die viel mij zo dik tegen zeg!!Kriestof schreef:iemand het album 'Thrash Metal' van het nieuwe Noorse Blood Tsunami al gehoord?
http://www.myspace.com/bloodtsunami
dan koop je beter deze knàller

die viel mij zo dik tegen zeg!!Kriestof schreef:iemand het album 'Thrash Metal' van het nieuwe Noorse Blood Tsunami al gehoord?
http://www.myspace.com/bloodtsunami
Over obscuur gesproken... Lunatics Without Skateboards.avenger schreef:ga de laatste tijd HELEMAAL uit mijn kneiter van Welcome to the asylum van L.W.S. Inc...vrij simpele thrash uit nederland,medio jaren 80...ondanks dat(lol)kan ik echt niet blijven stilzitten...
"odium restitution", hardste openingsnummer ooit? Wat een bom!WhiplashWimpie schreef:Die Schizo is gaaf ja. Niet alle nummers, maar er zitten kei vette nummers tussen, wel een kut kwaliteit, maar daar kan ik me niet aan storen.
er komt dan ook weinig leuke thrahs uit tegenwoordig, en vaak als er een goeie plaat uitkomt is het van een ouwe band. Tja je noemt alleen US bands eigenlijk kijk eens naar Hallows Eve, Wargasm, Nasty Savage, Morbid Saint, Dark ANgel, Sabbat (UK), Xentrix, ARtillery, RAzor, Sodom, Coroner, Infernal Majesty (None Dhall Defy), Cyclone, Sinlenxce, Vulture, Mandator, Exodus (open deur?), Sacre Reich, Angel Dust (into the dark past), Paradox, Znowhite (Act Of God), Quick Change (Circus of Death), Over Kill, Anthrax, Nuclear Assault, Exhorder, Attacker, Gammacide etcavenger schreef:woehoe,nog mensen die LWS goed vinden![]()
Trouwens,ik heb gemerkt dat Enforcer en Municipal Beeste qua Thrash-gevoel een beetje in de jaren 80 zijn blijven hangen?Kunnen jullie me dan enkele bandjes aanraden?Heb namelijk Dc++ herondekt,en ben nu weer naar hartelust aan het downloaden...Degene die ik zelf ken(en heb)zijn bijvoorbeeld:Atrophy,Acrophet,Toxic,Realm,Sacrifice,Vio-lence,Forbidden enz...Dus bands in deze stijl,maar iets obscuurder mag ook![]()
Bij voorbaat dank
enforcer postte hier al een mooie lijst, ik vul even aan met meer 80's thrash (dus niet specifiek uit de US) :avenger schreef:woehoe,nog mensen die LWS goed vinden![]()
Trouwens,ik heb gemerkt dat Enforcer en Municipal Beeste qua Thrash-gevoel een beetje in de jaren 80 zijn blijven hangen?Kunnen jullie me dan enkele bandjes aanraden?Heb namelijk Dc++ herondekt,en ben nu weer naar hartelust aan het downloaden...Degene die ik zelf ken(en heb)zijn bijvoorbeeld:Atrophy,Acrophet,Toxic,Realm,Sacrifice,Vio-lence,Forbidden enz...Dus bands in deze stijl,maar iets obscuurder mag ook![]()
Bij voorbaat dank
detente is ook vet ja, maar je noemt toch allemaal duidelijk meer raggende primitievere thrash dan ik denk de persoon in kwestie naar op zoek is. Overigens vind ik het allemaal erg gave bands!Municipal Beeste schreef:[..]
enforcer postte hier al een mooie lijst, ik vul even aan met meer 80's thrash (dus niet specifiek uit de US) :
(oude)Messiah, Slaughter (CAN), Détente, Deathwish, Wehrmacht (meer crossover mede dr de zang maar toch thrash as fuck en verschroeiend s n e l!), Evildead, Exumer, *kuch* Schizo *kuch*, Napalm, DBC, Rancid Decay, Recipients Of Death, Mace, Rumble Militia, Sixty Nine, Blessed Death, .................
*edit* dubbele vermelding eruit gehaald
that's the one, hebben 2 albums "process of elimination" en "the evil in good"avenger schreef:bedankt
Btw:Die Mace,die Municipal Beeste noemt,was dat niet M.A.C.E?Ik heriiner me daar een nummer van,Cutripper of zoiets,en dat was inderdaad geweldig...ik dacht echter dat ze enkel een demo hadden uitgebracht??
is wel een grappig album, maar is eigenlijk natuurlijk een matige Dark Angel copie. denk niet dat ik het als topper zou klasseren. Ik luister overigens best graag naar dat soort platen, valt een beetje in de categorie van Morbid Saint maar dan net effe minder. Kublai Kahn's "annihilation" of Metal Onslaught's ""Cease to exist" zijn ook van die platen, echt kikke voor de die hards, maar geen genre toppers.Sentinel schreef:Die eerste Rigor Mortis is idd geniaal, latere werk stuk minder. Die Recipients of death uit dat eerder lijstje is ook te gek vooral het gelijknamige debuut, lekkere rotte ouwe thrash.
Kennen jullie de band Torture uit USA (of Canada, weet ik even niet meer)? Het debuut heet "Terror Kingdom" en is eveneens lekkere smerige tharsh. Het album daarna "Storm Alert" is eveneens helemaal te gek...
ik vind het debuut niet zo, maar meer omdat het echt gruwelijk slechte sound heeft. Op zich is Sacrific een supergave band, vooral "forward to termination" en "soldiers of misfortune" zijn echt gaaf. Trouwens wel heel moeilijk aan te komen op CD. de recente rereleases (eindelijk eens een keer wel de moeite waard) op marque zijn volgens mij ook al moeilijk te krijgen laat staan de originelen op fringe productions.The Horseman schreef:Ik ben nu, met dank aan Ernst, bezig met mijn eerste luisterbeurt van het debuut van Sacrifice 'Torment in Fire'. En dat is best een lekker plaatje waar ik op het eerste gehoor wel iets mee kan. De heren hebben duidelijk weleens een Slayer plaat gehoord maar dat mag de pret niet drukken. Mensen die houden van rauwe, opgefokte en lichtelijk chaotische thrash moeten dit zeker horen voor zover hier mensen nog niet bekend mee waren want deze band is vaker in deze contreien genoemd.
De latere platen van deze band hebben denk ik meer techniek, structuur en er is volgens mij meer sprake van songs. Die ga ik dan ook zeker nog een keer opzoeken. Daar wil ik deze plaat niet tekort meedoen. Immers komt dit album uit 1985, een tijd waarin thrash, relatief gezien, nog in de kinderschoenen stond.
veel is moeilijk aan te komen, er is de laatste tijd wel veel gereissued, gebruik google eens zou ik zeggen. Ebay is ook een mooie bron natuurljik!avenger schreef:mmm,ik denk dat ik mijn mentors gevonden heb,lol...ik dacht dat ik vrij veel kende van muziek,maar dat blijkt dus NIET zo te zijn,hehe.
Moet eens dringend wat gaan bestellen...Waar bestellen jullie die oude meuk ergens?
Torment In Fire heb ik hier ook maar die vind ik niet zo, dan vind ik het progressievere Apocalypse Inside veel gaver. Die plaat heeft meer memorabele riffs en meer "inhoud". En het "Slayer-gehalte" is hier niet meer terug te vinden!The Horseman schreef:Ik ben nu, met dank aan Ernst, bezig met mijn eerste luisterbeurt van het debuut van Sacrifice 'Torment in Fire'. En dat is best een lekker plaatje waar ik op het eerste gehoor wel iets mee kan. De heren hebben duidelijk weleens een Slayer plaat gehoord maar dat mag de pret niet drukken. Mensen die houden van rauwe, opgefokte en lichtelijk chaotische thrash moeten dit zeker horen voor zover hier mensen nog niet bekend mee waren want deze band is vaker in deze contreien genoemd.
De latere platen van deze band hebben denk ik meer techniek, structuur en er is volgens mij meer sprake van songs. Die ga ik dan ook zeker nog een keer opzoeken. Daar wil ik deze plaat niet tekort meedoen. Immers komt dit album uit 1985, een tijd waarin thrash, relatief gezien, nog in de kinderschoenen stond.
enforcer schreef:[..]
ik vind het debuut niet zo, maar meer omdat het echt gruwelijk slechte sound heeft. Op zich is Sacrific een supergave band, vooral "forward to termination" en "soldiers of misfortune" zijn echt gaaf. Trouwens wel heel moeilijk aan te komen op CD. de recente rereleases (eindelijk eens een keer wel de moeite waard) op marque zijn volgens mij ook al moeilijk te krijgen laat staan de originelen op fringe productions.
toch wordt dat absoluut als hun minste plaat gezien, en dara kan ik me wel een beetje bij aansluiten. Ik geef dan eerder de voorkeur aan hun tweede en derde plaat. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik RAZOR nog gaver qua Canadese thrash. INfernal Majesty's debuut is ook super maar je over SLAYER-ripp off gesproken. SLAUGHTER's "Strappado" vind ik af en toe ook wel gaaf, echt hakken dat wel, echt een early death/thrash cultplaat.Lone Starr schreef:[..]
Torment In Fire heb ik hier ook maar die vind ik niet zo, dan vind ik het progressievere Apocalypse Inside veel gaver. Die plaat heeft meer memorabele riffs en meer "inhoud". En het "Slayer-gehalte" is hier niet meer terug te vinden!
Als ik deze reactie lees dan kan ik opmaken dat jij (en waarschijnlijk ook die anderen waarna je refereert) vooral gaat voor de snelle thrash en dan is het (ietwat) progresievere Apocalypse Inside met zijn grotendeels midtempo nummers inderdaad niet aan jou besteed. Desalniettemin een goed album.enforcer schreef:[..]
toch wordt dat absoluut als hun minste plaat gezien, en dara kan ik me wel een beetje bij aansluiten. Ik geef dan eerder de voorkeur aan hun tweede en derde plaat. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik RAZOR nog gaver qua Canadese thrash. INfernal Majesty's debuut is ook super maar je over SLAYER-ripp off gesproken. SLAUGHTER's "Strappado" vind ik af en toe ook wel gaaf, echt hakken dat wel, echt een early death/thrash cultplaat.
avenger schreef:vreemd genoeg heb ik een tweeslachtig gevoel over die Slaughter...Het had gerust iets sneller gemogen...Cult,dat wel,maar toch...
Heb iets gedowned van Mace,maar dat zegt me weinig,iets te chaotisch
mid tempo? dan heb ik zeker een andere versie....avenger schreef:Strappado van Slaughter is ook het merendeel Mid-tempo,alhoewel dit langs geen kanten als progressieve muziek kan bestempeld worden.Het beukt als een tien-tonner,maar toch krijg ik hier geen oorgasme van...
Orklord schreef:Net tijdens de trein reis eens wat cd's beluisterd.
Ik heb me ook weer eens gewaagd aan Onslaught - Killing Peace. Ik lees veel verschillende reacties over deze plaat en ik moet zeggen dat ik hem niet zo geweldig vind, wel aardig. De productie is me iets te clean en verder vind ik het ontbreken van een echt duidelijk eigen smoel een beetje jammer. Bij het luisteren van de cd zit ik namelijk de hele tijd met Exodus in me hoofd. Ik hou het bij Onslaught wel op The Force en Power From Hell.
Alles nà "4 of a kind" is Te Mijden wat mij betreft, persoonlijke favorieten zijn "dealing with it" en "crossover", eerstgenoemde bevat wel beduidend meer hardcore-elementen maar is zo heerlijk snel en opgefokt dat de ware thrashliefhebber zich daar niet aan stoort uiteraard.Eru Iluvatar schreef:[..]
Hmm, volgens mij is dat 'Thrash Zone', met nummers als 'Beneath The Wheel'. '4 Of A Kind' is het albums tussen 'Crossover' en 'Thrash Zone' en is ook zeker wel aan te raden.
Ik ben er mee bekend, maar ik heb nog geen album van ze. Binnenkort dan maar even Where Legend Began bestellen.avenger schreef:is hier trouwens iemand bekend met English dogs?Vreemd bandje...begonnen als een punkband,schakelen ze plotsklaps voor 2 albums over naar speed/thrash(albums:Forward into Battle en Where Legand began,vooral die laatste is zeer de moeite waard,muzikaal gezien,de zang is dan weer wat minder),om dan weer over te gaan naar punk/hardcore(bow to none en the world is at rage..)
Ik zal hem nog eens een paar keer de kans geven en er later nog wel op terug komen, maar ik vind het wel jammer dat ze me nu zo aan Exodus doen denken. Die eerste platen moet je zeker eens beluisteren.innuendo schreef:[..]
De nieuwe onslaught is een groeiplaat. Na de eerste luisterbeurten bleef er niks hangen en was ik bang dat ik de eerste miskoop van het jaar had gemaakt, maar ik draai 'm regelmatig en hij wordt steeds beter. Dat de band een exoduskloon is, doet me weinig. Ik ken hun eerste platen alleen niet, maar die check ik later nog wel een keer uit.