Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » wo jan 24, 2007 1:59 pm

Mensen hier bekend met Bodies In The Gears Of The Apparatus? Ontzettend gave technische death/grind met korte, en vooral brute nummers. Helaas zijn ze al weer uit elkaar na het maken van een split en een EP, maar die EP is iig behoorlijk de moeite waard. Denk aan een soort mengeling van Cephalic Carnage en Isle Of Men, maar dan on speed. Misschien nog een snufje Aragnophobic Nosebleed erbij, en je hebt 't. Erg, erg gaaf iig.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » wo jan 24, 2007 5:16 pm

Ik luister nu naar Flesh Consumed. Klinkt lekker! Het doet mij vooral denken aan Incestuous, met een zang als de latere Gorgasm. Ze hebben geloof ik wel een Myspace (tja, welke band naast Hekwerk Terreur tegenwoordig niet?).

Oja.
http://www.myspace.com/fleshconsumed
Heus.

Ernst
Berichten: 5030
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 10:27 am
Locatie: Boedapest

Bericht door Ernst » wo jan 24, 2007 11:03 pm

Kennen mensen hier Nirvana 2002? Een oude Zweedse death metal band die nooit verder is gekomen dan het demo-tijdperk. Desondanks denk ik dat dit er bij fans van Entombed, Dismember, Grave etc. er als zoete koek in zal gaan!

http://www.myspace.com/prophet2002

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » vr jan 26, 2007 8:37 pm

Nooit geweten dat men in het Midden - Oosten ook death metal maakt en nog niet eens onaardig ook. Tyrant Throne is de naam en komen uit Jordanië

www.myspace.com/tyrantthrone
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
multi/spazz
Berichten: 235
Lid geworden op: zo mar 05, 2006 1:55 pm

Bericht door multi/spazz » vr jan 26, 2007 9:55 pm

Voor een ieder met een zwak voor primitief en onorgineel, Skullfuck.

http://personal.inet.fi/musiikki/nailgu ... thcult.mp3

Op Bestial Burst, wat op zich al reden genoeg is tot blijdschap.
http://coldoutsidelayswaste.blogspot.com/

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di jan 30, 2007 3:01 pm

Én inmiddels zijn we aangekomen bij het vijfde album van Dying Fetus, dat na een kleine vier jaar eindelijk hun nieuwe album 'War Of Attrition' uitbrengt, wederom via Relapse Records. Het eerste wat mij eigenlijk opviel was het drumgeluid. Het staat te zacht. De snare klinkt vrij verweg, en de bassdrums net íets te getrigerd. Verder is de productie oké, komen de ros riffs goed uit de verf en heeft de band in Sean Beasley een goede zanger gevonden, die redelijk in de buurt komt van zijn voorgangers. En natuurlijk is er nog altijd de putgrunt van Dying Fetus-mastermind John Gallagher! over de songs opzich kan ik nog niet veel zeggen omdat dit pas de tweede luisterbeurt is. Wel kan ik alvast zeggen dat hij het meesterlijke 'Destroy The Opposition' waarschijnlijk niet zal overtreffen helaas. Al met al is dit album er wel een geworden die het wachten waard was. En nu maar weer héél gauw een europese tour! Oja, het album komt op 6 maart uit.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di jan 30, 2007 4:52 pm

Mensen bekend met de naam Ruthless Beatings?
De nieuwe band van Wayne Knupp (Devourment) er staat nog geen muziek van ze online maar ik ben heel benieuwd wat men gaat uitbrengen
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di jan 30, 2007 4:53 pm

Daar heb ik volgens mij wel iets van gehoord laatst. Kan zijn dat ik het fout heb hoor. Is er al iets bekend over een eventuele release?

Edit: ook leden van Artery Eruption erin! Vet! Het debuut 'D.emoralized E.aten A.nd D.efacated' komt begin dit jaar uit... Zal niet héél duren dus.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di jan 30, 2007 5:10 pm

fetuskiller schreef:Daar heb ik volgens mij wel iets van gehoord laatst. Kan zijn dat ik het fout heb hoor. Is er al iets bekend over een eventuele release?

Edit: ook leden van Artery Eruption erin! Vet! Het debuut 'D.emoralized E.aten A.nd D.efacated' komt begin dit jaar uit... Zal niet héél duren dus.
Is een kans dat dat Sexcrement of Cemetary Rapist was

edit: @ fetuskiller, het kan haast niet dat je iets van Ruthless Beatings hebt gehoord want ze zitten nog in de studio
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do feb 01, 2007 1:01 pm

Graaf, wat is dit voor'n onzin? Waarom heb je mijn topic dichtgegooid? Iedereen loopt hier altijd maar te klagen over de overvloed aan brute death metal, vandaar dat ik een nieuw topic voor alleen US-DM had geopend...
Waarom mag dit niet, en topics als grindcore, goregrind, crust/powerviolence en NSBM wel?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do feb 01, 2007 2:05 pm

fetuskiller schreef:Graaf, wat is dit voor'n onzin? Waarom heb je mijn topic dichtgegooid? Iedereen loopt hier altijd maar te klagen over de overvloed aan brute death metal, vandaar dat ik een nieuw topic voor alleen US-DM had geopend...
Waarom mag dit niet, en topics als grindcore, goregrind, crust/powerviolence en NSBM wel?
Voor de duidelijkheid:

met de aanwezigheid van het NSBM-topic ben ik het volledig eens. NSBM is namelijk een muziekstroming apart ( gezien de thematieken) en veel mensen die naar BM luisteren zijn fel tegen NSBM. In zo`n geval is het redelijk logisch dat zo`n stroming een eigen topic krijgt zodat de mensen die zich daar in interesseren daar kunnen vertoeven zonder dat de mensen die er tegen zijn zich er aan storen en anderen er op aanspreken.

Een grind- en goregrind topic hoeft van mij ook niet per se ( zeker niet alle 2), maar deze scheiding van DM, daar kan ik nog wel enig begrip voor hebben( hoewel veel bands ook de overlapping van grind en death kennen). In de tijd dat deze topics werden geopend was ik overigens nog geen mod, anders had ik zeker wat slotjes uitgedeeld.

Maar: voor verscheidene stromingen uit de DM gaan we geen aparte topics openen. Overigens klaagt niemand hier over de overvloed aan brute DM, men zegt enkel dat de bands die gepost worden soms niet in de smaak vallen. Die niet en andere weer wel.

Er worden voor verschillende soorten BM ook geen aparte topics geopend ( met NSBM als uitzondering, maar dit heb ik al toegelicht), hoewel je daar ook veel onderscheid kan maken.
Voor DM ook niet. DIT is het deathmetaltopic en hier kun je alle vormen van DM in kwijt.
We gaan voor poolse death ook geen apart topic openen. Voor technische death ook niet en voor melodieuze death ook niet. Ook voor BDM niet. Want straks wemelt het op MF van de topics waar 1 keer per 2 weken eens een post in gegooid wordt.
Bovendien houden de meeste mensen die in dit topic komen van meerdere vormen van DM en kunnen op deze manier alles in de gaten houden zonder 10 topics af te moeten struinen. En als jouw tips niet in de smaak vallen bij anderen, dan heb je pech. We gaan er geen aparte topics voor openen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do feb 01, 2007 2:25 pm

Wat jij wil...
Goed, verder met de orde van de dag, mensen. Bloodsoaked uit Amerika! Deze meneer heeft zojuist zijn debuut album 'Brutally Butchered' op de mensheid losgelaten, en heeft daar hulp bij gehad van Comatose Music. Op het schijfje vind je negen tracks die basten van brute old school death metal. Geen gutturale vocalen dus, en ook geen ziekelijk snelle riffs en drums. Nee, gewoon old school beuken, met een smerig randje. Zoek het een beetje in de hoek van Incantation, Deicide en Broken Hope. De productie is vet, en de songs zelf dito. Bloodsoaked mag wat mij betreft door naar de volgende ronde.

Check:
http://www.myspace.com/bloodsoakedband

Daarnaast moeten jullie ook als de sodemieter naar de myspace van het eveneens Amerikaanse Condemned surfen! De band komt binnekort met hun debuut 'Desecrate The Vile' op de proppen dat uitkomt via Lacerated Enemy. In de band vinden we ook de zanger en drummer van Cephalotripsy, dus dat zegt al voldoende! Ik kan niet wachten om die plaat te horen, want de nummers op hun space klinken ECHT veelbelovend.

Check het uit op:
http://www.myspace.com/condemnedmetal
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » do feb 01, 2007 3:42 pm

Condemned en Bloodsoaked, allebei top !!! de plaat van condemned heb ik dan ook al besteld en dat gaat met die van bloodsoaked binnenkort gebeuren
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
DORSTIG
Berichten: 1458
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 7:55 pm
Locatie: achtmaal
Contacteer:

Bericht door DORSTIG » do feb 01, 2007 5:32 pm

voor de mensen die van de zweedse variant houden

de heer pete flesh heeft eind vorig jaar een zeer aangenaam schijflje uitgebracht onder de noemer
''flesh- temple of whores''

dus check: www.peteflesh.tk
ah , my good old trustworthy beer , my love for you will never die


Wiping my ass and finding no shit on the toilet paper is equal to a flawless victory in Mortal kombat.

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » do feb 01, 2007 6:34 pm

Amibor schreef:Mensen hier bekend met Bodies In The Gears Of The Apparatus? Ontzettend gave technische death/grind met korte, en vooral brute nummers. Helaas zijn ze al weer uit elkaar na het maken van een split en een EP, maar die EP is iig behoorlijk de moeite waard. Denk aan een soort mengeling van Cephalic Carnage en Isle Of Men, maar dan on speed. Misschien nog een snufje Aragnophobic Nosebleed erbij, en je hebt 't. Erg, erg gaaf iig.
Ik heb de EP een tijdje geleden aangeschaft en ik moet zeggen dat het een ongelofelijke bak lawaai is maar wel behoorlijk vet.
Niet een cd-tje om elke dag op te zetten maar als ik er voor in de stemming ben kan ik er zeer van genieten !!
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » do feb 01, 2007 7:41 pm

DORSTIG schreef:voor de mensen die van de zweedse variant houden

de heer pete flesh heeft eind vorig jaar een zeer aangenaam schijflje uitgebracht onder de noemer
''flesh- temple of whores''

dus check: www.peteflesh.tk
ja, die flesh rost als een bal. ik heb hem hier ook al in huis. vette shiittt

http://www.myspace.com/peteflesh

staan een paar nummers online
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do feb 01, 2007 7:46 pm

DORSTIG schreef:voor de mensen die van de zweedse variant houden

de heer pete flesh heeft eind vorig jaar een zeer aangenaam schijflje uitgebracht onder de noemer
''flesh- temple of whores''

dus check: www.peteflesh.tk
Oh, die hebben we net gedraaid hier, onder het eten.
Maar we werden er allebei niet warm of koud van. Het heeft wat old-school neigingen en een mat geluid, maar voor mij springt dit project er niet echt uit ofzo.

Wel aardig, maar niet bijzonder.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do feb 01, 2007 7:53 pm

rotting corpse schreef:Condemned en Bloodsoaked, allebei top !!! de plaat van condemned heb ik dan ook al besteld en dat gaat met die van bloodsoaked binnenkort gebeuren
Bloodsoaked is voor een eenmansband wel aardig. Niet bijzonder maar ook niet vervelend. Condemned vind ik wederom geen flikker aan.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr feb 02, 2007 12:44 am

Haha Graaf het is lastig om een band te vinden die je wel kan waarderen, merk ik. Ik kan wel wat pogingen doen, maar ik beloof niet veel.

Ik ben de laatste tijd helemaal gek van Infernal Blasting van Azarath, met oa. Inferno van Behemoth op drums. Ben je neem ik aan wel bekend mee.

http://myspace.com/azarathtl

Verder luister ik nog regelmatig naar Smashed Brain Collection van het Bulgaarse Enthrallment, misschien is dat iets voor je. Ik zou zeggen luister het eens, maar het is geen gegarandeerde hit.

http://www.myspace.com/enthrallment

Oja, en eerder in dit topic noemde ik al Flesh Consumed. Flink gaye bandnaam, dat wel, maar het beukt best aardig.

http://www.myspace.com/fleshconsumed

En iets heel anders: het Russische Hieronymus Bosch. Wellicht niet helemaal juist geplaatst in dit topic en vast ook niet aan de Graaf besteed, maar dit is toch wel het beste wat Rusland heeft te bieden naar mijn mening (naast Fourth Dimension). Fascinerende progressieve death metal, gaat geen moment vervelen! De cd Artificial Emotions is echt geweldig, als iemand hem voor me heeft koop ik m graag over!

http://www.myspace.com/hieronymusboschrussia

Genoeg voor vandaag. Tijd om te studeren, over 8 uurtjes heb ik n tentamen.

Edit: allemaal gaye myspace dingen, godverdomme nou zeg!
Heus.

Gebruikersavatar
Alwin
Berichten: 7470
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 12:10 am
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Alwin » vr feb 02, 2007 1:13 am

Nee, Myspace is juist gaaf, omdat het zo handig is voor dit soort dingen,
(Verder zal het mij een kont wezen)

Maar, dat kwam ik niet melden.

Ik kwam zeggen, dat ik dat Hieronymus Bosch wel vet vind eigenlijk, maar eens vaker gaan luisteren!

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr feb 02, 2007 1:32 am

Moet je doen! Artificial Emotions is een aanrader, dat zeg ik je!
Heus.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » vr feb 02, 2007 7:12 am

Gods Puke schreef:Haha Graaf het is lastig om een band te vinden die je wel kan waarderen, merk ik.
Welnéé joh! Echt, als er iemand is die van veelzijdigheid binnen de death houdt en dus een hoop weg kan kanen, dan ben ik het wel.

Alleen, ik houd idd niet van primitieve, slecht geproduceerde DM die uit 2-3 riffs bestaan, kikker-hangbuikzwijn- of gorgelrioolvocalen hebben ( een enkele uitzondering, zoals bv Cock And Ball Torture, daargelaten) en een brei aan onontleedbare muziek spelen waarbij je af gaat vragen of ik het tijdens de grote boodschap op de pot er niet beter van af zou brengen, enkel gebruik makend van één instrument.

Dat is idd niet echt muziek waar ik mijn nest voor uit kom.

Ik moet nu gauw richting werk stuiteren, maar ik zal vanavond al je linkjes checken. Het zal mij benieuwen :).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » vr feb 02, 2007 8:19 am

Het was meer dat ik dat zei omdat je laatste twee replies nogal matig waren ("Niet bijzonder", "wel aardig", "niet vervelend", "geen flikker aan").
Maar probeer een van de bovengenoemde bands maar eens uit. Mocht je meer materiaal willen van een van die bands dan weet je me te vinden (ook al ben ik de laatste tijd niet echt beschikbaar geweest).

Oja, ik heb ook nog Fornever Laid To Rest van Seance voor je.
Heus.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 02, 2007 10:55 am

Ik ben benieuwd naar het nieuwe Vomitory album, dat binnekort gaat uitkomen. Ik ben op dit moment wakker aan het worden met een bak koffie en een sjekkie, en jawel; Primal Massacre van Vomitory. Dit is toch echt wel een heerlijk recht-toe-recht-aan old school death metalalbum hoor. Heerlijk!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » vr feb 02, 2007 7:04 pm

De laatste bevinding is hier The Partisan Turbine, ik ben verkocht

www.myspace.com/thepartisanturbine
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr feb 02, 2007 7:08 pm

Same here! Stelletje homo's zijn het. Althans, zo zien ze eruit. Maar strakke death metal maken kunnen ze zeker! Gaaf bandje.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » vr feb 02, 2007 7:14 pm

@ Gods Puke: ja, verdomd, die Azarath beukt en blaast erg! heb hem sinds kort ook. jammer van die extreem domme satanische titels weer, als Damned in Hell, Christscum en Burn in Hell...
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » vr feb 02, 2007 7:34 pm

Ik hou van Wintersun! power/death metal? :p
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr feb 02, 2007 8:20 pm

puking luke schreef:[..]


ja, die flesh rost als een bal. ik heb hem hier ook al in huis. vette shiittt

http://www.myspace.com/peteflesh

staan een paar nummers online
klinkt inderdaad best lekker.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » za feb 03, 2007 12:35 am

EmptySkies schreef:@ Gods Puke: ja, verdomd, die Azarath beukt en blaast erg! heb hem sinds kort ook. jammer van die extreem domme satanische titels weer, als Damned in Hell, Christscum en Burn in Hell...
Ach, die titels heb ik geen aandacht aan besteed. De muziek staat als een huis, dat is wat voor mij telt.
Heus.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » za feb 03, 2007 11:01 am

Een tijdje geleden had ik Demon Seed en Infernal Blasting op m'n PC staan, maar ik kon er niet veel mee. Ik vond Infernal Blasting al wat beter dan de andere, maar nee, dit is niet mijn soort death metal. De drums zijn natuurlijk erg vet, maar de rest... ik kan m'n aandacht er in ieder geval niet bij houden.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za feb 03, 2007 11:08 am

Mensen die Aversion To Life kennen? Uiteraard weer brute death metal van mijn kant, maar deze keer wat meer richting vervlogen tijden, allemaal net iets meer old school. Denk een beetje aan Inveracity, maar dan wat meer slamparts hier en daar. Erg lekker bandje, dat volledig langs mij heen gegaan is, aangezien hun schijf vorig jaar maart al uitkwam. Via Comatose overgens.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » za feb 03, 2007 11:18 am

Die ga ik checken!

De nieuwe Cephalotripsy is trouwens erg verslavend.. die stem ook!!

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za feb 03, 2007 11:20 am

Condemned (met dezelfde zanger) gaat binnekort een nóg beter album afleveren, ik voel het! Veel meer variatie in de songs...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » za feb 03, 2007 12:14 pm

Klopt ja, ben ik ook erg benieuwd naar! Cephalotripsy klinkt wel erg lekker, maar er mogen van mij wel wat meer snellere stukken in.

Heb net een album gedownload van Goretorture, schijnt een Mortician achtig iets te zijn, maar dan met Arnold Schwarzenegger samples :lol:

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za feb 03, 2007 12:17 pm

Ga ook Infernal Revulsion uit Japan ff checken... vette zooi!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » zo feb 04, 2007 12:52 pm

Gods Puke schreef: *rits bands*
Nou, inmiddels heb ik het eea kunnen beluisteren en ik moet zeggen dat er toch best wel leuke dingen tussen zitten.

Azarath kende ik al een beetje, ik heb hier "Diabolic Impious Evil" op mp3. Het is muziek met veel potentie, maar ik moet er nog steeds even lekker voor gaan zitten om er een heel album van op m`n gemakje weg te werken. Je moet er echt goed in komen. Het beukt inderdaad als een ziekte en niet op een vervelende manier. Dat Azarath, daar ga ik dus nog zeker nader kennis mee maken.

Van Enthrallment krijg je als eerste op hum MySpace de nieuwe cd te horen en dat vind ik dus echt drie keer niks, vanwege de drums. Jezus, wat een blikgeluid. Echt zo zonde, dat kan een goede schijf volledig nekken. Als de drums nou lekker lomp en ziek waren en het geluid íets voller, dan zou die schijf echt een killer in zijn soort kunnen worden. Doorgaans luister ik niet vaak naar dat soort herrie, maar als je er een keer zin in hebt, dan moet het geen half werk zijn.
Maar die andere cd, "Smashed Brain Collection", die klinkt écht stukken beter. Dus qua geluid maakt die band imo geen positieve progressie.

Flesh Consumed, daar kan ik zonder meer wat mee. Ik zou er, denk ik, geen cd van kopen omdat ik een hoop vergelijkbaar materiaal al in de kast heb ( of ik moet `m in een 5-eurobak tegenkomen), maar voor de rest vind ik het een prima band. Lekker raggend, een beetje technisch, her en der, en niet te veel poeha, maar ook niet verzuipend in eigen geluidmassa. Ja, geen vervelende muziek, dit.


Hieronymus Bosch, tja...wat zal ik daar eens van zeggen. Ik heb bij dat soort bands altijd een vrij dubbel gevoel. Enerzijds vind ik ze vaak retegoed, juist om de progressieve inslag en de vindingrijkheid waarmee ze de muziek weten aan te kleden. Daar kan ik mijn pet enkel voor af doen. Maar anderzijds ben ik meer een mens van een wat constanter geluid ( ik houd niet zo van "van de hak op de tak muziek") en heb ik dikwijls moeite om echt lekker van zo`n cd te genieten. Maar het is niet zo dat ik dit per defenitie niks vind, ik moet er alleen écht goed naar kunnen luisteren en er de juiste bui voor hebben. Ik vind dit sowieso een erg leuke tip die ik op een goed moment verder uit ga diepen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
AmnesJAn
Lult over cdtjes
Berichten: 8447
Lid geworden op: di okt 28, 2003 8:19 pm
Locatie: Een heel klein dorp tussen Roermond en Venlo

Bericht door AmnesJAn » zo feb 04, 2007 12:54 pm

Ik heb net eens op de webstek van Aborted het 1 en ander van hun nieuwe album geluisterd en ik moet zeggen dat ik er bijzonder content mee ben.
De lijn van The Archaic Abbatoir is doorgezet, maar nog wat geperfectioneerd. Het is nog steeds lomp als de tering, maar de solo's zijn nog virtuozer en razender, echt een plaat om naar uit te kijken.
לֹא אעבוד

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » zo feb 04, 2007 4:06 pm

AmnesJAn schreef:Ik heb net eens op de webstek van Aborted het 1 en ander van hun nieuwe album geluisterd en ik moet zeggen dat ik er bijzonder content mee ben.
De lijn van The Archaic Abbatoir is doorgezet, maar nog wat geperfectioneerd. Het is nog steeds lomp als de tering, maar de solo's zijn nog virtuozer en razender, echt een plaat om naar uit te kijken.
Helemaal mee eens, ben erg benieuwd.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 04, 2007 4:24 pm

The Archaic Abbatoir vond ik nis, en die nieuwe vind ik nog meer niks.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
EmptySkies
Berichten: 1814
Lid geworden op: do mar 30, 2006 10:01 pm
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

Bericht door EmptySkies » zo feb 04, 2007 4:47 pm

The Archaic Abbatoir vind ik juist erg goed..
[url=http://www.myspace.com/concept02band]Concept 0.2 Myspace[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 04, 2007 4:51 pm

Zo! Wordt ik hier toch even compleet weggeblazen door de nieuwe schijf van One Man Army And The Undead Quartet! Deze is vele malen beter en vooral afwisselender dan de voorganger. Dikke vette aanrader!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » zo feb 04, 2007 7:05 pm

Hier mensen bekend met Human Filleted?
Brute Death Metal en ik vind het persoonlijk zeer vet

www.myspace.com/humanfilleted
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Narrative
Berichten: 1371
Lid geworden op: do jan 13, 2005 7:09 pm

Bericht door Narrative » zo feb 04, 2007 7:19 pm

fetuskiller schreef:Zo! Wordt ik hier toch even compleet weggeblazen door de nieuwe schijf van One Man Army And The Undead Quartet! Deze is vele malen beter en vooral afwisselender dan de voorganger. Dikke vette aanrader!
Daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » zo feb 04, 2007 9:30 pm

fetuskiller schreef:The Archaic Abbatoir vond ik nis, en die nieuwe vind ik nog meer niks.
Kun je misschien wat meer vertellen over de nieuwe? Ik wil weten of het de moeite waard is 'm te beluisteren als ik The Archaic Abbatoir al niks vond...

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 04, 2007 9:36 pm

Darth Vader schreef:[..]


Kun je misschien wat meer vertellen over de nieuwe? Ik wil weten of het de moeite waard is 'm te beluisteren als ik The Archaic Abbatoir al niks vond...
Het enige wat ik je dan kan aanraden is; dat je die nieuwe gewoon moet laten liggen. De productie (drumgeluid metname) is nóg moderner gaan klinken. Ik heb her en der wat breakdowns ontdenkt. De riffs klinken door het vorige album inmiddels wat gedateerd, en er zijn wat mij betreft veel te veel 'rustpunten' voor een band die voorheen death/grind speelde. Het is zelfs zo erg dat ik af en toe een band als Hatesphere in m'n hoofd heb. Hoe het komt weet ik niet, maar het is er wel. Nee, wederom is dit nieuwe Aborted werkstuk niet aan mij besteed.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
puking luke
Berichten: 1537
Lid geworden op: ma jul 31, 2006 2:53 pm
Locatie: hillywood

Bericht door puking luke » zo feb 04, 2007 9:42 pm

luister op het moment het nummer The Chondrin Enigma van Aborted (die ook op de nieuwe plaat staat) en moet zeggen dat het toch aardig gaaf klinkt zo op het eerste gehoor! Ik stoor me totaal niet aan het drumgeluid of wat dan ook, het klinkt gewoon erg goed. Ben benieuwd naar de rest
[img]http://www.terrorhc.com/Terror_Rhythm_Banner.gif[/img]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » zo feb 04, 2007 9:42 pm

Ik vind die moderne sound ook niks voor Aborted, en de zang op The Arcaic Abbatoir deed me ook aan metalcore denken..

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo feb 04, 2007 9:43 pm

Darth Vader schreef:Ik vind die moderne sound ook niks voor Aborted, en de zang op The Arcaic Abbatoir deed me ook aan metalcore denken..
En dat is nog steeds het geval. Veel minder brute zang.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
yowannuzz
Berichten: 14623
Lid geworden op: di mar 16, 2004 8:20 pm
Locatie: Roermond

Bericht door yowannuzz » zo feb 04, 2007 10:34 pm

Ik heb die nieuwe plaat van Aborted vorige week zondag 1 keer geluisterd.
Ondertussen was ik (heel suf) online aan het dammen en ik kan je melden dat ik regelmatig amper in de gaten had dat er muziek opstond.
Death Metal als behang ? Dat kan nooit de bedoeling van het genre geweest zijn.

Ik ben nu de nieuwe Dying Fetus aan het checken en die klinkt me op het eerste gehoor alvast stukken interressanter en das ook nooit echt mijn band geweest.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gesloten