Lennert schreef:Ok, ik heb de moeite genomen om een aantal bands (Sigur Ross, Godspeed You! Black Emperor, Red Sparowes en Mogwai) te luisteren, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het gruwelijk vervelende muziek vind.
At least I gave it a try

Lennert schreef:Ok, ik heb de moeite genomen om een aantal bands (Sigur Ross, Godspeed You! Black Emperor, Red Sparowes en Mogwai) te luisteren, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het gruwelijk vervelende muziek vind.
At least I gave it a try
Steek een hele dikke snaak op en luister Red Sparowes opnieuw...... NU!! Tering je gaat hier wel heel lomp voorbij aan geniale muziek.Lennert schreef:Ok, ik heb de moeite genomen om een aantal bands (Sigur Ross, Godspeed You! Black Emperor, Red Sparowes en Mogwai) te luisteren, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het gruwelijk vervelende muziek vind.
At least I gave it a try
Sigur Ròs is briljant ja! Verdomme!Lennert schreef:Ok, ik heb de moeite genomen om een aantal bands (Sigur Ross, Godspeed You! Black Emperor, Red Sparowes en Mogwai) te luisteren, maar ben tot de conclusie gekomen dat ik het gruwelijk vervelende muziek vind.
At least I gave it a try
http://www.conspiracyrecords.com/store/index.phpouwe schreef: voor geinteresseerden kan ik wel een ftp open zetten, want cd's zijn soms vrij lastig te vinden van deze lui...
Ik begreep van een posting bij de event op last.fm dat AdEpt helemaal niet gaat supporten en dat het een misverstand zou zijn. Overigens vind ik het wel jammer dat ik vanavond niet naar Ekko kan, vind het altijd wel een leuk zaaltje (niet dat de kleine zaal van Patronaat stom is ofzo, vond de opzet prima).Scream filled Silence schreef:[..]
Die klinken inderdaad erg lekker. Jammergenoeg kan ik er vrijdag niet zijn in Haarlem. Ik ga naar Utrecht morgen en daar staat Adept als support. En Adept is KUT! klerezooi
Deze mening kan ik wel delen. De overige cd's zijn leuk, maar niet meer dan dat.iscariah schreef: En Pelican ... ik houd het wel bij de eerste EP, March For The Sea en Australasia ...
En jij gelooft een 14-jarig meisje uit Zweden?Maerten schreef:Ik begreep van een posting bij de event op last.fm dat AdEpt helemaal niet gaat supporten en dat het een misverstand zou zijn.
Harvey Milk is voor mij toch echt meer Melvins-gerichte Sludge dan Postrock hoor.Kriestof schreef:één van de uitvinders van dit genre is Harvey Milk, Relapse was zo vriendelijk om weer een cd'tje van deze heren opnieuw uit te brengen
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3822
ik merk op het debuut toch wel heel wat postrock elementen, vrij veel zelfsiscariah schreef:[..]
Harvey Milk is voor mij toch echt meer Melvins-gerichte Sludge dan Postrock hoor.
Ah, die moet ik nog. Heb alleen:Kriestof schreef:[..]
ik merk op het debuut toch wel heel wat postrock elementen, vrij veel zelfs
hun andere platen zijn idd meer melvins-achtige sludgerock
een plaat zoals deze
http://www.metalfan.nl/reviews.php?id=3829
die ook nét opnieuw is uitgebracht
Nee, niet 'nee, sorry, fout'!Hieronimus schreef:Nee, sorry, fout. Het gaat niet eens om een tijdperk, maar om een genre, post-rock is ontstaan uit rock, maar heeft veel van de karakteristieke trekjes van de rock achterwege gelaten. Het is - als genre bekeken - de geestelijke opvolger van rock.
Er kan dan ook maar één opvolger van 'rock' zijn en dat is 'post-rock'?Hieronimus schreef:Nee, sorry, fout. Het gaat niet eens om een tijdperk, maar om een genre, post-rock is ontstaan uit rock, maar heeft veel van de karakteristieke trekjes van de rock achterwege gelaten. Het is - als genre bekeken - de geestelijke opvolger van rock.
Dat krijg je als je mensen napraat zonder zelf na te denken...Hieronimus schreef:OK, bij nader inzien zat ik daar misschien fout, of, eigenlijk, Simon Reynolds (of eigenlijk James Wolcott). Om even braaf Wikipedia te quoten:
He used the term to describe music "using rock instrumentation for non-rock purposes, using guitars as facilitators of timbre and textures rather than riffs and power chords."
Het is ook maar een verzamelnaam voor een bepaald soort bandjes en het is meestal wel duidelijk of iets wel of niet tot post-rock behoort, dus waarom eigenlijk een verklaring zoeken voor de naam?
Vrij vertaald: ik geef me gewonnen opdat ik me niet verder vastlul.
Nou pak over anderhalve week op woensdag een retourtje naar Den Bosch en ga Mono live checken, dat is een ervaring op zichzelf!!Damien, son of Lucifer schreef:Kan één van jullie eens even een lijstje posten met een aantal van de (volgens jou) allerbeste postrockbands? Ik heb namelijk zin om nog eens wat meer muziek te ontdekken in dit genre.
Bands die ik nu ken zijn Isis, Sigur Ros en GYBE. De laatste twee daarvan vind ik geniaal (en derhalve heb ik beide discografieën ook al redelijk compleet). Isis kan me niet echt bekoren; ik vind dat de metalelementen een hoop sfeer uit de muziek nemen, die ik bij postrock juist zo belangrijk vind. Misschien is dat trouwens omdat het nog een beetje moet groeien; ik ken ze pas iets langer dan een week.
Ik snap dat er in dit topic al zeer veel namen zijn genoemd, maar da's dus voor mij een beetje een information overload. Aan een aantal bands die volgens jou de allerbeste zijn in dit genre heb ik even genoeg.
Anyway, enkele suggesties zouden op deze druilerige zondagmiddag zeer op prijs worden gesteld!
Dank u zeer! Downloads staan aan. Van Mogwai heb ik alvast een paar nummers geluisterd (omdat de naam me op de één of andere manier al bekend voorkwam) en dat klinkt superfijnHieronimus schreef:Isis is dan ook niet echt post-rock pur sang, eerder sludge.
Om jou van wat luistermateriaal te voorzien:
» Red Sparowes (apocalyptisch, duister)
» 65daysofstatic (combinatie van post- en math rock met wat drill 'n'bass)
» Mono (uit Japan)
» Mogwai
» A Silver Mt. Zion (soort van vervolg op GY!BE)
» Yndi Halda (niet neergelaten, maar juist erg blij)
Dan heb je ook eigenlijk de beste wel te pakken (misschien Explosions in the Sky nog, maar daar blijft bij mij niets van hangen), een groot gedeelte van de post-rock scène is voor mijn gevoel een beetje teveel van hetzelfde.