Arrow Rock Festival 2007

Hier kan je alles kwijt over concerten en festivals.
The Horseman

Bericht door The Horseman » wo feb 07, 2007 7:04 pm

Poeh, dat is erg plezierig met dat kaliber bands. Persoonlijk smaken Europe, Thin Lizzy (geen Lynott, wél Sykes) en in mindere mate Steve Vai mij wel maar vooral Scorpions... Pfff, die rocken wat mij betreft menig band eruit. But that's just me, zwaar te overwegen dus. Hmm, er komt zowaar keus.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo feb 07, 2007 9:29 pm

wow, scorpions, toto, europe EN genesis op 1 feesie? ik denk dat het arrow wordt dit jaar :)

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » wo feb 07, 2007 10:57 pm

r1Co schreef:wow, scorpions, toto, europe EN genesis op 1 feesie? ik denk dat het arrow wordt dit jaar :)
Genesis?
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo feb 07, 2007 11:06 pm

Er was wel even sprake van dat Genesis zou komen, maar dat gerucht is inmiddels spijtig genoeg de kop ingedrukt. Maar als je er "wow, scorpions, toto, europe EN aerosmith" van maakt, dan blijft het een indrukwekkend rijtje. Dat wordt voor mij dus waarschijnlijk opnieuw naar Arrow. De thin lizzy en inxs "coverbands" vind ik ook leuke toevoegingen. Alleen met dat oeverloze gitaargepingel van Steve Vai heb ik niks. Dat wordt dan een mooi moment om de kraampjes te bezoeken en een plasje te plegen... 8)

Sargatanas

Bericht door Sargatanas » wo feb 07, 2007 11:15 pm

Dat oeverloze gepiel is misschien net de reden dat ik juist zou komen, hehe.
[url=http://www.last.fm/user/JeroenS/?chartstyle=BareTrees][img]http://imagegen.last.fm/BareTrees/tracks/5/JeroenS.gif[/img][/url]

MetalTuupLimburg
Contacteer:

Bericht door MetalTuupLimburg » vr feb 09, 2007 10:55 am

Dat ziet er inderdaad al heel mooi uit. INXS heb ik al een keer gezien maar daar was ik niet echt van onder de indruk, en de Outlaws ken ik niet. Voor de rest stuk voor stuk gave bands.
Nu nog Van Halen, Meat Loaf, Genesis, Roger Waters of Mark Knopfler als headliner erbij...
Ik vrees wel dat die kaarten erg prijzig worden met zoveel grote namen.

metalmachine

Bericht door metalmachine » vr feb 09, 2007 12:17 pm

ja ik ben benieuwd naar de headliner. alhoewel Toto daar ik wel voor door kan.

ik hoop op Motorhead of Iron Maiden (touren ook beide) maar ik ben bang dat het Aerosmith gaat worden.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » vr feb 09, 2007 12:52 pm

Er zijn wat extra kaarten op de markt gekomen voor het concert van Genesis op 1 juli (tribuneplaatsen met mogelijk beperkt zicht, schuin voor het podium). Ik heb gisteravond direct een kaartje besteld, aangezien ik er niet van uit ga dat Genesis nog op ARF komt, en ik ze toch wel een keer live wil zien en horen. Dat wordt voor mij dus een dagje ARF, uitslapen, en de volgende avond naar Genesis. 8)

Rene

Bericht door Rene » za feb 10, 2007 8:22 pm

Ik doe ook weer eens een duit in het geruchtenzakje.

In other news, Neil has confirmed rumors that MÖTLEY CRÜE will head back to Europe in June for some festival appearances, which will likely include a stop at the Download festival in England. According to Neil, the band has written more than a hundred songs for a proposed new studio album, which is expected to be released sometime in 2008.

Motley Crue heeft Nederland de laatste keer overgeslagen tijdens hun massale werdeldtour, dus dat zouden ze misschien nog goed kunnen maken door Arrow Rock mee te pikken.
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

vengeancefan
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » za feb 10, 2007 8:40 pm

...of niet :-))
Laatst gewijzigd door vengeancefan op wo feb 14, 2007 7:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dako

Bericht door dako » za feb 10, 2007 10:02 pm

Hmm, als Crüe komt, ben ik er zeker bij.
Verdomme, wat lijkt dat me gaaf.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » zo feb 11, 2007 1:26 pm

Motley Crue zou ik heel leuk vinden, maar volgens mij slaan ze Nederland ALTIJD over bij Europese toernees. Dus ik reken er niet op.

Wat Aerosmith betreft: nee, die zijn nog niet officieel bevestigd. De site muziekagenda.nl heeft het gerucht de wereld ingeholpen dat Aerosmith zal komen. Zij hebben goede connecties met Mojo, en wisten ook als eerste dat Maiden en Ozzy naar FOR zouden komen. Dus het is wel een goede bron. Daarnaast verkoopt een site die geld probeert te verdienen aan het verkopen van kaartjes tegen woekerprijzen, al kaartjes voor Arrow met de belofte dat Aerosmith daar op zal treden. Dat werd door Blabbermouth opgepikt en als "nieuwsbericht" verspreid. Tot slot maakte organisator Rob Trommelen vorig jaar bekend dat hij Aerosmith in 2006 reeds als headliner naar ARF had willen halen, maar dat dit toen niet gelukt is (omdat Aerosmith koos voor een Amerikaanse toernee). Dus het is wel logisch als Aerosmith nu alsnog komt. Maar noch de festivalorganisatie, noch de band zelf hebben al officieel hun komst bevestigd. Dus de onderhandelingen zullen nog niet zijn afgerond. Er zijn ook geruchten dat Aerosmith op FOR zou komen, dus misschien zijn Trommelen (die namens Mojo organisator is van zowel FOR als Arrow) en het management van Aerosmith nog aan he bekijken of FOR danwel Arrow beter in het toerschema van de band past. Niets is dus nog "officieel". Wie weet kiest Aerosmith uiteindelijk voor FOR, en komt in plaats daarvan bijvoorbeeld Van Halen, The Police of Metallica als headliner naar Arrow?

Ik ben daarom ook zeer benieuwd naar wat er rond 19 februari bekend zal worden gemaakt. Aerosmith zou logisch zijn, but you never know...

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » zo feb 11, 2007 2:03 pm

Metallica? Op Arrow?

Niet dus. Laten we alsjeblieft onthouden dat dit festival zich voornamelijk richt op lieden die in de jaren '70 hun 'prime' beleefden. Er hebben natuurlijk best een aantal 'heavy' bands gestaan (zoals Judas Priest en Motörhead 3 jaar terug) maar ik meen me te herinneren dat de meeste wat oudere gasten daar niet zo gecharmeerd van waren. Het spijt me voor de fans, maar ik zie Metallica nog in geen honderd jaar op Arrow staan. Die band past gewoon totaal niet in het profiel van het festival.
[b]DAUDR!![/b]

metalmachine

Bericht door metalmachine » zo feb 11, 2007 8:50 pm

wat een onzin!

Dream Theater, Queensryche en Riverside hebben toch ook niet hun ''prime'' gehad in de jaren 70.

Deze bands paste perfect in het programma. waarom metallica, Iron Maiden of Motorhead niet?Een beetje metal op het prgramma kan echt geen kwaad.

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » zo feb 11, 2007 9:19 pm

Metallica zou mij wel volledig over de streep halen (en dan er ook ver over heen) om een kaartje te kopen, maar ik denk inderdaad ook niet echt dat die op arrow zullen staan. Ook het feit dat er geen NL datum bij de geruchten is verschenen baart me een beetje zorgen, nu heb ik ze al 4x gezien in de afgelopen 4 jaar ofzo, maar ik zou er best weer heen willen, + ik hoop nog steeds dat ze machine es meenemen als support :P

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » ma feb 12, 2007 12:37 am

metalmachine schreef:wat een onzin!

Dream Theater, Queensryche en Riverside hebben toch ook niet hun ''prime'' gehad in de jaren 70.

Deze bands paste perfect in het programma. waarom metallica, Iron Maiden of Motorhead niet?Een beetje metal op het prgramma kan echt geen kwaad.
Ik zeg helemaal niet dat de bands die op Arrow spelen hun roots in de jaren '70 moeten hebben. Ik zeg enkel dat een groot deel van de bezoekers wél voor dit soort bands komt. En tot nu toe is het over het algemeen wel zo geweest dat het soort 'nieuwere' bands dat speelt op Arrow, qua stijl best aansluit bij de oudere bands.

Van de drie bands die je noemt kan ik over Queensryche niet oordelen; daar ken ik te weinig van. Riverside is echter niet ontzettend heavy; hoewel er sporadisch een zware riff of een scream voorbijkomt is de muziek (hoewel geniaal; SSL was mijn favoriete album van 2005, maar dat terzijde) best 'licht' te noemen. Dream Theater speelde op Arrow een redelijk softe set; bewust, om niet met nummers als Honor Thy Father (of welk nummer dan ook van ToT) het wat oudere publiek tegen het hoofd te stoten.

Face it, Arrow heeft gewoon een 'classic-rock-imago'; er zijn vele jaarlijkse bezoekers die twee decennia ouder zijn dan de gemiddelde metalfanner, en Mojo gaat deze mensen echt niet afschrikken door Metallica erneer te zetten en het risico te nemen dat ze deze groep niet weer zullen zien in de toekomst.

Dat zijn mijn two cents. En als Metallica nu tóch bevestigd wordt (hoewel ik voor 99% zeker ben van het tegendeel) mag je me uiteraard keihard uit gaan lachen.
[b]DAUDR!![/b]

Djaser

Bericht door Djaser » ma feb 12, 2007 6:26 pm

Ik hoop toch op Heaven and Hell.
[img]http://www.jamba.nl/storage/view/upload/logo/image_multianimscreensaver/SweetyHeul5.gif[/img]

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » ma feb 12, 2007 10:21 pm

eh maar, de hoofdact is toch gewoon aerosmith al eigenlijk?

metalmachine

Bericht door metalmachine » di feb 13, 2007 12:15 pm

ik denk dat Dram Theater ook wel een kans maakt. Ze hebben deze week een contract getekend bij roadrunner records. In Juni komt het negende album uit en ze zijn weer van plan te gaan touren. Ze zijn al geboekt in Italie, metagods festival of zoiets. dus misschien ook wel op Arrow (of andere festivals). ik hoop het wel tenminste!

metalmachine

Bericht door metalmachine » di feb 13, 2007 12:16 pm

Dram Theater = natuurlijk Dream Theater

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di feb 13, 2007 12:35 pm

metalmachine schreef:Dram Theater = natuurlijk Dream Theater
Afbeelding
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

dako

Bericht door dako » di feb 13, 2007 1:21 pm

Gilbert schreef:Motley Crue zou ik heel leuk vinden, maar volgens mij slaan ze Nederland ALTIJD over bij Europese toernees. Dus ik reken er niet op.
Is dat? Hmm, wat een eikels. Zou me vies tegenvallen, dat moeten we voor Motley Crue én Manowar naar het buitenland.
sabaton is mijn favoriete epic metal band

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » di feb 13, 2007 7:36 pm

dako schreef:Is dat? Hmm, wat een eikels. Zou me vies tegenvallen, dat moeten we voor Motley Crue én Manowar naar het buitenland.
Graspop is dan wel België maar om het nou buitenland te noemen...
Maar dat zijn natuurlijk geruchten
Mediteren kun je leren!

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma feb 19, 2007 3:07 pm

Laatste nieuws

19-2-2007, Aerosmith op het Arrow Rock Festival!
Headliner bekend

De band kondigt vanavond tijdens een besloten optreden in Londen de Europese tournee aan. Acht jaar geleden konden we voor het laatst genieten van de heren den Tyler, Perry, Whitford, Hamilton en Kramer. We zijn er trots dat we het roemruchte vijftal uit Boston kunnen verwelkomen!

Bron: arrowrockfestival.nl

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » ma feb 19, 2007 5:22 pm

toch eens kijken of ik hier heen ga....
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » ma feb 19, 2007 9:28 pm

Damien, son of Lucifer schreef: Ik zeg helemaal niet dat de bands die op Arrow spelen hun roots in de jaren '70 moeten hebben. Ik zeg enkel dat een groot deel van de bezoekers wél voor dit soort bands komt. En tot nu toe is het over het algemeen wel zo geweest dat het soort 'nieuwere' bands dat speelt op Arrow, qua stijl best aansluit bij de oudere bands.

Dream Theater speelde op Arrow een redelijk softe set; bewust, om niet met nummers als Honor Thy Father (of welk nummer dan ook van ToT) het wat oudere publiek tegen het hoofd te stoten.
Arrow Rock Festival komt uiteraard voort uit Arrow Rock Radio, en op die zender hoor ik veel vaker Metallica voorbij komen (Unforgiven II minstens 1x per dag) dan Dreamtheater. En je zegt dat Dreamtheater een softe set speelde... Nou dan kan Metallica dat ook. Ik bedoel, kom op. Die gemiddelde Arrow Rock Radio luisteraar gaat echt niet balen laat staan schrikken als Metallica komt. Al ben ik verder niet echt een Metallica kenner, ik neem aan dat Metallica heus genoeg 'softe' nummers heeft om een uurtje op te vullen.
Als ze echt maar voor 2 nummers zouden komen is dat wel wat karig ja. Maar dat weet ik dus niet.
Mediteren kun je leren!

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » wo feb 21, 2007 7:05 am

Is dit nou echt zo moeilijk om te begrijpen?

Ok, dan leg ik het nog één keer snel, in korte zinnetjes uit. Arrow wordt georganiseerd door Mojo. Mojo wil geld verdienen. Mojo weet dat er elk jaar een redelijk aantal oudere classicrockliefhebbers naar Arrow komt. Mojo wil deze groep niet wegjagen door *bijvoorbeeld* Metallica te boeken. Metallica is namelijk 1. niet naar de smaak van deze groep mensen en 2. trekt massa's éénmalige, jongere, Korn-liefhebbende bezoekers aan. Beide zijn dit redenen voor de ouderen om niet nog een keer terug te keren naar Arrow. Mojo wil wel graag dat ze terugkeren naar Arrow. Mojo wil immers geld verdienen. En voilà, de cirkel is rond.

En Metallica heeft inderdaad genoeg softe nummers om een set te vullen. Of ze dit gaan doen? Nee, nooit natuurlijk. Niet alle bands zijn wat dat betreft zo flexibel als Dream Theater.
[b]DAUDR!![/b]

MegaDood

Bericht door MegaDood » wo feb 21, 2007 10:36 am

Damien, son of Lucifer schreef: En Metallica heeft inderdaad genoeg softe nummers om een set te vullen. Of ze dit gaan doen? Nee, nooit natuurlijk.
Ze vullen anders wel album op album met softe shit

Took
Contacteer:

Bericht door Took » wo feb 21, 2007 10:47 am

MegaDood schreef:[..]

niet overdrijven hoor.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » wo feb 21, 2007 12:10 pm

Deze discussie is niet meer relevant, daar de organisatie Aerosmith inmiddels immers al heeft bevestigd als headliner. Ga er maar van uit dat Metallica Nederland deze zomer zal overslaan... :(

MegaDood

Bericht door MegaDood » wo feb 21, 2007 12:40 pm

Tokus schreef:[..]

niet overdrijven hoor.
Sky radio draait ze zelfs!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » wo feb 21, 2007 1:17 pm

:lol:

Nog zo'n Megadeth-liefhebbende Metallica-hatende idioot ja? Tis niet omdat de heren zelf zo kinderachtig zijn (lees: Ulrich vs. Mustaine) dat de fans dat gedrag klakkeloos moeten kopiëren.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

r1Co
Contacteer:

Bericht door r1Co » wo feb 21, 2007 3:58 pm

ook al wast al langer bekend dat aeromith zou komen (eigenlijk) nu het bekend is geworden slaan we bij deze arrow toch maar over, op naar Maiden @ FoR! :)

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » do feb 22, 2007 7:44 pm

In een nieuwsbrief van Mojo schijnt te staan dat Jethro Tull op ARF zal spelen. Dat zou wel gaaf zijn! 8)

EDIT: Inmiddels is dit bericht officieel ontkend door de organisatie. Jethro Tull zal niet optreden op ARF. :cry:
Laatst gewijzigd door Gilbert op za feb 24, 2007 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

metalmachine

Bericht door metalmachine » vr feb 23, 2007 1:18 pm

nou 1 a 2 metal acts moeten toch mogelijk zijn?

Motorhead, Iron Maiden, Metallica, Ozzy Osbourne, dream Theater

ze zijn allemaal aan het touren!!!

als aerosmith als enige headliner (naast TOTO) wordt gepresenteerd zou ik het best jammer vinden.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » vr feb 23, 2007 1:57 pm

Sky radio draait ze zelfs!
Nothing Else Matters, zeker. Goh, 1 nummer. Dat noem ik niet "album op album". Ook die Load albums van Metallica doen qua hardheid niet veel onder voor wat Megadeth in die tijd uitbracht.

Damien, son of Lucifer

Bericht door Damien, son of Lucifer » vr feb 23, 2007 11:50 pm

metalmachine schreef:nou 1 a 2 metal acts moeten toch mogelijk zijn?

Motorhead, Iron Maiden, Metallica, Ozzy Osbourne, dream Theater

ze zijn allemaal aan het touren!!!

als aerosmith als enige headliner (naast TOTO) wordt gepresenteerd zou ik het best jammer vinden.
Het festival duurt maar één dag, met als logisch gevolg dat er ook maar één headliner is. Aangezien deze positie al is opgevuld door Aerosmith, en dit bevestigd is door de organisatie, lijkt het me sterk dat daar nog verandering in komt.
[b]DAUDR!![/b]

Took
Contacteer:

Bericht door Took » za feb 24, 2007 8:45 pm

ARROW ROCK FESTIVAL VIP-TICKET

This ticket gives access to the special VIP-parking & entrance, the VIP deck with super view on the Rockgarden en full catering.

The festival site is open from 12:00 p.m.

This VIP-ticket does not include access to the camping.

145 euro kost je dit....

Rene

Bericht door Rene » za feb 24, 2007 9:24 pm

Ook voor journalisten, toch? ;)
[i]I have to say l was immensely proud of Maiden. Their heads never dropped, instead they went on the offensive[/i]

mind

Bericht door mind » za feb 24, 2007 9:41 pm

Gilbert schreef:In een nieuwsbrief van Mojo schijnt te staan dat Jethro Tull op ARF zal spelen. Dat zou wel gaaf zijn! 8)

EDIT: Inmiddels is dit bericht officieel ontkend door de organisatie. Jethro Tull zal niet optreden op ARF. :cry:
bah.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » ma mar 05, 2007 5:52 pm

Begin juni is Uli Jon Roth gast bij het optreden van Scorpions op het Sweden Rock Festival, en eind juli doen ze samen een aantal concerten in Engeland (met de Michael Schenker Group in het voorprogramma). Het zal wel niet, maar het zou wel gaaf zijn als Uli Jon Roth ook als gast van Scorpions op het Arrow Rock Festival mee zou spelen, met lekker veel oude nummers... 8)

vengeancefan
Lult over cdtjes
Contacteer:

Bericht door vengeancefan » ma mar 05, 2007 9:46 pm

Tokus schreef:ARROW ROCK FESTIVAL VIP-TICKET

This ticket gives access to the special VIP-parking & entrance, the VIP deck with super view on the Rockgarden en full catering.

The festival site is open from 12:00 p.m.

This VIP-ticket does not include access to the camping.

145 euro kost je dit....
ik krijg er een :lol:

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di mar 13, 2007 2:00 pm

Nauwelijks de moeite waard om te vermelden, maar The Australian Pink Floyd Show kondigt op haar website aan op het Arrow Rock Festival te zullen optreden. Zie: http://www.aussiefloyd.com/ . Dit verklaart waarschijnlijk waarom er dit jaar een derde podium is, aangezien op het Sweden Rock Festival deze (cover)band ook een eigen podium krijgt voor hun uitgebreide show.

Ik hoop dat bij de resterende vier namen nog echt vuurwerk zit, anders denk ik er over om ARF dit jaar maar over te slaan. :?

alicecooper

Bericht door alicecooper » di mar 13, 2007 5:15 pm

13-3-2007, ZZ Top, Roger Hodgson en TAPFS op het Arrow Rock Festival
Vandaag kunnen we het ultieme rock 'n roll trio ZZ Top toevoegen aan het programma van het Arrow Rock Festival 2007. Ook Roger Hodgson en The Australian Pink Floyd Show zijn bevestigd.

Rene

Bericht door Rene » di mar 13, 2007 6:04 pm

Haha, vet, ZZ Top!!! Wilde ik ook altijd nog eens zien, maar nooit echt rekening mee gehouden dat ze best wel eens op Arrow konden staan. Mooi meegenomen.

Gilbert
Lult over cdtjes

Bericht door Gilbert » di mar 13, 2007 7:56 pm

ZZ Top en Roger Hodgson (ex-Supertramp), dat is wel het betere werk! 8)

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » di mar 13, 2007 10:43 pm

ZZ Top... dat wordt dus toch maar gaan

Krimhild
Altijd welkom

Bericht door Krimhild » ma mar 26, 2007 12:31 am

Wegens verhindering;

2 kaartjes voor dit festival voor 140 uuro.
Men bespaard servicekosten!

interesse; pm!
Mediteren kun je leren!

Amstel

Bericht door Amstel » ma mar 26, 2007 1:03 pm

Ahh johh van de week misschien eff kaartje bestelle via tickutmaster.nl

Amstel

Bericht door Amstel » ma mar 26, 2007 2:16 pm

Tering ik zat eens te kijke naar de prijzen van een arrow kaart en camping kaart op arrow.
20 euro voor op de camping en 69 pleuro voor arrow kaart ppfff
Hakt gelijk wel weer in je portomennee zeg :?

Plaats reactie