Epic Metal II
Oeh deze week al... dan zal ik helaas moeten passen. Tering TSE-week. Podver gewoon de tweede keer dat ik ze moet missen.Eru Iluvatar schreef:[..]
+1
Volgende week weer naar HammerFall in Tilburg, kijk er behoorlijk naar uit, gezien het optreden de band de vorige in Nederland (ook in Tilburg) in oktober 2005 fantastisch was evenals de sfeer.
Allemaal even normaal doen tegen djent
Oeh deze week al... dan zal ik helaas moeten passen. Tering TSE-week. Podver gewoon de tweede keer dat ik ze moet missen.Eru Iluvatar schreef:[..]
+1
Volgende week weer naar HammerFall in Tilburg, kijk er behoorlijk naar uit, gezien het optreden de band de vorige in Nederland (ook in Tilburg) in oktober 2005 fantastisch was evenals de sfeer.
Ik zal ze eveneens moeten missen, wegens de financien.
De eerste keer dat ik een concert moet overslaan wegens het geld. Vervelend, maar er komt nog meer leuks aan.
De eerste keer dat ik een concert moet overslaan wegens het geld. Vervelend, maar er komt nog meer leuks aan.
http://www.last.fm/user/Eekhoornhoer/KoenM schreef:[..]
En jij houdt van Motorhead?
"Wat?"
Ja dus.
The Wörld Is Yours
- Eru Iluvatar
- Hellhammer
- Hellhammer
- Hellhammer
Ik vind alles wat die band heeft uitgebracht erg gaaf. Het debuut klinkt een beetje amateuristisch, maar is erg sfeervol en episch. De tweede plaat klinkt wat volwassener en meer ''straight up'' heavy metal, en de derde is gewoon een oldskool heavy metal plaat.
Maargoed, ik ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ben ook benieuwd naar de bonus CD die er bij zit....
Maargoed, ik ben benieuwd wat ze er van gemaakt hebben. Ben ook benieuwd naar de bonus CD die er bij zit....
- Hellhammer
- Hellhammer
Ik heb nu ook een promo gevonden van de nieuwe Twisted Tower Dire, en het is ongeveer de slechtste meuk die ik in tijden heb gehoord. Het klinkt godverdomme als standaard Duitse power metal. Niks geen gave leads of melodieën zoals op de andere platen. Tony's zang klinkt ook heel raar. Ik denk nu al dat de nieuwe TTD m'n grootste tegenvaller van het jaar zal zijn. Ik zet maar weer The Isle Of Hydra op....
- Dragonforce
Weet je zeker dat je de juiste promo hebt?Hellhammer schreef:Ik heb nu ook een promo gevonden van de nieuwe Twisted Tower Dire, en het is ongeveer de slechtste meuk die ik in tijden heb gehoord. Het klinkt godverdomme als standaard Duitse power metal. Niks geen gave leads of melodieën zoals op de andere platen. Tony's zang klinkt ook heel raar. Ik denk nu al dat de nieuwe TTD m'n grootste tegenvaller van het jaar zal zijn. Ik zet maar weer The Isle Of Hydra op....

It's the end of time
- Hellhammer
- Dragonforce
- Jeroen
- That bastard from Metalfan.nl
- Contacteer:
Ik heb de nieuwe Twisted Tower Dire nu ook binnen als promo en ik ben het wel enigszins eens met de Helhamer.
De band trapt uitstekend af met het eerste nummer, gewoon lekkere vette heavy metal waarin zelfs de cliché's nog behoorlijk worden omzeild.
Maar daarna kakt het album enorm in en men trekt ten strijde met een aantal Duits klinkende joligheids metal nummers. Best leuk af en toe, maar vooral de zang is af en toe van belabberd niveau.
Daarnaast klinkt de plaat alsof het in '82 is opgenomen.
Er zitten overigens ook best wel wat leuke elementen op het album, maar de meerderheid is helaas foute meezingmetal met tenenkrommende hymne refreinen.
De band trapt uitstekend af met het eerste nummer, gewoon lekkere vette heavy metal waarin zelfs de cliché's nog behoorlijk worden omzeild.
Maar daarna kakt het album enorm in en men trekt ten strijde met een aantal Duits klinkende joligheids metal nummers. Best leuk af en toe, maar vooral de zang is af en toe van belabberd niveau.
Daarnaast klinkt de plaat alsof het in '82 is opgenomen.
Er zitten overigens ook best wel wat leuke elementen op het album, maar de meerderheid is helaas foute meezingmetal met tenenkrommende hymne refreinen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Tegen overmatig gebruik van breakdowns!
Er is trouwens nieuws van het Doomsword front!
De nieuwe site is eindelijk online:
http://www.doomsword.it/
En het nieuwe album is opgenomen, dus ik hoop dat die snel te koop is.
Het nieuwe album zal "My Name Will Live On" heten.
- Eru Iluvatar
Zozo, ik ben net de nieuwe plaat van Domine aan het luisteren, 'Ancient Spirit Rising'. Nu ben ik niet zó bekend met deze Italiaanse band maar ik heb het idee dat dit nieuwe album vergeleken met de vorige albums van Domine een stuk minder bombastisch en hard zijn. Áncien Spirit Rising heeft een heel lichte, zweverige gitaarlijnen, die nogal jaren zeventig hardrock-achtig klinken (ik denk aan een Boston), vooral bij de langere nummers. Kwalitatief klinkt het erg goed, maar ik had toch wat anders van deze band verwacht, dit wordt even wennen.
- Lennert
- Lult over cdtjes
- Contacteer:
Mmm, ben erg benieuwd dan, ik was juist zo'n fan van het geluid van hun laatste 2 albums.
Voorts ben ik van mening dat het fenomeen influencer vernietigd moet worden.Strijdkreet schreef:Als ik lennert denk, denk ik Van damme hoofd.
Dus als ik Van damme op tv zie denk ik. "Stik, daar heb je lennert.... oh wacht...."
:' )
Hmmm, een nieuwe draai in het Domine oeuvre (ofzo)?
Het eerste album was erg donker, in groot contrast met de 3 volgende albums. Erg benieuwd wat dit wordt. Is de epiek gebleven in de nummers, Kees?
Het eerste album was erg donker, in groot contrast met de 3 volgende albums. Erg benieuwd wat dit wordt. Is de epiek gebleven in de nummers, Kees?
Fan of the Crazy Old Nigga. Cause he's a nigga!
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
[img]http://talibkweli.com/sites/beta.talibkweli.com/themes/talib/tags/images/banners/tk_banner_468x60.jpg[/img]
- Eru Iluvatar
Whow overheen gelezen, maar dat werd idd tijd zeg!Orklord schreef:Er is trouwens nieuws van het Doomsword front!
- Hellhammer
Battle Ram gaat in april hun full length opnemen, en Ironsword moet alleen nog wat regelen met Eat Metal ivm studiotijd en dan gaan ze ook hun shizzle opnemen. Artwork bij Ironsword zal gedaan worden door Martin Hanford (die deed ook de Solstice - Lamentations DLP, Pagan Altar - Lords Of Hypocrisy DLP en Twisted Tower Dire - The Isle Of Hydra).
Net eens stukje van de nieuwe Icy Steel beluisterd (mijn dank Laurens), maar ik vind hem wat tegen vallen. Het klinkt veel te dik imo. De demo nummers vond ik perfect qua sfeer, deze zware en volgepakte mix haalt deze echter totaal weg. Zonde. Het verneukt heel The Corrupted King op dit moment iig.
edit: altijd mooi zo vroeg oordelen. Het was gewoon een kwestie van gewenning dus.
edit: altijd mooi zo vroeg oordelen. Het was gewoon een kwestie van gewenning dus.
Heb jij die demo eigenlijk?jeffrey schreef:Net eens stukje van de nieuwe Icy Steel beluisterd (mijn dank Laurens), maar ik vind hem wat tegen vallen. Het klinkt veel te dik imo. De demo nummers vond ik perfect qua sfeer, deze zware en volgepakte mix haalt deze echter totaal weg. Zonde. Het verneukt heel The Corrupted King op dit moment iig.
Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke plaat vind, maar dat ik er toch net iets aan sfeer mis zoals je dat bij Doomsword bijvoorbeeld wel heb.
Check dan maar eens Enchanter uit Amerika. Top band.Sentinel schreef:Ben wel benieuwd naar die nieuwe Ironsword. Het debuut van die gasten behoort bij mij tot de top 10 beste platen van dit millenium. Heb altijd een zwak voor bands met "Omen"- en "Manilla Road"-achtige momenten. De navolger is trouwens ook te gek...
Nee ik ken enkel de nummers van hun space. Het mist idd de grote sfeer. Ik denk dat als zij een productie ala Raging Storm (wat is er eigenlijk met die gasten aan de hand?) hadden, het top was.Orklord schreef:[..]
Heb jij die demo eigenlijk?
Ik moet zeggen dat ik het wel een leuke plaat vind, maar dat ik er toch net iets aan sfeer mis zoals je dat bij Doomsword bijvoorbeeld wel heb.
editter: voor sfeer ala Doomsword, check eens Old Season. gave Epic Doom/Heavy Metal.
- Hellhammer
De eerste plaat vind ik niet zo bijzonder, die productie verpest die plaat flink. Return Of The Warrior vind ik dan weer een van de beste heavy/true metal platen van de laatste jaren.Sentinel schreef:Ben wel benieuwd naar die nieuwe Ironsword. Het debuut van die gasten behoort bij mij tot de top 10 beste platen van dit millenium. Heb altijd een zwak voor bands met "Omen"- en "Manilla Road"-achtige momenten. De navolger is trouwens ook te gek...
Die productie vind ik juist passen bij die plaat. Een nettere productie zou die plaat de das omdoen. Hetzelfde met de debuutplaat van Twisted Tower Dire, een regelrechte klassieker met een niet zo'n sterke productie, maar dat is juist de charme van die plaatHellhammer schreef:[..]
De eerste plaat vind ik niet zo bijzonder, die productie verpest die plaat flink. Return Of The Warrior vind ik dan weer een van de beste heavy/true metal platen van de laatste jaren.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Strijdkreet
Overlorde heeft een plaat uitgebracht in de jaren 80. Is tegenwoordig een gewild collector's item waar je een luttele 100 euro voor moet neertellen. De jongens bij Sonic Age records hebben in 2004 een album gereleased, waar nummers van die plaat op staan (opnieuw opgenomen). Ik vind het een zeer goed album wat ik regelmatig draai, zeker het aanschaffen waard.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Strijdkreet
Zeker een gave plaat.
Die kerel heeft een dijk van een stem.
Vooral bij Hell hath no fury lekker mee schreeuwen
Die kerel heeft een dijk van een stem.
Vooral bij Hell hath no fury lekker mee schreeuwen
"I wanted to see a war run so badly."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
"Well you've come to the right place, then. There hasn't been a war run this badly since Olaf the hairy, King of all the vikings, ordered 80,000 battle helmets with the horns on the inside."
Overlorde vind ik kut moet ik eerlijk wezen. Het doet me helemaal niets.
Maar wat me wel wat doet is Black Death van Brocas Helm, heerlijk album. Heb het vandaag weer een paar keer beluisterd, prachtig gewoon. Maar eeens opzoek naar Defenders of the Crown.
Epic Metal gaat op het moment als een jecko in Italie. Nu weer een nieuw bandje: http://www.myspace.com/sonsofmadnessband. Niets hoogstaand nog, maar misschien wordt het nog wel wat.
Maar wat me wel wat doet is Black Death van Brocas Helm, heerlijk album. Heb het vandaag weer een paar keer beluisterd, prachtig gewoon. Maar eeens opzoek naar Defenders of the Crown.
Epic Metal gaat op het moment als een jecko in Italie. Nu weer een nieuw bandje: http://www.myspace.com/sonsofmadnessband. Niets hoogstaand nog, maar misschien wordt het nog wel wat.
- Hellhammer
Die Overlorde plaat is goed. Niks heel erg bijzonders, maar gewoon een lekkere oldschool power metal plaat.
Black Death is inderdaad een juweeltje, zonder twijfel een van de beste US metal platen ooit (de plaats wordt gedeeld met de andere Brocas Helm schijven, en de eerste vier van Manowar). Defender Of The Crown is ook belachelijk gaaf. Hopelijk gaat Eat Metal 'm nou eindelijk op LP uitbrengen, gezien ze al in 2005 overal riepen dat ze 'm zouden releasen...
Black Death is inderdaad een juweeltje, zonder twijfel een van de beste US metal platen ooit (de plaats wordt gedeeld met de andere Brocas Helm schijven, en de eerste vier van Manowar). Defender Of The Crown is ook belachelijk gaaf. Hopelijk gaat Eat Metal 'm nou eindelijk op LP uitbrengen, gezien ze al in 2005 overal riepen dat ze 'm zouden releasen...
- Dragonforce
Black Death is idd te goed om waar te zijn. Wat die gasten in de "Caverns Of Thunder" hebben gebrouwen is werkelijk meesterlijk en alles in eigen beheer. Brocas Helm is gewoon een band die muziek maakt voor de eeuwigheid en Defender Of the Crown is even geniaal, maar hopen dat die LP een keer uitkomt.
Die Legend "From the fjords" zou idd ook een keer op cd komen, gelukkig heb ik die re-release (of bootleg LP) van dat album weten te bemachtigen, die intussen ook steeds zeldzamer begint te worden.
Die Legend "From the fjords" zou idd ook een keer op cd komen, gelukkig heb ik die re-release (of bootleg LP) van dat album weten te bemachtigen, die intussen ook steeds zeldzamer begint te worden.
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!
- Dragonforce