ik vind het ook nog prijselijk...zeker in de tijd van tegenwoordigFlaw schreef:[..]
is niet duur voor het aangebodene...
vind alleen jammer dat er teveel emotroep speelt
ook cool dat tigerarmy komt, altijd al eens willen zien
toch was dat optreden pure shit. er zat geen tempo in en er was niks vermakelijks aan. na elk nummer stonden ze 3 minuten te ouwehoeren met elkaar. nee, dat viel vies tegen. als er niks leuks is op graspop als zij spelen ga ik nog wel even kijken, maar heel erg kijk ik daar ook niet naar uit.Kriestof schreef:[..]
dat is van een andere categorie, die coverband is populairder dan welke punkband dan ook![]()
hof ter lo was in tien seconden uitverkocht, niet normaal
ja, dat zeg ik toch, mijn post was niet sarcastisch hoorFlaw schreef:Action In DC was retegaaf hoor. Bovendien hadden ze vorig jaar een hele straat van dat soort gespuis staan: Nutellica, Purple Strangers en weet ik het allemaal.
ik ook, ben graag alleenFlaw schreef:[..]
zo ben ik ook hoor. ga vaak alleen naar concerten en zelf af een toe een (meerdaags) festival.
Het is dat Zeeuws-Vlaanderen enigszins uit m'n route valt (west-brabant, Breda) anders was ik graag met je meegegaan (indien dat mogelijk zou zijn)....Kriestof schreef:ik ga nog altijd alleen, als er nog iemand is die wil afspreken mag dat altijd
maar ik ga altijd veel liever alleen dan met een idioot
Inderdaad. Een vriend van me werkte daar en heeft me verteld dat ze gingen sluiten. Dat is ondertussen al een tijdje geleden en heb hem in de tussentijd niet meer gezien, maar vorige week nog langsgelopen en de rolluiken waren in elk geval naar beneden. Spijtig, alle goede CD-zaken sluiten hun deuren. Een jaar of 3 geleden de Rataplan, nu Pyrrhus en Mister moonlight...KoenM schreef:Volgens mij is de Pyrrhus dicht? Laatste keer dat ik er kwam, zag het er verdacht leeg uit.
Ja, de Mister moonlight, kwam er veel te laat achter toen die begon met z'n 50%.Parabellum schreef:[..]
Inderdaad. Een vriend van me werkte daar en heeft me verteld dat ze gingen sluiten. Dat is ondertussen al een tijdje geleden en heb hem in de tussentijd niet meer gezien, maar vorige week nog langsgelopen en de rolluiken waren in elk geval naar beneden. Spijtig, alle goede CD-zaken sluiten hun deuren. Een jaar of 3 geleden de Rataplan, nu Pyrrhus en Mister moonlight...
Ik heb niks. Geen foto, geen naam, niet de minste aanwijzing. Ja, een man die iets kleiner is dan ikzelf. Met een petje. Op een HC festival. Zo zijn er maar een paar. Ik vind aangifte doen dan maar verspilling van m'n eigen tijd.Oak schreef:Ben je al naar de politie gegaan om aangifte te doen, of is dat volgens jou niet nodig?
Dan kan je idd heel Groezrock wel gaan ondervragen.. maar dat zuigt zeg, verder nog schade opgelopen zelf?KoenM schreef:[..]
Ik heb niks. Geen foto, geen naam, niet de minste aanwijzing. Ja, een man die iets kleiner is dan ikzelf. Met een petje. Op een HC festival. Zo zijn er maar een paar. Ik vind aangifte doen dan maar verspilling van m'n eigen tijd.
Als je bij Ignite ziet dat de set wordt stilgelegd zodat de ehbo iemand uit de pit kan halen die het allemaal niet helemaal trekt lijkt het me gewoon een incident, zoals die bij elk genre wel voorkomen.Eru Iluvatar schreef:Ik hoop niet dat dit soort agressieve voorvallen frequent voorkomen bij hardcore optredens/festivals (van sommige mensen heb ik gehoord van wél), gezien ik sinds kort - mede door het fantastische optreden van Municipal Waste - wel veel zin heb om enige hardcore/crossover-optredens te bezoeken.
KoenM schreef:Wat ik gehoord heb is dat het de laatste jaren wel toeneemt, dit soort totaal zinloze agressiviteit. Publiek dat het niet echt begrijpt zeg maar.
@innuendo: daar dacht ik ook al aan. Maar ik kon zo snel niemand verzinnen. Ik hou het gewoon op een zinloze agressie-aanval van een coke-mongool. Puur willekeurig.
best klote voor jeKoenM schreef:Zo, ook weer terug na een bewogen festival.
Die hele We Rock stage kon me weinig boeien. Op het hardcore podium de laatste 4 bands gezien (Converge, Terror, Ignite en Hatebreed). Ignite als absoluut hoogtepunt, maar de andere 3 waren zeer zeker ook erg goed. Dit was als het ware mijn hardcore livedoop en het is me zeer goed bevallen. Respect voor Zoli en zijn manier van het podium uitbuiten. Converge was heerlijk onnavolgbare herrie. Terror was hard en agressief, evenals Hatebreed. Goed man.
Het publiek was vooral erg jong vond ik. Heel wat kiddo's zien lopen die ik echt niet meer dan 14 jaar zou geven. Populariteit van hardcore/emo? En idd, zoals CTTS al aangaf, veel emokids. Toch gaf ik mijn ogen goed de kost. Het vrouwelijk deel van het publiek is op Groezrock namelijk een stuk beter aan te zien dan het gemiddelde metalfestival. Pluspuntje dus. Geen gekke prijzen (3 consumpties voor 5 euro), goede sfeer (tot op een bepaald moment, maar daar kom ik straks op terug) en een niet te grootschalig festival. Dit maakte mijn dag erg geslaagd totdat...
... ik samen met Annet nietsvermoedend op weg was naar de camping om een uur of 1. Plots ziet Annet (hoor ik achteraf) een meisje vanuit een groepje naar mij wijzen. In enkele vlugge ogenblikken zie ik een kerel als een woeste stier op mij afstormen met 1 been hoog en gestrekt doelgericht richting mijn hoofd. Hij mist en valt. Ik denk nog even: "dit is een grap". Hij krabbelt op en vliegt mij op ontzettend agressieve wijze aan. Hij deelt een paar klappen uit waardoor ik mijn bril verlies en neerga. Ik ben een heel kort moment buiten westen, weet snel weer op te krabbelen en er vandoor te gaan. Achteraf hoor ik dat ik op de grond liggende ook nog een paar klappen/trappen heb mogen incasseren. Ik vlucht tussen de menigte waar hij mij of niet meer durft op te zoeken of niet meer vindt en de vogel is gevlogen, samen met zijn groepje.
Mijn mond zit vol bloed en ik sta te shaken van de schrik. Annet vindt vrij vlug samen met een omstander mijn bril en ik druip af naar de EHBO (vandaag op de huisartsenpost blijken de banden van mijn linkerkaakgewricht verrekt).
Heel erg jammere historie, in het achterhoofd houdende dat een uur of 2 a 3 eerder Zoli Teglas een geweldloze en drugvrije hardcorescene stond te prediken. Het is voor mij persoonlijk een enórme domper op de sfeer om zonder enige enkele reden fysiek aangevallen te worden. Ik ga nu al 7 jaar naar festivals (weliswaar geen HC), maar dit heb ik nog nooit meegemaakt, gezien of zelfs maar van gehoord. Waarom gebeurt dit dan? Volledige willekeur? Het gebeurt ook allemaal zo snel, je kunt helemaal niets doen. Van het ene moment waar je nog half verdoofd van de muziek en drank loopt te ouwehoeren naar het andere moment waar je op de grond ligt en zonder enige aanwijsbare reden in elkaar wordt getrapt duurt nog geen 10 seconden.
Annet heeft gezien dat toen ik in de meute verdwenen was die kerel stond te snuiven als een op hol geslagen stier. Was hier coke/speed aan de gang? Was het een misverstand? Ik weet het niet. Ik weet wel dat ik nu met minder plezier nog eens naar Groezrock zal gaan indien de lineup me aanstaat en ik daar minder relaxt zal rondlopen.