugspoelen. Dano is heel aardig, maar het accent zorgde voor problemen op de matigere opname.
Ik heb het interview toen ik het terughoorde enkele keren moeten terugspoelen. Dano is heel aardig, maar het accent zorgde voor problemen op de matigere opname.
- Dragonforce
-
- Contacteer:
ze zijn trouwens ook te zien in Belgie op 27 oktober op doendersfest in hoeilaart (naast brussel)
www.doendersfest.be
namen staan nog niet op de site
www.doendersfest.be
namen staan nog niet op de site