Love/Hate

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Plaats reactie
The Horseman

Love/Hate

Bericht door The Horseman » ma feb 19, 2007 4:54 pm

Een stukje uit de Hardrock & Heavymetal encyclopedie leert ons het volgende...

Love/Hate dankt haar populariteit in eerste instantie aan hun verbluffende debuut ‘Blackout in the Red Room’. Toch duurt het ruim vijf jaar voordat die schijf het levenslicht ziet. De band houdt zich in leven door als huisband elke maandag in de legendarische Sunset-Boulevard-club ‘Whisky A Go Go’ op te treden. De concerten worden s’nachts meestal voortgezet op de zolder van de bandleden, ergens in de ongure wijken van Los Angeles. Columbia Records wordt op de hoogte gesteld en een deal wordt getekend. Het viertal dat jarenlang samen in Soulhouse woont kan haar geluk niet op. ‘Blackout in the Red Room’ bestaat uit twaalf korte songs met als onderwerpen het leven in L.A zoals bijvoorbeeld drank, drugs en pedofilie(?).

Discografie:
- Blackout in the Red Room (1990)
- Wasted in America (1992)
- Let's Rumble (1993)
- I'm Not Happy (1995)
- Livin' off Layla (1997)

Afbeelding

Voor mensen die niet vies zijn van Mötley Crüe en Guns N' Roses, die mensen moeten dit zeker een keer goed beluisteren. Zoals wel vaker bij dit soort bands, leent de muziek zich uitermate goed voor een house-party met veel drank en het liefst natuurlijk ook veel vrouwen. Blackout... is in ieder geval een hele amuserende plaat, van de andere albums kan ik op dit moment nog niets zeggen. De heren zijn overigens na jaren radiostilte weer van plan om bij elkaar te komen.

Oh ja, en de albums zijn voor nop te beluisteren(downloaden) op onderstaande site.

http://www.lovehate.com/index.html
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Sater

Bericht door Sater » ma feb 19, 2007 5:57 pm

Klinkt lekker nostalgisch, goede muziek voor in de auto op de boulevard.
Dictius Te Necare

Edwynn

Bericht door Edwynn » ma feb 19, 2007 7:29 pm

Bedankt voor de tip! Leuk om weer eens te luisteren. Love/Hate was zeker een sterke sleaze band. Ik kende het nog wel van vroegah. Nooit aan toegekomen om eens wat van aan te schaffen. Nummers van Blackout In The Red Room werden erg veel gedraaid op Headbangers Ball en dergelijken.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

The Horseman

Bericht door The Horseman » di feb 20, 2007 9:43 am

Graag gedaan :)

Ik ben inmiddels met de wat verkennende luisterbeurten van 'Wasted in America' bezig. Hoewel het songmateriaal behoorlijk degelijk is en het productiegewijs ook prima is, knalt het op deze eerste globale luisterbeurt net iets minder. Waar ik ook nog naar zoek is een soort rustmoment op het album, een 'Sweet Child O' Mine' moment om het maar zo te noemen.

The Horseman

Bericht door The Horseman » za mar 17, 2007 5:47 pm

En altijd maar klagen dat het leven, het kopen van platen, een dure grap is maar niet even de kleine moeite nemen hier een kijkje te nemen?
Hier valt verdorie een shitload aan muziek te halen, te beluisteren, voor noppes digitaal mee te nemen!

Er moeten hier toch wel meer hardrock liefhebbers rondhangen die niet vies zijn van een beetje Mötley Crüe en Guns N' Roses?
Daarom, luisteren naar Blackout in the Redroom van Love/Hate.

http://www.lovehate.com/index.html

Plaats reactie