Thrash/Speed Metal X

Jouw band, andere bands .. alles kun je hier kwijt
Gesloten
avenger

Bericht door avenger » vr apr 06, 2007 2:40 pm

Dragonforce schreef:[..]
Ik ben er mee bekend, maar ik heb nog geen album van ze. Binnenkort dan maar even Where Legend Began bestellen.
zeker doen...ondanks de wat vreemde achtergrond van deze band heb ik altijd een zwak gehad voor dit album :oops:
iik denk dat je het niet echt met iets kan vergelijken...het is melodieus,episch,progressief en toch nu en dan vrij snel...een pareltje onder de ruwe laag,heeft een beetje tijd nodig om zich te openbaren,maar dan...
rock'till you drop

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 10, 2007 7:24 pm

innuendo schreef:Hyades. Ze komen uit Italië en hebben net een nieuw album uit.

http://www.myspace.com/hyadesband

Iemand hier nog naar geluisterd?

Niet wereldschokkend, absoluut niet origineel, maar gewoon lekkere thrash.
Ceterum censeo Carthaginem esse delendam.

Orklord
Contacteer:

Bericht door Orklord » di apr 10, 2007 7:31 pm

Ja, zeker een leuke band. Vorig jaar live gezien met Omen in de Biebob. Dit jaar staan ze trouwens op het Tilburg Headbangers Fest.

!slayer!

Bericht door !slayer! » di apr 10, 2007 11:10 pm

innuendo schreef:[..]

Iemand hier nog naar geluisterd?

Niet wereldschokkend, absoluut niet origineel, maar gewoon lekkere thrash.
Klinkt helemaal niet zo onaardig. Lijkt een beetje op de nieuwere albums van Exodus. Ook een gave artwork! Eens kijken of ik het album ergens kan krijgen.

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » di apr 10, 2007 11:16 pm

hehe, ik vraag me af hoe ze aan een artwork van Repka komen.

Het album zal je vast wel ergens kunnen bestellen. Maar ik ga eerst kijken of ik naar het Tilburg Headbangersfest kan waar Orklord het over had.

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » wo apr 11, 2007 8:43 pm

Sentinel schreef:
Heb deze week een LP gekregen van de band Merciless Death, knallende oldschool thrash. Gasten zijn beinvloed door Dark Angel, Exumer, Razor, Morbid Saint etc. Alleen die stem kan af en toe wat geforceerd overkomen, maar is gewoon kwestie van wennen, de muziek is in ieder geval voor de volle 100% retegaaf.
Deze week ook al meermaals beluisterd, was er niet direct mee weg maar m'n frank is gevallen, stem was idd struikelblok maar alles past in elkaar nu. GODVERDOMME superjammer dat die lp maar op 200exemplaren of zo gemaakt is, 'k heb me nu nog niet echt doodgezocht maar toch...
[url=http://www.schizo1.com]PSYCHOTHRASH[/url]

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » do apr 12, 2007 8:56 pm

woohoo, hierzie, de 2e SCHIZO demo uit 1985
"thrash the unthrashable, thrash to kill"!!

http://www.megaupload.com/?d=D479PP0Q

IROn

Bericht door IROn » do apr 12, 2007 9:02 pm

Beetje jammer van die swasti op het hoesje van die tape.

Muziek van het weekend eens luisteren.
And if you're not down with that, we've got two words for ya...

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » do apr 12, 2007 9:13 pm

IROn schreef:Beetje jammer van die swasti op het hoesje van die tape.

Muziek van het weekend eens luisteren.
ja het 1e nummer "nazi and proud" spreekt anders ook niet in hun voordeel hehe, maar las ooit ergens in een interview dat 't louter om te choqueren was :wink:

The Horseman

Bericht door The Horseman » do apr 12, 2007 9:20 pm

En als tracks de titel 'Nazi and Proud' gaan dragen ben ik toch enigzins op mijn hoede. Natuurlijk, zelfs Sepultura heeft gedweept met nazi symboliek in hun begin periode, om de boel op te jutten in Brazilië maar of deze band uit dezelfde bron put, wie weet. Nee, doe mij dan nog maar een portie 'open je ogen' door Evildead of... nog beter Nuclear Assault.
Die groeien steeds meer uit tot één van mijn Thrash-favorieten.
[i]Thorns and shroud like it's the coming of the Lord
And I swear to you that I would never feed you pain
But you're staring at me like I'm driving the nails
In your Jesus Christ pose... [/i]

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » do apr 12, 2007 9:32 pm

Die twee bands - Nuclear Assault en Evildead - beginnen bij mij ook steeds populairder te worden. De muziek van van beide bands bevalt me erg, lekker 'in your face', maar ook weer niet simplistisch.
Het imago van deze bands en hun teksten spelen een grote rol - misschien nog wel een grotere - waarom deze bands me zou aanspreken. Hun teksten en videoclips zullen helaas nog een lange tijd - voor onbepaalde tijd - van toepassing zijn op de maatschappij.

Ik zou het toejuichen als wat populaire hedendaagse metalbands uit sprookjes/dood-en-verderf-land zouden vertrekken en zich tekstueel bezig gaan houden met de huidige toestand van de wereld, op economisch, politiek en ecologisch gebied.

The Horseman

Bericht door The Horseman » do apr 12, 2007 9:53 pm

Haha, groot gelijk

Zoals ik al eens eerder heb aangegeven is het bewustzijn op maatschappelijk en politiek vlak ook één van de redenen waarom ik dit subgenre nog zo enorm waardeer. Vooral bij Nuclear Assault wordt je met je neus op de feiten gedrukt. Dus vandaar dat ik met zekere regelmaat, zoals nu, Handle With Care weer een draaibeurt geef. Sommige teksten zijn daarnaast ook vandaag de dag nog relevant.

We let our freedom die, we let it wane
We feared an enemy's atomic rain
But what was on our minds, what we became
We and the enemy
We are the same

We become the enemy
When freedom dies for security

Municipal Beeste

Bericht door Municipal Beeste » do apr 12, 2007 9:57 pm

Eru Iluvatar schreef:
Ik zou het toejuichen als wat populaire hedendaagse metalbands uit sprookjes/dood-en-verderf-land zouden vertrekken en zich tekstueel bezig gaan houden met de huidige toestand van de wereld, op economisch, politiek en ecologisch gebied.
Dat was ook de reden dat ik bands als Sacred Reich enzo cool vond (en vind of course), omdat zij onderwerpen aansneden die meer gangbaar waren in de punk/hc-scene waar ik als puber in verzeild was geraakt.

Wat betreft dat 'nazi-gedweep' van Schizo, idd Sepultura, Biohazard, Slayer, Carnivore en nog een reeks andere ondertussen bekende bands durfden ook wel eens foute symbolen gebruiken of domme teksten schrijven in de jaren '80. Het oorlogsverleden van Italië indachtig zal dat daar misschien ook wel even voor de nodige beroering gezorgd hebben maar om ze nu direct als nazi's te bestempelen neen daar doe ik niet aan mee, en geloof me als er één nazi-hàter is is 't wel ondergetekende.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do apr 12, 2007 9:59 pm

Of nog tijdlozer:

Hang the pope
Hang the pope
Hang the pope
Hang the pope
Hang the pope
Hang the pope
Hang him with a fucking rope

Let's go to the Vatican
Get him out of bed
Put the noose around his neck
And hang him 'till he's dead
It's the end of time

Jeroen
That bastard from Metalfan.nl
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 12, 2007 10:04 pm

Eru Iluvatar schreef:Die twee bands - Nuclear Assault en Evildead - beginnen bij mij ook steeds populairder te worden. De muziek van van beide bands bevalt me erg, lekker 'in your face', maar ook weer niet simplistisch.
Het imago van deze bands en hun teksten spelen een grote rol - misschien nog wel een grotere - waarom deze bands me zou aanspreken. Hun teksten en videoclips zullen helaas nog een lange tijd - voor onbepaalde tijd - van toepassing zijn op de maatschappij.

Alsjeblieft, er zijn zat bands die dat al doen. Laat het niet te overdreven worden. Maatschappijkritisch oke, maar de epiek hoeft niet volledig te verdwijnen.
"By Grabthar's hammer, by the suns of Warvan, you shall be avenged!"

Tegen overmatig gebruik van breakdowns!

KoenM
Contacteer:

Bericht door KoenM » do apr 12, 2007 10:05 pm

Jawel. Ik heb ook totaal geen boodschap aan kabouters en andere onzin. Thrash is voor mij het metalgenre bij uitstek om lekker uit te halen naar de rotte maatschappij.

Ik slinger zo Game Over nog eens aan.
Facebook band

All life is temporary - what lasts is consciousness

Last.fm profiel

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » do apr 12, 2007 11:05 pm

dat lijkt me toch al genoeg te gebeuren of niet dan..

noem mij eens 10 thrash bands op die hun teksten over kabouters, dwergen en woudreuzen laten gaan..

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » do apr 12, 2007 11:09 pm

Jeroen schreef:dat lijkt me toch al genoeg te gebeuren of niet dan..

noem mij eens 10 thrash bands op die hun teksten over kabouters, dwergen en woudreuzen laten gaan..
Eru had 't over hedendaagse populaire metalbands, niet over thrash bands. In thrash zijn er idd al genoeg maatschappij critische bands.
It's the end of time

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » vr apr 13, 2007 12:15 am

Eru had 't over hedendaagse populaire metalbands, niet over thrash bands. In thrash zijn er idd al genoeg maatschappij critische bands.
Indeed. Een intelligente band als bv. Blind Guardian zou het niet mistaan om bijvoorbeeld wat nummers met ecologisch verantwoorde teksten te schrijven. Hansi Kursch stemt toch al jaren op de Grunen.

Epiek, folklore, fantasy, etc. gaan trouwens prima samen maatschappij-kritische teksten, kijk maar naar een band als Skyclad. Walkier schrijft erg gevarieerde, zeer goede teksten.

Heidewolf

Bericht door Heidewolf » vr apr 13, 2007 12:21 pm

Afbeelding
Heerlijk Helder Taalloeder

Ernst

Bericht door Ernst » vr apr 13, 2007 12:39 pm

Jeroen schreef:[..]

Alsjeblieft, er zijn zat bands die dat al doen. Laat het niet te overdreven worden. Maatschappijkritisch oke, maar de epiek hoeft niet volledig te verdwijnen.
Epiek en thrash zijn twee woorden die maar moeilijk samengaan....

Ik sluit me overigens aan bij Koen. Teksten over woudreuzen etc geven me enorme JEUK. Gorefest heeft overigens ook behoorlijk maatschappijkritische teksten.....maar als ik écht met de neus op de gruwelijke feiten gedrukt wil worden stop ik Discharge - Hear nothing, see nothing, say nothing nog wel eens in de cd-speler. Sowieso een enorme aanrader voor thrashfans!

Jens

Bericht door Jens » vr apr 13, 2007 5:09 pm

KoenM schreef:Jawel. Ik heb ook totaal geen boodschap aan kabouters en andere onzin. Thrash is voor mij het metalgenre bij uitstek om lekker uit te halen naar de rotte maatschappij.

Ik slinger zo Game Over nog eens aan.
Die hoes in combinatie met de titel: geniaal !

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » vr apr 13, 2007 5:52 pm

review van Thrash Metal van Blood Tsunami

http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3525
Cirkels sluiten. Vervellen. Genieten. That's Kriestof.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » vr apr 13, 2007 6:24 pm

Heidewolf schreef:Afbeelding
Wat een idioot, spelt ie thrash metal verkeerd. :roll:
It's the end of time

Destructor

Bericht door Destructor » vr apr 13, 2007 7:02 pm

Ernst schreef:[..]

Epiek en thrash zijn twee woorden die maar moeilijk samengaan....

Ik sluit me overigens aan bij Koen. Teksten over woudreuzen etc geven me enorme JEUK. Gorefest heeft overigens ook behoorlijk maatschappijkritische teksten.....maar als ik écht met de neus op de gruwelijke feiten gedrukt wil worden stop ik Discharge - Hear nothing, see nothing, say nothing nog wel eens in de cd-speler. Sowieso een enorme aanrader voor thrashfans!
Geweldig album. Als je van dit soort maatschappij kritische punk/hardcore/crust houdt moet je zeker ook Conflict, Doom, Amebix, Axegrinder en Hellbastard checken, erg gave muziek allemaal. Zeker Hellbastard moet thrash fans wel aanspreken aangezien hun album Natural Order pure thrash is.

links:
Hellbastard:
http://www.myspace.com/rippercrust

Axegrinder:
http://www.myspace.com/riseoftheserpentmen

Doom:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=39965890

Amebix:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=75972433

Conflict:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=35260550 (staan helaas wel de wat minder goede nummers van hun op, hun beste alums zijn It's Time to See Who's Who, Increase the Pressure en The Ungovernable Force)

Dimas
Contacteer:

Bericht door Dimas » vr apr 13, 2007 8:00 pm

Wat een idioot, spelt ie thrash metal verkeerd. :roll:
Niettemin een erg vermakelijk stripje. Toen ik het las heb ik het meteen maar aan mn ex laten zien: kijk schat, hier ging het fout tussen ons.

avenger

Bericht door avenger » vr apr 13, 2007 10:57 pm

Destructor schreef:[..]

Geweldig album. Als je van dit soort maatschappij kritische punk/hardcore/crust houdt moet je zeker ook Conflict, Doom, Amebix, Axegrinder en Hellbastard checken, erg gave muziek allemaal. Zeker Hellbastard moet thrash fans wel aanspreken aangezien hun album Natural Order pure thrash is.

links:
Hellbastard:
http://www.myspace.com/rippercrust

Axegrinder:
http://www.myspace.com/riseoftheserpentmen

Doom:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... d=39965890

Amebix:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=75972433

Conflict:
http://profile.myspace.com/index.cfm?fu ... D=35260550 (staan helaas wel de wat minder goede nummers van hun op, hun beste alums zijn It's Time to See Who's Who, Increase the Pressure en The Ungovernable Force)
mmm,hellbastard toch maar eens uit de kast halen,is lang geleden..Trouwens,die andere bands hier is dat niet meer crust dan thrash?Ik herinner me een prehistorisch interview met doom waar ze helemaal DOL werden toen de naam thrash werd vernoemd als hun muziekstijl?
rock'till you drop

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za apr 14, 2007 5:57 pm

zijn er mensen die de neothrash/melodeath van Carnal Forge leuk vinden?

nieuwe cd komt er over dik een maand aan, heb dat ding al 1 maal geluisterd en klinkt best behoorlijk

althans, als je houdt van dit soort hedendaagse death/thrash met die typische soort refreinen

Destructor

Bericht door Destructor » za apr 14, 2007 6:08 pm

avenger schreef:[..]

mmm,hellbastard toch maar eens uit de kast halen,is lang geleden..Trouwens,die andere bands hier is dat niet meer crust dan thrash?Ik herinner me een prehistorisch interview met doom waar ze helemaal DOL werden toen de naam thrash werd vernoemd als hun muziekstijl?
ja behalve Conflict zijn die andere bands inderdaad crust/hardcore, maar er zitten ook zeker thrash invloeden in hun muziek.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 8:24 pm

Heeft er iemand al die Displeased re-issues van de Toxik albums aangeschaft?

Zo ja, dan ben ik benieuwd naar een aantal dingen zoals de geluidskwaliteit en het boekwerkje. Is het geluid hetzelfde of beter dan de "recente bootleg (want hier zat een fout/klik in song 1)"?
En hoe is het geluid vergeleken met de originele CD release?

Ben erg benieuwd, want op zich ben ik wel geinteresseerd maar niet als het crappy re-issues zijn.
"Do is die Bahnhof!!"

[img]http://lastfm.obsessive-media.de/weekly/10x2/guidolemmens.jpeg[/img]

Kriestof
Commander Kansloos
Contacteer:

Bericht door Kriestof » za apr 14, 2007 8:26 pm

Lone Starr schreef:Heeft er iemand al die Displeased re-issues van de Toxik albums aangeschaft?

Zo ja, dan ben ik benieuwd naar een aantal dingen zoals de geluidskwaliteit en het boekwerkje. Is het geluid hetzelfde of beter dan de "recente bootleg (want hier zat een fout/klik in song 1)"?

Ben erg benieuwd, want op zich ben ik wel geinteresseerd maar niet als het crappy re-issues zijn.
ik heb ze gisteren ontvangen, reviewer zijn is soms toch niet slecht

cd boekje ziet er aardig uit (lees: niet teveel aangetast), heb de twee albums echter nog niet geluisterd

zal er deze week nog wel iets over posten

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za apr 14, 2007 8:35 pm

Lone Starr schreef:Heeft er iemand al die Displeased re-issues van de Toxik albums aangeschaft?

nog altijd een vreemd verhaal dat er zowel die Metal Mind als Displeased re-releases zijn.
Simpelweg omdat er in beide verschillende liner notes van alle bands staan.

Als jij met die Metal Mind versie van World Circus of Think This bootleg bedoelt, dan heb je het verkeerd, er is een tijdje geleden bij Roadrunner wel melding van gemaakt.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 8:36 pm

Ok, ik (en ik denk wel meerdere mensen) ben vooral benieuwd hoe die nieuwe zich verhouden met de originele uitgaves en die bootleg....dus personen die de mogelijkheid hebben om die versies naast elkaar te leggen...GRAAG.
"Do is die Bahnhof!!"

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 8:40 pm

nog altijd een vreemd verhaal dat er zowel die Metal Mind als Displeased re-releases zijn.

Als jij met die Metal Mind versie van World Circus of Think This bootleg bedoelt, dan heb je het verkeerd, er is een tijdje geleden bij Roadrunner wel melding van gemaakt.
de bootleg die ik bedoel is niet die van Metal Mind, de MM uitgave scheen trouwens een digi te zijn. De MM schijnt gewoon legitiem te zijn. De bootleg die ik bedoel heeft verder gewoon roadracer logos op het hoesje staan maar heeft het schijfje bedrukt met de cover (in kleur) en daar deden ze volgens mij in die tijd nog niet echt aan.

Correct me if i'm wrong
"Do is die Bahnhof!!"

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za apr 14, 2007 8:46 pm

correct
ik heb die bootleg versie ook ja.. die je nu noemt.
Die heeft wel zo'n ongelofelijk bagger geluid, maar het is wel een collector's item , dat dan weer wel.
Echt grandioos suizen in bepaalde nummers en gewoon haast demo geluid in de meeste nummers.
De Metal Mind en Displeased re-masters klinken gewoon lekker vet..vrijwel hetzelfde als de lp, maar dan net een stukje modernere klank op de gitaren.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 8:48 pm

Mooi, die ga ik dan bestellen denk ik.

En trouwens, collector's item? Ben je serieus?
"Do is die Bahnhof!!"

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za apr 14, 2007 8:50 pm

jup..zijn er niet bijster veel van, omdat er een partij in beslag is genomen in het verleden

Ach ik vind het een leuk hebbeding, vooral vanwege de slechte kleurverschillen en de slordige inlay

Daarnaast heb ik eerder een tijd met die bootleg cd gedaan als ik de muziek wilde horen, maar de re-releases zijn gewoon stukken beter qua sound.
Laatst gewijzigd door Jeroen op za apr 14, 2007 8:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 8:53 pm

Ja ik denk dat ik hem ook maar houd....al is het maar om mezelf eraan te herinneren waarom ik toch liever de originelen van albums heb...
"Do is die Bahnhof!!"

Edwynn

Bericht door Edwynn » za apr 14, 2007 9:04 pm

Displeased bezit de rechten van de Toxik albums in Nederland.
Metal Mind bezit ze voor de rest van de wereld. Kortom, heb je een Metal Mind versie dan is dat een geïmporteerde versie.
Heb jij gezegd dat ik een lul was...?

The Horseman

Bericht door The Horseman » za apr 14, 2007 9:04 pm

Ik heb mijn nieuwste aankoop, te weten 'Twisted into Form' van Forbidden zojuist aan zijn eerste luisterbeurt onderworpen. En het komt wel aardig overeen met mijn verwachtingen. Er wordt uit een ander vaatje getapt dan bij het geweldige debuut. Langere passages, ander soort productie en ook Russ Andersson probeert een duit in het zakje te doen door veelzijdiger te gaan zingen. Het klink op het eerste gehoor allemaal heel aardig maar ik mis de 'feeling' en de frivoliteit van Forbidden Evil. Ik zal hier wellicht later op terug komen.

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » za apr 14, 2007 9:09 pm

Twisted Into Form heeft een voor mijn gevoel wat volwassener geluid. Het lijkt erop dat de band een andere benadering aan thrash probeert te geven en ik vind dat dat best geslaagd is.

Nu Forbidden Evil bijna leeg geluisterd is blijft Twisted Into Form wat langer houdbaar in mijn opinie.
"Do is die Bahnhof!!"

Edwynn

Bericht door Edwynn » za apr 14, 2007 9:14 pm

Je slaat de spijker op zijn kop. Twisted Into Form klinkt wat doordachter en beheerster. De plaat geeft niet direct al haar geheimen prijs. Daardoor is de plaat interessanter dan het rechttoe-rechtaan werk van Forbidden Evil. En dat album was al niet misselijk.

Jeroen
Contacteer:

Bericht door Jeroen » za apr 14, 2007 10:26 pm

Twisted into Form heeft echt meerdere luisterbeurten nodig voor de stukjes op de plaats vallen. Het klinkt inderdaad wat kalmer en meer doordacht.

Maar compositorisch is ie beter dan Forbidden Evil.. dat wil zeggen, met de nodige analyseringsluisterbeurten. Forbidden Evil is meer een rossende thrash cd .

Eru Iluvatar

Bericht door Eru Iluvatar » zo apr 15, 2007 1:47 pm

Zoals ik 'Forbidden Evil' een thrashplaat vind met powermetal invloeden, vind ik 'Twisted Into Form' een progressieve powermetalplaat met thrashinvloeden (in tegenstelling tot zijn voorganger hoor ik meer 'power' dan 'thrash' in deze plaat). Op TIF staan wel een paar bijna pure thrashnummers, zoals 'Step By Step', maar de algehele grandeur en professionaliteit van bijna Queensryche-achtige klasse overstijgt het thrashgenre. En fantastische originele zanglijnen zoals die van 'One Foot In Hell' kunnen alleen 'progressief' worden genoemd. Dit alles maakt 'Twisted Into Form' een genre-overstijgend plaat van topkwaliteit, te vergelijken met platen als 'Think This' van Toxik en 'Suicity' van Realm.

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo apr 15, 2007 2:25 pm

Edwynn schreef:[..]

Displeased bezit de rechten van de Toxik albums in Nederland.
Metal Mind bezit ze voor de rest van de wereld. Kortom, heb je een Metal Mind versie dan is dat een geïmporteerde versie.
Hun website is wat dat betreft ook wel grappig.

Bij de press sectie:
Toxik - one of the most underrated thrash metal bands - to be re-discovered on the 15th January! Metal Mind Productions presents re-edition of classic material from Roadrunner Records' archives. "World Circus" & "Think This" - in a new digipack edition on golden discs, digitally remastered using 24-Bit process, limited to hand numerated 2000 copies. Each title includes 2 bonus tracks! Thrash metal fans worldwide have the unique opportunity to experience both of Toxik's brilliant releases, showing how true speed/thrash/power metal collaboration should sound like!
En bij de news sectie:
Toxik reissues OUT NOW!
Toxik's classic thrash albums WORLD CIRCUS and THINK THIS are released today (3/22/07)! These are the definite reissues with tons of bonus material including many unreleased and never before heard songs.
Check www.dis-order.com and/or www.displeasedrecords.com for more information concerning these classic slabs of thrash and find out what you've been missing out on all these years.
As always, you can place your orders now at www.dis-order.com. So, what are you waiting for?
THRASH OR BE THRASHED!
It's the end of time

innuendo
Lult over cdtjes

Bericht door innuendo » zo apr 15, 2007 2:40 pm

Ik vind dat de rereleases (van displeased) erg mooi zijn. Ik heb nog nooit een ouder exemplaar van een toxikschijf in handen gehad, dus ik kan niet vergelijken.

Al moet ik zeggen dat ik wat minder lij ben met de twee bonustracks die na het nummer wasteland komen; bah, wat zijn die van slechte kwaliteit. Alsof het met een bandrecorder opgenomen is.

Edwynn

Bericht door Edwynn » zo apr 15, 2007 2:58 pm

Bevat de Metal Mind versie van World Circus eigenlijk wel de Wasteland demo?

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo apr 15, 2007 3:50 pm

Eru Iluvatar schreef:Zoals ik 'Forbidden Evil' een thrashplaat vind met powermetal invloeden, vind ik 'Twisted Into Form' een progressieve powermetalplaat met thrashinvloeden (in tegenstelling tot zijn voorganger hoor ik meer 'power' dan 'thrash' in deze plaat).

Meer power dan thrash? Dat kan ik eigenlijk alleen geloven als je US Power bedoelt en niet de standaard Duitse elfjes variant. Twisted Into Form blijft toch 90% thrash hoor.
"Do is die Bahnhof!!"

Dragonforce

Bericht door Dragonforce » zo apr 15, 2007 7:13 pm

Lone Starr schreef:[..]

Meer power dan thrash? Dat kan ik eigenlijk alleen geloven als je US Power bedoelt en niet de standaard Duitse elfjes variant. Twisted Into Form blijft toch 90% thrash hoor.
Dat lijkt me toch logisch. Power metal is meer dan alleen maar Duitse elfjes en Finse toverfluitjes.

Ik hoor in TIF meer dan genoeg power metal.
It's the end of time

Lone Starr

Bericht door Lone Starr » zo apr 15, 2007 7:31 pm

Ik persoonlijk zie die 2 powermetal varianten toch altijd gescheiden want US Powermetal verschilt mijns inziens teveel van de Europese variant om het onder hetzelfde genre te laten vallen.

Vandaar mijn reactie.
"Do is die Bahnhof!!"

Gesloten