2 februari Metal Battle - Arnhem
- Goudvishal
- Contacteer:
2 februari Metal Battle - Arnhem
Vrijdag 2 februari 2007
Goudvishal Arnhem
Deur Open: 19:30
Entree gratis!!
Bands:
Skeletor
The Lucifer Principle
Intero
Oblivian Nightmare
Am Tuat (reserve)
Metal Battle
De Goudvishal luidt het nieuwe jaar keihard in: op 2 februari strijden vier Gelderse metalbands om een plekje in de halve finale van de Metal Battle. De winnaar van de landelijke ronde wint een studioarrangement en natuurlijk eeuwige roem. De vier bands die zich van hun beste kant zullen laten zien zijn Skeletor, The Lucifer Principle, Intero en Oblivian Nightmare. Tijdens het juryberaad speelt Am-Tuat.
Skeletor is begonnen als een huiskamerprojectje van een paar vrienden en is uitgegroeid tot een strakke metalmachine, geïnspireerd door o.a. Carcass en At The Gates. Motto: `Heavy Metal is our means to celebrate life.`
The Lucifer Principle: Apeldoornse death metal! TLP vermengt death met thrash metal en rockt daarmee de pan uit. Hun debuut `Burn!` was een dynamisch en indrukwekkend geheel, dat door menig recensent werd aangemerkt als ‘staand als een huis’.
De leden van Intero hebben ieder een andere muzikale achtergrond en dat is te merken ook. Een nummer als `Ask Why` is regelrechte groovy metalcore, terwijl in andere nummers duidelijke punkinvloeden zitten.
Het Tielse Oblivian Nightmare mocht haar death metal al laten horen op het festival Appelpop en hun promo `Sanctification of Savagery` was goed voor een lovende beoordeling door Aardschok: ‘Een band die een zware moshpit verdient!’.
Het jury-overleg zal door het Arnhemse Am Tuat veranderd worden in een progressief intermezzo. De band vindt zijn inspiratie in het oude Egypte.
Goudvishal Arnhem
Deur Open: 19:30
Entree gratis!!
Bands:
Skeletor
The Lucifer Principle
Intero
Oblivian Nightmare
Am Tuat (reserve)
Metal Battle
De Goudvishal luidt het nieuwe jaar keihard in: op 2 februari strijden vier Gelderse metalbands om een plekje in de halve finale van de Metal Battle. De winnaar van de landelijke ronde wint een studioarrangement en natuurlijk eeuwige roem. De vier bands die zich van hun beste kant zullen laten zien zijn Skeletor, The Lucifer Principle, Intero en Oblivian Nightmare. Tijdens het juryberaad speelt Am-Tuat.
Skeletor is begonnen als een huiskamerprojectje van een paar vrienden en is uitgegroeid tot een strakke metalmachine, geïnspireerd door o.a. Carcass en At The Gates. Motto: `Heavy Metal is our means to celebrate life.`
The Lucifer Principle: Apeldoornse death metal! TLP vermengt death met thrash metal en rockt daarmee de pan uit. Hun debuut `Burn!` was een dynamisch en indrukwekkend geheel, dat door menig recensent werd aangemerkt als ‘staand als een huis’.
De leden van Intero hebben ieder een andere muzikale achtergrond en dat is te merken ook. Een nummer als `Ask Why` is regelrechte groovy metalcore, terwijl in andere nummers duidelijke punkinvloeden zitten.
Het Tielse Oblivian Nightmare mocht haar death metal al laten horen op het festival Appelpop en hun promo `Sanctification of Savagery` was goed voor een lovende beoordeling door Aardschok: ‘Een band die een zware moshpit verdient!’.
Het jury-overleg zal door het Arnhemse Am Tuat veranderd worden in een progressief intermezzo. De band vindt zijn inspiratie in het oude Egypte.
De Goudvishal
Postadres: Postbus 251 6800 AG Arnhem
Concert info & reserveringen: 026 4457683
info@goudvishal.nl
Bezoek ook onze website www.goudvishal.nl
info@goudvishal.nl
Maar Skeletor heb je waarschijnlijk nog nooit live gezien: check www.skeletor-band.com
www.skeletor-band.com
- Goudvishal
- Contacteer:
De flyer!!

Am Tuat doet overigens niet mee met de Battle (of er moet een band uitvallen). Ze spelen ten tijde van het jury overleg om het wachten wat dragelijker te maken!

Am Tuat doet overigens niet mee met de Battle (of er moet een band uitvallen). Ze spelen ten tijde van het jury overleg om het wachten wat dragelijker te maken!
De Goudvishal
info@goudvishal.nl
info@goudvishal.nl
- Goudvishal
- Contacteer:
- Metal_heart
- Metal_heart
Klopt...Meridian schreef:Volgens mij was het zo:
1. TLP
2. Skeletor
3. Oblivian Nightmare
4. Intero
Maar kon het niet goed verstaan, dus weet niet zeker. TLP in ieder geval
wel 1e (verdiend), Intero (vind ik) onverdiend laatste.
TLP verdiend eerste das duidelijk...
ON was een zooitje op het podium en muziek
Intero was idd iets beter maar...mmm metalcore met BCriches??? die jongens moeten nog flink oefenen en d ezang was slecht!
Skeletor zit potentie in, allen die bassist kan beter bij een woodstockrevivalband gaan spelen en de kale gitarist moet wel wakker en levend zijn als ie opm podium staat... dacht dat ie ieder moment neer kon vallen in een diepe coma.
TLP schopte kont, bespeelde publiek, maar het bloijft wel n beetje Erik + begeleidingsband. wel de meest profi band van de avond
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]
-
- Fucker
- Contacteer:
Was dat niet altijd al zo... Erik & The Morbid Visions, Erik & The Pre-Mortems... en nu Erik & The Lucifer Principles.Metal_heart schreef:[..]
TLP schopte kont, bespeelde publiek, maar het blijft wel n beetje Erik + begeleidingsband.
De eerstvolgende CD gaat dan ook "The Mensinga Experience" heten, vernam ik vrijdag uit betrouwbare bron.
Verder vond ik het vrijdag te druk en het kwaliteitsverschil schrijnend.
Ik was anders gewoon geconcentreerd bezig hoor gozer, en ik had het nog naar mn zin ook! Maar jammer als dat nie zo overkwam...Metal_heart schreef:[..]
Skeletor zit potentie in, allen die bassist kan beter bij een woodstockrevivalband gaan spelen en de kale gitarist moet wel wakker en levend zijn als ie opm podium staat... dacht dat ie ieder moment neer kon vallen in een diepe coma.
Die bassist is een hele goeie dus helaas, al voldoet hij niet aan jouw eisen qua uiterlijk houden we hem toch maar wel, als je het niet erg vindt.
Maar ik begreep van Rutger dat het wel lekker gaat met Deluzion qua gigs dus ik kan binnenkort wel kijken hoe het allemaal echt moet...

Overigens ben ik wel benieuwd naar die nieuwe shit, ik ken jullie alleen nog met een andere Wouter op zang en dat klonk al wel vet... Al echt plannen qua opnemen?
www.myspace.com/skeletormetalband
- Metal_heart
Hehehehe je was wel wakker? 
Hahahaha wij zijn niet perfect, helaas... maar gaat idd wel goed met de gigs
Nieuwe zang is iets breder qua bereik. meer diepte lekker vet! Komende zomer gaan we debuut opnemen
Was dit BTW jullie eerste gig met skeletor? dan rescept!

Hahahaha wij zijn niet perfect, helaas... maar gaat idd wel goed met de gigs
Nieuwe zang is iets breder qua bereik. meer diepte lekker vet! Komende zomer gaan we debuut opnemen
Was dit BTW jullie eerste gig met skeletor? dan rescept!
[url=http://www.huubboel.nl][img]http://i12.photobucket.com/albums/a222/Wouter_devries/banner_gitaarnet.gif[/img][/url]
- earik mortem
- Contacteer:
Fucker schreef:[..]
Was dat niet altijd al zo... Erik & The Morbid Visions, Erik & The Pre-Mortems... en nu Erik & The Lucifer Principles.
De eerstvolgende CD gaat dan ook "The Mensinga Experience" heten, vernam ik vrijdag uit betrouwbare bron.
Verder vond ik het vrijdag te druk en het kwaliteitsverschil schrijnend.

fuck off and die
- Metal_heart