Therion 16-2-07 Tilburg en 17-2-07 Groningen

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » vr feb 16, 2007 2:54 am

Orklord schreef:[..]

Maakt het uit dat ik Therion niet echt ken? Dan maakt het voor mij ook niet heel veel uit dat ik het mis.
Dat je ze niet kent maakt wel uit denk ik, maar je kunt natuurlijk niet iedere band kennen. Dat tweede wat je zegt is op dit moment natuurlijk (voor jou) waar.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Sven Mesman
Berichten: 2427
Lid geworden op: di feb 25, 2003 10:12 pm
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Sven Mesman » vr feb 16, 2007 1:00 pm

Aanwezig in Tilburg vanavond 8)
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » vr feb 16, 2007 1:59 pm

Mensen die vanavond gaan, laat even weten hoe het is geweest.ik ga morgen avond in groningen, ik vin dhet wel leuk om vooraf wat reacties te lezen

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr feb 16, 2007 3:39 pm

Pluto schreef:[..]


Dat je ze niet kent maakt wel uit denk ik, maar je kunt natuurlijk niet iedere band kennen. Dat tweede wat je zegt is op dit moment natuurlijk (voor jou) waar.
Achja kan nu toch tot 23:00 blijven dus ben wel benieuwd naar Therion :wink:

Heb er zin in!

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » za feb 17, 2007 1:01 am

Therion was goed. gave show, leuke nummers, maar op den duur toch wat langdradig.

Grave Digger was saai. Geen uitstraling, mager geluid, niet altijd even goede songkeuze.
Er moet gewoon een extra gitaar bij, dan is het wel vet. Maar toch, Excalibur lekker meebrullen....

Sabaton was best aardig.
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Running Wild
Berichten: 200
Lid geworden op: ma jun 12, 2006 6:28 pm
Locatie: Schiedam

Bericht door Running Wild » za feb 17, 2007 1:06 am

Dan heb ik weinig gemist zo te horen?
Was van plan te gaan voor Grave Digger, maar ivm met werk toch niet haalbaar
"If It's Not In Thy Blood, Thou Will Never Understand"

Gebruikersavatar
Davos
Berichten: 316
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 6:25 pm

Bericht door Davos » za feb 17, 2007 1:14 am

Therion... langdradig... hmm da's jammer. Wel goed met de koortjes enzo?
The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
"The moon is a planet just like the earth, only it is even deader."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."

Gebruikersavatar
Pantalaimon
Berichten: 985
Lid geworden op: wo nov 16, 2005 10:57 pm

Bericht door Pantalaimon » za feb 17, 2007 4:06 am

De eerste twee bands heb ik expres gemist wegens slaapgebrek, en die heb ik verruilt voor slaap:P
Saboton en Gravedigger ken ik zelf niet (goed), maar toch was ik er wel nieuwschierig naar. Andere keer dan maar.

Toen ik op mn gemakkie bij de 013 aan kwam, was Therion al begonnen met spelen(21:45). Natuurlijk kwam dat door de NS :P
Het viel meteen op dat de zaal uitverkocht was, er stonden mensen in het deurgat te kijken, maar er was nog wel genoeg plaats om van het concert te genieten. Wat mij meer opviel waren de veranderingen op het podium in vergelijking met de show van 2004. Er stond geen koortje met 2 vrouwen, 2 mannen en een frontvrouwe meer, maar die hadden ze ingeruild tegen twee vrouwen en een vervormer die de mannenzang iets lager maakte. En die vervormer werkte niet al te best, maargoed moeten we zó kritisch zijn?
Verder was het podium super aangekleed! Op de achtergrond een doek met een kerk erop, en met sommige licht effecten leek het alsof er licht uit de ramen kwam. Op het podium zelf stonden kandelaars druipende kaarsen en verhogingen met ijzeren hekken en kettingen en dergelijke.
De show was goed, maar er ging wel even iets mis. Tijdens de intro van The Rise Of.... leek stroom er even uit te vallen, maar hier was niet echt hinder van. Aan het eind ging het weer zoals gewoon. De band speelt een 'laatste' nummertje, gaat het podium af, het publiek roept om meer, en de band speelt meer. Maar toen werd dit nogmaals herhaalt, en kwamen ze terug het podium op om een nummertje van Manowar te spelen.
Gelukkig hebben ze niet erg veel nummers van Gothic Kaballah gespeeld. Daar zit totaal geen pit in.

Toch weer een mooi avondje geworden.
"We do not inherit the earth from our ancestors; We borrow it from our children"

Gebruikersavatar
Sven Mesman
Berichten: 2427
Lid geworden op: di feb 25, 2003 10:12 pm
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door Sven Mesman » za feb 17, 2007 10:02 am

Ah ik was dus niet de enige die Grave Digger slecht vond, mooi zo.

Review volgt nog
Reality is an illusion created by the lack of alcohol.
Love is an illusion created by the lack of common sense.

Gebruikersavatar
Seraphis
Berichten: 528
Lid geworden op: wo nov 22, 2006 6:10 pm

Bericht door Seraphis » za feb 17, 2007 11:10 am

Ik heb het grootste deel van Grave Digger gemist, maar Therion was erg goed.
"True knowledge exists in knowing that you know nothing" - Socrates
"Better to be a man of great worth than to have possessions of great worth" - Pausanias of Sparta

Gebruikersavatar
Pluto
Berichten: 1198
Lid geworden op: vr aug 13, 2004 12:50 am
Locatie: Zwolle

Bericht door Pluto » za feb 17, 2007 12:33 pm

Ook ik vond Grave Digger niet best. Weinig interactie met het publiek. Ze kunnen een voorbeeld aan Sabaton, die (ondanks het vroege tijdstip en het feit dat de zaal nog behoorlijk leeg was) erg hun best deden de sfeer erin te krijgen.

Therion vond ik iets minder dan vorig jaar in 013. Ook de basedrums beroerden mijn maag wat minder. De zangeressen (vooral die blonde) zongen goed en die lange viking kreeg ook allerlei soorten geluid uit zijn strot. Ik ben nog steeds niet kapot van hun laatste album, dus die nummers doen me gewoon wat minder.

De sfeer was weer erg goed, gewoon een lekker feestje. Leuke mensen gesproken en we waren om twee uur weer thuis. Leuke bierviltjes had Nuclear Blast overigens geregeld.
[url=http://www.last.fm/user/Pluto/?chartstyle=Sinsanity][img]http://imagegen.last.fm/Sinsanity/recenttracks/4/Pluto.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Aradia
Berichten: 2266
Lid geworden op: zo mei 07, 2006 10:16 pm
Locatie: Krimpen aan den IJssel

Bericht door Aradia » za feb 17, 2007 12:51 pm

Sabaton heb ik gemist....de hele show begon veels te vroeg of lgt dat aan mij? Bij binnenkomst was Grave Digger al bezig en zelf ik die ze voor de eerste keer zag had er meer pit van verwacht. Vond het allemaal maar wat magertjes....

Therion vond ik wel erg tof! Mooie aankleding van het podium. Die blonde viking gast vond ik echt een onwijs goeie strot hebben waar die bovendien een hoop dingen mee kon. Het Manowar einde was natuurlijk ook erg leuk, vooral omdat een vriend die mee was een grafhekel heeft aan manowar en ik me dus helemaal verrot heb staan lachen toen ik het woord manowar hoorde. Conclusie goede show van Therion.

Niet erg veel bekenden gezien, alleen Orklord heeft een tijdje achter me gestaan. Voor de rest geen MF-ers gezien bij mijn weten.
"Toil without song is like a weary journey without an End."

http://www.last.fm/user/WandererSpirit

Gebruikersavatar
Hieronimus
Berichten: 31826
Lid geworden op: wo mar 12, 2003 12:36 pm
Locatie: Hutje in het bos

Bericht door Hieronimus » za feb 17, 2007 1:04 pm

Uit vrije keuze Sabaton en Grave Digger gemist: was toch niet mijn ding. We waren wel ruim voordat Therion begon binnen en vanaf bovenaan de trappen hadden we perfect op hetgeen zich afspeelde op het podium. De aankleding was inderdaad superb! Een prachtig mooie achtergrond van een kerk, het drumstel in het midden op een verhoogd podium waarvandaan twee loopbruggen naar twee kleinere verhoogde podia liepen waarvoor gietijzeren hekken stonden. En nog twee kandelaars met zeven kaarsen.
Therion speelde vooral nummers van de laatste vier (?) albums, maar wist de setlist toch van een goede afwisseling te voorzien. De zangers en zangeressen klonken best wel érg goed en de kleinste zangeres was hot tot en met. Zoals altijd had ik 't gevoel dat de bas een beetje overheerste en dat de solo's her en der niet compleet tot hun recht kwamen. Maar wel een vette show! Tijdens het tweede nummer van de toegift zijn we 'm gepeerd, er viel immers een trein te halen.
Front voor/der Matigheid
last.fm

Gebruikersavatar
Eus
Berichten: 274
Lid geworden op: di mei 25, 2004 9:35 pm
Locatie: Leiden
Contacteer:

Bericht door Eus » za feb 17, 2007 2:52 pm

Hierbij nog een paar foto's van het optreden van Therion en supports in 013 van gisteravond 16 februari!!!

Sabaton
Afbeelding


Grave Digger
Afbeelding


Therion
Afbeelding

Afbeelding

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » za feb 17, 2007 3:35 pm

Jammer dat Grave Digger over het algemeen is tegengevallen. Daar kom ik vanavond juist voor.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » zo feb 18, 2007 10:06 pm

Nou, in Groningen was Grave Digger wel te genieten. Ik snap best dat na het energieke optreden van Sabaton, de performance van Grave Digger tegenvalt. Maar verder gaven ze gewoon het optreden wat ik van ze verwachtte. Ik heb me wel vermaakt, net als het andere kleine selekte publiek :P

Therion heb ik nog wel gezien voor het grootste gedeeltde, maar was uiteindelijk toch niet aan mij besteed.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » zo feb 18, 2007 10:08 pm

de Therion mannen zijn hierboven al gepost, dus hier wat vrouwen:

Afbeelding
Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gebruikersavatar
Orklord
Berichten: 11329
Lid geworden op: vr sep 24, 2004 5:10 pm
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Bericht door Orklord » zo feb 18, 2007 11:12 pm

Sabaton was gaaf. Goede show en van mij mochten ze wel wat langer spelen. Ben wel benieuwd naar hun show in juni.

Grave Digger viel mij ook tegen. Het geluid was idd niet zo super en een 2e gitarist kunnen ze zeker gebruiken.

Therion niet helemaal gezien was wel leuk, maar het is niet echt mijn ding. Misschien moet ik er eerst eens een cd van gehoord hebben.

Gebruikersavatar
IROn
Berichten: 4518
Lid geworden op: di mei 18, 2004 2:37 pm
Locatie: Arnhem

Bericht door IROn » zo feb 18, 2007 11:40 pm

Nou, ik ben uiteindelijk dus ook geweest. Had mazzel dat ik eerder klar was met stage, dus ik was ruim op tijd.

Sabaton was eigenlijk de band waarvoor ik kwam, waardoor het jammer was dat ze echt maar een half uur hadden, want het spel en de energie waren erg goed. Binnenkort in Nijmegen graag een langere versie van dit sterke optreden.
Die Heersch!-vlag aan het begin was erg grappig trouwens.

Grave Digger was in mijn ogen best goed, alleen ik vraag me tot op heden nog steeds af wat die keyboardspeler daar deed... hij voegde niets toe, en het feit dat er een Apple Notebook op zijn dest stond vond ik ook niet erg veelbelovend. Gooi daar alsjeblieft een tweede gitarist bij, dat moet stukken beter klinken. Verder waren de gespeelde nummers gaaf, was het enthousiasme van het publiek te mager (Bekijk zoiets in Duitsland en de zaal gaat los) en de afsluiter Heavy Metal Breakdown voorspelbaar maar uiterst gaaf.

Therion twee nummers bekeken, geconcludeerd dat het kueeehm... niets voor mij was, een poster van de muur gekaapt (Niet omdat hij gaaf was, maar gewoon omdat het niet mocht en ze er geld aan wilden verdienen) en huiswaards gegaan.

Ook weinig bekenden gezien, slechts Orklord die tijdens Grave Digger achter me stond. Ik wilde na afloop nog hallo zeggen, maar toen het afgelopen was was je weg. Dus dat biertje dat je gekregen zou hebben heb ik zelf maar opgedronken. :wink:
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Gebruikersavatar
Methilde
Berichten: 3967
Lid geworden op: zo jun 06, 2004 5:35 pm
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Methilde » ma feb 19, 2007 2:02 pm

Yep, Therion was gaaf, ik heb alleen maar drie kwartier van ze kunnen genieten omdat ik anders de laatste bus miste. Was pissig om het feit dat Grave Digger veel te lang hun saaie liedjes ten gehore brachten!! Wat ene tijdverspilling was die band. Een tweede gitarist zou inderdaad schelen, want de solo's klonken kaal. Sabaton was geweldig, wat een heerlijke band, heb staan genieten van deze fijne opener. De " HEERSCH" club was ook erg grappig met hun slogans en ballonnetjes ^^

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » ma feb 19, 2007 2:06 pm

sabaton was deze echt geweldig, wat is dit een geweldige band. Ik voorspel een grote toekomst voor deze heren. Erg energiek en de vrolijkheid spatte eraf.

Grave Digger was goed, was leuk maar niet heel bijzonder. Lekkere power metal, klonk allemaal behoorlijk, maar idd die keyboard gast het niets toe te voegen. Een tweede gitarist zou voor deze band geen overbodige luxe zijn. Verder wel lol gehad.

therion was erg sterk, veel oude nummers goede zang en een zuiver geluid. Wat opviel was de lange set. Bijna 2 uur gespeeld.

Het was een zeer geslaagde avond, en een leuke combinatie van bands.

jeffrey
Berichten: 4044
Lid geworden op: di jun 08, 2004 8:23 pm

Bericht door jeffrey » ma feb 19, 2007 2:11 pm

Zal wel aan de geluidsman hebben gelegen, want zonder die toetsenist gaat er een hoop van de latere Grave Digger feeling pleite. Verder geen spijt gehad dat ik niet ben geweest als ik het zo leest, volgende keer maar meepakken en hopen dat ze goed op dreef zijn (ze zijn ook niet meer de jongste).
Allemaal even normaal doen tegen djent

Gebruikersavatar
arnibes
Berichten: 9147
Lid geworden op: zo feb 06, 2005 10:27 pm
Locatie: 6 meter onder zee niveau
Contacteer:

Bericht door arnibes » ma feb 19, 2007 4:09 pm

Sabaton begon vrijdag als een grote verassing in een praktisch lege 013, maar ze gingen meteen lekker van start. En vond de oude nummers toch beter klinken dan de nieuwe. Dus het nieuwe album hoef ik voorlopig nog niet te hebben. Was een zeer geslaagde opener.

Grave Digger viel echt tegen. Het apple lap-topje was voor mij toch wel het toppunt van lulligheid. Ook vond ik het erg bot en raar dat er zo'n beetje geen bedankje af kon. Ze speelden hun nummertjes en waren vluchten daarna maar snel weer naar achteren. Beetje zwak.

Therion was super aangekleed. En was een goede show. Lekker veel gebeurde er (die lange vent die een microfoonstandaard brak) en goede zanger(essen) jammer dat ik weg moest tijdens het 2e nummer van de 1e toegift.

Niet echt gelet op metalfannertjes.

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma feb 19, 2007 5:11 pm

arnibes schreef: Grave Digger viel echt tegen. Het apple lap-topje was voor mij toch wel het toppunt van lulligheid. Ook vond ik het erg bot en raar dat er zo'n beetje geen bedankje af kon. Ze speelden hun nummertjes en waren vluchten daarna maar snel weer naar achteren. Beetje zwak.
In Groningen namen ze gelukkig wel uitebreid afscheid., met buiging en al!
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Gebruikersavatar
Took
Berichten: 32078
Lid geworden op: zo dec 30, 2001 9:58 pm
Locatie: Dwergen Op Zoom
Contacteer:

Bericht door Took » ma feb 19, 2007 9:56 pm

http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

metalmachine
Berichten: 431
Lid geworden op: do aug 31, 2006 4:54 pm
Locatie: Dronten

Bericht door metalmachine » ma feb 19, 2007 9:57 pm

geweldig die vlag, was van een groepje met die hard sabaton fans erg leuk, zaterdag was die vlag ook weer in groningen.

Gebruikersavatar
Davos
Berichten: 316
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 6:25 pm

Bericht door Davos » ma feb 19, 2007 9:58 pm

Gaaf hoor die foto's en reviews, alsof je er toch een beetje bij bent geweest snik.
The following are actual submissions on a series of quizzes, tests, and essays.
"The moon is a planet just like the earth, only it is even deader."
"Water is composed of two gins, Oxygin and Hydrogin. Oxygin is pure gin. Hydrogin is gin and water."

Rene
Berichten: 5384
Lid geworden op: za nov 30, 2002 6:20 pm
Locatie: Zwolle

Bericht door Rene » ma feb 19, 2007 10:05 pm

metalmachine schreef:geweldig die vlag, was van een groepje met die hard sabaton fans erg leuk, zaterdag was die vlag ook weer in groningen.
Er waren dan ook meer Sabaton-fans dan Grave Digger-fans :P
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

Plaats reactie