Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » ma apr 02, 2007 5:49 pm

Kriestof schreef:iemand het album 'Thrash Metal' van het nieuwe Noorse Blood Tsunami al gehoord?

Afbeelding

http://www.myspace.com/bloodtsunami
die viel mij zo dik tegen zeg!!

dan koop je beter deze knàller

Afbeelding
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]

WhiplashWimpie

Bericht door WhiplashWimpie » ma apr 02, 2007 7:15 pm

Die Schizo is gaaf ja. Niet alle nummers, maar er zitten kei vette nummers tussen, wel een kut kwaliteit, maar daar kan ik me niet aan storen.

The Horseman

Bericht door The Horseman » ma apr 02, 2007 9:12 pm

avenger schreef:ga de laatste tijd HELEMAAL uit mijn kneiter van Welcome to the asylum van L.W.S. Inc...vrij simpele thrash uit nederland,medio jaren 80...ondanks dat(lol)kan ik echt niet blijven stilzitten...
Over obscuur gesproken... Lunatics Without Skateboards.

Heb die plaat ooit eens globaal gehoord bij een vriend van mij. Die was er zelf erg enthousiast over. Mij staat er eigenlijk nog maar weinig van bij. Behalve het feit dat het tekstueel ging in de trant van 'Die fucking skaters'. Zal dus best vermakelijk kunnen zijn.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » ma apr 02, 2007 9:15 pm

Is eerlijk gezegd niet zo'n hele schokkende plaat, maar hij heeft wel charme en energie. Ik mag er graag naar luisteren.
Thrash Core Fanatics, Furious Thrashcore!

[url]http://www.facebook.com/thrashcorefanatics[/url]

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » ma apr 02, 2007 11:20 pm

WhiplashWimpie schreef:Die Schizo is gaaf ja. Niet alle nummers, maar er zitten kei vette nummers tussen, wel een kut kwaliteit, maar daar kan ik me niet aan storen.
"odium restitution", hardste openingsnummer ooit? Wat een bom!
Geniale Morricone-cover ook als afsluiter, niet alle nummers even sterk idd (ze mochten van mij allemaal even snel zijn hahah) maar toch dik geslaagd als come-back album van deze oude knakkers en die nieuwe zanger heeft de perfecte strot voor hun agressieve uitspattingen, beetje dezelfde feeling als bij "main frame collapse".
'k vind de kwaliteit trouwens dik meevallen.....ze kunnen dan ook weinig misdoen bij mij 8)

LWS, hoe geniaal,vroeger 1 song op cassette gehad en toen ik las over die re-issue heb ik die direct besteld, nog geen seconde spijt van gehad.

avenger

Bericht door avenger » di apr 03, 2007 2:55 am

woehoe,nog mensen die LWS goed vinden :D

Trouwens,ik heb gemerkt dat Enforcer en Municipal Beeste qua Thrash-gevoel een beetje in de jaren 80 zijn blijven hangen?Kunnen jullie me dan enkele bandjes aanraden?Heb namelijk Dc++ herondekt,en ben nu weer naar hartelust aan het downloaden...Degene die ik zelf ken(en heb)zijn bijvoorbeeld:Atrophy,Acrophet,Toxic,Realm,Sacrifice,Vio-lence,Forbidden enz...Dus bands in deze stijl,maar iets obscuurder mag ook 8)

Bij voorbaat dank :P
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 03, 2007 7:06 am

avenger schreef:woehoe,nog mensen die LWS goed vinden :D

Trouwens,ik heb gemerkt dat Enforcer en Municipal Beeste qua Thrash-gevoel een beetje in de jaren 80 zijn blijven hangen?Kunnen jullie me dan enkele bandjes aanraden?Heb namelijk Dc++ herondekt,en ben nu weer naar hartelust aan het downloaden...Degene die ik zelf ken(en heb)zijn bijvoorbeeld:Atrophy,Acrophet,Toxic,Realm,Sacrifice,Vio-lence,Forbidden enz...Dus bands in deze stijl,maar iets obscuurder mag ook 8)

er komt dan ook weinig leuke thrahs uit tegenwoordig, en vaak als er een goeie plaat uitkomt is het van een ouwe band. Tja je noemt alleen US bands eigenlijk kijk eens naar Hallows Eve, Wargasm, Nasty Savage, Morbid Saint, Dark ANgel, Sabbat (UK), Xentrix, ARtillery, RAzor, Sodom, Coroner, Infernal Majesty (None Dhall Defy), Cyclone, Sinlenxce, Vulture, Mandator, Exodus (open deur?), Sacre Reich, Angel Dust (into the dark past), Paradox, Znowhite (Act Of God), Quick Change (Circus of Death), Over Kill, Anthrax, Nuclear Assault, Exhorder, Attacker, Gammacide etc

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » di apr 03, 2007 9:35 am

avenger schreef:woehoe,nog mensen die LWS goed vinden :D

enforcer postte hier al een mooie lijst, ik vul even aan met meer 80's thrash (dus niet specifiek uit de US) :

(oude)Messiah, Slaughter (CAN), Détente, Deathwish, Wehrmacht (meer crossover mede dr de zang maar toch thrash as fuck en verschroeiend s n e l!), Evildead, Exumer, *kuch* Schizo *kuch*, Napalm, DBC, Rancid Decay, Recipients Of Death, Mace, Rumble Militia, Sixty Nine, Blessed Death, .................

*edit* dubbele vermelding eruit gehaald

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 03, 2007 10:01 am

ik zou zo ook nog wel een aantal bands kunnen noemen, maar ik denk dat je hier nog wel even zoet mee bent.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » di apr 03, 2007 12:02 pm

Municipal Beeste schreef:[..]

enforcer postte hier al een mooie lijst, ik vul even aan met meer 80's thrash (dus niet specifiek uit de US) :

(oude)Messiah, Slaughter (CAN), Détente, Deathwish, Wehrmacht (meer crossover mede dr de zang maar toch thrash as fuck en verschroeiend s n e l!), Evildead, Exumer, *kuch* Schizo *kuch*, Napalm, DBC, Rancid Decay, Recipients Of Death, Mace, Rumble Militia, Sixty Nine, Blessed Death, .................

*edit* dubbele vermelding eruit gehaald
detente is ook vet ja, maar je noemt toch allemaal duidelijk meer raggende primitievere thrash dan ik denk de persoon in kwestie naar op zoek is. Overigens vind ik het allemaal erg gave bands!

Overigens SDI (Satans Deflorations Incorporated) iemand bekend mee? echt kikke Duitse thrash/speed metal eigenlijk nergens echt mee te vergelijken, het is behoorljik vet en goed geproduceerd en technisch ook dik in orde. Ik heb laatst al hun 3 albums aangeschaft en was positief verrast!

avenger

Bericht door avenger » di apr 03, 2007 3:46 pm

bedankt :)

Hier ben ik inderdaad een tijdje mee zoet lol
Zal eens onmiddelijk op ontdekkingstocht gaan..trouwens raggende primtievere thrash is ook eens lekker uit de bol gaan...
Btw:Die Mace,die Municipal Beeste noemt,was dat niet M.A.C.E?Ik heriiner me daar een nummer van,Cutripper of zoiets,en dat was inderdaad geweldig...ik dacht echter dat ze enkel een demo hadden uitgebracht??
rock'till you drop

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » di apr 03, 2007 3:53 pm

avenger schreef:bedankt :)

Btw:Die Mace,die Municipal Beeste noemt,was dat niet M.A.C.E?Ik heriiner me daar een nummer van,Cutripper of zoiets,en dat was inderdaad geweldig...ik dacht echter dat ze enkel een demo hadden uitgebracht??
that's the one, hebben 2 albums "process of elimination" en "the evil in good"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo apr 04, 2007 12:40 am

Afbeelding

Hier een vintage filmpje uit '88 na hun contract bij Capitol....tering hoe gaaf!!

http://www.youtube.com/watch?v=d9MWoz5B ... ed&search=

BTW:De myspace: http://www.myspace.com/rigormortis
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 8:10 am

Inderdaad een geniale band, ik heb al hun CD's origineel maar die eerste was nog verdomd moeilijk te vinden. Echt een supervette plaat. Hun derde "vs the earth" is wel wat minder maar nog steeds de moeite!

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 8:11 am

Municipal Beeste schreef:[..]

that's the one, hebben 2 albums "process of elimination" en "the evil in good"
die band ken ik nog niet, ik heb gelijk hun albums eens besteld!

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo apr 04, 2007 10:52 am

Die eerste Rigor Mortis is idd geniaal, latere werk stuk minder. Die Recipients of death uit dat eerder lijstje is ook te gek vooral het gelijknamige debuut, lekkere rotte ouwe thrash.

Kennen jullie de band Torture uit USA (of Canada, weet ik even niet meer)? Het debuut heet "Terror Kingdom" en is eveneens lekkere smerige tharsh. Het album daarna "Storm Alert" is eveneens helemaal te gek...
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Ernst

Bericht door Ernst » wo apr 04, 2007 11:24 am

Storm alert is idd een goede plaat! Dat debuut van Torture ken ik niet, net zo min als dat Mace...wel nieuwsgierig naar !

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 12:11 pm

:o
Laatst gewijzigd door enforcer op wo apr 04, 2007 12:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 12:12 pm

Sentinel schreef:Die eerste Rigor Mortis is idd geniaal, latere werk stuk minder. Die Recipients of death uit dat eerder lijstje is ook te gek vooral het gelijknamige debuut, lekkere rotte ouwe thrash.

Kennen jullie de band Torture uit USA (of Canada, weet ik even niet meer)? Het debuut heet "Terror Kingdom" en is eveneens lekkere smerige tharsh. Het album daarna "Storm Alert" is eveneens helemaal te gek...
is wel een grappig album, maar is eigenlijk natuurlijk een matige Dark Angel copie. denk niet dat ik het als topper zou klasseren. Ik luister overigens best graag naar dat soort platen, valt een beetje in de categorie van Morbid Saint maar dan net effe minder. Kublai Kahn's "annihilation" of Metal Onslaught's ""Cease to exist" zijn ook van die platen, echt kikke voor de die hards, maar geen genre toppers.

Sentinel

Bericht door Sentinel » wo apr 04, 2007 1:11 pm

zijn idd geen genre toppers (alhoewel Morbid Saint wat mij betreft wel). Al dat soort bandjes zaten toendertijd bij verschillende mexicaanse labels zoals Avanzada, De Lp's op die labels zijn heel lastig te krijgen, maar natuurlijk wel voer voor de verstokte verzamelaars. Op dat label zat ook de amerikaanse band "Savage Thrust", leuke band. De Eat 'em Raw is een goed album van deze gasten. Ik ken alleen het oudere werk niet. Iemand bekend met ouder werk van deze band?
LONG LIVE THE LOUD!!!!!!

Ernst

Bericht door Ernst » wo apr 04, 2007 1:28 pm

Ik check dat laatste album nu, Eat em raw is zeker niet verkeerd nee!

avenger

Bericht door avenger » wo apr 04, 2007 2:08 pm

mmm,ik denk dat ik mijn mentors gevonden heb,lol...ik dacht dat ik vrij veel kende van muziek,maar dat blijkt dus NIET zo te zijn,hehe.
Moet eens dringend wat gaan bestellen...Waar bestellen jullie die oude meuk ergens?
rock'till you drop

The Horseman

Bericht door The Horseman » wo apr 04, 2007 2:26 pm

Ik ben nu, met dank aan Ernst, bezig met mijn eerste luisterbeurt van het debuut van Sacrifice 'Torment in Fire'. En dat is best een lekker plaatje waar ik op het eerste gehoor wel iets mee kan. De heren hebben duidelijk weleens een Slayer plaat gehoord maar dat mag de pret niet drukken. Mensen die houden van rauwe, opgefokte en lichtelijk chaotische thrash moeten dit zeker horen voor zover hier mensen nog niet bekend mee waren want deze band is vaker in deze contreien genoemd.

De latere platen van deze band hebben denk ik meer techniek, structuur en er is volgens mij meer sprake van songs. Die ga ik dan ook zeker nog een keer opzoeken. Daar wil ik deze plaat niet tekort meedoen. Immers komt dit album uit 1985, een tijd waarin thrash, relatief gezien, nog in de kinderschoenen stond.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 3:07 pm

The Horseman schreef:Ik ben nu, met dank aan Ernst, bezig met mijn eerste luisterbeurt van het debuut van Sacrifice 'Torment in Fire'. En dat is best een lekker plaatje waar ik op het eerste gehoor wel iets mee kan. De heren hebben duidelijk weleens een Slayer plaat gehoord maar dat mag de pret niet drukken. Mensen die houden van rauwe, opgefokte en lichtelijk chaotische thrash moeten dit zeker horen voor zover hier mensen nog niet bekend mee waren want deze band is vaker in deze contreien genoemd.

De latere platen van deze band hebben denk ik meer techniek, structuur en er is volgens mij meer sprake van songs. Die ga ik dan ook zeker nog een keer opzoeken. Daar wil ik deze plaat niet tekort meedoen. Immers komt dit album uit 1985, een tijd waarin thrash, relatief gezien, nog in de kinderschoenen stond.
ik vind het debuut niet zo, maar meer omdat het echt gruwelijk slechte sound heeft. Op zich is Sacrific een supergave band, vooral "forward to termination" en "soldiers of misfortune" zijn echt gaaf. Trouwens wel heel moeilijk aan te komen op CD. de recente rereleases (eindelijk eens een keer wel de moeite waard) op marque zijn volgens mij ook al moeilijk te krijgen laat staan de originelen op fringe productions.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 3:09 pm

avenger schreef:mmm,ik denk dat ik mijn mentors gevonden heb,lol...ik dacht dat ik vrij veel kende van muziek,maar dat blijkt dus NIET zo te zijn,hehe.
Moet eens dringend wat gaan bestellen...Waar bestellen jullie die oude meuk ergens?
veel is moeilijk aan te komen, er is de laatste tijd wel veel gereissued, gebruik google eens zou ik zeggen. Ebay is ook een mooie bron natuurljik!

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo apr 04, 2007 5:56 pm

The Horseman schreef:Ik ben nu, met dank aan Ernst, bezig met mijn eerste luisterbeurt van het debuut van Sacrifice 'Torment in Fire'. En dat is best een lekker plaatje waar ik op het eerste gehoor wel iets mee kan. De heren hebben duidelijk weleens een Slayer plaat gehoord maar dat mag de pret niet drukken. Mensen die houden van rauwe, opgefokte en lichtelijk chaotische thrash moeten dit zeker horen voor zover hier mensen nog niet bekend mee waren want deze band is vaker in deze contreien genoemd.

Torment In Fire heb ik hier ook maar die vind ik niet zo, dan vind ik het progressievere Apocalypse Inside veel gaver. Die plaat heeft meer memorabele riffs en meer "inhoud". En het "Slayer-gehalte" is hier niet meer terug te vinden!
"Do is die Bahnhof!!"

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » wo apr 04, 2007 6:23 pm

enforcer schreef:[..]

ik vind het debuut niet zo, maar meer omdat het echt gruwelijk slechte sound heeft. Op zich is Sacrific een supergave band, vooral "forward to termination" en "soldiers of misfortune" zijn echt gaaf. Trouwens wel heel moeilijk aan te komen op CD. de recente rereleases (eindelijk eens een keer wel de moeite waard) op marque zijn volgens mij ook al moeilijk te krijgen laat staan de originelen op fringe productions.

SoM is een erg gaaf plaatje. ik heb 'm als rerelease en volgens mij is die ook al uitverkocht.

@ avenger: Tegenwoordig haal ik het meeste spul van dis-order, maar ik denk dat je het beste op ebay kunt speuren.

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » wo apr 04, 2007 7:59 pm

Lone Starr schreef:[..]

Torment In Fire heb ik hier ook maar die vind ik niet zo, dan vind ik het progressievere Apocalypse Inside veel gaver. Die plaat heeft meer memorabele riffs en meer "inhoud". En het "Slayer-gehalte" is hier niet meer terug te vinden!
toch wordt dat absoluut als hun minste plaat gezien, en dara kan ik me wel een beetje bij aansluiten. Ik geef dan eerder de voorkeur aan hun tweede en derde plaat. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik RAZOR nog gaver qua Canadese thrash. INfernal Majesty's debuut is ook super maar je over SLAYER-ripp off gesproken. SLAUGHTER's "Strappado" vind ik af en toe ook wel gaaf, echt hakken dat wel, echt een early death/thrash cultplaat.

avenger

Bericht door avenger » wo apr 04, 2007 8:16 pm

vreemd genoeg heb ik een tweeslachtig gevoel over die Slaughter...Het had gerust iets sneller gemogen...Cult,dat wel,maar toch...

Heb iets gedowned van Mace,maar dat zegt me weinig,iets te chaotisch
rock'till you drop

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » wo apr 04, 2007 9:20 pm

enforcer schreef:[..]

toch wordt dat absoluut als hun minste plaat gezien, en dara kan ik me wel een beetje bij aansluiten. Ik geef dan eerder de voorkeur aan hun tweede en derde plaat. Maar als ik heel eerlijk ben vind ik RAZOR nog gaver qua Canadese thrash. INfernal Majesty's debuut is ook super maar je over SLAYER-ripp off gesproken. SLAUGHTER's "Strappado" vind ik af en toe ook wel gaaf, echt hakken dat wel, echt een early death/thrash cultplaat.
Als ik deze reactie lees dan kan ik opmaken dat jij (en waarschijnlijk ook die anderen waarna je refereert) vooral gaat voor de snelle thrash en dan is het (ietwat) progresievere Apocalypse Inside met zijn grotendeels midtempo nummers inderdaad niet aan jou besteed. Desalniettemin een goed album.
"Do is die Bahnhof!!"

avenger

Bericht door avenger » wo apr 04, 2007 10:56 pm

Strappado van Slaughter is ook het merendeel Mid-tempo,alhoewel dit langs geen kanten als progressieve muziek kan bestempeld worden.Het beukt als een tien-tonner,maar toch krijg ik hier geen oorgasme van...:)
rock'till you drop

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » wo apr 04, 2007 11:22 pm

avenger schreef:vreemd genoeg heb ik een tweeslachtig gevoel over die Slaughter...Het had gerust iets sneller gemogen...Cult,dat wel,maar toch...

Heb iets gedowned van Mace,maar dat zegt me weinig,iets te chaotisch

Slaughter is zo goed, 'k prefereer ook 't snellere werk maar de tragere nummers zijn dan zo ongelooflijk LOMP da'k ze ook weer apprecieer! FUCK OFF DEATH!

Van Mace is vooral de eerste goed, lekker oude thrash met een punky vibe gespeeld, de volgende schijf springt een beetje te veel alle kanten uit om écht boeiend te blijven maar ik vind ze wel cool.

avenger

Bericht door avenger » do apr 05, 2007 12:16 am

hehe,ze zijn hier allemaal zo enthousiast dat ik Slaughter toch maar eens een 2de kans moet gaan geven,ik geef toe dat ik ze een beetje aan de kant heb laten liggen,omdat het me weing deed...Misschien dat ik dan nu toch het licht ga zien?
rock'till you drop

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 05, 2007 7:04 am

avenger schreef:Strappado van Slaughter is ook het merendeel Mid-tempo,alhoewel dit langs geen kanten als progressieve muziek kan bestempeld worden.Het beukt als een tien-tonner,maar toch krijg ik hier geen oorgasme van...:)
mid tempo? dan heb ik zeker een andere versie....

enforcer
Contacteer:

Bericht door enforcer » do apr 05, 2007 7:07 am

NOu je moet er wel van houden hoor, ik bedoel is weer zo'n band die meer cult dan goed is.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » do apr 05, 2007 7:52 pm

http://www.youtube.com/watch?v=8rLw_Ro1 ... ed&search=

Lol, David Ellefson talks about Kerry King's time in Megadeth
"Do is die Bahnhof!!"

Metalheank

Bericht door Metalheank » do apr 05, 2007 7:54 pm

Tussendoor nog een klein tipje:

Bij de Boudisque in Utrecht liggen 2 hele mooie stapeltjes van beide Toxik albums (displeased) voor 12 euro.
twitter.com/MiddeleeuwsBouw
Vuige automuziek playlist: http://open.spotify.com/playlist/4Rsy2e ... TROREETjMA

Parabellum

Bericht door Parabellum » do apr 05, 2007 8:54 pm

Argh, net even Into the abyss van Poison nog is op de platendraaier gegooid, wat een absolute killerplaat is dat toch. Pure agressie!

avenger

Bericht door avenger » do apr 05, 2007 11:09 pm

hoeveel nummers staan op de originele persing daarvan?Ik heb de re-issue ervan,maar er staan een stuk of 14 nummers op waarvan de helft gewoon rotslecht van kwaliteit is?
rock'till you drop

Parabellum

Bericht door Parabellum » do apr 05, 2007 11:39 pm

4 nummers (Yog-sothots, Slaves of the crucifix, Alive ennuh...nog eentje waar ik nu niet opkom).
Die re-issue bevat een hoop live en demo-nummers (deze LP ook maar deze demo was het best opgenomen + geremastered), vandaar het geluid.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 06, 2007 11:51 am

Net tijdens de trein reis eens wat cd's beluisterd.

Na de Toxik discussie die hier een tijdje geleden was, heb ik World Circus maar weer eens in de discman gedaan en wat een geweldige cd blijft dit toch. Mijn favo nummers zijn toch "Heart Attack", "Haunted Earth" en het titel nummer "World Circus" Think this ken ik nog niet zo goed, die heb ik alleen op mp3. Ik ga denk ik de remasters hier even van aanschaffen, is het bonus materiaal van World Circus het waard om deze aan te schaffen?

Ik heb me ook weer eens gewaagd aan Onslaught - Killing Peace. Ik lees veel verschillende reacties over deze plaat en ik moet zeggen dat ik hem niet zo geweldig vind, wel aardig. De productie is me iets te clean en verder vind ik het ontbreken van een echt duidelijk eigen smoel een beetje jammer. Bij het luisteren van de cd zit ik namelijk de hele tijd met Exodus in me hoofd. Ik hou het bij Onslaught wel op The Force en Power From Hell.

Hierna de Roadrunner cd "Stars on Thrash" eens beluisterd. Er staan een aantal namen op die ik al kon (Slayer, Toxik, S.O.D.), maar ook een redelijk aantal die ik nog niet kon, of alleen van naam. Zo moet ik snel eens iets gaan halen van Flotsam & Jetsam, want dat klonk toch behoorlijk lekker net als D.R.I. trouwens. Atrophy en Pestilence vond ik trouwens ook erg gaaf. De overige nummers klonken wel leuk zoals Kat - Satan Says, maar dat ik er gelijk iets van moet halen heb ik nog niet bij die nummers.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr apr 06, 2007 12:02 pm

Orklord schreef:Ik hou het bij Onslaught wel op The Force en Power From Hell.
En bij de oude demo's!
Orklord schreef:want dat klonk toch behoorlijk lekker net als D.R.I. trouwens.
Ik zou zeggen, ga voor Crossover. Hun meeste thrashende album.
It's the end of time

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr apr 06, 2007 12:12 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik zou zeggen, ga voor Crossover. Hun meeste thrashende album.
Hmm, volgens mij is dat 'Thrash Zone', met nummers als 'Beneath The Wheel'. '4 Of A Kind' is het albums tussen 'Crossover' en 'Thrash Zone' en is ook zeker wel aan te raden.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr apr 06, 2007 12:29 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]

Hmm, volgens mij is dat 'Thrash Zone', met nummers als 'Beneath The Wheel'. '4 Of A Kind' is het albums tussen 'Crossover' en 'Thrash Zone' en is ook zeker wel aan te raden.
Thrash Zone is trage poep. Dat vind ik echt het minste album van ze.
It's the end of time

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » vr apr 06, 2007 1:30 pm

Orklord schreef:Net tijdens de trein reis eens wat cd's beluisterd.

Ik heb me ook weer eens gewaagd aan Onslaught - Killing Peace. Ik lees veel verschillende reacties over deze plaat en ik moet zeggen dat ik hem niet zo geweldig vind, wel aardig. De productie is me iets te clean en verder vind ik het ontbreken van een echt duidelijk eigen smoel een beetje jammer. Bij het luisteren van de cd zit ik namelijk de hele tijd met Exodus in me hoofd. Ik hou het bij Onslaught wel op The Force en Power From Hell.

De nieuwe onslaught is een groeiplaat. Na de eerste luisterbeurten bleef er niks hangen en was ik bang dat ik de eerste miskoop van het jaar had gemaakt, maar ik draai 'm regelmatig en hij wordt steeds beter. Dat de band een exoduskloon is, doet me weinig. Ik ken hun eerste platen alleen niet, maar die check ik later nog wel een keer uit.

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » vr apr 06, 2007 2:22 pm

Eru Iluvatar schreef:[..]

Alles nà "4 of a kind" is Te Mijden wat mij betreft, persoonlijke favorieten zijn "dealing with it" en "crossover", eerstgenoemde bevat wel beduidend meer hardcore-elementen maar is zo heerlijk snel en opgefokt dat de ware thrashliefhebber zich daar niet aan stoort uiteraard.

Zie trouwens het Crossover-topic voor meer van dit soort lekkers.

avenger

Bericht door avenger » vr apr 06, 2007 2:26 pm

is hier trouwens iemand bekend met English dogs?Vreemd bandje...begonnen als een punkband,schakelen ze plotsklaps voor 2 albums over naar speed/thrash(albums:Forward into Battle en Where Legand began,vooral die laatste is zeer de moeite waard,muzikaal gezien,de zang is dan weer wat minder),om dan weer over te gaan naar punk/hardcore(bow to none en the world is at rage..)
rock'till you drop

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr apr 06, 2007 2:28 pm

avenger schreef:is hier trouwens iemand bekend met English dogs?Vreemd bandje...begonnen als een punkband,schakelen ze plotsklaps voor 2 albums over naar speed/thrash(albums:Forward into Battle en Where Legand began,vooral die laatste is zeer de moeite waard,muzikaal gezien,de zang is dan weer wat minder),om dan weer over te gaan naar punk/hardcore(bow to none en the world is at rage..)
Ik ben er mee bekend, maar ik heb nog geen album van ze. Binnenkort dan maar even Where Legend Began bestellen.
It's the end of time

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 06, 2007 2:32 pm

Dragonforce schreef:[..]
En bij de oude demo's!
Die ken ik (nog) niet. Ik zal ze eens opzoeken. Van D.R.I. zal ik ook eens gaan rondkijken voor crossover of thrashzone.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » vr apr 06, 2007 2:37 pm

innuendo schreef:[..]

De nieuwe onslaught is een groeiplaat. Na de eerste luisterbeurten bleef er niks hangen en was ik bang dat ik de eerste miskoop van het jaar had gemaakt, maar ik draai 'm regelmatig en hij wordt steeds beter. Dat de band een exoduskloon is, doet me weinig. Ik ken hun eerste platen alleen niet, maar die check ik later nog wel een keer uit.
Ik zal hem nog eens een paar keer de kans geven en er later nog wel op terug komen, maar ik vind het wel jammer dat ze me nu zo aan Exodus doen denken. Die eerste platen moet je zeker eens beluisteren.

Gesloten