Iron Maiden IV

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » zo feb 11, 2007 3:29 pm

Iron Maiden schreef:Toch vind ik het eigenlijk jammer dat ze nu weer festivals gaan doen als soort verlengstuk van de AMOLAD tour, ik had liever gezien dat ze nog weer aan een nieuwe cd gingen werken...volgend jaar komt die er ook niet, want dan gaan ze weer op tournee, dus ik vraag me af of er nog wel weer een nieuwe cd komt, omdat de heren er ook niet jonger op worden...en Bruce zal natuurlijk ook nog wel weer een solo-cd willen maken...
Is het nou een keer klaar met dat onzinnige gespeculeer over eventueel nokken van Maiden?
Er wordt al jaren geroepen dat elk nieuw album het laatste is, lekker loos. We merken het allemaal vanzelf wel.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo feb 11, 2007 3:30 pm

Laat dat nieuwe album maar even zitten. Ik ben erg benieuwd naar de nieuwe history DVD.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » ma feb 12, 2007 1:08 pm

Iron Maiden schreef:Toch vind ik het eigenlijk jammer dat ze nu weer festivals gaan doen als soort verlengstuk van de AMOLAD tour, ik had liever gezien dat ze nog weer aan een nieuwe cd gingen werken...volgend jaar komt die er ook niet, want dan gaan ze weer op tournee, dus ik vraag me af of er nog wel weer een nieuwe cd komt, omdat de heren er ook niet jonger op worden...en Bruce zal natuurlijk ook nog wel weer een solo-cd willen maken...
Eerlijk toegeven dat deze festivaltour mij ook wel verraste. Hoe goed ik ook mijn best doe om het doel van deze tour helder te krijgen ben ik daar nog steeds niet in geslaagd. Mede doordat Bruce en co tijdens de concertenreeks eind vorig jaar aangegeven hadden pas in 2008 weer een festivaltour te gaan doen (soort World Slavery Tour II) vind ik deze tour opmerkelijk. Er vanuit gaande dat de tour in 2008 ook gewoon doorgaat zijn de heren wéér lang onderweg. Volgens mij lopen ze al jaren te roepen dat ze dat niet meer willen :?.

Wat het solo-album van Dickinson betreft. Aangezien ik niet heb gehoord dat dit níet doorgaat ga ik er gewoon van uit dat zijn nieuwe album album dit voorjaar in de winkels ligt zoals aangekondigd (interview Rocktribune). Ik hoop in het najaar toch stiekem ook op een solo-tour van Dickinson.

Dat de band stopt lijkt me niet. Een nieuw studio-album komt in 2009 wel weer eens uit en laten we daarna maar weer de roddelmachine op gang brengen. Tegen die tijd ben ik de split van BZN ook wel ten boven. :P
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma feb 12, 2007 5:14 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Eerlijk toegeven dat deze festivaltour mij ook wel verraste. Hoe goed ik ook mijn best doe om het doel van deze tour helder te krijgen ben ik daar nog steeds niet in geslaagd. Mede doordat Bruce en co tijdens de concertenreeks eind vorig jaar aangegeven hadden pas in 2008 weer een festivaltour te gaan doen (soort World Slavery Tour II) vind ik deze tour opmerkelijk. Er vanuit gaande dat de tour in 2008 ook gewoon doorgaat zijn de heren wéér lang onderweg. Volgens mij lopen ze al jaren te roepen dat ze dat niet meer willen :?.
In principe zei Bruce dat ze in 2008 terugkomen met de Powerslave-stage. Dus hij liet alle ruimte over voor eventuele andere optredens in 2007.

Maar goed, ik ben ook wel verrast. Ik denk dat het vooral komt doordat ze weer op Doningthon gaan staan. Ze zullen wel weer een aanbod hebben gekregen die ze niet konden weerstaan of zoiets. Tegelijkertijd pakken ze er nog wat andere festivals bij. Want zo groot is deze festivaltour nou ook weer niet.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » ma feb 12, 2007 5:50 pm

Rebellion666 schreef:Dat de band stopt lijkt me niet. Een nieuw studio-album komt in 2009 wel weer eens uit en laten we daarna maar weer de roddelmachine op gang brengen. Tegen die tijd ben ik de split van BZN ook wel ten boven. :P
Ik verwacht het nieuwe album eigenlijk al eind 2008. En in 2009 verwacht ik een reünie van BZN.
It's the end of time

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » ma feb 12, 2007 6:21 pm

Iron Maiden schreef:Toch vind ik het eigenlijk jammer dat ze nu weer festivals gaan doen als soort verlengstuk van de AMOLAD tour, ik had liever gezien dat ze nog weer aan een nieuwe cd gingen werken...volgend jaar komt die er ook niet, want dan gaan ze weer op tournee, dus ik vraag me af of er nog wel weer een nieuwe cd komt, omdat de heren er ook niet jonger op worden...en Bruce zal natuurlijk ook nog wel weer een solo-cd willen maken...
Wat ben jij toch een vermoeiend ventje.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di feb 13, 2007 3:45 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik verwacht het nieuwe album eigenlijk al eind 2008. En in 2009 verwacht ik een reünie van BZN.

Als Maiden in 2008 een grote festivaltour gaat doen naar aanleiding van een nieuwe dvd dan komt een nieuw album stellig niet in 2008. Het zou me erg verbazen als dat wel zo zou zijn. Maiden slingert de laatste jaren nogal wat troep de wereld in die als officiele release wordt bestempeld. Je kunt er donder op zeggen dat van de laatste tour ook een CD/DVD uitkomt. Dan nog eens een DVD als opvolger van 'The Early Days'. Voor Maiden alle reden lekker achterover te leunen wat festivalconcertjes te doen en de fans ondertussen een aantal jaar laten wachten op nieuw werk.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo feb 14, 2007 10:38 am

Wat voor 'troep' zou jij dan willen noemen?
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » wo feb 14, 2007 10:30 pm

gewoon Lennert schreef:Wat voor 'troep' zou jij dan willen noemen?
Troep is misschien een groot woord. Wat ik er mee aan wil geven is eigenlijk dat ik soms het idee heb dat er veel overbodige liveregistraties de markt opgeslingerd worden als soort zoethoudertjes om de fans vervolgens weer een jaar extra laten wachten op nieuw werk. Maiden is overigens niet de enige band die zich hier schuldig aan maakt. Graag zou ik Manowar en (in het verleden) Kiss hierin ook willen noemen.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo feb 14, 2007 10:37 pm

Hoewel ik 'm niet gehoord heb vond ik het wel overdreven om Death on the road uit te brengen. Zo oud was Rock in Rio toch niet?
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Hoofdbanger
Berichten: 871
Lid geworden op: ma nov 24, 2003 8:09 pm

Bericht door Hoofdbanger » do feb 15, 2007 4:40 pm

Rebellion666 schreef:Troep is misschien een groot woord. Wat ik er mee aan wil geven is eigenlijk dat ik soms het idee heb dat er veel overbodige liveregistraties de markt opgeslingerd worden
Ach, eigenlijk alleen Death on the road en die viel ook nog wel mee. De Early days DVD vond ik absoluut niet overbodig. Ik was wel minder tevreden met die nieuwe 'essential' collectie zonder Hallowed be thy name.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do feb 15, 2007 6:13 pm

Alleen de live-cd's zijn zwaar overbodig, maar DVD's van elke tour en die Early Days zijn altijd welkom.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do feb 15, 2007 6:30 pm

Rene schreef:...maar DVD's van elke tour en die Early Days zijn altijd welkom.
Ben ik met je eens maar ik vind dat soort releases toch nog geen legitieme reden om een studio-album weer op een langer plan te schuiven. Helaas heb ik het idee dat dat juist wel gebeurd. En dat valt bij mij ook je fans onnodig veel geld uit de zakken kloppen. De gemiddelde prijs in Nederland van de DVD 'Death On The Road' is €35!!!! Hij zal ongetwijfeld wel in sommige winkels goedkoper zijn maar deze prijs wordt gehandhaafd door winkels als FRS, Van Leest en Media Markt (Eindhoven). Het was dat ik deze DVD in Londen voor 10 Pond tegenkwam anders had ik em nog niet in bezit gehad.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » do feb 15, 2007 6:35 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ben ik met je eens maar ik vind dat soort releases toch nog geen legitieme reden om een studio-album weer op een langer plan te schuiven. Helaas heb ik het idee dat dat juist wel gebeurd. En dat valt bij mij ook je fans onnodig veel geld uit de zakken kloppen. De gemiddelde prijs in Nederland van de DVD 'Death On The Road' is €35!!!! Hij zal ongetwijfeld wel in sommige winkels goedkoper zijn maar deze prijs wordt gehandhaafd door winkels als FRS, Van Leest en Media Markt (Eindhoven). Het was dat ik deze DVD in Londen voor 10 Pond tegenkwam anders had ik em nog niet in bezit gehad.
ik heb 'm toch echt gewoon voor 20 euro overal zien liggen hoor.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Edwynn
Berichten: 2339
Lid geworden op: vr jan 30, 2004 7:21 pm
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Bericht door Edwynn » do feb 15, 2007 6:38 pm

Rebellion666 schreef:[..]


Ben ik met je eens maar ik vind dat soort releases toch nog geen legitieme reden om een studio-album weer op een langer plan te schuiven. Helaas heb ik het idee dat dat juist wel gebeurd. En dat valt bij mij ook je fans onnodig veel geld uit de zakken kloppen. De gemiddelde prijs in Nederland van de DVD 'Death On The Road' is €35!!!! Hij zal ongetwijfeld wel in sommige winkels goedkoper zijn maar deze prijs wordt gehandhaafd door winkels als FRS, Van Leest en Media Markt (Eindhoven). Het was dat ik deze DVD in Londen voor 10 Pond tegenkwam anders had ik em nog niet in bezit gehad.
Je kunt over de relevantie van het geboden materiaal twisten. Eveneens kun je de retailprijzen ter discussie stellen. Je kunt echter niet ontkennen dat live registraties zoals Rock In Rio en Death On The Road zeer verzorgde uitgaven zijn waarbij veel aandacht besteed wordt aan verpakking, geluidskwaliteit etcetera. Dat is bij veel bands cq. platenmaatschappijen wel anders.
Don't condemn the judgement of another because it differs from your own
You may both be wrong...

http://www.wingsofdeath.net

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » do feb 15, 2007 6:40 pm

Tokus schreef:[..]


ik heb 'm toch echt gewoon voor 20 euro overal zien liggen hoor.
Ik ga niet beweren dat dat niet zo is. Ik ga uit van de prijs die ik constanteer in de winkels die ik zelf bezoek. Als ik die DVD waar dan ook voor €20 had zien liggen was ik als die-hard Maidenfan meteen tot aanschaf overgegaan.
Edwynn schreef:[..]


Je kunt over de relevantie van het geboden materiaal twisten. Eveneens kun je de retailprijzen ter discussie stellen. Je kunt echter niet ontkennen dat live registraties zoals Rock In Rio en Death On The Road zeer verzorgde uitgaven zijn waarbij veel aandacht besteed wordt aan verpakking, geluidskwaliteit etcetera. Dat is bij veel bands cq. platenmaatschappijen wel anders.


Je moet de eerste zin van mijn vorige post even goed lezen. Daar staat de essensie van mijn probleem met dit soort releases beschreven.
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do feb 15, 2007 8:05 pm

Edwynn schreef:[..]


Je kunt over de relevantie van het geboden materiaal twisten. Eveneens kun je de retailprijzen ter discussie stellen. Je kunt echter niet ontkennen dat live registraties zoals Rock In Rio en Death On The Road zeer verzorgde uitgaven zijn waarbij veel aandacht besteed wordt aan verpakking, geluidskwaliteit etcetera. Dat is bij veel bands cq. platenmaatschappijen wel anders.

Maar het zijn er inmiddels zoveel geworden, die live albums. Ik kan bijna net zo goed 3 keer piece of mind kopen bv.

Ik vind dat Maiden haar geloofwaardigheid begint te verliezen met die, in mijn ogen, overbodige releases.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » do feb 15, 2007 9:34 pm

Voor het geld hoeven ze het niet meer te doen, maar misschien denken ze dat de fans het leuk vinden. Als het niet verkoopt, zullen ze het ook wel niet meer uitbrengen, tenzij de platenmaatschappij misschien anders wil..

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » za feb 17, 2007 12:54 am

Was het niet zo dat ze, toen ze enkele jaren geleden aankondigden dat ze minder wilden gaan touren, beloofden dat ze sowieso van elke tour een live-cd en -dvd uit zouden brengen? Om de fans die ze niet hadden kunnen bereiken een beetje tevreden te houden? Ik meen me te herinneren ooit zoiets te hebben gelezen.
[b]DAUDR!![/b]

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za feb 17, 2007 1:02 am

Rene schreef:Alleen de live-cd's zijn zwaar overbodig, maar DVD's van elke tour en die Early Days zijn altijd welkom.
ik vind het nog altijd wel leuk om gewoon die live cd's te kunnen draaien in de auto of in de discman op de fiets.
Of tijdens schoolwerk of computerwerk, dat je niet de hele tijd door beelden wordt afgeleid.

Nee, ik zal ze trouw blijven aanschaffen. Ben nog altijd zeer tevreden over de kwaliteit van zowel de cd van Rock in rio als die van Death on the road.

Van de tour van AMOLAD lijkt het me wat minder interessant omdat je in feite het album weer opnieuw krijgt, maar dan live.
Beetje dubbelop
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Rebellion666
Berichten: 1795
Lid geworden op: za mar 12, 2005 7:33 pm
Locatie: Dalfsen

Bericht door Rebellion666 » di feb 20, 2007 1:52 am

Jeroen schreef:[..]

Van de tour van AMOLAD lijkt het me wat minder interessant omdat je in feite het album weer opnieuw krijgt, maar dan live.
Beetje dubbelop
Ik hoop dat ze die release echt schrappen en rap aan een nieuw studio-album beginnen. Wat Maiden op live-albums uitbrengt is sowieso minder interessant. Op de 193ste liveversie van 'Iron Maiden', 'Number Of The Beast', 'Hallowed Be Thy Name' en 'Fear Of The Dark' zit ik en met mij heel veel andere Maidenfans níet te wachten!
'In the land of the pigs, the butcher is king.'

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 20, 2007 12:07 pm

het meest vreemde van de laatste tijd is nog wel dat er op de cd-single uitgave van Different World dezelfde live nummers (of nummer) staan als op die van Benjamin Breeg.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » di feb 20, 2007 12:10 pm

Jeroen schreef:het meest vreemde van de laatste tijd is nog wel dat er op de cd-single uitgave van Different World dezelfde live nummers (of nummer) staan als op die van Benjamin Breeg.

Dan heb je de amerikaanse versie van Different World te pakken. Daarop staan namelijk de b-kanten die in Europa bij BB stonden.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Berichten: 25324
Lid geworden op: di sep 24, 2002 6:18 pm
Locatie: Twente
Contacteer:

Bericht door Jeroen » di feb 20, 2007 12:21 pm

aparte zaak dat we die dan ook in de winkel krijgen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

Gebruikersavatar
Djaser
Berichten: 1955
Lid geworden op: do sep 25, 2003 7:53 pm
Locatie: Somewhere in time

Bericht door Djaser » wo feb 21, 2007 8:41 am

Jeroen schreef:aparte zaak dat we die dan ook in de winkel krijgen.
Dat lijkt me niet de bedoeling, ik heb hier de versie met Iron Maiden (live) gekocht.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » do apr 26, 2007 10:51 pm

Ik vond nog iets leuks. Eind maart maakte Iron Maiden zijn opwachting in het programma Live From Abbey Road van het britse Channel 4. Die opnames zijn te vinden op youtube, uiteraard.

interview
http://www.youtube.com/watch?v=yOI_JjmY ... ed&search=

Brighter Than A Thousand Suns
http://www.youtube.com/watch?v=tHY2qZhK ... ed&search=

Hallowed Be Thy Name
http://www.youtube.com/watch?v=YrZy4zQO ... ed&search=
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » do apr 26, 2007 11:35 pm

Brighter Than A Thousand Suns klinkt wat rommelig, maar Hallowed Be Thy Name is erg goed, daar lijkt Bruce ondanks het feit dat hij ziek is nergens last van te hebben.

Wel grappig dat het 'From a cell someone cries "God be with you!"' altijd anders gezongen wordt dan op de plaat.
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » vr apr 27, 2007 10:35 am

En Nicko blijft een grappenmaker, maar ziet er wel aardig oud uit, dat viel mij op...

Brain Dead
Berichten: 94
Lid geworden op: zo jan 25, 2004 10:37 am

Bericht door Brain Dead » za apr 28, 2007 4:38 pm

Vraagje:
Is Live After Death ooit uitgebracht op DVD?

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za apr 28, 2007 4:39 pm

Alleen illegaal geloof ik.

En ik heb 'm mooi op VHS 8)
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » za apr 28, 2007 7:11 pm

Je kunt hem wel op dvd krijgen via de illegale wegen..

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za apr 28, 2007 7:44 pm

Of je wacht een jaartje, want de verwachting is toch wel dat Live After Death zal verschijnen op de volgende 'Early Days'-dvd.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » za apr 28, 2007 11:34 pm

Denk je? Maiden zou er financieel verstandiger aan doen ze apart uit te brengen.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo apr 29, 2007 12:40 am

Dan hadden ze dat allang gedaan. Bovendien is al bekend dat ze volgend jaar de zomerfestivals langsgaan met de egyptische live-set ter ondersteuning van die nieuwe dvd die de 'golden years'-periode gaat beslaan. Het zou dan wel raar zijn als die show van LAD er niet op gaat staan.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » zo apr 29, 2007 10:30 am

Dat is zo, en dan zal er denk ik ook een stuk Maiden England op staan. De dvd komt toch aan het eind van dit jaar uit? Tenminste dat dacht ik ooit een keer te hebben gelezen...

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » zo apr 29, 2007 7:39 pm

een paar jaar geleden had ik mezelf gewurgd voor deze uitspraak:

Ik vind het wel een beetje jammer dat Maiden dit jaar de festivals aan doet en volgend jaar weer dus. Wel weer een history-tour, dat maakt het wel weer interessant, maar 4 keer in 5 jaar is wel echt overkill. Ik had liever een andere grote band gezien.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Damien, son of Lucifer
Berichten: 3228
Lid geworden op: do mei 29, 2003 12:42 pm
Locatie: Nimwegen

Bericht door Damien, son of Lucifer » di mei 01, 2007 1:26 am

Rene schreef:Dan hadden ze dat allang gedaan. Bovendien is al bekend dat ze volgend jaar de zomerfestivals langsgaan met de egyptische live-set ter ondersteuning van die nieuwe dvd die de 'golden years'-periode gaat beslaan. Het zou dan wel raar zijn als die show van LAD er niet op gaat staan.
Aan de ene kant ben ik het met je eens, aangezien ze met The Early Years ook een zo compleet mogelijke DVD wilden maken. Aan de andere kant is er van de periode die de nieuwe DVD gaat beslaan, véél meer videomateriaal. Ik denk dat (als de intentie weer is om ál het beschikbare materiaal uit te brengen) ze uit zullen komen op een DVD-box met tenminste 4 schijfjes.

Reken maar na: waarschijnlijk eentje voor Live After Death, één voor Maiden England, misschien wat materiaal van 12 Wasted Years en Behind The Iron Curtain, weer een uitgebreide documentaire, alle promotievideo's uit die tijd, plus materiaal dat nog in één of ander archief wordt opgeduikeld (wat ongetwijfeld weer zal gebeuren). Daarom denk ik ook dat ze inderdaad Maiden England en Live After Death (wat toch op zich staande DVD's kunnen zijn) eventueel apart uit zullen brengen.
[b]DAUDR!![/b]

Iron Maiden
Berichten: 3088
Lid geworden op: do jul 13, 2006 9:46 pm
Locatie: Rijssen

Bericht door Iron Maiden » di mei 01, 2007 6:18 pm

Tot welke cd doen ze nu dan? Tot No Prayer of tot Fear of the Dark, want ik dat geval hebben ze ook nog Live In Donington als DVD..

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 09, 2007 11:48 am

A Matter Of The Beast summer tour '07
Published: May 8, 2007

In acknowledgement of the 25th anniversary of the release of their seminal album "The Number of the Beast" and the tremendous International success of their recent album "A Matter of Life and Death", IRON MAIDEN'S forthcoming June dates in Europe will go under the banner of A MATTER OF THE BEAST SUMMER TOUR 07. The band will be playing 5 songs from each of these albums plus other fan favourites and will be taking out a full on stage production which will include the final appearances of Eddie's notorious tank!!

Says vocalist Bruce Dickinson; " Its always a lot of fun for us to play outdoors in the summer. It tends to be a different vibe to playing indoors, much more of a party atmosphere so its good to put together a set list that matches this. There has been a lot of interest in the 25th anniversary of the release of Number of the Beast so we thought it would be great to give the fans a bit of extra Beast this summer to acknowledge this"
Bron: http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=8
Tourdates 2007: http://www.ironmaiden.com/index.php?categoryid=15

FOR is dus dichter bij huis dan ik dacht, namelijk in Zwolle. :)
It's the end of time

Rene
Berichten: 5383
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » wo mei 09, 2007 11:54 am

Leuk idee maar van Number Of The Beast worden er altijd wel drie mmers gespeeld, dus zo speciaal is het niet. Maar dan ben ik wel benieuwd welke twee van deze drie nummers gespeeld gaan worden: Children Of The Damned, The Prisoner of 22 Accasia Avenue.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » wo mei 09, 2007 12:13 pm

hmmm, gaan we weer 5 nummers van AMOLAD horen, ik vond het geslaagd voor de tour '06 maar om hetzeldfe nog een keer te doen (op een kleinere schaal) vind ik een beetje teveel van het goede.

These Colours Don't Run en Brighter than a Thousend Suns mogen uiteraard wel in de setlist komen, evenals Children of the Damned.
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
KoenM
Berichten: 22246
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 2:08 pm
Locatie: een pittoresk rustiek Vlaams dorpje
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo mei 09, 2007 12:58 pm

Ik vind het maar dom eigenlijk. Weer AMOLAD nummers. Het is te hopen dat ze dan wel eens Children of the Damned en 22 Acacia Avenue spelen.
Facebook band

Visually Universal - Our Hexagram Unicursal

I stared into the void tonight - the best dream I ever had

Last.fm profiel

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22670
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » wo mei 09, 2007 5:32 pm

Gaaf!

Ik was al bang dat ze het hele AMOLAD zouden spelen. Langzaamaan ben ik deze plaat als de minste van Iron maiden gaan beschouwen. NotB is mijn favoriet. Ik hoop dat ze Gangland gaan spelen, maar met the prisoner en/of 22 acacia avenue ben ik ook dik tevreden.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo mei 09, 2007 5:36 pm

innuendo schreef:Gaaf!

Ik was al bang dat ze het hele AMOLAD zouden spelen. Langzaamaan ben ik deze plaat als de minste van Iron maiden gaan beschouwen. NotB is mijn favoriet. Ik hoop dat ze Gangland gaan spelen, maar met the prisoner en/of 22 acacia avenue ben ik ook dik tevreden.
Nee, ze hadden al aangekondigd dat ze een festivaltoertje met wat meer oude krakers zouden doen als bedankje voor de fans dat ze het hele album op de toer hebben kunnen spelen. Tenminste ik had begrepen dat het zoiets was.

Gebruikersavatar
Eru Iluvatar
Berichten: 4173
Lid geworden op: wo aug 18, 2004 2:33 pm
Locatie: Groningen

Bericht door Eru Iluvatar » wo mei 09, 2007 5:40 pm

Wat dachten jullie van 'Total Eclipse'? Vroeger vond ik het een filler, nu vind ik het één van de betere nummers van NOTB.

Over Maiden gesproken: vandaag zat ik weer eens Piece of Mind te luisteren en het viel me op dat je op een gegeven moment tijdens 'Still Life' een exacte Freddy Mercury-kopie 'you give me piece of mind' hoort zingen op de achtergrond. Grappig. Was me overigens al de eerste keer dat ik 'Still Life' luisterde opgevallen.

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 09, 2007 5:41 pm

innuendo schreef:Ik hoop dat ze Gangland gaan spelen, maar met the prisoner en/of 22 acacia avenue ben ik ook dik tevreden.
Ik heb ze liever alle 3. :D En dan CotD en HbtN erbij.
It's the end of time

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » wo mei 09, 2007 5:43 pm

Of ze spelen NotB helemaal :P Ik zou het trouwens niet erg vinden, aangevuld met een paar andere klassiekers :D

Gebruikersavatar
Dragonforce
Berichten: 4354
Lid geworden op: ma aug 15, 2005 11:56 am
Locatie: Down Town

Bericht door Dragonforce » wo mei 09, 2007 5:55 pm

sanguis schreef:Of ze spelen NotB helemaal :P Ik zou het trouwens niet erg vinden, aangevuld met een paar andere klassiekers :D
Dat zou een stuk beter zijn, in plaats van 5 van NotB en 5 van AMOLAD, 9 van NotB en 1 van AMOLAD.
It's the end of time

Gebruikersavatar
dako
Berichten: 23042
Lid geworden op: wo mei 19, 2004 9:52 am
Locatie: Polder

Bericht door dako » wo mei 09, 2007 5:57 pm

Het is godverdomme ook nooit goed he, zo'n setlist.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gebruikersavatar
Lennert
Lult over cdtjes
Berichten: 25603
Lid geworden op: wo mar 27, 2002 7:15 pm
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Lennert » wo mei 09, 2007 6:13 pm

Eru Iluvatar schreef:Wat dachten jullie van 'Total Eclipse'? Vroeger vond ik het een filler, nu vind ik het één van de betere nummers van NOTB.

Over Maiden gesproken: vandaag zat ik weer eens Piece of Mind te luisteren en het viel me op dat je op een gegeven moment tijdens 'Still Life' een exacte Freddy Mercury-kopie 'you give me piece of mind' hoort zingen op de achtergrond. Grappig. Was me overigens al de eerste keer dat ik 'Still Life' luisterde opgevallen.
Totaal Eclipse is geniaal, ik geniet nog steeds ieder moment van de bijna speedmetal-achtige versnelling
Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.

Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."

:' )
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.

Gesloten