Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 06, 2007 11:46 am

Gr. Dracula schreef:[..]
En Neggie, de nieuwe Dying Fetus is de moeite wel waard hoor. Het is een hele frisse cd, als je het zo mag stellen. Je hoort aan bepaalde riffs nog wel dat het Dying Fetus is, maar buiten dat is de nieuwe schijf echt wel leuk. Minder stuiterend, de vocalen zijn over het algemeen wat minder blubberig en de solo`s lekker scherp.

Nee, echt een prettig album. Spiek voor meer bla binnenkort maar op de fp.
Ik moet je gelijk geven. Ik heb net nieuwe album van Dying fetus even gedownload en ik word er heel blij van. Doet me weer denken aan Killing on adrenaline. En dat was toch al mijn favoriete Fetus album. Gelukkig maar, ik was echt bang dat het afgelopen was met DF.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di mar 06, 2007 11:57 am

XnegativeX schreef:[..]

Ik moet je gelijk geven. Ik heb net nieuwe album van Dying fetus even gedownload en ik word er heel blij van. Doet me weer denken aan Killing on adrenaline.
Echt waar???

Nou, mij helemaal niet. Toch geestig zo, weer, want het blijkt wederom hoe verschillend mensen naar een album kunnen luisteren.

Mij doet dit nieuwe album eigenlijk helemaal nergens aan denken qua het oude werk, ik zie "War of Attrition" eerder als een heel vers hoofdstuk in de loopbaan van de band. Voor mijn gevoel maakt hun "oude" geluid juist plaats voor een veel openere sound.

Maargoed, je vindt het leuk en daar gaat het om.

Ik ben toevallig net bezig met een interview met John Gallagher. Ik zal `m eens vragen of hij voor zijn gevoel je opmerking kan bevestigen ;).
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 06, 2007 12:20 pm

Qua geluid ben ik het wel met je eens. Killing on adrenaline was wat rommeliger. Maar qua songwriting zit ie er toch redelijk dicht tegenaan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 06, 2007 3:36 pm

Zo. Nou. Waar Monstrosity een tijd geleden bijzonder slaapverwekkend was op hun tour met o.a Deeds Of Flesh, daar beuken ze op hun nieuwe album 'Spiritual Apocalypse' toch wel weer érg lekker moet ik zeggen. Nu is net zo dat ik weinig meer van dit soort death metal luister (uitzondering als Vomitory daar gelaten), maar Monstrosity krijgt het toch voor elkaar om mij een heel album te boeien. Er zijn hier en daar wat melodische stukken in gekropen, waaronder een stel vette solo's en toffe riffs, en ook de nieuwe zanger bevalt me op plaat stukken beter als live, waar ik het gewoon saai vond. 'Spiritual Apocalypse' klinkt ook wat donkerder dan zijn voorgangers, wat zwaarder, wat gevaarlijker. De productie is duidelijk, waardoor alle instrumenten goed te onderscheiden zijn. Ja, toch een lekker album geworden, die nieuwe Monstrosity.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 06, 2007 3:41 pm

Gr. Dracula schreef:[..]

En over Vomitory gesproken: ik zie dat er al volop naar de nieuwe cd geluisterd wordt en dat de reacties tot dusver enkel lovend zijn. Mooie zaak. Ik krijg `m eerdaags in promovorm ( ik heb tot dusver geen noot gehoord en dat houd ik, hoewel met moeite, wel zo totdat de promo komt) en dan hoop ik dat de pleuris weer eens lekker flink uit gaat breken.
Sluit maar vast een extra inboedel verzekering af dan, want na Vomitory is er geen bank of stoel meer heel! Mocht je daarna nog kracht hebben om de nieuwe Monstrosity op te zetten, dan is de kans groot dat je deze zomer onder een brug slaapt omdat je huis in de as ligt. Twee death metalkrakers van hier tot jericho. Die geiligheid over Demiurg verbleekt bij deze twee albums.

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 06, 2007 3:47 pm

Verrassend genoeg ben ik dan weer helemaal niet zo enthousiast over dat nieuwe Vomitory album.

Ik ben in het bezit van 4 Vomitory albums en dit nieuwe album voegt weinig tot niks toe. Je moet wel een HELE verstokte Vomitory fan zijn wil dit album echt een toevoeging zijn aan je verzameling. Want voor mij geeft dit album maar weinig reden tot aankoop.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di mar 06, 2007 4:37 pm

fetuskiller schreef:[..]

Mocht je daarna nog kracht hebben om de nieuwe Monstrosity op te zetten, dan is de kans groot dat je deze zomer onder een brug slaapt omdat je huis in de as ligt.
Monstrosity komt samen met de laatste Vomitory, dus daar wordt zeker aandacht aan besteed. Hoewel ik na het nieuwe nummer, dat ik op hun MySpace had gehoord, niet bijster enthousiast was, moet ik zeggen.

Maar oké, het is één nummer en dat is vaak weinig zeggend.

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 06, 2007 6:53 pm

Mensen, verdomme. Eindelijk. Eindelijk, zit ik dan naar de nieuwe Condmned te luisteren. Harder kunnen m'n speakers ook niet geloof ik, maar dit is het ideale volume om een plaat als 'Desecrate The Vile' te luisteren. Hij klinkt werkelijk heerlijk! Echt een album naar m'n hart. Heerlijke productie, geweldige slam riffs en een fucking snelle drummer. Tel daar bij op dat één van de ziekste strotten van tegen woordig, Angel Ochoa (Cephalotripsy), hier z'n longen uit zijn lijf kotst, en je hebt gewoon een wereld plaat!

Na Vomitory eerder deze week, zou het maar zo kunnen dat dit de tweede jaarlijst kandidaat is.

Last.fm

Audiophile

Bericht door Audiophile » di mar 06, 2007 7:32 pm

Die strot kan ik niet serieus nemen, sorry. Alsof Paul Haenen loopt te grunten. :lol:
[quote="Black No. 1"][..]

Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 06, 2007 7:42 pm

Hoezo is die strot nou weer niet serieus te nemen?

Last.fm

Audiophile

Bericht door Audiophile » di mar 06, 2007 7:45 pm

Zin #2, na die associatie is het voor mij alleen maar grinniken...

Ja meer death metal luisteren, ik begin eruit te raken...

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » di mar 06, 2007 7:47 pm

Ik ben momenteel echt vreselijk aan het genieten van de eerste luisterbeurt die ik de nieuwe Monstrosity geef. Maar ik zal dat Condemned ook eens checken een dezer dagen.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di mar 06, 2007 10:30 pm

Ik zit nu toevallig naar Trauma te luisteren ( niks toevallig, bij nader inzien, want ik heb het zelf opgezet) en het volgende vraag ik mij af: Heeft iemand al iets van de nieuwe Trauma gehoord? Men zou in maart al met "Neurotic Mass" komen, maar op zowel MySpace als op de website van Trauma heb ik nog geen nieuw nummer kunnen ontdekken. Blijkbaar zijn die Polen écht van de blitzkrieg. Geen voorproefjes, gewoon BAM.

Nou, mocht iemand wel recente Trauma-noten uit de uitgegooide netten hebben ontward, ik lees graag wat de beviningen mogen wezen.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 07, 2007 1:19 pm

Ik heb hun laatste EP 'Hamartia' laatst toevallig nog beluisterd. Blijft ook een lekker bandje idd, dat Trauma. Alleen die twee covers van Machine Head en Fear Factory komen niet echt lekker over...

Ik ben benieuwd naar hun nieuwe album 'Neurotic Mass' dat op 20 maart uit moet komen via Empire Records.

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 08, 2007 9:31 pm

Even wat anders dan de technische hoogstandjes en het blastbeat geweld.

De Duitse band Necros Christos heeft net hun eerste full-length Triune Impurity Rites uitgebracht. En dit is toch wel even een hele aparte en een hele sterke schijf geworden.

Necros Christos speelt voornamelijk mid-tempo death metal. De nummers slepen dreigend voort en rollen als een naderende onweersstorm. Smerige diepe tonen die het abyss vormgeven worden ondersteund door een aardsdiepe grunt. Sfeer alom dus. Ook door de vreemde intermezzo's waar men gebruik van maakt.

Rauwe, old school death metal van bands als Goatlord met de sfeer van het oude Samael, de rauwe duisternis van Blasphemy en Beherit en een tintje van het oude Morbid angel.

Geinteresseerd?
http://www.darknessdamnationdeath.com/

Jesper

Bericht door Jesper » vr mar 09, 2007 9:28 am

Wat vindt men van de nieuwe Pyrexia?
Heus.

kneuz

Bericht door kneuz » vr mar 09, 2007 2:55 pm

wat toevallig dat zo'n beetje alle albums die recent zijn aangehaald in dit topic laatst zijn gepost op nieuwsgroepen.. :/

echte teringherrie trouwens, wel leuk voor even, maar zodra ik het gevoel krijg alsof mn kop gaat ontploffen zet ik maar iets anders op..
M A X I M U M V O L U M E Y I E L D S M A X I M U M R E S U L T S

Tox

Bericht door Tox » vr mar 09, 2007 3:43 pm

Gods Puke schreef:Wat vindt men van de nieuwe Pyrexia?
leuke cd, wel even wennen aan de productie..
NOT MY FUCKING TEMPO

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr mar 09, 2007 4:11 pm

kneuz schreef:wat toevallig dat zo'n beetje alle albums die recent zijn aangehaald in dit topic laatst zijn gepost op nieuwsgroepen.. :/

echte teringherrie trouwens, wel leuk voor even, maar zodra ik het gevoel krijg alsof mn kop gaat ontploffen zet ik maar iets anders op..
Dan doe je je naam wederom eer aan, en moet je oprotten uit dit topic. Lijkt me.

Last.fm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » vr mar 09, 2007 4:11 pm

kneuz schreef:wat toevallig dat zo'n beetje alle albums die recent zijn aangehaald in dit topic laatst zijn gepost op nieuwsgroepen.. :/
Eigenlijk snap ik niet wat je hiermee wilt zeggen...

De nieuwe Pyrexia heb ik nog niet gehoord. Sterker nog, ik wist niet eens dat ze een nieuw album uit hebben.

Audiophile

Bericht door Audiophile » vr mar 09, 2007 5:06 pm

Dat heb je met nieuwe releases, aars...

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » za mar 10, 2007 11:06 am

Zo. Nieuwe Vital Remains binnen gehaald... Eerst ff douche zo, en daarna ga ik er maar es voor zitten. Ben er erg benieuwd naar.

Last.fm

HellcommandeR

Bericht door HellcommandeR » za mar 10, 2007 4:48 pm

De nieuwe Vital Remains heeft een grote indruk op me gemaakt. Het vorige album "Dechristianize" maakte ook al een grote indruk op me, maar jammer van dat ontiegelijke klote drumgeluid. Het nieuwe album is in de studio van Erik Rutan opgenomen, en de drums klinken tenminste fatsoenlijk. Intense cd kan ik je verzekeren! De eerste keer dat ik dat ding een luisterbeurt gaf werd ik eens een keer omvergeblazen, iets dat bij mij niet vaak voorkomt.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mar 10, 2007 6:56 pm

Niemand geinteresseerd in Necros Christos?! Ik vind het toch een behoorlijk vette band!

yowannuzz

Bericht door yowannuzz » za mar 10, 2007 7:01 pm

Toch jammer, zodra jij het gevoel krijgt dat je kop gaat ontploffen zou ik je adviseren nog even door te luisteren. Zou mooi zijn als het echt zou gebeuren. K.N.E.U.S.
Took schreef:Yowannuzz is heel lief hoor. niks engs aan.

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » za mar 10, 2007 9:04 pm

Ik ga de nieuwe Vital Remains meteen opzoeken! Normaal wacht ik met zulke releases liever tot ik ze binnen heb, maar nu kan ik echt niet wachten...

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo mar 11, 2007 6:29 pm

Ik kreeg vandaag een cd van Mortification in handen gedrukt van een vriend van mij. Onder het motto het is death metal dus je vind het vast wel leuk.. ik heb begrepen dat het Christelijk is maar kent iemand het?
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Audiophile

Bericht door Audiophile » zo mar 11, 2007 6:51 pm

Ja, ik heb de cd Braincleaner. Excuus dat ze christelijk waren was voor mij geen reden om de muziek leuk te vinden.

Welke cd heb je? Ze schijnen geniale cd's te hebben, ik heb dan net een mindere cd...

Ernst-Jan

Bericht door Ernst-Jan » zo mar 11, 2007 6:52 pm

Blood World, die vreiend zei nog dat het colecters item is maar dat zal wel loslopen...
Trotse vader sinds 25/02/10.

Far over the Misty Mountains cold,
To dungeons deep and caverns old,
The pines were roaring on the heights,
The winds were moaning in the night,
The fire was red, it flaming spread,
The trees like torches blazed with light

Blood&Ashes

Bericht door Blood&Ashes » zo mar 11, 2007 8:33 pm

XnegativeX schreef:Niemand geinteresseerd in Necros Christos?! Ik vind het toch een behoorlijk vette band!
Dat nieuwe album beviel me wel, maar ik ben benieuwd of het me voor een langere tijd zal blijven interesseren. Voorlopig nog maar niet kopen, even afwachten.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 12, 2007 1:00 pm

Mooi nieuws:
Blabbermouth schreef:Southern California death metallers DEEDS OF FLESH have issued the following update:

"We are currently working on the new CD and that it will be over-the-top technical and will include a re-recorded version of 'Infecting Them With Falsehood' from 'Inbreeding the Anthropophagi'. We will start recording in April for a summer release. Tour plans are in the works for summer/fall."

DEEDS OF FLESH's latest album, "Crown of Souls", was released in 2005 via Unique Leader Records.

Last.fm

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » ma mar 12, 2007 10:08 pm

Ok, ik moet toch nog even terugkomen op het nieuwe album van Dying fetus. Fetus killer had hier toch gelijk. War of attrition is namelijk een monsterlijk album geworden.

Ik krijg direkt het oude Fetus gevoel weer terug. Dat gevoel dat ik ook kreeg bij Killing on adrenaline en Destroy the opposition. Stop at nothing mag dan een zwakke broeder zijn geweest maar met War of attrition is een van mijn favoriete death metal bands weer helemaal terug aan het front.

Dying fetus heeft altijd hun eigen geluid gehad en was goed in het combineren van 2 werelden. Namelijk de opgefokte, snelle en technische kant van death metal en de trage, logge, heavy kant.
Luisteren naar Dying fetus geeft altijd het gevoel alsof je eerst te maken krijgt met een precisie bombardement van geavanceerde karate-moves afkomstig van een karate-meester terwijl je direkt daarna enorm op je kloten krijgt van een kerel van 2 bij 2 meter die met z'n blote vuisten op je in staat te hengsten.

Dit was vroeger al het geval en dit is bij War of attrition nog steeds het geval. Waarschijnlijk zal het geen klassieker worden als Destroy the opposition maar des al niet te min is dit een heel sterk album geworden. All hail the fetus!

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » ma mar 12, 2007 10:26 pm

En 'Icons Of Evil' van Vital Remains valt me na de eerste drie luisterbeurten nog steeds tegen. Op 'Dechristianize' leken ze de perfecte balands gevonden te hebben tussen enorm brute, snelle death metal en prachtige kippenvel melodiën. Vooral dat laatste mis ik heel erg op 'Icons Of Evil', het is nog steeds duidelijk Vital Remains en het brute, snelle en duistere karakter van de band staat nog steeds fier overeind, maar na een half uur heb ik de drukke, en behoorlijk aanwezige en onverstaanbare grunt en zanglijnen van Glenn Benton wel gehoord. Ook mis ik de nodige afwisseling tussen de nummers onderling. Ik ben een grote fan van beukende en rossende death metal, maar niet ruim een uur achter elkaar op één album. Bij de eerste luisterbeurt dacht ik nog te maken te hebben met een groeiplaat, maar na de derde beurt is er nog steeds niets blijven hangen. En dan is jammer. Niet dan ik de moet nu al opgeef, maar de eerste indruk is niet echt positief. Daarnaast ben ik weer niet tevreden over het drumgeluid. Veel te dof, waardoor het nog wel eens wil vervagen in de mix.

Geef mij op dit moment Monstrosity, Condemned en Vomitory maar.

Last.fm

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » ma mar 12, 2007 10:46 pm

Nieuwe Dying Fetus stond laatst op in de Boudisque en hij klonk best lekker moet ik zeggen. Binnekort maar eens beter in verdiepen.
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Audiophile

Bericht door Audiophile » ma mar 12, 2007 10:53 pm

Hij's wel rauw hoor...

Antonio Montana

Bericht door Antonio Montana » ma mar 12, 2007 11:05 pm

Mmm, ik vind em meer kil...
[url]http://www.gitarist.nl[/url]
[url]http://www.slagwerkwereld.nl[/url]
[url]http://www.interface.nl[/url]

Metalheank

Bericht door Metalheank » ma mar 12, 2007 11:17 pm

Ik vroeg me af wat deathmetalfans van Twelfth Gate vinden. In principe is het progthrash, maar gezien de typerende death/thrash-riffs komt deze band heel erg in de buurt van wat je deathmetal met zuivere zang zou kunnen noemen. Het laatste album vond ik 1 van de ontdekkingen van vorig jaar.

De myspace:
http://www.myspace.com/twelfthgate
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 13, 2007 12:54 am

Nieuwe Katalepsy mensen! Kanker wat een plaat! Echt geweldig! Ja, ik schreeuw ja! want ik ben enthousiast! 'Musick Brings Injuries'... kut titel, maar wat verwacht je anders van Russen? Heerlijk brute USDM met een dikke vette knipoog naar TXDM. Echt een heerlijk plaat je dit, met twee leuke covers van Mortician (Rabid) en Megadeth (Symphony Of Destruction). Prachtig!

Last.fm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » di mar 13, 2007 10:35 am

Nou, ik heb reeds een aantal nieuwe platen achter de kiezen gewerkt en ziehier mijn (korte) bevindingen (de lange volgen nog op de FP):

Vomitory - Terrorize Brutalize Sodomize

Een album waar ik tot dusver een dubbel gevoel bij heb. Laten we het voorop stellen dat ik het een goed album vind waar ik een uitstekende balans tussen ongelooflijk bruut, lekker ritmisch en uitstekend geproduceerd bespeur. Het is krachtvoer eerste klas en de Zweedse sound die daarin doorklinkt is leuk gedoceerd, zodat de roots wel in beeld blijven maar niet de overhand krijgen.
Echter ben ik het ook eens met Neggie z`n opmerking dat deze cd, gezien de cv van de band, niet echt heel veel toevoegt aan de bestaande platen. Vomitory heeft dit kunstje vaker gedaan. Dat is geen verwijt, want de band kiest er duidelijk voor om gewoon de oude formule te blijven volgen, maar ik vraag mij af hoe lang de koek nog goed blijft.

Maar oke, ik ben verder wel zeer overwegend positief over de cd opzich.

Monstrosity - Spiritual Apocalypse

Oef, dit is best nog wel even wennen. Ik ken Monstrosity met name uit de begintijd tot en met "In Dark Purity" en toen klink de band aanzienlijk rauwer en stukken minder melodieus. Ik vind melodie zeer zeker geen nadeel per defenitie, maar ik had eigenlijk wel heel iets anders in gedachten en daarom heeft de daadwerkelijke nieuwe Monstrosity even tijd nodig om te bezinken. Ik vind het zeker geen vervelend album, maar ik moet nog even kijken wat ik er verder mee ga doen.

Debauchery - Back In Blood

Dit is wel het meest idiote wat ik de laatste tijd qua DM onder oren heb gehad. Ik had een ferme nieuwe Debauchery verwacht, maar wat doet de band - ze maken met de nieuwe cd een soort parodie op "Back In Black" van AC/DC...
Kortom, wat we horen is bijna als "AC/CD goes DM" te omschrijven. Het klinkt wel jollig, dat zonder meer, maar echt serieus kan ik dit niet nemen. Ik heb vreselijk veel lol als ik "Back In Blood" draai, maar ik zie dit eigenlijk niet als een volwaardige Debauchery cd.
Ohja, en de cd met de covers is ramp-za-lig. Leuk om 1 keer te horen en te lachen, maar verder is het echt verspilde schijfruimte.

Pyrexia - Age Of The Wicked

Kan ik niet zoveel over zeggen, nog. Ik heb `m 1 keer gehoord en sloeg niet meteen met stoel en al tegen de muur. Ik vind Pyrexia sowieso maar zo-zo, bij vlagen wel aardig, en ik denkniet dat ik dit album verder echt tot de hoogvliegers ga rekenen. Ik zal er nog wel beter naar luisteren om een beter onderbouwde mening te kunnen vormen.

Nox - Ixaxaar

Dit is de kers op de DM-taart voor mij. Ixaxaar heeft mijn verwachtingen helemaal waargemaakt en was het wachten zonder meer waard. Alles klopt, alles beukt, alles verbrijzeld echt elke molecuul die in de nabije en verre omgeving graast. Het geluid is mooi diep en sluit naadloos aan op het concept van de plaat.
Hier ben ik echt onwijs blij mee.[/b]

Tox

Bericht door Tox » di mar 13, 2007 1:56 pm

ik vind de nieuwe Vital Remains productiegewijs fijner klinken dan Dechristianize, die was naar mijn mening iets té helder, en de snaredrum overdone. Icons of Evil is weliswaar een beetje "dof" qua geluid, maar ik vind het toch prettiger in het gehoor liggen dan het vorige album.
NOT MY FUCKING TEMPO

Darth Vader

Bericht door Darth Vader » di mar 13, 2007 3:28 pm

fetuskiller schreef:En 'Icons Of Evil' van Vital Remains valt me na de eerste drie luisterbeurten nog steeds tegen. Op 'Dechristianize' leken ze de perfecte balands gevonden te hebben tussen enorm brute, snelle death metal en prachtige kippenvel melodiën. Vooral dat laatste mis ik heel erg op 'Icons Of Evil', het is nog steeds duidelijk Vital Remains en het brute, snelle en duistere karakter van de band staat nog steeds fier overeind, maar na een half uur heb ik de drukke, en behoorlijk aanwezige en onverstaanbare grunt en zanglijnen van Glenn Benton wel gehoord. Ook mis ik de nodige afwisseling tussen de nummers onderling. Ik ben een grote fan van beukende en rossende death metal, maar niet ruim een uur achter elkaar op één album. Bij de eerste luisterbeurt dacht ik nog te maken te hebben met een groeiplaat, maar na de derde beurt is er nog steeds niets blijven hangen. En dan is jammer. Niet dan ik de moet nu al opgeef, maar de eerste indruk is niet echt positief. Daarnaast ben ik weer niet tevreden over het drumgeluid. Veel te dof, waardoor het nog wel eens wil vervagen in de mix.

Geef mij op dit moment Monstrosity, Condemned en Vomitory maar.
Ik snap wat je bedoelt ja.. Ik vind het wel een erg vette plaat, maar vind dat ie op de productie na niet kan tippen aan Dechristianize. En dat komt naar mijn mening vooral door die melodien. Ik had echt niet verwacht dat ze die minder zouden gaan gebruiken.

Ik kwam net trouwens iets geinigs tegen: Crepitation
Slam death uit Engeland. Ze hebben geen teksten, maar dat maakt natuurlijk geen reet uit.

www.myspace.com/crepitation

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 13, 2007 3:55 pm

Darth Vader schreef:[..]

Ik kwam net trouwens iets geinigs tegen: Crepitation
Slam death uit Engeland. Ze hebben geen teksten, maar dat maakt natuurlijk geen reet uit.

www.myspace.com/crepitation
Crepitation is vet idd. Die kwam ik vorig jaar al ergens tegen op een splitje met o.a Chokingonbile en Demented Torment.

Last.fm

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 13, 2007 4:15 pm

Trouwens. De nieuwe plaat van Defeated Sanity mag er ook weer meer dan zijn. Wat een geweldige plaat is het geworden zeg! 'Psalms Of The Moribund' klinkt behoorlijk Amerikaans, maar dan toch weer net iets anders, voor de technische uitstapjes zorgen voor voldoende afwisseling om te blijven boeien. Zowel de gitaristen als de drummer doen hun uiterste best om niet in herhaling te vallen, en dat lukt ze prima. Elk nummer staat op zichzelf, en de zanger brult alles lekker aan elkaar.

Echt een brute death metalschijf die iedereen gewoon moet proberen!

Last.fm

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » za mar 17, 2007 11:57 am

tering, ik heb onlangs even "Promo 2007" van onze eigen Caedere aan de cd-speler gevoerd, en deze was er bijna in gestikt.

Gruwels, ik flipte de pan uit dat er maar drie nummertjes op staan want ze stropen de vellen van uw lellen. Niet te zuinig. Geweldige brute death die aan de betere nummers van Suffocation doet denken, maar ook heel ritmisch is. Ik zou bijna zeggen NY meets Zweden.

Ja, dat was een aangename ervaring.

XnegativeX
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » za mar 17, 2007 11:58 am

Ah, das mooi om te horen. Hun debuut was namelijk ook al erg aangenaam maar soms een beetje saai. Toch had ik het idee dat deze jongens tot een hoop in staat waren/zijn.

Gr. Dracula
Lult over cdtjes

Bericht door Gr. Dracula » za mar 17, 2007 12:00 pm

Nee, de nieuwe nummers zijn echt schandalig goed.

Je moet maar eff op hun MySpace kijken voor wat vers muziekvoer.

fetuskiller
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo mar 18, 2007 12:18 am

Die Caedere promo, ja! Die had ik volgens mij al eerder in dit topic aangehaald. Geweldig ding weer, net als het debuut. Ik hoop dat ze binnekort weer met een album en vooral optredens komen, want Caedere live is altijd een feest!

Last.fm

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » di mar 20, 2007 6:35 pm

Daath

iemand die nieuwe roadrunner band al gehoord?

ik vind het niet slecht, klinkt bij vlagen zelfs vrij origineel

http://www.myspace.com/daath
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Sander
Contacteer:

Bericht door Sander » di mar 20, 2007 6:38 pm

Klinkt geinig, maar wat een irritante zanger.

Took
Contacteer:

Bericht door Took » di mar 20, 2007 9:29 pm

Een interviewtje met Johan Linddinges (ex-The Crown) van One Man Army And The Undead Quartet:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=500
http://www.metalfan.nl
yowannuzz schreef: Took is de man, de alpha en de omega.

Gesloten