Death Metal VII

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » di mar 20, 2007 11:08 pm

Tokus schreef:Een interviewtje met Johan Linddinges (ex-The Crown) van One Man Army And The Undead Quartet:

http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=500
Hmfp, ik heb tot dusver nog geen noot van die band gehoord, wegens het uiteenvallen van The Crown ( hoewe ik het laatste album daarvan ook weinig soeps vond).

Misschien moet dat toch maar eens veranderen.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » di mar 20, 2007 11:17 pm

http://www.myspace.com/infernalpoetry

Infernal Poetry, best wel gestoorde death metal uit Italië, om ook maar eens een originele toevoeging te doen uit het rijtje promo's...

Ik vind dit best wel lekker klinken. Goed gestoord zonder dat het te gestoord klinkt om lekker te zijn.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Tox
Berichten: 6178
Lid geworden op: vr sep 22, 2006 2:21 pm
Locatie: Stein

Bericht door Tox » wo mar 21, 2007 12:28 am

Kriestof schreef:Daath

iemand die nieuwe roadrunner band al gehoord?

ik vind het niet slecht, klinkt bij vlagen zelfs vrij origineel

http://www.myspace.com/daath
inderdaad best een leuke cd, en nog leuker om Kevin Talley weer aan het werk te horen.
NOT MY FUCKING TEMPO

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 21, 2007 12:31 am

Ik vind dat album van Daath toch ook wel lekker. Het is weer eens wat anders tussen alle gave death metalreleases door. Ja, dit schijfje bevalt me wel. En Inderdaad, Kevin Talley blijft een geweldenaar!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

arnoud
Berichten: 414
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 12:16 pm
Locatie: Houten
Contacteer:

Bericht door arnoud » do mar 22, 2007 8:25 pm

die plaat van Daath is idd echt te gek. Draait hier vaak z'n rondjes

Zaterdag 7 april Chipolata Houten:

Krikkitwar

CAEDERE (brute death)
Xantossa cd presentatie (oldschool death)
Embodiment (brute death/thrash)
Sephiroth (brute death)

5 euro zaal open om 19.00
Houten Deathfest 28 en 29 juni 2013

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr mar 23, 2007 3:48 pm

Even een kleine update maar weer... En dit keer nauwelijks USDM :wink:

Mag ik U allereerst even voorstellen aan Ancient Existence. Een death metalband uit Hannover, Duitsland. De vier heren spelen death metal, gewoon zoals het hoord, maar dan wat langzamer. Je moet een beetje denken aan Six Feet Under en Bolt Thrower, maar dan met mooie en pakkende Zweeds klinkende riffs en een zanger die mij een beetje aan Robbe K van Disavowed doet denken. De manier waarop deze band stijlen in de blender gooit heeft bij mij af en toe zelfs een originele werking. Vooral die enorm catchy riffs doen het 'em. De productie is gedaan door niemand minder Andy Classen in zijn Stage One Studios, dus met de productie zit het zeker goed. En waar een band als SFU snel gaat vervelen, daar gooit Ancient Existence er weer een hele dikke vette Bolt Thrower/Amon Amarth riff doorheen. Echt een heel lekker album, en zeker het checken waard voor de Death metal liefhebber.

http://www.myspace.com/ancientexistence

Dan gaan we verder met het nieuwe album van Immolation. 'Shadows In The Light' was al een album waar ik tijden naar uit heb gekeken, en dat niet geheel onterecht. De New Yorkers flikken het weer, een heerlijk afwisselend en sterk album in de typische Immolation stijl. Zoals we gewend zijn is het ook hier even alsof je in een ijskoud bad springt, want de productie is echt weer even wennen. De drums en vocalen lijken in het begin erg hard te staan, maar als je eenmaal in het album zit en het kwartje is gevallen, dan hoor je toch ook de briljante riffs weer naar voren komen. Immolation brengt vrijwel altijd platen uit die bij mij erg moeten groeien, maar bij 'Shaows In The Light' ging het na drie luisterbeurten vrij snel, die productie ben ik inmiddels overheen, en dan is het gewoon genieten van een ijzersterk en afwisselend Immolation album. Goed.

http://www.myspace.com/immolationny
:

En bij deze wil ik ook nog even uw aandacht voor Sothoth. Een Death metalband uit Polen die zojuist hun debuut album 'From Deformity Till Homicide' uitgebracht hebben. Echt heel spectaculair is het niet, maar om zo af en toe eens te luisteren brengen deze Polen toch een lekker bakje death metal. Wat opvalt zijn vooral de vrij vage drumpatronen die de muziek intressant houden. Verder een dikke pluim voor de gitaristen die toch met lekkere solo's op de proppen komen, waardoor de melodie factor ook weer omhoog schiet. De zanger heeft een strot á la Matte Kärki en de zangert van Fleshcrawl. Toegankelijk, maar wel erg lekker. Check hun website voor enkele nummers van de nieuwe plaat

http://sothoth.metal.pl/
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr mar 23, 2007 3:55 pm

fetuskiller schreef:Ik heb hun laatste EP 'Hamartia' laatst toevallig nog beluisterd. Blijft ook een lekker bandje idd, dat Trauma. Alleen die twee covers van Machine Head en Fear Factory komen niet echt lekker over...

Ik ben benieuwd naar hun nieuwe album 'Neurotic Mass' dat op 20 maart uit moet komen via Empire Records.
covers van Mschine Head en Fear Factory? toch maar is gaan luisteren
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » vr mar 23, 2007 3:57 pm

king_pin schreef:[..]


covers van Mschine Head en Fear Factory? toch maar is gaan luisteren
Waarom? Alleen omdat er twee covers op staan van deze twee bands? Je Kan beter gewoon een full-length luisteren van Trauma, die zijn intressanter.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
king_pin
Berichten: 736
Lid geworden op: vr okt 07, 2005 4:38 pm
Contacteer:

Bericht door king_pin » vr mar 23, 2007 4:01 pm

oke ;)
[url]http://rutgergrotius.blogspot.com[/url]

Gebruikersavatar
r1Co
Berichten: 2323
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 4:13 pm
Locatie: Ljouwert
Contacteer:

Bericht door r1Co » za mar 24, 2007 12:04 pm

van Blabbermouth:

GOREFEST drummer Ed Warby has joined DEMIURG, the Swedish band featuring PAGANIZER/RIBSPREADER mainman Rogga Johansson and Dan Swanö (EDGE OF SANITY, NIGHTINGALE). The group's debut album, "Breath of the Demiurg", was released in February via Mascot Records. The CD was previously said to be "filled with brutal and extreme death metal" that "displays an evolution from old into new."

DEMIURG is:

Rogga Johansson - Guitars, Growls
Pär Johansson - Clean vocals
Dan Swanö - Lead guitars, keyboards
Johan Berglund - Bass
Ed Warby - Drums

Go Ed! :D

Gebruikersavatar
Amibor
Berichten: 11745
Lid geworden op: za okt 25, 2003 6:07 pm

Bericht door Amibor » za mar 24, 2007 6:07 pm

Juist ja, en het is een behoorlijk gave cd geworden, wat ook niet anders kan met Swano aan het roer. Zoals in veel recensies vermeld idd een kruising tussen Bloodbath en Edge Of Sanity, erg vet. Af en toe had ik wel zoiets van "nu mag het losgaan', maar overall is dit gewoon een erg dik album.
een haiku is een
handig ding om lekker kort
nietszeggend te zijn

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » di mar 27, 2007 10:15 pm

Fucking geweldig album ja!

Ik heb ook al losjes wat nummers van de nieuwe Immolation gehoord. Klinkt goed maar ik mis de duisternis van Unholy cult. Ik vind het af en toe wel erg ritmisch geworden waardoor het iets te veel gaat stuiteren. Iets wat ik Immolation niet echt vind staan.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
sanguis
Berichten: 4983
Lid geworden op: di okt 18, 2005 1:38 pm
Locatie: Zundert
Contacteer:

Bericht door sanguis » di mar 27, 2007 10:54 pm

Amibor schreef:Juist ja, en het is een behoorlijk gave cd geworden, wat ook niet anders kan met Swano aan het roer. Zoals in veel recensies vermeld idd een kruising tussen Bloodbath en Edge Of Sanity, erg vet. Af en toe had ik wel zoiets van "nu mag het losgaan', maar overall is dit gewoon een erg dik album.
Ik ben ook best benieuwd naar dat album. Ik las vandaag toevallig een interview met die gast.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » di mar 27, 2007 11:31 pm

fetuskiller schreef:Even een kleine update maar weer... En dit keer nauwelijks USDM :wink:

Mag ik U allereerst even voorstellen aan Ancient Existence. Een death metalband uit Hannover, Duitsland. De vier heren spelen death metal, gewoon zoals het hoord, maar dan wat langzamer. Je moet een beetje denken aan Six Feet Under en Bolt Thrower, maar dan met mooie en pakkende Zweeds klinkende riffs en een zanger die mij een beetje aan Robbe K van Disavowed doet denken. De manier waarop deze band stijlen in de blender gooit heeft bij mij af en toe zelfs een originele werking. Vooral die enorm catchy riffs doen het 'em. De productie is gedaan door niemand minder Andy Classen in zijn Stage One Studios, dus met de productie zit het zeker goed. En waar een band als SFU snel gaat vervelen, daar gooit Ancient Existence er weer een hele dikke vette Bolt Thrower/Amon Amarth riff doorheen. Echt een heel lekker album, en zeker het checken waard voor de Death metal liefhebber.

http://www.myspace.com/ancientexistence

Dan gaan we verder met het nieuwe album van Immolation. 'Shadows In The Light' was al een album waar ik tijden naar uit heb gekeken, en dat niet geheel onterecht. De New Yorkers flikken het weer, een heerlijk afwisselend en sterk album in de typische Immolation stijl. Zoals we gewend zijn is het ook hier even alsof je in een ijskoud bad springt, want de productie is echt weer even wennen. De drums en vocalen lijken in het begin erg hard te staan, maar als je eenmaal in het album zit en het kwartje is gevallen, dan hoor je toch ook de briljante riffs weer naar voren komen. Immolation brengt vrijwel altijd platen uit die bij mij erg moeten groeien, maar bij 'Shaows In The Light' ging het na drie luisterbeurten vrij snel, die productie ben ik inmiddels overheen, en dan is het gewoon genieten van een ijzersterk en afwisselend Immolation album. Goed.

http://www.myspace.com/immolationny
:

En bij deze wil ik ook nog even uw aandacht voor Sothoth. Een Death metalband uit Polen die zojuist hun debuut album 'From Deformity Till Homicide' uitgebracht hebben. Echt heel spectaculair is het niet, maar om zo af en toe eens te luisteren brengen deze Polen toch een lekker bakje death metal. Wat opvalt zijn vooral de vrij vage drumpatronen die de muziek intressant houden. Verder een dikke pluim voor de gitaristen die toch met lekkere solo's op de proppen komen, waardoor de melodie factor ook weer omhoog schiet. De zanger heeft een strot á la Matte Kärki en de zangert van Fleshcrawl. Toegankelijk, maar wel erg lekker. Check hun website voor enkele nummers van de nieuwe plaat

http://sothoth.metal.pl/
Niemand?
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » di mar 27, 2007 11:48 pm

Hoezo misplaatste grunt bij Ancient Existence. Jammer, want de muziek klinkt aardig.

Sothoth biedt weinig nieuws en weinig boeiends.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » wo mar 28, 2007 12:02 am

Audiophile schreef:http://www.myspace.com/infernalpoetry

Infernal Poetry, best wel gestoorde death metal uit Italië, om ook maar eens een originele toevoeging te doen uit het rijtje promo's...

Ik vind dit best wel lekker klinken. Goed gestoord zonder dat het te gestoord klinkt om lekker te zijn.
Toch jammer, die nieuwe EP. Zoals ik het nu hoor hebben ze het death metal pad enigszins verlaten en zijn ze het donkere bos der experimentele muziek ingewandeld. Beholding The Unpure was juist een erg goed uitgebalanceerd album, waarin zowel snelheid als techniek sterk naar voren kwamen. Maar op de EP staat geen makkelijke muziek, dus wie ben ik om na 1 luisterbeurt al een definitief oordeel te vellen. Ik ga em nog een paar keer luisteren.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 12:13 pm

ik persoonlijk kan niet wachten op de volgende 4 nieuwe schijfjes:
-Immolation
-Decrepit Birth
-Disavowed
-Severe Torture
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo mar 28, 2007 12:27 pm

Nieuwe Nile kwam toch ook dit jaar?
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 2:09 pm

oeh,die was ik ff vergeten !! inderdaad,die zitten ook in de studio.. :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 28, 2007 2:22 pm

Komt Severe Torture met een nieuwe plaat, ja? Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Decrepit Birth heeft behoorlijk veranderingen in de sound, was vorige jaar al te horen op hun promo, maar ook daar kijk ik naar uit. Disavowed wordt gewoon een geniale schijf, Immolation heb ik al zo'n 5 keer gehoord, en is érg sterk. En Nile intresseerd me niet, tenzij ze terug gaan naar Amongst The Catacombs.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 2:39 pm

severe torture gaat in april de studio in,disavowed z'n plaat komt midden april uit...,kwil immolation pas horen als ie daadwerkelijk uit is,decrepit birth gaat volgende maand de studio in en kan niet wachten op de nieuwe nile,ik ben met je eens dat amongst.. en Black seeds de beste platen zijn,maar het blijft vet ! 8)
Tullepetoanum Metallius

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » wo mar 28, 2007 4:15 pm

Immolation kan me aan m'n reet roesten, maar ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe van Disavowed, Severe Torture en Decrepit Birth! Die nieuwe sound van Decrepit Birth vind ik beter dan het voorgaande werk, maar van Severe Torture zou ik het liefst weer een album horen als Feasting on Blood of Misantrophic Carnage, maar dat verwacht ik niet..

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 4:22 pm

ik juist totaal niet, ik hoor het liefst van severe torture een voortzetting van de nieuwe sound,ben het met je eens dat de nieuwe sound van decrepit birth beter vind klinken nu,dus ben erg benieuwd,kheb hetzelfde gevoel van disavowed,vindt het nieuwe album een gruwelijke verbetering van het oudere album.. en heb em dan ook al ge-pre ordered bij neurotic records 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 28, 2007 4:35 pm

Darth Vader schreef:Immolation kan me aan m'n reet roesten, maar ik ben wel erg benieuwd naar de nieuwe van Disavowed, Severe Torture en Decrepit Birth! Die nieuwe sound van Decrepit Birth vind ik beter dan het voorgaande werk, maar van Severe Torture zou ik het liefst weer een album horen als Feasting on Blood of Misantrophic Carnage, maar dat verwacht ik niet..
Heb je de nieuwe Immolation al een kans gegeven? Zoniet, raad ik je aan dat toch eens te doen, en dan niet één luisterbeurt, maar gewoon een paar keer aandachtig luisteren. Ik ken je smaak, en ik denk wel dat na pak weg 5 keer het kwartje bij je valt. Gewoon proberen.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 28, 2007 4:41 pm

Dubbelposthoer.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo mar 28, 2007 4:49 pm

fetuskiller schreef:[..]


Heb je de nieuwe Immolation al een kans gegeven? Zoniet, raad ik je aan dat toch eens te doen, en dan niet één luisterbeurt, maar gewoon een paar keer aandachtig luisteren. Ik ken je smaak, en ik denk wel dat na pak weg 5 keer het kwartje bij je valt. Gewoon proberen.
Ik vind dat altijd zo'n verspilling van de moeite, er zijn in de tijd dat je vijf keer die ene plaat luistert genoeg platen om vijf keer een album te luisteren wat wel in een keer aankomt...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 28, 2007 4:53 pm

Dat klopt, maar ik hou op z'n tijd echt wel van platen die juist niet in één keer aankomen. Bij de laatste drie Immolation platen heb ik elke keer meerdere luisterbeurten nodig gehad. Een beetje moeite doen voor band. En sowieso, als een band het kan presteren om zoveel in muziek te stoppen, vind ik dat knap.

Alleen maar albums luisteren die na de eerste keer al in je kop zitten, wordt vanzelf saai. Bij mij tenminste.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Gr. Dracula
Lult over cdtjes
Berichten: 5046
Lid geworden op: do apr 03, 2003 10:11 am

Bericht door Gr. Dracula » wo mar 28, 2007 5:43 pm

Soulcollector schreef:Hoezo misplaatste grunt bij Ancient Existence. Jammer, want de muziek klinkt aardig.
Nou, meestal loop ik niet zo warm voor zo`n vertoning, maar deze keer vind ik het zowaar juist wel de moeite waard.
Juist de combinatie van de muziek, die idd een beetje Zweeds klinkt, en die modderlogge grunts bevallen mij uitstekend. Het is een vrij ongebruikelijke combi, maar pakt goed uit. Die grunt is ook net niet té zompig, precies goed.

Leuke tip, dat Ancient Existence.

Sothoth is ook wel leuk, maar dat is wel zo`n bandje die ik wel een keer uitgebreid wil checken als de rest al is geweest. Nu de tijden overvloedig zijn heeft dit soort muziek ook geen prioriteit. Maargoed, verder is het goed aanhoorbaar.

Infernal Poetry mijd ik tegenwoordig als de pest, na die nieuwe EP. Ik hoor een hoop kwaliteit in de muziek die ze nu maken, maar dat is mij allemaal echt veel te geflipt. Dat is geen deathmetal meer maar een soort metalkip zonder kop.
Nee, daar kan ik niet echt van genieten. Sowieso hebben een hoop bands tegenwoordig die übertechnische virus te pakken. Je gaat er bijna van huilen, hoe degelijke muziek verkracht wordt doordat de band zo nodig met skills moet smijten of een wat rustigere aanpak niet leuk genoeg vindt.

De nieuwe Immolation heb ik verder nog niet gehoord en dat houd ik ook zo totdat het album echt uitkomt, er een promo deze kant op komt of als ik `m in z`n geheel online tegenkom. Immolation is een band waarvan ik de albums graag in alle completheid van `t geheel hoor, en niet 1 of 2 nummertjes. Dus dat wordt nog wel een keer vervolgd.

Verder mag Severe Torture van mij best de ingeslagen koers voortzetten ( worden ze eindelijk voorgoed losgekoppeld van de Cannibal Corpse-kloon titel), Nile, daar heb ik nooit moeite mee gehad, wat ze ook spelen ( hoewel ik natuurlijk wel zo mijn voorkeuren heb, maar ook hun laatste album wist mij behoorlijk te bekoren), Decrepith Birth is ook altijd leuk, hoewel datgene wat ik al gehoord heb van de niuwe cd stukken melodieuzer is dan het vorige werk. Daar moest ik wel even aan wennen, maar ikheb besloten niet te vroeg te flippen. Eerst het hele album horen, dan pas oordelen.

En ik ben echt gruwelijk benieuwd naar de nieuwe Hacavitz.
Perhaps you should try the morgue

[img]http://i20.photobucket.com/albums/b249/lanablaa/Banner_486x60_kat.gif[/img]

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » wo mar 28, 2007 6:13 pm

ik ook,waar ik ook echt om zit te springen is de nieuwe DEEDS OF FLESH !!
als zwaar fan van de band ben ik zeer benieuwd hoe ze nu klinken zonder bassende brulboei Jakoby... 8)
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Metalheank
Berichten: 8199
Lid geworden op: zo jul 11, 2004 11:20 am
Locatie: Zutphen

Bericht door Metalheank » wo mar 28, 2007 11:05 pm

Nederland's jongste metalband speelde laatst bij Villa Achterwerk:

Hier een registratie:
http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/

GVD, wat professioneel voor de leeftijd :shock:
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » wo mar 28, 2007 11:12 pm

Die drummer kan wel helicopteren en drummen tegelijk :|
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » wo mar 28, 2007 11:39 pm

Metalheank schreef:Nederland's jongste metalband speelde laatst bij Villa Achterwerk:

Hier een registratie:
http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/

GVD, wat professioneel voor de leeftijd :shock:
Kwam het vanmiddag toevallig tegen, ja! Dit is echt geweldig! Ik zag laatst een band met de gemiddelde leeftijd van 30 (denk ik), en die speelde stukken beroerder.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 29, 2007 6:54 am

Metalheank schreef:Nederland's jongste metalband speelde laatst bij Villa Achterwerk:

Hier een registratie:
http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/

GVD, wat professioneel voor de leeftijd :shock:
Dit zag ik laatst ook ja. Ik stuiterde bijna van m'n stoel af. Deze gastjes zijn echt ERG goed.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Jesper
Berichten: 16558
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 7:30 am
Locatie: Azië

Bericht door Jesper » do mar 29, 2007 11:40 am

Tering, inderdaad! Dat belooft nog wat :)
Heus.

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do mar 29, 2007 2:01 pm

De myspace pioniers van Waking The Cadaver hebben een ruwe mix van één van de tien nieuwe nummers voor hun debuut full-length online gezet. Ook dit nummer klinkt weer fucking bruuut! Keiharde breakdowns en slamparts afgewisseld met gestoorde blastbeats en een enorm zieke strot. Ik kan niet wachten om het nieuwe album te horen.

Check:
http://www.myspace.com/WAKINGTHECADAVER
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
innuendo
Lult over cdtjes
Berichten: 22680
Lid geworden op: zo dec 08, 2002 10:49 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door innuendo » do mar 29, 2007 2:02 pm

Audiophile schreef:[..]

Ik vind dat altijd zo'n verspilling van de moeite, er zijn in de tijd dat je vijf keer die ene plaat luistert genoeg platen om vijf keer een album te luisteren wat wel in een keer aankomt...

Dat is wel erg jammer. Want juist de platen die pas goed worden na een paar luisterbeurten zijn op lange termijn vaak de gaafste.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do mar 29, 2007 7:23 pm

fetuskiller schreef:De myspace pioniers van Waking The Cadaver hebben een ruwe mix van één van de tien nieuwe nummers voor hun debuut full-length online gezet. Ook dit nummer klinkt weer fucking bruuut! Keiharde breakdowns en slamparts afgewisseld met gestoorde blastbeats en een enorm zieke strot. Ik kan niet wachten om het nieuwe album te horen.

Check:
http://www.myspace.com/WAKINGTHECADAVER
Kijk! dit mag ik graag horen!~

@Innuendo, tsja soms wel...Meestal luister ik het gewoon een half jaartje later en dan vind ik het wel lekker.
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do mar 29, 2007 7:30 pm

Metalheank schreef:Nederland's jongste metalband speelde laatst bij Villa Achterwerk:

Hier een registratie:
http://weblogs.vpro.nl/villalive/2007/0 ... llet-left/

GVD, wat professioneel voor de leeftijd :shock:
Ik zal wel de enige zijn de het allemaal wat kan relativeren.
Geluid staan gewoon erg goed en wat ze spelen is over het algemeen ook niet al te moeilijk. Maar ze hebben potentie.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » do mar 29, 2007 7:32 pm

Soulcollector schreef:[..]


Ik zal wel de enige zijn de het allemaal wat kan relativeren.
Geluid staan gewoon erg goed en wat ze spelen is over het algemeen ook niet al te moeilijk. Maar ze hebben potentie.
Niet te moeilijk... hoor je wat je zegt? Die gasten zijn fucking 13!
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » do mar 29, 2007 7:36 pm

fetuskiller schreef:[..]


Niet te moeilijk... hoor je wat je zegt? Die gasten zijn fucking 13!
Luister nou maar naar meneer de muzikant die kan drummen, bassen en waarschijnlijk ook nog wel een klein beetje gitaar pingelen. ;)

Het is echt niet moeilijk, het klinkt gewoon lekker en daardoor is het goed. Maar het is ook weer niet dat die sjappies Dream THeater twee keer zo snel spelen ofzo...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gebruikersavatar
Soulcollector
Berichten: 19688
Lid geworden op: vr jan 17, 2003 11:09 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht door Soulcollector » do mar 29, 2007 7:36 pm

Och, ik heb jongens van 15/16 gezien die de vetste solo's eruit gooiden, met sweeps en al. Das toch een stuk vetter dan nummers met 4 akkoorden en enkele triplets.
[url=http://www.syncardion.nl/]www.syncardion.nl[/url]

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » do mar 29, 2007 8:37 pm

:lol: Je hebt altijd baas boven baas. Maar zelfs Sollie kan niet ontkennen dat deze gastjes goed konden spelen en nog eens erg lekkere nummers schreven ook.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
XnegativeX
Berichten: 15008
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 4:18 pm
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door XnegativeX » vr mar 30, 2007 1:54 pm

Ik zeg het nog 1 keer. Check:

Necros Christos - Triune impurity rites

Als je een fan bent van mid-tempo old school death metal met een occulte sfeer dan mag je dit niet missen.
I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.

Gebruikersavatar
Gandalf
Berichten: 390
Lid geworden op: wo dec 19, 2001 11:05 am
Locatie: Groningen

Bericht door Gandalf » vr mar 30, 2007 2:59 pm

Audiophile schreef:[..]

Luister nou maar naar meneer de muzikant die kan drummen, bassen en waarschijnlijk ook nog wel een klein beetje gitaar pingelen. ;)

Het is echt niet moeilijk, het klinkt gewoon lekker en daardoor is het goed. Maar het is ook weer niet dat die sjappies Dream THeater twee keer zo snel spelen ofzo...
Klopt. Ik ben geen muzikant, maar het klinkt allemaal vrij simpel. Neemt niet weg dat die zanger toch een lekker potje kan grunten en er tientallen bands zijn met leden die gemiddeld 10 jaar ouder zijn die veel slechter klinken dan dit. Dus een paar jaar flink oefenen, echt goede nummers leren schrijven en hier kan een hele goede band uit groeien.
[url=http://www.last.fm/user/Siepje/?chartstyle=grayboxfive][img]http://imagegen.last.fm/grayboxfive/artists/5/Siepje.gif[/img][/url]

Gebruikersavatar
Hellhammer
Berichten: 4253
Lid geworden op: vr mei 06, 2005 9:04 pm
Locatie: Groningen Rock City

Bericht door Hellhammer » vr mar 30, 2007 3:22 pm

XnegativeX schreef:Ik zeg het nog 1 keer. Check:

Necros Christos - Triune impurity rites

Als je een fan bent van mid-tempo old school death metal met een occulte sfeer dan mag je dit niet missen.
Ik wou het net zeggen. Super goede schijf. Heb er zin in om z'n in Arnhem live aan het werken te zien!

Zijn er hier nog mensen bekend met Death Yell? Chileense death/thrash uit de jaren '80. Er is net een compilatie CD/DLP uitgebracht met de demo en een live opname op NWN.

Darth Vader
Berichten: 1546
Lid geworden op: wo apr 06, 2005 3:55 pm
Locatie: Assendelft

Bericht door Darth Vader » za mar 31, 2007 7:12 pm

fetuskiller schreef:De myspace pioniers van Waking The Cadaver hebben een ruwe mix van één van de tien nieuwe nummers voor hun debuut full-length online gezet. Ook dit nummer klinkt weer fucking bruuut! Keiharde breakdowns en slamparts afgewisseld met gestoorde blastbeats en een enorm zieke strot. Ik kan niet wachten om het nieuwe album te horen.

Check:
http://www.myspace.com/WAKINGTHECADAVER
Helemaal mee eens! Toch haalt dit nummer het niet bij Bloodsplattered Satisfaction vind ik.. maar misschien moet ik dit nummer vaker horen ;)

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo apr 01, 2007 6:07 pm

nou ik weet niet welke mafkees dit heeft geclassificeerd als ''deathmetal''??
dit is verdomme groovende goregrind !!! net als bands zoals screaming afterbirth en oudere devourment...
bovendien kan ik ook zo'n strot bouwen met een SHIFTER !! :lol: ,helf van de vocal partijen van deze gast zijn gewoon bijgewerkt en ge-shift...beetje erg jammer dit..
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
fetuskiller
Berichten: 14316
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:24 pm
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door fetuskiller » zo apr 01, 2007 6:13 pm

Volgens mij wordt er bij WTC nauwelijks vervormd hoor... En goregrind is het al helemaal niet. Gewoon US slam death.
Open Your Closed Mind, Close Your Open Mouth!

Last.fm

Gebruikersavatar
Cranial
Berichten: 3986
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 7:43 pm
Locatie: Roosendaal

Bericht door Cranial » zo apr 01, 2007 6:21 pm

er wordt enorm mee ''geknutseld'' ,het geoefende oor herkent deze galmen en echo's (ik werk met iets dergelijks voor een project),en het is toch echt groovende goregrind (de heren adverteren er zelf mee ''slamming gore groove'')

vindt het gewoon erg jammer ! geef mij maar screaming afterbirth,die kan het tenminste wel zonder een shifter :lol:
Tullepetoanum Metallius

Gebruikersavatar
Audiophile
Berichten: 7671
Lid geworden op: wo sep 29, 2004 8:24 pm
Locatie: Soest

Bericht door Audiophile » zo apr 01, 2007 6:46 pm

Je bent de eerste die het opvalt volgens mij, jou oren moeten dan wel absurd goed geoefend zijn. Met je goregrind...
[quote="Black No. 1"][..]


Ben je niet toevallig mijn snorloze broer? :P[/quote]

Gesloten