Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16556
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » ma feb 05, 2007 11:28 am

Gr. Dracula schreef:[..]


Nou, inmiddels heb ik het eea kunnen beluisteren en ik moet zeggen dat er toch best wel leuke dingen tussen zitten.

Azarath kende ik al een beetje, ik heb hier "Diabolic Impious Evil" op mp3. Het is muziek met veel potentie, maar ik moet er nog steeds even lekker voor gaan zitten om er een heel album van op m`n gemakje weg te werken. Je moet er echt goed in komen. Het beukt inderdaad als een ziekte en niet op een vervelende manier. Dat Azarath, daar ga ik dus nog zeker nader kennis mee maken.

Van Enthrallment krijg je als eerste op hum MySpace de nieuwe cd te horen en dat vind ik dus echt drie keer niks, vanwege de drums. Jezus, wat een blikgeluid. Echt zo zonde, dat kan een goede schijf volledig nekken. Als de drums nou lekker lomp en ziek waren en het geluid íets voller, dan zou die schijf echt een killer in zijn soort kunnen worden. Doorgaans luister ik niet vaak naar dat soort herrie, maar als je er een keer zin in hebt, dan moet het geen half werk zijn.
Maar die andere cd, "Smashed Brain Collection", die klinkt écht stukken beter. Dus qua geluid maakt die band imo geen positieve progressie.

Flesh Consumed, daar kan ik zonder meer wat mee. Ik zou er, denk ik, geen cd van kopen omdat ik een hoop vergelijkbaar materiaal al in de kast heb ( of ik moet `m in een 5-eurobak tegenkomen), maar voor de rest vind ik het een prima band. Lekker raggend, een beetje technisch, her en der, en niet te veel poeha, maar ook niet verzuipend in eigen geluidmassa. Ja, geen vervelende muziek, dit.


Hieronymus Bosch, tja...wat zal ik daar eens van zeggen. Ik heb bij dat soort bands altijd een vrij dubbel gevoel. Enerzijds vind ik ze vaak retegoed, juist om de progressieve inslag en de vindingrijkheid waarmee ze de muziek weten aan te kleden. Daar kan ik mijn pet enkel voor af doen. Maar anderzijds ben ik meer een mens van een wat constanter geluid ( ik houd niet zo van "van de hak op de tak muziek") en heb ik dikwijls moeite om echt lekker van zo`n cd te genieten. Maar het is niet zo dat ik dit per defenitie niks vind, ik moet er alleen écht goed naar kunnen luisteren en er de juiste bui voor hebben. Ik vind dit sowieso een erg leuke tip die ik op een goed moment verder uit ga diepen.
Mooi, dat je tevreden bent. Die nieuwe Enthrallment klinkt inderdaad nergens naar, helaas.
De rest van de bands is niet vernieuwend nee (behalve Hieronymus Bosch) maar desondanks best lekker.
Overigens, heb jij nog aanraders op DM gebied?
Heus.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma feb 05, 2007 11:34 am

Daath, heb ik ook tepakken gekregen. Weet niet wat ik er precies van moet denken, maar het klinkt wel geinig. Apart bandje. Verder zijn de nieuwe schijven van Dew-Scented, Beneath The Massacre en One Man Army duidelijk de moeite waard.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16556
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » ma feb 05, 2007 12:12 pm

Ik heb het idee dat jij je nieuwe albums van dezelfde plaats haalt als ik (indien je ze downloadt).
En zo ja, Infernal Rise van Diskreet al gehoord? Ben wel benieuwd hoe die is.
Heus.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma feb 05, 2007 12:14 pm

Dat zou maar zo kunnen, hahah!
En ja, die nieuwe Diskreet heb ik gehoord, één keer. Klonk goed, maar kan er verder nog weinig over zeggen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 12:28 pm

Iemand de aankomende Nox CD al gehoord? Waar is dit mee te vergelijken?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 06, 2007 12:33 pm

Ik heb een stuk of 2 nummers gehoord en ik vind het wat lijken op Krisiun en Rebelliun. Beenhard maar men neemt het niet al te nauw met de afwisseling in de riffs.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 12:39 pm

http://www.myspace.com/wickedworldrecords

Ik weet het niet. Klinkt zeker niet onaardig, ratelt lekker door. Maar het kan mij niet bij de les houden.
Maar dat kan death metal zelden. Ik ga die MP3 nog een paar keer aandachtig beluisteren voor ik ga overwegen die schijf in huis te halen.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 12:55 pm

http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=37213193

Nee, het is toch niet mijn ding. Op het eerste gehoor, de eerste zoveel seconden, denk je: Tering, dit is best vet, gaaf en hard. Maar na nog geen minuut zit je met gedachten alweer heel ergens anders en hoor je opeens standaard zaaddodende death metal uit je speakers schallen.
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di feb 06, 2007 1:08 pm

Zo! Kwam net Orchidectomy tegen. Ze komen uit Canada en maken dikke vette slamdeath á la Cephalotripsy en Condemned. Hun full-length moet volgens mij nog uit komen via Unmatched Brutallity...

Check:
http://www.myspace.com/orchidectomy
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » di feb 06, 2007 1:30 pm

Ik heb dat Hieronymus Bosch beluisterd op hun myspace en het klinkt zo op het eerste gehoor behoorlijk vet. Tenminste geen 13 uit een dozijn deathmetal bandje.

Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 1:35 pm

sugar daddy schreef:Ik heb dat Hieronymus Bosch beluisterd op hun myspace en het klinkt zo op het eerste gehoor behoorlijk vet. Tenminste geen 13 uit een dozijn deathmetal bandje.
Linkje?
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Gebruikersavatar
sugar daddy
Berichten: 1236
Lid geworden op: vr nov 19, 2004 10:47 pm
Locatie: Crystal Dijk

Bericht door sugar daddy » di feb 06, 2007 1:50 pm


Gebruikersavatar
V.
Berichten: 1023
Lid geworden op: di dec 27, 2005 7:37 pm
Locatie: Eurabië

Bericht door V. » di feb 06, 2007 3:11 pm

sugar daddy schreef:http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=85359559

Zelf zoeken is lastig he.
Zek0rr!
[quote="KoenM"][..]


Vervelende elitaire aap. Met je misantropische herrie.

Met je gezeik op muzieksoorten die je niet mag.

Met je snor!

Godver.[/quote]

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » di feb 06, 2007 6:39 pm

fetuskiller schreef:Zo! Kwam net Orchidectomy tegen. Ze komen uit Canada en maken dikke vette slamdeath á la Cephalotripsy en Condemned. Hun full-length moet volgens mij nog uit komen via Unmatched Brutallity...

Check:
http://www.myspace.com/orchidectomy

Klinkt niet mis inderdaad 8)

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 07, 2007 7:28 pm

XnegativeX schreef:Ik heb een stuk of 2 nummers gehoord en ik vind het wat lijken op Krisiun en Rebelliun. Beenhard maar men neemt het niet al te nauw met de afwisseling in de riffs.
Nu ik wat meer nummers heb gehoord moet ik toch even terug komen op deze uitspraak. Nox maakt inderdaad knoertharde death metal die veel lijkt op die van Krisiun. Maar Nox heeft het qua geluid sowieso al beter voor elkaar maar de riffs van Nox zijn toch ook een stuk gevarieerder. Men weet er zelfs hier en daar wat sfeer mee te scheppen. Dit is wel een heel vet schijfje geworden!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo feb 07, 2007 7:49 pm

XnegativeX schreef:[..]


Nu ik wat meer nummers heb gehoord moet ik toch even terug komen op deze uitspraak. Nox maakt inderdaad knoertharde death metal die veel lijkt op die van Krisiun. Maar Nox heeft het qua geluid sowieso al beter voor elkaar maar de riffs van Nox zijn toch ook een stuk gevarieerder. Men weet er zelfs hier en daar wat sfeer mee te scheppen. Dit is wel een heel vet schijfje geworden!
Heb jij de laatste Krisiun wel eens gehoord? Hun geluid/productie is toch wel íets vetter hoor. Daarnaast vind ik het album van Nox goed, maar hij gaat na verloop van tijd wel vervelen, merk ik nu al. Nu is dit sowieso niet echt mijn favoriete tak van death metal.

Maar jou vergelijking met Krisiun begrijp ik niet helemaal.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 07, 2007 7:57 pm

Bij Krisiun bedoel ik in dit geval hun album Conquerors of Armageddon. Hun laatste album heeft inderdaad (eindelijk) een fatsoenlijke productie. Maar al het werk daarvoor niet. Te iel en het drumgeluid was vaak te getriggert.
En waarom ik Nox nou vergelijk met Conquerors of Armageddon is omdat het er gewoon op lijkt. Logischer dan dat kan ik het echt niet uitleggen. Super snel en technisch gitaarwerk en een bijna non-stop vurend salvo aan blastbeats.

Probleem met Conquerors of Armageddon is alleen dat dat album door het constant herhalen van riffs echt zaaddodend saai is. Ik dacht eerst dat Nox dat probleem ook zou hebben maar Nox bouwt veel meer variatie in hun riffs.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo feb 07, 2007 8:04 pm

Naja, ik vind het er niet op lijken. Maar goed, ik zal vanavond nog eens even de plaat aan zetten, misschien dat ik het dan hoor.

Doe ik daarvoor even mijn twee FAVORIETE Krisiun platen, 'Conquerors Of Armageddon' en 'Angelous Venomous'. Kijken of ik overeenkomsten hoor.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 07, 2007 8:17 pm

Ten eerste is het Ageless Venomous en ten tweede verschillen die platen ook weer enorm van elkaar.

Conquerors of Armageddon gaat puur om het beuken. Een groot non-stop ramfestijn. Net als Panzerdivision Marduk zeg maar. Terwijl Ageless Venomous al veel interessantere, thrash-achtige riffs heeft. Nog steeds super extreem maar gewoon veel afwisselender en interessanter om naar te luisteren. Hoewel het drum-geluid nog steeds kut is.

Maar geloof me nou maar...Nox lijkt gewoon op Krisiun en andere zuid amerikaanse bands.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » wo feb 07, 2007 8:39 pm

Als Nox zoiets is als Krisiun met meer variatie.. dan moet ik het echt eens gaan checken. Ik vind Krisiun erg vet, maar als ik een album van ze luister, heb ik het idee dat ik steeds 1 nummer luister, en dat vind ik echt zonde.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do feb 08, 2007 9:29 pm

Gods Puke schreef:[..]

Overigens, heb jij nog aanraders op DM gebied?
Altijd.

Geen idee of je het al kent ( want je kent een hoop), maar desalniettemin:

Rotten: Een wat aparte death/grind band uit Finland. Het is behoorlijk stevig, maar tegelijkertijd ook ritmisch en de nummers van de laatst uitgebrachte single klinken zelfs een beetje swingend. Maar laat je er vooral niet door weerhouden ( sowieso denk ik dat je "Fall Of Mankind" wel leuk gaat vinden) en check de nummers op MySpace effe. Het klinkt namelijk allerminst vervelend.

http://www.myspace.com/rottenband

Xerpentor: Een nauwelijks bekende band van eigen bodem die old school DM speelt en er uiteraard een eigen draai aan geeft. Deze band is door omstandigheden nog niet zover dat ze een heel album hebben kunnen maken, maar de promo is ook zonder meer de moeite waard ( de MCD onder de naam Serpentor is ook wel aardig, maar ik prefereer het latere werk). De band heeft dit jaar de zoektocht naar een nieuwe drummer gestart en ik hoop dat de band gauw in de gelegenheid zal zijn om een full-length uit te kakken.

Op hun site kun je wat mp3`s vinden. Niet lang en geen al te beste kwaliteit, maar het is een aardige impressie.

http://home.planet.nl/~midde197/master.htm

Diskeet: Dit is voor als je zin hebt in lekkere technische DM. Deze band komt uit de USA en speelt technical DM zoals daar wel vaker wordt gespeeld. Luister maar en je snapt wel wat ik bedoel. Maar: hoewel ik als eerste roep dat ik mijn buik nu goed vol heb van al die zogenaamde technische death moet ik zeggen dat ik Diskeet goed kan hebben omdat de band de technische kant niet over the top tilt en genoeg pauzes biedt waarin ook gewoon lekker gebeukt wordt.

http://www.myspace.com/diskreet

Mörser: Ontzettend opgefokte Duitsers. Mörser speelt een mengelmoes van death/grind/thrash en weet onwijs overrompelend uit de hoek te komen. Normaal gsproken ben ik meer liefhebben van een solide sound, wat je van Mörser niet bepaald kan verwachten, maar in dit geval ben ik behoorlijk te spreken over het totaalgeluid van deze band die door de wat wendbaardere sound echt gruwelijk snel en soepel speelt en op mij iig diepe indruk heeft gemaakt.

http://www.myspace.com/moerser1995

Nou, laten we het hier maar even op houden. De voorraden zijn onuitputbaar hier, maar anders wordt het ook zo onoverzichtelijk...
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » do feb 08, 2007 9:38 pm

XnegativeX schreef:
Maar geloof me nou maar...Nox lijkt gewoon op Krisiun en andere zuid amerikaanse bands.
Wat Neggie zegt.

Overigens is dat een enorm compliment naar de band toe, want persoonlijk ben ik DOL op Midden- en Zuid-Amerikaanse DM. Die sound die ze daar kunnen creëren is ongeëvenaard. Het zijn hele volle, bijna warme klanken die onwijs bruut knuppelen maar beslist niet de kilte of leegte hebben die veel brute USDM-bands hebben. Dat vind ik daar veelal en groot nadeel. Het klinkt vaak wel aardig, maar er ontbreekt een bepaalde bezieling in `t geluid...

Wat ik tot dusver van Nox heb gehoord is kwaliteitsmetal bij uitstek. Ik ben verheugd over het feit dat er dit jaar weer een kraker van Nederlandse bodem uit gaat komen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » vr feb 09, 2007 8:01 pm

Mince Meat, zo gaat een project van Shaun Lacanne (Putrid Pile) heten.
Samen met Jon Engman (Foetopsy) op drums en K.P Ripper (Screaming Afterbirth) verzorgd de vocalen. Van de zomer moet er een plaat van deze gasten uitkomen. Ik ben zeer benieuwd
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 16, 2007 4:05 pm

Drawn and quartered komt met een nieuwe cd. Deze cd gaat Merciless Hammer of Lucifer heten. Men heeft er nu al een clip van online gezet.

Check:
http://www.myspace.com/drawnandquartered666

Het klinkt weer erg vet!
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » vr feb 16, 2007 4:56 pm

Vanavond naar de cd-presentatie van de nieuwe Aborted in de Dynamo, ben benieuwd hoe het totaalplaatje van dit album is geworden.

Daeminion
Berichten: 9300
Lid geworden op: di dec 03, 2002 2:01 pm
Locatie: Leiderdorp

Bericht door Daeminion » vr feb 16, 2007 10:13 pm

XnegativeX schreef:Drawn and quartered komt met een nieuwe cd. Deze cd gaat Merciless Hammer of Lucifer heten. Men heeft er nu al een clip van online gezet.

Check:
http://www.myspace.com/drawnandquartered666

Het klinkt weer erg vet!
Tijdje terug al gehoord/gezien, en het klinkt nu de 2de keer al beter. Het moddervette 'Immolation' geluid van HID is er wel vanaf, maar dat zal ook wel aan de kwaliteit van het geluid van de clip liggen.

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » di feb 20, 2007 1:00 pm

Is Onward to Golgotha van Incantation een beetje goed ? Ik zag hem hier in de2ehands zaak liggen maar je mag ze nooit luisteren..
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di feb 20, 2007 1:11 pm

Oblivion schreef:Is Onward to Golgotha van Incantation een beetje goed ? Ik zag hem hier in de2ehands zaak liggen maar je mag ze nooit luisteren..
Hoezo mag je ze nooit luisteren? wat zijn dat voor grappen?
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Oblivion
Berichten: 4832
Lid geworden op: za feb 14, 2004 12:55 pm
Locatie: Arnhem; samen met je moeder
Contacteer:

Bericht door Oblivion » di feb 20, 2007 1:13 pm

Nou, stiekem ook wel omdat die koptelefoons daar kapot zijn, knakenwinkel dat t is.
"Poep, Zweet en Tranen"

[quote="Fear_Of_The_Dark"]Hij heb een beetje een roggelstem, vind ik eigenlijk wel lache[/quote]

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di feb 20, 2007 1:15 pm

hehehe

Om dan maar even met mijn laatste ontdekking op de proppen te komen
Katalepsy. Een Russische TXDM band. Ik ben verkocht

www.myspace.com/katalepsymoscow
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di feb 20, 2007 1:18 pm

Same here!
En de demo van ons eigen Soaking In Entrails is ook de moeite waard. Lekkere slamdeath!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
puist
Berichten: 2688
Lid geworden op: wo okt 15, 2003 9:07 pm

Bericht door puist » di feb 20, 2007 2:46 pm

TXDM? Wat is dat nu weer?
Heavy Metal! Just my way
Heavy Metal! Just my devil

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di feb 20, 2007 2:48 pm

Texas death metal... net als NYDM new york death metal is...

En ja, ook dat zijn weer vrij duidelijk verschillende stylen binnen de USDM... Amerikaanse death metal, dus...

Elk land klinkt over het algemeen wel weer anders...

TXDM
NYDM
CADM
UKDM
NLDM
...
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 20, 2007 3:24 pm

Oblivion schreef:Is Onward to Golgotha van Incantation een beetje goed ? Ik zag hem hier in de2ehands zaak liggen maar je mag ze nooit luisteren..
Ja, het is één van de beste cd`s van Incantation.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di feb 20, 2007 3:56 pm

Een Russische Texas Deathmetal band?

O.k. I've lost it....
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Victor
Berichten: 1539
Lid geworden op: ma jul 10, 2006 9:52 pm
Locatie: Heeten

Bericht door Victor » di feb 20, 2007 4:17 pm

Poggwyd schreef:Een Russische Texas Deathmetal band?

O.k. I've lost it....
Texas Deathmetal is een stroming binnen de Deathmetal en die wordt gespeeld door een Russische band
Het was meer geluk dan mazzel

Gebruikersavatar
Poggwyd
Berichten: 7087
Lid geworden op: di dec 18, 2001 9:29 pm
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Poggwyd » di feb 20, 2007 4:28 pm

Joh.. zo ver was ik zelf ook al wel. Maar waar slaat zo'n benaming op?

Als ik Tilburg in een bandje speel ga ik het toch ook niet onder de banier van Eindhoven Rockcity aan de man brengen?
Hoegaarden or die!

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 20, 2007 4:37 pm

Poggwyd schreef:Een Russische Texas Deathmetal band?

O.k. I've lost it....
Yep, ik ook.

Ik heb nog nooit van TXDM gehoord, ook niet van NYDM, behalve als grap bij Mortician.

Ik onderscheid een gering aantal DM-stromingen maar dan vind ik het ook weer gezegend.

De "administratieve" kant van het muzikale verhaal boeit mij nooit zo.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 20, 2007 4:52 pm

XdmX

Straight edge death metal :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

arson
Berichten: 41
Lid geworden op: zo dec 07, 2003 10:29 am
Contacteer:

Bericht door arson » di feb 20, 2007 4:54 pm

Het klopt ook niet... TXDM staat ook gewoon voor death metal uit texas... de stroming wijkt nauwelijks af van de NYDM. Dat mensen die regio codering tegenwoordig als stijl gaan benoemen, tsja daar wordt het niet overzichtelijker van.

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di feb 20, 2007 4:55 pm

Hahaha @ Neg.

Of:

GrDMDr

eetbare DM.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di feb 20, 2007 4:58 pm

:lol: :lol: :lol:
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16556
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di feb 20, 2007 7:24 pm

Gr. Dracula schreef:*hele zooi bands*
Onderhand ben ik er aan toe gekomen om die bandjes eens te beluisteren.

Rotten klinkt hier en daar stevig, maar het is vooral melodieus. Ik word er wel een beetje vrolijk van haha. Het is (gelukkig) niet zo over the top meoldieus als bijv. Crack Up. Lekker headbangen met een pilsje erbij is denk ik het beste als Rotten aan staat.

Xerpentor, een Nederlandse band waar ik eigenlijk nooit van heb gehoord. De samples op de site geven me niet genoeg voldoening; elke keer als het lekker op gang begint te komen, is het alweer afgelopen! Maar ik heb wel de indruk gekregen dat die gasten kunnen spelen. Lijkt me wel wat om ze live te zien.

Van Diskreet heb ik de cd op mp3, en die luister ik wel redelijk vaak de laatste tijd. Het technische is niet te overdreven, er zit genoeg rust tussen de technische stukken, ja hier kan ik wel iets mee. Infernal Rise is een cd die ik aanschaf als ik hem tegenkom (indien ik weer geld heb).

Mörser klinkt op het eerste gehoor maar matig, en niet 'onwijs overrompelend' zoals jij vindt. Vooral de zang vind ik tegenvallen, de combinatie van scream-grunt is hier nogal matig uitgevoerd. Muzikaal beukt het sporadisch, maar het grijpt me (nog) niet echt. Misschien ga ik dit iets vinden als ik het vaker luister, maar tot nu toe ben ik niet overtuigd.
Heus.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16556
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » di feb 20, 2007 7:28 pm

XnegativeX schreef:Drawn and quartered komt met een nieuwe cd. Deze cd gaat Merciless Hammer of Lucifer heten. Men heeft er nu al een clip van online gezet.

Check:
http://www.myspace.com/drawnandquartered666

Het klinkt weer erg vet!
Zo op het eerste gehoor mis ik het vette overdonderende geluid, wat zo typisch was op de twee voorgangers. Desondanks klinkt het inderdaad weer erg vet!
Heus.

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di feb 20, 2007 8:59 pm

fetuskiller schreef:Texas death metal... net als NYDM new york death metal is...

En ja, ook dat zijn weer vrij duidelijk verschillende stylen binnen de USDM... Amerikaanse death metal, dus...

Elk land klinkt over het algemeen wel weer anders...

TXDM
NYDM
CADM
UKDM
NLDM
...
Juist, landen zoals New York en Texas.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo feb 21, 2007 5:09 am

Ja. 'Staten en landen' moet dat dus zijn. DuH
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » wo feb 21, 2007 10:22 pm

Even een dikke aanrader voor fans van old school zweedse death metal.

Demiurg

Dit is een nieuw project van Rogga Johansson (Paganizer en Ribspreader) en hij wordt bijgestaan door Dan Swano.

Muzikaal moet je de muziek dan ook zoeken in het straatje van Ribspreader en Bloodbath maar ook van Edge of sanity.

Rauw en goor met een dikke groove maar ook met sfeer en melodie. Erg gaaf gedaan!

http://myspace.com/demiurgofficial
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr feb 23, 2007 10:21 am

Ik heb intussen wat meer van Demiurg gehoord en het bevalt me steeds beter. Zeer sterke songs, sterke riffs en goede melodieen. Fans van Bloodbath moeten dit ZEKER gaan uitproberen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
SoulReaper
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 01, 2005 3:59 pm

Bericht door SoulReaper » vr feb 23, 2007 11:34 pm

Nieuw Immolation nummer op hun myspace:

http://www.myspace.com/immolationny

Dit klinkt weer erg goed, een stuk heavier dan Harnessing Ruin, wat ik overigens een prima album vond, maar toch iets tegenvallen.

Gebruikersavatar
Orphe
Berichten: 4610
Lid geworden op: do nov 11, 2004 4:01 pm
Locatie: Sittard

Bericht door Orphe » za feb 24, 2007 2:56 pm

XnegativeX schreef:Ik heb intussen wat meer van Demiurg gehoord en het bevalt me steeds beter. Zeer sterke songs, sterke riffs en goede melodieen. Fans van Bloodbath moeten dit ZEKER gaan uitproberen.
Inderdaad zeg. Gave zooi!
"What is it with you and banging monsters"

Gesloten